Vineri, 31.05.2019
- Comenteaza
- Trimite pe:
Lexus atacă din nou segmentul mediu european. Și are în arsenal o armă nouă, care și-a dovedit eficacitatea pe continentul nord-american. Dacă până de curând Lexus concura cu Audi A6, BMW Seria 5 și Mercedes-Benz E-Klasse cu modelul GS, acesta a fost trimis la culcare, iar în locul său a fost înrolat noul Lexus ES.
ES este nou în Europa, dar a făcut carieră în America, unde a ajuns la a șaptea generație. Este un model strâns înrudit cu modele ca Toyota Camry sau Toyota Avalon, iar acum va încerca să convingă și clienții europeni că este un jucător demn de luat în seamă. ES este un model care s-a vândut în peste 2.3 milioane de exemplare, în special pe piața americană.
Lexus ES
Lexus ES 300h 218 CP E-CVT F-Sport
- Pret de pornire 49.376 €
- Pret model testat 55.355 €
Motor / Transmisie
Pe piața din Europa, Lexus aduce o unică versiune de motorizare. Este vorba de Lexus ES 300h, un hibrid dedicat berlinei de segment D. În Statele Unite, clienții pot alege și motorizări pe benzină fără sistem hibrid.
Lexus ES 300h folosește un sistem de propulsie hibrid format dintr-un motor cu patru cilindri pe benzină de 2.5 litri cu ciclu Atkinson și un motor electric amplasat pe puntea față. Puterea totală oferită de sistemul hibrid este de 218 cai putere. Motorul pe benzină de 2.487 cmc este responsabil pentru 178 CP la 5.700 rpm și un cuplu de 221 Nm între 3.600 și 5.200 rpm. Motorul electric joacă și rol de generator și oferă 120 CP și 202 Nm.
Sistemul hibrid al modelului ES 300h a fost calibrat pentru confort, nu pentru sportivitate. Inginerii Lexus și-au dorit un model care să ofere celui de la volan o călătorie serenă și în mare parte au reușit.
Sistemul hibrid își face treaba foarte bine, deși uneori se simte când motorul termic se oprește. În oraș, sistemul folosește din plin energia electrică, reducând folosirea motorului termic pe cât posibil.
Transmisia este asigurată de o cutie de viteze cu variație continuă (e-CVT) specifică modelelor Toyota și Lexus. Deși nu am simțit nevoia, cutia oferă și posibilitatea de a simula treptele de viteză având clapete pe volan și poziție manuală a levierului.
Consum
La capitolul consum de carburant, partea electrică ajută enorm atunci când mașina este folosită preponderent în oraș. Motorul termic de 2.5 litri intervine atunci când apăsăm mai tare pe pedala de accelerație, dar cifra afișată de computerul de bord s-a păstrat în limte mai mult decât decente pe tot parcursul testului nostru.
Chiar și în uriașul ambuteiaj al orașului București, Lexus ES 300h a înregistrat un consum de 6.2 litri/100 km. Cifra oficială raportată de Lexus este de 5.1 litri/100 km în mediul urban și un consum mixt de 4.6 litri/100 km.
Performanţe
Lexus ES împrumută elemente de design de la coupe-urile sportive LC și RC. Dar, deși întoarce toate privirile pe stradă, ES este un sedan de clasă medie gândit să își transporte pasagerii în confort.
Însă inginerii Lexus nu și-au uitat clienții care își doresc și senzații ceva mai puternice. ES dispune de mai multe moduri de rulare, care pot fi selectate prin intermediul unui buton rotativ amplasat în dreapta planșei de bord.
Combinația dintre cele două motoare nu duce lipsă de bunăvoință, cei 218 CP secondați din plin de motorul electric împing modelul ES de la 0 la 100 km/oră în 8.9 secunde. Dacă vrei să te implici în procesul de accelerație, poți schimba o serie de trepte simulate, dar cutia e-CVT își face treaba singură, un pic enervant în modul în care ține motorul turat la același număr de rotații până când mașina ajunge la viteza dorită. Dar acesta este stilul cutiilor cu variație continuă și, cu un pic de antrenament, te obișnuiești.
Interior
Lexus a avut mereu grijă ca pasagerii și cel de la volan să se simtă răsfățați în orice model. ES nu face excepție, mai ales în echiparea F-Sport, așa cum s-a prezentat modelul de test.
Materialele folosite pentru interior sunt de o calitate excelentă, iar senzația este că atingi un sistem audio high-end. Pielea roșie și elementele din metal satinat, plus o serie de detalii precum butonul de volum dublu al sistemului audio, fac experiența la bordul modelului Lexus ES foarte plăcută. Apoi, butoanele stilizate, mult mai multe față de majoritatea modelelor concurente, plus ceasul analogic și planșa de bord mixtă (digital-analogică) ce își schimbă configurația la apăsare unui buton, toate adaugă un plus experienței Lexus.
Există și minusuri, însă. Spațiile de depozitare sunt mici, inclusiv în consola centrală, spătarul banchetei nu se rabatează, iar volumul portbagajului este de doar 454 litri.
Preţ de achiziţie
Lexus nu oferă prea multe variante la nivel de motorizare pentru modelul ES. Clienții pot opta doar pentru modelul ES 300h, dar acesta vine în cinci variante de echipare: Business, Executive, F Sport, F Sport+ și Luxury.
Prețurile încep de la 49.400 euro cu TVA și ajung până la 65.800 euro. Modelul testat de noi este un ES 300h F Sport care costă 55.400 euro.
La nivelul concurenței, Lexus ES 300h are în față o serie de hibrizi, doar că toți sunt cu încărcare la priză. Știm bine că Toyota și Lexus preferă abordarea clasică, cu hibridizare "simplă", mizând pe faptul că mașina nu are nevoie de o infrastructură specială pentru a fi încărcate. Dezavantajul e, bineînțeles, o autonomie electrică infimă.
Așadar, concurența germană are o ofertă ceva mai consistentă la nivel de motorizări, dar există și variante hibrid cu încărcare la priză atât pentru BMW Seria 5, Mercedes-Benz E-Klasse și Volvo S90. La BMW, modelul 530e oferă 252 CP și costă 56.600 euro, iar Mercedes E 300e are 245 CP și un preț de 59.022 euro. În cazul Volvo, comparație e inutilă, pentru că hibridul bazat pe S90 are 400 CP și nu poate fi comparat la nivel de performanțe.
Siguranţă
Lexus ES a fost testat anul trecut de către EuroNCAP și a obținut fără probleme scorul maxim de cinci stele la testele de siguranță.
Cifrele sunt excelente, dovedind că japonezii pun siguranța pasagerilor pe primul loc. Scorul pentru protecția pasagerilor a fost de 91%.
Ţinută de drum
Așa cum spuneam, Lexus a pus accent pe confort, iar faptul că modelul ES 300h este o berlină cu tracțiune față nu va ajuta prea mult dinamismul și plăcerea de a conduce sportiv.
Asta nu înseamnă că ES 300h nu poate livra și performanță. Cel de la volan are la dispoziție un buton prin care poate alge între două moduri sport. Planșa de bord se schimbă, apare un turometru de culoare roșie, suspensia se întărește, iar răspunsul din partea sistemul de propulsie se ascute. Lexus excelează însă la confort și silențiozitate. Interiorul mașinii este unul dintre cele mai plăcute locuri în care te poți afla, iar la viteze de autostradă vei fi deranjat mai mult de zgomotul vântului decât de cel al motorului.
Lexus ES este un cruiser care te va duce fără probleme acolo unde trebuie să ajungi. Este o plăcere să-l conduci în mod relaxat, direcția fiind precisă și cu suficient feedback, în timp ce suspensia poate nivela micile imperfecțiuni ale drumului. Nu este însă o mașină pentru cine își dorește un nivel ridicat de dinamism și implicare sportivă.
Vizibilitate
Deși Lexus a adoptat un design îndrăzneț, cu linii ce aduc aminte mai degrabă de un concept, ES nu suferă la capitolul vizibilitate. Partea vitrată este suficient de generoasă pentru ca cel de la volan să știe mereu cât loc ocupă pe șosea. Luneta este destul de înclinată, dar oferă o bună perspectivă a părții din spate.
Pentru că avem de-a face cu o mașină de aproape cinci metri lungime, un set complet de senzori și o cameră video pentru mersul cu spatele completează sistemele pentru orientare în spațiu.
Tehnologie
La partea de tehnologie dedicată celui de la volan, Lexus dezamăgește. Deși avem un sistem audio excelent cu 10 incinte acustice, partea de infotainment este învechită. Grafica display-ului de 8 inch de pe consola centrală este împrumutată de la Toyota și are nevoie de un update, nu există compatibilitate pentru Apple Car Play și Android Auto, iar controlul sistemului se face prin intermediul unui trackpad destul de greu de folosit atunci când mașina se află în mișcare.
Știm însă că Lexus va face un upgrade major la nivel de multimedia în această toamnă și rămâne să vedem ce surprize ne va aduce.
Lexus ES nu face însă rabat la nivel de siguranță. Aici avem tot ce este mai nou în domeniu, de la sistem de avertizare și frânare în cazul unui impact iminent, funcție de detectare a pietonilor, capotă cu ridicare automată în cazul unui accident pentru protecția pietonului și până la citirea automată a semnelor de circulație.
Design
Lexus a excelat mereu la capitolul design. Dacă până nu de mult modelele abordau un soi de eleganță clasică, acum designerii Lexus au schimbat foaia și au trecut la stil agresiv. Modelul ES nu face excepție, abordând linii tăioase, combinate cu o grilă a radiatorului impresionantă și cu blocuri optice ce par desprinse dintr-un desen animat manga.
Mașina atrage atenția și privirile curioșilor, ieșind în evidență prin designul ce aduce aminte de un concept car. Partea din spate este ceva mai cuminte, aducând aminte de predecesorul model GS.
Ne-a placut
- Design atractiv
- Sistem hibrid eficient
- Confort și silențiozitate
Nu ne-a placut
- Cutie de viteze e-CVT
- Latură dinamică anemică
- Sistem infotainment depășit
Date tehnice - Lexus ES Lexus ES 300h 218 CP E-CVT F-Sport | ||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Lexus
-
Constructorul nipon de automobile anunță o nouă versiune de bază pentru SUV-ul cu zero emisii RZ. Denumită RZ 300e, această oferă până la 480 de kilometri autonomie și o configurație cu roți motrice față. (Luni, 20 Mai)
-
Noul Lexus LBX, cel mai mic model din portofoliul niponilor, a ajuns în România. SUV-ul a fost prezentat în cadrul unui eveniment special, la care am luat și noi parte. Prețurile pornesc de la 38.200 de euro cu TVA inclus. (Joi, 18 Aprilie)
-
Monovolumul Lexus LM a debarcat, în premieră, pe Bătrânul Continent. Acesta este disponibil în versiuni cu 4 sau 7 locuri, iar singura motorizare este una hibrid, cu 250 de cai putere. (Marti, 03 Octombrie 2023)
-
Euro NCAP a publicat rezultatele celei mai recente sesiuni de teste de siguranță. Lexus RZ, primul model cu zero emisii al mărcii nipone, a primit punctaj maxim. (Miercuri, 06 Septembrie 2023)
-
Constructorul japonez de automobile anunță o serie de îmbunătățiri pentru electricul UX. De departe cea mai importantă noutate este o baterie mai mare, mulțumită căreia autonomia a crescut cu 40%. (Luni, 26 Iunie 2023)
Fiabilitatea-record a diviziei de lux Toyota n-are rost s-o mai laud eu, da-i clar că-n Europa nu va avea niciodată succesul de peste Marea Băltoacă. Unde nici CVT-ul pare să nu deranjeze ca aici.
...Chiar dacă prețul e competitiv cu tripleta germană plug-in-izată (din motive de ipocrizie a testelor de emisii), în ciuda taxelor vamale aplicate japonezelor venite *de la mama lor*.
Nu mă văd deci la volanul ei nici măcar în altă viață. :-)
...in rest, sistem hibrid de nota 11
Lexus inca face masini de lux in adevaratul sens al cuvantului, adica masini definite prin calitate, durabilitate si comfort. Restul fac niste glume proaste, definite de 'wow factor' bazat pe jucarii electronice care se strica usor.
Chiar nu inteleg de ce mi-as irosi vreodata zeci de mii de euro pe un produs care nu ofera o durabilitate, fiabilitate si calitate superioara masinilor de volum.
Vezi cât costă clasa E, seria 5, Volvo S90, hibride, ajung pe la 70-80.000 euro lejer. Și da, prețul este decent, având în vedere că există modele Hyundai de exemplu care se apropie de 50.000 euro .
Ai pus mana pe unu? Inainte sa trantesti teorii ale chibritului?! Cutie slaba motor slab?
Pun pariu pe viața ta că unu de ăsta bate un 525d F10 2.0 bi-turbo diesel de 218 cai, care nici măcar nu viseaza la consum de 6,2 in oraș. Mai mult ca atât: spre deosebire de căcatu ăla de propeller albastru, asta mai are și fiabilitate in ea. La ea bateria ține mai mult decat motoru de bemveu.
Și atenție, spun asta din experiența proprie ;)
Experți care stau pe canapea cu chipsurile in mana, si comenteaza ei, cine e Lexus si cine bemveu
Deci, pur business....pentru cei care cred ca proștii ca "ba. Nu au putut face motorul lor"
Sa iti zic si eu cate piese OEM are un bmw/vag/Mertz de la japonezi?
Am zis ceva gresit?
"Panaramele de motoare" ....care de fapt e UNUL singur, si ala in editie limitată....in timp ce bmw de-a lungul timpului pe o tonă de modele si produse in masă cumpara tehnică japoneză ;)
Dar sunt contra la dezbaterile astea "japonezii vs germanii". Ambii dezvoltă, si ambii se ajuta unii pe altii.
cred că înțelegi ce-am vrut să spun.
Ce înseamnă să te calmezi ? Înseamnă că Bmw nu este așa varză la motoare cum crezi .
Toyota a investit in hybrid inca din 1997. Nemții in Diesel. Si Investitia nemtilor s-a dovedit a fi depășita, dupa atatia ani. Cine e mai varza?!
Și cand zic "Diesel - tehnologie moartă" nici nu fac aluzie la Dieselgate.
Bmw nu-i varză, dar oricum e mai varză la fiabilitate. Și treaba asta n-o poti contesta.
Si dupa aia mai aratati cu degetul la Renault, ca e greu de deservit că e prost amplasat totul
Bmw nu este o marcă fiabilă. "In mediea clasei" asta nu inseamna fiabil...
PS: Lexus LS500 are V6 biturbo de 400+ cai , și IS200t (mai nou 300) are 2.0 turbo de 245cp. Plângeri de-ocamdata nu sunt.
Un fun fact - la LS500 turbocompresoarele sunt dezvoltate in-house de Toyota/Lexus, spre deosebire de BMW la care turbocompresoarele sunt aproape toate Mitsubishi
Are vreo relevanța?! Hai să enumeram acum fiecare firmă si de cine depinde...zici ca pui capăt aici, dar tot bagi texte in plus..
Eu hater bmw? Sau voi de pe aici hateri Lexus/japoneze? Eu ți-am spus odata ca mie imi plac bmw-urile.
Cine e hater de masini japoneze e hater de toate automobilele. Pentru ca tehnica japoneza sta cam pe orice masina acuma (faptul ca lumea nu stie...asta deja e penibilitatea lor).
"Cosmaruri cu bmw"....ești la gradinița in grupa mica, nu?!
dragilor, lexus e f bine vinduta pt ca nu se strica ...
nemtii in urma cu vreo 20-30 de ani faceau si ei masini durabile;
intre timp si-au schimbat optica si politichia ...
acu produsele lor sint f bune pe perioada garantiei ... apoi incepe "circul" ...
deocamdata asiaticii merg pe ideea de a oferi produse durabile ... lumea nu vrea sa cheltuie inutil; cu banii de reparatii si intretinere se poate face altceva ... de exemplu, excursii ...
lexus se vinde pt aceleasi motive pt care se vinde si jeep ... are anumite calitati si cei care le cumpara, ieftine sau scumpe cum or fi, le trec cu vederea lipsurile (mici sau mari) ...
cei care nu le iarta, isi iau masini germane sau americane ...
asa cum s-a specificat in articol, lexus ofera materiale faine, de calitate, e f bine izolata fonic, exceleaza la consum; am citit si in presa de aci de peste ocean mult mai mult despre lexus ... dar si acesti cronicari erau de parere ca pt pretul cerut lexus ar trebui sa ofere mai mult, mult mai mult, raportat fata de ce se ofera de catre concurenta ... la sume oarecum comparabile ...
drumuri bune sa aveti !