Drivetest Lexus NX

2.5 Hibrid (300h) 197CP 4x4 Aut1 Luxury
Lexus NX zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 04.08.2016
Moștenirea

Atunci când majoritatea constructorilor auto priveau nepăsători în viitor, mulțumiți de evoluția unei piețe mondiale în continuă creștere, Toyota a decis să încerce un alt drum.

În 1997 se lansa Prius, primul model hibrid de serie al japonezilor și părintele tehnologiei de propulsie alternativă. Astăzi, la aproape 20 de ani de atunci, familia hibridă este una extrem de numeroasă, iar părintele Prius poate privi cu mândrie la urmașii săi din gama Toyota sau Lexus.

Fiecare sistem de propulsie hibrid își are originile în acel moment de inspirație. Chiar și actuala arhitectură pe care o găsim pe Lexus NX. Crossover-ul japonez a fost lansat pentru a rivaliza cu nume puternice din segmentul premium, aducând în luptă o armă pe care o stăpânește foarte bine: propulsia hibridă. S-ar putea ca BMW X3, Audi Q5 și Mercedes GLC să aibă o problemă.

Lexus NX
2.5 Hibrid (300h) 197CP 4x4 Aut1 Luxury

  • Pret de pornire 42.700 €
  • Pret model testat 63.950 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Am verificat moștenirea hibridă în compania versiunii de bază, NX 300h, adică versiunea care se achită de îndatoririle segmentului premium, fără a căuta să impresioneze cu performanțele sale. Sub capota crossover-ului japonez se ascunde un motor pe benzină, de 2.5 litri, capabil să dezvolte 155 de cai putere și un cuplu motor de 210 Nm, disponibil pe la 4200 rpm. Cu asemenea resurse, NX nu ar fi avut nici o șansă într-un segment dominat de motoare turbo.

Prin urmare, în ajutorul motorului pe benzină sare un agregat electric, care vine cu un plus de cuplu și cu o putere de 143 de cai. În cazul celor care comandă NX cu o tracțiune integrală, în ecuație apare și un al treilea motor, de asemenea electric, responsabil cu acționarea punții spate și cu livrarea a alți 68 de cai.

Deși ne gândim deja să punem cap la cap fiecare motor și să obținem valori uriașe de putere, ar fi bine să nu ne entuziasmăm: pentru ca NX să ofere o eficiență energetică bună, Lexus a limitat puterea totală a ansamblului hibrid la 197 de cai putere.

Adică suficient pentru a pune în mișcare cele peste 1.7 tone, însă insuficient pentru a da senzația de resurse nelimitate atunci când rulați cu viteză ceva mai mare pe autostradă. Există însă două moduri care vă ajută în acest sens, Sport și Sport+, gata să trezească din simțiri arhitectura hibridă. E drept că în aceste moduri propulsorul pe benzină se face simțit în habitaclu și din punct de vedere sonor. Poate și datorită transmisiei CVT, oferită standard.

În situațiile în care aveți nevoie de eficiență există și modurile Normal, Eco sau EV (electric). Dacă cel Eco anesteziază simțurile mașinii, cel electric încearcă să țină oprit motorul pe benzină. Bateria va fi însă disponibilă pentru câțiva kilometri, iar motorul pe benzină va fi mereu acolo pentru a reporni și pentru a reîncărca.

Consum

Lexus mizează pe hibrizi, asemeni părintelui Toyota. Ținta japonezilor este aceea de a înlocui motoarele diesel actuale cu noile unități verzi, cu propulsie hibridă. Tocmai de aceea NX nu oferă un diesel în gama sa.

Japonezii sunt de părere că trenul hibrid de propulsie este suficient. La capitolul consum însă, tot un diesel ar putea fi mai economic. În mediul urban ne-am mulțumit cu aproximativ 10 litri/100 de kilometri, iar în afara orașului, pe autostradă, la viteza maximă, valoarea se oprește la 8 litri/100 de kilometri.

Media de consum anunțată oficial de constructor este de 5.3 litri/100 de km, însă în traficul real pare foarte greu de atins. Cu toate acestea, pe hârtie, Lexus NX este mai economic decât versiunile diesel comparabile ale lui BMW X3, Audi Q5 și Volvo XC60. Doar noul Mercedes GLC 220d pare să promită un consum mai mic, de 5.3 litri/100 de km.

Performanţe

În materie de performanțe, cei 197 de cai putere ar trebui să fie suficienți pentru familia cuminte pe care o țintește Lexus cu NX. Accelerația de la 0 la 100 de km/h se realizează în 9.2 secunde, prea lent pentru a putea ține pasul cu BMW X3, Audi Q5 și Mercedes GLC în versiuni diesel comparabile.

Doar Volvo XC60 în versiunea D4 este ceva mai lent, cu un timp de 9.7 secunde.

Interior

Deși designul exterior s-a modificat radical și caută să atragă clienții cu un aer nonconformist, interiorul pare să fie în continuare destul de sobru. E drept că găsim și aici un nonconformism în amplasarea butoanelor, însă acesta, în loc să fie lăudat, ar putea fi ușor criticat pentru ergonomie. E nevoie de adaptare pentru a înțelege unde se află fiecare comandă.

Pe de altă parte, butoanele îi vor face fericiți pe cei care vor să simtă că acționează o funcție, nu doar că tastează fără feedback pe ecranul unui sistem multimedia. Așadar, vor exista oameni care vor iubi butoanele și funcționalitatea lor tradițională, și oameni care își vor dori înlocuirea lor cu un ecran tactil.

Materialele folosite de Lexus la interior sunt de calitate, deși există anumite zone unde poți descoperi și plastic tare și neprietenos. Sunt multe tipuri de plastic, combinate cu piele cusută pe bord și pe fețele ușilor. Am apreciat inserțiile de lemn și de aluminiu, care oferă o anume sobrietate interiorului și îl înscriu clar în segmentul premium. Finisajele sunt și ele demne de acest segment.

Cât privește spațiile de depozitare, Lexus NX și-a făcut bine temele. Există spațiu pentru pahare pe consola centrală, o cotieră generoasă, spațiu suficient în buzunarele ușilor și în torpedou. Lipsește însă un suport de telefon la baza planșei de bord, ceea ce înseamnă că trebuie să sacrificați un suport de pahar.

Spațiul pentru pasagerii de pe locurile din spate este decent, dar nu excelează la nivelul picioarelor. În portbagaj există o capacitate de 475 de litri, mult mai mică decât a rivalilor enumerați mai sus, semn că Lexus a fost nevoit să facă unele compromisuri din cauza arhitecturii hibride.

Preţ de achiziţie

Lexus NX are un preț de pornire de 42.700 de euro cu TVA inclus, valabil pentru versiunea 300h fără tracțiune integrală. Dacă optați însă pentru o mașină cu 4x4 și cu nivel de echipare Luxury (vârful gamei), ca cel testat de noi, atunci socotelile trebuie să înceapă de pe la 64.000 de euro. E drept că la această sumă ai cam tot ce îți poți dori, de la faruri cu LED la scaune ventilate.

Dacă ne uităm în segment, vedem că un BMW X3 pleacă de la 45.000 de euro, un Mercedes GLC tot de pe la 45.500 de euro, iar un Audi Q5 de la 45.200 de euro. Volvo XC60 pare să fie în continuare o alegere accesibilă, cu un preț de pornire de 41.000 de euro.

Așadar, dacă tragem o concluzie referindu-ne doar la prețul de pornire, vedem că NX 300h este una dintre cele mai accesibile opțiuni.

Siguranţă

Lexus NX a trecut prin testele de impact EuroNCAP în 2014 și a obținut scorul general maxim de cinci stele. Cu un grad de protecție pentru pasageri de 82%, Lexus NX se alătură galeriei de modele ale mărcii premium japoneze cu scor de top.

Lexus NX vine echipat cu opt airbaguri și cu o lungă listă de sisteme active care protejează permanent. Există avertizare la părăsirea accidentală a benzii de rulare, monitorizare a unghiului mort, frânare automată în situații de urgență și pilot automat cu funcție de frânare.

Ţinută de drum

Chiar dacă Lexus nu-l recomandă pentru ieșirile în teren accidentat, ci mai degrabă pentru rularea urbană, actualul NX se poate plia foarte ușor pe cerințele unui drum neasfaltat. Asta pentru că nu simte absolut nimic. Plutești pe un covor de nepăsare, deasupra gropilor și a altor neregularități ale suprafeței de rulare. Suspensia este foarte confortabilă și, dacă vine la pachet și cu un set de anvelope cu talon generos, atunci puteți rula oriunde, fără probleme.

Pe de altă parte, ținuta de drum, deși are unele puseuri dinamice, nu poate pretinde un comportament demn de SUV-uri sportive. Ruliul este prezent, iar direcția nu este tocmai precisă, refuzând să ofere un feedback foarte bun.

În mediul urban însă, feedback-ul artificial și ușurința manevrării volanului va câștiga mulți adepți. Nu va câștiga foarte mulți fani pedala de frână, care are o oarecare întârziere la revenire, din cauza sistemului de recuperare a energiei rezultate la frânare.

Vizibilitate

Interiorul lui Lexus NX este sacrificat pe altarul designului exterior. Acest lucru se traduce atât prin spațiul nu foarte generos la interior, cât şi prin suprafețele vitrate relativ înguste.

Acest lucru nu ridică probleme majore la capitolul vizibilitate, dar, ca de obicei, trebuie acordată o atenție mai mare la virajele de stânga când montantul poate jena vizibilitatea.

De asemenea, chiar dacă oglinzile laterale și cea retrovizoare sunt mari, luneta este ușor îngustă și aplecată cam mult.

Tehnologie

Lexus s-a asigurat că NX le va oferi clienților săi un pachet tehnologic la zi. Asta deși mașina are deja mai bine de un an pe piață, iar ritmul în care evoluează gadget-urile este unul cu care constructorii auto țin greu pasul.

Spuneam că Lexus NX vine cu o mulțime de butoane, ceea ce înseamnă că există o mulțime de funcții. Pe lângă sistemele de asistență despre care aminteam la capitolul Siguranță, fiecare cu un buton dedicat, Lexus NX are grijă de confortul pasagerilor săi cu un volan încălzit, scaune încălzite și ventilate, climatizare pe două zone și un sistem audio Mark Levinson, cu subwoofer integrat în hayonul portbagajului.

Ar mai fi de notat sistemul de acces fără cheie, unul dintre cele mai bune pe care le-am testat, și rabatarea electrică a banchetei spate, care se poate face chiar de sub volan. Deci încă două butoane.

Sistemul multimedia, comandat cu ajutorul suprafeței tactile de pe consola centrală funcționează asemeni unui mouse, dar necesită o oarecare acomodare. Mulți dintre cei care îl vor folosi au uitat că pentru a accesa o funcție este nevoie de dublu-click. Afișajul navigației și al întregului sistem multimedia este puțin îmbătrânit și destul de stufos. Încă o dată, e nevoie de acomodare pentru a-l folosi.

Și, pentru că vorbim de o mașină cu dimensiuni deloc de neglijat de către cei novici, Lexus NX vine cu un sistem de camere la 360 de grade, proiectat neobișnuit pe ecran, pentru că lipirea celor patru imagini se face puțin ciudat.

Design

Atunci când a prezentat pentru prima dată conceptul din care avea să se nască versiunea de serie a lui NX, Lexus a impresionat prin curajul de a aborda o serie de linii foarte tăioase.

A fost un fel de ”totul sau nimic”, domolit însă odată cu versiunea de serie. Curajul și agresivitatea nu au dispărut însă complet. O dovedesc sutele de ochi pe care îi atragi pe stradă și întrebările pe care le primești, de obicei de la proprietari de Toyota.

Lexus NX este o rețetă estetică reușită, puțin dusă la extrem dacă ar fi să ne dăm cu părerea, dar care se bucură de multă apreciere din partea românilor, chiar și din partea celor trecuți de 40 de ani. Concluzia? Nimeni nu este prea bătrân pentru designul nebun al unui Lexus NX.

Date tehnice - Lexus NX 2.5 Hibrid (300h) 197CP 4x4 Aut1 Luxury
Motor electric
Putere CP
143
Cuplu Nm
300
Motor termic
Putere CP (rpm)
155 (5700)
Cuplu maxim Nm (rpm)
210 (4200)
Tip motor
Linie
Cilindree cmc
2494
General
Combustibil
Benzina + electric
Lungime mm
4630
Viteza maxima km/h
180
Latime mm
1845
Acceleratie 0-100 km/h s
9.2
Inaltime mm
1645
Tractiune
integrala
Greutate kg
1785
Cutie viteze tip / trepte
A
Ampatament mm
2660
Nr. usi
5
Volum rezervor litri
56
Nr. locuri
5
Volum portbagaj litri
475
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Lexus NX

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (27)

  • am vazut modelul ,in sfarsit era pe un alb perlat...daca evoqul iti suceste capul ,nx iti suceste si mintea,arata demential...totusi in ro nu prea cred ca va prinde...depinde cu ce motorizare vine ....nu stiu daca are disponibil si vreun diesel de 2L ,daca da atunci s-ar putea...
    25 13
  • @q nu o sa prinda la "noi" pentru ca motorul este mare si lenes, CVT-ul este un cosmar in exploatarea pe autostrada (experienta proprie), Toyota se incapataneaza sa nu ofere plug-in pe hibridele sale. De asemenea cand vrei sa dai peste 50k pe o masina inevitabil faci un test si cu una din "germane" cu motoare si tinute de drum mai potente.
    La plusuri s-ar putea vorbi de exclusivitate si designul mai "sensibil".
    25 17
  • @q
    Nu va prinde sigur. La ce motorizari au greu de crezut ca le vrea cineva....in rest masina e ok.
    13 14
  • @hans Prius-ul model nou are plug-in. Valabil si pentru modelul de dinaintea lui.

    Imi place design-ul. E altceva fata de ternele germane.

    Un mare minus e insa la performante. Cand dai 64.000 de euro pe o masina parca vrei niste performante mult, mult mai bune ca un 208 Hdi de 120 cp care costa de aproape 4 ori mai putin, nu?
    18 6
  • Da, ai foarte mare dreptate expertule. Masinile germane au ''motoare si tinute de drum mai potente'' , mai ales dieselurile care ''toarce'' foarte ''silentios'' la rece iarna. Nu am auzit acest termen :'' tinuta de drum potenta'' . Tinuta de drum , am auzit, dar asociat cu ''potenta'' nu....Pe bune ? E un termen nou de la un expert ? Wowww ma simt chiar net ''inferiot'' tie atotstiutorule auto. Acum latra la o alta masa ca asta e ocupata. Ar mai fii ceva domnule expert, daca motorul de pe NX 300H este mare si lenes, atunci te rog ofera-mi un competitor din linga premium ''ghermanca'' care sa fie mai performant decat acest NX

    @Andy. Din nou postezi numai baliverne baiatule. Ce legatura are coada vacii cu stampila primariei ?
    21 20
  • Am avut ocazia să utilizeze câteva zile o astfel de mașină cu motorizarea 2.0t, deci benzină turbo, în varianta 4x2 și o echipare superioară. Sincer mi-a plăcut foarte mult. Este o mașină deosebită și în utilizare are o ținută aristocratică și pe stradă se distinge indiferent de ce auto există.
    21 7
  • Rotarian
    @@hans,

    Keep calm, nu vei primi nici un contra-argument de la cei mentionati. Se vede de la o posta ca sunt pe langa fenomenul auto-moto acesti septici amatori. Doar citesti postarile lor si iti reflecta tot colajul lipsei de cultura auto. Sa spui de Lexus NX300H ca motorul este mare si lenes in consecinta in care in zona premium Suv compact hybrid nu are nici un rival in acest moment. Multi sunt axati pe putori diesel depasite si poluante care nu au nici o legatura cu rafinamentul si economia unui hybrid synergy drive, adica sistemul HSD de la Toyota recunoscut ca fiind cel mai avansat la ora actuala. Utilizeaza de asemenea un convertor de mare capacitate pentru a genera din procesul de oxidare electrochimica in jur de 650 V. Cunoscatorii stiu deja. PS: Nu stiam ca la hybrid se spune ''motor'' ? In cultura mea auto stiu de ansamblu hybrid format dintr-un motor termic + 1 sau mai multe motoare electrice dupa caz.


    @Andy . Compari mere vs pere. Peugeot 208 nu are nici o legatura cu clasa sau cu categoria premium/motoare /ansamble hibrid etc , in plus 208 este cu 600kg mai usor iesind cu un raport kg/cp de 9,37Kg /Cp pe cand Nx cu 11, 51 kg/cp , dar compartie e total inepta cum am mai zis.
    16 9
  • Imi pare rau sa anunt iubitorii de facaturi turbo,dar puterea afista de monstrii este atinsa doar la turatia maxima,la fel si cuplul.De aceea ii pacalesc pe schmekeri.Va rog sa faceti un test !
    19 4
  • Masina de bosorogi care n-au invatat nimic de la viata
    7 31
  • @flavius
    As adauga si faptul ca cele turbo la turatie inalta isi pierd in primul rand eficienta dar si puterea si cuplul pt a se evita uzarea prematura a turbinei. Pentru asta exista waste gate care indeplineste rolul de "portita" al turbinei pe unde se evacueaza gazele de la o anumita presiune in sus pt a proteja rotorul turbinei, de astfel actionat de o supapa vacumatica sau de un servomotor. E important pt turbina sa functioneze in parametrii altfel daca ramane pe deschis ai "turbo lag" ( adica performante mediocre ) , dar daca ramane pe inchis risti sa o strici , asadar oricum am da-o iese la iveala lucrul esential : motoarele turbo sunt net inferioare la performante "dinozaurilor" atmosferici.Dar asa cum a zis si @Rotarian, comparam mere cu pere , fiindca in acest moment NX300H nu are rival , asadar trebuie sa fi debil sa vb de performante cand nu are rival.
    14 9
  • Cel mai bun SUv compact premium din clasa sa, dar si cel mai aratos. Bravo Lexus !
    18 11
  • Deci, demonstrativ vorbind, motorul de 2.0 de la BMW ofera acealeasi cifre de putere dar cuplu superior fara un extra ajutor electric. Unitatea Diesel de la celasi producator este si mai puternica pana in 3000-3500 de ture.
    Dupa care urmeaza partea de rafinament in exploatare:
    1.la 130km/h zgomotul de cvt mult peste zgomotul de vant si rulare venit de la o masina cu o cutie in 7-8 trepte unde motorul turbo sta linistit sub 3000 rpm.
    2. reactia la o accelerare brusca de la 100-110 in sus este mereu aceasi, intai creste turatia apoi dupa 2 secunde creste si viteza. La un turbo cutia automata este posibil sa retrogradeze una doua trepte dar cuplul superior pe toata plaja creat de supraalimentare facce toata experienta asta mult mai liniara si rapida.
    3. trenul de rulare (cand nu citesti doar pliante) a lui nx a pierdut in fata lui Evoque, GLA, X3 si X4 in orice test drive tinut de o publicatie importanta de obicei pentru ca este prea moale si nu este capabil sa faca fata uni condus sportiv.
    4. daca nu are o evacuare sport si un limitator de turatii pus la peste 7000 de ture un atmosferic nu ofera nici o placere sa conduci mai agresiv, felul in care un turbo mai mic raspunde si acceleraza intre 2000 si 4000 de ture este in schimb este chiar placut.
    10 12
  • @zarne...
    poate le dai tu o lectie de viata acelor bosorogi...
    9 6
  • Baiatule, tu nu ai inteles bine romaneste ? Ti-au dat multi mura in gura faptul ca in PREZENT NX300H nu are NICI UN CONCURENT in liga SUV-uri premium compacte HYBRID. Care cuvant din HYBRID nu ai inteles ? Motorul 2.0 de pe BMW x3 este cumva HYBRID ? Nu vezi ca spui numai ineptii ? Tu stii sa faci o comparatie ? Se compara in acest caz HYBRID VS HYBRID, nu HYBRID vs motor otto clasic. Pe ce lume traiesti ? Cat despre faza cu plaja de turatie la 7 mii , tu chiar gandesti ? procesezi informatia ? te rog sa-mi raspunzi la intrebare: De care factori, depinde turatia maxima a motorului, turatia la care se obtine cuplul maxim si puterea maxima? Multumesc .

    Cat despre turbo. Daca facem un test comparativ pe un circuit strans de tot ?? Ce spui ? Circuit unde iti trebuie primele 3 trepte, cu viraje stranse si loc drept scurt ? Si acum o adresare la toti fanii motoarelor TURBO: Sa nu incercati sa-mi spuneti ca NU STIATI de faptu ca, masinile sport, cu motoare turbo sau twin turbo, puternice, au de obicei High-Temp Cooling Loop. Atunci cand aerul in admisie este cam mare, din motive de siguranta, "ECU-ul este setat ca sa restrictioneze solicitarea turbocompresoarelor, ca nu cumva sa se intample detonatie si la fel limiteaza aprinderea. Astfel el comanda actuatorul sa deschida wastegate-ul si blow-off-ul (sau by-pass-ul) pentru a proteja motorul. Astfel, motorul nu dezvolta puterea scrisa in carte, atata timp cat aerul din admisie e prea cald. Chestia asta se mai numeste "de-rating", doamnelor si domnilor. Pe langa asta, pe un circuit strans, masinile vor frana pana aproape de oprire - acolo unde in viteza 1 incepi de la 1200-1500 de turatii pe minut, si pleci pana la redline, astfel, daca turbinele sunt de acelasi fel, ele sunt de marime medie - asta inseamna un spool-up nu chiar atat de rapid - timpi pierduti. Ajungi in cot , iei picioru de pe pedala, turbina e depresurizata...ciclul continua. Daca era SUPERCHARGED (in loc de turbocharged), era alta treaba. [ aici mai putem include.....daca nu era bmw sau mercedes...]
    11 12
  • copchile este un pachet caroserie-pret ca altfel vorbeam de ce bataie-si ia de la 335e. Daca nu pleci de acasa chitit sa cumperi "SUV-uri premium compacte HYBRID" ai mai multe optiuni de suv-uri la bnii aia.
    Apoi toate motoarele turbo din categoria asta de pret vin cu ceva numit INTERCOOLER, poate ai mai azit cuvantul cand jucai nfs. Si apropo ECU limiteaza amestecul in ture mari si la atmosferice ca sa protejeze motorul.
    Dar tu stai linistit si cauta o publicatie care testeaza suv-uri pe circuite de kart.
    13 5
  • '' este un pachet caroserie-pret ca altfel vorbeam de ce bataie-si ia de la 335e'' .........Serios? Nu stiam ca-i corect sa comparam suv compact premium hybrid cu sedan mediu premium hybrid ? Tu te auzi ce ineptii spui ?Compari miere de salcam cu miere de tei. Tu chiar nu-ti dai seama ca pedalezi in gol ? Pachetul pret-caroserie este comparabil cu aceeasi motorizare, in speta HYBRID VS HYBRID pentru a crea un punct de reper corect amanuntit. Intercooler ? Evident ca nu am auzit de INTERCOOLER , traiesc pe alta planeta , doar tu esti expertul auto suprem. Oricum mi-e foarte clar ca nu ai inteles nimic din ce am zis, esti greu de cap amice.


    O ultima intrebare :

    Pe fundal avem N/A vs T/A : Se dau doua masini cu acelasi motor. Cele doua masini merg umar la umar, cu 65km/h. Una e in treapta a 4-a la 2400rpm (turatie la care are 184Nm) si cealalta in treapta a 2-a la 3800rpm (turatie la care are 147Nm). Daca acceleraza brusc, care din ele ajunge prima la 90 km la ora ? Aceeasi problema, un caz mai extrem. La 85km/h una are 6000rpm intr-a doua (si 147NM disponibili) si cealalta 2450rmp intr-a 5-a (si 183Nm). Care prinde prima 90? Asadar vreau demaraj, cer motorului putere si nu cuplu. Daca puterea asta o obtin crescand turatia prin retrogradare, bagand inca o ''lopata de carbuni'' sau marind curentul intr-un motor electric, n-are nici o importanta. Intelegi tu, adica nu , nu o sa intelegi.


    Exemplu 1:

    Mazda 3 1.5 N/a 100 CP 0-100 > 10,7sec \

    Ford Focus 1.0 T.A 100CP 0-100 > 12,5 sec , asadar se lasa batut de o masina cu cuplu mai mic.
    7 11
  • Sylvyu
    @@hans Te-ai desconspirat Mascarescule. Nu te-ai saturat de Mazda vs. restul lumii?

    Focus-ul are aproape 100 kg in plus fata de 3. Plus Mazda are un coeficient de frecare cu aerul mai mic. Datele oficiale sunt 0.297 pentru Focus si 0.26 pentru 3.

    De ce pui problema motoarelor mereu? O masina inseamna si caroserie, greutate, coeficient aerodinamic etc. Tot cumulul respectiv da atat performantele cat si consumurile.

    Se vede ca esti doar semidoct in ceea ce ai impresia ca stapanesti ca un maestru. Macar poate inveti sa goagalesti, ca sa ai date mai bune, tinand cont ca acceleratia la Mazda e 10.8 nu 10.7 sec.
    13 6
  • @Sylvyu
    HAHAHA tarane .....greutatea in plus putea fii salvata de cuplul superior, ba mai mult . Ai citit prost ! Ce sa zic greseala de 0,1 sec ...... frumos cand cauti nod in papura. Pacat cand n-ai contra-argument. Eu nu am impresia ca stapanesc nimic ca un maestru, am impresia ca esti putin cam limitat doar atat . Diferenta de CX este datata de la 80KM/H in sus in cazul reprizelor nu are legatura cu demarajul de la 0 . Doar atat poti ?
    4 12
  • @Sylvyu
    Si eu cred ca ar trebui sa inveti sa ''goagalesti'' . Totusi ''de''S''conspirat'' pentru unul care se cred superior fata de altul ? Se vede ca esti doar semidoct in ceea ce ai impresia ca stapanesti ca un maestru. Ai luat bacul la lb romana ?
    6 7
  • F tare masina pentru aniversarea de 70 plus
    15 7
  • 4.1 este o nota mare pentru o masina grila de gratar cu o cutie cvt depasita.
    Cat despre hybrid , acesta nu merita, este 0 daca nu este si plug in.
    10 8
  • @yany
    Măcar să poți tu, fie și la 70 plus, să achiziționezi o astfel de mașină, dar sunt sigur că nu o să poți nici măcar atunci... că acum nici în vise...
    6 7
  • @coco
    Poate ca da , poate ca nu.......
    dar tu, cu siguranta esti un mare norocos ca ai aplicatia automarket si poti vedea poze cu masini tari
    8 5
  • @yany
    Pentru că eu am acces permanent la una cu motor 2.0t de câtva timp te invit și pe tine să mergi cu ea ca să ai un contact direct și concret, nu vorbe în speranța că vei înțelege acest tip de mașină și poate că vei avea o altă părere pentru că în varianta turbo și nivelul F-Sport este altceva decât în varianta hibrid.
    Referitor la posibilități....poate.... dacă la loto.... dacă nu...ghinion...pentru că face cam 59.000 și cu siguranță pozele sau drive test--ul îți sunt mai accesibile.
    7 4
  • @coco
    Postarea mea s-a referit strict la modelul prezentat in acest articol, nu la alte variante. Cat despre invitatie, o accept cu mare placere, ramane sa stabilim detaliile daca propunerea ta ramane in picioare.
    Vis-a-vis de pret , pana la urma nici nu e o suma f mare pentru o masina premium, stiu cum sta treaba, nu vorbesc aiurea, in momentul de fata posed o masina care a costat o idee mai mult decat cea din discutie. Asa ca nu e corect sa jignesti pe cineva despre care nu stii nimic.
    Astept detaliile invitatiei.
    Zi buna
    6 3
  • Ok. Îi contactez pe cei ce le dețin și revin pentru a stabili de comun acord cum procedăm. Sper sa aibă ambele variante pentru a putea face o comparație elocventa, cu plusuri si minusuri.
    Referitor la tenta de jignire nici vorbă de un astfel de gând din partea mea, nu sunt genul de om cu astfel de abordări nici la persoane cunoscute și mai ales la persoane pe care nu le cunosc. Am abordat subiectul astfel deoarece știu că marea majoritate evaluează după criteriul prețului redus iar în cazul auto premium ( cei ce își permit și sunt si dispuși) după criteriul ofertelor/reducerilor semnificative, indragirii sau antipatizarii unui brand auto, iar în caz contrar apar verdictele descalificatorii sau cel puțin negative datorită neacceptarii raportului preț/calitate sau a unei alte abordări în segment decât cel simpatizat sau deținut.
    2 0
  • Am testat Lexus NX 300h de curand. Incep cu lucrurile(totusi sunt pareri subiective) care nu mi-au placut la aceasta masina: pe consola din mijloc si volan se gasesc cateva butoane care arata foarte ieftin, martori luminosi parca veniti din alta epoca, manerul sch. de viteze fixat prin rotire-se misca cu usurinta, usile se deschid tragand de un plastic ieftin-la 50 mii euro parca vrei sa fie din metal, parte din stg, a plansei de bord este din plastic si nu imbracat in piele ca ceea din dreapta....ma limitez doar la aceste observatii negative.
    In rest masina este frumoasa, confortabile, se conduce foarte usor, este premium din aceasta perspectiva. Eu sunt multumit de acceleratie (suficienta pentru orice sosea din Europa) si de comportament.
    Nu pot face comparatii cu alte modele si nu ma intereseaza. Depinde ce vrei de la o masina; Din punctul meu de vedere acest model imi place si cu siguranta intr-un viitor apropiat, il voi cumpara.
    Regret minusurile de mai sus care sunt in dezacord cu restul masinii, totusi parca ai vrea sa nu le intalnesti, cand dai un asa pret.

    Criticati si comentati numai dupa ce va plimbati cu ele!
    30 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru