Drivetest Mercedes-Benz Clasa C All-Terrain
C 220 d 4MATIC All-TerrainJoi, 25.08.2022
- Comenteaza
- Trimite pe:
Noul Mercedes Clasa C All-Terrain e ca un duș scoțian. Începi ușor temător, pentru că te afli într-un break. Dar, pe măsură ce se termină asfaltul devii tot mai încrezător în titulatura All-Terrain.
Prin care se dovedește că nu este nevoie de mult pentru a face o mașină să-mi intre la suflet. Sunt șanse ca acest Clasa C All-Terrain să primească o notă neobișnuită. Este unul dintre puținele modele testate în ultima vreme care mi-a indus o stare de bine. De ce? Pentru că așa este omul, o construcție relativ bizară...
Și pe undeva este un model care îmi aduce aminte de copilărie, când obișnuiam să iau roțile de la jucăriile mari și să le montez pe mașinuțe mici. Ce să zic, un vizionar care, înainte de ciclul primar, a inventat crossover-ul. La el în sufragerie. Fără prea multă mecanică.
PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE:
Mercedes-Benz Clasa C All-Terrain
C 220 d 4MATIC All-Terrain
- Pret de pornire 47.480 €
- Pret model testat 68.095 €
Motor / Transmisie
Nu am fost și nu voi fi vreun fan al motoarelor diesel, dar voi aprecia cu sinceritate un astfel de motor la locul potrivit. Iar sub capota acestui C220 d All-Terrain, motorul acesta cu patru cilindri în linie, de 1.993 cmc, se află unde trebuie. Și cum mi-am stabilit reperele în niște vremuri mai simple, când mă intersectez cu algoritmi complicați, încep să strâmb din nas. Și acum să explic.
Propulsorului nu am ce să-i reproșez, 200 CP și 440 Nm sunt suficienți pentru o viață civilă. În schimb, când vine vorba despre electrificare, ar fi ceva de comentat. Electrificarea îmbracă forma unui starter-generator de a doua generație, care funcționează la 48V și care oferă, la nevoie, un boost de 15 kW.
La drum lung, motorul este sublim. Nu trebuie să faci vreun efort pentru a obține un consum mediu similar celui declar de producător, adică în jur de 5 litri. Ai reprize viguroase și extrem de relaxate. În mod cert aici își contribuie și boost-ul de 15 kW și 200 Nm primit de la partea electrică. În plus, prezența sonoră a motorului este discretă la interior.
În mediul urban lucrurile nu mai sunt atât de fluide. Mașina își dorește, acolo unde este posibil, să economisească cât mai multe curse ale pistoanelor. Adică, atunci când te apropii de semafor și viteza scade sub un 10 km/h sau când rulezi în coloană la viteze similare, motorul va fi oprit.
Nimic rău până aici, doar că repornirea și trimiterea puterii la roți implică un gol semnificativ de putere. Iar acest gol de putere este și mai deranjant în clipa în care motorul se oprește la 10 km/h, iar fix atunci tu vrei să accelerezi pentru că traficul în față s-a eliberat. Descoperi că aproximativ o secundă ești doar tu cu gândurile tale, apoi începe și mașina să tragă.
Drept urmare, după o zi de astfel de trăiri în mediul urban, am dezactivat sistemul start/stop. Da, pentru liniștea mea, de aici și depunctarea.
În tot acest cocktail de sentimente contradictorii vizavi de sursa de propulsie, cutia automată cu 9 trepte se achită onorabil de sarcină.
Consum
Deja m-a luat gura pe dinainte și v-am spus că, extraurban, acest C220d All-Terrain poate coborî și sub 5 litri. Dar suntem la acest capitol să introducem în scenă și concurența.
Așadar, primul nominalizat, în mod evident, Audi A4 Allroad 40 TDI quattro-ultra, urmat îndeaproape de Volvo V60 Cross Country B4 Diesel AWD și, cu voia dumneavoastră, strecor pe scenă și un fel de reprezentat al votului popular - Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion DSG 7. Dacă nici noi românii nu iubim Passat-ul...
Mercedes-Benz C 220 d All-Terrain se laudă cu un rezervor de 66 litri, germanii nu menționează volumul rezervorului de AdBlue. La un consum mediu declarat de 5 litri, C 220 d îți promite o autonomie teoretică de 1.300 km. Cu alte cuvinte, punctează semnificativ și la o parte din capitolul libertate de mișcare. Sunt modele care te pot convinge să comanzi un cort de acoperiș și să fugi puțin în lume. Emisiile la C220d sunt de 131 g/km CO2, iar masa mașinii de 1.875 kg.
O instituție a acestui tip de vehicul este categoric Allroad, aici în declinarea mai juvenilă. Audi A4 40 TDI Allroad quattro-ultra are un rezervor de 58 litri, găzduiește și 12 litri de AdBlue, iar la un consum mediu declarat de constructor de 5.7 litri, putem spera la o autonomie teoretică de 1.000 km. Emisii de 151 g/km de CO2, iar masa mașinii este de 1.720 kg.
Volvo V60 Cross Country B4 Diesel AWD are un rezervor de 71 litri, volumul rezervorului de AdBlue nu este specificat, iar la un consum mediu declarat de 5.9 litri, aici mizăm pe o autonomie de aproape 1.200 km. Emisii de 159 g/km CO2, iar cele 1.924 kg ale mașinii lasă impresia că vine deja în echiparea de serie cu membri familiei la bord.
Versiunea popular-aspirațională, Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion DSG 7, se laudă cu un rezervor de 66 litri și 16 litri AdBlue, iar la un consum mediu declarat de 5.8 litri mizăm pe o autonomie de 1.100 km. Emisii de 152 g/km CO2 și o masă de 1.709 kg.
Performanţe
La capitol cifre seci, C220d All-Terrain accelerează de la 0-100 km/h în 7.8 secunde, iar viteza maximă este de 231 km/h.
Cei 204 CP și 400 Nm ai rivalului de la Audi, îi permit modelului german să ajungă la 100 km/h în 7.3 secunde și să atingă o viteză maximă de 232 km/h.
Volvo deja a anunțat că viteza maximă a modelelor sale este limitată la 180 km/h, prin urmare, Volvo V60 Cross Country B4 Diesel AWD se aliniază noii filosofii. Data viitoare să nu mai întrebați, să rămână bătut în cuie. Aaaa, și ajunge la 100 km/h în 8 secunde. Destul de lent, în condițiile în care pachetul oferă 197 CP și 420 Nm.
Volkswagen, în mod ciudat, nu comunică în cât timp modelul lor ajunge la 100 km/h, în schimb știm că cei 200 CP și 400 Nm sunt buni pentru a ajunge la 228 km/h.
Interior
Locul unde m-am îndrăgostit de acest Clasa C, dar și locul unde am descoperit un mic haos ergonomic. Atâtea sincope ergonomice, încât pe durata testului nu mi-am mai dorit să câștig la loterie, ci să-l întâlnesc pe cel responsabil cu designul interiorului și să-l privesc în ochi vreo câteva ore.
Trebuie să recunosc că, vizual, interiorul arată senzațional. Fie că-l privești în poze, fie că-l privești pe geamul lateral față, de pe bancheta spate sau chiar de pe locurile din față. Totul arată foarte foarte bine. Iar pe mine, detaliul gurilor de ventilație centrale, modul în care planșa de bord se mulează pe ele în partea superioră, îmi aduce aminte de W123. Cam de atât am avut nevoie să m îndrăgostesc de acest model. Este genul de detaliu care poate fi factorul decisiv în decizia de achiziție a unui automobil. Și totuși...
Avem o planșă de bord inspirată de cea a noii generații S Class. Aici mă refer, evident, la display-ul central de 11.9 inch căruia nu am ce să-i reproșez. Chiar dacă este amplasat sub linia mediană a planșei de bord, iar o bună parte a comenzilor sunt grupate în zona inferioară, totul se află în zona confortabilă de acțiune a mâinii drepte. Nu trebuie să te întinzi. Un minus pentru reglajul touch-slide al volumului, poziționat în partea dreaptă: este greu de dozat reglajul.
Tabloul de bord este reprezentat de clasica tabletă; în cazul modelului testat, una de 12.3 inch. Excelentă rezoluția, teme grafice pentru toate gusturile.
Poziția la volan este bună, iar scaunele oferă o susținere corect, dar într-un mod ciudat, ușor avansată. Planșa de bord este minusculă din punct de vedere al profunzimii/adâncimii, ceea ce conduce la o poziție la volan avansată. De aici senzația că ești în primul rând la IMAX și faci eforturi să ții pasul cu subtitrarea. Asta este senzația când verifici oglinzile retrovizoare laterale. Apoi mai este senzația ciudată că ești cu fruntea lipită de parbriz.
Head-up display-ul este fără reproș. Doar că proiecția de mari dimensiuni are nevoie de o suprafață generos decupată din planșa de bord, iar acest detaliu, asociat cu poziția avansată la volan, îți afișează în fața volanului un fel de caserolă care așteaptă a fi umplută cu diverse obiecte.
Cu volanele Mercedes-Benz care au comenzi tactile m-am obișnuit. În schimb noul, Clasa C vine cu un volan ceva mai mic. Dacă ții corect mâinile pe el, la ora 9 și 3, degetul mare (policele) intră des în contact cu butoanele... și se întâmplă lucruri. În cazul meu, în cazul efectuării unui viraj m-am trezit cu volumul la maxim. Mi-am mai închis și convorbirile telefonice de vreo două ori, tot accidental.
Tot un geniu în ale ergonomiei a decis să grupeze comenzile pentru geamuri și oglinzi pe zona care reprezintă mânerul portierei. Prin urmare, fiecare închidere de portieră a însemnat deschiderea a minim un geam lateral. O mică sincopă am regăsit și la deschiderea portierei, tot datorită poziției avansate. În 80% din cazuri, după ce am tras de mânerul de la interior, în clipa în care am împins cu mâna portiera am acționat butonul de blocare a ușilor.
Dar am descoperit și detalii pozitive din punct de vedere ergonomic. Spre exemplu, în clipa în care rabatezi spătarul banchetei spate, scaunele față se mișcă automat pentru a permite plierea completă. Nu trebuie să mai faci ture în jurul mașinii pentru a muta poziția scaunelor.
Și o mențiune pentru scaunele față, care le-am găsit extrem de frumoase. Iar ca o impresie generală, Mercedes-Benz a crescut gradul de atenție acordat calității materialelor și finisării, versiunea testată oferind nivelul de calitate pe care-l așteptam de la un model al mărcii.
Preţ de achiziţie
Noul Mercedes-Benz Clasa C are un preț de pornire de 36.588 euro fără TVA pentru versiunea C 180 sedan. Model care ascunde sub capotă un patru cilindri în linie de 1.5 litri, benzină, de 170 CP. Versiunea T-Modell are ca motorizare de bază același motor de 1.5 litri, dar în versiunea de 204 CP, iar discuția începe de la 40.285 euro, tot fără TVA.
Și ajungem la C220d 4Matic All-Terrain, care are un preț de bază de 47.840 euro. Versiunea testată a ajuns la 57.222 euro fără TVA. Ca să nu vă pun să scoateți calculatoarele, vă spun eu direct: 68.000 de euro.
Ce opționale s-au strecurat în mașină de aproape 10.000 euro? Avem un Pachet Premium Plus (4.762 euro) care include: asistent unghi mort, scaune față ajustabile electric cu funcție de memorie, trapă panoramică, head-up display, scaune față încălzite, realitate augmentată MBUX pentru navigație, lumină ambientală. Plus alte câteva opționale.
Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion DSG 7 are un preț de bază de 42.178 euro cu TVA inclus.
Volvo V60 Cross Country B4 Diesel AWD are un preț de bază de 55.500 euro.
Audi A4 40 TDI Allroad quattro-ultra pleacă de la 52.000 euro.
În echiparea de bază, C 220 d All-Terrain se dovedește a fi mai ieftin decât concurenții direcți. Totuși, modul în care consumăm automobilul evoluează, iar asta implică și plata unor abonamente, adică descoperim că mașina mai implică unele costuri. Vezi secțiunea „Tehnologie” pentru detalii.
Siguranţă
Aici nu prea am ce comenta. Evident, dau cuvântul celor de la Euro NCAP. Chiar anul acesta au fost zdrobite câteva caroserii Mercedes-Benz C180 AMG Line. Protecția oferită adulților în caz de impact a fost evaluată la 93%, protecția copiilor la 89%, amabilitatea față de pietoni în caz de impact la 80%, iar asistența oferită de sistemele active a fost evaluată la 82%.
Volvo V60 a fost testat în 2018. Dar, chiar și așa, protecția oferită adulților în caz de impact – 96%, protecție oferită copiilor în caz de impact – 84%, protecție pietoni – 74%, sisteme de asistență – 76%.
Actuala generație Audi A4 are deja o vârstă, modelul fiind testat de Euro NCAP în 2015. Organizația avertizează că cele 5 stele obținute de modelul german în 2015 nu mai sunt de actualitate, dar nu s-a efectuat un test nou. Rezultatele obținute atunci: protecție oferită adulților în caz de impact – 89%, protecție oferită copiilor în caz de impact – 87%, protecție pietoni – 75%, sisteme de asistență – 75%.
Cam la fel stau lucrurile și în cazul actualei generații VW Passat, model lansat în 2014. Cele 5 stele obținute atunci nu mai sunt actuale: protecție oferită adulților în caz de impact – 85%, protecție oferită copiilor în caz de impact – 87%, protecție pietoni – 66%, sisteme de asistență – 76%.
Ţinută de drum
Aș fi tentat să-i dau 10 puncte la acest capitol domului Benz, dar trebuie să includ și gradele de libertate oferite în off-road.
Garda la sol este mai mare cu 40 mm, comparativ cu un Clasa C T Modell, suspensia este și ea ușor revizuită pentru a îndura și suprafețe de rulare mai puțin amabile. Sistemul 4Matic vine cu două programe dedicate pentru off-road. Cu alte cuvinte, cei de la Mercedes-Benz au încercat să-și facă temele riguros.
Totuși, comparativ cu un E Class All-Terrain, care propune suspensie pneumatică și posibilitatea reglării gărzii la sol, aici lucrurile sunt fixe. Iar un plus de 4 cm la un ampatament de 2.865 mm și console față spate tipice pentru un turism, în special masivitatea celei din spate, fac ca plusul de gardă la sol să se dizolve în neant. Cei de la Audi sunt singurii care comunică valorile unghiului de atac – 14,7 grade, și al celui de degajare – 16,8 grade.
Aici voi avea câteva dialoguri cu mine, pentru că am descoperit că nu sunt consecvent în dorințe. Mai sus am lăsat să se înțeleagă că mi-aș dori o suspensie pneumatică care să-mi permită reglarea gărzii la sol și evident posibilitatea de a avea o valoare mai mare a acesteia, pentru rarele cazuri când evadez în zone denivelate. În altă ordine de idei, sunt fan al unui tren de rulare clasic, care îmi oferă un feedback fidel și îmi garantează un răspuns identic atunci când ești la limită.
Din spatele volanului, Clasa C All-Terrain este un model agreabil pentru cineva care iubește condusul. Suspensia controlează foarte bine ruliul și tangajul. Chiar este mult sub ceea ce așteptam de la un astfel de model. În altă ordine de idei, pot spune că suspensia este o idee cam fermă. Mă așteptam să digere mai lejer anumite denivelări, să nu realizeze o diagramă atât de fidelă a suprafeței de rulare.
Direcția este precisă, sistemul de frânare este corect (intuitivă dozarea pedalei) și nu necesită perioadă de acomodare. În altă ordine de idei, acest All-Terrain mi-a lăsat impresia că, la nivel de șasiu, ar fi un fel de pachet AMG, camuflat în haine de aventurier.
Vizibilitate
Capitol pe care-l găsesc de fiecare dată provocator. Cât timp văd de la volan și nu întâmpin probleme majore în a percepe dimensiunile mașinii sunt destul de mulțumit. O notă foarte bună pentru oglinzile laterale, generos dimensionate. Un plus pentru realitatea augmentată a navigației.
Am simțit nevoia să menționez acest detaliu aici pentru că tot la capitolul vizibilitate și „navigare” în trafic o includ. Cine reușește să rateze o stradă cu acest sistem, sigur are nevoie de un update pentru sistemul de operare. Cel personal, nu al mașinii.
Sistemul de faruri LED Matrix au o funcție off road care oferă o iluminare mai lată și care funcționează până la 50 km/h. De asemenea, pe display-ul tabloului de bord paote fi selectat meniul off-road, care îți afișează înclinarea laterală și longitudinală, poziția roților și o busolă. Aceste informații pot fi afișate și de head-up display.
Unele persoane s-ar putea să găsească ușor cam mică luneta spate și montanții spate.
Tehnologie
Vedeta incontestabilă este sistemul MBUX, care strălucește odată cu migrarea la acest display portret. Este adevărat, aveți nevoie și de un abonament cu pachet de date pentru mașină pentru a-i permite sistemului să fie împlinit. Da, puteți opta și pentru versiunea de buget, cea în care vă transformați telefonul într-un hotspot la care veți conecta sistemul mașinii, dar veți pierde timp și nici nu veți putea comunica cu mașina via aplicația Mercedes Me. Aveți acces din casă sau chiar de peste mări și țări la informații precum starea mașinii. De asemenea, știți cât carburant mai aveți sau presiunea în pneuri. Tot via telefon vă puteți configura display-ul tabloului de bord.
Puteți achiziționa funcții ale sistemului MBUX care la momentul achiziției nu au fost bifate pe lista de opționale sau aplicații noi. O aplicație interesantă este Mod șofer începător și mod parcare cu valet - 89 RON/an sau 219 RON/3 ani. AMG TRACK PACE are un preț de 1.201 RON, nu implică abonament anual și este asistentul personal pe circuit - cel care vă spune ce timp ați obținut pe tur, cât de repede ajungeți la 100 km/h. Integrare smartphone - Apple CarPlay și Android Auto - 1.201 RON.
O parte din ce înseamnă tehnologie am detaliat și în celelalte capitole.
Design
Dacă fratele mai mare, E Class All-Terrain este un obiect care impune respect prin dimensiuni, Clasa C All-Terrain are ceva din gingășia unei jucării. Îl privești și parcă îți vine să-l iei de acoperiș și să te joci pe covorul din sufragerie. Mașina arată extrem de bine. Evident este un punct de vedere subiectiv. Îmi place faptul că eleganța nativă a versiunii Clasa C T-Modell nu a fost alterată printr-o infuzie exagerată de testosteron. Există un plus de masculinitate adus caroseriei prin protecțiile de plastic care îmbracă zonele inferioare și pasajele roților. Dar este bine dozat. În sfârșit, o mașină premium cu roți de 17 inch. Iar acest detaliu nu deranjează vizual.
Interiorul este și el frumos desenat. Dacă doriți, vă reamintesc că m-am îndrăgostit de desenul gurilor de ventilație, care au chiar și acel inel median, trimitere tot la W123. Nu am renunțat la dorința de a mă întâlni cu băiatul responsabil de ergonomie.
Ne-a placut
- Designul exterior
- Resursele motorizării diesel
- Sistemul multimedia MBUX
Nu ne-a placut
- Ergonomia postului de conducere
- Calibrarea sistemului start/stop
- Spațiul limitat pe bancheta spate
Și insignia county tourer era o opțiune interesanta mai ales cu diferențial cu alunecare limitata pe puntea spate... Se bătea de la egal la egal cu quattro de pe Audi a6 ceea ce nu i puțin lucru...
Daca banii nu contează, evident puteți cumpara tot ce va poftește inima.
Dar dintre cele enumerate eu as alege passat
Am impresia ca la interior Mercedes a sacrificat ergonomia pentru un design mai frumos, teoretic masinile astea sunt testate milioane de kilometri si problemele mentionate ar fi trebui sa apara in teste. Pe mine unul m-ar deranja sa deschid geamurile de fiecare data cand intru in masina. Imagineaza-ti ca ai scos masina de la spalat si apesi din greseala :)
Am impresia si ca masinile noi (dupa 2020, burdusite de display-uri cat mai colorate), te bombardeaza cu informatii inutile de ajunge sa te doara capul dupa un drum mai lung. A ajuns sa-mi fie dor de un interior minimalist. Mie unul imi ajune sa stiu cu ce viteza circul.
Masina imi place dar nu pot sa inteleg cum la acesti bani trebuie sa platesti suplimentar un abonament pentru Carplay sau Android Auto? 1200 de lei pe an, am citit bine?
La cat mai multe break-uri!
foarte rau ca trebuie dezactivat start-stop in oras, practic pt oras a fost gandit. deci pana la urma polueaza si mult si oricum e diesel care e toxic rau de tot. naspa.
https://autolatest.ro/teste-auto/presa-din-germania-a-descoperit-ca-un-mercedes-diesel-este-mult-mai-eficient-decat-unul-electric-sau-phev-c300e-vs-c300d-vs-eqe350-2022/
Pe mine m-a uimit însă concluzia jurnaliştilor germani: Diesel = cea mai eco soluţie sub raportul emisiilor de CO2. Wow, poftim?! Ah, staţi că acum sar ca arşi progresiştii, cum că ne “aburesc” studii plătite de “corupţii” responsabili de Dieselgate. Eh, ştiu ei, dom’ne, nu trebuie dovezi.
Matale compari 47800 fara TVA cu 55,5mii cu TVA la Volvo si 50 mii cu TVA la Alltrack si concluzionezi ca in "configuratia de baza, Mercedes se dovedește a fi mai ieftin decat competitorii sai". Cum dovedesti asta? Cu Pitagora sau cu asemanarea? :))) Sau Tiriac este scutit de TVA?
Presupun că Dovada este trecut și în buletin, asta pentru a ști cum mă adresez... Deci draga domnule Dovada, am afirmat ca: ”În echiparea de bază, C 220 d All-Terrain se dovedește a fi mai ieftin decât concurenții direcți.” Adica 40285 euro cu TVA inseamnă 47.939 euro cu TVA 19%. De curiozitate... daca ai făcut undeva cursuri de ironie, poti merge sa-ti ceri banii inapoi.