Drivetest Mercedes-Benz GLS

GLS 400d 4MATIC
Mercedes-Benz GLS zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Mercedes-Benz
Joi, 26.03.2020
Curajul pionierilor

În industria auto, succesul le aparține mărcilor vizionare. Mercedes-Benz e una dintre ele. Nu neapărat pentru că a pus umărul la inventarea automobilului, ci pentru că în 2006 a avut curajul să creadă într-un SUV de aproape 5 metri, uriaș pentru europeni. Acum, la 14 ani distanță, toți se înghesuie să aibă un SUV premium în acest segment. Doar că, ce să vezi, unii au deja o bază solidă de clienți și acum se laudă cu o a treia generație a tancului cu 7 locuri.

Acum, rețeta a fost perfecționată cu experiența acumulată până în prezent, dar și cu tot ce au învățat nemții de la confortul etalonului Mercedes-Benz Clasa S. Pentru că noul GLS se vrea a fi un Clasa S al SUV-urilor.

Dacă reușește sau nu, o să aflați mai jos, pentru că germanii au pus la cale un test național neobișnuit. M-am întâlnit cu noul GLS pentru un eveniment de două zile, însă asta n-a fost tot. A fost alături de noi, ca să vegheze primul contact, părintele confortului și mașina cu care toți clienții Mercedes-Benz, BMW și Audi dorm deasupra patului: Clasa S. Da, am avut un test în paralel: Mercedes-Benz GLS și Clasa S.

Mercedes-Benz GLS
GLS 400d 4MATIC

  • Pret de pornire 88.595 €
  • Pret model testat 132.944 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Am făcut cunoștință cu versiunea diesel GLS 400d, adică un tanc cu motor de 3.0 litri, șase cilindri, capabil să mă fericească cu 330 de cai putere. Și m-a fericit. Bine, aici cred că a avut un cuvânt greu de spus și apăsarea pe care o simți în moalele capului la fiecare accelerare cu pedala la fund. Apăsarea asta vine de la cuplul savuros de 700 de Nm. E ca o masă copioasă după care îți vine să-ți lingi degetele, doar, doar te-oi sătura. În cazul lui GLS, nu o să te saturi prea ușor de sprinturile care te împing în scaune.

Așadar, chiar dacă vorbim despre o mașină care cântărește 2.5 tone, dinamica este bună și impulsurile sunt plăcute. E drept că la viteze de autostradă aplombul se mai domolește, dar, pentru cei care caută senzații tari, există și o versiune GLS63 AMG.

Antifonarea motorului este foarte bună, demnă de un etalon al SUV-urilor mari. Nici vibrațiile la repornire nu sunt deranjante.

Pentru ca pachetul să fie complet și desăvârșit, Mercedes-Benz a instalat și o transmisie automată cu nouă rapoarte. Așa cum era de așteptat, se remarcă prin liniaritatea cu care alternează treptele. E ca cel mai silențios lift cu care ai urcat vreodată. Ai clipit și ai ajuns la etajul nouă. Când vine vorba de retrogradare, cutia se descurcă la fel de bine. Poate nu citește gândurile așa cum se întâmplă cu PDK-ul Porsche, dar nu despre asta e vorba aici. Cutia își face bine treaba și intuiește că tocmai ai prins o fereastră de a depăși pe Valea Prahovei.

Perechea pe care motorul diesel o face cu transmisia automată 9G-Tronic este unul demn de vârful segmentului, un apogeu al tehnologiei, care face ca șofatul să fie extrem de facil, chiar și pentru cineva care abia a urcat la volanul unei mașini așa de mari.

Consum

Chiar dacă vorbim despre un diesel, nu vă așteptați ca valorile de consum să fie egale cu cel ale unui SUV compact. Până la urmă, vorbim de o masă totală uriașă. Pe traseul nostru de test, care a presupus în proporție de 90% trafic extraurban, multe porțiuni de șosele montane și tentația celor 700 de Nm, valoarea consumului s-a stabilizat la 12 litri/100 de kilometri. E cert că fără 10 litri/100 de km nu scăpați nici dacă mergeți cuminți.

În oraș, șansele sunt să treceți lejer de 14 litri/100 de km, mai ales în anotimpul rece.

În fișa tehnică, Mercedes-Benz GLS 400d promite un consum mediu de 8.7 litri în regim WLTP. BMW X7 anunță o valoare de 8.2 litri, calculată tot în regim WLTP, însă aici mă refer la versiunea diesel de numai 265 de cai putere. Deci, GLS este periculos de aproape și eficient. Despre Range Rover și motorul său V8 de 339 de cai putere nu vă spun decât atât: 9.3 litri/100 de kilometri.

Performanţe

Poate părea incredibil, dar Mercedes-Benz GLS 400d este la fel de rapid ca un hot-hatch de acum câțiva ani. Semn că acel cuplu impresionant nu stă degeaba. Sunt doar 6.3 secunde până la 100 de km/h, un timp foarte bun, pe care îl simți în ceafă și în derularea rapidă a decorului. Viteza maximă se oprește la 238 de km/h.

Prin comparație, un Land Rover Range Rover cu 339 de cai putere este mai lent cu o secundă. Principalul rival, BMW X7, nu are un motor diesel comparabil, dar versiunea de 265 CP reușește să ajungă la 100 de km/h în 7 secunde.

Interior

Un SUV care se dorește a fi la fel de confortabil ca un S-Klasse trebuie să te învăluiască într-o senzație de bine imediat ce ai deschis portiera. GLS știe asta și a pregătit tot ce au mai bun artizanii Mercedes-Benz. Urci la volan și te întrebi ce ar mai putea ascunde versiunea Mercedes-Maybach GLS ca să justifice prețul uriaș. Sunt sigur că sunt și acolo câteva materiale surpriză.

Până una, alta, haideți să vă povestesc despre pielea moale care îmbracă totul. Apoi despre lemnul de pe planșa de bord și despre aluminiul rece pe care îl pipăi acolo unde mâna ta caută funcții esențiale. Finisajele sunt la cel mai înalt nivel, iar ergonomia continuă să fie una cu care te obișnuiești foarte ușor. Volanul care îți asigură acces la cele două ecrane uriașe păstrează și el ergonomia bună, iar operarea butoanelor este intuitivă și nu îți pune capcane. Spații de depozitare? O să îți rătăcești multe lucruri până o să ajungi la niște tabieturi.

După ce ai urcat cu milă în interior, protejând pe cât posibil covorașele de culoare bej, o să începi să te relaxezi și să te bucuri de spațiul interior uriaș. În fond, ampatamentul a crescut cu 6 centimetri (până la 3.14 metri) tocmai pentru ca tu să te bucuri de spațiu. Iar pe al doilea rând de scaune o să rămâi cu gura căscată. E chiar mai mult loc decât într-un Mercedes Clasa S. Ai spațiu uriaș la nivelul picioarelor, iar tavanul e la înălțimea caselor vechi boierești. Și, ca să te simți ca un adevărat boier până la final, bancheta spate se ajustează electric și dispune de propria zonă de climatizare. Pentru cei care visează la opulență, bancheta spate poate avea doar două locuri.

N-am uitat nici de ultimele două locuri, ce pot fi ascunse în portbagaj și oferite standard de Mercedes-Benz. Practic, ai un SUV uriaș cu 7 locuri în standard. Șase dacă ai optat pentru două două locuri pe al doilea rând. În cazul ultimelor două locuri, spațiul la picioare este destul de limitat. Dar nu îngrădește atât de mult ca în cazul altor pseudo-modele cu 7 locuri. În plus, Mercedes susține că aici pot încăpea chiar și adulți cu o înălțime de 1.94 metri. N-am înălțimea asta, dar vă pot spune că la 1.80 e chiar bine. Accesul este facilitat de un buton, care rabatează electric unul din locurile de pe bancheta spate.

Potbagajul este uriaș dacă veți folosi doar cinci dintre cele șapte scaune. Dacă alegeți să le folosiți pe toate, atunci capacitatea sa ajunge la 355 de litri. Prin comparație, un BMW X7 cu aceeași capacitate promite 326 de litri. Pentru a ușura accesul și încărcarea bagajelor, Mercedes-Benz GLS dispune de un buton prin care poate fi coborâtă puntea spate. Încă unul din atuurile suspensiei pneumatice.

La final, dacă îmi permiteți, aș avea o dorință: aș vrea ca plafonul lui GLS să poată fi îmbrăcat în Alcantara așa cum se întâmpla în cazul unuia dintre exemplare Calsa S care ne-a însoțit. 

Preţ de achiziţie

Atunci când râvnești la Clasa S a SUV-urilor mari trebuie să te pregătești să scoți din buzunar peste 100.000 de euro, pentru că depășești foarte ușor acest prag, deși prețul de pornire este de 88.600 de euro pe piața din România.

Dacă vă gândiți la dieselul de 330 de cai putere, atunci socotelile pornesc de la 93.000 de euro. În valoarea asta sunt incluse jantele din aliaj, interiorul cu tapițerie din piele Artico, ornamentele din lemn de tei, partea superioară a bordului îmbrăcată în aceeași piele Artico, iluminare ambientală, covorașe din velur, climatizarea Thermatic, scaune șofer și pasager acționate electric, cu memorie, scaune față încălzite, suport lombar, sistemul multimedia MBUX, Distronic Plus, asistentul la parcare, camera la 360 de grade, farurile full LED, închiderea asistată electric a portierelor, volanul multifuncțional îmbrăcat în piele Nappa, cutia automată și suspensia pneumatică.

Dacă aruncăm un ochi în segment, vedem că Range Rover în versiunea V8 diesel de 339 cai putere pornește de la 120.000 de euro. BMW X7 și versiunea xDrive30d pornește de la 83.000 de euro, un preț mai mic decât al lui GLS 400d și chiar decât al entry-level-ului GLS 350d.

Siguranţă

EuroNCAP nu a îndrăznit să distrugă noul Mercedes-Benz GLS de dragul siguranței. Cel puțin pentru moment. Însă, este suficient să ne uităm la punctajul obținut de fratele mai mic GLE și să înțelegem că nu ne putem aștepta decât la superlative. 

Mai ales că lista de sisteme de siguranță este una extrem de stufoasă și include monitorizarea unghiului mort, asistent pentru direcție în situații periculoase, pilot automat adaptiv cu funcție Stop&Go, frânare automată în situații de urgență, posibilitatea recunoașterii pietonilor, asistent activ la schimbarea benzii, adaptarea vitezei în funcție de rută, sistem Pre Safe și airbag pentru genunchii șoferului.

Clienții primesc și un asistent pentru tractarea unei remorci, dar și o funcție care poate ajuta GLS-ul tău să creeze un culoare de urgență pe autostradă. Se întâmplă deseori așa ceva în țările civilizate. Să sperăm că mașini ca GLS vor contribui și la educarea publicului din România.

Ţinută de drum

Așa cum spuneam și la început, organizatorii testului ne-au oferit ocazia de a merge și cu actualul Mercedes-Benz Clasa S. Chiar dacă este pe final de carieră și se pregătește de pensionare, nu cred că există încă o mașină mai confortabilă. Este, de departe, un etalon în toată industria auto.

Prin urmare, și GLS ar trebui să fie la fel pentru segmentul SUV-urilor. Și, pot spune liniștit, chiar este. Însă, cu tot avansul tehnologic al prezentului, GLS nu reușește să ajungă la rafinamentul absolut al fratelui Clasa S. Probabil și din cauza tipului de caroserie: SUV vs sedan.

De această diferență nu-și vor da seama foarte mulți, întrucât GLS este un SUV care te cucerește instant prin ușurința cu care plutește peste gropi, denivelări și alte bețe în roate puse de infrastructura locală. Suspensia pneumatică Airmatic îți dă impresia că plutești. Și, dacă nu credeai să se poate mai bine de atât, Mercedes-Benz îți pune la dispoziție, opțional, pentru puțin peste 7000 de euro, și o suspensie genială, denumită E-Active Body Control.

Am spus genială? Aiurea! Este cea mai spectaculoasă suspensie instalată vreodată pe o mașină. E la fel de revoluționară în segment, precum a fost primul iPhone introdus de Steve Jobs. Pe lângă faptul că vine cu un sistem electronic de 48V, care poate stabiliza mai bine mașina pe viraje, estompând ruliul, suspensia E-Active Body Control este prima din lume care poate controla arcurile și amortizoarele pentru fiecare roată în parte. Ajungi să poți ridica sau coborî fiecare roată. E ca și cum ai avea un GLS care face balet, ridicându-se pe vârfuri.

De fapt, funcția te ajută când vrei să faci off-road serios și vrei să ridici roata dintr-un șanț. De asemenea, deșertificarea asta din Câmpia Bărăganului s-ar putea să-ți ofere ocazia să folosești și funcția de balansare, care mișcă mașina înainte și înapoi pentru a o ajuta să iasă din nisip. Probabil e mai utilă pe dunele de nisip din Arabia Saudită. Tot din arsenalul de personalizări oferite de suspensia E-Body Control, pe la noi o să găsești mai utilă în virajele strânse funcția Curve, cu ajutorul căreia mașina se apleacă asemeni unui motociclist profesionist.

Atunci când te plictisești de experimente, suspensia poate scana suprafața de rulare și poate adapta fiecare amortizor în parte, pentru ca tu, răsfățatul de la volan, să nu simți neregularitățile.

Când vine vorba de rulare dinamică, Mercedes-Benz GLS rămâne o mașină cu o inerție considerabilă pe frânare și în viraje strânse. Cu toate soluțiile tehnologice de estompare a ruliului. Până la urmă vorbim despre un SUV educat să plutească grațios, nu să se încordeze ca un halterofil în fiecare curbă mai strânsă.

N-am uitat nici de sistemul de tracțiune integrală 4Matic, capabil să transmită între 0 și 100% din cuplul motor către o singură axă. El beneficiază de un diferențial electronic, iar opțional, clienții pot beneficia și de un reductor. Ca să se asigure că nu le stă nimic în cale.

Închei cu o funcție specială, disponibilă și pe suspensia standard Airmatic, care se folosește atunci când ajungi cu mașina într-o spălătorie automată. Prin apăsarea unui buton, garda la sol crește în poziția maximă. În plus, geamurile și trapa se închid, oglinzile se rabatează, se anulează senzorul de ploaie, climatizarea funcționează pe recirculare și se activează camera cu vedere la 360 de grade.

Vizibilitate

Prin geamurile laterale mari, care pot fi laminate pentru a antifona cât mai bine habitaclul, habitaclul este scăldat tot timpul în lumină. Ai și o trapă acționată electric care contribuie la acest sentiment. Așadar, chiar dacă e o mașină mare, GLS permite o vizibilitate bună, grație unei suprafețe vitrate generoase.

Luneta este mare, oglinzile laterale sunt mai, doar primul rând de montanți incomodează prin dimensiunile generoase. Foarte important de precizat: camerele video care asigură vizibilitate la 360 de grade oferă o calitate foarte bună a imaginii.

Tehnologie

O să încep cu confortul resimțit de cei de pe al treilea rând de scaune. Pentru că dacă acolo lucrurile se simt bine, e clar că cei de pe rândurile anterioare sunt de-a dreptul răsfățați. Așadar, ultimii doi pasageri ai acestui autobuz de lux primesc încălzire în scaunele reglabile electric, climatizare separată și porturi USB. Ajungem să ne minunăm de faptul că GLS este un SUV care oferă climatizare pe cinci zone.

Dar asta nu e nimic. Cei de pe locurile din față primesc niște scaune foarte confortabile, care pot fi echipate cu încălzire, ventilație și masaj. Un masaj serios, nu pipăieli timide. Bineînțeles, nu lipsesc cele două ecrane uriașe de 12.3 inch, puse unul lângă celălalt pentru a te face să te simți într-o navă spațială.

Bineînțeles, grafica spectaculoasă și procesorul care se mișcă incredibil de rapid deservesc sistemul multimedia MBUX, disponibil cu Apple CarPlay și Android Auto. Funcția tactilă se mișcă foarte bine, la fel ca și controlul comenzilor de pe consola centrală.

Tot ca în cazul Clasei S, există posibilitatea de a opera cele două ecrane prin intermediul comenzilor de pe volan. Și aici ai zone tactile.

Tratamentul digital generos este disponibil și pentru cei de pe locurile din spate. Aici pot fi montate ecrane de 11.6 inch cu acces la radio, internet și televiziune, și, opțional, poate exista o tabletă Android de 7 inch, dacă se rabatează scaunul central al banchetei spate. Aceasta oferă control asupra mai multor funcții ale mașinii.

Pe lista de dotări se numără și un Head-Up Display uriaș, cu o grafică foarte bună, iluminarea ambientală cu LED, proiectarea logo-ului pe asfalt, sistemul audio Burmester (oferi standard), încălzirea cotierei și a portierelor, faruri adaptive full LED.

Design

Nu sunt foarte multe de spus despre Mercedes-Benz GLS la capitolul design. E o mașină uriașă, de peste 5 metri, care caută să impresioneze prin dimensiuni și tehnologizare, nu neapărat prin forme fluide. În fond, SUV-urile Mercedes-Benz din aceste segmente mari au mizat întotdeauna pe un aspect colțuros, bărbătesc. Nici noua generație GLS nu face excepție, chiar dacă adoptă acum un set de blocuri optice frontale destul de mici și subdimensionate.

Personalitatea este creionată mai mult de semnăturile LED față și spate, care se aliniază la filosofia estetică a brandului, dar nu seamănă foarte tare cu ale celorlalte modele. Paleta de culori include și nuanțe mai curajoase, cum este acest verde Emerald. Prețul său este însă de 1050 de euro. Standard există doua un alb și un negru, ambele nemetalizate. Restul culorilor sunt opționale și costă de la 1050 de euro. Jantele de 19 inch sunt standard, însă cei care vor să crească valoarea finală pot alege și unele de 23 de inch, semnate de AMG și evaluate la 2800 de euro.

Nu ne-a placut

  • Inerția pe frânare
  • Dimensiunea montanților față
  • Prețul piperat

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (14)

  • Asta este un SUV Premium in adevaratul sens al cuvantului, nu Hyundai Santa Fe cum cred unii pe aici:)...la interior arata foarte bine,dar per total masina este prea mare pentru gustul meu. Nu stiu unde si de ce ai avea nevoie de un asemenea tanc. In rest se stie, cutia impecabila, suspensia la fel, iar confortul este la cel mai ridicat nivel. Evident toate astea vin si cu un pret pe masura
    22 8
  • fan skoda
    Un articol exceptional cu o masina speciala.
    Asta este cu adevarat premium, chiar lux. Lux pe patru roti. Ca pret e ok, pentru ca este foarte luxoasa, poate chiar la fel de luxos ca Bentayga.
    Un SUV de 5 metri luxos. Masina asta este gandita in primul rand pe confort. Viteza maxima este de 238 km/h si sprintul 0-100 km/h este de 6.3 secunde. Sunt valori bune pentru cat cantareste, dar nu este facuta sa o alergi. Dar vei putea sa mergi pe autostrazile din Germania destul de repede si este destul de rapida si de puternica. Masina este orientata catre confort, dar are si performante bune. Dar iti trebuie si bani ca sa te bucuri de acest lux pe patru roti. Aici intervine eterna intrebare: Iti iei acest lux pe patru roti de 5 metri sau un Mercedes-Benz EQC si inca o masina, poate chiar Mercedes daca mai ai destui bani.
    Ambele modele ( GLS si EQC ) sunt Mercedes si sunt luxoase. Iti iei EQC si inca o masina sau mastodontul luxos si scump, GLS.

    @adi_10

    Masina asta este pentru cei cu bani care vor confort deplin dar si sportivitate pe alocuri si cu familie uriasa, cu multi copii si vor sa iasa in natura. Pentru asta este facuta.
    7 14
  • Pielea e chiar piele sau pseudo-piele eco degraba crapatoare Artico (si nu ArCtico cum e scris?)
    In rest, are tot ce viseaza monstruos vorba lu Caragiale familistul standard -- adica putere zdrobitoare si sprinturi fabuloase la greutate uriasa. :)
    Singura hiba e ca el are multi puradei, dar bani de Duster si aia pe credit in cel mai bun caz.
    21 0
  • @Cifre
    Mulțumim pentru observație. Am corectat :)
    6 1
  • petrush
    facem progrese. daca la x3 simteam lovituri naucitoare ,la gls avem numai apasare in crestetul capului. si inertia la franare am mai intalnit-o recent. apropo cat e distanta la franare ?
    9 1
  • De ce ai avea nevoie de un "tanc",,,cand poti lua unul mai mic,,hybrid plug in diesel ..cu autonomie 100 km electric..si la ,aproape,jumatate de pret!https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=289246914&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=HYBRID_DIESEL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelGroupId=58&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=5cbca7b1-6dc4-0f7c-5eca-3add5e452bed
    4 3
  • netam-nissan
    bune tancuri din astea ca pasagerii pot sta la 2 metri unu de altu.
    nebune ca la italica au inchis benzinariile si urmeaza sigur la noi dar e poate bine ca unii sa afle ca nu pot manca bancnote.
    rau , sau bine? ca tiida sedanu meu nu mai scanteieste nici nu benzineste dar sigur imi trimite AM masina noua prin mail.
    ma multumesc cu una microscopica, apropo mitsubishi vad ca a readus space star campioana la consum mic.
    poate il testati si voi ca mai e si lume amarata care va citeste nu doar manageri mafioti hoti hotentoti troli cu ordin pe unitate ect
    13 4
  • Andrei
    Nu are nimic special, daca tot arunca cineva banii pe asa ceva, un Range Rover e mult mai stilat. La fel de inutil si acela, dar asta e alta discutie.
    7 8
  • inexorabil
    Ştiţi de ce stilul lui Bogdan este recognoscibil încă de la simpla citire a titlului? Fiindcă “emană” o calitate destul de rară şi spumoasă: este non-scolastic!

    Dar ştiţi ce este hazliu? Că, oricâte descrieri şi impresii ar curge în cadrul acestui articol, în optica unidimensională şi inoperabilă a siamezilor ACEdikk această maşină nu…există (chiar dacă, fireşte, inclusiv ochii lor fizici le-ar spune altceva). Pentru că Diesel. Credeţi că s-ar sinchisi să citească vreun rând, din moment ce încă din titlu au depistat particula incorectă politic “d” ?

    Până îmi schimb geamul de la chilie spart de o e-praştie, să fabulez şi eu niţeluş şi (in)conştient pe-acilişé. Puteam să jur aprioric că preţul va fi trimis pe “lista neagră”. Iar nemţii sunt cei mai nerăbdători să se reia producţia (din Extremul Orient, desigur :D – hopa, staţi aşa, că GLS vede lumina de la capătul tunelui în State; ei, îi altă borâtură de peşte, deci nici urmă de piese asiatice, pfiu!). Oricum, ca să fiu sigur dinainte, îmi torn singur o găleată de vopsea roşie în cap, adică susţin că între luxul de altădată şi cel de astăzi se întinde o prăpastie numită…pasiune. Başca mult mai mult lemn şi/sau mult mai mult metal. Ca să nu se “conchidă” că vorbesc în dodii, ataşez imaginea de interior a unui (pre)S din urmă cu…50 de ani:

    https://www.premierfinancialservices.com/wp-content/uploads/2016/08/Mercedes-Benz-280-SE-3.5-Interior.jpg

    Chiar dacă avansul tehnologic şi senzaţia “imediată” a confortului sunt incontestabile astăzi (că doar evoluţia sinteticelor n-a bătut pasul pe loc), dacă aş avea suma necesară (păi să văd ce pot vinde de prin chilie), eu aş încredinţa-o mai degrabă “vechiturii” cu pricina. Care nu era SUV, nici tributară orgasmelor întreţinute (nemţeşte) “0-100” şi “v-max”. Şi, apropo, credeam odinioară că doar lui Bentley şi Tatra Automobile (în ultimii săi ani) le place combinaţia improprie lux (nu doar confort)-viteză (nu încercaţi să contraexemplificaţi modele germane de acest fel şi datând mai demult, că nu veţi găsi, nici măcar S-Klasse, care n-a părut niciodată atât de impresionant d.p.d.v. al esteticii de interior pe cât ai admite instinctiv…şi n-ar fi doar părerea mea). Oricum, cioaca de genul “Să stau ca-n sufragerie (başca mai sus decât nivelul fraierilor cu trotinete) şi, totodată, să zbor pe şosea” a dinamitat nişte rosturi nu degeaba legitimate în automobilism (şi se subînţelege că apa trece, recte tipurile de motoare, pietrele rămân, recte năravurile). Eh, dar anomaliile nu prea se mai “văd” (la drumul mare) în zilele noastre – neîndoielnic nu câtă vreme bagheta magică a marketingului şi sfânta zicere a lumii (era să scriu “a prostimii”) îşi vor trage partea leului.

    PS. Actualmente, umblă frenetic/bezmetic un mit pe mirobolanta planetă Terra, cum că “Lumea nu va mai fi la fel” (adică după ce, mai devreme sau mai târziu, se va stinge complet efectul…corona-tâmpeniei umane). Parcă tot aşa am auzit după (şi mai) şocantul moment 9/11. Şi, într-adevăr, lumea n-a mai fost la fel, mai precis a degenerat şi s-a îndrăcit (ateii să citească doar “înrăit”, omiţând “d” şi “c”) mai abitir ca înainte. Deci?...
    11 7
  • inexorabil
    Apropo de MB. Tati, nu prea îmi place ceea ce se poate remarca aici:

    https://www.jdpower.com/business/press-releases/2020-us-vehicle-dependability-study
    5 3
  • netam-nissan
    da dle inexo v-am zis si eu nissan e jupanu ca la jdpower face egal cu audi ! sub media industriei dar peste mercedes.
    de jaguar land rover ce sa mai barfim ca bat coada pana si sub VOLVOOO marea gogoasșă solido-scandisnoavă.
    pacat ca nu e skoda si nici dacia in clasament, i-ar fi halit pe toti mai ales fabia ca d-aia cauta dna tirca maria zilnic una cu rabla aici.
    p.s. ma intreb si mai cauta robert kubica pe AM..
    9 3
  • 700 Nm cuplu... oho! Bine, cu consum pe măsură. Iar pe măsura prețului ai și calitate, materiale, dotări, motor, confort. Tot ce vrei. Clar, mașina este inaccesibilă muritorilor de rând și țărilor fără autostrăzi. Altfel, pentru ce ai lua-o? Doar ca sa faci naveta din Pipera-n Bucuresti?
    8 0
  • inexorabil
    A-ha…Acum trebuie iarăşi să ascult pop norvegian (care nici măcar nu face parte din UE mon amour). Oricum, te-au instruit impecabil cerberii emolari: “Nu merge cu raţionamentul, cu reliefarea adevărului? Băşcălia produce sigur rezultate!”. Dar oare…pentru majoritatea ascultătorilor noştri? Iacă, dl. Netam (specialist, printre altele, în chiropractică) nu pompează lături anti-inexorabile.

    Oricum, te primesc cu mare drag în chilie, ca să te tratez contra arţagului (la comandă). Dar numai dacă nu ţi-e frică de canon. Şi dacă nu te inhibă (pe motiv de civilizaţie avansată) ideea de a dormi pe laviţă (de învelit mă ocup eu). Succes!

    PS. Mai vrei să fiu şi agenţie de presă? “Zero informaţii” ?! Las’ că primiţi voi (vă ştiţi care…) destule (dez)informaţii.

    PPS. Niciodată n-am orgasm “citindu-mă singur”. Nu de alta, dar mi-e cam lene de orice, inclusiv de auto-cultul personalităţii.

    PPPS (sic!). Cert (şi previzibil) este că turbarea se intensifică. Evident, mă refer la mania turbo a constructorilor auto.

    PPPPS (o, Doamne!). Păi…ce facem, AM? Între timp, m-aţi lăsat fără suzeta muncii? L-aţi tăiat în două pe A-ha precum Shinji pe Ralfi în “Johnny Mnemonic”. Nu că nu şi-ar fi căutat-o.
    4 4
  • fan skoda
    Mercedes-Benz GLS se descurca foarte bine si pe off road:

    youtube.com/watch?v=pTf433vohaI
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru