Drivetest Mazda 6 Tourer facelift (2015-2018)
2.2 Diesel Biturbo (SKYACTIV-D) 175CP 4x4 Aut6 Revolution TopLuni, 12.10.2015
- Comenteaza
- Trimite pe:
Mazda6 Wagon este cel mai frumos break de clasă medie oferit de un producător de volum. Există câțiva rivali atractivi, dar nu consider că în acest segment există un break mai frumos decât creația niponilor.
Odată cu facelift-ul, Mazda oferă, în premieră pentru modelul său de clasă medie, tracțiune integrală. În mod interesant, tracțiunea integrală opțională vine doar pe varianta break a acestui model și doar în compania unui motor diesel. Privind lista de prețuri a mărcii nipone, această variantă ajunge să fie unul dintre cele mai scumpe modele oferite de Mazda în acest moment pe piaţă.
Prețul ridicat al acestei variante ne-a făcut să ne întrebăm cât de specială este varianta 4x4 a lui Mazda6 Wagon facelift în raport cu frații săi cu tracțiune față și ce ne-ar motiva să o cumpărăm. Vedem împreună din materialul de mai jos.
Mazda 6 Tourer facelift (2015-2018)
2.2 Diesel Biturbo (SKYACTIV-D) 175CP 4x4 Aut6 Revolution Top
- Pret de pornire 24.390 €
- Pret model testat 36.000 €
Motor / Transmisie
Mazda insistă pe propulsoarele diesel de 2.2 litri, în ciuda tendinţelor globale de downsizing. În oferta Mazda6 există o singură motorizare diesel, twin-turbo, oferită în două versiuni de putere, cu două transmisii şi, mai nou, şi într-o versiune cu tracţiune integrală. Noi am testat varianta 2.2 CD de 175 CP şi 420 Nm, în configuraţia cu transmisie automată şi tracţiune integrală.
Reprezentanţii Mazda ne-au explicat că sunt conştienţi că această cilindree este nefericită în anumite state unde este taxată superior faţă de cele de 2.0 litri, dar a fost singura lor concesie pentru a atinge un nivel de putere şi cuplu motor ridicat în contextul configuraţiei tehnice alese. Iar configuraţia la care ne referim este cea cu cel mai mic raport de compresie din lume pentru un motor diesel: 14:1. Datorită acestei configuraţii, motorizarea reuşeşte să respecte normele Euro 6 fără să aibă nevoie de AdBlue, are vibraţii mai puţine faţă de orice alt diesel de pe piaţă şi poate urca şi rămâne la 5.000 rpm fără să se defecteze prea repede.
Motorul se dovedeşte a fi silenţios chiar şi la turaţii de peste 2.500 rpm, făcându-se auzit în habitaclu abia în ultimul sfert al plajei de turaţii. Comparativ cu motoarele diesel din ofertele rivalilor, este foarte silenţilos atunci când vorbim despre zgomotul perceput. Vibraţiile specifice unităţilor diesel nu au fost întâlnite în niciun moment al testului nostru, raportul de compresie mai redus permiţând estomparea cu succes a acestora în majoritatea situaţiilor.
Transmisia automată cu şase trepte alături de care era montată motorizarea diesel de 175 CP pe care am testat-o pe Mazda6 Wagon facelift 4x4 schimbă treptele imperceptibil şi relativ rapide. Nu-i la fel de rapidă ca o unitate cu două ambreiaje, nu are mod sport pe diesel şi nu are mod sport pe diesel.
Vestea bună este că este foarte intuitivă şi receptivă la stilul de şofat abordat, adaptând rapid momentul schimbării treptelor în funcţie de cum apăsă şoferul acceleraţia. Altfel spus, dacă vei conduce sportiv, va schimba târziu şi repede, pe când dacă vei conduce economic va adapta totul pentru a obţine un consum cât mai bun.
Consum
Această variantă a lui Mazda6 Wagon anunţă un consum mixt de 5.4 litri la sută. Mai mult decât atât consumă doar rivalul direct de la Opel. Celelalte modele comparabile din segment anunţă un consum mixt situat între 5.1 și 5.3 litri la sută, situație în care se află Skoda Superb, Volkswagen Passat și Ford Mondeo.
Oricum, de notat faptul că diferenţele sunt minore, grupul de modele enumerate mai sus fiind îndeajuns de compact încât să nu poată determina o decizie de cumpărare într-o direcţie sau alta.
În cadrul testului nostru, cu o mașină proaspăt scoasă de pe platformă şi cu 6 kilometri pe odometru, am avut un consum urban de 9.3 litri la sută în traficul aglomerat al Bucureștiului și un consum extraurban de 4.9 litri la sută în condiţiile unui trafic de noapte lejer. Având Start-Stop, valorile pot fi îmbunătățite în modul urban. În afara orașului, lucrurile pot scădea cu greu sub situația de mai sus.
Performanţe
Varianta testată a lui Mazda6 Wagon anunţă un timp 0-100 km/h de 9.1 secunde şi o viteză maximă de 209 km/h. Există doi rivali comparabili în segment oferiţi în prezent pe piaţa din România care oferă valori mai bune în varianta de 190 CP şi cu transmisie automată și tracțiune integrală (clasaţi în ordinea performanţelor): Volkswagen Passat Variant, şi Skoda Superb Combi. Ambele oferă un timp 0-100 km/h semnificativ mai bun (7.7 secunde) și o viteză maximă superioară.
Trebuie să menţionăm faptul că modelul japonez are cea mai redusă masă din segment, 1.485 kilograme, semnificativ mai mică decât cea a celui mai apropiat rival. Această diferenţă se dovedeşte a fi un avantaj dinamic evident la nivel de ţinută de drum şi asigură un consum mai mic în condiţii reale atunci când vehiculul este încărcat cu bagaje şi pasageri.
Interior
Interiorul lui Mazda6 a fost îmbunătăţit semnificativ odată cu facelift-ul. Principala modificare vine la nivelul antifonării, care face ca noua variantă să fie, conform celor de la Mazda, cu 25% mai silenţioasă decât predecesoarea sa. Printre punctele atacate au fost atât sunetul motorizării, cât şi zgomotele de vânt şi de rulare, cele din urmă fiind la un nivel mai ridicat decât al rivalilor în cazul variantei precedente.
Materialele de la bord au primit mici schimbări, iar consola centrală este acum mai aerisită în lipsa manetei dedicate frânei de parcare, înlocuită (în premieră pentru Mazda) cu o frână de parcare electro-hidraulică operată de la un buton. Ceasurile de bord au fost revizuite, la fel şi amplasarea ecranului multimedia şi a butonului rotativ de comandă al acestuia. Acum, butonul rotativ are finisajul pe care îl merita şi asigură un feeling demn de segmentul premium, nu de cel de volum. La nivelul ergonomiei, modelul se poate mândri cu o poziţie de podium în segment.
Ornamentele de la bord au fost revizuite semnificativ. Variantele superioare de echipare vin cu materiale de calitate superioară şi cu mai multă piele, cusută sârguincios cu două rânduri de fir textil.
Scaunele din faţă sunt profilate sportiv şi asigură, pe lângă un nivel ridicat de confort, o susţinere laterală exemplară. Acestea oferă un nivel corect de spaţiu pentru cerinţele segmentului. Pe locurile din spate, spaţiul asigurat este bun chiar şi pentru trei pasageri adulţi, cu toate că există competitori care oferă mai mult spaţiu în spate. Ne referim aici mai ales la Superb Combi.
În ceea ce priveşte portbagajul, volumul anunţat este de 522 de litri, depăşit semnificativ mai ales de Passat Variant, care anunţă 670 de litri. Scaunele din spate pot fi pliate pentru a lăsa în urmă un volum de încărcare de 1.648 de litri.
Preţ de achiziţie
Preţul de pornire al lui Mazda6 Wagon pe piaţa din România este de 24.390 de euro cu TVA inclus. Modelul nipon nu este poziţionat astfel încât să-i înfrângă la preţ pe competitori, mizând mai degrabă pe pachetele de echipări şi pe caracteristicile tehnice.
Varianta de motorizare testată de noi, SkyActiv-D 175 CP cu transmisie automată și 4x4, pleacă de la 35.500 de euro pe piaţa din România. Trebuie să menţionăm că preţul menţionat este valabil pentru echiparea de vârf, Revolution Top.
În ceea ce priveşte competitorii direcţi ai lui Mazda6 Wagon în versiuni de echipare de vârf, deci comparabile cu exemplarul testat de noi, cea mai accesibilă propunere pare să fie Ford Mondeo Wagon.
De cealaltă parte, Volkswagen Passat Variant este cel mai scump din clasă la nivelul segmentului de volum.
Siguranţă
Varianta ante-facelift a lui Mazda6 a fost testată în 2013 de EuroNCAP şi a obţinut atunci cinci stele de siguranţă. Anul 2015 a adus un barem mai exigent pentru organismul european independent şi teste mai stricte pentru modelele lansate în acest an pe piaţă.
Punctajul modelul nipon la acest capitol va fi actualizat după evaluarea oficială, dar noi rămânem optimişti cu privire la şansele sale la a obţine cinci stele. Mazda6 este, totuşi, cartea de vizită a mărcii japoneze.
Spunem asta mai ales pentru că siguranţa activă oferită de sisteme, pe care EuroNCAP pune accent în ultimii doi ani, este o zonă satisfăcută şi mai mult decât atât. În plus faţă de varianta anterioară, Mazda6 a primit toate sistemele din pachetul i-ActiveSense, care include un sistem de monitorizare a unghiului mort, monitorizarea menţinerii benzii de rulare şi intervenţie activă peste 65 km/h cât timp volanul este ţinut de şofer, avertizare la traficul din spate la rularea în marşarier, sistem de monitorizare a atenţiei şoferului, sistem activ de frânare automată la impactul iminent frontal sau posterior cu un obiect sau cu un vehicul.
Modelul se bucură şi de monitorizarea distanţei de mers între vehicule şi de avertizare în caz că şoferul se apropie prea mult de maşina din faţă, tempomat adaptiv cu radar şi de numeroase îmbunătăţiri la nivelul siguranţei pasive, când deja accidentul nu mai poate fi evitat şi trebuie protejaţi ocupanţii vehiculului.
Ţinută de drum
Mazda6 este, spunem noi, cel mai dinamic model din segmentul de volum al clasei medii, fie că vorbim despre varianta de caroserie Sedan sau de Wagon. Iar varianta 4x4 nu face decât să întărească această concluzie.
Ar fi fost o ironie tristă ca un model desenat în baza unei filozofii al cărui nume înseamnă "Sufletul Mişcării" să nu aibă pic de suflet, dar break-ul japonez se bucură din plin de acest lucru şi te face să te îndrăgosteşti de el atunci când îl conduci pe drumuri virajate.
Chiar şi cu anvelope de vară care nu sunt orientate către performanţă, Mazda6 Wagon ne-a demonstrat o fidelitate înaltă a direcţiei şi a manifestat un caracter neutru pe viraje. Subvirarea este eliminată şi ai impresia că eşti foarte bun la volan cât timp nu smuceşti prosteşte comenzile pe acele de păr. Direcţia este cea mai bună din segment şi asigură un nivel înalt de feedback faţă de de ceea ce oferă unii competitori pe break-urile lor de clasă medie.
Stabilitatea la viteze mari şi pe viraje este la un nivel exemplar în segment şi acest lucru îţi dă şi mai multă încredere în maşină. Suspensia a fost rafinată faţă de versiunea precedentă, absoarbe denivelările mult mai bine şi filtrează sunetele care ajung în habitaclu, rezultatul fiind o rulare mai silenţioasă şi mai confortabilă în majoritatea situaţiilor. Cei de la Mazda spun că au modificat atât amortizoarele, cât şi bucşele şi unghiurile suspensiei faţă şi spate pentru a obţine un nivel de confort semnificativ mai ridicat faţă de cel al versiunii precedente, lucru pe care îl putem remarca ușor pe drumurile românești.
Vizibilitate
Mazda6 Wagon nu impune probleme majore de vizibilitate şi are oglinzi şi suprafeţe vitrate bine proporţionate. Cu toate acestea, înclinaţia pronunţată a parbrizului a obligat inginerii să folosească un set de stâlpi destul de groşi, cel de pe partea şoferului intrând adesea în câmpul vizual la virajele strânse de stânga.
Problema nu apare doar la Mazda6, fiind din ce în ce mai comună la modelele din segment. La bază e tendinţa constructorilor de a apela la parbrize din ce în ce mai înclinate pentru a respecta tendințele şi a asigura un coeficient aerodinamic cât mai bun.
Tehnologie
Pe varianta ante-facelift a lui Mazda6 Wagon, ecranul sistemului multimedia şi butonul rotativ de comandă al acestuia erau hibele care asigurau o depunctare la acest capitol. Grafica navigaţiei era învechită, iar ecranul avea dimensiuni mici şi era amplasat într-un mod nefericit. Aceste lucruri s-au schimbat odată cu facelift-ul: navigaţia vine în sfârşit cu o grafică potrivită acestui secol, iar butonul rotativ are finisajul de calitate pe care îl aşteptam.
Sistemul multimedia este intuitiv şi îndeplineşte cu succes cerinţele uzuale ale unui model din acest segment. Mazda asigură pentru 6 facelift toate elementele pe care le aştepţi de la un break sau o berlină de clasă medie în anul 2015, de la faruri LED adaptive şi asistent de fază lungă până la tempomat adaptiv cu radar şi integrare smartphone.
La capitolul minusuri, lista de dotări opţionale nu prezintă un sistem de parcare automată, precum găsim la unii dintre rivalii din segment, iar bordul păstrează configuraţia cu ceasuri analogice şi la echipările de top în timp ce alții oferă bord digital integral.
Design
Cineva de la Mazda iubește mașinile frumoase.
Anumite părţi ale lui Mazda6 au rămas neschimbate odată cu această subtilă restilizare, dar partea frontală a fost modificată îndeajuns încât să te prinzi că e vorba de o evoluţie. Noua grilă frontală este mai mare şi mai pronunţată şi îi dă lui Mazda6 o imagine de forță și dinamism. În orice caz, Mazda6 Wagon este un model al cărui aspect nu te dezamăgeşte nici la câţiva ani de la apariţie şi care se poate parca fără ruşine lângă un echivalent de clasă premium fără să pară ruda lui săracă.
Un alt bonus al limbajului de design Kodo aplicat lui Mazda6 este faptul că acest model este printre puţinele de pe piaţă care arată la fel de dinamic atât în varianta Sedan, cât şi în varianta Wagon. Această taină devine din ce în ce mai tangibilă pentru constructorii de volum, care au avut creaţii nu tocmai reuşite pe anumite variante de caroserie lansate în trecut.
Până de curând, Alfa Romeo era printre puţinii constructori care reuşeau să lanseze break-uri de clasă medie care să fie şi frumoase, nu doar practice şi seci, cu un design de parcă cineva îi ţinea pistolul la tâmplă designerului pentru a termina maşina cât mai repede în vederea introducerii în producţie. Lucrurile s-au schimbat odată cu limbajul Kodo, pe care îl îmbrățisăm cu drag cu această ocazie.
Ne-a placut
- Stabilitate și dinamism
- Rafinament și performanțe motor
- Scaune față
- Spațiu interior
- Design exterior
Nu ne-a placut
- Cilindree costistitoare la impozite și RCA
- Anumite dotări tehnologice ale rivalilor nu sunt disponibile
- Navigația nu este standard pe varianta de vârf
- Nu este lider la performanță sau consum
- Prețul ridicat al variantei testate
Date tehnice - Mazda 6 Tourer facelift (2015-2018) 2.2 Diesel Biturbo (SKYACTIV-D) 175CP 4x4 Aut6 Revolution Top | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Mazda
-
Cu ocazia Salonului Auto de la Beijing, japonezii de la Mazda au dezvăluit noul EZ-6. Un sedan de aproape 5 metri lungime, dezvoltat special pentru piața din China. (Joi, 25 Aprilie)
-
În urmă cu ceva timp am călătorit, în mare secret, la Centrul Mazda din Germania, acolo unde am făcut cunoștință cu noul CX-80. Cu alte cuvinte, un CX-60 cu trei rânduri de scaune, care poate găzdui într-o atmosferă premium până la 7 pasageri. Acum, că a expirat embargoul de comunicare, am revenit cu un articol în care disecăm SUV-ul nipon. (Joi, 18 Aprilie)
-
Constructorul japonez de automobile a înregistrat denumirea 6e și logo-ul aferent la Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală. (Marti, 19 Martie)
-
Președintele Mazda, Katsuhiro Moro, a dat de înțeles că producătorul nipon ar putea lansa un model sport echipat cu motor rotativ. Acesta ar putea fi inspirat de conceptul Iconic SP, care tocmai a debutat la Tokyo. (Luni, 15 Ianuarie)
-
Constructorul nipon de automobile confirmă debutul noului SUV CX-70. Evenimentul va avea loc în data de 30 ianuarie. (Joi, 04 Ianuarie)
insa e ciudat ca , desi e mai usoara si are cuplu putin mai mare decat cei 2 concurenti amintiti in articol, e mai lenta la sprint. sa fie oare din cauza cutiei?
522 l, e o gluma, pt o masina de 4,8 m lungime, de dragul designului, au tras de liniile alea fluide, frumoase cei drept , si au sacrificat spatiul interior
Acu sa nu zica lumea ca-s hater mazda, dar conduc o Mazda 3 2015 si e o masina inutil de mare pt ce putin spatiu ofera la interior (in special locurile spate) si portbagaj.
Una peste alta mie mi-a placut f mult la interior acest facelift (un pas mare fata de versiunea anterioara) si as vrea sa vad de la Mazda AWD si in combinatie cu motoarele pe benzina (cum e pe CX-5), deoarece nu toata lumea se impaca bine cu diesel-ul (fie ca vb de stil condus, fie de necesitati). Sau macar AWD pe versiunea 2.5 de 192CP...
@someone: cutia AT de la Mazda trage f mult in jos performantele (acceleratie si top speed). Tin minte ca pe M3, varianta benzina pe care vroiam eu sa o cumpar, diferenta era de aproape 1 sec intre MT si AT.
pana atunci, trebuie sa laudam Mazda si cumparam un monovolum de la altii care n-au "uitat" de segmenul familistilor care nu vor SUV sau break !
nici Mondeo nu arata rau in varianta wagon.
Deocamdata masina din articol nu a fost votata "the most beautiful car in the world".
Ca performante dinamice masina este slabuta !La aceeasi clindree 2,2 litri, cei de la Mercedes si cei de la Peugeot au scos 204 cp.
In Buc si In Brasov reprezentantele sunt bune tehnic, chiar f bune dar cam piperate la pret.
Mercedes, BMW, Audi vand fiecare in parte mai multe masini decat Seat sau Skoda, firme considerate de volum. E-Class Break, cred ca, se vinde mai bine decat Octavia Break sau Leon ST.
Un break( care nu e break 100%) frumos al unei firme care nu e de volum ar fi Ferrari FF. As mai zice Jaguar XF Break.
Nu am nimic cu Mazda 6 care e o masina frumoasa si buna. Am cu autorul care din dorinta de asi indeplini norma de cuvinte baga pe ici pe colo tot felul de prostii.
Faptul ca zici ca Mercedes sau BMW vand mai mult ca Seat e adevarat, insa asta nu inseamna ca Seat e premium si celelalte doua de volum. Pe acelasi principiu al tau ai putea sa zici ca si Dacia vinde mai putin ca BMW, asta inseamna ca BMW e low-cost?
Pretul face diferenta intre low-cost, volum, premium, lux etc.
P.S. Vezi ca FF-ul de la Ferrari e shooting-brake nu break...
ttt
Depinde cum definesti producatorii de volum. Daca consideri ca BMW si Mercedes sunt producatori de volum, e posibili sa ai dreptate. Eu zic ca nu sunt, dar nu exista o definitie a acestei notiuni. Acura e o marca de volum? Dar Subaru?
Citez ''Mazda nu vinde in SUA motorizarile diesel din grup, de teama ca nu respecta regulile de mediu''. Pai, evident americanii sunt baieti inteligenti, nu prea isi bat capul cu motoarele diesel, in schimb tu nu te innumeri printre inteligenti.In SUA benzinarele fac legea pe strazi.
Antonimul (opusul, cele care NU sunt de volum) cel mai cunoscut pentru firmele de volum sunt firmele/marcile producatorii exclusivisti (de lux/sport/serie mica etc).
Faptul ca majoritatea confunda premium cu exclusivist nu este o scuza pentru redactorul unui site de specialitate. 1+1 tot 2 fac,indiferent de cati spun ca fac 3.
@ Andy,
Poate nu ar strica sa aplici sfatul pe care I-l dai lui @ttt si sa te documentezi inainte de a te face de ras.
Asa cum aratam mai sus, tu confunzi premium cu exclusivist si nu ai multe scuze pentru acest lucru. Nu pe un site pentru pasionatii auto.
Nu stiu de la ce cifra a productiei un producator exclusivits devine " de volum", dar ce pot sa-ti spun cu siguranta este ca Audi este un producator "de volum" Asta daca nu cumva poti sa-mi dovedesti ca milioanele de Audi (din care peste 300 mii de A6) fabricate annual reprezinta o productie de serie mica, eventual artizanala:))
Faptul ca stii ca este correct shooting "brake" si nu break, nu-i suficient sa fii si priceput in acest domeniu. Si eu stiu ca se scrie Beatles si nu Bitals, dar asta nu inseamna ca stiu sa cant:)))
Nemaivorbind de faptul ca break'ul s-a nascut din shooting brake, daca ai fi stiut ce-i acela un break nu te-ai fi facut de ras spunand ca albu-i negru. Pentru stiinta ta, un break(estate,station wagon/combi sau cum vrei tu sa-i spui) este o masina cu compartimentul pentru bagaje in habitaclu. Sau o masina in 2 volume.
In concluzie, nimeni -nici maacr @ttt-nu cred ca a vrut sa arate cat de destept este in comparatie cu altii si in special cu tine, ci doar sa sublinieze o eroare a autorului articolului, eroare reala si nu singulara.
La randul meu am postat nu pentru a-mi dovedi superioritatea in fata ta ci pentru a-ti arat ca nu ar strica sa-ti urmezi propriile sfaturi si sa mai citesti cate ceva despre masini, ca sa nu continui sa te faci de ras.
Despre subiect, o masina frumoasa si cam atat. Masina nu exceleaza la alt capitol si este un pic cam scumpa pentru aceste conditii.
Personal, in afara de iubitorii marcii, nu prea vad pe cine ar putea convinge sa o cumpere.. Daca vrei spotivitatemai degraba iti iei mazda 3, daca ai familie si ai nevoie de spatiu, economie, performanta, te duci la competitori.
Dupa cum spunea cineva mai sus nu exista o definitie a marcilor de volum.
Ideea mea era ca daca scrii..." cel mai frumos break de clasă medie oferit de un producător de volum." atunci trebuie sa ai pregatita si varianta cand cineva ca mine te intreaba care e breakul frumos al unei marci care nu este de volum. Eu unul inteleg prin marca de volum, marca care an de an anunta cresteri si vinde cel putin 10.000 de unitati dintrun model. Ideea cu Jaguar XF Break e urmatoarea: Jaguar incontestabil e o marca de volum( pentru ca produce volume, XE, XF, XJ, F-Pace, F-Type, ), as putea zice chiar ca e o marca premium de volum. XF Break e putin mai aparte pentru ca a fost pe piata doar 2 ani si s-a vandut in putine exemplare. Asta pana la apariti viitorului XF Break. Alt exemplu de break care nu e de volum e Saab 9-5 Break (desi Saab a fost o marca de volum) care din pacate nu se mai face, si din care sau facut foarte putine. Daca te grabesti si iti cumperi una si poti traii cu toate defectele( ca pe dedesubt e Opel), atunci peste 20 de ani va fi cea mai buna investitie a ta.
Din exemplele de mai sus concluzionam ca nu exista break al unei marci care nu este de volum( Pagani are vreun break? Koenigsegg are vreu break? Lamborghini? Mclaren? Ariel? Rolls Royce? nu, nici una...as zice si Bentley doar ca mi-e teama ca azi maine vedem un break de la Bentley). Si daca au avut vreodata au fost ori shooting-break-uri ori intrpretari ale unor case de carosieri/ designeri.
Dupa cum spuneam FF nu e 100% break. E cam 50 hatckback-50 break.
Dintr-un motiv pe care, pentru a-l accepta, trebuie sa dai dovada de un minim de toleranta: PENTRU CA IMI PLACE. Nu ma intereseaza cat loc au pasagerii din spate si nici ca in portbagaj nu imi incap 2 porci si 3 bidoane de zaibar. Imi place masina cum arata si cum merge. Aergumentele de ordin "practic" nu ma intereseaza.
PS.:
Nu-s fam Mazda, dar asa ti-as raspunde daca mi-ar placea o masina.
E foarte valabil argumentul tau dar un om care da 30 de mii pe un break se gandeste ca in 5-7 ani v-a trebui sa vanda masina si atunci 2.2-ul ii v-a scoate ochii. Ori il va da mai ieftin ori il va da foarte greu. Foarte rar il va da la pretul pe care il merita strict din motivul ca in 5 ani dai 1000 euro in plus la impozit.
@ cei care aduc in discutie diesel in SUA (Madalescu)
Trebuie stiut ca normele pentru oxizii de azot (NOx) in SUA "sunt naiba". Asta e motivul pentru care nu merge dieselul in SUA.
Un diesel Euro 6 din Europa nu are nici o sansa in SUA fara ajustari. Nu sunt deloc comparabile normele europene cu cele americane.
Americanii au preferat mai mult CO2 in detrimentul NOx si altor compusi si particule (de asta ard benzina ca bezmeticii) iar europenii s-au uitat mai mult la CO2 si au imbratisat dieselul.
Poate ar fi timpul pentru niste norme si tinte universale de poluare auto, respectate din Asia pana in America.
Nissan are cutii de viteze etajate pentru consum, nu pentru performante (vezi Pulsar-ul care are acceleratii in jur de 13 sec cu turbo-ul de 1.2 si de aproape 12 sec cu diesel-ul 1.5.
Suzuki stau cel mai slabut la capitolul motorizari, multe dintre ele fiind luate de la alti producatori. Acceleratii mediocre pe majoritatea modelelor.
Toyota au pe majoritatea modelelor acceleratii apropiate de 11 sec pe variantele de top.
Pentru mine dinamism inseamna acceleratii sub 10 sec. Honda Accord de exemplu, in varianta defuncta 2.4 200 cp avea sprintul sub 8 secunde cu cutia manuala si de sub 9 cu automata...Nu mai zic de Type-R-uri si altele care nici nu se regasesc in ofertele celorlalti japonezi.
Mazda 6 combi: 522l - lungime 4805mm - greutate cu sofer 1390kg (G165) si 1560kg (G175 4x4).
Audi A4 Avant: 480l - lungime 4725mm - greutate cu sofer 1525kg (1.4TSI) si 1680kg (2.0TDI).
Audi A6 Avant: 565l - lungime 4963mm - greutate cu sofer 1750kg (1.8TSI) si 1840kg (2.0TDI).
Deci intre un M6 si un A6 Avant aveti 43l in avantajul lui A6. O fi mult, o fi putin... dar ca este cu 120kg mai usoara decat A4 care are si portbagajul mai mic cu 42l, nimeni nu zice nimic.
Apropo, un seria cinci are un portbagaj cu doar 38l mai mare (cam cat o cutie de 35x35x35cm).