Drivetest Mazda 3 facelift
2.0 Benzina (Skyactiv-G) 120CP Man6 TakumiMarti, 12.12.2017
- Comenteaza
- Trimite pe:
Mazda continuă să fie unul dintre producătorii care încearcă să ofere produse ușor atipice, iar hatchback-ul compact Mazda3 nu face rabat de la această regulă. Un design exemplar, un interior bazat pe ergonomie și o ținută de drum plăcută și motoarele aspirate pe benzină sunt atuurile cu care hatchback-ul constructorului nipon atacă segmentul compact.
Iar ca lucrurile să fie și mai interesante, Mazda3 a primit o serie de modificări menite să prelungească "războiul" din segment.
Mazda 3 facelift
2.0 Benzina (Skyactiv-G) 120CP Man6 Takumi
- Pret de pornire 19.890 €
- Pret model testat 21.060 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Constructorul japonez mizează, în continuare, pe motoare aspirate natural, iar Mazda3 facelift se aliniază la această regulă. Sub capota hatchback-ului de clasă compactă am avut motorizarea pe benzină de 2.0 litri. Propulsorul oferă 120 de cai putere, începând cu 4.000 rpm și 210 Nm, tot de la 4.000 rpm.
Resursele agregatului pe benzină sunt suficiente pentru a satisface mare parte dintre situațiile apărute în trafic, dar trebuie să nu uiți că acestui motor îi place mult să stea sus în turații. În zona de jos a turometrului, zgomotul și vibrațiile sunt insesizabile, iar la peste 4.000 rpm vei descoperi un propulsor gata să-ți ofere multe satisfacții. Doar reprizele rapide la viteze mari îl vor determina pe "micuț" să gâfâie. Iar dacă vrei să scapi și de această problemă, nu uita că Mazda oferă același motor, dar într-o versiune de 165 de cai putere.
Transmisia oferită de Mazda pentru propulsorul de 2.0 litri benzină este una manuală cu șase rapoarte. Cursa schimbătorului este scurtă, iar trecerea de la o treaptă la alta se realizează foarte precis. Transmisia oferită de Mazda se mulează perfect pe cerințele celor care adoptă un stil de condus ceva mai sportiv, cu schimbări de trepte rapide și precise.
Consum
Mazda3 are o luptă grea de dus în segmentul unde activează și Volkswagen Golf. Dar în materie de consum, motorul de 2.0 litri reușește să facă o figură frumoasă și să se poziționeze în zona frugală a clasamentului.
Conform oficialilor constructorului japonez, Mazda3 în echiparea Takumi și cu motorul de 2.0 litri promite să consume doar 5.1 litri la 100 de kilometri. Doar Ford Focus echipat cu motorul de 1.0 litri benzină de 125 de cai putere reușește un consum mediu mixt mai mic (4.7 litri/100 km). Tot 5.1 litri/100 de kilometri o să consume și Honda Civic 1.0 VTEC de 129 de cai putere. Golf VII facelift împreună cu motorul de 1.4 litri benzină de 125 de cai are un consum mediu mixt de 5.2 l/100 km, în timp ce Opel Astra 1.4 benzină de 125 de cai promite un consum de 5.5 litri/100 km.
Consumul în regim urban anunțat de Mazda pentru Mazda3 2.0 120 este de 6.5 litri/100 de kilometri. În cazul de față, computerul de bord a indicat 9.0 litri/100 de kilometri în regim urban. Dar asta pentru că am profitat la maximum de sunetul și de resursele agregatului japonez. Altfel spus, l-am ținut în ture mai tot timpul.
Performanţe
În segmentul de putere 120-135 de cai putere, motorizarea oferită de Mazda este cea mai puțin potentă. Focus are un 1.0 de 125 de cai, Civic are un 1.0 de 129 de cai, Astra vine cu un 1.4 de 125 de cai, iar Renault Megane are un 1.2 de 130 CP. Volkswagen Golf plusează cu un 1.4 de 125 de cai, în timp ce Toyota Auris promite 132 de cai dintr-un motor de 1.6 litri.
Cu toate acestea, cel mai rapid model pe accelerația de la 0 la 100 km/h este Mazda3, cu 8.9 secunde. Urmează all-rounderul Golf, cu 9.1 secunde și Opel Astra, cu 9.2 secunde necesare pentru 0-100 km/h.
În schimb, atunci când discutăm despre viteza maximă oferită de Mazda3 2.0 120 CP, modelul nipon se poziționează în partea de jos a clasamentului. Ford Focus poate accelera până la 193 km/h, Mazda3 ajunge la 195 km/h, iar Renault Megane rulează cu maximum 197 km/h. Restul concurenților din același segment trec de 200 km/h.
Interior
Cei care au avut ocazia să meargă într-un model produs de Mazda au apreciat cu siguranță ergonomia oferită. Butoanele fizice au rămas neschimbate și pe varianta cu facelift, dar ca până acum, nu vei avea nevoie de timp pentru a înțelege rolul acestora.
Faceliftul oferit de constructorul nipon pentru Mazda3 nu aduce modificări masive. Volanul este ușor îmbunătățit, levierul care acționează frâna de mână dispare (mai puțin pe varianta de bază Emotion), iar în locul lui găsim un buton pentru frâna de mână electronică, în timp ce instrumentarul de bord vine cu un turometru central pe trei sferturi, viteza fiind afișată în cel de-al patrulea cadran.
Mazda continuă să ofere materiale de o calitate bună în zona de sus a planșei de bord, în timp ce în partea inferioară vei descoperi materiale ceva mai puțin prietenoase. În ceea ce privește spațiul pentru pasagerii din spate, Mazda3 promite valori decente. Volumul portbagajului măsoară acum 364 de litri.
Preţ de achiziţie
Mazda3 facelift are un preț de pornire de 15.290 de euro cu TVA. Versiunea echipată cu motorul de 2.0 litri benzină de 120 de cai pleacă de la 17.390 de euro cu TVA (versiunea Challenge).
Echiparea Takumi vine toate elementele disponibile pe versiunea medie Attraction, dar plusează cu jante din aliaj de 18 inch, o cameră video pentru mersul cu spatele, un sistem Head-Up display și un sistem de blocare și deblocare a portierelor fără cheie. Diferența de preț dintre cele două versiuni este de 500 de euro.
În aceste condiții, prețul de pornire pentru Mazda3 Takumi este de 19.890 de euro cu TVA. În segment găsim concurenți cu prețuri mult mai mici. Spre exemplu, Renault Megane în echiparea Zen (1.2 benzină, 130 CP) are un preț de pornire de 16.800 de euro, în timp ce Opel Astra Enjoy (1.4 benzină, 125 CP) pleacă de la 18.750 de euro cu TVA. Volkswagen Golf în echiparea Comfortline are un preț de 18.453 de euro cu TVA. Honda Civic și Toyota Auris sunt două dintre concurentele lui Mazda3 care trec de 20.000 de euro în versiuni de echipare și motorizări apropiate de oferta Mazda.
Siguranţă
Organizația EuroNCAP a testat Mazda3 în 2013 și i-a oferit 5 stele. Versiunea actuală reprezintă doar un facelift, motiv pentru care ratingul oferit în urmă cu patru ani se aplică și în cazul de față.
Mazda3 a fost notată cu 93% în dreptul siguranței pasagerilor adulți și cu 86% în ceea ce privește siguranța copiilor. Pentru protecția pietonilor, Mazda3 a primit 65%, iar sistemele de asistență oferite de niponi au fost notate cu 81%.
Ţinută de drum
Jinba Ittai este principiul care stă la baza modelelor Mazda. Filosofia găsită de japonezi prin mitologia niponă spune că hatchback-ul constructorului nipon reușește să lege o conexiune specială cu șoferul, iar cele două entități devin, astfel, un tot unitar. Iar pentru ca ansamblul să funcționeze și mai bine, Mazda a adăugat pe Mazda3 sistemul G-Vectoring Control (GVC). Tehnologia simulează o ditribuție mai bună a maselor la virare, limitând cuplul transmis roților motrice și așezând astfel greutatea pe roțile față. Cu alte cuvinte, vei avea nevoie de mai puține corecții aplicate direcției în timpul unui viraj, iar astfel vei rula și mai fluent.
Mazda3 facelift rămâne unul dintre modelele care încă-ți oferă plăcere atunci când ești la volan. Direcția este fermă și incisivă, iar suspensiile sunt setate către sportivitate. În aceste condiții, orice șofer care vede în drumurile până la muncă o plăcere - și nu doar o datorie - o să aprecieze aceste caracteristici. Cu toate acestea, trenul de rulare devine ușor zgomotos și deranjant în zonele cu denivelări scurte. De fapt, pe acest tip de teren puține modele se descurcă exemplar.
Poziția de conducere este joasă, așa cum ar trebui să fie într-un hatchback compact, iar scaunele oferă suport bun, astfel încât vei simți ușor comportamentul mașinii atunci când rulezi ceva mai sportiv.
Vizibilitate
Mazda3 rămâne unul dintre cele mai frumoase modele din gama compactă. Și așa cum era normal, liniile atrăgătoare au venit cu un mic neajuns. Luneta oferită de modelul nipon este destul de mică și s-ar putea să-ți dea bătăi de cap. Dar echiparea Takumi rezolvă o parte dintre probleme întrucât oferă standard o cameră video pentru mersul cu spatele. Un lucru plăcut îl reprezintă dimensiunea generoasă a oglinzilor laterale.
Tehnologie
Mazda pune accent și pe tehnologia oferită la interior. Consola centrală este dominată de un ecran de 7 inch prin intermediul căruia pasagerii interacționează cu sistemul de infotainment. Controlul poate fi făcut fie prin atingerea ecranului, fie cu ajutorul butonului rotativ aflat pe tunelul median.
Mazda3 facelift promite o gamă bogată de sisteme de siguranță, dar multe dintre acestea vin standard doar pe varianta de vârf, Revolution Top. Japonezii oferă un asistent de frânare inteligent pentru oraș, un sistem pentru monitorizarea vehiculelor din unghiul mort și avertizare la deplasarea în marșarier, un sistem pentru recunoașterea semnelor de circulație și un sistem pentru avertizarea în momentul depășirii benzii de rulare. La toate acestea se adaugă farurile adaptive care pot fi comandate alături de sistemul de control automat pentru faza lungă, pilotul automat adaptiv și sistemul inteligent de frânare (acum funcționează între 4 și 80 km/).
Sistemul automat de climatizare, pilotul automat sunt standard pe versiunea Challenge (al doilea nivel de echipare), în timp ce scaunele și volanul încălzite sunt oferite standard pe varianta Attraction (al treilea nivel de echipare).
Design
Mazda3 facelift aduce o serie de modificări estetice minore. O zonă cromată "leagă" cele două blocuri optice, iar spoilerul spate primește și el ceva îmbunătățiri.
În rest, Mazda3 este același hatchback pe care îl știam. Proporții bine alese, un plafon arcuit și multe zone rotunjite. Iar modelul constructorului nipon nu ratează ocazia să te pună în valoare atunci când ești în trafic. Echiparea Takumi plusează cu jantele închise la culoare cu diametrul de 18 inch.
Per total, Mazda3 afișează un look sportiv apreciat în continuare de foarte mulți.
Ne-a placut
- Rafinamentul motorului
- Ținuta de drum orientată către sportivitate
- Poziția de conducere
- Ergonomia
- Accelerația 0-100 km/h
Nu ne-a placut
- Prețul peste media din segment
- Anumite materiale plastice folosite la interior
- Spațiul pentru pasagerii din spate
- Viteza maximă
- Vizibilitate spate
Date tehnice - Mazda 3 facelift 2.0 Benzina (Skyactiv-G) 120CP Man6 Takumi | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Mazda
-
Cu ocazia Salonului Auto de la Beijing, japonezii de la Mazda au dezvăluit noul EZ-6. Un sedan de aproape 5 metri lungime, dezvoltat special pentru piața din China. (Joi, 25 Aprilie)
-
În urmă cu ceva timp am călătorit, în mare secret, la Centrul Mazda din Germania, acolo unde am făcut cunoștință cu noul CX-80. Cu alte cuvinte, un CX-60 cu trei rânduri de scaune, care poate găzdui într-o atmosferă premium până la 7 pasageri. Acum, că a expirat embargoul de comunicare, am revenit cu un articol în care disecăm SUV-ul nipon. (Joi, 18 Aprilie)
-
Constructorul japonez de automobile a înregistrat denumirea 6e și logo-ul aferent la Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală. (Marti, 19 Martie)
-
Președintele Mazda, Katsuhiro Moro, a dat de înțeles că producătorul nipon ar putea lansa un model sport echipat cu motor rotativ. Acesta ar putea fi inspirat de conceptul Iconic SP, care tocmai a debutat la Tokyo. (Luni, 15 Ianuarie)
-
Constructorul nipon de automobile confirmă debutul noului SUV CX-70. Evenimentul va avea loc în data de 30 ianuarie. (Joi, 04 Ianuarie)
Din acest test reiese clar si fara echivoc ca toata idea cu downsize-ingul este o pacaleala, o minciuna, o gogoasa de marketing ca mai toate pe care le-au scos in timp producatorii europeni si cu precadere VW.
Vreau sa imi confirmati sau sa imi infirmati dc gresesc aceasta idee si dc se poate pe viitor sa nu mai depunctati motoarele care nu s-au mulat trendului doar ca ... nu sunt in trend.
Multumesc!
De aici si ambitia lor de a cerceta niste lucruri cu un impact mai subtil, pe care altii nici nu le baga in seama.
Pe hartie nici un subansamblu mazda nu pare ca exceleaza la cifre dar imbinarea si functionarea lor impreuna fac masina sa mearga...asa cum trebuie...(jimba ittai asta pare ca e mai mult decat doar un concept de marketing)
Intrebarea mea chiar nu era una retorica si astept cu interes si opinia redactiei dc se poate nu de alta insa un cititor neavizat (ca mine) nu mai stie ce sa inteleaga.
Multumesc si astept cu interes o opinie si din partea redactorilor AutoMarket.
Dincolo de viziuni însă, firma din Hiroshima - deși deloc gigantică - rămîne una din cele mai inventive la nivel global pe felie stilistică, dar și tehnologică (v. benzino-dieselul în curs de testare, dar și actuala gamă Skyactiv cu raport de compresie identic pt. diesel/benzină.)
În ciuda unor... lăcrimații pe net, și fiabilitatea Mazda e OK (zic asta fiindcă am condus mai demult și-o Mazda 2 destul timp - penultimul model, vioaie deși la doar 86 CP, cam zgomotoasă și săltăreață pe gropane, dar impecabilă-n rest.)
P.S. @Lexmark: Pe tema downsizing-ului s-a comentat o grămadă p-aici, deci merită să răsfoiești testele mai vechi decît s-aștepți lămuriri de la stimabilii redactori AM.
Zic asta nu doar fiindcă repetatele noastre cereri de-a NU mai compara datele oficiale de consum (fantasmagorice) n-au fost auzite, ci și fiindcă uneori comments-urile sînt mai instructiv-informative decît pretextul lor (articolele.) ;-)
Pe scurt totuși, FALSUL avantaj al motorașelor turbo-supraalimentate la consumul în condiții de laborator e-n definitiv o chestie legată de stoechiometrie relativ simplă.
Mai clar, deși tot rezumativ: cînd mașina testată pe role/banc accelerează de ex. pînă la 50 km/h în... 26 secunde la simularea traiectelor urbane (similar unui cărucior de hipermarket :-)) e normal ca cilindrii ăia microscopici să fie umpluți cu f. puțin amestec aer/benzină (ori motorină, egal).
...Și ăla nici măcar comprimat ca lumea, cum se-ntîmplă în traficul real - d-aici și consumurile așa-zis oficiale fanteziste, ca să nu le zic nesimțit de mincinoase.
Să sperăm totuși că noile cicluri de testare vor bandaja capul spart al adevărului.
e incredibil cum un motor cu o putere litrica de 60bhp / litru ofera asa performante la acceleratie, cu un cuplu mititel si destul de sus in ture.
dragi redactori, asa cum spunea mai sus si KIRO, ati putea face un tabel comparativ intre consumul oficial dat de producator, si ceea ce ati obtinut voi in test. ar fi frumos, instructiv si corect din parte dvs.
astept cu mare interes viitoare generatie de motoare pe benzina, care, daca vor fi mai bune decat cele de pe generatiile actuale, vor rupe gura targului. si poate lumea si inginerii auto vor reveni la niste motoare aspirate putin mai mari, cu tehnologie 2018, pentru a avea consum / performante / poluare / pret / sanatate beneficie pentru toate partile.
ca un exercitiu de imaginatie, ma gandeam ca actualei game mazda 3 ii lipseste doar o versiune break, sau shooting-break.
S-au schimbat destul de mult normele in ultimii ani iar masina asta nu va face niciodata acelasi rezultat daca nu s-a umblat si la platforma(lucru confirmat de voi)
Apoi la tehnologie, Mazda inca nu e in stare sa implementeze un AA sau Apple Carplay dar voi ii dati 4.5 stele? De ce? Pentru ca in versiunea de top poate avea anumite sisteme de singuranta (pt care cer 26000 euro)? Pai voi ati testat o varianta mult mai slab echipata la un pret cu 20-25% mai mic dar punctati dotarile de la aia de top. Cum vine asta?
Imi place Mazda si chiar am avut-o pe shortlist(in top 3) insa motoarele clasice plus transmisia auto la fel, m-au facut sa cumpar altceva( chiar daca pentru unii era turbo e unealta dracului ;) )
La fiabiliatate, nimic de zis, avem in familie de 8 ani si in afara de sensibilitatea articulatiilor masina s-a tinut f bine.
Oricum, ca sa inchei, mod-ul in care testati voi e cel putin dubios...asta ca sa nu zic altceva
@Rezultat fair? Testele EuroNcap nu s-au modificat din 2013 in ceea ce privesc siguranta pasagerilor si siguranta copiilor. Modificarile sunt la capitolul sisteme de asistenta. De acord ca nu trebuia sa primeasca 5 stele ci maxim 4.5. De acord si cu faza cu lipsa implementarii Android Auto si Apple Carplay.
Preturile sunt excelente, si mi se pare absurd sa fie depunctata din aceasta cauza. Da, preturile sunt peste media segmentului, insa in cazul Mazda ai dotari pe care daca le pui la modelele europene comparabile, cresti pretul cu 20-30%. Europenii iti iau fata cu preturile mai mici, insa optiunile te usuca. Aici dau un mare plus si firmei concurente KIA, care a inteles ca optionalele nu trebuie sa coste o avere.
Eu personal sunt curios ce va aduce viitorul model, care se pare ca va avea lansarea anul urmator si va ajunge la clienti in 2019.
Anacronicul de JE rămîn totuși la părerea că mașina trebuie să fie:
a. un simplu mijloc de deplasare fiabil pt cei mai raționaliști
b. ȘI un instrument de... încîntare pt pasionații condusului cu accente măcar vagi de pilotaj
c. un mijloc al mobilității cît mai economic pt cei mai chitroși :-)
d. dar și un obiect estetic pt cei mai *artiști*
Toate calitățile astea-s mai greu, dacă nu imposibil să existe laolaltă și din păcate mulți iau în calcul doar afișarea orgolioasă a ego-ului propriu printr-o mașină cît mai scumpă. Clar că-n lipsa altor calități proprii cel mai adesea.
Ca să n-o mai lungesc, Mazda 3 aparține zic eu categoriei mașinilor *de condus*, dar și de privit fără s-o iei la fugă.
Salut. Downsizing-ul (in general tehnologia regasite pe motoarele turbo) si motoarele aspirate pot convietui impreuna fara probleme. In cazul celor de la Mazda nu vorbim de aspirat natural si atat, ci de un motor care primeste update-uri cel putin o data la doi ani prin tehnologiile Skyactiv. Sunt doua drumuri diferite pe care au apucat-o constructorii, insa faptul ca exista doua drumuri nu inseamna ca unul e gresit. Daca Mazda reuseste sa scada consumul unui motor aspirat investind in tehnologie, excelent. Daca ceilalti o fac investind in turbine, excelent. Da, daca Mazda ar fi ramas pe aspirate clasice si nu updata tehnologic motoarele din gama, puteau fi considerate “expirate”. Dar japonezii au ales drumul asta si continua pe el, vezi tehnologia aprinderii prin compresie (parte a gamei de tehnologii Skyactiv), pe care au anuntat-o anul asta la Tokyo.
Și anume consumurile așa-zis oficiale fanteziste ale motoarelor turbo downsized comparativ cu cele ale aspiratelor - nici ele 100% exacte, dar mult mai aproape de setea mașinilor din viața reală.
Perfect deci dacă te satisface cuplul mare din ture joase al motorașelor turbo - la fel cum pe alții și mai comozi decît tine îi mulțumește exclusiv transmisia automată.
Nu toată lumea trebuie să fie-n pielea ta însă și n-ai vreun drept să-i numești *hateri* pe alții cu gusturi diferite de ale tale. Eu de ex. nu înghit neam turbo-lag-ul și chiar îmi place să schimb frecvent rapoartele într-o cutie de viteze manuală rapidă și precisă.
P.S. Crede-mă că nu cîștigi nimic cu tonul arogant al altor afirmații aiuristice ȘI jignitoare, gen *oricum nu vi le permiteți* - știi tu asta, ești poate de la secu combinat cu ANAF de ne știi grosimea portofelelor ??!! :-)
Cat despre consum, chiar nu ma intereseaza diferenta de 1-2 litri in favoarea unora sau altora, insa ce ma intereseaza e sa am cuplu jos.Cat mai mare :)
Imi place sa depasesc fara sa mai retorgradez si sa o turez pana ii sar pistoanele(e doar o figura de stil)
Un turbo modern facut bine nu prea mai are nici turbo lag si nici probleme de fiabilitate(pana luna trecuta am avut Megane 3 cu 1.4 tce - masina aia nu a avut nici macar o vibratie aiurea la motor in 5 ani si 90k km)
Deci ramane la latitudine fiecaruia ce si cum ii place.
Eu unul nu m-as mai intoarce la aspirate(am avut si din astea) si sper ca in 5-6 ani sa ma mut definitiv pe full electric.
Cat despre Mazda din test e o masina corecta(si foarte aratoasa) insa care are (ca toate de fapt) minusurile ei destul de consistente.
Consider ca 4.0 stele era un rezultat mult mai corect.
Tot cam offtopic, la vremea cînd mi-am luat Swift-ul Sport (aspirat, normal) pe lista scurtă aveam și alte warm-hatch-uri turbo la preț apropiat (Opel Corsa, Seat Ibiza SC - ambele 1.4 Turbo 150 CP, deci cu 14 mai mulți decît ai 1.6-ului *atmosferic* Suzuki.)
Le-am probat pe toate și înclinam spre Ibiza SC din motivele expuse de tine, dar mi-am adus aminte - la timp - ;-) de pățaniile fratelui meu cu Fiatul lui Bravo 1.4 Turbo 2008 (turbină + cutie varză + multe altele după puțini km.) Plus altele *made in VAG*.
...Dar care frate-i și acum încîntat de mașina lui hiper-reparată. Concluzia: fiecare cu piticii lui pe creier.:-)
P.S. ceva mai ontopic... adică mazdistic: Și Mazda 2 a fost pe lista mea (1.5 l 115 CP tot *aspirați* și cu performanțe practic identice cu ale SSS-ului) dar, deși f. OK, nu m-a încîntat în aceeași măsură ca Suzy.
Nu doar fiindcă japii vînd relativ scump și fără mari rabaturi/discounturi, ci mai ales din cauza ținutei de drum c-o clasă sub cea a Sport-ului Suzuki pe traiecte virajate.
SSS cu care am 70.000 km deja fără absolut nicio problemă, dar asta-i altă discuție (niște becuri arse ori o jantă pe 17 ajunsă pătrată nu se pun.) Plus nicio scârțâială-n bord sau scaune.
...Și să nu uit: n-are ecrane nici de sămînță. :-)
Ii numesc hateri pentru ca asa se comporta, nu pentru ca au gusturi diferite de ale mele, vorbesc pe un ton foarte artagos si orice polemica cu ei este de prisos. Eu sunt deschis la orice discutie, dupa cum prea bine zis am pareri personale si subiective, la fel cum au absolut tot ceilalti, inclusiv tu. Si ca o paranteze, eu chiar am comandat o Mazda 3 cu motor aspirat dar am retras banii dupa 7 luni de asteptare si promisiuni ambigue de la dealer cu diverse termene de livrare.
In schimb Mazda 3 G120 CP m-a dezamagit. In primul rand ca motorul nu are vlaga la turatii mici....sub 3000 ture masina abia se misca cu acest motor. M-am chinuit cu el in oras sa il turez peste 3000 turatii, dar nu prea aveam unde. In schimb orice motor mic si turbo, chiar daca e mort sub 2000 turatii, de la 2500 turatii in sus simti ca poate ceva. Zvacul pe care il ai la Mazda la 3000 turatii, la motoarele mici si turbo il simti cam de pe la 2500 turatii.
In al doilea rand la Mazda 3 nu mi-a placut ca schimbatorul de viteza tremura, atat in punctul mort cat si in viteza. La Vag nu te intalnesti cu astfel de probleme, schimbatorul e teapan, indiferent ca este sau nu este bagat in viteza.
o alta problema la Mazda este lipsa geamurilor atermice, ajungi sa pornesti clima imediat ce afara vine cea mai mica adiere de caldura...plus ca e riscul sa nu faca fata pe calduri toride.
Per ansamblu mi-am luat gandul de la aceasta motorizare aspirata, G120. Un motor 1.4 turbo il gasesc mult mai potrivit.