Drivetest Mazda MX-5 (2014-prezent)
2.0 Benzina (Skyactiv-G) 160CP Man6 RevolutionVineri, 14.10.2016
- Comenteaza
- Trimite pe:
În vara pe care am cam pus de acum lacăt am ajuns la un moment dat prin Alpii pe care stă desenată virtual granița dintre Austria și Italia. Dacă ați urcat măcar o dată pe culmile mai mereu înzăpezite ale lanțului muntos din inima Europei, înțelegeți liniștea și relaxarea care te cuprind atunci când cobori din mașină, inspiri cu sete o gură de aer curat și îți vine să te așezi și să nu mai pleci niciodată de acolo.
Ei bine, perfecțiunea relaxării poate suferi îmbunătățiri. Asta pentru că pe lungimea a 70 de kilometri, cât mi-a luat să urc și să cobor Alpii, am numărat 11 exemplare Mazda MX-5 de toate generațiile ai căror pasageri zâmbeau. Fără excepție. Cu plafonul coborât, cu ochelari de soare și cu senzația aia de libertate accentuată pe care o ai doar într-un cabriolet, oamenii simțeau Alpii de câteva ori mai concentrat decât cei închiși în "cuștile" metalice cu roți din jur.
Pentru că, dacă analizezi mașinile într-o zi de vară în vârful muntelui pe o șosea superbă, asta par celelalte mașini: niște cuști care nu te lasă să te bucuri de libertate la adevăratul său potențial. Și-ți juri că nu vei lăsa să treacă viața asta fără să-ți îmbogățești garajul cu o mașină de-asta.
Fast forward în toamna românească, m-am trezit față în față cu un MX-5 alb care a avut efectul pe care-l are mirosul de cozonac de sărbători atunci când te teleportează în copilărie. Doar că MX-5 are și va avea întotdeauna pentru mine "mirosul" unei zile perfecte de vară petrecute în vârful munților.
Mazda MX-5 (2014-prezent)
2.0 Benzina (Skyactiv-G) 160CP Man6 Revolution
- Pret de pornire 20.290 €
- Pret model testat 26.390 €
Motor / Transmisie
Chiar dacă toți ne dorim să respirăm aer curat în vârf de munte într-o zi perfectă de vară, Mazda MX-5 nu e pentru toată lumea. De fapt, nu e pentru marea majoritate a celor care vor roți sub fund. Și o să vezi, pe măsură ce citești acest test, că fiecare capitol al său va elimina câteva un grup de șoferi care nu se vor regăsi în descrierea mașinii.
De exemplu aici, la capitolul "motor și transmisie" îi scoatem din ecuație pe cei care vor diesel, motoare turbo sau cutii automate. Pentru că Mazda MX-5 este oferit în două variante de motorizare, ambele pe benzină. Una e un 1.5 aspirat de 131 de cai putere, cealaltă un 2.0 aspirat de 160 CP. Fără automată, doar manuală cu 6 trepte.
Sigur, alegerea unuia dintre cele două motoare este o pură opțiune personală a fiecărui client. Dar senzațiile pe care le trăiești la volan conducând 1.5 sau 2.0 sunt aproximativ aceleași. Evident, există diferențe de performanțe (o secundă între cele două motoare la 0-100 km/h), însă ce dai pe mere iei pe pere, pentru că celălalt colț al ringului vine cu un consum mai bun care nu e neapărat important la nivel de buget - dacă ai MX-5, e mai puțin important acest aspect - ci la nivelul numărului de opriri pe care le faci la benzinării. Știi, rezervorul lui MX-5 are doar 45 de litri.
Revenind, exemplarul de sub lupă în acest test avea sub capotă motorul de 2.0 litri, deci cel de 160 CP. Plăcut, fluid, excelent în turații ridicate, acolo unde se simte ca peștele-n apă fără răpitori. Un plus pentru timoneria cutiei și pentru treptele scurte care-ți arată încă de la prima schimbare că nu conduci o mașină de oraș, deși dimensiunile sunt pe-acolo.
Dar nu greșiți deloc dacă alegeți versiunea de 131 de cai. Poate că un motor ceva mai puternic, undeva pe la +200 de cai putere, ar fi fost o alternativă net superioară, atașată unei versiuni "sport", iar clienții puteau fi "împărțiți" ceva mai clar. Așa, însă, dacă poți să treci peste diferența de o secundă între cele două motorizări, economia de buget merită alegerea.
În cazul lui MX-5, senzațiile care fac mașina dezirabilă nu sunt din filmul celor care te aruncă în scaun, ci din cel care te relaxează până-n momentul în care vrei să conduci mai mult, și mai mult, și mai mult.
Consum
Fișa tehnică a lui Mazda MX-5 în versiunea sa de 2.0 litri arată un consum mediu mixt de 6.6 litri/100 de kilometri. Având în vedere că vorbim însă de un motor clasic aspirat, care prinde glas și zvâc abia de pe la 4500 de ture în sus, vei atinge această cifră doar dacă ai făcut școala de șoferi pe diesel și ți-a rămas în creier că dacă schimbi peste 3000 de ture ai turat prea mult motorul. Ceea ce oricum nu e neapărat adevărat, dar hai să nu divagăm.
În oraș, versiunea de 160 CP a lui Mazda MX-5 va "mânca" peste 10 litri, iar în afară vei avea de luptat cu cifre care variază între 7 și 10, în funcție de ritmul pe care-l alegi.
De obicei, analizăm mașinile în testele noastre în comparații virtuale cu ceilalți concurenți de pe piață. În cazul lui MX-5, însă, concurenții reali lipsesc cu desăvârșire dacă-l excludem pe Fiat 124 Spider, construit pe aceeași platformă și care încă nu există în oferta Fiat din România. Altfel spus, toate roadsterele existente au fie peste 200 de cai, fie dimensiuni mai mari și peste 200 de cai, fie sunt de două ori mai scumpe decât modelul japonez.
Cel mai apropiat ar fi BMW Z4 Roadster, model care pe lângă faptul că are 30 de centimetri și 450 de kilograme în plus, vine cu un preț dublu pe echipare echivalentă. De amorul cifrelor, să spunem însă că în versiunea 18i (2.0 benzină de 156 CP), modelul BMW anunță un consum cu 0.2 litri mai mare.
Ca termen de comparație, varianta 1.5 de 131 de cai a lui Mazda MX-5 consumă în medie 6.0 litri/100 km în fișa tehnică. Testul nostru anterior cu această variantă ne-a demonstrat că cifrele ajung la 9-10 litri/100 km în regim urban și o medie de 6-7 litri/100 km în regim extraurban.
Performanţe
Teoretic, cei care se orientează spre versiunea de 160 CP a lui Mazda MX-5 o fac pentru că un raport masă/putere excelent aduce și performanțe excelente. Practic, MX-5 cu motor 2.0 cântărește puțin peste o tonă (1015 kilograme), ceea ce face ca modelul japonez să se ridice la raportul unei mașini compacte de vreo 220-240 CP.
Una peste alta, trebuie spus că cei 160 de cai de pe MX-5 se simt complet diferit decât cei 160 de cai de pe orice mașină de familie, fie ea compactă sau medie. Pentru că această combinație între aer liber, propulsie (tracțiune spate) și sunetul motorului aspirat la ture ridicate îți ridică instantaneu părul pe mâini de fiecare dată când te înfigi cu putere în pedala din dreapta.
În cifre oficiale, nu vorbim de vreo rachetă sol-sol. Pentru că, așa cum am spus și mai sus, nici măcar nu e nevoie să fie. Sunt 7.3 secunde pentru 0-100 km/h și o viteză maximă de 214 kilometri pe oră. Mai bine decât Z4 Roadster 18i (7.9 secunde) și cu fix o secundă mai rapid decât versiunea de 131 de cai (8.3 secunde, 204 km/h viteză maximă).
Dacă ne întrebați pe noi, ar fi loc de o versiune mai puternică a lui Mazda MX-5. Până una-alta, o veți putea cumpăra cu față Fiat în varianta 124 Abarth, care va oferi 170 CP și 6.8 secunde pentru 0-100 km/h. Însă nu suntem foarte siguri că merită efortul.
Interior
Treaba cu Mazda MX-5 este că dacă ai văzut mașina doar de-afară sau ai intrat în ea doar în showroom, ți se va părea că toți cei care sunt gata să ofere peste 20.000 de euro pe mașina asta sunt de-a dreptul nebuni.
Chiar dacă nu ai probleme să stai în ea dacă ai sub 1.85, ți se va părea o mașină înghesuită, pentru că în afara pasagerilor nu mai intră nimic în MX-5. Până și torpedoul e transformat din "sertarul" clasic într-un compartiment aflat între scaune, acolo unde ai singura șansă să găsești spațiu pentru câteva hârtii și inevitabilele mărunțișuri de care ai nevoie prin mașină.
Celălalt element de bază al interiorului este mânerul cu care decapotezi mașina. Totul se face manual în maximum 5 secunde. Pe ceas. Nu e electric, însă e atât de ușor să rezolvi cazul, încât poți s-o faci fără să-ți schimbi poziția corpului: deblochezi cârligul, iar cu o mișcare amplă a mâinii drepte rabatezi plafonul până când auzi "Clac" în spate. Semn că totul e pe poziții și poți pleca.
Nici măcar portbagajul nu e mare (130 de litri), astfel că probabil că piața de accesorii dedicate - cum ar fi cutiile suplimentare pe care le poți agăța pe capacul acestuia - explodează atunci când Mazda lansează câte o generație nouă a lui MX-5. Nu de alta, dar cu un troller mediu și un ghiozdan ai umplut deja spațiul de bagaje, iar concediul maxim e limitat astfel la un weekend. Și nu poți duce MX-5 pe trailer până în Austria, ca să poți urca liniștit pe munți.
Și atunci, ce-i mână-n luptă pe cei care sunt gata să arunce peste 100.000 de lei pe o astfel de mașină de hobby? Sau de weekend, luați-o cum vreți.
E simplu: pasiunea și, încă o dată, senzația de libertate pe care ți-o oferă un MX-5 atunci când urci la volan după o săptămână la birou și-o iei aiurea spre munți, cu telefonul închis. Da, e o mașină care nu poate fi utilizată în sensul pentru care a fost construită decât câteva zile pe an. Poate, adunat, o lună. Și pentru care ai nevoie de un garaj în care să zacă atunci când n-o folosești. Dar lumea are nevoie de pasiune și de hobby-uri. Știi, nici tu nu folosești Playstation-ul în fiecare zi. Și nici casa de vacanță. Și nici computerul. Nici măcar bucătăria.
Pe scurt, MX-5 este o mașină perfectă pentru cei care-și doresc o alternativă la mașina de zi cu zi. Dacă ți-o iei pentru a o utiliza în viața zilnică a orașului, o faci pe propria răspundere.
Preţ de achiziţie
Deja am vorbit despre prețul lui MX-5 la partea care analiza interiorul, așa că nu voi mai insista asupra aspectului. Trebuie să fie însă clar din start că în cazul lui MX-5 cumperi o mașină care pe axa dintre zona utilitară și cea a senzațiilor stă înfiptă în colțul din dreapta, acolo unde primești senzații și plăceri senzoriale, nu satisfacția c-a intrat porcul în portbagaj.
Dar, dacă vrei un roadster veritabil, avem vești excelente: Mazda MX-5 este cel mai accesibil model de pe piață. Dacă te apuci să calculezi câte Loganuri îți poți lua de 26.000 de euro, tocmai te-ai autoeliminat din lista celor pentru care e construită mașina asta. Nu e însă o problemă majoră. Până la urmă, nici cei care produc iahturi nu ne întreabă de sănătate înainte să le construiască.
Poţi să ai un MX-5 la preţul de 21.000 de euro (1.5 de 131 CP în versunea de echipare de bază), iar dacă treci peste şocul cifrelor vei avea în mâini un MX-5 îndeajuns de capabil încât să-ţi lipească iremediabil zâmbetul pe buze. Versiunea testată de noi, 2.0 de 160 de cai în penultima variantă de echipare, costă 26.400 de euro şi este cu peste 10.000 de euro mai ieftină decât un BMW Z4 18i în echiparea de bază.
Pe scurt, dacă vrei un cabriolet dedicat celor două persoane din casă care să-ţi ofere senzaţii şi sentimente demne de o maşină sport, primul showroom la uşa căruia trebuie să baţi este unul Mazda. Dacă vrei mai multă tehnologie, putere şi o schimbare radicală de percepţie asupra tehnologiei, mergi la Audi. Dacă vrei un roadster pur-sânge cu sigla BMW, aşteaptă încă puţin pentru a prinde noua generaţie Z4.
Siguranţă
Mazda MX-5 a trecut în 2015 prin încercarea dificilă reprezentată de testele EuroNCAP. Roadsterul japonez a obținut doar patru stele ca scor general, fiind penalizat pentru lipsa sistemului de frânare automată, care nu există nici măcar ca opțiune.
În rest, gradul de protecție pentru pasagerii adulți este de 84%, iar pentru cei mici de 80%. Ba chiar înregistrează un onorant 90% pentru protecția pietonilor.
Mai mult, MX-5 oferă sisteme active de siguranţă precum cel de monitorizare a unghiului mort, de avertizare la părăsirea accidentală a benzii de rulare sau de schimbare automată a fazei scurte cu faza lungă. Acestea se adaugă pachetului de airbag-uri dedicat celor doar două locuri ale maşinii şi sistemului care asigură protecţia ocupanţilor în caz de răsturnare. Lista de sisteme este aproape completă, singurul care lipsește fiind airbagul pentru genunchi.
Ţinută de drum
Dacă ai fi jurnalist și ai ajunge la evenimentele organizate de Mazda, ai avea capul plin cu o expresie japoneză pe care oamenii din interiorul mărcii o utilizează uneori excesiv. Jinba Ittai. E mai degrabă un concept filosofic metaforic decât o treabă traductibilă în două cuvinte și poate fi explicată aproximativ prin expresia "contopirea dintre cal și călărețul său".
Ce vrea să spună Mazda este că mașinile sale se mulează atât de bine pe personalitatea șoferului, încât ele devin prelungirea corpului acestuia.
Parcă suntem la ora de română din liceu, nu?
Ei bine, dacă în cazul celorlalte modele din gama Mazda această expresie poate fi considerată lejer una mai degrabă de marketing, pentru că nu cred că vreun client de CX-3 e interesat de contopirea cu mașina, oricât de intens ar putea să sune treaba asta, atunci când vorbim de MX-5 lucrurile sunt ușor diferite.
În MX-5 simți efectiv că mașina te "îmbracă", că se mulează pe tine, iar feeling-ul pe care-l ai atunci când calci viraje peste viraje e că rulezi într-o "armură" metalică cu roți foarte flexibilă și dinamică. Poate părea cumva aiurea atunci când citești asta pe un site care în mod normal trebuie să-ți explice exact cum stă mașina pe șosea din perspectiva suspensiilor și a direcției, dar sentimentul pe care-l ai în MX-5 poate fi experimentat și explicat doar atunci când testezi efectiv mașina. Eventual în contextul potrivit, nu în centrul Bucureștiului.
Totul pleacă de la poziția pe care o ai în habitaclu: foarte joasă, ușor pe spate, spre posteriorul mașinii, cu picioarele alungite spre pedale, undeva la mediana dintre poziția pe care o ai într-o mașină de familie și cea dintr-un monopost. Evident, nu e singura mașină care-ți oferă asta, dar e cert că Mazda MX-5 este cel mai accesibil model de pe piață care te face să te simți așa.
La nivel pur tehnic, suspensia nu este una extrem de rigidă, deși bate clar înspre zona sportivă. Japonezii au preferat să lase mașina să se joace pe suprafețe incerte de rulare, iar asta ajută în orașe, acolo unde asfaltul nu e perfect. Direcția, în schimb, este extrem de comunicativă și-i oferă suficient feedback celui de la volan.
Vizibilitate
La fel ca în cazul oricărui alt roadster, MX-5 păcătuieşte la capitolul vizibilitate când plafonul este sus, însă recuperează cu vârf şi îndesat atunci când acesta este rabatat. Iar cei doi ocupanţi ai maşinii sunt liberi să vadă Perseidele, dacă e cazul şi momentul potrivit.
Pe MX-5 aş fi apreciat şi nişte oglinzi laterale ceva mai sănătoase, pentru că mi s-au părut uşor cam mici şi - deci - limitate.
Tehnologie
Display-ul de 7 inch aşezat în vârful bordului este "sediul" central al tuturor sistemelor tehnologice de care poţi să beneficiezi pe Mazda MX-5.
Aici vei accesa toate elementele de care ai nevoie, de la navigaţia excelentă semnată Navteq până la sistemul audio Bose Premium Sound pe care Mazda îl oferă opţional pe roadster-ul său. Un pachet audio excelent, de altfel, în slujba căruia Mazda a realizat chiar şi un artificiu tehnic: două difuzoare sunt montate în tetiere, oferind astfel o senzaţie interesantă la nivel de percepţie a sunetului. E adevărat că roadsterele mai scumpe, cum ar fi Audi TT, au în zona tetierelor fluxuri de aer cald care îţi oferă confort suplimentar la rularea decapotată. Pe MX-5 nu se întâmplă asta.
La fel ca pe fraţii din gama de familie a celor de la Mazda, MX-5 are un controller care comandă sistemele de conectivitate din pachetul denumit oficial MZD Connect. Ai Bluetooth, radio prin internet, aplicaţii speciale integrate în experienţa multimedia şi, în general, o mulţime de alte sisteme pe care le vei folosit atât de rar, încât le vei considera în mare parte inutile. Cert e că sunt acolo, iar mazda le bifează.
Mi-ar fi plăcut ca aşezarea butonului rotativ care comandă sistemul Multimedia să fie ceva mai inspirată, pentru că mi s-a întâmplat de câteva ori să apăs cu încheietura pe el în timp ce schimbam vitezele. Şi nu e nimic mai enervant decât dispariţia sistemului de navigaţie din raza vizuală atunci când conduci pe şoselele din afara României.
Design
Privit din lateral, Mazda MX-5 a fost, este și probabil va fi profilul perfect de roadster, numai bun de pus în postere. Chestiune care-i face pe japonezi să aibă fix aceeași problemă pe care o au cei de la Porsche când redesenează 911.
Cum poți să modifici estetic o mașină pe care o recunoaște orice creier după formă, chiar și dacă-i vezi doar silueta? Alegi să riști și să vii cu o linie novatoare sau mergi pe cartea tradițională și modifici mașina ușor, cât să nu ți-i pui în cap pe puriști?
Mazda a livrat logici diferite pe măsură ce s-au legat generațiile lui MX-5. Să nu uităm că roadsterul japonez și-a început cariera de piață cu faruri escamotabile, de exemplu, deci a doua generație a fost deja o revoluție estetică când acestea au fost eliminate din peisaj. A treia generație a fost însă mai degrabă o evoluție estetică.
Ei bine, noul MX-5 e din nou diferit. În partea frontală, blocurile optice sunt inspirate din natură și zonele care le înconjoară imită cutele pielii din jurul ochilor animalelor de pradă. Altfel spus, Mazda a lăsat deoparte "cumințenia" anterioară și a mizat pe agresivitate estetică. Chestiune care nu prea poți să zici că nu le-a ieșit, pentru că MX-5 te cam trage de mânecă de fiecare dată când îl vezi pe stradă.
Deloc rău. Ba din contra.
Ne-a placut
- Design atemporal
- Direcție excelentă
- Senzațiile oferite cu plafonul deschis
- Cel mai ieftin roadster de pe piață
Nu ne-a placut
- Spațiu interior
- Portbagaj mic
- Materiale de calitate medie la interior
- Lipsa unui motor de peste 200 CP
Date tehnice - Mazda MX-5 (2014-prezent) 2.0 Benzina (Skyactiv-G) 160CP Man6 Revolution | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Mazda
-
Cu ocazia Salonului Auto de la Beijing, japonezii de la Mazda au dezvăluit noul EZ-6. Un sedan de aproape 5 metri lungime, dezvoltat special pentru piața din China. (Joi, 25 Aprilie)
-
În urmă cu ceva timp am călătorit, în mare secret, la Centrul Mazda din Germania, acolo unde am făcut cunoștință cu noul CX-80. Cu alte cuvinte, un CX-60 cu trei rânduri de scaune, care poate găzdui într-o atmosferă premium până la 7 pasageri. Acum, că a expirat embargoul de comunicare, am revenit cu un articol în care disecăm SUV-ul nipon. (Joi, 18 Aprilie)
-
Constructorul japonez de automobile a înregistrat denumirea 6e și logo-ul aferent la Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală. (Marti, 19 Martie)
-
Președintele Mazda, Katsuhiro Moro, a dat de înțeles că producătorul nipon ar putea lansa un model sport echipat cu motor rotativ. Acesta ar putea fi inspirat de conceptul Iconic SP, care tocmai a debutat la Tokyo. (Luni, 15 Ianuarie)
-
Constructorul nipon de automobile confirmă debutul noului SUV CX-70. Evenimentul va avea loc în data de 30 ianuarie. (Joi, 04 Ianuarie)
Chiar vorbeam azi-noapte cu un prieten pe net despre…Pontiac Solstice (din ciclul “Nu-s pentru rromanika”) – musai de 2L turbo – și-i pomeneam de “alternativa” natural aspirată: modelul de față. Căci – trebuie să punctez – ce-mi place mie, ȋn mod colosal, la acest roadster sunt următoarele certitudini: fabricat de / la japi (Z4 a fost “american” la ȋnceput), cu platformă dedicată (ce face Fiat…nu știu de ce a acceptat Mazda), motoare și transmisii realizate “in house” . Și-or fi trecut ei la “Kodo design language” pe tot frontul, dar…”panoul de comandă” pare că s-a ȋnțepenit ȋn perimetrul conservatorismului (de regulă, ador această ideologie, dar aș vrea și ceva mai…tineresc, așa cum s-a conturat la Solstice).
este o masina de weekend, pentu cei nu se grabesc sa ajunga nicaieri.
asa ca alternativa, un clio sport de 2000 iepuroi din `99 cu 7.3 pana la suta!
probabil, nicicand, nu vei intelege ca fanii si iubitorii domeniului auto IUBESC TOT ce tine de masini. Si dincolo de preferinte au si capacitatea de a intelege si a accepta orice tehnologie. Pentru informarea ta, vad ca esti complet ingnorant, TURBO e din secolul trecut. Nimic nou sub soare, deci.
ca utilizator de turbo nimic nu ma impiedica sa apreciez aceasta masina, motorul ei si feelingul pe care doar il presupun dar de care m-as bucura 100%
cu alte cuvinte....trage adanc aer in piept, mai ia o pauza si vezi-ti de chibriturile tale.
A doua la mână: ăștia “omniscienți” și “omnipotenți” (nu cumva și “omniprezenți” ?) care se trag ei de șireturi cu Dumnezeu și decretează ei, absolut convinși, cine merită să se nască / să trăiască / să dispară și cine nu (desigur, ei ȋnșiși savurează nonstop impresia pe care țin morțiș s-o inoculeze fraierimii: cică ar fi de-o ființă, de-o putere și de-o infinitate cu Tatăl Ceresc) – de parcă ar fi cercetători principali ȋn Laboratorul Creației – ei bine, sunt eretici toată ziua! Eretici, scorpie-onule, ȋți dai seama? Păcătoșii (alde Mafia) mai pot fi iertați, ereticii…ba!
“Ai idee ce ȋnseamnă…” ? Da’ ce, Monsieur, ai lucrat cot la cot cu Citroën de trebuie să cadă ȋn depresie Mafia că n-a avut ocazia ta fenomenală? Am eu un fel de DEX auto vechi, gros și rar, pe care nici la anticariat nu-l mai găsești, iar dacă aș selecta de acolo niște noțiuni și expresii de care sigur N-AI IDEE CE ȊNSEAMNĂ, poate că ai reveni pe pământ nu cu picioarele, ci cu mintea ta trufașă, căci nu ești Ioan Teologul, ca să fii răpit duhovnicește la Ceruri.
Fraților, noi suntem doar niște amatori și niște consumatori de automobile, astfel că asemenea maniere de a ne aborda unii pe alții, odată cu scurgerea nemiloasă a timpului (ceea ce ar trebui să ne facă ȋnțelepți, nu să ne afunde și să ne orbească ȋn răutate), mi se par de-a dreptul neverosimile și inadmisibile! Mândria vine de la diavol (de fapt, coincide cu el!) și te coboară ȋn gheenă, chiar dacă te-ai bucura de toate virtuțile creștine!! Dacă vezi un seamăn că, mai mult sau mai puțin conștient, alunecă spre rătăcire, ȋncearcă să-l ajuți (atât cât ȋți permit știința și abilitățile tale psihologice), preponderent cu duhul blândeții (din când ȋn când, arată-te și sever, dacă dânsul se ȋnverșunează), dar nu te considera cu nimic superior lui, fiindcă, la urma urmei, nici nu ești…doar un pic mai apropiat de conștiință (alias glasul permanent al lui Dumnezeu din orice om, fie el drept sau nedemn, ortodox sau eterodox, credincios sau ateu!).
Pfiu! Nu-mi vine să cred că duc muncă de lămurire, la ora trei noaptea…ceea ce se cuvine să ȋmplinească “doctorii sufletești”, duhovnicii, nu eu, mireanul. Dar “otrava” de pe acest site nu…merită să trăiască. Și n-o atribuiți numai lui Mafia sau numai mie…
Acum cât de plictisitor mă vezi, Scorpionule? Aaa, și ȋntre noi fie vorba, L-oi fi iubind tu pe Dumnezeu, numai că dovada elementară de afecțiune transcendentală relevă…folosirea obligatorie și perpetuă a pronumelor scrise cu majusculă, dacă acestea se referă la El! Nu, nu poți să invoci graba sau simpla omitere, ci mai degrabă eu cred că tu…nu crezi (ȋn El). Aș vrea (și mi-ar plăcea) să mă ȋnșel, dar…din moment ce Creatorul i-a dat darul vieții afinului nostru Mafia, iar tu stigmatizezi și zeflemisești gestul Său indiscutabil, ba ȋncă dorești…moartea robului Său (“sper să te ia ȋnapoi!” – fraza asta poate sugera alt sens?), ce-aș putea să mai comentez? Parcă aș lua-o și eu pe urmele lui @Octav72, @mntsn,@ mip și ale altora cărora li s-a ȋngrețoșat de Automahala…Aceasta ar fi tendința mea, dar am promis să rămân fidel și activ pe site, or inima rațiunii contează pentru mine mai mult decât rațiunea inimii.
De fapt, de ce ai câștiga tu războiul argumentelor cu mine? Inelul cuiului de siguranță al grenadei ți-l tragi singur prin…comoditate; iată numai două exemple: nu-i greu să inserezi, ȋn cadrul cuvântului “Citroën”, simbolul “ë” de pe Word și, pe de altă parte, ce este un “coment” ? Ți-e lehamite de frumoasa doamnă Limba Română? Măcar mizează pe “englezul” corect: comment.
Este adevărat că și eu scriu, de exemplu, “japi”, dar cu tentă ironică la adresa hulitorilor de mașini japoneze (poftim, nu mi-e lene). Oricum, promit să mă las de nărav; la o adică, voi prefera sintagma integrală – mașină japoneză / americană / germană etc. – chiar dacă voi părea (inclusiv mie ȋnsumi) al naibii de plictisitor, previzibil, protocolar.
Ȋn loc de concluzie: adio, Scorpionule, sper să fii luat ȋnapoi…Vreau să zic: ȋnapoi pe tractor, laolaltă cu “stăpânul României”, generalisimul Coldea, căci am auzit că o astfel de nobilă ȋndeletnicire (de la tac-su moștenire) l-a propulsat spre o structură importantă a statului român.
Masina asta si motorul ei de 2l vor servi drept material didactic pentru tunneri urmatoareler doua decenii.
1. Explica-mi te rog rationamentul tau din spatele "daca schimbi peste 3000 de ture ai turat prea mult... ceea ce nu e neaparat adevarat dar hai sa nu divagam". De pura curiozitate.
2. "Daca vrei un roadster pur sange cu sigla BMW".
Aici te-ai referit la masina sport a BMW-ul sau roadsterul pur sange de la BMW? Deoarece Z4 nu mai este un roadster PUR -SANGE. Z5 nici atat nu mai cred ca va fi pur sange.
Roadster pur sange inseamna aspirat de mare turatie si cu greutate cat mai mica(Miata) La 1400 de kile (cat o masina de familie medie) Z4 nu este asa ceva Z3 da, cred ca era un roadster pur sange.
Multumesc,
Andi
Nu iti mai pierde timpul cu romane scrise pe aici ca nu tu le citeste nimeni cap coada. Eu zic sa te reprofilezi....
Sau ca reprizele mai bune si nu neaparat secunda-n minus de la 0-100 conteaza pentru cei care dau 4-5.000 euro in plus fata de versiunea 1.5 (care oricum poate fi scoasa sub 20.000 - si Mazda face discount-uri, desi nu prea mari).
Pasionante fiindca... pasionale si contrele voastre de pasionati auto, desi un pic de moderatie-n plus n-ar strica. Zic asta gindindu-ma ca si eu as putea fi etichetat drept "comunist utilitarist" :-) fiindca am preferat un Suzuki Swift Sport de 136 CP - si-nca unu' cu 4 usi - in locul unui roadster comparabil doar ca performantze statistice.
Adica MX-5-ul de 131 CP - propulsie deci mai incitant de condus, dar mult mai... rar, cu doar doua locuri, nu tocmai silentios (+80 dB la 130 km/h), aproape fara portbagaj si-n plus mai scump cu cca. 5.000 euro.
Nu-i chiar mult ce-i drept, dar pentru unii (si pt. mine) suma asta poate marca granitza dintre DA si NU, chiar daca ratiunea se mai preda in fata emotiilor.
Pe Z4 îl poți cumpăra bine-mersi din România în continuare: http://www.bmw.ro/ro/all-models/z-series/roadster/2013/at-a-glance.html
In 2015 stiu insa ca s-au comandat doar 2 (doua) Z4-n Romania, asa ca nu prea are relevantza oricum chestiunea.
Iar pentru mine nici atit - poate doar in vreo viatza viitoare... :-)
"Ei bine, noul MX-5 e din nou diferit. În partea frontală, blocurile optice sunt inspirate din natură și zonele care le înconjoară imită cutele pielii din jurul ochilor animalelor de pradă.
Altfel spus, Mazda a lăsat deoparte "cumințenia" anterioară și a mizat pe agresivitate estetică. Chestiune care nu prea poți să zici că nu le-a ieșit, pentru că MX-5 te cam trage de mânecă de fiecare dată când îl vezi pe stradă. "
Nici spatele nu le-a iesit deloc rau, asa ca noul MX-5 (si nu clona... FIATA 124 :-)) ramine zic eu cea mai reusita re-interpretare moderna a roadsterelor britanice.
Mai compact-esential de-atit nu prea se poate, asa ca peste 4-5 ani s-ar putea sa-mi enervez iremediabil consoarta, cumparind un MX-5 - SH si la juma' de pretz, evident.
Parti placute - sasiu reusit si echilibrat, directie placuta, destul de comoda, foarte usor de ccontrolat la limita, cutie de viteze superba (pana crapa).
Recomand varianta de 1.5 Revolution care desi este mai puturoasa, este mult mai placuta la condus, motorul cu sunet mult mai placut si consum cu minim 2 l mai putin la 100km.
P.S.
O alta mare problema a modelului este butonul/rotita de unitate media foarte prost pozitionat care este atins inevitabil foarte des cand este sprijinita mana pe cotiera centrala.
@gtrazvan: Nu prea stiam ca motoarele de 2.0 au sunete "placute" cu mici exceptii(S2k sa zicem). Si ne referim la sunetul motorului, nu al evacuarii.