Drivetest Mazda CX-3 (2014-2018)
2.0 Benzina (SKYACTIV-G) 150CP 4x4 Man6 Revolution TopVineri, 26.02.2016
- Comenteaza
- Trimite pe:
Explozia SUV-urilor, resimțită în ultimii ani în Europa, poate fi pusă pe seama scăderii prețului carburantului. Chiar și în România ne-am bucurat de această reducere a costului benzinei sau motorinei.
Iar asta s-a resimțit direct, publicul îndrăgostindu-se iremediabil de SUV-uri. Mai ales de cele mici. Chiar și pe benzină. Costul carburantului n-a mai devenit o problemă, prin urmare și versiunile pe benzină au intrat în grațiile românilor.
Am aruncat un ochi în segmentul puștilor 4x4 și ne-am ales cea mai însetată versiune din gama lui Mazda CX-3, un model care luptă din greu să fure din clienții unor SUV-uri mai accesibile: Peugeot 2008, Suzuki Vitara sau Renault Captur.
Mazda CX-3 (2014-2018)
2.0 Benzina (SKYACTIV-G) 150CP 4x4 Man6 Revolution Top
- Pret de pornire 14.790 €
- Pret model testat 22.490 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Cea mai însetată versiune din gama lui CX-3 este unitatea cu patru cilindri, de 2.0 litri, care dezvoltă 150 de cai putere. Motorul aspirat livrează și un cuplu motor decent, de 204 Nm, oferit, de asemenea, la o turație decentă, adică 2800 rpm.
Asta înseamnă că puteți exploata destul de ușor resursele și nu este nevoie să păstrați acul turometrului în zone înalte. Cu alte cuvinte, Mazda CX-3 se simte foarte vioaie și în oraș, la viteze mici când rulați sub 2800 rpm. Resursele sunt suficiente pentru nevoile unui șofer cu aspirații normale. Ba chiar ar putea părea o alegere sportivă pentru unii. Crossover-ul dă semne de oboseală la viteze ceva mai mari, când vă aflați pe autostradă.
Cei 150 de cai putere sunt exploatați cu ajutorul unei cutii manuale cu șase rapoarte. Ca de obicei, Mazda impresionează prin precizie, printr-o cursă scurtă a levierului și printr-o etajare corectă. Primele rapoarte sunt scurte și favorizează accelerația. Ultimele două sunt mai lungi decât te-ai așteptat și ajută la păstrarea unor valori decente de consum.
Sunetul motorului este bine antifonat, fiind resimțit abia atunci când forțezi limitele și te apropii de zona roșie a turometrului.
Consum
La capitolul consum, clienții se pot speria ușor de faptul că agregatul livrează 150 de cai putere și face parte și din generația unităților aspirate. Asta în condițiile în care toți aleg downsizing-ul.
Mazda a demonstrat însă, tuturor că motoarele sale SkyActiv pot face minuni, chiar dacă sunt aspirate. Consumul înregistrat de noi în mediul urban a oscilat între 7.9 și 8.5 litri/100 de kilometri, în funcție de fluiditatea traficului.
Dacă ne uităm la cifrele oficiale, cei 6.3 litri/100 de kilometri reprezintă o medie bună. Raportată la ceea ce găsim în segment, obervăm că doar Opel Mokka este ceva mai însetat. Suzuki Vitara și Fiat 500X pot oferi un consum ceva mai mic, însă italianul vine cu 4x2. E drept însă că ambele vin cu motoare turbo, de 1.4 litri.
Performanţe
Mazda s-a vrut întotdeauna a fi marca atletică a segmentului. Japonezii au încercat să le ofere clienților un comportament sportiv și printre cele mai bune performanțe din segmentul de volum.
Prin urmare, și Mazda CX-3 încearcă să fie ușor mai sportivă decât rivalii săi. Accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în 9.6 secunde, mai rapid decât rivalii Opel Mokka, Suzuki Vitara și Fiat 500X.
Viteza maximă a crossover-ului japonez ajunge la 195 de km/h, suficient pentru infrastructura de la noi, însă nu suficient pentru a-l bate pe Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet.
Interior
Despre interiorul lui Mazda CX-3 am mai vorbit și în cadrul altor teste. Japonezii păstrează un nivel ridicat atunci când vine vorba despre finisaje. Inserțiile cromate și îmbinările sunt făcute cu mare grijă, însă materialele sunt tari și destul spartane la nivelul portierei. Situația este salvată pe alocuri de porțiunile acoperite cu piele.
Mazda a avut întotdeauna grijă la ergonomie și odată cu reînoirea gamei lucrurile s-au simplificat. Prin urmare, comenzile climatizării sunt ușor de intuit, cele de pe volan la fel, poate ar mai fi ceva de lucrat la modul de operare al sistemului multimedia.
Spațiul interior este specific unui SUV de clasă mică. Asta înseamnă că pe locurile din spate trei adulți nu pot conviețui pentru foarte mulți kilometri. Spațiul la nivelul picioarelor este decent, însă nu excelează.
Cât privește spațiile de depozitare, aici japonezii au împărțit bine lucrurile. Sunt modele din segmente superioare care nu oferă atât de mult loc la nivelul portierelor. Suporturile pot primi și sticle de 1.5 litri. Foarte bine gândit și spațiul de la baza planșei de bord, unde e loc chiar și pentru două telefoane mobile.
Spațiul din portbagaj este unul specific acestui segment și nu excelează cu mare lucru. Poate fi de folos fundul dublu al acestuia, necesar atunci când trebuie să faci o separare a bagajelor.
Preţ de achiziţie
Mazda și-a vândut întotdeauna scump pielea. Chiar dacă prețul de pornire al unui CX-3 este de la 14.800 de euro, versiunea testată de noi ajunge la 22.500 de euro alături de nivelul de echipare Revolution.
Această sumă este sinonimă cu un pachet aproape complet de opționale și cu tot ce își poate dori un client din acest segment. Chiar și așa, prețul poate părea ușor cam mare, având în vedere că toți ceilalți rivali, Opel Mokka, Suzuki Vitara și Fiat 500X se învârt în jurul valorii de 20-21.000 de euro.
Siguranţă
Mazda CX-3 nu a fost încă testat de EuroNCAP, aşa că această rubrică aşteaptă completarea în vederea anunţării rezultatelor crashtest-ului pregătit de organismul independent.
Mazda2, frate de platformă cu CX-3, a obţinut patru stele de siguranţă la testul derulat conform noilor exigenţe ale organizaţiei. La fel ca Mazda2, CX-3 se bucură de o gamă generoasă de sisteme de siguranţă activă şi pasivă, toate împrumutate de la modelele mai mari și mai scumpe ale constructorului nipon.
O scurtă listă a dotărilor de siguranță include termeni precum monitorizarea unghiului mort, frânarea automată la viteze mici, avertizarea la depăşirea liniei de demarcaţie şi un asistent de fază lungă.
Sistemele menționate mai sus vin pe lângă obligatoriul ESP şi deja clasicele airbag-uri (frontale, laterale și cortină) care aşteaptă să acţioneze în caz că toate celelalte nu mai pot să mai ajute.
Ţinută de drum
Așa cum spuneam și mai sus, Mazda a vrut să se asigure că modelele sale reprezintă opțiunea atletică a segmentului de volum. Prin urmare, CX-3 nu putea face excepție.
Crossover-ul este una dintre cele mai sportive opțiuni între SUV-urile mici amintite mai sus. Asta și pentru că vorbim despre o tracțiune integrală care fixează mai bine mașina pe viraje. CX-3 se bucură de o aderență mai bună grație sistemului 4x4 și scapă astfel de un torque-steer care ar fi fost inevitabil și care este destul de întâlnit la modelele Mazda cu tracțiune față.
Tracțiunea 4x4 ar putea ajuta și în teren accidentat, asta dacă unghiurile de atac și degajare ar fi mai generoase. CX-3 poate urmări, cel mult, șirul unui drum forestier, fără prea mari provocări.
Pe asfalt, însă, așa cum ziceam, se descurcă bine. Chiar dacă are un ușor ruliu, sistemul de tracțiune integrală și suspensia ceva mai fermă inspiră siguranță. De asemenea, precizia direcției este și ea un factor important.
Vizibilitate
Incredibil, dar adevărat. Am descoperit oglinzile laterale prea mari. Mazda l-a echipat pe CX-3 cu un set de oglinzi generoase, poate cele mai mari din segment. Fără să-ți bați capul cu reglajele, acestea acoperă lateralele modelului şi completează oglinda centrală de dimensiuni potrivite.
Suprafeţele vitrate sunt de dimensiuni bune şi unghiurile moarte apar doar în situaţiile clasice, adică la ieşirea din spaţiile de parcare în spic. Manevrele în marșarier pot fi dificile pentru novici, având în vedere că luneta este destul de îngustă, iar dimensiunea montanților spate este destul de mare.
Tehnologie
Mazda CX-3 nu duce lipsă de tehnologie. Mai ales că beneficiază de un sistem multimedia care acum este mult mai prietenos decât versiunea sa anterioară, instalată pe frații mai mari.
Chiar dacă folosirea sa prin intermediul butoanelor amplasate între scaune nu este extrem de intuitiv, sistemul are o interfață plăcută, colorată și bine structurată. Spre deosebire de ceilalți rivali din segment, Mazda CX-3 dispune de un set de blocuri optice frontale cu lumini LED, extrem de utile pe timp de noapte.
Tot utile sunt și scaunele încălzite, cu trei niveluri de intensitate, mai ales iarna.
Japonezii au fost suficient de generoşi încât să ofere două porturi USB în consola centrală, ceea ce permite încărcarea a două smartphone-uri sau ascultarea de muzică de pe un stick USB în timp ce îţi încarci telefonul, fără să ai nevoie de un adaptor suplimentar.
Există și un head-up display proiectat pe o bucată de sticlă deasupra volanului. Este o încercare modestă de îmbunătățire a vizibilității, dar care trebuie apreciată.
Design
Dacă puteți să treceți peste partea cu uniformizarea designului, CX-3 este, poate, cel mai frumos reprezentant din segmentul SUV-urilor mici. Liniile sunt corecte și designul este gândit pentru a nu se perima foarte repede.
Singurele dovezi de personalitate par a fi semnăturile LED ale blocurilor optice față și spate. Și, bineînțeles, dimensiunile, după care îți dai seama că vorbim de un model subcompact.
Cu un set potrivit de jante, cu o nuanță de caroserie bine aleasă și cu grila impozantă, care este acum la modă în toate segmentele, CX-3 este, cu siguranță, o mașină atrăgătoare, care va suci mințile bărbaților, dar mai ales femeilor.
Ne-a placut
- Ținută de drum
- Spații de depozitare
- Design atrăgător
- Ergonomie bună
Nu ne-a placut
- Calitatea anumitor materiale
- Spațiul pe locurile din spate
Date tehnice - Mazda CX-3 (2014-2018) 2.0 Benzina (SKYACTIV-G) 150CP 4x4 Man6 Revolution Top | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Mazda
-
Cu ocazia Salonului Auto de la Beijing, japonezii de la Mazda au dezvăluit noul EZ-6. Un sedan de aproape 5 metri lungime, dezvoltat special pentru piața din China. (Joi, 25 Aprilie)
-
În urmă cu ceva timp am călătorit, în mare secret, la Centrul Mazda din Germania, acolo unde am făcut cunoștință cu noul CX-80. Cu alte cuvinte, un CX-60 cu trei rânduri de scaune, care poate găzdui într-o atmosferă premium până la 7 pasageri. Acum, că a expirat embargoul de comunicare, am revenit cu un articol în care disecăm SUV-ul nipon. (Joi, 18 Aprilie)
-
Constructorul japonez de automobile a înregistrat denumirea 6e și logo-ul aferent la Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală. (Marti, 19 Martie)
-
Președintele Mazda, Katsuhiro Moro, a dat de înțeles că producătorul nipon ar putea lansa un model sport echipat cu motor rotativ. Acesta ar putea fi inspirat de conceptul Iconic SP, care tocmai a debutat la Tokyo. (Luni, 15 Ianuarie)
-
Constructorul nipon de automobile confirmă debutul noului SUV CX-70. Evenimentul va avea loc în data de 30 ianuarie. (Joi, 04 Ianuarie)
acest 2.0 face 8,7 sec timp asemanatoar cu un Juke Nismo RS de 220CP turbo care face 8sec cu CVT 4x4 cu 70CP in plus .
numai piloti de f1 pe aici...
Dar poate ca redactorul a testat-o dupa un BMW 750... :-)
Serios acum, plusul esential imi pare motorul "aspirat" de 2 l care nu doar in fisa tehnica oficiala, ci si-n viatza reala consuma realmente putin ( 7.9 - 8.5 litri/100 km prin oras confirmati de AM) - spre deosebire de micile turbo downsized, concepute se pare special pentru testele de omologare pe role. :-)
Ca sa nu mai vb. despre designul reusit si fiabilitatea tipic japoneza - alte argumente pentru cumparatorii care vor uita de spatiul interior cam mic, garda la sol la fel sau pretul... cam mare pentru variantele complet echipate.
Din care1500 rabla
By back masina veche 4000.
La zece mi nu mi se pare scumpa.
Suntem incantati de masina.