Marti, 06.08.2024
- Comenteaza
- Trimite pe:
Germanii de la Mercedes-Benz și-au pus problema reducerii modelelor din portofoliu încă de acum patru ani. Pe atunci, mai marii companiei vorbeau despre mai puține modele, sau variante ale unor modele deja existente, mai puține motorizări și mai puține platforme.
Constructorul din Stuttgart se gândea la o asemenea strategie în contextul unei "invazii" de modele cu zero emisii, dar și pentru a reduce costurile.
Încet, această idee s-a concretizat, iar gama Mercedes-Benz a început să fie ceva mai aerisită. Printre modelele de la care ne-am luat rămas bun s-au numărat Clasa C Coupe și Clasa E Coupe.
Fără niciun Coupe autentic rămas în portofoliu, Mercedes-Benz a lansat, în vara anului trecut, un model care să înlocuiască atât Clasa C Coupe cât și Clasa E Coupe. Este vorba despre CLE.
Altfel spus, Mercedes-Benz a împușcat doi iepuri dintr-o lovitură: noul model respectă strategia anunțată în urmă cu patru ani și le oferă clienților un Coupe autentic. Nu un Coupe cu 4 uși, vezi CLA Coupe și AMG GT 4 Door Coupe.
Noi am condus noul Mercedes-Benz CLE, în versiunea CLE 300 4Matic Coupe, iar în rândurile următoare îți spunem cum se simte de la volan și, mai ales, dacă se ridică la nivelul așteptărilor.
Totodată, ți-am pregătit și un video în care trecem în revistă particularitățile și dotările unei mașini care costă cam cât o garsonieră în centrul Bucureștiului.
PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE DE NOI
Mercedes-Benz CLE
- Pret de pornire 57.554 €
- Pret model testat 81.324 €
Motor / Transmisie
Îți mai amintești de vremurile în care cifrele din denumirea modelelor Mercedes-Benz chiar însemnau ceva? Când 320 însemna că motorul de sub capotă are 3.2 litri, sau că E 270 CDI era echipat cu un 2.7 diesel?
Din păcate sunt vremuri de mult apuse, pentru că în prezent aceste cifre nu mai au nicio legătură cu agregatul de sub capotă. Dar ne-am obișnuit deja, nu-i așa?
Tocmai de aceea, CLE 300 4Matic Coupe nu este echipat cu un motor de 3.0 litri ci cu un propulsor de 2.0 litri turbo, cu 4 cilindri, care dezvoltă 258 de cai putere, la 5.800 de rotații pe minut, și 400 Nm cuplu.
Alături de acest motor regăsim și un sistem mild-hybrid la 48V. Unitatea electrică suplimentează cu 23 de cai putere în anumite situații. Spre exemplu atunci când apeși până la capăt pedala de accelerație și intervine funcția Overboost. Fie că selectezi modul de rulare Sport, fie că nu.
De asemenea, sistemul mild-hybrid mai intervine atunci când conduci constant, oprind motorul termic pentru câteva secunde. Același lucru se întâmplă și când urmează să staționezi la semafor. Nu te gândi că acoperi foarte mulți kilometri în modul pur electric.
Dar este de ajuns pentru un consum mai redus de combustibil și emisii mai mici. Pentru că, până la urmă, acesta este rolul său.
În ceea ce privește motorul termic, de 2.0 litri, acesta are un sunet specific la ralanti și atunci când turometrul trece de 4.000 de rotații pe minut. În rest este destul de silențios și rafinat, aș putea spune. Cât de rafinat poate fi un motor cu 4 cilindri.
Mai departe, la viteze mici, cei 258 de cai putere se simt destul de implicați în a-ți oferi senzații tari. Dar, la peste 4.000 de rotații pe minut, aceștia cam rămân fără suflare. Până la urmă, clienții lui CLE 300 nu caută neaparat un comportament sportiv ci acea senzație clasică, relaxată, cu care ne-au obișnuit germanii de la Mercedes. Și fix asta primesc.
Transmisia este una automată, cu 9 rapoarte, sau 9G-Tronic dacă preferi un limbaj mai tehnic. În modul de rulare Comfort, cutia de viteze are un răspuns întârziat, mai ales atunci când vrei ca livrarea puterii să se facă imediat. Modul Sport o mai zorește puțin, iar această întârziere nu mai este atât de deranjantă.
Desigur, în acest caz schimbările nu vor mai fi atât de line, iar zgomotul motorului va fi ceva mai pronunțat din cauza turațiilor ridicate.
Consum
Dacă îi temperezi, cei 258 de cai putere nu sunt atât de insetați. Consumul mixt, declarat de Mercedes-Benz, pentru această motorizare, este de 7.1 litri/100 de km.
În mediul urban noi am reușit un consum de 12.7-13.3 litri/100 de km. Nu ne-a ajutat foarte mult din traficul. Apoi am ieșit în afara orașului, pe drumuri naționale și autostradă, iar bordul a afișat un consum de 6.8 litri/100 de km.
Am avut și momente în care am activat modul Sport, dar și momentul în care am vrut să mă bucur de peisaje și am rulat în modul Comfort sau chiar Eco.
Vorbim despre Mercedes-Benz, așadar ne îndreptăm atenția către segmentul premium. Rivalii lui CLE 300 Coupe sunt BMW Seria 4 (430i xDrive Coupe) și Audi A5 Coupe (35 TFSI fiind singura motorizare disponibilă, în prezent, în România).
Modelul producătorului din Munchen oferă 245 de cai putere în această versiune și un consum de 6.9-7.7 litri/100 de km. De cealaltă parte avem un A5 Coupe cu 150 CP și un consum cuprins între 6.3 și 7.1 litri/100 de km.
Performanţe
Livrarea relaxată a puterii înseamnă că mașina nu este nici foarte rapidă, dar nici nu te face de rușine. Repriza 0-100 km/h durează 6.2 secunde, iar viteza maximă este limitată la 250 de km/h.
Chiar dacă are cu 13 CP mai puțin, BMW Seria 4 este modelul mai rapid până la 100 de km/h: 5.7 secunde. Audi A5 sprintează până la 100 de km/h în 8.9 secunde, dar, așa cum spuneam, în configuratorul actual am regăsit doar motorizarea cu 150 CP.
Un A5 40 TFSI, cu 204 CP și sistem mild-hybrid, atinge 100 de km/h în 7.1 secunde.
Interior
Deci, până la urmă, noul CLE tinde spre Clasa C sau spre Clasa E? Din punct de vedere al habitaclului, răspunsul este simplu: spre Clasa C. Îți dai seama de asta din momentul în care deschizi portiera și te instalezi confortabil în scaun.
Deși, să ți-o zic pe aia dreapta, mi-ar fi plăcut să tindă spre Clasa E din punct de vedere al planului general și, desigur, al calității materialelor și finisajelor. Să nu mă înțelegi greșit, interiorul lui CLE este demn de segmentul premium, dar sunt unele lucruri pe care germanii ar fi putut să le facă mai bine.
Spre exemplu, puteau să acorde mai multă atenție în ceea ce privește îmbinările și finisajele din partea inferioară a bordului. Aici întâlnești destul de mult plastic tare.
Nemții încearcă să îți distragă atenția de la ele cu unul dintre cele mai bune sisteme de iluminat ambiental din industrie, dar și cu materiale premium ca pielea Nappa care îmbracă volanul sau ornamentele din lemn de tei cu inserții de antracit.
Și partea superioară a bordului este îmbrăcată în piele neagră. Primești toate acestea dacă bifezi linia interioară AMG.
Așa cum spuneam, scaunele față sunt confortabile și au funcție de încălzire și memorie. Spațiul pe banchetă este limitat, mai ales la nivelul capului, dar nicio noutate având în vedere că vorbim despre un model coupe.
În ciuda acestui spațiu limitat, găsești destule zone de depozitare (destul de generoase ca volum), inclusiv două suporturi pentru pahare în tunelul central și între locurile din spate. Așadar, pe banchetă încap doar două persoane.
Butoanele fizice au fost reduse la minim, iar în locul lor au apărut o serie de zone tactile, inclusiv la nivelul volanului. Acestea sunt destul de greu de utilizat în timpul condusului și nu răspund întotdeauna prompt la comenzi.
Totodată, majoritatea funcțiilor au fost integrate în display-ul central al sistemului multimedia.
Antifonarea este foarte bună pe majoritatea suprafețelor de rulare. Dacă, însă, rulezi pe un asfalt mai abraziv, va pătrunde ceva mai mult zgomot în habitaclu.
Portbagajul are un volum de încărcare de 420 de litri, ceea ce înseamnă că oferă cu 60 de litri mai mult decât vechiul Clasa C Coupe. Chiar și așa, nu se apropie de cei 445 de litri ai lui BMW Seria 4 sau de cei 450 de litri ai lui Audi A5 Coupe.
Preţ de achiziţie
Potrivit fișei, atunci când am testat noi mașina, prețul unui Mercedes-Benz CLE 300 4Matic Coupe pornea de la 57.554 de euro. Lista cu dotări opționale a fost destul de lungă, așadar prețul de achiziție a urcat la 81.324 de euro cu TVA inclus.
În același timp, pentru un BMW 430i xDrive Coupe plătești de la 58.608 euro în sus, iar un Audi A5 Coupe 35 TFSI pornește de la 45.899 de euro.
Siguranţă
Punctajul de 5 stele la testele de siguranță Euro NCAP este o constantă atunci când vorbim despre modele din segmentul premium. Chiar dacă noul CLE nu a fost încă testat de belgieni, cu siguranță ar trece cu brio.
Lista cu sisteme de asistență include, printre altele, asistent activ pentru menținerea benzii de rulare, asistent activ de limitare a vitezei și asistent activ la schimbarea benzii.
Ţinută de drum
În oraș, Mercedes-Benz CLE se conduce ușor, dar, hai să fim serioși, nu plătești 80.000 de euro pe un coupe pentru a-l sufoca în traficul bară la bară.
La drum lung, este o mașină confortabilă, mai ales dacă selectezi modul de rulare Comfort. În ciuda jantelor de 19 inch și a suspensiei sport, trecerea peste denivelări este destul de blândă cu spatele tău. Situația se schimbă puțin atunci când denivelările sunt ceva mai "ascuțite".
În modul de rulare Sport, direcția devine mai precisă, iar șasiul parcă devine mai rigid pentru a-ți permite să ataci virajele cu destulă încredere.
Nu este chiar comportamentul dinamic la care te-ai aștepta, și pe care îl primești din partea Seriei 4, dar este, probabil, compromisul la care au ajuns germanii de la Mercedes-Benz având în vedere publicul țintă al noului CLE.
Vizibilitate
La fel ca în cazul altor modele coupe cu două portiere, vizibilitatea în față și în laterale este decentă.
În spate, aceasta este afectată de montanții C destul de lați, lucru care te va încurca puțin mai ales atunci când vrei să parchezi.
Din fericire, modelul german vine echipat cu un sistem de camere video cu vedere la 360 de grade, dar și cu senzori de parcare Distronic față/spate. Calitatea imaginilor este foarte bună, chiar și în condiții de lumină slabă.
Tehnologie
În spatele volanului regăsim bine cunoscutul instrumentar de bord digital, cu ecran de 12.3 inch. Este o prezență constantă pe toate modelele germanilor, de ultimă generație, așadar știm deja ce poate. Grafica se modifică, fără nicio întârziere, cu ajutorul butoanelor de pe volan.
Piesa centrală a bordului este ecranul sistemului multimedia MBUX, cu o diagonală de 11.9 inch, poziționat pe verticală.
Ajuns deja la a treia generație, sistemul integrează un procesor mai puternic, un meniu simplificat și pictograme suficient de mari pentru a fi vizibile în orice situație.
Sistemul multimedia MBUX se mișcă foarte bine, dar parcă tot prefer mai mult butoanele fizice. Mai ales că, tot prin intermediul sistemului multimedia, interacționezi și cu funcțiile sistemului de climatizare.
Pentru a-ți fi mai ușor atunci când conduci, modificarea temperaturii este indicată și de schimbarea culorii de fundal a fantelor de aer. Roșu pentru creșterea temperaturii și albastru pentru scăderea temperaturii. Simplu, dar de efect.
Mașina testată de noi a fost echipată cu farurile Digital Light, cu funcție de proiecție. Pe scurt, farurile proiectează diferite simboluri pe asfalt, de pildă atunci când te apropii prea mult de mașina din față sau de axul central al drumului.
Design
Dacă designul, să-i spunem extravagant, al lui BMW Seria 4 nu este pe gustul tău, atunci cu siguranță vei aprecia aspectul cu note clasice și elegante ale lui Mercedes-Benz CLE Coupe. Aici depinde foarte mult și de culoarea exterioară pentru care optezi.
Paleta include, printre altele, nuanțe ca Albastru Spectral (bifată în cazul mașinii de față), Gri Graphite Magno, Roșu Patagonia, Gri Alpine și Negru Obsidian.
Jantele pot avea dimensiuni de 18 sau 19 inch. Dacă vrei un CLE cu valențe sportive, din punct de vedere al aspectului, atunci poți bifa linia exterioară AMG. Cum a fost și cazul mașinii testate de noi.
Designul noului CLE respectă filozofia Sensual Purity și are multe în comun cu Clasa C sedan. Avem, totuși, faruri LED cu design unic, dar și o grilă a radiatorului cu efect 3D și cam toate siglele Mercedes-Benz pe care le-au găsit germanii.
În ceea ce privește dimensiunile, modelul german are o lungime de 4.850 de milimetri, o lățime de 1.860 milimetri, 1.428 de milimetri sunt trecuți în dreptul înălțimii, iar ampatamentul măsoară 2.865 de milimetri (+ 25 mm față de Clasa C Coupe).
Ne-a placut
- Design exterior
- Comportamentul de Grand Tourer
Nu ne-a placut
- Spațiul pe locurile din spate
Ultimele teste
-
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă -
Legendă
P.S. Mai ales ca oricum posesorii de SUV folosesc masina in oras si dpdv al sigurantei, in cazul in care lovesti un TIR, tot nu ai sanse de "izbanda".