Drivetest Mitsubishi Eclipse Cross

1.5 Benzina Turbo (MIVEC) 163CP 4x4 Aut1 Intense+
Mitsubishi  Eclipse Cross zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai ll Mitsubishi
Vineri, 26.01.2018
Miza pe tradiție

Evenimentele anului 2017 în Statele Unite au fost alegerea lui Donald Trump președinte și eclipsa totală de soare. Pentru unii un simplu fenomen astronomic, pentru alții un adevărat instrument de marketing.

În cazul nostru e vorba despre ambele. Eclipsa de soare e la fel de importantă pentru astronomi cum este numele Eclipse pentru Mitsubishi. Dincolo de această paralelă se ascunde o încercare de vă face să acceptați mai ușor numele Eclipse pe un SUV.

Cei care nu au un background în lumea auto sau pur și simplu nu sunt fani Mitsubishi nu vor avea probleme de acomodare. Însă, cei care știu că Mitsubishi a folosit numele Eclipse în Statele Unite, între 1990 și 2012, pe un coupe sportiv extrem de popular, au nevoie de timp să se obișnuiască.

Mitsubishi Eclipse Cross promite să își creeze rapid propria personalitate, întrucât segmentul SUV-urilor compacte este unul care devorează imediat orice concurent ezitant. Din fericire, Eclipse Cross are în mânecă un as pe care majoritatea rivalilor l-au neglijat în ultima vreme: o tracțiune integrală cu pedigree.

E asta suficient? Aflăm mai jos.

Mitsubishi Eclipse Cross
1.5 Benzina Turbo (MIVEC) 163CP 4x4 Aut1 Intense+

  • Pret de pornire 25.573 €
  • Pret model testat 31.523 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Nebunia noului model japonez începe sub capotă, acolo unde românii vor găsi doar un motor pe benzină. Și nu un agregat timid, cu trei cilindri, de un litru. E vorba de un motor de 1.5 litri turbo, capabil să pună la dispoziție 163 de cai putere.

Nu e puțin. Ba e chiar îndestulător. Chiar și la viteză mare. Bagajul de putere vine alături de un cuplu de 250 de Nm, resimțit încă de pe la 1800 de rotații. Este un moment motor decent, care îți oferă resursele de care ai nevoie pentru o rulare dinamică.

Mașina se mișcă bine și chiar are un suflu bun în depășiri. Singura condiție este să nu apeși modul Eco. Odată apăsat butonul cu frunzuliță verde, Eclipse Cross cade într-o moleșeală cumplită. Pedala de accelerație este anesteziată, iar mașina pare că abia sare de 100 de cai putere. N-am mai întâlnit de multă vreme o funcție Eco atât de hotărâtă să-ți taie resursele.

Motorul pe benzină este asociat unei transmisii CVT care simulează prezența a opt rapoarte. Simulează destul de bine, însă nu atât de bine încât să te scape complet de caracterul ușor sâcâitor al unui CVT clasic. Liniaritatea este bună, iar cererea de resurse suplimentare este executată destul de prompt. Padelele din spatele volanului induc o senzație de sportivitate, oferind un răspuns rapid.

Singurele momente în care CVT-ul se dă de gol este atunci când motorul începe să fie destul de prezent în habitaclu, adică la peste 3000 de rotații. Atunci e momentul în care s-ar putea să crezi că sub capotă e de fapt un blender care se chinuie să-ți mixeze fructele. Altfel, izolarea sa fonică la relanti este destul de bună.

Consum

Chiar dacă sunt din ce în ce mai multe voci care blamează dieselul, românii privesc încă temători la motorizările pe benzină. În special în cazul SUV-urilor. Așa că o spun încă o dată: trebuie să ai un curaj nebun să nu oferi un diesel în gama ta din România.

Și acum să vă povestesc cât a consumat motorul de 1.5 litri. În oraș, într-un București nu foarte aglomerat, Eclipse Cross a scos un consum urban de 11 litri/100 de kilometri. În afara orașului, consumul nu a fost departe de această valoare: 7.9 litri/100 de kilometri, deși vitezometrul nu a sărit de 120 de km/h. E drept că și motorul avea doar 1500 d ekilometri. Aceste două valori au fost obținute cu funcția Eco activată. Cea despre care vă spuneam mai sus că anesteziază grav pedala de accelerație.

Dacă ne uităm în fișa tehnică, vedem că Mitsubishi promite un consum mediu de 7 litri/100 de kilometri. Este o valoare mai bună decât cea promisă de Hyundai Tucson, Kia Sportage, Ford Kuga (are și ceva mai multă putere), Honda CR-V și Volkswagen Tiguan. Există însă și crossovere care consumă mai puțin, cum sunt Mazda CX-5, Peugeot 3008, Nissan Qashqai, Seat Ateca și Toyota RAV4.

Performanţe

Fiind vorba despre un motor pe benzină cu un cuplu decent, livrat chiar devreme, performanțele au și ele o premiză bună. Accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în 9.8 secunde, un timp care va mulțumi majoritatea, fără a ieși în evidență.

Este un timp mai bun decât ce promit rivalii Toyota RAV4, Renault Kadjar, Opel Grandland X, Mazda CX-5, Honda CR-V și Ford Kuga Nissan Qashqai, Seat Ateca, Volkswagen Tiguan, Peugeot 3008, Kia Sportage, Hyundai Tucson sunt mai rapizi până la 100 de km/h, deși unii nu au chiar atât de multe resurse sub capotă.

Viteza maximă pe care o poate atinge Mitsubishi Eclipse Cross este de 200 de km/h, suficient de mare pentru infrastructura din România.

Interior

Invită un vechi client Mitsubishi în interiorul noului Eclipse Cross și o să aibă senzația că a călătorit în viitor. Din punct de vedere al ergonomiei, tehnologiei și soluțiilor practice, crossover-ul face un salt uriaș. Dacă ne raportăm la ceilalți rivali din segment, atunci pot spune că habitaclul lui Eclipse Cross este aliniat tendințelor.

Calitatea materialelor a crescut considerabil. Chiar dacă arată ușor anost, plasticul din partea superioară a bordului este moale și plăcut. Avem acum și zone cu plastic lucios pe consola centrală și fețe de uși ceva mai primitoare. În partea inferioară a bordului, plasticul rămâne tare și neprietenos. Finisajele sunt și ele bune, dar perfectibile.

Comenzile nu sunt greu de intuit. Poate doar cu utilizarea computerului de bord color să aveți ceva probleme, însă odată găsite butoanele, ele vi se vor părea cât se poate de naturale. Ergonomia bună vine la pachet și cu multe spații de depozitare plasate corect. Avem loc suficient în interiorul portierelor, avem spațiu pentru pahare pe consola centrală, o cotieră suficient de adâncă și un torpedou generos.

Pe bancheta din spate există suficient loc la picioare și decent la nivelul capului. Poate fi ocupat și locul din mijloc al banchetei spate, întrucât tunelul central este destul de coborât.

Portbagajul are o capacitate maximă de 485 de litri (doar dacă bancheta spate este glisată cu 20 de cm în față), ceea ce îl înscrie pe Eclipse Cross în partea inferioară a segmentului, mare parte din rivali reușind să ofere peste 500 de litri. Doar Nissan Qashqai, Renault Kadjar și Ford Kuga sunt ceva mai zgârciți.

Situația devine și mai înghesuită dacă alegeți sistemul audio opțional, care vine cu un subwoofer în portbagaj. În această situație, valoarea scade sub 400 de litri.

Preţ de achiziţie

Noul Mitsubishi Eclipse Cross trebuie să aibă grijă pe piața din România. Cu atâtea SUV-uri compacte, poziționarea în materie de preț este foarte importantă. Prețul său pe piața de la noi pornește de la 25.500 de euro, valabil pentru aceeași motorizare testată de noi, dar cu 4x2 și cutie manuală.

Dacă ne referim strict la versiunea de test, vedem că 163 de cai putere, la pachet cu tracțiune integrală și cutie CVT, costă începând cu 28.800 de euro. Exemplarul pe care îl vedeți în imagini și despre care v-am tot povestit ajunge să coste 33.900 de euro, dar are tot ce îți poți dori în materie de tehnologie.

În plus, vine cu o ofertă de sezon care coboară prețul de achiziție până la 31.500 de euro. În comparația de mai jos mă voi raporta însă la prețul de start, adică 28.800 de euro.

Un Ford Kuga cu motorul Ecoboost de 182 de cai putere, 4x4 și automată, pleacă de la 26.500 de euro, deci este ușor mai ieftin. Socotelile pentru un CR-V, benzină, automat, sar de 31.000 de euro, dar nu e o surpriză dacă ne gândim la prețurile Honda. Și Hyundai Tucson este ceva mai scump, prețul său de start pentru versiunea de 177 de cai benzină, automată și 4x4, ajungând la 31.100 de euro. E drept că și nivelul de echipare este unul superior.

În schimb, fratele acestuia de platformă, Kia Sportage, cu același motor de 177 de cai, automată și 4x4, ajunge să coste doar 26.500 de euro. Și vorbim chiar de echiparea GT Line.

Așa cum ne așteptam, Mazda CX-5 este mai scumpă decât rivalul japonez, sărind de 30.000 de euro. La fel și Toyota RAV4, care costă 33.300 de euro în versiunea benzină cu 151 de cai, CVT și 4x4.

Și fiindcă tot suntem la japonezi, trebuie să spun că Nissan Qashqai, etalonul acestui segment, are o motorizare pe benzină de fix 163 de cai putere, are 4x4, însă nu poate fi comandat cu o cutie automată. Socotelile în acest caz pleacă de la 25.700 de euro.

Peugeot 3008, un alt nume sonor din acest segment, nu se poate compara nici el foarte bine cu Eclipse Cross, întrucât nu oferă tracțiune integrală. În cazul său, un benzinar de 165 de cai putere, cu transmisie automată, pornește de la 24.200 de euro.

Renault Kadjar și Opel Grandland X sunt alegeri clar mai ieftine, dar ambele mașini vin cu versiuni pe benzină de numai 130 de cai putere, care nu se pot raporta nici ele prea bine la Eclipse Cross.

Nou venitul Skoda Karoq este destul de aproape de prețul lui Eclipse Cross, benzinarul de 150 de cai, cu 4x4 și automată, ajungând la 27.100 de euro. Volkswagen Tiguan păstrează ștacheta ridicată și este ceva mai scump decât Eclipse Cross, însă nu cu mult. Versiunea 1.4 TSI de 150 de cai, cu automată și 4x4, costă 29.500 de euro.

Siguranţă

Mitsubishi a revenit pe bancurile de probe EuroNCAP după o absență lungă. Eclipse Cross a fost testat în 2017 și a reușit să obțină cinci stele, deși testele organizației sunt din ce în ce mai stricte. Mai mult, crossover-ul a primit 97% pentru protecția adulților și un incredibil 80% pentru cea a pietonilor.

Modelul japonez beneficiază de airbaguri, frontale, laterale și cortină, de frânare automată de urgență, de avertizare la depășirea benzii de mers, la monitorizarea unghiului mort și de un pilot automat adaptiv. Pentru situațiile în care trebuie să ieșiți cu spatele dintr-un loc de parcare destul de strâmt, există și un sistem de monitorizare care te avertizează când există trafic.

Ţinută de drum

Sunt foarte rare ocaziile în care ai șansa să testezi o mașină abia lansată atât în România cât și în afara granițelor țării la distanță de o săptămână. Mitsubishi Eclipse Cross mi-a oferit una dintre aceste ocazii.

O să încep cu modul în care s-a simțit mașina pe șoselele din România. Crossover-ul japonez vine cu o arhitectură MacPherson pe puntea față și cu o suspensie independentă pe cea spate. Setarea suspensiei s-ar putea să vi se pară ușor cam rigidă, mai ales pentru gropile și denivelările de la noi. De asemenea, la trecerile peste limitatoare de viteză, ea pare să transmită destul de mult în habitaclu.

Pe de altă parte, mașina se simte destul de bine pe viraje, fiind suficient de rigidă pentru a inspira curaj. E drept că există un ușor ruliu, dar e de înțeles. Tracțiunea integrală ajută și ea la păstrarea unei trase ideale și la abordarea unui viraj cu o viteză la care Peugeot 3008, spre exemplu, ar părea ușor nesigur. Direcția are un răspuns ușor artificial și nu foarte precis.

Eclipse Cross nu este însă doar un alt crossover compact. Nu trebuie să uităm că se trage dintr-o familie care a introdus tracțiunea integrală pe mașinile sale în 1936 și a câștigat 12 titluri la Dakar și alte 5 în WRC. Prin urmare, Mitsubishi nu putea să nu se dedice trup și suflet tracțiunii integrale pe care a introdus-o pe Eclipse Cross.

Japonezii au simțit că ar exista o nișă care își dorește și ceva performanțe 4x4 într-un segment în care capacitățile off-road ale SUV-urilor se măsoară după capacitatea de a traversa o baltă.

Așa că am fost urcat în avion și teleportat până în Norvegia, la Geilo, unde Mitsubishi a înșirat mai multe exemplare Eclipse Cross pe un lac înghețat. Nu înainte de a ne explica extrem de amănunțit ingineria din spatele sistemului Super All Wheel Control.

Prezentarea a durat mai mult de o oră și a creat orgasme inginerilor din sală. Pe bună dreptate, având în vedere complexitatea tracțiunii integrale. O să vă feresc de asta și o să rezum. Super All Wheel Control este un sistem introdus pentru prima dată pe ultima generație Mitsubishi Lancer Evolution. Acum a fost îmbunătățit și introdus pe Eclipse Cross. Este compus din patru sisteme esențiale: ABS, ASC, sistemul de tracțiune integrală și Active Yawn Control. Toate aceste sisteme sunt coordonate de un creier electronic care te ajută să abordezi mai bine virajele și să ieși din situații dificile.

Șoferul interacționează cu tehnologia prin cele trei moduri ale sistemului de tracțiune integrală: Auto, Snow și Gravel. În modul Auto am condus eu prin România. El favorizează eficiența și trimite 80% din resurse către puntea față. Bineînțeles, poate balansa acest cuplu dacă este detectată o pierdere a aderenței, adică pe carosabil umed.

Modul Snow, cel în care am patinat în voie pe lacul înghețat, ajunge să transmită până la 60% din resurse către puntea spate. Așa ajungi să ai un Eclipse Cross supravirator, extrem de distractiv. Practic, în Norvegia, puntea spate a tras din greu o zi întreagă pentru a fi pe placul nostru, al jurnaliștilor. Anvelopele cu ținte au mușcat din gheața nordică, iar mașina a petrecut 90% din timp de-a latul. Așadar, un comportament pe care nu prea îl găsești în acest segment.

Modul Gravel este rezervat pentru situațiile mai dificile. Dacă ajungi într-o zonă cu aderență scăzută, cum ar fi un noroi cleios de pe la noi,, cuplul ajunge la un raport de 45/55. Ar trebui să fiți însă atenți la un aspect: Mitsubishi Eclipse Cross are o gardă la sol de numai 18 centimetri, ceea ce nu înseamnă foarte mult pentru cineva pasionat de ieșirile în off-road.

Vizibilitate

Dacă te uiți de afară la noul Mitsubishi Eclipse Cross și te intrigă designul ușor ciudat, mai ales în partea posterioară, să vezi ce o să te intrige vizibilitatea posterioară. Spun asta pentru că luneta are o formă ciudată. Nu incomodează foarte mult bagheta LED care o traversează, ci forma neobișnuită a lunetei.

Ultimul rând de montanți este și el cam mare și s-ar putea să pună probleme în parcare. Din fericire, oglinzile laterale sunt mari și te ajută să observi ce se întâmplă în spatele tău. Primul rând de montanți are o dimensiune corectă și nu pune probleme grave în virajele strânse.

Tehnologie

Pentru a face față rivalilor din acest segment extrem de disputat, Mitsubishi Eclipse Cross a primit cam tot ce era necesar la capitolul tehnologie. O să încep cu computerul de bord color, amplasat între cele două ceasuri de bord clasice.

Este ușor de folosit și cu o grafică plăcută. Ecranul central, denumit Smartphone Display Audio (SDA) caută să fie la fel de intuitiv ca ecranul unui telefon inteligent. De aceea vine și cu o funcție tactilă, care face ca meniul său, bine construit, să fie ușor de utilizat.

În acest context, sunt puțin redundante și aproape inutile zona tactilă și comenzile de pe consola centrală. Sistemul multimedia poate fi comandat foarte simplu și prin simpla apăsare a ecranului. Inconvenientul principal este rapiditatea cu care se mișcă acest sistem, fiind vorba de un ușor delay. Dar, una peste alta, sistemul este prietenos în utilizare, cu o grafică extrem de colorată și cu un suport Apple CarPlay și Android Auto, pe care îl apreciez de fiecare dată.

Eclipse Cross poate deveni un adevărat prieten pentru cei mai friguroși dintre voi. Beneficiază de încălzire a volanului, parbriz încălzit, scaune față și chiar spate încălzite.

Lista de opționale mai include suprafețe vitrate pentru acoperiș, o trapă acționată electric, un sistem Head-Up Display proiectat pe o bucată de sticlă (lizibil și cu informații bine structurate), faruri LED, climatizare pe două zone, un sistem de camere cu vedere la 360 de grade (imaginea oferită are o calitate bună), senzori de ploaie și lumină, pornire și acces fără cheie, două prize USB și un sistem audio Rockford&Fosgate care se aude foarte bine, dar care fură din generozitatea portbagajului, după cum ziceam mai sus.

În contextul unei mașini atât de tehnologizate, nu devine oare enervant faptul că geamurile electrice au impuls doar pe partea șoferului? Întreb și eu.

Design

Încă de la revizuirea lui Outlander, Mitsubishi a încercat să-și obișnuiască publicul cu o nouă filosofie de design. Una dominată de multe elemente cromate, care să sugereze un aspect premium. Mai ales în partea frontală, unde avem un contur cromat pentru grilă și blocuri optice. Farurile ascuțite îmi plac și cred că au rolul să-ți sugereze caracterul asiatic al mașinii.

Posteriorul este însă discutabil. E genul acela de design pe care ori îl iubești, ori îl urăști. Nu e cale de mijloc. E un amestec între BMW X6 și Toyota Prius, cu toate riscurile acestei asocieri. Personal, apreciez curajul designerilor de a încerca ceva nou. Chiar dacă noutatea înseamnă să exploatezi motivul baghetei luminoase care unește stopurile. În cazul lui Eclipse Cross este o idee inspirată, care, după mine, îi oferă personalitate.

Nu ne-a placut

  • Dimensiunile portbagajului
  • Geam electric fără impuls pentru pasageri
Date tehnice - Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Benzina Turbo (MIVEC) 163CP 4x4 Aut1 Intense+
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1499
Lungime mm
4405
Putere maxima CP (rpm)
163 (5500)
Latime mm
1805
Cuplu maxim Nm (rpm)
250 (1800)
Inaltime mm
1685
Viteza maxima km/h
200
Greutate kg
1520
Acceleratie 0-100 km/h s
9.8
Ampatament mm
2670
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
60
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
485
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Mitsubishi Eclipse Cross

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (21)

  • octav71
    "Nebunia noului model japonez începe sub capotă, acolo unde românii vor găsi doar un motor diesel."
    E benzina, zice titlul!
    9 4
  • mircea
    @octav71
    Scuzele lui Bogdan. Mulțumim pentru sesizare, s-a rezolvat.
    6 6
  • "Numai" la Beamveuri "imperecheate" cu Toyota va ganditi toata ziua...:) Deschideti link-urile de mai jos sa vedeti de unde "s-a inspirat".

    http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-mitsubishi-eclipse-cross-82363.html#/image-id/520007

    http://www.automarket.ro/test-drive/honda-civic-18-142-cp-mt6-executive-44100.html#/image-id/291367
    6 4
  • someone
    am vzt modelul expus ....arata f bine live.
    lucrul care nu imi place este cutia de viteze
    lucrul care ma impresioneaza la maxim este sistemul awd preluat de la evo. pentru asta, felicitari mitsubishi.
    14 6
  • ACE - Craiova
    Comentariul automarket este super. NOTA 10 !
    Doua mici observatii:
    1) Cel mai de temut concurent pare insa acum modelul SKODA Karoq - care are si portbagajul mai mare, o GARDA LA SOL identica, tot 5 stele EURONCAP si echipari comparabile ca pret ( chiar daca si SEAT Ateca este pe aproape si care in schimb beneficiaza deja de benzinar 1.4 - 150 CP 4x4 si cutie automata si 5 stele EURONCAP iar portbagajul acestuia este de 485 litri...); MAZDA CX-5 este iar o varianta SUPERBA, cu portbagaj de 506 litri, 5 stele EURONCAP si benizar automat cu 4x4 undeva pe la cca. 30.000-31.000 EURO....
    2) Din pacate SKODA Karoq nu are inca o versiune benzina 1.5 - 150 CP 4x4 disponibila la aceasta ora. S-ar parea ca va apare prin saptamana 22 din 2018, ca varianta de vanzare ( si pret evident).
    26 3
  • petrush
    in text este comparata in mod repetat cu honda crv si toyota rav. parerea mea e ca honda hrv si toyota chr sunt mai apropiate.
    @octav.nebunia nu e sub capota, ci la volan. toate aticolele astuia au greseli.
    11 2
  • cine mai cumpara mitsubishi? stau dezastruos la vanzari si cred ca in cativa ani se retrag de pe piata din europa.
    14 19
  • Parerea celor de la AM este una mai buna fata de a mea. :)
    E drept ca nu am condus masina, Insa am analizat-o in detaliu in showroom. Deci in privinta condusului, nu am sa comentez.
    Mie ergonomia consolei centrale mi s-a parut cam slaba. Comenzile din partea inferioara mi s-au parut greu de accesat datorita levierului cutiei de viteze. Apoi, acele plastice lucioase... parca m-au intors in timp cu 10 ani. Selectorul pentru computerul de bord, la fel. Si am terminat cu puctele slabe. Mi-au placut scaunele, spatiul interior atat in fara cat si in spate, lista dotarilor raportata la pret, ca in continuare Mitsubishi ofera bancheta spate culisabila (credeti-ma, chiar este utila) si ambianta interioara per total.
    Si tot legat de test, sincer sa fiu ma asteptam la un consum mult mai mare. Pai 11 litri in Bucuresti... e consum de o compacta aspirata de 1.6. Foarte bun consumul... pentru o asemenea masina! Motorul deasemeena pare unul foarte bun. Defapt, fie ca unora le place sau nu, desi Mitsu nu are multe motoare in portofoliu, mereu a avut motoare bune si robuste.
    Una peste alta mi se pare unul dintre cele mai bune SUV-uri compacte.
    Si uitati-va bine la el. Sunt mari sanse sa fie ultimul Mitsubishi veritabil.
    28 5
  • i-mi place asta, cauta clienti SUV de nisa care vor si performante 4x4 / offroad si apoi afli ca are garda la sol de 18 cm !!! Si motor pe benzina !!! Pai apropo de "balta" care se amintea in comentariul respectiv, si cu aia s-ar putea sa aiba probleme daramite sa mai vorbim de offroad. Acest SUV este clar facut pt. sosea , dar arunca si ei in fata abureala aia cu "Super" sistem 4x4 ca sa atraga din clientii care probabil nu au avut niciodata treaba cu offroad-ul dar vor si ei un 4x4 "just in case..". Sistemul asta care contine de fapt 4 sisteme controlate de un computer nu suna bine. Personal nu l-as recomanda la nimeni, s-ar putea sa fii surprins/nepregatit de reactiile lui chiar si pe sosea si se poate dovedi chiar periculos.Dar e doar o opinie personala. Vad ca toata lumea a inebunit cu SUV-urile astea si cu 4x4. Peste tot apar sosele si autostrazi dar toti i-si cauta masini 4x4 ca "poate ploua afara".
    7 16
  • Cred ca ar trebui mentionat si Subaru(XV, Forester) in lista de marci concurente. Nu de alta, dar daca accentul articolului cade pe caliatea de a avea o tractiune integrala cu pedigree, cred ca e singurul care ofera ceva mai performant.
    13 2
  • @octav71 Mersi de sesizare.
    @ACE-Craiova Mulțumesc

    @LauCalin Observatiile tale sunt cat se poate de pertinente. Și s-ar putea să ai dreptate: sunt mari șanse să fie ultimul Mitsubishi adevărat.

    @petrush Mersi. Înseamnă că le-ai citit pe toate. În rest, să ne ferim de nebuni la volan, nu?

    @pipo Segmentul SUV-urilor compacte nu este unul cu veleități fantastice în off-road. Însă, dacă este să facem un clasament, te asigur că Mitsubishi este pe primele poziții la acest capitol. Și asta mulțumită sistemului 4x4.
    14 1
  • Lăsînd deoparte perspectiva (horror pentru unii) de-a nu mai putea citi decît teste cu SUVo-crossovere în lipsa lansării altor tipuri de mașini, Mitsu ăsta nu-i o propunere rea.
    Chiar dacă unii sfertodocți gen @pipo Î-ȘI :-) exprimă indignarea apropo de garda la sol, sistemul 4x4 etc., uitînd multiplele succese zdrobitoare ale mărcii japoneze în mega-raliuri gen Paris-Dakar.

    Consumul e deci f. bun (pentru un 4x4 - benzinar și-n plus cu o putere notabilă, sistemul MIVEC fiind *vinovat*), designul + ergonomia interiorului sînt în progres, ba chiar și stilul curajos al exteriorului poate plăcea (aici am totuși o critică - consola față prea lungă în raport cu lungimea / ampatamentul mașinii.)
    Concluzie (subiectivă, clar): își face banii.
    24 5
  • "Este compus din patru sisteme esențiale: ABS, ASC, sistemul de tracțiune integrală și Active Yawn Control." De fapt, este Active YAW Control pentru cunoscatori.
    4 2
  • Pare o mașină interesantă și solidă dar până nu luăm contact efectiv cu ea să putem face o analiză este bine să fim reținuți în aprecieri.
    Unele lucruri sunt însă foarte clare
    1. Sistemul SUV-urilor compacte nu este unul cu veleități adevărate în ceea ce înseamnă off-road.
    2. Sistemul 4x4 al acestui producător auto este unul performant.
    3.Este un produs Mitsubishi 100% cu plusurile și minusurilor sale dar care cu siguranță va fi mai performant decât modelele viitoare care se pare că se vor înrudite cu Renault-Nissan
    4. În România nu va avea foarte mulți adepți ținând cont de tipul de clienți pentru segmentul SUV de la noi care doresc alte calități de la un astfel de vehicul și care nu pun accent foarte mare pe capabilitatea unui sistem 4x4.
    8 5
  • Un model interesant, insa cu destule minusuri. Sincer, sa dai +31k euro pe o masina si sa fie antifonata mai slab ca Dusterul? Nu mai zic de cutia de viteze complet aiurea (e ok pentru hibridele/electricele de oras, atat), ergonomia discutabila si materialele slabe pentru banii respectivi.

    Americanii de la caranddriver claseaza modelul respectiv pe ultimul loc in clasa respectiva:

    https://www.caranddriver.com/flipbook/practical-matters-every-compact-crossover-suv-ranked-from-worst-to-best?src=socialflowFBCAD#1?src=ha_m&mag=cdb&dom=fb
    4 5
  • @Andy: Da, se pare că transmisiile CVT au rămas efectiv urîte din reflex :-) de pe vremurile cînd chiar erau *rîșnițe rulante*.
    ...Și de către majoritatea jurnaliștlor auto - inclusiv americanii de la Car&Driver (care, btw, au avut la dispoziție versiunea pt USA, de numai 152 CP.)

    Mai aflăm însă și chestii utile de la ei, cum ar fi garda la sol de 21,5 cm a tuturor versiunilor 4x4 (8.5 inches)... și nu doar 18 cm, cum GREȘIT apare aici.

    În fine, alegerea unei mașini ține de *n* factori și e f. probabil ca Eclipse Cross să nu fie nici la noi pe placul amatorilor de înregimentare... mai ales vizuală în trendul SUV-istic actual, care atribuie escaladării trotuarelor gradul maxim de aventură. :-).
    19 1
  • Am condus 300km si pasager alți 400km, varianta 4x2 163CP/250 Nm cutie manuala 6 trepte, te simți bine, dar o găsesc scumpa (a costat un pic peste 27500€ avea niște opționale) Si consumul mixt mi s-a părut mare 10,5 (București-Debrețin 4 persoane cu bagaje prin Brașov -Târgu Mureș-Cluj)
    4 2
  • Unii oameni nu inteleg ca nu ai ce cauta cu benzina pe o masina mai mare decat o compacta. De la compacte in sus pui diesel, hibrid sau electric. Daca te incapatanezi sa pui benzina, fie ea si turbo mic, ajungi la consumuri reale apropiate de un X5 diesel fara conduci unul. :|. Asta in conditiile in care tu, Mitsubishi, ai un 1.8 diesel excelent sau 1.5/1.6 diesel la noii proprietari in curte.
    7 7
  • @Kirotractor

    Am rugamintea sa te abtii sa faci astfel de comentarii si sa-mi pui mie etichete. Nu este intentia mea sa intru in polemici in mediul virtual si nici nu vreau sa-ti deranjez "pozitia" pe acest site. Acum observ ca esti foarte activ pe-aici si i-ti place sa comentezi orice si intr-un mod "bravant" si pari ca te pricepi la toate . Sper ca expui din propria experienta macar, dar oricum ce vroiam sa-ti transmit- ar trebui sa reflectezi si vezi care dintre noi doi s-ar incadra mai bine la definitia etichetei pe care mi-ai pus-o mai sus (recunosc ca am gugalit ca sa vad ce inseamna). Si pe bune , ne numaram cratimele acuma ?? Nu ca ar trebui sa-ti dau tie explicatii , dar recunosc ca am probleme cu dativul si pronumele neaccentuat dar asta e din cauza folosirii tasturii unde folosind numai pe "i" reflexul meu este sa pun cratima. You are happy now ?
    Revenind la subiectul nostru-comentariul tau- ce anume din indignarea(!?) mea te-a "indignat" ? Serios acuma .. pai tu amintesti de PAJERO aici ( ca presupun ca la asta te referi cand pui alaturi Mitsubshi si Dakar-ul ) si te intrebi de ce sunt eu indignat (de fapt sunt ingrijorat fiindca multi o pot lua de buna )de alaturarea voluntara (sau nu) a unui model care are garda de 18 cm cu conceptul de OFFROAD ? Pai sa fie clar pt. toata lumea : NU INTRI CU UN AUTO CE ARE GARDA 18 CM IN OFFROAD. PUNCT. Asta in caz ca cineva si-ar pune intrebari vazand comentariul tau . Daca redactorul/rii au gresit si garda e de fapt mai mare, nu e problema mea , dar e o greseala mare. Iar sistemul 4x4 , din nou ,este opinia mea , am si spus asta in comentariul meu . Pai revenind la Pajero si Dakar ( tu ai amintit , nu eu) , hehe..ce vremuri, a fost prima mea experienta cu o masina de offroad , in 98-99 conduceam Pajero Sport (ala scurt) ,100 cai, 2,5 D parca. Nu iti trebuiau 'nspe sute de cai , cu reductor, blocat diferential si te duceai tata ..pana in varful muntelui daca te tineau "cohones". Pai cu sistemul ala vrei/vreti sa-l compari pe tu pe acest nou nu stiu cum..(super probabil vine de la super computerizat) ? Daca se duce un senzor pe-acolo sau crapa computerul (de ABS de exemplu, de la vreo frana violenta -eu am patit-o) ,ce faci , arunci masina ? Ma rog, chiar nu vreau sa fiu inteles gresit, sistemul asta poate chiar e bun si performant , dar eu unul personal nu l-as folosi si nici recomanda. Ceea ce vreau sa exprim in primul rand este sa nu mai incercati stimati redactori (sau comentatori) sa insuflati oamenilor ca toate/anumite SUV-uri au valente offroad doar fiindca au un sistem 4x4. In conditiile pe care le-ati expus voi mai sus ( zapada si un lac inghetat) poti foarte bine sa te dai si cu un Golf 4 x 4 si chiar sa te distrezi copios . Nu sunt nici pe departe un expert in offroad (m-a tinut destul de putin acea "pasa" a vietii mele si acum mult timp , dar inca am condus pana recent masini 4 x 4 si chiar SUV ultimul = Sportage) dar cateva lucruri de baza am retinut : garda mare, unghiuri de atac si mai mari, Diesel neaparat, sistem 4x4 cat mai simplu . Aaa ,si ca nici-un SUV din ziua de astazi nu trebuie alaturat (nici macar in treacat) lui PAJERO - vorbim de o legenda aici, un titan - chiar daca este de la acelasi producator . Sa dea Domnu' sa reinvie japonezu ajutat de acest Eclipse (doamne ce greu mi-a fost sa-l rostesc, ce-or fi avut cu memoria vestitului sedan ?) dar imi (ups, iar era sa pun cratima) e tare greu sa cred asta . Cu stima si fara suparare...
    4 2
  • @pipo: Mea culpa = scuze, am exagerat - uitînd și că scrisul pe smart/dumb-phone nu-i prea comod. N-am oricum vreo *poziție* p-aici de apărat - sînt un simplu chibiț ca voi toți, poate doar cu mai multă experiență motivată d-un CV incluzînd domeniul auto-moto.

    Tema 4x4 e f. amplă oricum și, trecînd peste micul detaliu că Eclipse ăsta are de fapt 21,5 cm gardă la sol (și nu doar 18 cm), sistemele preponderent electronic activate sînt preferate-n ultima vreme pe motive legate de consum mai ales (v. noul Audi A4 Allroad.)

    Modelele tot-teren *hard-core* nu (prea) apelează la ele ce-i drept, dar nu-i cazul să dezvolt eu tema, deși aș putea - din simplul motiv că am mai făcut-o acum niște ani, în reviste pe hârtie însă.

    Poate nici nu mai e nevoie de analize hiper-tehnice cu avalanșa de date disponibile acum pe net, dar tot mai cred că n-ar strica nici pe site-urile actuale explicații măcar rezumative despre diferențele între sisteme 4x4 gen Haldex, Torsen și GKN să zicem.
    7 1
  • @Kirotractor : nu-i bai , stai linistit, sper ca nu e cu suparare asa cum am scris si mai sus. Dar exact in aceasi zi parca, imi mai trasese unul atentia pt. o cratima tot pe-aici si mi-am zis "what the f..k !?..astia chiar n-au alta treaba decat sa-mi numere cratimele ? Cand altii nu pot sa scrie o propozitie ? Si mi-a casunat pe tine..
    Ai foarte mare dreptate cu explicatiile despre sistemele 4x4 si nu ca "n-ar strica" dar eu personal chiar consider ca sunt NECESARE pe aceste site-uri inclusiv pe acesta. Intr-adevar trebuie sa fie cat mai concise/simpliste ca sa fie intelese . Sunt ingrijorat sa vad ca tot mai multi se uita dupa aceste SUV-uri si echipate 4x4 dar fara sa realizeze (sunt sigur ca marea lor majoritate nu o fac) ce complicatii implica tehnologic aceste auto si mai ales ce costuri suplimentare v-or avea cu intretinerea/reparatiile acestora . Sa nu mai vorbesc de consumul
    pe care-l au aceste "turbomotorase" mult discutate si mult ravnite. Cred ca 90% din cei care sunt interesati acum de aceste SUV-uri chiar nu au nevoie de ele si mai cred ca daca ar fi mult mai bine informati despre costurile reale nu s-ar mai ingramadi asa, cel putin o parte din ei. Stima..
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru