Drivetest Mercedes-Benz GLC Coupe facelift
GLC 300 2.0 litri benzină 258 CP Aut9 4MaticMiercuri, 13.11.2019
- Comenteaza
- Trimite pe:
Mercedes-Benz a înțeles rapid că SUV-urile sunt acum la modă, iar gusturile clienților se schimbă rapid. În același timp, tehnologiile moderne încep să acapareze interioarelor mașinilor care, până nu demult, ofereau strictul necesar pentru șoferi.
Odată cu aceste evoluții rapide din piață, Mercedes-Benz a adoptat o strategie pe care o pot numi agresivă: apariția unui portofoliu generos de SUV-uri și tehnologii moderne introduse încă de pe versiunile de bază.
Una dintre cele mai disputate ramuri din segmentul SUV o reprezintă cea a vehiculelor de clasă medie. Iar în această categorie, Mercedes-Benz joacă cu doi pioni: GLC și GLC Coupe. Primul dintre acestea se adresează clienților care merg mai mult pe ideea de convențional, în timp ce al doilea model încearcă să intre pe sub pielea nonconformiștilor și a celor care își doresc un SUV cu un design ieșit din tipare.
Actualele GLC și GLC Coupe au făcut carieră în portofoliul Mercedes-Benz, iar la începutul acestui an au primit o serie de îmbunătățiri consistente. Prima întâlnire după aplicarea acestor retușuri am avut-o cu versiunea GLC 300 4Matic Coupe .
Mercedes-Benz GLC Coupe facelift
GLC 300 2.0 litri benzină 258 CP Aut9 4Matic
- Pret de pornire 56.949 €
- Pret model testat 75.049 €
Motor / Transmisie
Anul 2020 o să vină cu o serie de modificări în ceea ce privește legislația europeană în materie de emisii, iar majoritatea producătorilor și-au pregătit temeinic temele. Astfel, investițiile au mers către modelele electrice, dar și către introducerea unor forme rudimentare de electrificare. În acest mod au luat naștere sistemele mild-hybrid, tehnologii care folosesc un pachet de baterii cu capacitate redusă care înmagazinează energia recuperată la frânare și care pot asista motorul termic în anumite condiții.
Mercedes-Benz nu a privit de pe margine acest joc și a intrat în horă cu EQ Boost, un sistem mild-hybrid la 48V. Sistemul a fost introdus pe marea majoritatea modelelor noi echipate cu motoare pe benzină pentru ca emisiile și consumul de carburant să scadă.
Versiunea testată poartă numele GLC 300 4Matic Coupe facelift, ceea ce înseamnă că propulsorul pe benzină face parte dintr-un sistem mild-hybrid EQ Boost. Motorul termic pregătit de constructorul german are 2.0 litri și este capabil să dezvolte 258 de cai putere între 5.800 și 6.100 rpm și 370 Nm începând cu 1800 rpm.
Propulsorul pe benzină se aude plăcut și este extrem de agil, în ciuda faptului că GLC Coupe cântărește peste 1.800 de kilograme. Antifonarea motorului este excepțională, acesta fiind redus la tăcere cu excepția situațiilor în care turometrul digital indică peste 4.000 rpm. În același timp, motorul este unul rafinat, iar sistemul EQ Boost reușește să demonstreze că oprirea și pornirea acestuia pot fi făcute fără vibrații sau sunete deranjante. Sistemul EQ Boost face ca motorul să stea oprit pentru o perioadă mai lungă de timp atunci când aștepți culoarea verde a semaforului. Tot acest sistem va fi responsabil și de oprirea automată și aproape imperceptibilă a motorului în sarcini reduse, această funcție fiind disponibilă doar în modul de rulare Eco.
Și pentru că tot am amintit de modurile de funcționare ale motorului puse la dispoziție de Mercedes-Benz, trebuie să specific că acestea sunt în număr de cinci: Individual, Eco, Comfort, Sport și Sport+. Dacă în modul Eco vei simți reacții ușor anesteziate, în modurile Sport sau Sport+ vei beneficia de reacții rapide, alerte și livrate fulgerător.
În cazul sistemului EQ Boost pregătit pentru GLC Coupe, starter-ul/generatorul electric integrat oferă 13.6 CP și un cuplu de 150 Nm. Mercedes-Benz propune și versiuni mai generoase ale sistemului mild-hybrid, însă acestea pot fi întâlnite pe modelele care poartă sigla AMG.
Resursele motorului pe benzină sunt gestionate de o cutie automată cu nouă rapoarte. Schimbările treptelor sunt realizate într-un mod plăcut, însă în modurile Eco și Comfort, retrogradările sunt, uneori, bâlbâite. În modurile Sport sau Sport+ cutia va funcționa într-un alt mod, iar aceste bâlbâieli dispar.
Dacă îți dorești să ai control asupra schimbărilor de trepte, poți prelua comenzile oricând prin intermediul padelelor amplasate în spatele volanului.
Consum
Un SUV de peste 1.8 tone cu un motor pe benzină de 258 de cai putere sunt ingredientele care nu vor aduce zâmbete atunci când privești valorile consumului de carburant. Iar Mercedes-Benz GLC 300 4Matic Coupe facelift nu face rabat de la această regulă.
Pe fișa tehnică, Mercedes-Benz anunță un consum mediu mixt de 8.1 litri/100 de kilometri. La finalul celor aproximativ 200 de kilometri rulați împreună (circa 75% au fost făcuți în oraș într-un trafic cu valori normale pentru București), consumul mediu mixt afișat de computerul de bord a fost de 14.5 litri/100 de kilometri.
În afara orașului, consumul afișat a fost de 9 litri/100 de kilometri, în timp ce în oraș SUV-ul coupe al nemților s-a "mulțumit" cu 16.5 litri/100 de kilometri. Indiferent cum privești aceste numere, nu te vei putea apropia nicicum de valorile comunicate de nemți, în condițiile în care nu am abuzat de pedala de accelerație, iar modurile de rulare au alternat.
Segmentul mediu al SUV-urilor coupe este unul puțin populat. Mercedes-Benz, BMW și Porsche au reprezentanți "pur-sânge". Dar pentru ca duelul să nu se rezume doar la forma caroseriei, în dreptul rivalilor vom selecta modele produse și de Audi, Jaguar, Land Rover și Volvo.
La o primă vedere, doar Porsche Macan echipat cu motorul de 2.0 litri propune un consum mediu mixt egal cu cel al lui GLC Coupe. În rest, Audi Q5 45 TFSI quattro, BMW X3 xDrive30i, Jaguar F-Pace P250, Range Rover Velar P250 și Volvo XC90 T5 promit să consume mai puțin decât rivalul produs de constructorul din Stuttgart.
Performanţe
Dacă partea de consum nu a fost punctul forte al lui GLC 300 4Matic Coupe facelift, capitolul dedicat performanțelor înclină balanța înspre modelul german. În dreptul sprintului 0-100 km/h, Mercedes-Benz a trecut 6.3 secunde. Este cel mai bun timp raportat la rivalii amintiți mai sus. Audi Q5 și BMW X4 reușesc timpi mai slabi cu doar 0.1 secunde. Porsche Macan promite 6.7 secunde pentru același sprint, în timp ce Range Rover Velar și Jaguar F-Pace sunt cei mai lenți rivali din segment.
Și GLC 300 4Matic Coupe facelift nu se impune doar pe repriza 0-100 km/h, ci reușește să propună cea mai bună valoare pentru viteza de top: 240 km/h. Neamțul din Stuttgart este egalat de BMW X4, în timp ce restul rivalilor propun valori mai slabe pentru viteza maximă.
Nu-l voi puncta cu calificativ maxim. În gamă încă există versiuni semnate AMG care promit să-ți ofere valori ale performanțelor mult mai bune.
Interior
Dacă Mercedes-Benz a mai "uitat" de regulile cu care ne-a obișnuit în ceea ce privește calitatea materialelor pe gama de modele compacte, nemții au fost conștiincioși în cazul lui GLC Coupe.
Interiorul oferă materiale lucrate cu atenție, și chiar și zonele pe care le vei atinge rar spre deloc sunt fabricate din plastice care nu-ți vor provoca reacții stranii. Odată cu facelift-ul pregătit de nemți, interiorul a primi elemente noi: ecranul central amplasat în zona consolei centrale este acum complet nou și integrează sistemul de operare MBUX (Mercedes-Benz User Experience). În același timp, instrumentarul digital de bord are o diagonală de 12.3 inch și completează aspectul hi-tech al habitaclului.
Pielea îmbracă atât scaunele, cât și fețele ușilor, iar elementele metalice completează tabloul gândit de germani. La toate acestea se adaugă și accesoriile din lemn de stejar menite să-ți gâdile simțul tactil.
Surprinzător, pentru un SUV coupe care nu se adresează neapărat familiștilor, GLC Coupe a pregătit zone generoase de depozitare. Fețele ușilor sunt "sculptate" special pentru a depozita două sticle cu apă și alte mărunțișuri, cele două suporturi pentru pahare sunt adânci, iar în cotiera centrală vei putea depozita obiecte ceva mai generoase. Telefonul mobil poate sta într-un loc dedicat (există și posibilitatea comandării unui sistem de încărcare prin inducție).
Pasagerii din spate se vor putea bucura de suficient spațiu pentru genunchi. În schimb, cei care au o înălțime de peste 1.85 metri vor întâmpina ceva probleme în cazul spațiului pentru cap.
Portbagajul dispune de un sistem electric de închidere/deschidere, iar pentru rabatarea scaunelor din spate vei miza pe funcția butoanelor amplasate în portbagaj.
Conform oficialilor Mercedes-Benz, volumul portbagajului este de 500 de litri, aceeași valoare fiind trecută și de Porsche în dreptul lui Macan. Volvo XC60 și Jaguar F-Pace vin cu valori apropiate (505 litri, respectiv 508 litri), în timp ce X4 se laudă cu 525 de litri. Audi Q5 și Range Rover Velar sunt cele mai generoase (550 litri pentru Q5, 558 de litri pentru Velar).
Preţ de achiziţie
În ultimii ani, Mercedes-Benz a obținut cele mai bune vânzări în segmentul premium, în ciuda faptului că prețurile modelelor mărcii sunt destul de piperate.
Iar GLC Coupe nu a fost lăsat pe dinafară atunci când au fost scrise listele de prețuri. Pe piața din România, cea mai accesibilă variantă este GLC 200 Coupe facelift. Prețul de pornire este de 46.800 de euro. În cazul lui GLC 300 4Matic Coupe, versiunea testată de noi, prețul de pornire este de 57.000 de euro cu TVA.
Dar nu vă grăbiți să aruncați cu pietre în geamurile constructorului din Stuttgart: nici rivalii nu vin cu chilipiruri.
BMW X4 xDrive30i, concurentul direct al lui GLC Coupe, este mai accesibil cu 700 de euro, în timp ce istoria și experiența Porsche va fi plătită în plus cu 5.600 de euro (Macan 2.0 turbo de 245 CP).
Pentru versiunile "standard" de caroserie din segmentul SUV-urilor medii, Volvo XC60 P250 propune cel mai accesibil preț: 50.500 de euro pentru echiparea Momentum.
Pentru un Audi Q5 45 TFSI quattro vei avea de scos din conturi 52.300 de euro, în timp ce Jaguar F-Pace echipat cu motorul pe benzină de 250 CP și nivelul Pure are un preț de pornire de 55.500 de euro. Range Rover Velar iese și de această dată în evidență cu cei 59.500 de euro ceruți de producătorul britanic pentru versiunea P250 echipată cu propulsorul pe benzină de 2.0 litri și 250 CP.
În aceste condiții, Mercedes-Benz GLC 300 4Matic Coupe facelift se poziționează în jumătatea superioară în ceea ce privește prețurile.
Siguranţă
Nemții nu vor să își păteze onoarea atunci când subiectul de discuție îl reprezintă siguranța modelelor. Actualul GLC facelift nu a mai ajuns pe "tocătorul" specialiștilor din cadrul Euro NCAP. Totuși, generația curentă a obținut calificatul maxim de cinci stele în 2015 (anul debutului comercial).
Atunci, Mercedes-Benz GLC a fost notat cu 95% pentru protecția pasagerilor adulți și cu 89% pentru protecția copiilor. Segmentul dedicat protecției pietonilor a fost notat de specialiștii Euro NCAP cu 82%, în timp ce sistemele de siguranță au primit un total de 71%. Având în vedere că GLC și GLC Coupe sunt frați, punctajul total obținut în 2015 de către GLC se poate aplica și mașinii noastre de test.
Iar odată cu GLC Coupe facelift, Mercedes-Benz a pregătit un pachet extins de sisteme de siguranță. Astfel, clienții vor primi standard tehnologiile Active Brake Assist, Traffic Sign Assist și Attention Assist. Pe lista de opționale, nemții propun sisteme capabile să facă din GLC Coupe facelift un vehicul semi-autonom în anumite condiții de trafic. Pentru acest lucru vei avea nevoie de sistemele Active Distance Assist Distronic și de Active Steer Assist care include Active Emergency Stop Assist, Active Lane Change Assist și Emergency.
Ţinută de drum
Deși SUV-urile nu sunt cele mai agile vehicule de pe piață, GLC Coupe în versiunea 300 4Matic mă determină să-mi schimb puțin opinia cu privire la acest tip de caroserie. De ce spun asta? Pentru că am rămas plăcut impresionat de comportamentul rutier al modelului german.
Trebuie să știi că GLC 300 4Matic Coupe facelift va fi echipat cu suspensia sport, iar acest lucru se traduce pe scurt printr-un nivel superior de rigiditate. Totuși, SUV-ul germanilor știe să absoarbă cu generozitate difențele de la nivelul asfaltului, cu mici erori în dreptul denivelorilor scurte. Iar o astfel de suspensie face ca GLC Coupe să fie îți ofere senzația unui SUV bine închegat, capabil să estompeze ruliul. Nu trebuie să ajungem în cealaltă extremă, pentru că GLC Coupe în această versiune nu a fost făcut pentru a devora virajele de pe Nurburgring, chiar dacă vechea versiune AMG GLC 63 S reușea în 2018 să stabilească un record pentru SUV-urile de producție pe circuitul german.
Direcția modelului din Stuttgart comunică destul de precis informațiile de la nivelul asfaltului, însă precizia acesteia nu se apropie de cea a rivalilor pregătiți de Porsche sau BMW. În schimb, în oraș, direcția SUV-ului este ușoară și poate fi manevrată cu rapiditate, mai ales atunci când ai de executat diverse parcări.
Nu cred că este prea potrivit să vorbim despre ieșirile în off-road alături de GLC Coupe facelift. Garda la sol de doar 155 de mm și unghiurile de atac și degajare (20.8 grade, respectiv 18.6 grade) nu propun valori demne care să te îmbie rapid să părăsești asfaltul.
În aceste condiții, sistemul de tracțiune integrală 4Matic o să-ți sară în ajutor în momentul în care vrei să rulezi alert nu doar pe un drum drept, ci și pe rute virajate. În același timp, sistemul de tracțiune integrală o să-ți sară în ajutor și în timpul iernii, atunci când vei rula pe suprafețe umede, ascoperite cu zăpadă, gheață și mai ales zăpadă topită.
Vizibilitate
Pentru că avem în față un SUV coupe, accentul a fost pus mai mult pe partea estetică, ceea ce înseamnă că vizibilitatea a căzut pradă liniilor dinamice. În primul rând, te vei lovi de o vizibilitate modestă prin lunetă. Bucata de sticlă este extrem de înclinată și are dimensiuni mici. La prima vedere, vei crede că ți-ai aranjat greșit oglinza retrovizoare centrală.
Atât montații A, cât și "umerii" lați care străjuiesc luneta îți vor da numeroase bătăi de cap. Mercedes-Benz mai șterge din acest gust amar cu o pereche de oglinzi laterale bine proporționate.
Totuși, în ajutorul tău vor sări senzorii și pachetul de camere video la 360 de grade care oferă o imagine excelentă a tot ce se întâmplă în jurul mașinii. Dar de aceste lucruri te vei bucura doar atunci când încerci să potrivești mașina cât mai precis în parcare.
Tehnologie
Acesta este unul dintre capitolele pe care Mercedes-Benz le-a îmbunătățit considerabil pe GLC Coupe facelift. Imediat ce vei urca la volanul SUV-ului german vei descoperi un instrumentar digital de bord cu o diagonală de 12.3 inch (opțional pentru 890 de euro).
Spre deosebire de cele oferite de concurență, acesta nu poate fi personalizat la fel de mult. Nemții propun trei teme prestabilite (Sport, Classic și Progressive), fiecare dintre acestea având un design diferit pentru ceasurile de bord. În funcție de preferințele fiecăruia, ceasurile pot fi înlocuite cu informații despre telefon, media, navigație, date referitoare la consum sau sistemele de asistență.
Deși Mercedes-Benz a introdus pe modelele noi un sistem de infotainment cu ecranul "lipit" de cel al instrumentarului de bord, GLC Coupe facelift nu primește acest tratament. Astfel, ecranul sistemului multimedia rămâne cocoțat în centrul planșei de bord, însă diagonala acestuia poate ajunge acum la 10.25 inch. Sistemul de operare este noul MBUX care integrează un asistent virtual inteligent.
Sistemul funcționează fluid, fără întreruperi sau întârzieri, iar pentru cei care își doresc o imagine familiară, nemții anunță că MBUX este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto.
Pentru controlul infromațiilor de pe instrumentarul de bord, șoferul va folosi zona tactilă amplasată în partea stângă a volanului, în timp ce pentru selectarea informațiilor sistemului multimedia, acesta are la dispoziție trei moduri: touch pad-ul de pe tunelul median, atingerea pictogramelor de pe ecran sau utilizarea zonei tactile integrată în partea din dreapta a volanului.
Tot la acest capitol trebuie menționat sistemul audio Burmester (850 de euro) cu o fidelitate bună și difuzoare acoperite cu elemente din aluminiu atent prelucrate, dar și pachetul care oferă un asistent activ la parcare împreună cu sistemul de camere la 360 de grade (1.090 de euro).
Începând cu GLC Coupe facelift, nemții introduc pe SUV-ul coupe de clasă medie și posibilitatea comandării farurilor Multibeam LED (1.225 de euro), dar și suspensia Dynamic Body Control (1.130 de euro).
Din tot acest pachet nu trebuie să excludem sistemul EQ Boost și nici tehnologiile de siguranță. Alături de sistemele oferite standard, nemții oferă și o serie de pachete de siguranță în funcție de nevoile fiecăruia .
Astfel, GLC Coupe facelift câștigă mult la capitolul tehnologie disponibilă, însă echipamentele opționale vor crește considerabil prețul final.
Design
Așa cum spuneam la început, Mercedes-Benz a înțeles că trebuie să joace tare în segmentul SUV-urilor, iar declinările coupe au și ele un rol bine stabilit.
În cazul lui GLC Coupe facelift, diferențele de design vor fi destul de dificil de observat. Nemții au modificat pe ici și colo câteva elemente, astfel încât SUV-ul de clasă medie să rămână fresh și să poată duce dueluri importante pentru încă 3-4 ani.
Mercedes-Benz a pregătit pentru GLC Coupe o grilă frontală restilizată, faruri cu o formă ușor modificată, o bară spate cu mici retușuri și terminații noi pentru sistemul de evacuare. Și stopurile au trecut printr-un bisturiu fin, în timp ce jantele sunt disponibile în și mai multe versiuni.
Recunosc că nu am fost niciodată un fan al SUV-urilor, și cu atât mai mult un fan al acestor invenții numite SUV coupe. Dar cu GLC Coupe facelift am rămas impresionat de numărul mare de trecători care au pierdut câteva clipe din timpul lor important pentru a arunca ocheade admirative SUV-ului german. Și toate acestea în condițiile în care caroseria a fost vopsită în nuanța Diamond White Bright.
Ne-a placut
- Modul în care sunt exploatate resursele
- Pachetul tehnologic disponibil
- Calitatea materialelor
- Suspensia orientată către sportivitate, mult mai potrivită pentru imaginea generală
Nu ne-a placut
- Vizibilitatea slabă
- Spațiul la cap pentru pasagerii din spate
- Consumul de carburant
Date tehnice - Mercedes-Benz GLC Coupe facelift GLC 300 2.0 litri benzină 258 CP Aut9 4Matic | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Altfel, 16.5% urban. Asa a fost intotdeauna, asa va fi pentru totdeauna. Gabarit mare + benzina = consum mare.
Un diesel ar fi scos un 12% urban si 7% extraurban in aceleasi conditii.
Dieselul pe masini mari va ramane pana cand vor ajunge bateriile sa coste 20-30$/kWh. Dar ma tem ca suntem la 10-15 ani distanta de acel moment.
iar cine da minim 40-50 mii coco pe masina, inseamna ca isi permite un consun de 15-16 l in oras
inteleg sa iei masina de teren (falsa sau reala) diesel daca ea costa 15-20 mii euro, dar la sumele vehiculate la masinile genului de mai sus, trebuie sa fii putin lala sa renunti la avantajele motorului Otto din zgarcenia consumului (mai mic cu 3-4 litri) sau ale cuplului superior (necesar mai ales in teren, unde masinile astea nu prea ajung... sau la tractari de remorci, rulote etc.)
@Sam93 - pt cei care fac multi km dieselul ramane inca o optiune buna, la drum lung este mai confortabil si silentios, parere personala, cuplul de la diesel este iar ceva ce-mi place.
Daca se strica e mai scump sa repari un diesel, daca se strica ... Statisticile, e drept mai vechi, spun ca MTBF la diesel este sensibil mai mare ca la motorul Otto. Dar aici discutia este foarte lunga, daca il iei sa-l conduci intru-un oras sufocat de trafic ... te poti pregati pt reparatiile scumpe de care spui .
Sa aveti o zi buna.