Miercuri, 20.09.2017
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ianuarie 2016. Mă aflam la Detroit, un salon auto care s-a transformat în ultimii ani din vârful de lance al industriei auto americane într-un eveniment care se chinuie să strângă constructorii auto într-o zonă a Statelor Unite care suferă major după căderea financiară din 2007-2008. Detroit și-a pierdut strălucirea, iar singurul argument major în favoarea salonului din Michigan este faptul că e încă "casa" celor trei mari constructori americani.
În 2016, însă, m-am oprit la standul Lexus ca să admir formele unui concept de coupe care arăta fabulos. Spectaculos, agresiv, foarte curajos. Un concept care te invita să-l privești din toate unghiurile posibile și te provoca să-i găsești măcar un defect estetic. L-am fotografiat, l-am publicat pe pagina de Facebook Automarket și pe site și am decretat triumfător că noul Lexus LC este de departe cel mai spectaculos concept prezent la Detroit. Și că dacă această versiune pre-serie a modelului arată așa, trebuie să ne așteptăm la o mașină de producție absolut fascinantă.
O singură problemă: nu era concept. Era model de serie.
După aproape 15 ani în presa auto și cu o cârcă de saloane auto în portofoliu, creierul meu n-a putut pur și simplu să conștientizeze că mașina pe care o vedeam în față era versiunea finală care urma să intre pe linia de producție. Era atât de nonconformist, atât de agresiv, încât mașina radicală pe care o vedeam în față nu avea cum să fie decât o variantă evoluată a conceptului LF-LC, pe care-l văzusem la același Salon de la Detroit cu 4 ani în urmă. Mai ales că diferențele între ele erau minore, aproape insesizabile.
Ei bine, Lexus LC e în fața noastră în "carne și oase" și astăzi poate fi comandat de cei care își doresc un coupe cu patru locuri construit pentru a fascina. Un GT autentic dezvoltat cu scopul de a le demonstra tuturor că brandul premium nipon se poate ridica la nivelul mărcilor germane și că pe alocuri le poate depăși.
Lexus LC
5.0 Benzina (V8) 477CP Aut10 Sport Premium
- Pret de pornire 99.950 €
- Pret model testat 115.900 €
Motor / Transmisie
Disponibil în două variante de motorizare, LC nu aduce nicio surpriză din acest punct de vedere: avem de ales fie un motor pe benzină, fie un sistem de propulsie hibrid. Ce diferă față de oferta "pământeană" din restul gamei Lexus sau Toyota sunt cifrele pe care le ai la dispoziție pe acest model. Pentru că nu e "un motor pe benzină" simplu și atât, ci un V8 aspirat de 5.0 litri care dezvoltă 477 CP și te teleportează direct în epoca în care aceste motoare nu aveau în față dificilul zid al downsizing-ului. Iar sistemul hibrid nu e unul realizat (doar) pentru un consum bun, ci pentru a stoarce picătură cu picătură performanțe de top: V6 aspirat de 3.5 litri plus motor electric de 179 CP ambalate într-un pachet care în total dezvoltă 359 de cai putere.
Nu-ți trebuie multe cunoștințe tehnice pentru a înțelege că un V8 de 5.0 litri montat pe o mașină care arată de parcă e decupată din filmele SF se combină într-o mașină dezirabilă și mai mult decât atât. Ce trebuie spus, însă, este că Lexus LC nu e un animal construit pentru a hurui în linie dreaptă, ci un GT adevărat cu alură de sportivă pur-sânge. O mașină care poate fi confortabilă sau atletică, în funcție de dorințe și de moment, un coupe cu patru locuri reale care poate fi companion de încredere în vacanțele unei familii de trei membri.
Cuplat cu o transmisie automată cu 10 trepte (convertor de cuplu, nu dublu ambreiaj), LC se prezintă ca o mașină care pleacă din poziție indiferent de viteza cu care rulezi, pentru că resursele motorului V8 par nelimitate atunci când te afli la volan.
Dar nu e singurul aspect al V8-ului care duce 477 CP la 7100 rpm și 540 Nm la 4800 rpm, resurse transferate către roțile din spate. Până la zona roșie a turometrului, așezată pe la 7300 rpm, motorul de 5.0 litri de sub capota lui LC bolborosește baritonal și își construiește excelent recitalul sonor, oferindu-ți o senzație pregnantă de plăcere care mestecă vârtos prin receptorii senzoriali. Dar pentru că cei de la Lexus au ținut să nu trezească revolte prin cartierele de lux ale orașelor, sunetul motorului V8 crește exponențial doar după ce trece de 5000 de ture, ceea ce înseamnă că jos vorbim de o mașină care poate fi docilă atunci când i-o ceri.
Nu mai vorbim de faptul că transmisia cu 10 trepte are o plajă de "joacă" foarte largă, iar flexibilitatea acesteia transformă rularea pe autostradă într-un experiment în care urmărești cum sistemul își permite să te arunce în treapta a 10-a la 90 de km/h, raportul fiind unul dedicat consumului mic în regim de rulare de croazieră.
Dacă sunteți fanii schimbării manuale a rapoartelor, cele două clapete din magneziu aflate în spatele volanului și integrate perfect în peisajul manga al mașinii în general vă vor ajuta să vă simțiți în control. Probabil că modul manual de schimbare a treptelor va fi utilizat mai ales pe șoselele virajate, acolo unde s-ar putea să-ți dorești retrogradări ceva mai agresive.
Consum
Deși în fotografii pare un coupe agresiv de dimensiuni medii, LC este un coupe GT de aproape două tone și 4.8 metri. Altfel spus, pentru a căuta rivalii lui LC trebuie să ajungeți în zona în care se află mașini precum BMW Seria 6 (care o dată cu viitoarea generație se pregătește să devină Seria 8) sau Maserati GranTurismo, mașini care mizeză pe aceeași idee pe care marșează și modelul Lexus: conceperea unei experiențe de șofat care să nu ducă la extrem nici sportivitatea, nici confortul, ci să le îmbine pe amândouă într-un pachet pe cât de dinamic, pe atât de funcțional.
Pe scurt, Lexus LC reprezintă ceea ce ar trebui să fie un model așezat în gama Porsche între 911 și Panamera.
În aceste condiții, e inutil să discutăm despre consum ca despre un factor decisiv în achiziția unui Lexus LC, chit că prezența unei versiuni hibride în gamă poate să-ți dea de gândit în acest sens.
Cu toate acestea, chiar dacă nu e decisiv, elementul consum ne poate oferi un indiciu important legat de modul în care inginerii au împachetat oferta tehnică într-un segment care se bazează mai degrabă pe performanțe dinamice.
Ei bine, în cazul lui LC 500, denumirea oficială a versiunii V8 de 5.0 litri, vorbim despre un consum care în regim mediu mixt ajunge la 11.5 litri/100 km, cu un extraurban de 8.0 litri și un urban de 17.4 litri. Noi nu am avut ocazia de a testa mașina în regim urban, însă vă putem confirma faptul că pe autostrăzile din Germania și Elveția consumul mediu ajunge pe la 11-12 litri/100 km, în timp ce episoadele de "distracție" pe șosele și serpentine urcă cifrele de consum spre 18-20 de litri/100 km.
Partea bună e că rezervorul lui LC poate găzdui 82 de litri, ceea ce înseamnă că autonomia maximă a mașinii va fi în general de peste 500 de kilometri.
O privire asupra segmentului ne oferă un peisaj complet dihotomic. De exemplu, aflăm că Seria 6 în versiunea 650i (V8 de 4.4 litri și 450 CP) consumă în regim mediu mixt 8.6 litri, în timp ce Maserati GranTurismo (V8 de 4.7 litri și 460 CP) urcă la 14.3 litri/100 km.
Performanţe
4.6, 4.7 și 4.8 secunde. Acestea sunt accelerațiile oficiale 0-100 km/h afișate în cartea tehnică de BMW 650i, Lexus LC 500, respectiv Maserati GranTurismo Sport. După cum puteți deduce singuri, vorbim despre un segment în care bătaia se duce pe o plajă aflată sub 5.0 secunde, valori normale pentru clienți care știu foarte bine că un V8 trebuie să ofere performanțe de top.
La capitolul viteză maximă, lucrurile stau invers. Maserati urcă la 299 km/h, Lexus LC ajunge la 270 km/h, în timp ce Seria 6 nu trece de borna autoimpusă de 250 km/h.
Interior
Interioarele pe care le oferă Toyota și Lexus au fost întotdeauna un motiv de discuție între fanii celor două mărci japoneze și fanii rivalilor, chit că vorbim de mărcile germane sau de oricare alte branduri. Când vorbim însă de un coupe GT al cărui preț de pornire este de 100.000 de euro, lucrurile ar trebui să fie ceva mai puțin nuanțate.
Și sunt destul de clare.
Inginerii și designerii japonezi au lucrat îndeaproape cu meșteri japonezi pentru a crea un habitaclu care respiră calitate prin toți porii. Chir dacă unele combinații de culori disponibile pe LC pot să inducă ideea de curcubeu inutil - alegerea lor rămânând însă la discreția clienților finali - majoritatea opțiunilor disponibile pentru interiorul lui LC reprezintă abordări prin care transpiră o calitate percepută la înalt nivel.
Nu există multe elemente care să te facă să strâmbi din nas atunci când te afli în interiorul lui LC. Până și locurile din spate, prezentate modest ca un "+2" în cartea tehnică, pot să acomodeze un adult fără probleme pe distanțe mici și medii. Noi, de exemplu, am traversat un sfert de Germanie și toată Elveția cun un pasager pe locul din dreapta spate. Chiar dacă accesul nu e tocmai floare la ureche, poziția este acceptabilă.
În ceea ce privește cea mai importantă poziție din habitaclu, cea a șoferului, veștile sunt excelente. Cei de la Lexus au fost nevoiți să aștepte patru ani între prezentarea conceptului și lansarea versiunii de serie pentru a putea să construiască mașina pe o platformă complet nouă care-i dă ocazia celui de la volan să stea într-o poziție joasă, sportivă, foarte aproape de podea. O poziție din care "înțelegi" foarte bine fiecare mișcare a mașinii pe viraje și simți imediat orice încercare de digresiune dinamică. Puncte bonus pentru scaunele profilate anatomic disponibile în pachetele Sport și Sport+.
La nivel ergonomic, LC a fost lucrat atent și în detaliu. Priviți "coarnele" din stânga și dreapta volanului care controlează modurile de rulare, respectiv sistemul ESP. Priviți planșa de bord dominată de de display-ul central wide orientat spre șofer, așa cum sunt toate comenzile pe care le ai la îndemână în LC. Există însă și mici sincope de ergonomie: display-ul central este controlat printr-un touchpad pătrat așezat pe consolă, și nu printr-un buton rotativ (buton care există pe consolă, dar se ocupă de volumul audio). Asta înseamnă că ai nevoie de timp pentru a înțelege cum trebuie să controlezi prin gesturi ce vezi pe ecran.
Apropo de detalii, mi-a plăcut cum designerii Lexus au încadrat scaunul pasagerului într-un "cocon" de siguranță care oferă două mânere decupate la nivelul picioarelor în ușă, respectiv într-un pasaj al consolei centrale. Acestea îți oferă control și stabilitate net superioare clasicului mâner de plafon atunci când șoferul hotărăște să urce pe panta dinamică a mașinii pe serpentine, de exemplu.
La nivelul materialelor utilizate, cei de la Lexus au combinat pielea cu Alcantara și cu soluții ornamentale de top - vezi panoul texturat glossy din fața pasagerului.
Dacă suneți familiarizați cu supercar-ul LFA, un experiment reușit produs în serie limitată al japonezilor, veți recunoaște câteva detalii și elemente preluate de pe acesta. Cel mai vizibil este instrumentarul de bord digital cu cerc central mobil care duce digitalizarea zonei aflate în raza vizuală a șoferului la un nivel superior. În plus, chiar dacă pare complex șu pe alocuri complicat, computerul de bord al lui LC este atât de ușor de înțeles și de utilizat, încât nu ai nevoie decât de un minut pentru a prinde toate "chichițele" informaționale ale acestuia.
Un minus al lui LC: capacitatea portbagajului. Pentru o mașină care se prezintă ca un GT care poate adăposti mai mult de doi pasageri, portbagajul de nici 200 de litri este un dezavantaj în fața concurenților. De exemplu, Seria 6 oferă 460 de litri.
Preţ de achiziţie
O mașină specială trebuie să vină la un preț special. Iar când vorbim de segmentul coupe-urilor GT cu motoare V8, prețurile se învârt în jurul bornei psihologice de 100.000 de euro.
Atât de psihologică, încât cei de la Lexus au mizat pe efectul numărului redus al cifrelor pentru a anunța un preț de pornire de 99.950 de euro, ca la promoțiile de supermarket. Partea interesantă e că atât V8-ul LC 500, cât și hibridul LC 350h pornesc de la aceeași sumă pe nivelul de echipare Luxury. Iar nivelurile de echipare, cresc proporțional identic: Sport costă 107.900 de euro pe ambele motirizări, iar Sport Premium ajunge la 115.900 de euro.
Noi am testat pe șoselele din Germania și Elveția versiunea de top, care oferă o listă imensă de elemente standard.
În cazul lui Seria 6 650i, prețul de bază e ceva mai coborât - 97.400 de euro - dar echiparea la un nivel asemănător cu cel oferit de Lexus pe LC Sport Premium duce prețul către 135.000 de euro.
Siguranţă
Probabil că EuroNCAP nu ne va oferi imaginea tristă a unui LC schimonosit după testele de siguranță, pentru că costurile unui astfel de test ar fi majore. Ce știm însă este faptul că un producător precum Lexus nu-și permite să facă experimente și economii pe o mașină precum LC, iar asta se traduce prin faptul că în lista de dotări ale mașinii se află o armată de elemente care au efect activ sau pasiv asupra siguranței.
Pentru a ne ușura munca, cei de la Lexus au "împachetat" aceste sisteme sub umbrela Lexus Safety System +, o colecție de tehnologii disponibile standard pe LC dezvoltate pentru a se asigura că mașina poate controla în situații limită volanul sau frânele pentru a evita un accident.
Safety System + folosește radare, camere și senzori pentru a detecta mașinile și pietonii și pentru a frâna în caz de urgență, vine cu sisteme precum cruise controlul adaptiv cu asistență la părăsirea accidentală a benzii. Asistentul de unghi mort, cel de fază lungă și cititorul de semne de circulație sunt și ele prezente în arsenalul lui LC.
Un bonus care amestecă tehnologia cu siguranța: Head-Up Display-ul care proiectează pe parbriz informațiile utile în format HD este o reușită tehnologică remarcabilă care-ți ușurează munca la volan și demonstrează că un instrumentar de bord digital nu înseamnă neapărat că un pachet Head-Up Display e superfluu.
Ţinută de drum
În ciuda faptului că are aproape două tone, Lexus LC e un atlet remarcabil pe șosea, iar acest lucru se datorează faptului că modelul japonezilor este construit pe o platformă complet nouă, dedicată acestui tip de mașină. Numele său este Global Arhictecture - Luxury (GA-L) și va fi baza de producție pentru mai multe modele Lexus în viitorul apropiat în zona segmentelor superioare.
Nu voi intra în detalii tehnice legate de construcția platformei, dar voi puncta faptul că aceasta oferă o rigiditate torsională de top și o poziție de condus foarte coborâtă care vine la pachet cu un centru de greutate care coboară și el serios. Aceste elemente dublate de arhitectura motor frontal - propulsie (vorba vine, el este așezat deasupra axei față, deci e undeva la limită între frontal și central) transformă LC dintr-un GT într-o sportivă prin simpla apăsare a unui buton. Mă rog, prin simpla rotire a manetei dedicate aflate în dreapta volanului.
Structura mașinii este un amestec de oțel, aluminiu și fibră de carbon (vezi plafonul sau structura ușilor versiunilor superioare), iar suspensiile de tip Multilink au fost configurate pentru a oferi atât confort la drum lung, cât și rigiditatea necesară la o rulare sportivă. Noi am reușit să testăm mașina în ambele situații, chit că testul s-a desfășurat în general pe asfalt umed la temperaturi aproape de cele la care e nevoie de anvelope de iarnă.
Am făcut cunoștință astfel cu o mașină echilibrată, foarte plăcută la utilizare la viteze de croazieră și bine așezată pe șosea în viraje. Agilitatea și caracterul atletic dezvoltate pe serpentine în modurile de rulare Sport și Sport+ fac parte din caracterul mașinii și se potrivesc parcă mai bine cu LC în contextul în care, de afară, modelul Lexus pare gata să înfulece trecătorile din Alpi.
Sub cearșaf stă un diferențial cu alunecare limitată care face ca lucrurile să se lege cât mai bine posibil în absența unui sistem de tracțiune integrală. Mai mult, nivelul de echipare Sport + vine cu direcție integrală (ascunsă în denumirea Lexus Dynamic Handling), sistem care - spun japonezii - îmbunătățește sensibil caracterul mașinii. Nu am avut la dispoziție decât versiunea Sport + în testul european, deci nu ne-am putut face o părere comparativă.
Un plus major pentru sistemul de direcție. Exact și fin ca un bisturiu, acesta îți oferă informații clare și imediate legate de poziția roților pe asfalt. Și răspunde în timp record la orice mișcare a volanului.
E prezentă însă o oarecare inerție la frânare și decelerare, ceea ce înseamnă că trebuie să ne luptăm cu un ușor caracter subvirator în virajele strânse. Dar acest aspect este unul logic în contextul în care vorbim despre o mașină de peste 1900 de kilograme.
Vizibilitate
Când inginerii și designerii Lexus au pus totul pe hârtie în cauzl lui LC, este evident că designerii au avut câștig de cauză la nivel exterior. Iar asta "transpiră" în general prin trei indicii universal valabile: designul agresiv și inedit, jantele mari (21 de inch în cazul lui Lexus LC, o premieră în segment) și suprafețele vitrate reduse ca dimensiuni.
Știi, geamurile "încurcă" atunci când vine vorba de design, iar singurele motive pentru care ele apar pe mașinile de serie sunt cele legate de legislație.
În viața reală, însă, vizibilitatea pe care o ai atunci când te afli la volan este în general invers proporțională cu "wow"-urile pe care le primește mașina atunci când e văzută pe șosea. Pentru că nu există coupe adevărat care să aibă o vizibilitate posterioară de cinci stele.
În cazul lui LC, lucrurile nu aveau cum să stea altfel. Chiar dacă luneta nu pare atât de mică atunci când te afli în interior și-ți oferă un unghi acceptabil la nivel de vizibilitate, chiar dacă montanții parbrizului nu sunt atât de groși pe cât pare în fotografii, de exemplu, LC nu este tocmai cea mai bună mașină pentru un începător din punctul de vedere al vizibilității. Mai ales dacă reperul acestuia este vreun SUV.
Ajută însă sistemele de asistență și camerele montate de jur împrejurul mașinii.
Tehnologie
Lexus și-a dotat noul coupe GT la nivel tehnologic cu majoritatea elementelor pe care le poate cere un client în anul de grație 2017.
Primul contact cu mașina a fost unul tehnologic, pentru că un afiș lăsat de organizatorii testului european ne indica faptul că avem Hotspot WiFi la bord, aur curat în condițiile în care evenimentul s-a desfășurat în cea mai mare parte a sa prin Elveția. Unde internetul în roaming îi cam ustură pe restul europenilor. Partea proastă e că Lexus LC nu oferă însă posibilitatea unui Hotspot WiFi built-in, ci totul s-a desfășurat printr-un router wifi extern alimentat la priza USB din cotieră.
În rest, LC e "pachet complet" la nivel tehnologic. De la faptul că este singurul model din sgement care oferă o propulsie hibridă (iar când vorbim de hibrizi în cazul Toyota e ca și cum am vorbi despre penalty-uri în cazul naționalei de fotbal a Germaniei) până la pachetul Lexus Safety System +, despre care am vorbit la capitolul Siguranță, LC vine cu o serie completă de elemente care-ți fac viața mai ușoară la bord.
Mi-a plăcut mult display-ul central pe care sper să-l văd urgent în cât mai multe modele Lexus și Toyota din segmentele inferioare, pentru că gama japonezilor are nevoie ca de aer de un upgrade de acest tip. M-am adaptat însă mai greu la touchpad-ul de pe consola centrală, pentru că ai nevoie probabil de timp pentru a te familiariza cu utilizarea acestuia. Nu context faptul că, odată învățat, totul merge ca uns, deci probabil că viitorii posesori ai lui LC nu vor avea probleme majore după un anumit timp. Doar că până la acel moment vor exista momente în care ți-ai dori ceva mai simplu și mai natural.
Bonus pentru sistemul Head-Up Display și pentru că sistemul poate fi setat chiar și în limba română, o surpriză plăcută din partea celor de la Lexus.
La nivelul pachetului audio, Lexus oferă un sistem Pioneer în versiunea de bază și unul Mark Levinson în varianta de top. De altfel, japonezii au exclusivitate în industria auto în colaborarea cu producătorul american de sisteme audio hi-fi, așa că apariția acestui pachet pe LC vine ca o continuare normală pe filiera unei colaborări care a început acum 16 ani. Rezultatul este unul de vârf, experiența acustică fiind una care respectă eticheta prețului pe care Lexus îl cere pentru modelul său.
Design
Lexus LC arată atât de bine, încât am primit aplauze și "thumbs up"-uri la propriu pe autostrăzile din Germania din partea unor posesori ai mărcilor autohtone. Și știm cu toții cât de reci sunt în general germanii la capitolul "să ne bucurăm de noutățile industriei auto japoneze".
Cu jocul său complex la nivelul farurilor și cu stopurile LED cu efect de "cascadă" în interiorul blocului optic, Lexus LC devine brusc unul dintre modelele pe care orice marcă prezentă în industria auto și-ar dori să-l aibă în portofoliu. Japonezii au fost curajoși și au mizat pe faptul că reacțiile din jurul conceptului prezentat în 2012 trebuie dublate și pe versiunea de serie și le-a cam ieșit.
Mașina arată fabulos indiferent de culoarea de caroserie pe care o alegi, însă e păcat să strici comanda printr-o nuanță închisă, deci e momentul bun să dublezi curajul japonezilor cu puțin tupeu cromatic care face ca un LC galben sau roșu să atragă toate privirile pe stradă.
Jantele de 21 de inch contribuie și ele la efectul estetic dinamic al lui LC. Este o premieră în segment, pentru că de obicei inginerii nu-și permit să "insereze" 21 de inch pe o caroserie atât de plonjată. Noua platformă a celor de la Lexus a permis însă asta, iar flexibilitatea a făcut ca LC să poată fi încălțat "atipic".
Ne-a placut
- Design fabulos
- Materialele la interior
- Display-ul central
- Sunetul motorului V8
- Performanțe de top
Nu ne-a placut
- Consum
- Portbagaj limitat
- Acces greoi în spate
- Contactul inițial cu touchpad-ul central
- Vizibilitate în anumite unghiuri
Date tehnice - Lexus LC 5.0 Benzina (V8) 477CP Aut10 Sport Premium | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Lexus
-
Constructorul nipon de automobile anunță o nouă versiune de bază pentru SUV-ul cu zero emisii RZ. Denumită RZ 300e, această oferă până la 480 de kilometri autonomie și o configurație cu roți motrice față. (Luni, 20 Mai)
-
Noul Lexus LBX, cel mai mic model din portofoliul niponilor, a ajuns în România. SUV-ul a fost prezentat în cadrul unui eveniment special, la care am luat și noi parte. Prețurile pornesc de la 38.200 de euro cu TVA inclus. (Joi, 18 Aprilie)
-
Monovolumul Lexus LM a debarcat, în premieră, pe Bătrânul Continent. Acesta este disponibil în versiuni cu 4 sau 7 locuri, iar singura motorizare este una hibrid, cu 250 de cai putere. (Marti, 03 Octombrie 2023)
-
Euro NCAP a publicat rezultatele celei mai recente sesiuni de teste de siguranță. Lexus RZ, primul model cu zero emisii al mărcii nipone, a primit punctaj maxim. (Miercuri, 06 Septembrie 2023)
-
Constructorul japonez de automobile anunță o serie de îmbunătățiri pentru electricul UX. De departe cea mai importantă noutate este o baterie mai mare, mulțumită căreia autonomia a crescut cu 40%. (Luni, 26 Iunie 2023)
felicitari AM pentru participarea la test.
Stai linistit ca Lexus nu e decat o Toyota rebrenduita cu un design grotesc.
s-a inteles din prima ca ai iQ7, nu-i necesar sa te dai leon...
- acum, ca ies din propriile tipare (si din tiparele industriei) iara e de rau...pentru ce nu e desenata de un nativ japonez
- apoi se mai trezeste un ratacit, prin ceata deasa, sa urle ca e doar o toyota rebranduita. Absolut...inteligent
cum o dai cum o sucesti.... pete in soare si nod in papura
lasand la o parte emanatiile, masina asta arata ca "scapata" direct de pe monitorul/hartia designerului.
Si asta e...delicios!
https://www.youtube.com/watch?v=30KOwQDctOM
Design-ul e intotdeauna subiectiv. Mie mi se pare ca-i curge fardul pe la faruri, pe la stopuri iar per total e cocosata ca o banana pe roti.
In rest, ce sa zic, bordul ala cu doua coarne de bou infipte in el poate sa trezeasca niste nostalgii. Ma intreb daca vine si cu un bici in portiera?
...dar formularea "la ce să NE așteptăm de la Lexus LC" îmi pare prea optimistă, din moment ce max. 2-3 români or să-l cumpere - și ăia doar datorită agresivității profund originale a stilului exterior.
Clienți care oricum nu calcă pe AM, ocupați fiind de "crearea de plus-valoare inovatoare" în stil manglitor-mioritic de neo-cumetrie.
Lăudabilă-n orice caz schimbarea de macaz a designului Lexus, care bine face că nu mai vrea să fie doar marca cea mai fiabilă de pe planetă.