Drivetest Lexus ES facelift

2.5 300h Luxury auto
Lexus ES facelift zoom
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 16.06.2022
Luxul anonimatului

Deși Lexus ES are o istorie de peste 30 de ani în spate, pentru majoritatea automobiliștilor din România sedanul japonez este încă o apariție atipică în trafic. E de înțeles, până la urmă, pentru că ES a ajuns în Europa abia în 2018, atunci când l-a înlocuit pe fratele său GS. Practic, câte mașini se puteau vinde în această perioadă, astfel încât Lexus ES să devină un nume foarte cunoscut pe plaiuri mioritice?

Unde mai pui și că, târziu, anul trecut, ES a primit un facelift subtil, menit să îl mențină relevant pentru câțiva ani, cât timp inginerii Lexus pregătesc noua generație.

Ei bine, fix acest facelift ne-a făcut curioși să vedem ce anume s-a schimbat la ES și să examinăm în detaliu munca inginerilor și a designerilor niponi, pe o mașină care, în mod cât se poate de evident, nu se adresează oricui.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE

Lexus ES facelift
2.5 300h Luxury auto

  • Pret de pornire 56.700 €
  • Pret model testat 70.300 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

În Europa, Lexus ES este disponibil într-o singură configurație, respectiv modelul ES300h. Numele îți spune de la început că vorbim despre un model hibrid, cu un nivel de putere îndestulător pentru majoritatea situațiilor.

Sub capotă vei găsi un motor pe benzină, de 2.5 litri, în patru cilindri, care funcționează în ciclu Atkinson și dezvoltă până la 178 CP și 221 Nm cuplu. Ei bine, acesta nu e singurel, ci ajutat și de două motoare electrice. Doar unul are rol ajutător pe partea de propulsie. Acesta dezvoltă 120 CP și 202 Nm cuplu.

Nu vă grăbiți să scoateți calculatoarele, pentru că puterea totală a acestui tren de rulare nu ajunge la 298 CP și 423 Nm cuplu. Conform celor de la Lexus, în total te poți baza pe 218 CP și un maxim de 221 Nm cuplu. Procentajul oferit de fiecare sursă de putere este variabil. Asta înseamnă că vei avea situații când vei folosi toți cei 120 CP ai motorului electric propulsor și situații când motorul termic va livra toți cei 178 CP ai săi. 

Resursele sunt trimise către puntea față, exclusiv, prin intermediul unui sistem de tip e-CVT, iar asta asigură o experiență unică în segment pentru cei care conduc un ES. Nu există vreun model rival aici care să livreze o atmosferă mai liniștită și fluidă la bordul său, comparativ cu modelul japonez.

Din moment ce schimbările de treaptă, practic, nu există atunci când mergi cu un ES, tot ce vei simți va fi modul fluid în care mașina te poartă oriunde ai nevoie.

Ocazional, vei auzi motorul termic, care se va tura până la plaja optimă pentru a se asigura că ai toate resursele necesare la dispoziție, precum și un consum cât se poate de redus. De altfel, sunetul e foarte bine izolat de cabină, dar îl vei mai auzi ocazional, ceea ce poate fi trecut pe listă drept unicul dezavantaj al acestei soluții tehnice.

În rest, avantajele depășesc minusurile percepute temporar. Sistemele hibride de la Lexus sunt la a patra generație, au unele dintre cele mai bune ratinguri pe partea de fiabilitate și vin cu garanție de 10 ani atât pentru motorul electric, cât și pentru bateriile stocate în partea din spate a mașinii. Mai mult, Lexus oferă în România o garanție de 6 ani și 200.000 de kilometri, mai mult decât orice alt competitor din acest segment.

Desigur, tot acest rafinament si această fiabilitate vin la pachet și cu alte așteptări atunci când te urci la volan. Dacă îți dorești o mașină cu care să concurezi la evenimente pe 400 de metri, ai alte opțiuni la dispoziție.

Lexus ES300h nu a fost, sub nicio formă, gândit ca un sportiv ci mai degrabă ca un gentleman care nu se grăbește mai niciodată.

 

Consum

Această atitudine relaxată aduce după sine un consum redus de combustibil. Conform celor de la Lexus, ES300h ar trebui să înghită doar 5.5 l/100 kilometri parcurși în ciclul de testare WLTP, combinat.

Ei bine, deși nu am atins exact cifrele pretinse oficial, nu am fost nici foarte departe. În ciclul urban de testare, Lexus ES300h a afișat un consum de 6 l/100 km. Pe drumurile naționale, acesta a scăzut până la circa 5 l/100 km, pentru a urca apoi la 7 l/100 km pe autostradă. Per total, pe parcursul celor 3 zile, cât m-am bucurat de compania lui Lexus ES300h, consumul mediu înregistrat a fost de circa 6 l/100 km, foarte aproape de cifrele oficiale.

Nu același lucru se va putea spune și despre rivalii lui Lexus ES300h. Din păcate, niciunul nu are un sistem hibrid similar cu cel de pe ES. Comparația cu aceste modele va trebui, deci, făcută cu unele ajustări, păstrând puterea și tipul de combustibil ca principale puncte de referință.

Astfel, cel mai apropiat BMW Seria 5 ar fi 520i, cu al său motor pe benzină, turbo, de 2 litri și 4 cilindri, care dezvoltă 184 CP. Acesta are un consum estimat la 6.9 l/100 km în ciclul combinat WLTP.

Mercedes-Benz E-Class în versiune E200 folosește tot un motor de 2 litri, în 4 cilindri, turbo, pe benzină dar este un mild-hybrid. Cu toate acestea, cei 197 de cai putere ai săi vor avea nevoie de 7.1 litri de combustibil pentru parcurgerea a 100 kilometri, conform estimărilor oficiale.

Gama Audi A6 începe cu motorul de 2 litri și 265 de cai putere în România, transformând modelul din Ingolstadt într-un rival în afara ligii celor 3 mașini menționate mai sus. Așadar, în acest caz, cea mai corectă comparație ar fi cu modelul A6 40 TDI, care folosește un motor diesel de 2 litri cu 204 CP și un consum estimat la 5.8 l/100 km. Chiar și așa e mai mult decât pretențiile Lexus.

Performanţe

Deși designul exterior al lui Lexus ES te-ar putea trimite cu gândul la modele precum LC sau RC, versiunea adusă în Europa nu are nicio pretenție sportivă.

Astfel, sistemul propulsor de 218 CP te poate duce de la 0 la 100 km/h în 8.9 secunde, iar de acolo la o viteză maximă de 180 km/h. Ce să-i faci, acesta e compromisul adus de combinatia hibridă cu sistem e-CVT.

Încearcă să conduci sportiv și vei întelege imediat de ce cutiile de viteze CVT nu sunt chiar recomandate pentru astfel de exerciții. Sigur, sistemul de pe ES încearcă să simuleze trepte de viteză convenționale, dar chiar și cele mai bune intenții au limitele lor.

Rivalii lui ES300h din Germania se descurcă considerabil mai bine, pe toată linia. BMW 520i atinge viteza de referință în 7.9 secunde, Mercedes-Benz E200 e și mai rapid, cu 7.5 secunde, în timp ce Audi A6 40 TDI are nevoie de 7.6 secunde.

Chiar dacă, pe hârtie, lucrurile nu arată ideal, Lexus ES300h se simte destul de agil pe drum, iar accelerația sa e liniară, fără niciun fel de sincope.

Interior

Locul unde Lexus ES se distanțează de rivalii săi este, fără îndoială, la interior. Aici au fost implementate principiile Omotenashi, o veche tradiție japoneză care presupune anticiparea nevoilor oaspeților tăi și oferirea de soluții pentru acestea.

Materialele folosite sunt de cea mai bună calitate, chiar peste ceea ce vei regăsi în ofertele producătorilor germani. Pielea iese în evidență, fiind supusă unui proces de vopsire în totalitatea adâncimii ei, fără a-și pierde din calități.

Tot în modelul nostru de test am fost întâmpinați și de elemente decorative pe bord, uși și consola centrală, făcute din lemn de bambus. De ce? Pentru că acesta se regenerează foarte repede, având un impact minim asupra mediului. Iar textura elementelor folosite, inclusiv pe volan, este imbatabilă.

Spațiile de depozitare sunt și ele destul de generoase și bine poziționate, de la cele de pe panourile ușilor, până la cotieră, torpedo și zona din spate.

Ceea ce s-ar putea să nu fie pe placul tuturor, însă, va fi zona de sub ecranul sistemului multimedia. Aici vei găsi o puzderie de butoane pentru diversele funcții ale mașinii. Sigur, totul e ornat foarte ergonomic, dar în anul 2022, mulți clienți sunt deja educați să prefere ecrane sensibile la atingere. Și e păcat, pentru că butoanele dintr-un Lexus au o anumită textură la atingere, pe care, probabil, o vom uita în viitor.

O altă problemă poate fi spațiul la cap pentru cei mai înalți. Profilul acoperișului modelului ES300h este destul de coborât, iar asta ia din spațiul disponibil, atât în față, cât și în spate. Subsemnatul, la 1.84 metri înălțime, a încăput la limită în spate, iar persoanele mai înalte ar putea avea probleme și mai mari.

Chiar și așa, Lexus ES rămâne unul dintre cele mai spațioase modele din segment, alături de Audi A6. Faptul că au la dispoziție platforme cu motoare montante transversal și tracțiune față ajută în acest sens. Mai mult, pe locurile din spate te vei simți tratat regește, având la dispoziție un panou de comandă pe cotiera centrală. Acesta îți va permite să rabatezi scaunele spate sau să ajustezi temperatura interioară și chiar să schimbi postul/melodia din sistemul multimedia.

Pentru asta însă, renunți la posibilitatea rabatării banchetelor spate, atunci când vrei să transporți obiecte voluminoase. Spațiul din portbagaj rămâne cel mai mic din segment, cu 454 de litri în total.

Preţ de achiziţie

Având în vedere faptul că Lexus ES poate fi achiziționat în România cu o singură motorizare, lucrurile sunt destul de simple în ceea ce privește configurarea mașinii. Ai la dispoziție 4 niveluri de echipare: Business, Executive, Luxury și Luxury Tech. Modelul din testul nostru este echipare Luxury.

Prețurile încep de la 56.700 euro pentru versiunea Business și urcă până la 71.000 de euro pentru Luxury Tech. Pentru vopseaua metalizată, precum cea de pe modelul nostru de test (Sunlight Green), va trebui să plătești 1.200 de euro în plus.

Pielea de cea mai bună calitate, despre care vorbeam mai sus, vine standard pe versiunile Luxury și Luxury Tech, la pachet cu farurile LED adaptive, geamurile cu protecție acustică, volanul multifuncțional îmbrăcat în piele, consola centrală spate cu centru de comandă, scaune reglabil electric, sistemul audio Mark Levinson, head-up display, climatizare pe 3 zone și jante de 18 inch.

Prețurile rivalilor jonglează în aceeași zonă, dar, așa cum ne-am obișnuit, pe modelele echivalente europene va trebui să plătești pentru aproape orice opțiune. Astfel, prețurile de pornire nu sunt în mod necesar cele mai relevante, iar Lexus ES rămâne cel mai bine dotat model din acest segment, chiar și în cea mai accesibilă versiune.

BMW 520i are un preț de pornire de 54.000 de euro, în timp ce Mercedes-Benz E200 pleacă de la 55.400 de euro. Pentru un Audi A6 40 TDI vei plăti minim 57.400 de euro.

Siguranţă

Testat în 2018 de către EuroNCAP, Lexus ES a primit un rating de cinci stele.

Conform celor de la organizația europeană specializată în siguranța rutieră, modelul japonez oferă un grad de protecție de 91% pentru pasagerii adulți în caz de impact, la pachet cu 87% pentru copii, 90% pentru pietoni și 77% în ceea ce privește sistemele de siguranță activă.

Așadar, cu un rating de peste 90% în caz de accident, putem spune cu siguranță că vei fi cât se poate de protejat în cazul unei întâmplări nefericite.

Ţinută de drum

Surprinzător, în ciuda lipsei unei suspensii pe aer, Lexus ES300h oferă un nivel de confort și rafinament greu de bătut, cel puțin dacă nu trecem în segmentul superior.

Indiferent de tipul de drum pe care te afli sau de viteza cu care te deplasezi, Lexus ES este o bijuterie, un cocon care te va purta spre destinație plutind. Pe lângă confortul impecabil oferi de suspensie, vei avea parte și de o liniște reconfortantă, mulțumită suprafețelor vitrate cu protecție acustică. Sigur, asta dacă nu cumva vei dori să abuzezi de cele 17 difuzoare ale sistemului audio Mark Levinson, care este absolut impecabil setat pentru habitaclul modelului nipon.

Senzația pe care o ai la bordul acestei mașini este de răsfăț, ajungând chiar ocazional să mă surprind cu colțul ochiului în oglindă, pur și simplu rânjind fără motiv.

Prin oraș te vei bucura de mersul predominant electric, silențios și fără sincope al mașinii, în timp ce zgomotul asurzitor al balamucului din exterior e ținut departe de tine, mulțumită antifonării excelente. La ieșirea din urbe vei începe să auzi din ce în ce mai mult motorul termic de sub capotă, pe măsură ce viteza va crește. Chiar și așa, nu vorbim de un deranj teribil și persistent ci, mai degrabă, de unul ocazional, atunci când ai de făcut câte o depășire.

 

Vizibilitate

Deși Lexus a adoptat un design îndrăzneț, cu linii ce aduc aminte mai degrabă de un concept, ES nu suferă la capitolul vizibilitate. Partea vitrată frontală este suficient de generoasă pentru ca cel de la volan să știe mereu cât loc ocupă pe șosea.

Luneta este destul de înclinată, dar oferă o bună perspectivă a părții din spate. Singura problemă în acest sens se va reduce la montanții posteriori, destul de butucănoși, care îți vor obstrucționa ocazional câmpul vizual.

Din fericire, ai la dispoziție un sistem complet de senzori la bord, inclusiv pentru unghiurile moarte. Mai mult, camera de marșarier este standard.

Tehnologie

La prima vedere ai putea crede că Lexus ES nu este chiar în ton cu cele mai noi tendințe din industrie. Nu te lăsa păcălit de puzderia de butoane fizice de pe bord. Japonezii au adus multe noutăți odată cu lansarea faceliftului, inclusiv un nou ecran pentru sistemul multimedia, mai mare și mai aproape de șofer.

Acesta are acum o diagonală de 12.3 inch și touchscreen, fiind poziționat cu 112 milimetri mai aproape și înclinat cu 5 grade mai mult spre conducătorul auto. De ce? Pentru a fi ușor de folosit, bineînțeles, conform principiilor Omotenashi.

Totodată, noile modele primesc acum tehnologia BladeScan pentru farurile LED, tehnologie care funcționează impecabil pe timp de noapte, izolând foarte bine participanții la trafic de lumina farurilor tale.

Revenind la interior, o altă tehnologie unică oferită pe ES este Lexus Climate Concierge. Practic, toate funcțiile sistemului de climatizare, împreună cu scaunele încălzite (și ventilate, dacă sunt disponibile) și volanul încălzit, conlucreaza astfel încât temperatura să fie optimă în habitaclu.

Sistemul are senzori care măsoară temperatura la suprafața corpului uman și senzori care măsoară radiațiile solare pe o anumită parte. Se reglează ventilația astfel încât doar pasagerul care este încălzit să beneficieze de răcire, fără afectarea celorlalți.

În același timp, tehnologia nanoe X presupune integrarea în fluxul de aer a unor particule ionice încărcate negativ, care să fixeze particulele de praf, polen, impurități la nivelul podelei și să le scoată din fluxul de aer circulant. Astfel rezultă mai puține mirosuri neplăcute și mai puțin praf care circulă în habitaclu.

Design

Nu ai de ce să fii supărat dacă nu vei observa rapid noile detalii oferite pe facelift. Acestea sunt subtile și doar un ochi foarte bine antrenat le-ar putea distinge.

Printre ele vei regăsi grila față subtil redesenată și optimizată aerodinamic, precum și faruri noi, cu o la fel de subtilă serie de modificări.

Tot pe facelift au fost introduse și noi modele de jante, optimizate aerodinamic și ele, alături de noi culori pentru exterior.

Da, Lexus ES va atrage multe priviri, multe datorate profilului agresiv din partea frontală. Iar dacă atenția trecătorilor nu e pentru tine, poate ar trebui să cauți ceva mai cuminte.

Nu ne-a placut

  • Comportamentul specific al transmisiei e-CVT
  • Latură dinamică anemică
  • Sistemul de infotainment depășit

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (2)

  • 4.3 ? Tonale primeste 4.4 cu motorul ala anemic de 1.5 si masina asta care este la ani lumina ia un punctaj mai mic ?
    4 0
  • Este doar un face-lift la care au păstrat tehnologia veche (acum au ceva mai nou dar nu spectaculos dar nu au folosit-o pe acest model). Oricum numele e supralicitat că e fiabilă și elegantă (lucru adevărat) dar ca performanțe jumătate din tigăi îi dau ceață. Orice accelerație este de regulă un mare fâs acompaniat de o mare gâjâială, motorul termic pornește și se oprește de 10 ori pe km iar autonomia dată de acumulator (1,6kw -NiMhibrid!) ajunge pentru maxim 3-4 km. Cât despre consum în oraș acest ansamblu realizează ușor un 10 l/100 km iar în exterior se apropie de 6 dacă respecți regimul de viteză al camioanelor . Dacă te duce orgoliul să crezi că ai o limuzină cu care să mergi un pic mai altfel așa cum poate ar fi și normal ajungi lejer la 8-8,5l la 100 km/h. Și nu vorbesc de pe pereți
    0 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru