Drivetest Mercedes-Benz GLE Coupe facelift

4.5
Mercedes-Benz GLE Coupe facelift zoom
de Alexandru Monenciu, Foto: Dragoș Savu
Joi, 17.10.2024
Personalitate proprie

Din cele mai vechi timpuri, modelele care au purtat celebra emblemă AMG au fost rezervate elitelor, sau celor privilegiați dacă vrei. Fie că ne referim aici la piloți și echipe de curse sau pur și simplu la oameni cu o anumită situație financiară.

Și sunt câteva modele care vor rămâne pentru mult timp în analele industriei auto. Îmi vin acum în minte nume ca 300 E AMG, E 60 AMG, CLK-GTR AMG, CLK-DTM AMG sau legendarul W124 cu siglă AMG care a devenit cunoscut sub denumirea "The Hammer". Dar ca ele sunt multe.

Întâi o companie independentă, înființată în 1967 ca AMG Motorenbau-und Entwicklungsgesellschaft mbH de Hans Werner Aufrecht și Erhard Melcher, AMG a evoluat apoi în divizia de performanță a celor de la Mercedes-Benz.

Pe scurt, gigantul Daimler AG a preluat un pachet majoritar de acțiuni în 1999, iar în 2005 a devenit unicul proprietar al companiei AMG.

Revenind, mașinile care au purtat emblema AMG au fost privite mereu ca fiind speciale și pe bună dreptate. Aveau întotdeauna cele mai bune tehnologii, derivate din motorsport, și motoare cu cilindree mare.

În ultimii ani au apărut modele Mercedes-AMG mai cuminți, să le spunem așa. Vin în continuare cu o serie de tehnologii inspirate din motorsport, dar în locul motoarelor V8 și V12, uriașe, au apărut propulsoare de 2.0 litri sau de 3.0 litri. Pun pariu că Aufrecht și Melcher nici nu visau la așa ceva.

Dar, schimbările prin care a trecut industria auto, și prin care încă trece, i-a forțat pe nemți să ia asemenea decizii. Mai nou au apărut și modele AMG electrificate.

Din cauza acestor schimbări a apărut și vedeta din articolul nostru: Mercedes-AMG GLE 53 Coupe 4Matic+ (facelift). Adică un GLE cu emblemă AMG, dar cu motor de 3.0 litri sub capotă.

Cum se conduce? Fără V8, mai putem vorbi despre un AMG veritabil? Răspunsul la aceste întrebări îl afli în rândurile următoare. Până atunci, te invit să urmărești și un video cuprinzător cu mașina noastră de teste.

VIDEO CU NOUL MERCEDES-AMG GLE 53 COUPE FACELIFT

Mercedes-Benz GLE Coupe facelift

  • Pret de pornire 92.134 €
  • Pret model testat 123.795 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Odată cu facelift-ul primit anul trecut, la final de ianuarie mai exact, Mercedes-AMG GLE 53 se laudă cu un motor mai eficient, din toate punctele de vedere.

La bază regăsim același propulsor de 3.0 litri twin-turbo, care dezvoltă 435 de cai putere. Dar, unitatea cu șase cilindri în linie a primit un software nou, dar și turbină mai mare. În consecință, cuplul a crescut de la 520 Nm la 560 Nm.

Pentru că suntem în era electrificării, avem și un sistem mild-hybrid la 48V și un starter generator, ansamblul fiind montat între motor și transmisie. Motorul electric este capabil de 20 CP și 200 Nm.

Numai că aceste valori nu contribuie la cifrele de performanță ale mașinii. În schimb, sistemul mild-hybrid elimină pe cât posibil fenomenul de "turbo lag", scade emisiile și reduce consumul de combustibil.

Asta înseamnă că, indiferent dacă apeși pedala de accelerație mai hotărât de pe loc sau din mers, motorul de 3.0 litri pune în mișcare cele 2.3 tone ale mașinii cu o ușurință ieșită din comun.

Modul de rulare Comfort face ca accelerația să nu fie resimțită prea brutal de pasageri, dar, cu siguranță, atunci când selectezi modul Sport+ aceștia vor simți că sunt într-un Mercedes-AMG.

Vorbesc, de fapt, despre o experiență multi senzorială, pentru că modul Sport sau Sport+ deschide complet clapetele sistemului de evacuare AMG. Așadar, ai coloana sonoră asigurată. Nu lipsește, din păcate, sunetul artificial injectat prin boxele sistemului audio.

Clapetele evacuării pot fi deschise și la comandă, de la un buton dedicat, aflat pe tunelul central.

Să ne înțelegem, motorul de 3.0 litri nu are farmecul V8-ului de 4.4 litri. Și nici sunetul lui. Dar, chiar și așa, nu face GLE 53 să fie mai puțin AMG decât GLE 63. De fapt, îi oferă mașinii o personalitate proprie pe care fie o accepți, fie nu.

Transmisia este una automată cu 9 rapoarte, sau AMG Speedshift TCT 9G dacă preferi limbajul tehnic. Acel AMG din denumire ar trebui să spună totul.

Cutia de viteze a fost calibrată special de inginerii AMG, dar în modul Comfort se comportă ca o transmisie obișnuită. Schimbări line, rapide și precise. În modurile Sport și Sport+, acolo se vede măiestria germanilor.

Toate calitățile enumerate mai sus sunt înmulțite cu 10 și mai primești, pe deasupra, și acea "smucitură" voluntară la schimbarea rapoartelor. Fie că lași transmisia să facă asta, sau o faci tu de la padelele montate în spatele volanului.

Consum

Pentru această motorizare, nemții declară un consum combinat de 9.3-10.4 litri/100 de kilometri.

În puținii kilometri pe care i-am parcurs în oraș, bordul mi-a indicat între 14.7 litri și 18 litri/100 de kilometri. Nu văzusem de mult așa cifre de consum, așa că am decis să las traficul bucureștean în spate și să mă bucur de cei 435 de cai putere pe drumurile din apropierea capitalei.

După 289 de kilometri făcuți în mediul extra-urban, consumul a fost de 11.7-12.9 litri/100 de kilometri. Dar nu te gândi că am mers la consum. Departe de mine acest gând. Noroc că rezervorul are o capacitate de 85 de litri.

Pe lista cu rivali avem modele ca BMW X6 M60i xDrive și Audi SQ8, ambele modele fiind echipate cu un motor V8. Dacă în dreptul SUV-ului din Munchen regăsim un consum de 11.4-12.4 litri/100 de km, modelul din Ingolstadt consumă 12-12.5 litri/100 de km.

Performanţe

Mulțumită celor 30 Nm în plus, Mercedes-AMG GLE 53 Coupe facelift atinge 100 de km/h în fix 5 secunde, fiind cu 0.3 secunde mai rapid decât versiunea pre-facelift. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h.

Ce-i drept, rivalii săi sunt mai puternici, de aici și cifrele de performanță mai bune. Spre exemplu, X6 M60i are 530 CP și atinge 100 de km/h în 4.3 secunde.

De partea cealaltă, Audi SQ8 oferă 507 CP, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 4.1 secunde.

Interior

Partea bună este că, indiferent de versiunea pentru care optezi, primești un interior unde predomină luxul și finisajele de cea mai înaltă calitate. Pielea Nappa îmbracă mai toate suprafețele, inclusiv partea inferioară a bordului.

Facelift-ul a adus două culori noi pentru tapițeria din piele: avem combinația Maro Bahia/Negru și cea pe care o poți admira în imaginile alăturate, adică Bej Macchiato/Negru.

Emblema AMG o regăsești pe spătarele scaunelor față, în caz că uiți în ce mașină te afli. Apropo de scaunele față, acestea au funcție de încălzire și ventilație, iar de confortul oferit la drum lung nici nu mai trebuie să amintesc. În plus, oferă un suport lateral foarte bun.

Ornamentele din aluminiu accentuează și mai mult ideea de interior premium. Opțional poți alege ornamente din lemn sau din fibră de carbon.

Din fericire, GLE nu a îmbrățișat, încă, filozofia reducerii la minim a butoanelor fizice. Acestea fiind spuse, regăsești încă destul de multe butoane fizice în habitaclu, în special în partea inferioară a consolei centrale. De la ele interacționezi cu funcțiile sistemului de climatizare.

În plus, pe tunelul median vei regăsi și acel touchpad prin intermediul căruia interacționezi cu sistemul multimedia.

Cea mai mare noutate adusă de acest facelift este volanul AMG Performance. Este îmbrăcat în piele Nappa, integrează zone tactile pe spițele orizontale (nu e neaparat un lucru bun, pentru că nu răspund întotdeauna prompt la comenzi) și ai două butoane în partea inferioară.

Primul dintre ele este configurabil, în sensul că poți alege funcțiile pe care vrei să le controlezi: poți seta fermitatea suspensiei, poți să deschizi clapetele sistemului de evacuare etc. De la al doilea, care este rotativ, treci prin toate modurile de rulare.

Spațiile de depozitare sunt multe și generoase, inclusiv cotiera centrală este foarte încăpătoare. În buzunarele portierelor poți depozita, liniștit, sticle de 0.5 litri.

Că tot veni vorba, în ciuda plafonului plonjat, specific unui SUV coupe, spațiul pe banchetă este suficient chiar și pentru pasagerii mai înalți.

Portbagajul are un volum de încărcare de 655 de litri, cu toate scaunele în poziție normală. În plus, pentru a încărca mai ușor bagajele, puntea spate coboară la apăsarea unui buton.

SUV-ul german stă mai bine la acest capitol decât Audi SQ8 (605 litri), dar și decât BMW X6 (580 litri).

Preţ de achiziţie

Fișa mașinii ne spune că versiunea GLE 53 4Matic+ Coupe pornește de la 92.134 de euro.

Vestea bună este că, odată cu facelift-ul primit, lista de dotări standard a fost extinsă. Acum include dotări ca farurile LED High-Performance, trapă acționată electric, scaune față încălzite, sistem de evacuare AMG Performance, sistem audio Burmester și suporturi pentru pahare cu funcție de încălzire și răcire.

În ciuda acestei oferte generoase, mașina testată de noi a mai fost echipată cu o banchetă încălzită, cu pachetul AMG Night, linia AMG Premium Plus a fost bifată și ea, iar jantele negre, de 22 de inch, sunt și ele opționale.

După toate acestea, prețul a crescut la 123.795 de euro cu TVA inclus.

Pentru un BMW X6 M60i xDrive trebuie să scoți din buzunare cel puțin 109.956 de euro, iar un Audi SQ8 costă de la 112.200 de euro în sus.

Siguranţă

Actuala generație Mercedes-Benz GLE a fost testată de Euro NCAP în 2019 și a primit punctajul maxim de 5 stele la testele de siguranță.

Acest punctaj se traduce în felul următor: 91% protecție pentru adulți, 90% protecție pentru copii, 78% protecție pentru bicicliști și pietoni, iar sistemele de siguranță oferite în standard au fost recompensate cu 78%.

Lista include, printre altele, Active Distance Assist Distronic, Active Stop&Go, Active Steering Assist, Active Speed Limit Assist și Traffic Sign Assist.

Ţinută de drum

Așadar, Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+ Coupe arată ca un AMG, atât la exterior cât și la interior, dar, cel mai important, se conduce ca un AMG. Până la un punct.

În modul de rulare Comfort, SUV-ul german este confortabil, iar suspensia este îndeajuns de rigidă încât să mențină caroseria în limitele normale, și îndeajuns de confortabilă încât să filtreze destul de bine (este un AMG până la urmă) imperfecțiunile din asfalt.

Modurile de rulare Sport și Sport+ fac ca direcția să fie și mai precisă, transmisia să schimbe mai cu poftă cele 9 rapoarte, iar amortizoarele adaptive își modifică, la rândul lor, comportamentul pentru și mai multă dinamică pe viraje.

Dar toate acestea au o limită, având în vedere că vorbim despre un SUV care cântărește aproape 2.4 tone. Să ne înțelegem, toate sistemele mașinii, inclusiv tehnologia AMG Ride Control+, fac o treabă foarte bună atunci când vorba despre controlarea masei și a inerției.

Însă atunci când vrei să forțezi mai mult, vei remarca un comportament, oarecum, artificial, pentru că deja sistemele și tehnologiile de la bord îți anulează orice impresie de control.

Cu alte cuvinte, simți puțin cam mult intervenția acestor sisteme și mașina nu te mai recompensează cu acel sentiment de implicare în mânuirea celor 2.3 tone.

Vizibilitate

SUV coupe=vizibilitate afectată prin lunetă. Dar, cumva, este un compromis pe care îl faci atunci când optezi pentru o asemenea mașină.

Din fericire, camerele video au o calitate bună a imaginii și, în plus, ai și funcție de vedere la 360 de grade pentru a vedea tot ce este în jurul tău.

Oglinzile laterale sunt bine proporționate și integrează, desigur, un asistent pentru monitorizarea unghiului mort.

Tehnologie

Facelift-ul a păstrat cele două display-uri de 12.3 inch: unul pentru instrumentarul de bord digital și celălalt pentru sistemul multimedia MBUX. Ambele ecrane sunt integrate într-un singur ansamblu, la fel ca înainte.

Pentru că este vorba despre un model AMG, ceasurile de bord au o grafică specifică, pe care o modifici cu ajutorul unui buton montat pe volan.

Pe lângă modurile clasice, ai și două moduri care simplifică instrumentarul și îți oferă doar informațiile relevante pentru condusul pe circuit, spre exemplu. Este vorba despre Sport și Supersport.

Sistemul multimedia MBUX se află, în cazul lui GLE 53 facelift, la a doua generație. Asta înseamnă o grafică îmbunătățită, un meniu ușor reconfigurat, conexiune Apple CarPlay și Android Auto wireless, dar și actualizări care pot fi realizate over-the-air. În plus, sistemul rulează mai fluid și este mai intuitiv decât înainte.

Chiar dacă puțini clienți vor ieși în off-road cu mașina, sistemul multimedia integrează un nou mod Off-Road. Pe scurt, afișează o serie de informații relevante pentru mersul pe teren accidentat, cum ar fi unghiul de înclinare și așa mai departe.

În imediata apropiere a suporturilor de pahare, încălzite și răcite, ai o zonă de încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile, dar și două port-uri USB-C care permit încărcarea mai multor dispozitive în același timp.

Un al treilea port USB-C se regăsește în cotiera centrală.

Design

Diferențele dintre Mercedes-AMG GLE 53 Coupe facelift și varianta pre-facelift nu sunt deloc majore. Avem o semnătură diferită pentru luminile de zi, un spoiler frontal ușor revizuit, cu prize de aer mai mari, iar emblema AMG înlocuiește logo-ul mărcii germane pe capotă.

Mai departe, în partea din spate stopurile LED au fost revizuite.

Paleta de culori exterioare s-a îmbogățit cu două nuanțe noi: Gri Alpine Uni și Albastru Sodalite Metallic. Mașina din imagini este finisată în nuanța Alb Polar.

Pentru contrast, au fost bifate noile jante forjate, cu diametrul de 22 de inch, vopsite în negru mat. Ele sunt standard pe versiunea GLE 63 S, dar opționale pe GLE 53. Dacă le vrei, trebuie să scoți din buzunare 3.550 de euro.

Nu ne-a placut

  • Vizibilitatea redusă în spate

Ultimele teste

Comentarii (7)

  • Trilulilu
    Urata formă! Cea mai urâtă. La același nivel cu cele de la BMW. Hidoase de-a dreptul
    11 0
  • Ce masina ieftina, la fel si cele cu care se compara.
    Nici nu se pune problema vreunei full electrice la banii astia. Mai alea cand vezi consumuri de peste 10 l/100km, clar e cea mai buna achizitie, mai ales ca are 2 turbine.
    0 3
  • E greu cu saracia eu usor cu comentatu!
    1 4
  • Mai bine i-ar lăsa pe BMW și Audi sa se ocupe de genul asta de caroserii, și să se concentreze pe cea ce știe Mercedes sa facă cel mai bine: lux și confort.

    Apropo, într-o vizita recenta în București am văzut un Renault Arkana. Absolut ridicol. Dar bănuiesc ca sunt și cocalari mai low cost.
    5 4
  • A, și încă ceva. Văd că mulți se plâng de greutatea mașinilor electrice, care da, e mare. Mai ales la cele care se vor sportive.

    Porsche Macan electric (cu bateria mai mica) are 2.3t, fix cat AMG-ul asta termic! Si toate versiunile sunt mai rapide (Macan Turbo e mai rapid cu aproape 2s 0-100) dar și mai ieftine. Macan 4 e mai ieftin cu vreo 40k!

    Poate îmi scăpa mie ceva dar un AMG nu e mașina sa faci 700-800km pe zi. Autonomia și consumul nu contează la mașina asta.
    Și totuși, de ce ai lua o termică care e la fel de grea ca o electrică, e mai lentă și mai scumpa??
    5 6
  • cocalar
    Masina de bombardier.
    5 0
  • deputy
    masina fara sens. mare pe afara, destul de inghesuita in spate, portbagaj adanc dar din cauza designului neincapator, la asa gabarit.
    consuma o galeata, chiar si modelul plugin, polueaza la fel de mult, te simti ca un elefant intr-un magazin de portelanuri, daca mergi cu ea prin oras....etc.
    spor la vanzari!
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru