Miercuri, 31.01.2018
- Comenteaza
- Trimite pe:
Consecvența este poate cea mai importantă calitate a japonezilor de la Mazda, care nu contenesc să livreze motoare mari, dar în aceleași timp eficiente.
Se pare că nimeni și nimic nu poate să deturneze producătorul din Țara Soarelui Răsare din drumul său care ocolește în continuare noțiunea de downsizing, sfidând parcă parcursul rivalilor, ce mizează pe reducerea capacității cilindrice a motoarelor.
SUV-ul CX-5 nu face notă discordantă și nici nu avea motive în acest sens, din moment ce strategia Mazda continuă să funcționeze la parametri optimi.
Mazda CX-5
2.5 Benzina (G194) 4x4 Aut6 Revolution Plus
- Pret de pornire 22.490 €
- Pret model testat 34.190 €
Motor / Transmisie
Din moment ce n-a făcut pasul către downsizing, motorul de 2.5 litri benzină din gama Mazda își găsește cu greu un echivalent în curtea rivalilor, capacitatea cilindrică fiind cam mare pentru nevoile unui SUV cu dimensiunile lui CX-5.
Propulsorul cu patru cilindri dezvoltă 194 de cai putere la 6.000 de rotații pe minut și un cuplu motor de 258 Nm de la 4.000 rpm. Menționam mai sus că 2.5 litri sunt prea mulți pentru CX-5. Admit că același lucru mi-ar fi plăcut să-l spun și despre cuplu, capitol la care suferă acest propulsor. Dar fără să fie codaș în segmentul său, ci mai degrabă undeva pe la jumătatea plutonului.
Totuși, parteneriatul dintre motor și cutia automată este unul reușit, cu schimbări aproape insesizabile ale treptelor de viteză. Încă un plus al acestui motor pe benzină este izolarea fonică foarte bună și nivelul redus de vibrații.
Un element interesant care trebuie punctat este modul Sport al transmisiei, ce te scoate repede din “amorțeală” și oferă zvâcul de care ai nevoie dacă vrei să te angajezi într-o depășire. Din păcate, efectul este unul imediat pe tabelă când vine vorba de consum.
Consum
Trebuie să recunosc că motorul de 2.5 litri m-a dus cu gândul imediat la cifrele de consum, încă de la primii kilometri alături de CX-5.
În oraș, consumul s-a ridicat la 12.6 litri după 85 de kilometri prin traficul din București, cu precizarea că distanța a fost parcursă aproape integral în trafic relaxat.
Rularea în regim extraurban și pe autostradă, cu mici excese, ne-a adus un consum de 7.6 litri la 100 de kilometri.
Consumul mediu oficial anunțat de producătorul japonez pentru motorul SkyActiv-G 2.5 este de 7.1 litri/ 100 km.
Deși pare că vorbim de cifre mari, CX-5 are cel mai bun consum mixt din segmentul său, chiar dacă diferențele sunt foarte mici. Spre exemplu, Skoda Kodiaq promite un consum mediu de 7.3 litri pentru versiunea 2.0 benzină turbo și 180 CP, iar Volkswagen anunță un consum de 7.8 litri pentru o motorizare similară, dar cu 220 CP.
Performanţe
Așa cum aminteam mai sus, Mazda CX-5 nu se laudă cu un cuplu strălucit în cazul acestui propulsor și nici rapiditatea nu este o calitate.
Atinge 100 de km/h în 9.2 secunde, însă accelerația nu este suficientă pentru a se bate cu liderii segmentului său.
Volkswagen Tiguan (6.5 secunde) și Skoda Kodiaq (7.8 secunde) sunt mult mai rapide în comparație cu modelul nipon. În schimb, CX-5 accelerează mai bine decât versiunile echivalente Ford Kuga sau Honda CR-V și se află pe picior de egalitate cu Hyundai Tucson și Kia Sportage la acest capitol.
Interior
Noua generație Mazda CX-5 n-a venit cu schimbări estetice semnificative la interior, dar acestea au contribuit la închegarea unui habitaclu mai primitor pentru pasageri. Materialele folosite au păstrat o calitate bună, chiar și în zonele acoperite de plastic. Nu tot ce zboară se mănâncă, însă: inserțiile de pe bord par din lemn, dar de fapt este un plastic foarte bine finisat ce adaugă o notă de eleganță.
Niponii au redesenat gurile de ventilație, sistemul multimedia și-a găsit un loc mai bun în planșa de bord, iar volanul a primit comenzi noi. Pielea care îmbracă scaunele și volanul este plăcută la atingere, finisajele japonezilor fiind la un nivel ridicat. Scaunele sunt confortabile, cu spațiu suficient pentru pasagerii de pe bancheta din spate.
Portbagajul cu o capacitate de 506 litri are acum și hayon electric, ce poate fi acționat prin telecomandă sau prin butonul de pe marginea hayon-ului.
Cei 506 litri sunt mai mult decât suficienți pentru nevoile unei familii, dar sub capacitatea oferită de Kodiaq (650), Tiguan (615) și CR-V (589). Totuși, japonezii au reușit să depășească, la acest capitol, rivali precum Sportage (503), Tucson (488) sau Kuga (456).
Mazda a fost generoasă cu spațiile de depozitare, atât în portiere, cât și la nivelul consolei centrale, acolo unde poți să depozitezi telefoane mobile, baterii externe sau chiar tablete.
Dacă per total interiorul este unul reușit, japonezii mai au de lucrat la izolarea habitaclului, acolo unde zgomotul aerodinamic este unul destul de ridicat la viteze mari.
Preţ de achiziţie
Prețul de pornire al noului CX-5 este de 24.490 de euro, echivalent cu versiunea 2.0 benzină, 165 CP, 210 Nm și cutie manuală cu șase trepte, iar bugetul pentru cel mai ieftin diesel începe de la 26.990 de euro.
În cazul versiunii testate de noi, adică motorul pe benzină de 2.5 litri, 194 de cai putere, tracțiune integrală, cutie automată cu șase trepte și nivel de echipare Revolution Plus, costul de achiziție ajunge la 34.190 de euro.
Valoarea este una rezonabilă în comparație cu rivalii din segment, mai accesibile fiind doar Kia Sportage și Skoda Kodiaq. Mazda CX-5 reușește să se claseze la acest capitol mai bine decât versiunile de motorizare și echipare echivalente ale rivalilor Volkswagen Tiguan, Honda CR-V, Ford Kuga sau Hyundai Tucson.
Siguranţă
Noua Mazda CX-5 a primit 5 stele la ultima sesiune EuroNCAP la care a fost testată, același punctaj maxim fiind consemnat și în cazul generației anterioare.
Protecția pasagerilor față a primit 95% din punctajul maxim, cea pentru protecția copiilor s-a ridicat 80%, iar pietonii ar fi protejați în proporție de 78% în caz de impact.
Nu la fel de bine s-a descurcat în cazul sistemelor de asistență, acolo unde CX-5 a primit doar un punctaj de 59%. Asta desi japonezii se laudă cu sisteme de frânare inteligentă în oraș (SCBS), Lane Keep Assist (sistem care corectează direcția în cazul părăsirii accidentale a benzii de rulare), monitorizarea unghiului mort sau radar frontal pentru menținerea automată a distanței.
Ţinută de drum
Noua generație CX-5 a reușit să-și păstreze caracterul dinamic, oferind în același timp o senzație pregnantă de siguranță în spatele volanului. Inginerii japonezi și-au arătat din nou preocuparea față de ținuta de drum a SUV-ului lor, iar CX-5 punctează bine la acest capitol.
Direcția precisă, la care se adaugă noul sistem G-Vectoring Control, oferă o stabilitate mai ridicată a mașinii în viraje, ajutată și de sistemul 4x4. Această funcție permite ajustarea cuplului motor în funcție de direcție pentru o tracțiune mai bună, de unde și precizia crescută.
Deși contribuția ei este semnificativă la confortul pe drumurile virajate, suspensia ușor prea rigidă nu este tocmai prietenoasă în oraș, acolo unde roțile de 19 inch își fac și ele simțită prezența.
Totuși, dacă tragem linie, CX-5 este genul de mașină din care te dai jos odihnit la finalul unei excursii de câteva sute de kilometri, în care te confrunți cu serpentine, autostradă și traversări prin oraș.
Vizibilitate
Unul dintre capitolele la care Mazda nu și-a permis compromisuri este vizibilitatea. Subiectul a fost tratat cu seriozitate de către constructorul japonez, iar CX-5 asigură o poziție de condus înaltă de unde poți observa cu ușurință ce se petrece în jurul tău. Cu oglinzi destul de mari și o lunetă suficient de lată, doar montantul stânga față pune ceva probleme la virajele mai strânse de stânga.
Senzorii de parcare față-spate și camera video pentru mersul cu spatele fac din CX-5 o mașină ușor de manevrat chiar și în mall-urile aglomerate din Capitală.
Tehnologie
Într-o industrie preocupată de inovație și lansarea de tehnologii pe care unii le consideră inutile în ansamblul unei mașini, japonezii doresc să ofere în primul rând lucrurile de bază.
Mazda CX-5 a venit cu mici noutăți la sistemul multimedia, care rămâne în continuare unul destul de ușor de folosit, chiar dacă nu la fel de complex ca în cazul altor rivali din segment.
Sistemul Head-Up Display a devenit color, dar în continuare afișat pe o bucată de sticlă pe versiunea testată, proiectarea pe parbriz fiind disponibilă doar pe echiparea Revolution Top.
Totuși, în varianta Revolution Plus, noua CX-5 oferă o listă consistentă de dotări, cum ar fi sistem audio Bose cu 10 difuzoare, climatizare automată, volan și scaune față-spate încălzite, faruri și proiectoare de ceață cu LED, senzori de ploaie și parcare, cameră video pentru marșarier sau tapițerie din piele.
Design
Poate cel mai controversat capitol (și cel care dă naștere la cele mai aprinse discuții între fanii diverselor mărci), designul este unul dintre punctele forte ale lui CX-5. Asta chiar dacă diferențele față de generația anterioară sunt minore, lucru care a generat destule "proteste" în care fanii mărcii au considerat că "noua generație" CX-5 e mai degrabă un facelift. Cert e că schimbările nu sunt negative, iar ăsta e un lucru cât se poate de bun.
Cu riscul să declanșez o avalanșă de critici din partea voastră sau de schimburi dure de replici în secțiunea de comentarii, consider că japonezii au reușit să facă din CX-5 cel mai arătos SUV din segmentul său.
Curajul japonezilor de a desena o grilă frontală impozantă, diferită de ceea ce ne obișnuiseră până acum, merită apreciat din perspectiva unui design mai fluid.
La polul opus, stopurile subdimensionate evidențiază liniile atrăgătoare ale lui CX-5 pentru un aspect mai tehnologizat și o prezență plăcută la nivel vizual.
Unele elemente cromate și jantele mari contribuie la eforturile niponilor pentru obținerea unui SUV cu pretenții premium.
Ne-a placut
- Design atrăgător
- Interior spațios
- Finisaje de calitate
- Ținută de drum
- Direcție precisă
Nu ne-a placut
- Cuplu motor redus
- Consum urban
- Cutie lentă în modul de rulare Standard
- Suspensie ușor rigidă în oraș
- Schimbări estetice minore față de generația veche
Date tehnice - Mazda CX-5 2.5 Benzina (G194) 4x4 Aut6 Revolution Plus | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă -
Legendă
Ştiri despre Mazda
-
Cu ocazia Salonului Auto de la Beijing, japonezii de la Mazda au dezvăluit noul EZ-6. Un sedan de aproape 5 metri lungime, dezvoltat special pentru piața din China. (Joi, 25 Aprilie)
-
În urmă cu ceva timp am călătorit, în mare secret, la Centrul Mazda din Germania, acolo unde am făcut cunoștință cu noul CX-80. Cu alte cuvinte, un CX-60 cu trei rânduri de scaune, care poate găzdui într-o atmosferă premium până la 7 pasageri. Acum, că a expirat embargoul de comunicare, am revenit cu un articol în care disecăm SUV-ul nipon. (Joi, 18 Aprilie)
-
Constructorul japonez de automobile a înregistrat denumirea 6e și logo-ul aferent la Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală. (Marti, 19 Martie)
-
Președintele Mazda, Katsuhiro Moro, a dat de înțeles că producătorul nipon ar putea lansa un model sport echipat cu motor rotativ. Acesta ar putea fi inspirat de conceptul Iconic SP, care tocmai a debutat la Tokyo. (Luni, 15 Ianuarie)
-
Constructorul nipon de automobile confirmă debutul noului SUV CX-70. Evenimentul va avea loc în data de 30 ianuarie. (Joi, 04 Ianuarie)
Oricum, SUV-urile pe benzină în România nu prea sunt de dorit din cauza prețului la carburant.
Dacă vorbim de zona europeană, cred că această variantă e mai degrabă pentru pieţele din Rusia, Ucraina, Belarus şi chiar Moldova unde benzina este sensibil mai ieftină decât în România.
sant insa curios si nerabdator de noul motor skyactive ce cifre ofera si cum se comporta.
pacat ca in europa pe cx-5 ( sau mazda 6 ) nu se ofera motorul 2.5 turo de pe cx-9. asta ar fi o combinatie reusita si mai interesanta decat acest motor NA
Iar asta cu amortizoarele e alta tampenie. Nu va mai doare spatele cand va puneti jante cat masina pe toate cazanele sau cand iti aceleasi setari dure vi se par belea la un BMW.
Si prostia care castiga premiul: e motorul mare domnule. Ai 35k pentru masina si nu ai 700 pe an pentru impozit? Ia-ti logan atunci si taci din gura. Ca e super ok. Sau daca asta cu banii vi se pare nedreapta atunci aduceti-va aminte cand comentati ca scot astia 130 de cai dintr-un litru si ca o sa se faca praf motoarele.
Cu romanii cum o dai, nu e bine.
În fine, e posibil pînă la urmă ca cheltuielile suplimentare cu benzina să fie mai mici decît ale altora - cu turbine topite, EGR-uri cu defectul stricat :-) etc.
Și testul e scris la obiect, cu o mică excepție - fiindcă pasajul:
*Încă un plus al acestui motor pe benzină este izolarea fonică foarte bună și nivelul redus de vibrații.*
...se traduce-n final prin *Izolare fonică: MEDIE* - și depunctată probabil.
deci.... penalizati ca este dura prin oras... dar spuneti ca tine drumul bine,
directie precisa;
penalizati ca s-a schimbat minor fata de generatia precedenta, dar spuneti ca are design atragator si materiale de calitate!!!!! voi puteti sa va apreciati ce vreti in viata asta???????? fata de generatia trecuta au fost facute 6000 schimbari.... si ele sunt vizibile in tot....
Voi Romanii sunteti deprinsi cu tractorasul...... ca nu va puteti permite.... este un motor silentios, este o masina confortabila, si cind ai nevoie merge foarte bine. Eu reusesc un consum de 11, 5 - 12 litri si pentru mine e perfect. Si inca una - este o masina fiabila!!! in comparatie cu germanii !!!
la 130 km pe ora se deconecteaza doi cilindri... pe autostrada cu 130 la ora si consum de 6 litri?????? nu va place??? nu ati spus nimic...
Chisinau - Brasov cu consum de 5,8 - 6,2 litri pentru motor de 2,5l !!!!
Daca reusesc sa scoata un motor fiabil in 2019 atunci viitorul suna bine pentru Mazda.
Coco, tu gresesti. Mazda poate inbunatati motoarele aspirate inca enorm de mult. Defapt, tocmai au anuntat ca generatia 3 de Skyactiv va avea eficienta mai mare ca un motor electric, emisii mai scazute si performante mai bune, totul dintr-un aspirat cu homogenous charge compression igniton.
Cat despre plangerile Automarket, ca de obicei sunt idioate. Masina e schimbata major fata de vechea generatie. Designul a fost rafinat semnificativ. E amuzant cum un design evolutiv e un minus la Mazda dar nu la VW sau Audi, a caror masini arata aproape identic de la generatie la alta.
De asemenea, consumul este excelent. Al meu Volvo cu motor aspirat de 2 litri consuma la fel de mult ca aceasta Mazda care are motor mai mare, mai puternic, e mai grea si are tractiune 4x4. Cuplul este irelevant la o masina. Oricine stie pic de inginerie stie ca un minim de cuplu e suficient atata timp cat ai destui cai putere. Poti avea un cuplu de 1000 de Nm, ca daca ai doar 100 de cai tot vei avea performante mai slabe ca aceasta Mazda. Defapt, cam toate plangerile ca minusuri sunt slab argumentate si irelevante.
Aceasta masina e destinata celor carora le place condusul dinamic. Nu doar acceleratie in linie dreapta, care ii irelevanta, ci condusul dinamic pe viraje. Este de asemenea destinata celor care vor o masina fiabila, la un pret corect. Un Tiguan echipat asemanator sare de 40K. E clar ca Romania, inclusiv Automarket, e plina de fanboy VW, dar in realitate, masina asta bate orice morisca turbo supraevaluata.
In clasa asta, de departe cele mai bune si corecte masini sunt Kia Sportage si Mazda CX-5.
In familie mai avem si o Octavia Scout (2015 2.0 TDI 184cai, DSG). Este cu mult superioara fata de CX5 la TOATE CAPITOLELE (inclusiv pret de achizitie).
La 19" ai talon de 55 si la 17" de 65. O fi mult, o fi putin...
Esti sigur ca ai facut 60.000km cu modelul asta, lansat in Romania prin mai 2017?
CX5-ul asta este 35k euro, iar cea mai ieftina Octavia combi 4x4 DSG (nici macar Scout) este 37k euro si nu e SUV.