Drivetest Nissan Juke

DIG-T 113CP N-Design
Nissan Juke zoom
de Cornel Șocariciu, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 08.07.2020
Mezinul rebel

Au trecut zece ani de la debutul pe piață al primului Juke, unul dintre modelele care a deschis apetitul publicului pentru SUV-urile mici. A fost un pionier, un deschizător de drumuri, dar și un rebel prin prisma designului mai puțin convențional.

Acum, Juke a primit o nouă generație, una care s-a maturizat. Designul nu a fost schimbat radical, japonezii țintind către același look general nonconformist. În schimb, SUV-ul de clasă mică punctează mult mai bine la capitolul dedicat tehnologiilor moderne, dar și în dreptul ținutei de drum.

Într-un segment în care se află peste 20 de concurenți, noul Juke are o misiune grea, însă japonezii sunt încrezători că au ales condimentele perfecte pentru o rețetă de succes.

Nissan Juke
DIG-T 113CP N-Design

  • Pret de pornire 17.500 €
  • Pret model testat 23.790 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Într-un segment extrem de aglomerat, Nissan nu complică lucrurile atunci când aducem în discuție motorizările disponibile în gama Juke. Japonezii au optat, ca pentru moment, SUV-ul de segment B să fie disponibil doar cu un motor pe benzină.

Propulsorul are un litru și dezvoltă 117 cai putere la 5.250 rpm. Cuplul motor este de 180 Nm (funcția Overboost oferă un plus de 20) și își face simțită prezența începând cu 1.750 rpm.

În ciuda faptului că are doar trei cilindri, motorul pregătit de Nissan reușește să ofere un echilibru bun și să nu deranjeze major prin vibrațiile specifice acestor propulsoare. În oraș, vei descoperi un Juke agil căruia îi place să anime situațiile după ce treci de 2.000 rpm.

La vitezele recomandate pe drumurile naționale, motorul are o dinamică bună, însă pe autostrăzi vei descoperi un propulsor anemic ale cărui accelerări durează destul de mult. În ciuda faptului că există și un buton denumit D-Mode (drive mode) cu trei moduri de rulare (Eco, Standard și Sport), nu te aștepta ca lucrurile să se schimbe major.

Resursele propulsorului cu trei cilindri sunt gestionate de o transmisie manuală cu șase rapoarte. Cutia a fost etajată destul de lung, iar timoneria nu este una dintre cele mai precise. Pe drumurile naționale vei utiliza din plin treapta a treia pentru a avea suflul necesar depășirilor.

Dacă nu ești adeptul transmisiilor manuale și vrei ceva mai mult confort, Nissan are în ofertă și o variantă echipată cu o cutie automată cu șapte trepte și dublu ambreiaj.

Consum

În fișa tehnică a versiunii Juke Tekna, Nissan a trecut în dreptul consumului mixt de carburant valoarea de 6.2 litri/100 de kilometri conform noului standard WLTP. Pe parcursul testului am rulat 600 de kilometri, 400 dintre aceștia fiind realizați pe autostradă sau în regim extra urban. La final, computerul de bord a afișat un consum mediu de 7.6 litri/100 de kilometri. În oraș, consumul lui Juke variază între 8.5 și 9 litri/100 de kilometri, în condițiile în care traficul nu a fost unul foarte aerisit.

Așa cum afirmam la început, segmentul lui Juke este unul foarte aglomerat, iar o parte dintre rivali încă nu au primit îmbunătățiri sau generații noi. În acest context, există și modele care încă afișează un consum calculat conform vechiului standard NEDC.

Pe fișa tehnică a lui Juke, Nissan a trecut un consum mediu conform NEDC de 5.1 litri/100 de kilometri. În segment, valoarea consumului mixt anunțată de producători este cuprinsă între 4.9 litri/100 de kilometri și 5.5 litri/100 de kilometri, ceea ce înseamnă că Juke se încadrează în partea de jos intervalului.

Performanţe

Nissan Juke nu a fost gândit pentru a ieși în evidență prin prisma performanțelor. SUV-ul niponilor este unul calm, iar acest lucru îl vei găsi marcat și în fișa tehnică. Conform oficialilor niponi, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 10.4 secunde.

Cel mai bun timp pentru accelerația de la 0 la 100 km/h este obținut de Mazda CX-3 (9 secunde), însă trebuie menționat că japonezul are câțiva cai putere în plus și un motor de 2.0 litri aspirat natural. Citroen C3 Aircross, DS3 Crossback, Ford Puma, Seat Arona, Skoda Kamiq și Volkswagen T-Cross cu motorizări apropiate ca putere de cea a lui Juke reușesc și ele timpi mai buni pentru accelerația de la 0 la 100 km/h. De cealaltă parte a liniei trase de Juke se află modele precum Ford EcoSport, Honda HR-V, Hyundai Kona, Opel Crossland X, Peugeot 2008, Renault Captur sau Suzuki Vitara, și ele cu motorizări apropiate ca putere de cea a niponului.

În segment, viteza de top variază între 173 km/h și 195 km/h, Juke fiind în jumătatea inferioară a intervalului, cu cei 180 km/h anunțați de Nissan.

Interior

Noua generație Juke a trecut printr-un proces amplu de îmbunătățiri la nivelul habitaclului. Iar acest lucru îl vei observa imediat ce iei loc în spatele volanului. Scaunele au un șezut generos, sunt confortabile la drum lung, iar pe versiunile superioare găsești și tetiere integrate.

La viteze mici, antifonarea habitaclului este bună, însă atunci când rulezi pe autostradă zgomotul resimțit la interior este unul puternic.

Materialele folosite la interior sunt un mix între plastice plăcute la atingere și utilizate din belșug în partea superioară a cabinei, și plastice dure și mai puțin prietenoase cu simțul tactil integrate în zonele inferioare. Pentru iubitorii de contraste, Nissan oferă chiar și câteva zone acoperite cu un plastic care imită textura fibrei de carbon. Totuși, finisajele ar putea fi îmbunătățite.

Deși este un model de segment B, Juke propune un pachet bun de spații de depozitare. Pe buzunarele ușilor vei putea stoca sticle de apă de 1.5 litri și alte mărunțișuri, suporturile de pahare sunt adânci, iar pe consola centrală vei descoperi și un loc dedicat telefonului mobil. Torpedoul este încăpător, iar cotiera are dimensiuni medii.

Noul Juke a crescut serios în dimensiuni, modelul de clasă mică fiind acum mai lung cu 85 de mm și mai lat cu 35 de mm. Înălțimea lui Juke se apropie de 1.6 metri, iar ampatamentul a crescut cu 106 mm. Toate aceste modificări la nivelul dimensiunilor se vor regăsi în spațiul oferit pasagerilor.

Cei peste 10 centimetri în plus ai ampatamentului fac ca pasagerii din spate să aibă acum mai mult loc la picioare, ceea ce înseamnă călătorii mai plăcute. Și spațiul pentru cap este suficient, problemele urmând să apară dacă ai o înălțime mai mare de 1.85 metri. Tot pentru pasagerii din spate, Nissan a pregătit și un port USB, dar și un spațiu mic de depozitare amplasat central.

Dimensiunile noi au un impact pozitiv și la nivelul portbagajului. Spre deosebire de vechiul Juke, actuala generație poate "înghiți" 422 de litri, valoare demnă de modelele din clasa compactă. Prin rabatarea banchetei vei obține până la 1.088 de litri.

Preţ de achiziţie

Nissan oferă cinci niveluri de echipare pentru noul Juke. Versiunea de bază se numește Visia și are un preț de pornire de 17.500 de euro. La fel ca în cazul multor modele noi, prețul SUV-ului nipon a crescut considerabil raportat la cel al vechii generații.

Totuși, SUV-ul japonez oferă o mulțime de dotări în echiparea de bază. Spre exemplu, varianta Visia va primi standard următoarele: faruri full LED, stopuri cu LED, oglinzi reglabile electric cu lumini de semnalizare integrate, jante din oțel cu diametrul de 16 inch, computer de bord cu ecran de 4.2 inch, scaune față sport, scaun șofer cu reglaj manual pe înălțime, volan reglabil pe înălțime și adâncime, aer condiționat manual, geamuri electrice față și spate, cruise control și limitator de viteză, sistem inteligent de frânare cu funcție pentru recunoașterea pietonilor și a bicicliștilor, sistem de intervenție și avertizare cu privire la părăsirea benzii de rulare, asistent pentru faza lungă, funcție pentru recunoașterea indicatoarelor rutiere și asistent la pornirea din rampă.

Exemplarul testat a fost configurat pornind de la echiparea Tekna (de aici mai ai un singur pas până la vârful de gamă N-Design), prețul de pornire fiind de 23.090 de euro.

Dacă ne raportăm la prețul versiunilor de bază cu motorizări echivalente, cel mai bun preț din segment îl vom găsi în dreptul lui Dacia Duster. Prețuri mai bune pentru versiunile de bază vei găsi și în dreptul modelelor Citroen C3 Aircross, Fiat 500X, Kia Stonic, Mazda CX-3, Opel Crossland X, Renault Captur, Skoda Kamiq și Suzuki Vitara. În schimb, Ford EcoSport, Ford Puma, Honda HR-V, Hyundai Kona, Jeep Renegade, Peugeot 2008, Seat Arona și Volkswagen T-Cross propun prețuri ceva mai mari decât cele ale lui Juke.

Siguranţă

Actuala generație Nissan Juke are o platfromă nouă (raportat la vechea versiune), dar și un pachet generos de sisteme de siguranță. În urma acestor îmbunătățiri, SUV-ul nipon nu a avut emoții atunci când specialiștii Euro NCAP l-au pregătit pentru testele de siguranță.

În dreptul capitolului dedicat protecției pasagerilor adulți, Nissan Juke a primit 94% din punctajul maxim. Protecția copiilor a fost notată cu 85%, iar protecția utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor a primit 81% din punctajul maxim. Sistemele de siguranță introduse de Nissan au funcționat corespunzător și au fost notate cu 73%.

Echiparea de bază a lui Nissan Juke oferă standard un sistem inteligent de frânare cu funcție pentru recunoașterea pietonilor și a bicicliștilor, un sistem de intervenție și avertizare cu privire la părăsirea benzii de rulare și o funcție pentru recunoașterea indicatoarelor rutiere.

Asistentul pentru menținerea benzii de rulare intervine într-un mod discret și oferă vibrații scurte atunci când calci liniile care marchează drumul. Dacă din față se apropie un alt vehicul, sistemul va mișca volanul cu câteva grade pentru ca tu să ajungi din nou pe banda corectă, iar în funcție de situație, există posibilitatea ca mașina să frâneze.

Ţinută de drum

Noul Juke are la bază platforma CMF-B a Alianței Renault-Nissan, adică aceeași arhitectură pe care o poți întâlni și sub straiele noului Renault Captur. Mulțumită noii platforme, Juke are o masă totală mai mică decât cea a vechii generații și o caroserie mai rigidă. Iar toate aceste elemente se traduc printr-un comportament dinamic îmbunătățit.

Juke reușește să fie unul dintre SUV-urile agile în acest segment supraaglomerat. Nu se înclină la fel de mult în viraje, dar nici nu o să îți ofere confort maxim. Gropile și denivelările de pe drumurile din țară vor scoate la iveală și slăbiciunile suspensiei, iar zgomotele care se fac auzite la interior trădează antifonarea mai puțin bună. Totuși, o parte din acest comportament neșlefuit îl voi pune și pe seama jantelor de 19 inch.

Pe drumurile virajate, Juke are o dinamică bună și setarea suspensiei te îndeamnă să alegi un stil de conducere orientat către sportivitate.

Direcția oferă un feedback bun și are mai multă precizie în modul Sport.

Garda la sol a SUV-ului nipon are 172 de milimetri, iar dacă această valoare te poate convinge să ieși de pe drumurile asfaltate, nu uita că Juke nu este disponibil și cu un sistem de tracțiune integrală. Deși mulți ar fi tentați să strâmbe din nas pentru că nu există o astfel de opțiune, niponii nu trebuie condamnați: în segment sunt doar câteva modele care oferă clienților această alternativă.

Vizibilitate

Un SUV de segment B nu poate pune probleme mari nici novicilor. Oglinzile laterale pregătite de niponi sunt proporționate corect, iar montanții din spate nu știrbesc atât de mult din vizibilitate. Totuși, designul lui Juke face ca luneta să fie înclinată și să penalizeze vizibilitatea oferită.

Cu toate acestea, pe lista de opționale există și un sistem de camere la 360 de grade. Acesta funcționează bine, iar imaginile oferite pe ecranul sistemului de infotainment te vor ajuta să ghidezi cu ușurință Juke-ul chiar și în spații foarte înguste. Un alt sistem care o să-ți fie de mare ajutor este cel care te avertizează la ieșirea cu spatele din parcare.

Tehnologie

În urmă cu câțiva ani, sistemele avansate de siguranță și asistare, și ecranele tactile de dimensiuni mari putea fi admirate, în general, doar pe modelele producătorilor premium sau pe mașinile din clasele mari. Acum, tehnologia este accesibilă tuturor, iar constructorii de volum se întrec cu oferte din ce în ce mai interesante chiar și în segmentele mici.

Așa s-a ajuns ca în 2020, Nissan Juke, un SUV de segment B să poată fi comandat cu un instrumentar de bord mixt (analog+digital), un ecran central generos și cu o adevărată armată de senzori și sisteme care să îmbunătățească siguranța ocupanților.

Nissan a pregătit pentru Juke un instrumentar de bord pe jumătatea căruia se află un ecran de 7 inch. Nu, nu este cel mai avansat sistem din segment, însă afișează absolut toate informațiile de care ai nevoie. Modul în care navighezi prin meniuri este simplu și nu vei avea nevoie de prea multe minute pentru a te putea adapta.

În centrul planșei de bord se află ecranul de 8 inch al sistemului multimedia. Am apreciat modul în care display-ul a fost integrat la nivelul consolei, dar și faptul că o mare parte dintre funcțiile sistemului de infotainment pot fi controlate cu ajutorul butoanelor fizice. Mai mult decât atât, meniul principal poate fi personalizat și este asemănător cu cel al telefoanelor inteligente. În schimb, sistemul nu răspunde prompt la comenzile tactile, iar structura submeniurilor nu este una tocmai intuitivă. Sistemul pregătit de Nissan este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto, pentru acele momente în care îți dorești ca pe ecranul central să ai parte de o imagine familiară.

Odată cu noua generație Juke, Nissan a introdus și tetierele cu difuzoare integrate. Soluția a fost preluată de la Micra și animă și mai mult lucrurile în segment atunci când aduci în discuție performanțele sistemelor audio.

Un alt plus în dreptul tehnologiilor în reprezintă și sistemul Around View Monitor care proiectează o imagine completă a mașinii pe ecranul central, astfel încât parcările în spații înguste să devină o adevărată plăcere.

Alături de sistemele de siguranță oferite standard (frânare de urgență, asistent pentru menținerea benzii de rulare și funcția pentru recunoașterea semnelor de circulație), noul Juke plusează cu o mulțime de echipamente dedicate. Niponii oferă un sistem pentru detectarea traficului din spate, un cruise control inteligent cu posibiitatea setării distanței față de vehiculele din față, dar și un sistem pentru monitorizarea unghiului mort. De asemenea, Juke poate fi comandat cu o tehnologie pentru monitorizarea șoferului și cu un asistent pentru lumini.

Design

Nissan Juke a fost unul dintre acele SUV-uri care a știut să iasă în evidență datorită designului mai puțin comun. Rețeta a funcționat, iar restul producătorilor nu au riscat atât de mult, motiv pentru care Juke rămâne un etalon atunci când discuți despre modele cu un look nonconformist.

În ciuda acestui lucru, noua generație nu mai este la fel de radicală (sau poate doar ne-am obișnuit noi cu aparițiile dese ale unor modele cu aspect mai puțin tradițional). Iar aici apare un paradox, pentru că deși designul a fost cumințit și rafinat, astfel încât Juke să încerce să atragă și din clienții care nu își doreau să iasă atât de mult în evidență atunci când coborau din mașină, look-ul general rămâne unul pe care nu îl vei vedea la tot pasul. 

Partea din față rămâne fidelă blocurilor optice duble, completate acum de o semnătură luminoasă sub forma literei Y. Din tot pachetul pregătit de niponi nu puteau lipsi elementele cromate și nici grila specifică modelelor Nissan. Clienții vor putea opta și pentru o caroserie în două nuanțe, lucru care îl ajută pe Juke să iasă și mai mult în evidență.

Pachetul exterior este completat de jantele care au un design nou și pot fi comandate și în versiuni de 19 inch.

Deși Juke a trecut cu brio de exemenul maturității, SUV-ul de clasă mică rămâne același model care nu oferă o cale de mijloc: ori îl urăști, ori îl iubești.

Nu ne-a placut

  • Antifonarea
  • Reacțiile sistemului multimedia
  • O singură motorizare în ofertă

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (30)

  • 24000e pt o masina din clasa mica,desenata de un creator de hentai intr-o zi ploioasa de luni cu un motor de drujba de 1 litru,misto.La banii astia in state iti iei un Nissan Altima din clasa mare dar asta e alta poveste,
    29 8
  • someone
    imi place noua caseta tehnica, dar ce vreti sa ziceti cu " catalizator - indisponibil" ? euro6.2 fara catalizator? no way jose
    cat despre masina astept motorizarile mai puternice, pt ca doar cu acest 1.0 nu va face nimik in ciuda designului, in ciuda dotarilor si a succesului predecesorului
    14 0
  • curând vor urma masinile cu un singur motoras de ștergator pe post de toate...
    19 2
  • Mult 24.000 de euro pentru un Nissan cu motor de 1L. Daca mai punem la socoteala si faptul ca sistemul multimedia este destul de invechit si desi este un SUV din segmentul B asa cum spuneti voi masina nu are tractiune integrala...incepe sa nu-ti mai iasa bine calculele. cu toate astea, modelul anterior a fost un real succes din punct de vedere al vanzarilor asa ca nu este exclus ca si aceasta masina sa aiba vanzari bune.
    19 3
  • 24.000 de eur pentru una din cele mai urate masini de prin partea asta de galaxie, cu motor de 1L si consum de 9 l. Bravos! Daca asta nu e prostie ideologica incarnata in produs final de dat la fraieri, nu stiu ce e!

    PS: in Germania exista "Premiile Juke", pentru cele mai urate masini. Juke e etalon. Nu sunt germanii tocmai o autoritate in design, dar totusi, stiu cate ceva despre masini, zic eu...
    26 14
  • netam-nissan
    stiu ca nu va place findca nu are si dizal dle PMC dar sa recunoastem ca nu mai e asa hidos ca fostu giuc, etalon de uritenie chiar daca oribila mea tiida sedan nu poate fi detronată.

    ramin deci la ea chiar daca as avea malai de giuck nou cam scump ce e drept, care tenteaza sigur zgariecii de vopsea invidiosi.
    a si sa nu uit, japele deasupra tutulor zi de zi !
    ..cu nissan cireasa de pe tort chiar daca unii zic ca e bomboana de pe colivă.
    30 3
  • Noul model nu va atinge succesul fostului, chiar daca pare mai usor de digerat la aspect, preturile au crescut, situatia generala s-a schimbat, concurenta este mai puternica.
    15 2
  • @netam-nissan: Nici nu ma gandisem macar la Diesel, sincer. De data asta m-ai luat in balon fara sa fiu vinovat. Stiu foarte bine ca pentru masinutze ca si asta nu prea se justifica un Diesel. Dar motor de 1L? De ce? Din cauza creaturilor de la Bxl? Care vor sa conduca masini care scot ozon pe esapament? C'mon! Ce fac aia devine hilar deja. Si noi suntem chiar mai de ras pentru ca inghitim porcaria asta.

    Cat despre tiida, eu cred ca Juke e mai urata. Nu stiu cum sa zic... dar mi se pare ca Tiida e doar urata. Asta e urata cu crengi. Tiida e urata de parca ala care a desenat-o era plictisit sau mahmur. La Juke parca e unul care vrea sa atinga noi culmi de uratenie. Care incearca sa se intreaca pe el la a face ceva si mai oribil decat ne puteam imagina. Asa cum am spus cand au aparut cica "teasere" cu noul Juke, asteptam sa vad daca reusesc sa-l faca mai urat decat precedentul. Cand au prezentat masina am spus Bravo! Imposibilul a fost atins. Ati reusit sa-l faceti mai urat decat era! Way to go! :)
    18 4
  • Edikkk
    Că e urâtă, că e frumoasă... mă rog....


    Dar motorizarea e varză, complet depăşită tehnic de concurenţă , uzată moral de nouă şi cu sprinturi...

    Păcat că japonezii au E-Power în Japonia dar nu vând în Europa.

    Capsomani e puţin spus.
    6 11
  • Cum mai ziceam la precedentul test, io zic că-i un Captur o țâră mai altfel p-afară/înăuntru și cam atât.
    Nici urâțel nu mai e, ba chiar inspiră ochiometric dinamism -- deloc susținut de performanțe, dar vine sigur și un Nismo (vb. de ceva comparabil cu fostul 1.6 / 190 CP, nu de Nismo R2 de 600 CP...).
    Sper doar să nu *pompeze* pe suspensii la fel de pericolozo ca fostul Juke la testul elanului.

    P.S. @prețuri: Nu-mi pare nici ieftin nici scump, doar în media segmentului umflată inflaționist în ultima vreme.
    Furnizorii sunt doar cam aceiași cu globalizarea actuală, manopera cam tot p-acolo (nu vb. de Dacia-Lada totuși) și marja medie a profitului, la fel (iarăși, nu vb. de prețurile de listă = doar baze de negociere ca să nu-i zicem tocmeală.)
    28 1
  • @Edikk: mai schimb-o si tu din condei pe aia cu "uzata moral" ca deja ma doare retina cand o vad. Multumesc!
    18 1
  • @adi_10
    Asa din curiozitate: ce ai face tu personal cu tractiunea integrala la aceasta masina?
    Pe unde ai rula cu ea?
    Cat priveste pretul maxim sunt de acord cu tine. La fel si privind motorizarea de 1 litru.
    6 9
  • Edikkk
    Dle PMC am să spun pe limba... mă rog, altă expresie


    E VECHE DE NOUĂ

    NU AŞ CUMPĂRA O (NICI) DECÂT DACĂ MI-AR DA O GRATIS

    şi aş vinde-o imediat , binenţeles

    E bine aşa?
    2 10
  • @M - 4x4 nu te ajuta sa urci muntii cu ea, dar te ajuta la viraje si mai ales cand se pune zapada pe sosea iar pe "minunatii nostri' conducatori ii ia prin surprindere ninsoarea. cam aici vad eu avantajul unui 4x4.
    14 4
  • site master supervisor
    Ia zi mai Edika tu ce masina ai de-ti pute asta? Sa ne lamurim putin. Hai, nu-ti fie rusine. Cei mai multi de pe aici credem ca n-ai masina si de aceea ar fi bine sa risipesti aceste zvonuri rauvoitoare.
    15 0
  • Edikkk
    Dacă te interesa tare mult, dădeai click pe mine, mă rog :))) pe aliasul meu, şi afli imediat

    CE MASINA /MASINI CONDUC
    cea personala, sic :)
    CE MASINI AM MAI CONDUS
    destule
    MASINA LA CARE VISEZ
    Mercedes EQC
    TOP MASINI
    1. full-electrice: Mercedes EQC, Porsche Taycan, Tesla
    2. semi-electrice: Renault PHEV e-tech, Mercedes PHEV, BMW PHEV, Kia Niro PHEV
    3. hibride non plugin: Renault e-tech, Nissan e-power, Toyota e-CVT TNGA
    3 9
  • inexorabil
    Dragilor, adorat sau hulit (căci, vorba lui Cornel, altă şansă nu ni se oferă :D), “Joke” reprezintă, pardon, reformulez: se “mulează” perfect (ca să nu scriu “ideal”) pe “nevoile” poporului Global (cel “eliberat” de “balast”, adică de identitate, fiinţă şi istorie naţională). Să constatăm împreună: cutie pre-autonomă (pardon, pre-cutie autonomă – eh, m-am încurcat, niet kultur, de!) este? Este! Downsizing (cel iubitor de mediu, adică de inteligenţă medie) este? Este! Non- sau, mai adecvat în context, non-câhDiesel este? Este! (hei, nu mai protestaţi în privinţa consumului, că doar ştiţi vorba aceea de duh: nu e drog ca heroina, nici consum ca motorina). Tabletă de neam prost (care să se simtă “integrat” în “realitatea noilor vremuri”, dar nu oricum, ci orgastic) pe fundal de minimalism este? Este!

    Bingo !!!

    Ah, da, preţuri umflate (cam pe toate segmentele). Totuşi, nu ne mai putem ascunde după vişin: haideţi să nu le mai plângem de milă “amărăştenilor” ! Dânşii nu mai este demult săraki (nu vă grăbiţi să mă corectaţi). De pildă, cam tot ce înseamnă zone rezidenţiale (la plural) prin apropierea mea a fost acaparat încă de la faza de proiect. “Scanând” cu atenţie noii proprietari şi neînşelându-mă niciodată instinctul (oricât ar comite adulter cu conştiinţa), concluzia nu mi-a lăsat loc de echivoc: “prostime”. Cu droaie de plozi şi maşini noi şi invariabil scumpe mai mult decât suficiente. Iar o reacţie (tot instinctivă) precum “Da’ ce ploaia calului or învârti şi încă integral legal, că par prea relaxaţi ca să trudească la multinaţionale toată ziua, că, riscând în materie de IMM-uri, inevitabil îi jupoaie statul de trei straturi de piele, că şi eu mă zbat la ordinea zilei şi de abia m-am pricopsit cu o Insignia şi aia SH” am înăbuşit-o din start, mulţumindu-mă (adică minţindu-mă frumos, elegant) cu un surogat de explicaţie precum “Trăim în plină epocă a paradoxului, pe care nu trebuie s-o înţelegi şi din cauza căreia nu trebuie să rămâi perplex, ci s-o accepţi ca atare şi cu asta basta”.

    PS. Ehei, domnule Cornel, nonconformismul deja se confundă cu NORMALITATEA de altădată. Numai că nu poate fi considerat “la modă”.

    PPS. Nissan oricum a comis teribila imprudenţă de a se împrumuta taman în vremuri (co)vide, cum şi alţii se vor vedea cu cuţitul realmente la os, şi uite aşa, din greşeală în greşeală (de consemnat exclusiv în dreptul debitorilor – ce credeaţi?), rechinii bancari vor obţine victoria finală, recte se vor “metamorfoza” (la timpul “oportun”, desigur) în Statul-Corporaţie (la fel de capitalist precum sunt eu sculer-matriţer), care va deţine autoritar (şi) unica antrepriză Global Cars Inc. (care deja există prin Filipine, dar, în acest caz, avem de-a face cu o simplă coincidenţă de nume). Dacă le vom putea descrie drept “cars” (unii dintre noi).
    12 6
  • La 24.000 cumperi Sportage 4x4 cu motorul de 1.6 177. Nu vad de ce ai da banii pe Juke.
    11 0
  • site master supervisor
    Deci ti-e rusine cu ce masina ai sau chiar n-ai masina de nu vrei sa zici.
    Asta ca n-ai masina e intarita si de faptul ca nu precizezi nici ce masini ai mai condus. Ti-e greu sa te hotarasti ce sa minti.
    In rest stii vorba aia:
    vise taica vise
    Desi in cazul tau sunt visuri. Stii diferenta nu?
    11 1
  • @adi_10
    Tu zici ca, citez:4x4 te ajuta la viraje si mai ales cand se pune zapada pe sosea.
    Vad ca multi ti-au dat manute verzi, deci sunt de acord cu tine.
    Mie mi se pare superficiala motivatia asta pentru a lua tractiunea integrala la o masina care prin definitie nu este destinata iesirii de pe sosea si nici mersului sportiv (cu motor de 1litru) ca sa zici ca te ajuta la viraje. Cat despre zapada e si mai superficiala motivatia la cat de intens si de mult ninge la noi. N-am tractiune integrala si n-am ramas in zapada niciodata cu masina - am sedan. O persoana normala stie ca nu e cazul sa se aventureze acolo unde nu poate face fata. Si spun asta in conditiile in care schiez, deci merg la munte iarna aproape saptamanal.
    Oricum sunt banii vostrii, asa ca dati-i pe ce vreti, inclusiv pe 4x4.
    9 11
  • consumul pt un 1.0 pe o masina de cls mica mi se pare extrem de mare. X1 20d 190cp 4x4 consum 5.7 Bucuresti - Constanta, vit medie 127 km/h. Masina cu cateva sute de kg mai grea. Sigur, veti zice ca e diesel vs benzina, nu contest. Sau ca BMW e mult mai scump. Dar incerc sa vad care e beneficiul unui crossover cu motor mic, in locul unui sedan/hatch de cls compacta cu motor mai mare, care va avea consum mai bun, spatiu mai mare. Alt motiv in afara de poate lungimea masinii (desi daca vorbim de cls compacta, nu e diferenta notabila).
    6 0
  • Edikkk
    :)))) site master super vizor Dumnezeu sau ce o-i mai fi tu

    Ce să zic, nu pot comenta, la aberaţiile dvs

    :))

    LOL nu îmi este ruşine cu maşina mea, dar o să trec una când va fi PHEV sau EV
    1 4
  • @Edikk pai atunci inversunarea cu care ii criticati pe cei ce aleg alte masini decat BEV se numeste ipocrizie.
    E ok sa fiti pasionat de electrice, este ok sa le si criticati, dar este important sa aratati atasamentul dumneavoastra prin exemplul personal. Altfel toata gargara asta este inutila.
    6 1
  • Cred ca Juke asta a ridicat o intrebare buna:
    Pentru a putea evalua si incadra intr-o grila de valori comentariile de pe AM, nu ar fi bine ca fiecare postac sa spuna ce masina conduce?
    Strict din punctul asta de vedere (ca un pas inainte) - e foarte simplu stim ce valoare au comentariile lui Kirotractor ca ne-a spus de mai multe ori ce masina are(si cu ce s- ocupat in trecut), stim ce valoare au cele ale lui netam-nissan ca a precizat masina din curtea sa.
    Ati vrea sa facem asa ceva?

    Avensis.

    Hai. Curaj.
    PS. Si tot nu-mi iau 4x4, chiar daca am mai mute manute rosii.
    6 3
  • Edikkk
    Uite am preferat să am o casă plătită în full şi o maşină SH pe benzină decât o maşină nouă nouă şi apartament 2 camere (a se citi cu 1 dormitor, pentru capsomanii din România)

    Vine şi maşina PHEV / BEV dar momentan primul ministru (soţia) a dat liniile directoare pe alte urgenţe, evident mai importante.

    Ce să spun, mă bucur că sunteţi curioşi, dar nu sunt ipocrit.

    Eu nu critic pe cei care au deja non electrică şi vor electrică, ci critic

    1) cei care (indiferent ce au) îşi doresc să cumpere full termică

    2) cei care (indiferent ce au) chiar dacă nu îşi cumpără, laudă până la extrem maşinile full termice şi îşi spun că vor cumpăra doar full termice

    Da, fiecare să îşi cumpere ce vrea, dar când alegerea lui viitoare îmi afectează plămânii.... nu?

    Că are ce are deja, nu am criticat niciodată.
    2 7
  • Păi și dacă ”ne afumi” cu benzină arsă și îi critici și pe alții care vor să-și ia termică sh pentru a putea să aibă și ei casa lor nu se cheamă că ești tot un maaaaare ipocrit?
    Așa ”preferă” toată lumea să ”afume” dar să ajungă la casa aia ”plătită full” decât să-și ia electrică și să doarmă prin benzinării așteptând eliberarea singurei prize.
    6 1
  • Edikkk
    De aceea nu este bine să spui ceva persoanal

    Se vor găsi mulţi imediat să te aducă la nivelul lor şi bate cu experienţă

    Mda

    Să îmi fie învăţătură de minte....

    Fool me once shame on you, fool me twice shame on me.
    2 3
  • Edikkk
    Dle Kap nu cred că aţi înţeles prea multe sau prea bine.

    Eu critic pe cei care iubesc termica la nebunie şi sunt împortiva electricelor, citiţi toate comentariile mele înainte de a vă hazarda cu aruncat al acuzelor nefondate .

    Era vorba de cei care când văd un Mercedes AMG diesel 1000 cai sau un Dodge V8 înebunesc de plăcere pe spatele celorlalţi deşi şi-ar putea permite şi Tesla şi Porsche electric.

    Şi de cei care acuză de aiurea că în producţia maşinii electrice sunt dom'le de a noxe pffffff
    Ignorând ca prostul că zilnic sunt trimise spre rafinării 8-9 milioane de barili de petrol !!!!

    MILIOANE ! ÎN FIECARE ZI !

    Da, avem benzină, gpl, dar dacă avem şansa de a evolua unii din noi, hai să o facem.

    Despre asta este vorba.
    2 4
  • Andrei
    Nu inteleg deloc sistemul de notare. Aceasta este o masina de nota 3, cel mult 3.5 daca 5 e maximum disponibil.
    Citesc in text antifonare slaba, motor anemic, plastice dure, suspensie slaba samd
    Adaug un pret imens pentru ce ofera si ma mai intreb inca o data: de unde 4.1/5 pentru asa o dezamagire de masina?
    3 0
  • Abramescu Coman Caragiale
    Mda. Stupid, absolut abdominabil de stupid. Drujba de T ROC tot cu 1.0 costa 32k euro, iar pseudo cunoscatorii auto care arunca numai basini pe aici habar n-au .
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru