Drivetest Mercedes-Benz GLC Coupe

GLC 300 e 4MATIC Coupe
4.6
Mercedes-Benz GLC Coupe zoom
de Alexandru Monenciu, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 08.02.2024
Minitehnicus

Nu mai trebuie să aduc în discuție pofta majorității clienților pentru SUV-uri, pentru că este un subiect arhidiscutat. În timp ce o mică parte se îndreaptă către SUV-uri de dimensiuni mari, cei mai mulți optează pentru un SUV de dimensiuni medii, care le oferă suficient spațiu și o gardă la sol înălțată. Comparativ cu un sedan sau un break, desigur.

În acest segment foarte popular, germanii de la Mercedes-Benz pun la bătaie două modele: GLC, pentru cei care nu vor să iasă foarte mult în evidență, și GLC Coupe. Acesta din urmă se adresează clienților care nu se sfiesc să facă unele compromisuri, pentru a avea o mașină neconvențională.

În vara anului trecut, producătorul din Stuttgart a prezentat noua generație GLC, iar în martie 2023 am făcut cunoștință și cu varianta revizuită a lui GLC Coupe.

Unii cârcotași ar putea spune că este vorba despre un facelift major, dar, de fapt avem de-a face cu o generație nouă, după cum vei afla din rândurile următoare.

Noi am testat noul Mercedes-Benz GLC Coupe în versiunea 300e, adică echipată cu un sistem de propulsie plug-in hybrid. Ca de obicei, pe lângă impresiile de la volan, ți-am pregătit și un video cu unul dintre cele mai populare modele din portofoliul germanilor.

PREZENTARE VIDEO MERCEDES-BENZ GLC 300E COUPE

Mercedes-Benz GLC Coupe
GLC 300 e 4MATIC Coupe

  • Pret de pornire 78.070 €
  • Pret model testat 97.562 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Dacă optezi pentru un Mercedes-Benz GLC 300e primești un motor de 2.0 litri, pe benzină, care dezvoltă 204 cai putere la 6.100 de rotații pe minut și o unitate electrică, capabilă de 136 CP. În total, ansamblul dezvoltă 313 cai putere și 550 Nm cuplu.

Bateria are o capacitate de 31.2 kWh, dar mai impresionantă este autonomia pe care GLC 300e o poate parcurge în modul pur electric: peste 100 de kilometri, în condiții ideale. Vei afla puțin mai încolo de ce am ținut să menționez asta.

Din pachet mai fac parte o transmisie automată cu 9 rapoarte și o tracțiune integrală 4Matic. Numai bună acum, când iarna insistă să stea mai mult la noi în țară.

Mașina îți pune la dispoziție 5 moduri de rulare, adică Battery Hold (odată activat, menține nivelul bateriei), Electric, Hybrid, Sport și Individual. Pe lângă acestea, mai ai un mod special pentru ieșirile în off-road.

Indiferent de alegerea făcută, pentru că vorbim despre un model electrificat, pornirea va fi întotdeauna electrică. Chiar și atunci când nivelul bateriei este foarte scăzut, sau chiar la 0%, mașina pornește, pentru câteva secunde, electric.

Dar, dacă ai suficientă energie în baterie, mașina prioritizează motorul electric. Chiar și atunci când selectezi modul Hybrid. La o apăsare mai hotărâtă a pedalei de accelerație, motorul termic se trezește imediat la viață, iar cifrele vitezometrului încep să se succeadă destul de rapid.

De fapt, pentru cele 2.380 de kilograme, sistemul de propulsie al lui Mercedes-Benz GLC 300e este mai mult decât suficient pentru accelerații rapide. Mai ales dacă vorbim despre pornirea de pe loc, atunci când cei 136 de cai putere electrici sunt livrați instant.

Propulsorul termic este silențios, dar, odată trezit la viață, vei simți imediat infuzia de putere. Mașina trage foarte bine, chiar și la viteze de peste 100-110 km/h.

La un condus relaxat, sistemul de propulsie este și el cuminte, lucru care se va vedea mai ales la consum.

Transmisia cu 9 rapoarte pune foarte bine în valoare resursele ansamblului electrificat. Trecerea prin trepte este lină și rapidă, mai ales în oraș, pentru un consum cât mai redus.

Aici trebuie să fac o precizare. În spatele volanului ai două padele, însă, acestea îți permit să schimbi "manual" cele 9 rapoarte numai în modul de rulare Sport. În rest, cu ajutorul lor reglezi nivelul de regenerare a energiei la frânare.

Chiar și așa, mașina nu poate fi condusă cu o singură pedală, așa cum se întâmplă în cazul altor mașini PHEV.

renovatio e-charge
Pentru a facilita transportul pe distanțe lungi cu mașina electrică, Renovatio e-Charge oferă acoperire la nivel național a principalelor rute de transport. Mai mult, stațiile Renovatio fac parte din coridorul trans-european, zona sud-estică.

Consum

Pentru că nu este o mașină pur electrică, Mercedes-Benz GLC 300e nu te obligă să treci pe la stația de încărcare atunci când bateria ajunge la 0%. Motorul pe benzină este acolo pentru aceste momente.

Dar, pentru a o folosi cât mai eficient, părerea mea este că ar trebui să ai o stație de încărcare acasă sau la birou. În acest fel vei putea circula electric în oraș. Chiar și în afara lui, dar pentru acest scenariu eu recomand utilizarea modului Battery Hold.

În acest fel, atunci când te întorci în trafic, poți selecta din nou modul Electric sau Hybrid, și să circuli electric, cu nivelul de baterie pe care l-ai avut atunci când ai ieșit în extraurban. Până la urmă, în oraș ai cele mai mari cifre de consum.

Noi am preluat mașina cu bateria încărcată complet. Teoretic, în condiții ideale, GLC 300e poate acoperi peste 100 de kilometri în modul pur electric. Dar, având în vedere că afară am avut o temperatură de 1-3 grade Celsius, am utilizat din plin încălzirea în scaune și sistemul de climatizare al mașinii.

Tocmai de aceea, până la golirea completă a bateriei am acoperit 52 de kilometri în oraș. Cu un consum electric de 40 kWh/100 de km și o viteză medie de 19 km/h. În total au fost 56 de kilometri, așadar a intrat de câteva ori în funcțiune și motorul termic.

Prima alimentare electrică a fost la o stație AC, de unde GLC 300e s-a încărcat cu maxim 11 kW. Pentru încărcarea completă trebuia să aștept 2 ore și 25 de minute, dar am plecat după 1 oră și 15 minute. Autonomie de 60 kilometri, 14.1 kWh "trași" din stație și un preț de 28 lei.

Seara am încărcat din nou, de această dată la o stație DC, iar bordul îmi indica o putere maximă de 21 kW (1 oră și 18 minute). Cu 100% aveam autonomie de 100 de kilometri, la un preț de 66.26 lei (2.49 lei/kW). Așa cum spuneam, cei 100 de kilometri nu au fost nici pe departe atât, având în vedere frigul de afară.

Pentru a proteja bateria, Mercedes-Benz GLC 300e are o funcție de încărcare rapidă, dar funcționează numai dacă o selectezi din meniul sistemului multimedia. Pentru a treia încărcare, tot la o stație DC, am selectat-o, astfel că bateria s-a încărcat complet în 47 de minute (65 lei).

În total, am acoperit 149 de kilometri în oraș, din care 130 de kilometri i-am parcurs cu motorul termic oprit. Cifrele arătau cam așa: 3.2 l/100 km consum de benzină și 42.4 kWh/100 km consum energie, la o viteză medie de 16 km/h.

Așa cum spuneam, pentru a vedea cât consumă în afara orașului, am selectat modul Battery Hold, iar sistemul mi-a menținut nivelul bateriei la 70% (atât avea în momentul în care am selectat modul de rulare).

În cei 249 de kilometri acoperiți în extraurban, mașina a avut un consum de 8 litri/100 de km. Viteza medie a fost de 62 km/h. Pentru cei interesați de aceste detalii.

Pentru această versiune, Mercedes-Benz declară un consum mediu, de benzină, de 8 litri/100 de km (consum mixt de combustibil de 0.5 l/100 de km) și un consum mixt de energie de 20.4 kWh/100 de km. Cel puțin una dintre valori am atins-o.

Rivalii principali ai acestui model sunt Audi Q5 Sportback (50 TFSIe) și BMW X3 (2.0 xDrive 30e). Dacă modelul din Ingolstadt are un consum declarat de 8.1 litri/100 de km, în dreptul celui din Munchen regăsim scris 7.9 l/100 de km. Deci tot cam pe acolo.

Performanţe

Așa cum spuneam, în ciuda celor 2.380 de kilograme, Mercedes-Benz GLC 300e este un SUV destul de agil. Atinge 100 de km/h în 6.7 secunde și are o viteză maximă de 220 km/h.

Nu este deloc rău, dar, dacă te uiți la rivali, vezi că se poate și mai bine. Adică, atât Audi Q5 50 TFSIe cât și BMW X3 2.0xDrive 30e sprintează până la 100 de km/h în 6.1 secunde.

La viteza de top, GLC 300e stă mai bine decât X3 (210 km/h), dar campionul, din acest punct de vedere, este Q5 cu 240 km/h.

Interior

Interiorul este, fără îndoială, cea mai importantă noutate cu care vine Mercedes-Benz GLC Coupe. Din punct de vedere al planului general, adică dispunerea ecranelor, dimensiunea lor, felul în care sunt aranjate butoanele și așa mai departe, habitaclul se aliniază la frații de gamă Clasa C, Clasa E și Clasa S.

Dacă preferi un interior care pune accentul pe sportivitate, poți bifa pachetul interior AMG, pe care l-a avut și mașina condusă de noi.

Volanul este nou pentru GLC, dar cu el m-am mai întâlnit și la noul Mercedes-AMG SL. Are zone tactile pentru a controla unele funcții (spre exemplu volumul sistemului audio), dar și câteva butoane fizice.

Toate sunt integrate pe o suprafață Piano Black (negru lucios), astfel că vei avea, mai tot timpul, amprente și praf fix în câmpul tău vizual. De fapt, am remarcat foarte multe zone Piano Black, inclusiv pe tunelul median și pe portiere, iar despre ele nu pot spune prea multe, decât că nu sunt un mare fan.

În special dacă sunt poziționate în zone unde ajungi foarte des cu mâinile.

Vorbim despre un model premium, așa că materialele utilizate în habitaclu sunt calitative. Pe lângă zonele finisate în negru lucios, de care pomeneam mai sus, am avut și câteva zone, destul de mari, acoperite cu lemn de tei.

De la volan simți ca și cum tunelul median, volanul și consola centrală te îmbrățișează, iar acest lucru îți conferă un sentiment de siguranță. Chiar și așa, cei cu o înălțime peste medie se pot simți puțin cam înghesuiți.

Spațiile de depozitare sunt surprinzător de generoase, inclusiv cotiera centrală și torpedoul. Mai mult, buzunarele portierelor sunt destul de încăpătoare, chiar și pentru sticle de un litru.

Dacă tot suntem la capitolul spațiu, noul Mercedes-Benz GLC Coupe poate găzdui, teoretic, până la 5 pasageri. De ce doar teoretic? Pentru că tunelul median este destul de înălțat, astfel că pasagerul care trage paiul scurt și stă în spate, pe locul din mijloc, nu se va simți foarte confortabil.

În plus, cei mai înalți nu vor putea sta mai deloc pe locurile din spate, din cauza înclinării plafonului. O problemă des întâlnită la mașinile cu alură de coupe. De aici și compromisul despre care povesteam la începutul acestui articol.

Scaunele sunt confortabile și au funcție de încălzire. Nu au masaj, dar au o funcție care mișcă puțin șezutul și spătarul pentru a nu amorți la drum lung.

Habitaclul este bine antifonat, un detaliu destul de important, mai ales că vorbim despre o mașină care poate rula și pur electric. Așadar, micile zgomote nu sunt mascate de zgomotul motorului.

Interiorul se transformă noaptea, mulțumită unuia dintre cele mai bune sisteme de iluminat ambiental din industrie. Ai de ales între mai multe culori și chiar poți opta pentru o temă bi-coloră: adică în partea superioară a habitaclului să ai o culoare, iar jos o nuanță diferită.

Portbagajul este destul de generos: cu toate locurile în poziție normală, volumul de încărcare este de 490 de litri. Dacă rabatezi bancheta obții un volum de 1.490 de litri (+90 de litri față de vechiul model). Doar că și aici trebuie să fac o precizare: din nou, din cauza înclinației plafonului, nu poți depozita bagaje ceva mai voluminoase.

Pentru plase de cumpărături și trolere mari este spațiu destul.

Portbagajul, în cazul lui Audi Q5, are un volum cuprins între 455 și 1.365 de litri, iar în cazul lui BMW X3 volumul este cuprins între 450 și 1.500 de litri.

Preţ de achiziţie

Dacă vrei să-ți cumperi acum un Mercedes-Benz GLC Coupe plug-in hybrid trebuie să scoți din buzunar cel puțin 78.070 euro, cu TVA inclus. Dar dacă vrei ca mașina ta să arate exact ca cea din poze, prețul urcă la 97.562 de euro.

Echiparea standard include, printre altele, faruri LED, jante de 18 inch, tapițerie din piele Artico, volan sport îmbrăcat în piele, instrumentar de bord digital, sistem de climatizare Thermatic, sistem multimedia MBUX, pachet crom pentru interior, ornamente argintii cu model de diamant, scaune față încălzite.

În plus față de acestea, mașina condusă de noi a avut funcție de încălzire pentru banchetă, pachet de asistență la conducere Plus (2.430 de euro), pachet Night (450 de euro, adică ornamente negre pentru exterior), linie AMG Premium Plus (11.110 euro), ornamente din lemn de tei (340 euro).

Audi Q5 Sportback, în versiunea 50 TFSIe quattro, pornește de la 65.700 euro, iar BMW X3 xDrive30e costă cel puțin 63.844 de euro la noi în țară.

Siguranţă

În 2022, Euro NCAP a testat noua generație Mercedes-Benz GLC, dar în varianta obișnuită de caroserie, nu Coupe. Chiar și așa, punctajul de 5 stele poate fi atribuit și noului GLC Coupe.

Acest rezultat se traduce în felul următor: 92% protecție pentru adulți, 90% protecție pentru copii, 74% protecție pentru bicicliști și pietoni, iar sistemele de asistență au fost recompensate cu 84%.

Lista include, printre altele, asistent activ pentru menținerea benzii de rulare, asistent pentru manevra evazivă, asistent activ la schimbarea benzii, asistent activ Distronic, asistent pentru limitarea vitezei, asistent semne de circulație, asistent activ la parcare și Collision Prevention Assist.

Ţinută de drum

In ciuda noilor dimensiuni mai mari, GLC se conduce încă foarte ușor în oraș. Nu ai emoții atunci când trebuie să te strecori prin trafic sau trebuie să intri pe străzi înguste, ceea ce nu poți spune despre SUV-urile ceva mai mari, cum ar fi GLE sau X6.

Faptul că rulează în mare parte electric este un avantaj, mai ales în oraș, pentru că ai cei 136 de cai putere disponibili instant. Așadar, dacă vrei asta, vei pleca primul de la semafor fără nicio problemă.

Suspensia adaptivă este confortabilă, atât în oraș cât și în afara lui. Datorită gabaritului compact, SUV-ul german se așează foarte bine pe viraje, iar direcția este precisă.

Simți uneori greutatea în plus, adăugată de motorul electric și de baterie, dar nimic deranjant.

Cu riscul de a mă repeta, resursele sistemului de propulsie plug-in hybrid sunt suficiente chiar și atunci când vrei să optezi pentru un condus ceva mai sportiv. Sau dacă vrei să faci o depășire rapidă.

Vizibilitate

Oglinzile exterioare sunt destul de mici, iar viziblitatea este redusă prin lunetă. Un alt compromis pe care trebuie să îl faci atunci când optezi pentru un SUV cu alură de coupe.

Noroc cu senzorii de parcare față/spate, foarte sensibili, și cu armata de camere video care au și funcție de vedere la 360 de grade. Pe lângă o claritate și o rezoluție demnă de gama premium.

Tehnologie

Tehnologia este la ea acasă în noua generație Mercedes-Benz GLC Coupe. De acest lucru te convingi imediat ce urci pe scaunul șoferului și apeși butonul care trezește la viață toate sistemele mașinii.

În fața ta ai un instrumentar de bord digital, cu display de 12.3 inch, o grafică foarte bună și 7 teme selectabile de pe volan. Ai inclusiv o temă gândită pentru ieșirile în off-road, unde îți sunt indicate unghiul direcției, unghiul de înclinare al mașinii, dar și direcția de deplasare cu ajutorul unei busole.

Mai trebuie să menționez că trecerea prin cele 7 teme se face fără nicio întârziere.

Ecranul central al sistemului multimedia MBUX are o diagonală de 11.9 inch și este orientat pe verticală. El este asemănător cu ce găsești pe Clasa C, Clasa E și Clasa S. Sistemul multimedia este actualizat la cea mai recentă versiune, are o grafică foarte bună și se mișcă fără întârzieri.

Meniul este destul de ușor de folosit, dar pentru a nu-ți lua ochii de la drum, poți interacționa cu el și prin intermediul asistentului digital. Pentru un plus de siguranță ai și un scanner de amprentă.

De asemenea, tot pentru a fi atent la drum, ai la dispoziție un Head-up Display, care îți afișează în câmpul vizual toate informațiile necesare pentru condus.

Nu lipsesc conexiunile Apple CarPlay și Android Auto, ambele wireless. Ca să nu rămâi fără baterie la telefon, ai și o zonă de încărcare prin inducție, în partea frontală a tunelului median. O precizare aici: această zonă este destul de greu accesibilă. 

Printre atracțiile principale ale noii generații Mercedes-Benz GLC Coupe se numără și farurile Digital Light, cu funcție de proiecție: spre exemplu, când te apropii de linia mediană a drumului, iți apare o pictogramă pe asfalt. La fel, când te apropii mai tare de mașina din față, este afișată o altă pictogramă.

Totodată, atunci când oprești motorul, ai de ales dintre 2 animații, destul de complexe.

Design

Modificările estetice propuse de noua generație Mercedes-Benz GLC Coupe sunt discrete, dar asta nu înseamnă că nu sunt notabile. În primul rând, vorbim despre dimensiuni ceva mai mari comparativ cu vechea iterație.

Spre exemplu, lungimea a crescut cu 31 de milimetri, până la 4.763 de milimetri. Înălțimea a crescut și ea cu 5 milimetri, iar ecartamentul este și el mai mare. În tot acest timp, lățimea a rămas neschimbată, la 1.890 de milimetri.

Poate cel mai important, coeficientul aerodinamic a fost îmbunătățit, de la 0.30 la 0.27. Acest lucru se traduce și printr-un consum redus de combustibil.

Din punct de vedere al designului, avem o parte frontală revizuită, noua grilă integrează sute de steluțe Mercedes-Benz, farurile sunt mai înguste, spatele a fost, la rândul său, ușor retușat, iar stopurile, subțiate și ele, sunt acum unite de un element din plastic negru.

Așa cum spuneam, modificări discrete, dar de efect.

SUV-ul german poate fi echipat cu o gamă largă de jante, cu dimensiuni cuprinse între 18 și 20 de inch, iar unele pot purta chiar și semnătura diviziei de performanță AMG. Altele, cum a fost și cazul nostru, au un design aerodinamic.

În standard, noul Mercedes-Benz GLC Coupe vine finisat într-o nuanță neagră nemetalizată. Dar, în funcție de bugetul de care dispui, ai la dispoziție culori ca Alb Opalite, Roșu Patagonia, Negru Obsidian, Albastru Nautic, Gri Graphit, Argintiu Mojave, Argintiu High-Tech, Albastru Spectral, Alb Polar și Gri Graphit Magno.

Pe câteva dintre ele le regăsești în catalogul Manufaktur, de aici și prețul mai piperat. De pildă, Roșu Patagonia este o culoare de 1.773 de euro, iar pentru Gri Graphit Magno trebuie să scoți din buzunare 3.927 de euro.

Nu ne-a placut

  • Spațiul pe locurile din spate
  • Vizibilitatea redusă în spate
  • Tunelul median care incomodează pe locurile spate

Ultimele teste

Comentarii (13)

  • O masina superba, dar eu sunt partinitor, imi place Mercedes.

    Felicitari domnului Monenciu pentru munca depusa in realizarea recenziei!

    O chestie insa, de carcotas: nu pot pricepe in ruptul capului de ce sunt blamate/contestate masinile PHEV. Pai toata lumea ar trebui sa le promoveze pe acestea daca s-ar gandi cineva cu adevarat la planeta. Ai cea mai buna varianta posibila: in oras mergi electric, e misto, economic, nu poluezi, e silentios, si la drum mergi pe benzina.
    Cand colo ce sa vezi? Tocmai masinile astea sunt cele mai injurate de creaturi ca ala cu canalul de iutub care prezinta numai masini pe baterii, ecodrive parca se numeste. Motivul ar fi ca exista studii (din nou, vesnicele, sfintele studii) care atesta ca de fapt PHEVurile merg tot timpul de fapt pe benzina, si vezi bine!, polueaza. O tampenie. Daca te uiti pe spritmonitor.de la consumuri la modele din astea o sa vezi ca-s fanatici chiar utilizatorii. Unii nu merg aproape deloc pe combustibil fosil, incarca cu sfintenie si merg aproape tot timpul electric. Deci dracu sa-i ia de activisti ca numai tampenii fac. Nimeni n-ar trebui sa se ia dupa asemenea creaturi...
    (am spus spritmonitor ca sursa pentru ca acolo sunt cele mai reale cifre de consum; daca sunt buni la ceva germanii, apai un lucru stiu sa faca bine: sa documenteze absolut tot in mod disciplinat si constiincios)
    11 7
  • Trilulilu
    Nu știu ce fumează ăștia de la mercedes de cer 100.000 euro pe așa ceva
    10 3
  • Referitor strict la Romania si pretul cerut, mereu vor fi oameni care nu au ce face cu banii,societati de stat dar mai ales ”menegeri”,spagari precum sefi de consilii judetene,primari,secretari de stat!Ca doar nu cer repezentantele auto,,cazierul judiciar sau sa te intrebe de unde ai banii!
    8 1
  • spaclu lu manole
    Masina e foarte faina, are un pachet echilibrat si sistemul hibrid e de top. Am vazut teste cu GLE Hybrid si acolo chiar atingeau 100 km, poate chiar mai mult. Audi, de ex are bateria mai mare dar raza mai mica. E drept ca era modelul vechi.

    Oricum, chiar si pe timp de iarna, 50km acopera o naveta decenta + un pic de fatzaiala prin oras la cumparaturi. Daca stai la casa si ai priza trifazica, n-ai dureri de cap.
    4 1
  • oricine
    Felicitări pentru articol pentru că ați avut curajul să spuneți adevărul. Consum de 42,4 kw/h în regim electric spulberă mitul că astea electrice sunt verzi cu adevărat. Deja sunt țări unde e mai scump să mergi pe electric decât diesel.
    11 1
  • concluzia: cu 28lei ati mers 30km reali. Pt aia care nu stiu sa calculeze din W in litrii de benzina, acum e negru pe alb: cu pretul pe 4L benzina mergi cu pretul de "electric" 30km. Asta inseamna un consum de putin peste 13L/100km + toate bataile de cap! In plus, majoritatea auto care sunt PHEV vin cu rezervoare mult mai mici!
    In continuare HEV sau diesel au cel mai mic consum.
    7 1
  • Ideea de SUV Coupe e absurdă la un cap la altul.
    4 2
  • @ AM - nu înțeleg de ce ar fi atât de impresionant un range de 100 km pt o baterie de peste 31 kwh ! Mi-e unul îmi pare o performanță foarte slaba în an de gratie 2024, după atâta amar de BILIARDE băgate în baterii și electrice in general. Iar apoi , ca să dați cu bata , asa cu dezinvoltura , declarați senin ( chiar cu o usoara mândrie parca ) ca de fapt cu bateria plina -adica 31 kwh- ati parcurs vreo 50 km !!! Iar apoi , încheind apoteotic capitolul consumului - declarând un consum de energie de 40 kwh la 100 km . Dacă ati vrut sa ne uluiți și confuzati ( ca un adevărat dealer de mașini electrice din ziua de azi) , ati reușit. Deci , cu o baterie plina de 31 kw , s-a parcurs 50 km cu un consum de 40 kw la 100 km !!! Oricum, am renunțat de mult sa încerc sa înțeleg ceva din bâlbâielile și aiurelile astea dinspre electrice , dar ideea e ca nimic nu pare sa meargă în direcția bună, desi au trecut atâția ani . Oricât mi-aș dori, nu ma vad intr-o electrica prea curând, nici măcar un hybrid phev ca asta.
    4 1
  • Mi-e a se citi Mie, scuze..
    0 0
  • Exista și posibilitatea că te depășesc pe tine conceptele pe care încerci să le înțelegi (dar ai abandonat deja ideea). :)

    "Deci , cu o baterie plina de 31 kw , s-a parcurs 50 km cu un consum de 40 kw la 100 km !!! "

    Da, pentru că are funcție de regenerare, ca orice electrică. Când franezi sau doar încetinești o parte din energia care ar fi fost pierdută drept căldură e convertită in electricitate și adăugată in baterie. Din acest motiv o electrica e și mai eficienta în oraș comparativ cu o termică.

    "nu înțeleg de ce ar fi atât de impresionant un range de 100 km pt o baterie de peste 31 kwh ! "

    Nu eficienta e impresionantă ci faptul că un hibrid oferă o autonomie electrică atat de mare.
    Eficiența e slabă dar e o mașină grea care pe lângă baterie mai trebuie să care și motorul termic, cutia, transmisia, evacuarea...

    PS: nu se lasă spațiu înainte de semnele de punctuație
    5 2
  • Ceva nu este in regula. O tesla model y de baza are o baterie de 60kwh (utilizabil 58kwh). Mercedes are 31kwh. Ori are mercedes o mare problema de eficienta ori cei cu electrice mint cu nerusinare si fac 150km iarna in oras in aglomeratie cu caldura pornita constant. Lumea la teste se mandrea cu pana in 20kwh in oras iarna, chiar si mai putin la tesla.
    2 0
  • Andrei
    Ce masina urata! Nu stiu de ce ar mai cumpara cineva un Phev in 2024.
    2 1
  • Deci avem inca ceva kw energie din frana pe langa cei din bateria plină . Și totuși rulează 50 km. Wow, acum înțeleg tot, e și mai praf.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru