Luni, 11.05.2015
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Lexus a declanşat o ofensivă în lumea premium. Atât în ceea ce priveşte gama de modele cât şi la capitolul design. Până nu demult, un Lexus care trecea pe lângă tine avea mari şanse să fie neobservat. Astăzi, acest lucru este aproape imposibil. Mai ales dacă vorbim de noile modele NX sau IS. Designerii mărcii japoneze s-au dezlănţuit şi au creeat ego-uri puternice marcate de linii tăioase pentru SUV-ul NX, rival al lui X3 şi al lui Q5 în segmentul SUV-urilor compacte adresate celor care vor dotări şi feeling premium.
NX Este un model care întoarce capete pe stradă. Este o plăcere să îl priveşti chiar şi atunci când este parcat. Iar pe lângă aspect, Lexus oferă surse pe putere rafinate ce folosesc fie motoare pe benzină, fie sisteme hibride ce combină propulsia electrică cu un motor termic pe benzină.
Inginerii Lexus nu iubesc deloc motorul diesel. Pentru cei mai mulţi dintre clienţii europeni, acest lucru este de neconceput, pentru că majoritatea modelelor SUV şi SUV premium ce se vând în Europa au sub capotă un motor care se hrăneşte cu motorină. Cum iese Lexus din acest impas atunci când marca e pusă faţă în faţă cu piaţa? Să vedem care sunt atuurile lui NX în versiunea hibridă 300h.
Lexus NX
2.5 Hibrid (300h) 197CP 4x4 Aut1 F Sport Premium
- Pret de pornire 43.900 €
- Pret model testat 62.000 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Lexus propune doar două variante de motorizare pe piaţa din România pentru modelul NX. Prima dintre ele foloseşte un motor pe benzină cu patru cilindri de 2.0 litri supraalimentat prin sistem turbo. Este primul Lexus din istorie cu motor turbo, dar nu despre el vom vorbi astăzi. Obiectul testului nostru îl face versiunea 300h, cea mai populară printre clienţii mărcii premium din Japonia. Acesta din urmă foloseşte un motor pe benzină aspirat de 2.5 litri, tot cu patru cilindri, şi un motor electric. Puterea totală a sistemului hibrid este de 197 CP, ceea ce îi conferă suficientă putere pentru orice situaţie.
Lexus NX 300h poate fi comandat atât cu tracţiune faţă, cât şi cu tracţiune integrală, dar aceasta din urmă nu foloseşte un sistem clasic de transmisie. Pentru a-i asigura modelului NX tracţiunea integrală, inginerii Lexus au montat un al doilea motor electric şi pe puntea spate. Dacă ar fi să disecăm fiecare element al sistemului hibrid, atunci e bine de ştiut că motorul pe benzină dezvoltă 155 CP şi 210 Nm, motorul electric amplasat pe puntea faţă este responsabil cu livrarea a 143 CP, iar cel de pe puntea spate mai aduce în ecuaţie 68 CP. Deşi potenţialul e imens la nivel de putere, Lexus limitează puterea maximă oferită de cele trei motoare la 197 cai putere pentru o eficienţă energetică mare.
În ceea ce priveşte transmisia, aceasta este de tip CVT. Potrivită şi concepută pentru a rula economic, această transmisie poate fi însă "personalizată" pentru a simula schimbarea a şase trepte. Iar variaţia treptelor se poate face prin intermediul porţii manuale a levierului, sau cu ajutorul clapetelor de pe volan. Este amuzant să te joci cu treptele din când în când, dar personal am apreciat sistemul de transmisie în modul automat. Lasat să îşi facă treaba, NX se mişcă fluid, folosind de câte ori are ocazia motoarele electrice. Asta îl face deosebit de silenţios. În plus, atunci când intră motorul termic, acesta o face destul de discret. Partea bună e că transmisia nu are acel comportament tipic pentru cutiile CVT care turează şi menţin motorul în zona de cuplu maxim. Inginerii Lexus au reuşit să facă acest lucru cumva mai discret şi transmiterea puterii către roţi se face într-un mod suficient de onctuos.
Consum
Lexus NX300h are practic un singur concurent direct. Acesta este Audi Q5 Hybrid, care foloseşte un motor pe benzină de 2.0 litri TFSI şi un motor electric. În ceea ce priveşte consumul de carburant, Lexus este superior dacă privim cifrele oficiale. Media de consum pentru NX 300h este de 5.3 litri/100 km, în timp ce concurentul său direct are o medie de 6.9 litri/100 km.
În realitate, Lexus NX 300h a raportat o medie de consum de 8.0 litri/100 km, dar aceasta a fost obţinută pe un traseu preponderent urban. În condiţii de trafic dificil, consumul a urcat până la o maximă de 8.8 litri/100 km.
Dacă aruncăm o privire şi la cifrele de consum ale concurenţilor premium cu motoare diesel şi puteri similare (cele pe care NX 300h vrea să le bată ka nivel de consum), versiunea hibridă a lui NX reuşeşte cifre oficiale mai bune. Vorbim aici de modele precum Mercedes-Benz GLK 220 CDI, BMW X3 xDrive20d sau Volvo XC60 D4. Singurul model care apropie de media de consum este BMW X3, cu o medie de 5.4 litri/100 km.
Performanţe
Dacă privim doar prin prisma cifrelor, Lexus NX 300h este un automobil lent după standardele clasei. Mai ales în raport cu concurența directă. Pentru a accelera de la 0 la 100 km/oră, Lexus NX 300h are nevoie de 9.2 secunde, o cifră decentă, însă viteza maximă care poate fi atinsă este de doar 180 km/oră. Chiar dacă în viața reală nu prea ai unde să te grăbești cu o viteză mai mare de atât (exceptând autostrăzile nelimitate ale Germaniei), , vorbim, totuși, despre o chestiune de reputație. Când joci în zona SUV-urilor premium, un segment extrem de important în Europa și America, parcă trebuie să oferi ceva mai mult la acest capitol.
Singurul concurent direct, Audi Q5 Hybrid își depășește net adversarul, având o accelerație de la 0 la 100 km/oră ce este efectuată în 7.1 secunde, iar viteza de top este un respectabil 225 km/oră. Valori similare regăsim și în zona cconcurenților cu puteri similare, dar cu surse de putere convenționale.
Interior
High tech. Este primul gând care îți trece prin minte atunci când iei loc la volanul lui Lexus NX.
Remarci însă şi faptul că nu este cel mai spațios SUV din lume, interiorul plătind un mic trbuit designului angular. Revenind la părţile bune, remarcăm calitatea materialelor și amplasarea ergonomică a comenzilor. Totul este acolo unde trebuie, iar Lexus a modificat în sfârșit cele câteva elemente care stricau farmecul modelelor anterioare. De exemplu, grafica display-ului central a fost adusă în acest secol. Iar pentru a controla sistemul infotainment, Lexus a renunțat la acel ciudat controller care aducea cu un mouse în favoarea unui trackpad cu force feedback. Este mult mai precis și mai ușor de folosit decât soluția anterioară.
Poziția la volan este una înaltă și aș fi preferat ca scaunul șoferului să poată fi lăsat mai jos. Dar scaunele sunt foarte bine profilate și confortabile. Pentru varianta F-Sport Premium, tot bordul a fost îmbrăcat în piele finisată care vine cu linii de cusături rafinate şi lăsate la vedere. Nu există urmă de lemn, dar avem inserții metalice, totul pentru a face acest model mult mai atractiv pentru clienții tineri. Singurul element clasic este ceasul analogic amplsat în mijlocul consolei centrale.
În fața trackpad-ului există un sprijin pentru mână, îmbrăcat în piele, iar în spatele său apare un mic spațiu de depozitare al cărui capac are pe interior o oglindă de curtoazie, foarte bună pentru doamne.
În ceea ce privește portbagajul, acesta are un volum util de 475 litri, ceea ce îl situează undeva în media clasei.Campion la capitolul volum al portbagajului este BMW X3 și al său portbagaj de 550 litri.
Preţ de achiziţie
Lexus NX 300h este un SUV premium cu propulsie hibridă. Prețul este specific pentru acest segment, iar modelul NX poate fi achiziționat începând cu suma de 43.900 euro. Pentru echiparea F-Sport Premium, testată de noi, trebuie să plătim 62.000 euro, dar modelul vine dotat cu aproape tot ce se poate bifa. Peste această variantă mai există doar echiparea Luxury, cear pune accent pe un stil ceva mai clasic. Această variantă a fost testată de colegul Sebastian în cadrul lansării internaționale.
În ceea ce privește concurența, un Audi Q5 Hybrid costă 59.000 euro, iar un model echivalent de la BMW sau Mercedes-Benz, dar cu motor diesel, costă aproximativ 40-42.000 euro, fără dotări opționale.
Deci, în mare, preţurile sunt asemănătoare cu cele ale unui diesel echivalent.
Siguranţă
Lexus NX a trecut prin testele de impact EuroNCAP în 2014 și a obținut scorul general maxim de cinci stele. Cu un grad de protecție pentru pasageri de 82%, Lexus NX se alătură galeriei de modele ale mărcii premium japoneze cu scor de top.
Lexus NX vine echipat cu opt airbaguri și cu o lungă listă de sisteme active care protejează permanent. Există avertizare la părăsirea accidentală a benzii de rualre, tempomat automat și un set complet de senzori pentru parcare.
Ţinută de drum
Când Lexus a lansat modelul NX, a fost clar că acesta nu este dedicat excursiilor în natură, ci este mai degrabă un automobil pentru jungla urbană. Lexus ştie că majoritatea clienţilor de modele SUV premium nu vor părăsi niciodată asfaltul, iar NX a fost dezvoltat pentru aceşti clienţi. Este un automobil cu o latură confortabilă ceva mai dezvoltată faţă de cea dinamică.
Dacă alegem un stil de condus mai sportiv, ţinuta de drum este satisfăcătoare, dar nu se ridică la nivelul unui Porsche Macan, lider de necontestat la acest capitol în segment. Este însă un agregat foarte agreabil în oraş, în ciuda dimensunilor exterioare.
Datorită sistemului de propulsie hibrid şi a faptului că foloseşte pe cât posibil motoarele electrice şi tracţiunea integrală oferită astfel, NX se mişcă extrem de dezinvolt prin traficul urban. Singurul lucru care necesită un pic de obişnuinţă este feelingul din pedala de frână. Aceasta se simte cumva ciudat şi este greu de dozat datorită faptului că este gândită pentru a recupera eficient energia din frânare.
Vizibilitate
Așa cum spuneam mai devreme, interiorul lui Lexus NX este un pic sacrificat pe altarul designului exterior. Acest lucru se traduce atât prin spațiul nu foarte generos la interior, cât şi prin suprafețele vitrate relativ înguste.
Acest lucru nu ridică probleme majore la capitolul vizibilitate, dar, ca de obicei, trebuie acordată o atenție mai mare la virajele de stânga când montantul poate jena vizibilitatea. Pentru manevrele de parcare, Lexus și-a dotat modelul cu cameră video și un set complet de senzori pentru a evita situațiile neplăcute.
Tehnologie
Atunci când vine vorba de tehnologie, NX trage de tot ceea ce poate oferi Lexus la această oră. Astfel că aici găseşti cam tot ceea ce-şi poate dori un proprietar de SUV premium de la automobilul său. Lexus NX poate oferi wifi onboard şi încărcător inductiv amplasat în contieră pentru telefonul mobil. Sunt doar două exemple de tehnologie de ultimă oră prezente pe cel mai nou SUV Lexus. Avem cruise control adaptiv, sistem infotainment controlat prin trackpad, patru moduri de rulare (Eco, Normal, Sport şi Sport Plus), hayon electric, volan încălzit, sistem audio de calitate şi multe sisteme de siguranţă active.
Nu mai luăm în calcul sistemul de propulsie cu un motor pe benzină şi două motoare electrice care oferă tracţiune integrală, una dintre cele mai complexe soluţii de pe piaţă în acest moment.
Pe volan sunt amplasate câteva comenzi esenţiale, iar multe dintre funcţiile des utilizate sunt activate automat. Cel mai bun exemplu este frâna de parcare, care se activează automat în momentul în care levierul cutiei de viteze este pus în poziţia Park. O soluţie simplă, dar pe care, oarecum ciudat, nu o găseşti decât în puţine cazuri în industrie.
Design
Atunci când oficialii Lexus au decis introducerea modelului NX în gamă, au știut că trebuie să le dea mână liberă designerilor pentru a face un model atractiv. Asta pentru că Lexus era o marcă cunoscută pentru SUV-ul RX, rafinat și elegant, dar în nici un caz unul care să întoarcă capete pe stradă.
Ei bine, în loc să copieze liniile lui RX la scară redusă, designerii mărcii japoneze au creat un model cu linii tăioase și îndrăznețe. Lexus NX arată bine, orice s-ar spune. Este o apariție care atrage atenția, este plăcut vederii și îți rămâne imprimat pe retină și după ce a trecut pe lângă tine. Spre deosebiere de alți constructori care parcă își trag la indigo modelele din gamă, Lexus a reușit să evite această capcană și să ofere modele cu un design realmente atrăgător.
Ne-a placut
- Calitatea materialelor şi finisărilor
- Design
- Tehnologie
Nu ne-a placut
- Ţinută de drum sub standardele clasei
- Preţ
- Lipsa unei motorizări diesel
Date tehnice - Lexus NX 2.5 Hibrid (300h) 197CP 4x4 Aut1 F Sport Premium | ||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Lexus
-
Constructorul nipon de automobile anunță o nouă versiune de bază pentru SUV-ul cu zero emisii RZ. Denumită RZ 300e, această oferă până la 480 de kilometri autonomie și o configurație cu roți motrice față. (Luni, 20 Mai 2024)
-
Noul Lexus LBX, cel mai mic model din portofoliul niponilor, a ajuns în România. SUV-ul a fost prezentat în cadrul unui eveniment special, la care am luat și noi parte. Prețurile pornesc de la 38.200 de euro cu TVA inclus. (Joi, 18 Aprilie 2024)
-
Monovolumul Lexus LM a debarcat, în premieră, pe Bătrânul Continent. Acesta este disponibil în versiuni cu 4 sau 7 locuri, iar singura motorizare este una hibrid, cu 250 de cai putere. (Marti, 03 Octombrie 2023)
-
Euro NCAP a publicat rezultatele celei mai recente sesiuni de teste de siguranță. Lexus RZ, primul model cu zero emisii al mărcii nipone, a primit punctaj maxim. (Miercuri, 06 Septembrie 2023)
-
Constructorul japonez de automobile anunță o serie de îmbunătățiri pentru electricul UX. De departe cea mai importantă noutate este o baterie mai mare, mulțumită căreia autonomia a crescut cu 40%. (Luni, 26 Iunie 2023)
Pai dau 62.000 euro pe lexusu asta care prinde doar 180 km/h ?
Adica te duci prin Germania la vmax, cu pistoanele luptandu-se sa nu sara prin capota si dintr-o data... trece usurel un Logan pe langa tine.
Bravo Lexus, o noua dovada ca este "Taticul" piatei auto premium, cu calitate si materiale mai bune decat ofer Bentley, poate la nivel cu Maybach.
Masina asta ofera tehnologie de top si este una dintre cele mai echilibrate masini hibride de pe piata. Ai confort f bun, materiale f bune la interior, sistem de transmisie f bine pus la punct (Toyota stie cu ce se mananca treaba asta de mai bine de 15 ani) si evidet, pret pe masura.
Se pare ca unii au ramas inca socati de comentariile deplasate ale domnului @Mafia. Pacat, pentru ca marca asta chiar nu are nici o vina.
esti intr-o mica eroare. Ce spui tu e corect de principiu, doar ca ansamblul ofera in total 197CP. Esti constient ca motorul ala de 2,5L merge,asa, intr-o doara si ca toata supradimensionarea are ca rezultat o functionare in parametrii energetici optimi si de fiabilitate maxima.
Din ce am citit in articol ansamblul este LIMITAT, (din anumite considerente) ceea ce insemna ca viteza maxima nu e maxima (sic!) iar pistoanele, in nici un caz, nu se vor chinui sa ramana sub capota. Mai degraba as crede ca la 180km/h ansamblul motor se simte pur si simplu....bine.
Acum, designul nu-mi place, supradimensionarea motorului termic este explicabila dar nu e visul meu si, in concluzie, inca un model pentru cei care au impresia ca 2 bilute trebuie afisate ostentativ si neaparat pe un SUV.
Nu cred ca e prostie sa spui ca aceste doua aspecte sunt un minus pentru acest model, asa cum a notat si cel care a testat masina.
Daca ne luam dupa faptul ca sistemul e limitat si alta de fapt e viteza maxima, atunci teoria asta o putem aplica la foarte multe modele.
Sorry, eu raman la parerea mea: intr-o piata in care viteza maxima si acceleratia sunt criterii importante de selectie, Lexus dezamageste la aceste capitole, prin ceea ce ofera. Ai putea spune "ok, pentru cine vrea sportivitate sa mearga in alta parte, caci Lexus ofer un sistem revolutionar, eficient si economic". Pai nu stiu... nu prea se vede asta din cifrele de consum. Adica mi-as lua o masina limitata si la 170 km/h, dar atunci vreau sa vad un consum de carburant net inferior fata de ceea ce ofera concurenta, acel gen de consum cu care dobori recorduri.
da, intr-o piata in care conteaza viteza, acceleratia si caii putere modelul asta e o veriga slaba.
Acum e posibil ca fiecare constructor sa incerce sa-si gaseasca proprii consumatori. Unii prefera sa alerge si sa o arda la 250km/h, altii vor "slow and low".
Oricum in Europa NX e invizibil, XC60 se vinde de 14 ori mai mult.
Inca o data, ar fi explicabile perfomantele slabe, daca am vorbi de un consum record, dar nu e cazul. Acceleratia e sub 10 secunde, dar la fel sta treaba si la Logan 1,6 16v. Nu e doar o chestie de prestigiu aici,
vorbim de un indice important in industria auto si care joaca un rol important in mintea clientilor.
Daca e bine sau nu, daca chiar ai nevoie sa te deplasezi cu vitezi mai mari de 180 la ora, asta e subiectul altor discutii, insa la ora actuala, astea sunt cifrele cu care masuram performanta unor autoturisme, iar cand vine vorba de unul care costa 50-60.000 de euro, eu zic ca-i important sa ofer performante cel putin la nivelul concurentei.
@mowgli, tu esti mai prost decat prevede legea. Si la Loganul meu viteza maxima ''constructiva'' e de 175 km/h ,, si ce crezi ? Eu am prins 190 km/h asa ca hai zat !
1-''Respectivul sistem audio are un amplificator pe 12 canale şi totalizează o putere reală de 835 de waţi, cu o distorsiune totală limitată la mai puţin de 0.1 procente. Rezultatul este o claritate nemaiîntâlnită de mine la un sistem audio într-o maşină''
2-''High tech. Este primul gând care îți trece prin minte atunci când iei loc la volanul lui Lexus NX''
3-Ne-a placut > ''Calitatea materialelor şi
finisărilor,Design,Tehnologie''
Lexus tot Lexus ramane. Un fel de brand non-cocalaresc, sau mai bine zis non-chinezesc. Singurul brand care respecta calitate si nu asambleaza in China. Mercedes si BMW au cam dezamagit
Mircea Badea conduce 2 Toyote Avensis : una 2.2 D-CAT 177 CP auto si una 2.0 VVT-I , problema e ca diferenta dintre tine si astia doi e colosala. Astia doi castiga miii si mii de euro lunar , si isi permit orice Lexus si Toyota noua , pe cand tu......... nu voi mai specula, tre sa fim totusi cenzurati in limbaj. Imi pare rau sa zic, dar cred ca voi renunta sa comentez aici cu asa ''intelectuali''
Dar de BMW -Made in ''Ciaina''' sau Mercedes - Made in ''Ciaina'' ai auzit ? :))))))
Sincer sa fiu, sa ma plateasca Toyota sa le fac reclama, as conduce si eu una. https://www.youtube.com/watch?v=E25lS7I3NN4
Ceva mai bun decat Mircea Badea, sunt. Doar ca , sa absovi Liceul de Informatică și Facultatea de Cibernetică din București, iti trebuie un IQ ridicat, un IQ pe care cei descrisi de tine nu il au. Pricepi ? De fapt, daca nu avea ''scoala'' nu ar fi castigat de la Voiculescu peste 12 mii euro lunar, din comisionul de rigoare. Marea problema e ca, tu esti copil mic pe langa el, dar iti dai cu parerea, mey Dane mey, cred ca te-ai tampit de la facturile cu apa :))))))))
Un alt exemplu : Albert 2 de Monaco: Laxus LS 600HL LANDAULET + alte cateva sute de modele RX si GS , priceless ?
Si pe mn daca m-ar plati Marsadas sau Bi Em Dabal Yu sa le fac reclama, le-as conduce. Dar intre timp as cauta rapid un CD cu manele, fiindca ca la Marsadas si Bemve, nu suna nicaieri binea Salam in boxe , si voi inchiria si un lant de aur , ca sa scot mana pe geam, si cu pipa scoasa sa se auda : '' Mare, mare, mare mareeee suuucariiimeee....''' :))))))
https://www.youtube.com/watch?v=LFkyCpG0f-I
http://www.automarket.ro/stiri/lexus-nu-va-produce-masini-in-china-de-teama-problemelor-de-calitate-56244.html
De exemplu Ministru Finantelor Ioana Petrescu a absolvit la Harvard si se vede clar cum ii iese IQ-ul prin pori si Romania bubuie din punct de vedere economic. Mircea Badea era ala de iesea cu bata si cu pumnul, ala de-ti crapa capu daca nush ce, ala de scotea pistolul de sub birou, ala de te injura la televizor, si pe tine si pe ma-ta doar ca nu erai de acord cu el, ala de incalca legea, depasind viteza legala si apoi ii lua pe politisti peste picior ca au indraznit sa-l opreasca.
Asta-i absolventul nostru minune. Fac ceva pe banii lui. De parca daca ai 12.000 de euro esti mai presus decat mine ca fiinta umana.
Ii un mare bou si un exemplu negativ pentru orice stat civilizat. Sigur ca noi traim in Romania, deci nu ne includem in categoria statelor civilizate (vezi comentariile de mai sus) si asta ne ocupa tot timpul.
Bine pa.
Faptul ca mai ieri faceati afirmatii penibile gen comparatii ''compari cilindree vs cilindree'' e total deplasat . Ca si cum ai compara sa zicem 1.0 60 CP N/A si 1.0 EcoBoost 125 CP. Pai normal ca motorul cu mai multe resurse, mai multi caluti va accelera mai rapid, si asta s-ar fi intamplat si daca cea de-a doua motorizare de 125 era aspirata. Motorul fiind mai puternic accelera in mod LOGIC mai rapid decat cel de 60 cai, deci care-i faza ? E deplasata comparatia cu cilindree vs cilindree, mult mai bine putere vs putere ( egala ). Deci ce pretentii mai poate avea omul de la voi doi ?
Tre să fii elev in clasele primare, ca sa spui ca :" e corect sa compari motoare cu același volum".
Voi inainte de a scri, nu cumva uitati sa conectati si creierul ?
Hai sa luam exemplu concret, ca să nu vorbim la general ca nu mai ajunge in capu vostru, care nu gandeste o secundă.
MERCEDES S65 AMG versus MERCEDES SLS AMG.
Tot prostu' știe ca S65 are un V12 Twin-Turbo de 6.0 litri care dezvolta 630CP, iar SLS are un V8 cu 6.2 litri volum aspirat, care dezvoltă..631 cai putere.
Vreau in comentariu de mai jos sa-mi explicați următoarele:
1. Din ce cauza aspiratul de pe SLS face cu 1 CP mai mult decat un twin turbo de practic acelasi volum?
2. Care e cel mai important factor care determină puterea oricarui motor cu ardere internă ? Și faceti comparatie intre motorul lui S65 si SLS din punctul ăsta de vedere.
3. Care e diferența dintre cuplul motor maxim și puterea maxima a unui motor termic? De ce un motor de ..sa zicem...650 de cai poate avea un cuplu maxim de 700Nm, iar altul TOT CU 650cp poate dezvolta peste 1000Nm. Vreau sa explicați fenomenul de-a amanuntul..
4. De ce Weineck Cobra 780 c.i. cu motor de 13 litri V8 cu 2 carburatoare ASPIRAT...vechitura dracului..ineficientă! (Intradevar e infeficienta, nu glumesc), cum p**** masii face 1150 cai putere si 1760Nm ??? Cat facea Veyron ?? W16 8.0 QUAD-Turbo....1000cp si 1250Nm ?
5. De ce un motor turbo-diesel de acelasi volum, acelasi an productie va face o putere maxima mai mica decat in turbo pe benzina, dar va avea cuplu maxim mai mare ?
(Exemplu Subaru Legacy 2.0 diesel...150 de cai si 350Nm , 86mm cursa pistonului , 86mm diametrul cilindrului și Skoda Octavia RS ..2.0 turbo benzina, 200cp si 280Nm ...la fel 86 mm x 86 mm )
Vreau sa explicati orice fenomen și vreau și legătura dintre ele. Vreau sa folositi in explicatie termeni ca - "Thermal Efficiency" și "Volumetric Efficiency" ...vreau sa scriti ecuatia chimica a arderii benzinei (ok, benzina e un amestec de hidrocarburi...luați C8H18)...vreau să o egalati si sa-mi demonstrați prin calcul ce raport trebuie sa fie intre aer și benzina , la intrarea in cilindru.
De asemenea vreau sa-mi explicati de ce un motor diesel e mai eficient decat unul pe benzina...
6. Vreau sa imi explicati rolul unui turbocompresor montat pe un motor PE BENZINĂ. Vreau sa imi scriți și dezavantajele instalarii unui turbocompresor. Vreau sa imi explicati ce e ăla "A/R" care-l vedem in specificatiile unui turbocompresor și ce se modifica atunci cand avem alt raport A/R .
9. Atașat la primu punct. De ce un motor DIESEL de 16 litri volum, turbo (Volvo FH12) ..dezvolta 750 cai putere iar unu de Formula 1 1.6 Turbo - 800cp??
PS: o explicatie cat mai academică. La subiect. Fara abureli și prostii. Cat mai științific. Explicatii logice, și fara limbaj de cartier.
Inca ceva: daca nu știti, o sa va scriu eu raspunsurile la intrebarile mele de mai sus.
In sfarsit ........ Cand un Tiguan va ajunge sa functioneze la peste 300.00 KM ca si Rav 4, atunci mai vb
http://www.autovit.ro/toyota-rav-4-C36805215.html
Apropo, masinile trustului sunt Toyota, Lexus, BMW, Mercedes, VW si Ford. Va dati seama? Acolo e o amestecatura de intelectual si cocalari. Exact ca taberele de aici. :)))
AVANTAJE FATA DE CONCURENTA DIRECTA:
- ansamblul hibrid foarte eficient,
- tinuta de drum exemplara in clasa
-calitatea materialelor si atentia la detalii
-fiabilitate
-tehnologii moderne si avansate
-antifonare exemplara
-confort sporit
-pretul mai mic
DEZAVANTAJE FATA DE CONCURENTA DIRECTA:
- feedback artificial
-lipsa unei configuratii
-putine motorizari
-ruliu pronuntat in viraje