Marti, 01.09.2015
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Motor aspirat de 3.7 litri. V6. Cutie manuală cu șase trepte. Sincro-rev. Nissan 370Z Nismo este mașina care te face să pari că ai venit direct dintr-un film din seria Fast and Furious. Dacă un 370Z normal arată impresionant, versiunea Nismo vrea să iasă în evidență prin orice mijloc. Kitul aerodinamic pronunțat, luminile de zi LED, evacuarea dublă extrem de generoasă și nu în ultimul rând, sigla Nismo aplicată în câteva locuri strategice garantează faptul că vei fi vedetă oriunde vei parca sau conduce acest model.
Silueta joasă și ascuțită, cockpit-ul cu accente sportive și sistemul care sincronizează turațiile motorului la fiecare retrogradare te fac să pari un zeu al pilotajului indiferent că te înșurubezi pe un drum de munte sau încetinești pentru a opri la stop în traficul aglomerat din oraș.
Nismo este divizia sportivă a celor de la Nissan, fiind născută din activitățile motorsport în care marca japoneză este implicată. Am scris despre povestea acestei divizii care a împlinit 30 de ani anul trecut, iar ulterior Nissan a decis să producă și o serie de mașini de stradă trecute prin tratamentul Nismo. Așa s-a născut Juke Nismo, iar mai nou și 370Z Nismo.
Nissan 370Z facelift (2013-prezent)
3.7 Benzina (V6) 344CP Man6 Nismo
- Pret de pornire 46.890 €
- Pret model testat 47.716 €
- Taxa auto 1.670 €
Motor / Transmisie
Nissan 370Z Nismo folosește același motor V6 aspirat de 3.696 cmc pe care îl regăsim și sub capota unui 370Z normal. Diferența este dată de puterea crescută la 344 CP și atinsă la o turație de 7.400 rot/min. Față de un 370Z facelift normal, diferența este de doar 16 CP. Dar nu aici a vrut Nismo să facă diferența. Cuplul motor maxim este de 371 Nm la 5.200 rot/min, puterea fiind trimisă către puntea spate.
Pentru gestionarea puterii, Nismo oferă doar cutia de viteze manuală cu șase trepte, una dintre cele mai bine etajate transmisii, dar cu o timonerie extrem de fermă. Ai nevoie de o mână puternică pentru a schimba treptele, iar acționarea marșarierului necesită un pic de antrenament.
Motorul este practic o variantă "împinsă" a celui folosit în mod normal. Pentru a sesiza diferențele față de cel de pe 370Z, trebuie împins la limită, acolo unde este greu să ajungi pe un drum public. Pentru a exploata toți cei 344 CP ai nevoie de toată plaja de turații, iar versiunea Nismo ajunge extrem de repede la viteze care te lasă fără permis. Altfel spus, pentru a te bucura de fiecare gram de putere oferit este necesar un circuit sau un drum închis.
Am încercat să scoatem tot ce s-a putut de la acest model rar, sunetul care însoțește creșterea turației fiind aproape apocaliptitc. Iar sistemul S-Mode, care permite sincronizarea automată a turației motorului în cazul unei retrogradări de treaptă, face un deliciu schimbarea vitezelor.
Consum
Consumul este un subiect tabu pentru modelul Nissan 370Z Nismo. Avem de-a face cu un motor de 3.7 litri aspirat cu șase cilindri amplasați în V. Ca să nu ne speriem prea tare, să privim întâi cifrele oficiale: 10.6 litri/100 km consum mediu, 7.8 extraurban și 15.4 consum urban. Repet, acestea sunt cifrele comunicate de către constructor.
Cum s-a comportat Nissan 370Z Nismo în realitate? Ceva mai bine față de așteptările mele. În primul rând, consumul urban. În funcție de trafic și stil de condus, acesta variază între 15 și 17 litri/100 km. Am ieșit repede din oraș, iar cel mai mic consum înregistrat în regim extraurban a fost de 7.5 litri/100 km. După escapada către Transbucegi, locul unde am efectuat ședința foto, la intrarea în Capitală, computerul de bord afișa un consum mediu de 10.9 litri/100 km.
Oricum am da-o, 370Z Nismo are cel mai mare consum din clasa sa. Vârsta modelului 370Z își spune cuvântul chiar și după tratamentul Nismo. Motorul V6 de 3.7 litri este însetat și nu poate ține pasul cu rivalii săi mai tineri și mai eficienți la capitolul consum. Un Porsche Cayman cu motor de 3.4 litri consumă în medie 8.8 litri/100 km, același consum avându-l și un Jaguar F-Type V6 3.0.
Este clar că 370Z Nismo nu este un automobil ideal pentru a merge zilnic cu el la birou. Este o mașină de weekend, pe care să o scoți la plimbare pe un drum de munte sau pentru a merge cu ea la circuit.
Performanţe
Pentru că versiunea Nismo a modelului Nissan 370Z are o putere comparabilă cu cea a unui model Porsche 911, era normal ca și performanțele să fie pe măsură. Cei 344 CP sunt suficienți pentru ca 370Z Nismo să accelereze fulminant, având nevoie de 5.2 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/oră. Viteza maximă ce poate fi atinsă este de 250 km/oră. În ceea ce privește accelerația, vorbim de una dintre cele mai bune cifre din segmentul său, Zet-ul Nismo fiind întrecut de modelul Porsche Cayman S, cu o accelerație de 5 secunde, dar și de BMW M235i, care are nevoie tot de 5 secunde pentru a atinge prima sută de km/oră.
Interior
Interiorul lui Nissan 370Z Nismo este un loc conceput cu cel de la volan în minte. Și pentru un singur pasager. Spațiul este relativ limitat, plafonul plonjat limitând serios spațiul la interior. Nu există prea multe zone de depozitare în afara unui singur spațiu pentru băuturi, a unei cotiere și a două locuri de depozitare amplasate în spatele scaunelor.
Scaunele sport Recaro fac însă cinste acestei mașini. Sunt excelente din multe puncte de vedere, fiind printre puținele scaune de acest tip care se dovedesc a fi chiar confortabile la drum lung, oferind în același timp un suport lateral excelent. Sunt finisate cu piele alcantara și piele normală, iar pe modelul testat de noi au venit în culoarea roșie, extrem de spectaculoasă în combinație cu exteriorul alb.
Totuși, exceptând scaunele, interiorul are un aer învechit, vârsta modelului fiind evidentă. De la grafica sistemului de navigație, până la amplasarea clasică a butoanelor de la consola centrală, totul ne trimite cu gândul la modelele Nissan de acum cinci ani. Volanul a primit piele alcantara pe laterale, iar în partea superioară are un un inel roșu de ghidaj, un element preluat din lumea sportului cu motor. Apoi, volanul nu poate fi ajustat în adâncime și asta face dificilă găsirea unei poziții perfecte, dar ne-am descurcat și fără acest element de reglaj.
Portbagajul se accesează printr-un amplu hayon și are o podea foarte înaltă. Volumul disponibil pentru bagaje este de 235 litri.
Preţ de achiziţie
Să începem cu esențialul. Pentru un Nissan 370Z Nismo trebuie să scoatem din cont aproape 50.000 euro. Mai precis, 47.716 euro. Dacă suma este mare sau mică, acest lucru îl poate decide doar cel care ia decizia de achiziție.
Există modele coupe cu pretenții sportive cu prețuri mult mai mici. În această categorie intră Toyota GT86 sau Peugeot RCZ, dar aici puterea motorului nu se apropie de cea oferită de modelul 370Z Nismo.
Un preț similar cu cel al modelului Nissan îl are și BMW M235i, iar acest model oferă patru locuri și un comportament rutier superior modelului Nissan. Apoi, modelele concurente se mută în zona premium, unde regăsim mașini ca Jaguar F-Type sau Porsche Cayman S, dar prețurile se duc în zona a 70.000 euro.
Siguranţă
Nissan 370Z nu a fost niciodată testat de către EuroNCAP și probabil nu va ajunge la testele de impact, modelul aflându-se către finalul carierei. Specialiștii de la Nissan și-au dotat modelul sportiv cu tot ce se putea din arsenalul sistemelor active și pasive de siguranță. Avem ABS, EBD și asistență la frânarea de urgență, plus ESP și controlul tracțiunii. Avem și un set complet de airbaguri frontale laterale și cortină, ceea ce promit o protecție adecvată în caz de impact.
Ţinută de drum
Nissan 370Z Nismo nu este un automobil ușor de condus. Toate comenzile sunt dure și au nevoie de o mână și de un picior ferm pentru a fi acționate. Ambreiajul este extrem de ferm, iar după o zi de stat în trafic ajungi să faci febră musculară la piciorul stâng. La fel și comanda cutiei de viteze, care are nevoie de o acționare sănătoasă pentru a muta levierul în poziția dorită. Direcția este tare, dar, din păcate, nu suficient de comunicativă.
Nissan 370Z Nismo nu are finețea și rafinamentul unui Porsche, iar ținuta de drum este cumva crudă, nefiltrată. La viteze normale, totul este sub control, dar atunci când mărim ritmul Nissan-ul devine dificil, nervos și parcă așteptând o mișcare greșită din partea celui de la volan. Ai nevoie de ceva ore în spatele volanul pentru a ajunge să simți cum trebuie mașina. O parte pozitivă este diferențialul spate cu vâscocuplaj, element ce ajută atunci când aderența este ruptă de o accelerație puternică.
Una peste alta, Nissan 370Z Nismo este o experiență de încercat, dar nu va fi pe gustul tuturor. Va fi apreciat de cei care își doresc un automobil sportiv direct și nefiltrat prin prea multă electronică, dar alții îl vor găsi nerafinat. Suspensia este dură și va zgâlțâi destul de sănătos la trecerile pentru denivelări citadine, dar la drum lung se dovedește a fi destul de confortabilă pentru un automobil sportiv.
Vizibilitate
Vizibilitatea este capitolul la care Nissan 370Z Nismo nu excelează în mod deosebit. Parbrizul este suficient de amplu, dar geamurile laterale și luneta plonjată ridică probleme atunci când trebuie să manevrăm sportivul model într-o parcare mai îngustă. Având în vedere că avem la dispoziție doar o cameră video pentru mersul cu spate, dar nu și senzori de parcare, iar caroseria modelului este suficient de lată, putem transpira atunci când trebuie să parcăm lângă un zid sau un stâlp. Însă, cu ceva antrenament, ne putem obișnui și cu manevrele în spații mai strânse.
Tehnologie
La capitolul tehnologie, modelul Nissan 370Z Nismo își spune din nou vârsta. Deși nu lipsesc sistemele importante, Zet-ul Nismo nu are tehnologia cu care se laudă concurența. În plus, rămâi cu un gust amar după ce vezi grafica display-ului central și cea a sistemului de navigație. Salvează un pic situația cele trei indicatoare analogice de deasupra consolei centrale, precum și planșa de bord cu turometrul analogic de dimenisuni mari. Un mare plus și pentru sistemul S-Mode, care permite sincronizarea turațiilor atunci când retrogradăm treptele cutiei manuale.
Modelul testat a avut la dispoziţie pachetul Premium, care le oferă celor din maşină un sistem audio Bose, MP3 cu magazie pentru 6 CD-uri, sistemul Nissan Connect Premium (navigaţie cu HDD de 40 de GB), conexiune iPod/USB, cruise control şi limitator de viteză.
Design
Nissan 370Z Nismo este, poate, cel arătos coupe din familia producătorului japonez. Este mai sexy ca apariție față de puternicul GT-R, iar liniile curbe și pachetul aerodinamic cu accente Nismo atrag imediat atenția. Spoilerele față și spate sunt impresionante, dar necesită atenție sporită la parcarea lângă borduri, altfel riscăm o reparație costisitoare.
Un plus la capitolul imagine este adăugat de jantele speciale Rays de 19 inch. Chiar și așa nu putem însă să uităm că acest model are deja șase ani de la lansare și un facelift la activ.
Ne-a placut
- Motor puternic
- Suspensie sport
- Scaunele Recaro
- Preț bun față de rivalii premium
Nu ne-a placut
- Direcție
- Fermitatea comenzilor
- Spațiul la interior
- Consum
Date tehnice - Nissan 370Z facelift (2013-prezent) 3.7 Benzina (V6) 344CP Man6 Nismo | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Nissan
-
Constructorul japonez de automobile tocmai a prezentat a patra generație Murano pe piața din Statele Unite ale Americii. Pe lângă modificările exterioare și interioare, avem de-a face și cu un sistem de propulsie nou. (Joi, 17 Octombrie 2024)
-
Potrivit unui oficial de rang înalt al producătorului japonez de automobile, investițiile în dezvoltarea de noi motoare termice au fost sistate. Întreaga atenție cade acum pe electrificare. (Luni, 03 Iunie 2024)
-
Constructorul japonez de automobile anunță intrarea în producție a noului Qashqai facelift. Ca și până acum, acesta va fi asamblat în Marea Britanie, la uzina din Sunderland. (Vineri, 24 Mai 2024)
-
Constructorul nipon de automobile intenționează să lanseze 30 de modele noi în următorii trei ani. Dintre acestea, 14 vor fi echipate exclusiv cu un motor termic. (Luni, 25 Martie 2024)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie 2024)
In rest destul de ''profesionist'' exemplul conformist de apreciere al userului de mai sus. Atat de profesional, incat chiar ca 5,1 sec cat scoate acest 370 Nismo si 2,4 sec ( cu 0,1 sec mai rapid ca ultimul Veyron ) cat scoate GT-R NISMO e chiar ''putin'' .
Totusi, BMW Z4 cu motor de aceeasi putere, respectiv 35is 3.0 340CP face un timp de 4,8 sec asta in cazul in care e cu 200kg mai usor decat 370Z si are un coeficient aerodinamic mult mai bun. Mai sa fie, n-au invatat mai nimic jarmanii !
Grosul la Nissan sunt Juke NISMO RS de 600 CP care face 0-100 in 2,8 sec si GT-R NISMO care face 0-100 in 2,4 sec . Acum stau si ma intreb eu asa , care o fi concurentul serios care chiar poate bate GT-R si Juke NISMO RS ? Evident ca nu exista. Dar aceste ''jucarii'' pot sterge pe jos cu Aemgheuri si M pouere .
Tot hater de masini germane :))
Ma intrebam mai demult cat poti abera si raspunsul este: nemarginit.
On-topic daca vorbim despre acesta masina si ce scrie in articol si ce aberezi tu ...
Zici de BMW M bla bla , Automarket scrie in articol asa , citez:
'Un preț similar cu cel al modelului Nissan îl are și BMW M235i, iar acest model oferă patru locuri și un comportament rutier superior modelului Nissan' . Zet-ul Nismo fiind întrecut de BMW M235i, care are nevoie de 5 secunde pentru a atinge prima sută de km/oră.
Deci cum era cu acest hahasimo si BMW M ? BMW M care este similar ca bani mai performant si cu 4 locuri :))
Mai pe scurt , te-ai bagat ca musca in cacao , AGAIN !!
Cat despre visurile tale erotice GT-R si JOKE hahasimo , ti-am mai spus/aratat cu porsche 911 turbo il matura pe GT-R in drag race .
Cica nu exista concurent serios ? :))
Iti reamintesc si de Porsche 918 Spyder care a scos timp mai bun ca GT-R pe Nürburgring ? Sa mai zic si ca hahasimo (pentru a tine pasul) doreste sa copieze exemplul(germanii astia) lui porsche 918 Spyder si sa construisca urmatorul GT-R hybrid ? Are rost? Nu cred.
Te poti surescita in continuare, eu nu te pot opri :))
E chiar ''FOARTE PERFORMANT'' M235i . Are 1530 kg masa , deci cu 270KG mai usor decat 370Z si abia reuseste sa prinsa suta cu 0,2 sec mai repede ? Jalnic.......
911 turbo este mai usor cu aprox 200Kg decat GT-R , iar ca performante face 0-100 in 3,1 sec , GTR-NISMO in 2.4, deci ?Viteza maxima constructiva a lui 911 este de 318km/h, pe cand la GT-R NISMO e de 223 km/h , acum du-te si culca-te
918 Spyder, nu are motor de 600 CP + ca este mai usor decta GTR-NISMO cu aprox 100 KG , au folosit mai multe aliaje usoare, si asta fiindca e si o masina mai nou aparuta.
GT-R NISMO 3.8 V6 (600 Hp) 4WD Automatic- de la 0 la 100 km/h 2.4 sec
Cu toate ca e mai puternic si mai usor decat niponul , dar are o viteza maxima constructiva putin mai mare 345km/h,
Mai bn ne-ai povesti de recordul care l-a batut GT-R pe un lac inghetat din Rusia, cu cel mai performant sistem de tractiune din lume?
https://play.md/2114481
Da M235i este foarte performant , ce conteaza daca este mai usor ASTA este si ideea cand construiesti o masina pentru acest segment idioten . Cica cultura? Esti jalnic.
Pana la urma cumperi masina nu motorul , iar ce a spus automarket este corect in aceiasi bani iti poti lua M235i care sta mai bine pe sosea , stii ce inseamna asta cu stat mai bine ? mai dinamica, mai usoara, mai performanta.
Si daca 911 este mai usor ce ? Pana la urma o masina din acest segment asa trebuie sa fie mai usoara ca sa fie performanta , este un criteriu de luat in calcul. Aici comparam masini sau motoare?
918 Spyder, nu are motor de 600 CP + - pe bune ? Esti paralel are chiar 880+HP deci stai jos. Daca este mai usor este o realizare nu este un minus .
918 Spyder ii da clasa lui GT-R la orice ora , mai citeste review-uri , o recunosc si cei de la hahasimo deaceea vor si ei ( dar vaii) sa faca un GTR hybrid.
Te poti culca linistit , deja o dai in penibil rau . De ce crezi ca nu te mai baga nimeni in seama ? :))
Cand mai multi zic sa te culci , eu zic sa o faci :))
https://www.youtube.com/watch?v=ubCr0MhrsrU
Vezi aici : https://www.youtube.com/watch?v=Bc9UUPNaOzE
Daca tot te intereseaza subiectul drag-race si vrei sa vezi unul pe bune ( nu facuta de amatori) , uite cum GT-R hahasimo ( ala de 600CP) si-o ia de la Porsche 911 Turbo S:
https://www.youtube.com/watch?v=KQ9NVz_LKj8
Testul de suseste specificat si in unele reviste de specialitate, asta daca citesti asa ceva.
UPS top cele mai fiabile marci auto , UPS Lexus din nou pe primul loc. Oare ce se intampla ? Brandul ala ''de nimic'' domina iar ? Vai, dar cred ca sunt ''teste platite'' , asa cevaa :))))
http://www.autoguide.com/auto-news/2015/03/top-10-most-reliable-car-brands.html
UPS, am scapat si asta din ''greseala'' , va rog sa ma iertati daca va ''perturb'' somnul, stiu ca nu veti dormi de suparare, dar : '' Lexus topped all rivals with a jaw-dropping score of just 89 problems per 100 vehicles. That’s an industry-leading performance, but what do you expect from Toyota’s luxury division? Their ES was the top-rated compact premium car while the GX was the No. 1 midsize premium SUV. Their CT and RX were both strong competitor as well. This is the fourth consecutive year Lexus has been the best in J.D. Power’s Vehicle Dependability Study.''
UPS Marsadas Banz : ''Luxury means complexity, which often translates into cantankerousness and extra maintenance costs. But the folks in Stuttgart have figured out how to avoid having issues with their feature-laden cars and trucks. Mercedes-Benz drove away with a score of just 119 problems per 100 vehicles. Their E-Class was the highest-ranked midsize premium car topping the Lincoln MKS and Infiniti M. The GLK also won top honors among compact premium SUVs''
Ups, top 10 cele mai scumpe SUV-uri raportate ca pret/calitate/practicabilitate:
http://www.autoguide.com/auto-news/2015/07/top-10-most-expensive-suvs.html?utm_medium=display&utm_source=relatededitorial&utm_content=title1
Asta spunea si AM , M235i este la aceeasi bani si are o dinamica CA MASINA mai bunaca 370z deci este mai ok. Deaceea di M235i ca masina are punctaj mai mare de 4.1.
Ai inteles, sau desenam?
Somn usor.
Bey esty nebun? Cumperi tu Bemve nou cocalarul ? Hai du-te si latra in alta parte !
Un sofer normal niciodata nu o sa scoata ce e mai bun dintr-o bestie ca asta, asa ca 0,x secunde sunt de amorul artei. Nu pentru noi muritorii. Si pentru mersul de zi cu zi lumea prefera masini care sunt usor de folosit zi de zi si care se pot transforma in bestie doar cand vrei.
Auzi la al de sus cica dinamica inseamna performanra 0-100, ma refer la mafia normal.
@zic si eu Tu ai vorbit ca sa te afli in treaba nu? :)) Din ce am citit omul se referea la un scenariu.
Mare e gradina!