Marti, 05.12.2023
- Comenteaza
- Trimite pe:
Abia dacă îmi pot controla respirația. Palmele îmi sunt leoarcă, iar transpirația începe să șiroiască pe față, ochi și peste tot pe unde își poate croi drum. Simt cum mii de ace se înfig în ochii mei și privirea mi-e încețoșată. Instinctiv, îmi mișc talpa dreaptă, iar un răget de V8 mă aduce la viață.
Totul reintră în focus, îmi pot vedea clar mâinile ascunse în mănuși ignifuge, trasa ideală în fața mea și caroseria uriașă din jurul meu. Sunt la bordul lui Lamborghini Urus, pe faimosul Spa și sunt pe cale să depășesc un alt Urus, condus de rivalul meu de moarte. Dar parcă ceva nu merge cum trebuie. Se aude o bătaie ritmică din dreapta. „Poc, Poc, Poc!” Ce o fi?
Întorc capul spre dreapta și aud ”Vă pot ajuta cu ceva?”. Ah, la naiba, iar am avut un vis diurn în parcarea celor de la Lamborghini. Nu e cea mai mare problemă, însă, pentru că, spre deosebire de alte ocazii, de data aceasta voi pleca cu un Urus Performante și chiar voi avea la dispoziție câteva ore bune pentru a vedea ce-i poate pielea.
PREZENTAREA VIDEO A LUI LAMBORGHINI URUS PERFORMANTE
Lamborghini Urus
- Pret de pornire 268.500 €
- Pret model testat 331.558 €
Motor / Transmisie
Atunci când a fost lansat inițial, Lamborghini Urus a fost primit cu reticență de către fanii brandului. De înțeles, până la urmă, având în vedere ce tip de mașini a construit producătorul italian de-a lungul timpului. Ei bine, Urus a dovedit nu numai că a fost o idee bună, ci a și devenit cea mai bine vândută mașină Lamborghini din gama actuală, o performanță la care puțini se așteptau.
Anul acesta, Urus a primit un facelift, care aduce în fața potențialilor clienți două modele distincte, dar care folosesc același tren de rulare: o variantă îmbunătățită a V8-ului introdus inițial pe SUV-ul italian. Așadar, vorbim tot de 4 litri, tot de două turbine, dar acum cu 16 CP în plus, totalul ajungând la 666 CP și 850 Nm cuplu.
Resursele sunt în continuare trimise către toate cele patru roți ale mașinii prin intermediul unui sistem de tracțiune integrală, orchestrat de cutia cu 8 trepte de la ZF, cu convertizor de cuplu, pe care o știam de ceva timp.
Ar fi redundant să mai menționez faptul că acest tren de rulare a fost perfecționat de-a lungul timpului, astfel încât nu prea ai cum să îi găsești cusur. Sigur, unii fani Lamborghini ar fi vrut, probabil, o soluție tehnică fără convertizor de cuplu, pentru schimburi de trepte mai brutale. Îi înțeleg, dar, cumva, cei de la Lamborghini au reușit să îi imprime un caracter special acestei transmisii. Dacă rulezi în modul Corsa, schimburile de treaptă sunt aproape brutale. Sigur, nu la nivelul unei cutii cu dublu ambreiaj, de exemplu, dar destul cât să le simți.
Iar motorul... Motorul e o binecuvântare în formă de cilindri. Sunetul este cel care îți ridică pulsul încă de la început. Cei de la Lamborghini au spus întotdeauna că sunetul este esențial pentru modul în care percepi un produsul, iar Urus Performante are câteva atuuri în acest sens.
De exemplu, evacuarea acestui model special este făcută din titan, pentru a-i reduce greutatea. În același timp, titanul are altă rezonanță, iar sunetul este absolut intoxicant și te face să circuli numai în modul Corsa, pentru a auzi acest răget cât mai des. Probabil de aceea multă lume crede că șoferii de Lamborghini Urus sunt prea agresivi în trafic... Acum înțeleg!
Odată pus în mișcare, resursele generoase sunt așezate cu meticulozitate pe asfalt, iar explozia pe care o resimți la fiecare călcare a accelerației dă dependență. Cuplul maxim de 850 Nm este livrat de la 2.250 RPM, iar asta înseamnă opulență. Vrei și puterea maximă? Urcă până la 6.000 RPM și te vei simți de parcă ești gata să decolezi.
Consum
În mod evident, când vorbești de modele supranumite și „SuperSUV”, consumul e, probabil, ultimul lucru la care te gândești. El este relevant din perspectiva autonomiei, nu a costurilor. Așadar, din moment ce rezervorul unui Urus Performante are o capacitate de 85 de litri, cam câți kilometri ai putea parcurge cu un plin?
Conform computerului de bord, am avut un consum mediu de 22 litri/100 kilometri. Mixt. Cu 40% din timp petrecut în oraș sau la sesiuni foto. Adică, ai avea o autonomie de 400 de kilometri, dacă ai grijă.
Oficial, Lamborghini Urus are un consum mixt de 14.1 l/100 km, mulțumită, în parte, și sistemului care poate dezactiva alimentarea a 4 din cei 8 cilindri. Dar nu vă așteptați să atingeți această valoare prea des.
Același lucru se poate spune și despre rivalii lui Urus. Care rivali? Da, sunt greu de găsit, dar eu cred că există. Ferrari Purosangue e primul pe listă, iar modelul cu Căluțul Cabrat pe capotă pretinde un consum mixt de 18.6 litri/100 km.
Apoi avem și Aston Martin DBX, care are un consum mediu estimat la 15 litri/100 km. Nu în ultimul rând, deși nu e un atlet desăvârșit, și Bentley Bentayga Speed ar putea fi inclus aici, cu al său W12 sub capotă, și consum mixt de 14.3 litri/100 km.
Performanţe
Atunci când a fost dezvăluit pentru prima oară, Urus a luat lumea prin surprindere cu al său sprint de 3.6 secunde, de la 0 la 100 km/h. Aproape de necrezut pentru un SUV de aceste dimensiuni. Astăzi, cu ceva mai multă putere în plus, dar și cu ceva mai puține kilograme la bord, Performante e capabil să atingă viteza de referință în doar 3.3 secunde.
Mai mult, Urus Performante poate atinge și o viteză maximă de 306 km/h. Cum se poziționează rivalii? Ferrari Purosangue are nevoie tot de 3.3 secunde pentru a atinge viteza de referință, dar poate urca până la o viteză maximă mai mare, respectiv 310 km/h.
Următorul în clasament e Bentley Bentayga Speed, cu o accelerație de 3.9 secunde și o viteză maximă identică cu cea a modelului aici de față. Nu în ultimul rând, Aston Martin DBX are nevoie de 4.5 secunde până la sută și o viteză maximă de 291 km/h.
Interior
Clienții tradiționali Lamborghini sunt obișnuiți cu un anumit nivel de opulență și detalii, pe care le găsești doar pe produsele din acest segment. Iar Urus nu se dezminte, fiind fidel principiilor înrădăcinate în ADN-ul italienilor. Vorbim despre un mix de materiale de calitate, de la piele, la Alcantara din belșug. De la sticlă la fibră de carbon și metal. Pielea a fost folosită cu precădere pe scaune, mai precis pe lateralele lor, Alcantara fiind, se pare, materialul de bază aici. Acesta a fost întins pe plafon, stâlpi, scaune, tetiere, volan, cotiere și cam peste tot pe unde privești cu ochii.
Finisajele sunt și ele demne de taurul de pe capotă, dar există și părți ceva mai puțin bune. De exemplu, anumite zone par să fi fost uitate de echipa care se asigură de controlul calității, iar un plastic nedemn de sigla Lamborghini a fost utilizat acolo. Butucul volanului este un astfel de exemplu, la pachet cu butoanele de pe spițele acestuia, care par a fi luate direct de pe un Audi A4. Ce-i drept, însă, am scăpat de plasticul nelipsit de pe panourile ușilor, acesta fiind acoperit acum de Alcantara, cu tradiționalele cusături contrastante la pachet.
Pe mașina de test, o mare parte din planșa de bord și întreaga consolă centrală au fost placate cu fibră de carbon și, cumva, s-a potrivit de minute în habitaclul ultra-sportiv al lui Urus Performante. Inscripțiile de pe lateralul scaunelor față îți aduc aminte în ce model ești, în caz că suferi de amnezie temporară, indusă de accelerațiile brutale ale mașinii.
Urus are chiar și un caracter practic, dacă vrei. De altfel, suspiciunea multora este că fix acest atribut l-a transformat într-un best-seller. Spre deosebire de modelele „normale” Lamborghini, unde poți înghesui maxim 2 persoane, în Urus poți acomoda, lejer, 4 adulți. Spațiul este îndestulător pentru orice configurație, inclusiv la cap, pe bancheta din spate, în ciuda profilului acoperișului.
Habitaclul dispune de spații de depozitare destul de generoase la nivelul portierelor, o cotieră destul de mică și spațiu pentru pahare pe consola centrală.
Portbagajul este și el extrem de generos, însumând 616 litri. Dacă ne uităm la rivalii menționați mai sus, Purosangue are doar 473 de litri la dispoziție, iar Bentayga 484. Aston Martin DBX punctează aici, cu ai săi 632 de litri.
Preţ de achiziţie
Din păcate, în acest spațiu, extrem de exclusivist, prețurile par să fie o enigmă. De cele mai multe ori, site-urile companiilor sunt criptice. Te invită să îți configurezi mașina dorită după plac, urmând ca cineva să te sune ulterior și să îți facă o ofertă pentru ea.
În cazul lui Lamborghini Urus Performante, prețurile sunt ceva mai mari decât în cazul lui Urus S sau facelift. Dacă Urus S are un preț de pornire de aproximativ 233.000 de euro, pentru Performante vei plăti minim 268.000 de euro. Modelul de față avea, însă, o etichetă de 331.000 euro.
Ce primești în plus pe versiunea Performante sau, mai bine zis, ce primești „diferit”? Destul de multe.
Performante, așa cum o sugerează și numele, este axat mai mult pe... performanță, fiind cu 50 de kilograme mai ușor. Dieta a fost obținută prin folosirea la scară largă a fibrei de carbon. Astfel, cele mai multe elemente ale caroseriei, precum spoilerul frontal, capota, plafonul, barele de protecție, difuzorul și chiar aripile evazate sunt confecționate din acest material.
Jantele forjate, de 22 de inch, contribuie și ele la scăderea în greutate, la pachet cu frânele ceramice și evacuarea din titan.
Asta nu e tot. Suspensia pneumatică a fost înlocuită cu arcuri elicoidale din oțel, pentru o precizie mai mare pe viraje. Garda la sol a fost redusă cu 20 de milimetri, iar eleronul din fibră de carbon din zona posterioară aduce un plus de forță de apăsare de 38%.
Siguranţă
EuroNCAP nu și-a permis să izbească de barierele sale deformabile un Lamborghini. Urus nu face excepție. Cu toate acestea, faptul că este dezvoltat pe platforma MLB a Grupului Volkswagen, îi garantează lui Urus performanțe bune.
Având în vedere că Porsche Cayenne a obținut cinci stele EuroNCAP la teste, putem presupune că și Urus, dezvoltat pe aceeași platformă, va putea fi notat cu un punctaj similar.
SUV-ul este echipat în standard cu sistem de frânare de urgență, capabil să detecteze și pietonii. Nu lipsește funcția night-vision și nici pachetul de sisteme care asigură o rulare autonomă de nivel doi.
Ţinută de drum
Lamborghini spune că Urus Performante poate fi înțeles cel mai bine pe circuit. Asta, mai ales dacă ai și un Urus S la îndemână, pentru a vedea mai clar diferențele dintre cele două.
Ce realizezi din primul moment în care te așezi la drum cu Performante? Cât de rigidă e suspensia. Așa cum spuneam mai sus, pe versiunea „hardcore” s-a renunțat la suspensia pneumatică, în favoarea arcurilor elicoidale clasice, chiar dacă arhitectura a rămas la fel. Vorbim despre un aranjament multi-link, cu cinci brațe pe puntea spate, pentru mai multă precizie.
Deși este rigidă, suspensia se simte și foarte rafinată, nivelând suprafețele pe care rulezi. Mai mult, antifonarea suspensiei este la nivel înalt, fără niciun zgomot suspect. Dacă pe versiunea S ai la dispoziție o suspensie pneumatică, cu un reglaj fin pentru garda la sol, în funcție de modul de rulare, aici vorbim de o setare fixă, mai coborâtă decât pe versiunile non-Performante, cu 20 de milimetri.
Chiar și așa, amortizoarele adaptive sunt și ele la locul lor, iar rigiditatea lor se modifică în funcție de modul de condus ales. Corsa va fi cea mai rigidă alegere, în timp ce Strada va fi cea mai confortabilă. Aceste moduri de condus modifică și comportamentul altor parametri, de la accelerație, la sistemul de tracțiune integrală.
Astfel, dacă în standard sistemul 4x4 cu diferențial central Torsen trimite 40% din resurse către față și 60% către spate, în cazul celorlalte cuplul poate ajunge până la 70% pe axa frontală și până la 87% pe axa posterioară. Totul depinde de aderența detectată de sistemul 4x4 permanent.
Așadar, prin oraș, la viteze mici, Urus Performante se comportă ca un Urus normal. Urcă totuși în trepte și începi să simți și alte diferențe.
Cât timp conduci la limită acest monstru, nu ai cum să nu te gândești că e ceva în neregulă cu scaunul pe care te afli. Cumva, instinctual, am tot avut tendința să îl las mai jos pe măsură ce împingeam mașina mai aproape de limitele ei. Aveam impresia că stau cumva cocoțat pe o mașină de dimensiuni mult mai mici. Cam atât de bine lucrează suspensia pe Urus Performante. Modul în care mașina se lipește de asfalt nu are nicio legătură cu dimensiunile ei rubensiene.
Amortizoarele își fac treaba cu brio pe ambele direcții, iar aderența este impresionantă cu adevărat. Mai ales având în vedere greutatea mașinii și înălțimea ei. Am reușit să fac anvelopele Pirelli, special dezvoltate pentru Urus Performante, să scârțâie de câteva ori, dar să scot mașina de pe trasa ideală, nici vorbă.
Aici a contribuit, cu siguranță, și sistemul anti-ruliu la 48V, care se opune înclinării excesive în viraje. Acesta folosește 4 motorașe care controlează barele anti-ruliu și le acordează în funcție de nevoi. Cu ajutorul lor, Urus pare să se opună legilor fizicii și reduce ruliul la un minim absolut.
Nici frânele ceramice nu au fost mai prejos. Acestea s-au achitat de îndatoriri impecabil și au ținut în frâu cele peste două tone de metal ale lui Urus Performante. Cu discuri de 440 milimetri pe față și 370 de milimetri pe spate, m-am și așteptat să se descurce onorabil, sincer să fiu. Dar așteptările tot mi-au fost date peste cap.
Nu în ultimul rând, trebuie să vorbim despre direcție. Deși lipsită de feedback, aceasta este precisă și directă, mai ales în modul Corsa. Asemeni lui Aventador, Urus beneficiază și de direcție pe puntea spate. Asta înseamnă că roțile pot vira cu până la 6 grade în aceeași direcție cu cele față, pentru a îmbunătăți trasa. În oraș, ele virează cu 6 grade în sens opus celor anterioare, pentru a îmbunătăți manevrabilitatea. Cu 11.8 metri rază de bracare, Lamborghini Urus este ușor de parcat în oraș.
Vizibilitate
Până la Urus, toate modelele Lamborghini nu aveau nici o tangență cu trăsăturile unei mașini practice. SUV-ul încearcă să coboare cu picioarele pe pământ și să le facă viața mai ușoară celor de la volan. Asta și pentru că se presupune că un client de Urus va petrece mai mult timp în mașină decât unul de Huracan sau Aventador.
Pentru asta, avem o primă lunetă cu rol funcțional și nu doar de decor. E drept că e destul de îngustă, e înălțată din cauza hayonului și e flancată de un rând de montanți uriași, dar măcar îți oferă o oarecare vizibilitate posterioară.
Primul rând de montanți este și el uriaș, prin urmare pot exista probleme în virajele strânse. Din fericire, oglinzile laterale se apropie de dimensiunile normale ale unui SUV și pot garanta o vizibilitate posterioară foarte bună.
Tehnologie
Așa cum probabil v-am sugerat deja la partea cu butoanele Audi, nu doar asta a fost împrumutat de la frații de alianță. Și sistemul multimedia este bazat pe cel de la Audi și asta se vede în structura meniului și la fonturile folosite.
Nu e o problemă, pentru că funcționează foarte bine și e un sistem ușor de învățat. Doar că, se putea mai mult, dacă ne uităm la preț. În spatele volanului avem un ecran de 12 inch, care ține locul instrumentelor clasice, iar afișajul poate fi modificat în funcție de preferințe.
Pe consola centrală ai două ecran uriașe, similare cu ce găsești pe un Q8. Cel de jos afișează informațiile cu un font generos, pentru a fi cât mai lizibile. În plus, fiecare atingere este însoțită de un răspuns haptic (o vibrație), menită să confirme faptul că funcția a fost înregistrată.
Ecranul principal, cel care servește sistemului multimedia, păstrează un răspuns tactil foarte bun, are o putere de procesare excelentă și oferă o navigație 3D extrem de utilă și bine pusă la punct.
Avem la dispoziție și un sistem Head-Up Display, scaune încălzite și ventilate, reglarea electrică a volanului, faruri adaptive cu LED, climatizare pe patru zone, acționare electrică a hayonului cu funcție „handsfree” și conexiune la internet.
Spre deosebire de alte modele din gamă, Urus are la dispoziție un sistem complex de patru camere video cu vedere la 360 de grade, a căror calitate a imaginii este foarte bună și te ajută, mai ales în zonele cu drumuri înguste.
Design
Modificările de design operate pe versiunile noi ale lui Urus sunt, așa cum te-ai aștepta, discrete. Ba chiar m-aș risca să spun că dacă nu ești un expert în domeniu, s-ar putea să îți scape.
Modelul Performante beneficiază de multe elemente din fibră de carbon, care îl scot în evidență. De la zona frontală, la eleronul din spate sau evacuările din titan, ai câteva elemente care îți pot da de gândit.
Oricum ar fi, designul semnat de Mitja Borkert rămâne la fel de impunător și astăzi, ca în prima zi de la lansare. Acesta a folosit ca inspirație unele detalii de pe Lancia Stratos, capota lui Miura sau șoldurile lui Countach. Cert este că nu ai cum să confunzi Urus cu alt model de pe stradă și oriunde își va face apariția, oamenii vor reacționa, într-un fel sau altul.
Ne-a placut
- Trenul de rulare
- Resursele generoase de putere
- Sunetul evacuării de titan
- Precizia pe viraje
Nu ne-a placut
- Rigiditatea suspensiei peste anumite suprafețe
- Luneta îngustă
- Unele materiale/butoane folosite la interior
Ultimele teste
-
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă -
Legendă
Ştiri despre Lamborghini
-
Constructorul din Sant'Agata Bolognese a publicat primul teaser video cu succesorul modelului Huracan. Temerario va fi echipat cu un sistem de propulsie hibrid, iar debutul este programat pentru data de 16 august. (Marti, 06 August)
-
Lamborghini tocmai a dezvăluit noul Urus SE. Cu alte cuvinte, o versiune plug-in hybrid a SUV-ului, care oferă 800 de cai putere și o autonomie pur electrică de până la 60 de kilometri. (Joi, 25 Aprilie)
-
Constructorul italian de automobile a înregistrat numele Temerario la Biroul European pentru Proprietate Intelectuală. Ar putea fi utilizat pentru succesorul actualului Huracan. (Joi, 04 Aprilie)
-
Constructorul din Sant'Agata Bolognese tocmai și-a prezentat noua identitate de marcă. Vorbim inclusiv despre un logo schimbat, care se va regăsi pe viitoarele modele. (Joi, 28 Martie)
-
Constructorul italian de automobile a publicat un teaser video cu un nou concept. Acesta va debuta în data de 18 august, iar zvonurile susțin că ar putea fi vorba despre un concept pur electric. (Joi, 17 August 2023)
DBX 707 top speed is 193 mph.
193 mph x 1.609 m = 310.5 km/h.
Dear AML, the car mentioned in the Performance section of our review is the `regular` flavor Aston Martin DBX, not the 707.
Thank you!
Is DBX 707 Limited?
No, of course not.
The DBX 707 is a normal part of the Aston Martin DBX model range, rather than any limited-series special.
Altă confuzie e ca genul asta de mașini nu au foarte mare impact asupra mediului pentru ca se vând doar câteva. Ok, fiecare din ele poluează cât 10 (sa zicem) mașini normale. Dar asta tot înseamă foarte puțin.
De exemplu: vânzările sunt în jur de 30,000 pe an. Dacă fiecare poluează cât 10, ar fi echivalentul a 300,000 mașini normale pe an.
Anul trecut s-au vândut 58 milioane de mașini în toată lumea, inclusiv electrice și hibride.
Mai tine cont și ca Urus nu sunt folosite la fel de des ca o mașină normala. Sunt de fițe, de scos la bulevard, la show, nu de mers la serviciu, la cumpărături etc.
După cum vezi, mașinile astea sunt o picătură într-un ocean.
Dacă ar dispărea toate fumegatoarele și ar rămâne Lamborghini, Ferrari, Aston si similare, ar fi extraordinar de bine.
Și a doua confuzie, asta e ”jucărie pentru” imaturi, aș zice că exact ceilalți își iau jucării clasice și cu adevărat frumoase, lăsând monstruozitățile astea arogante ”maturilor” din lumea ”civilizată”, ăia cu cearșaful la purtător.
Iar celui care nu are nume dar doar se adreseaza, prietene, nu e niciun pic de frustrare, doar o constatare despre ipocrizia unora. Atat ! Sau pentru tine marcile astea cu asemenea motoare sunt bune pentru ca sunt premium si costa cat posta plus consumul aferent, iar celelalte termice nu sunt bune desi au un consum mult mai mic si preturi pe masura? A naibii ipocrizie, este?
Eu n-am văzut niciun Urus pana acum.
Păi tocmai că nu e! Tu gândești când scrii? ? Mașini cum ai tu sunt folosite la multe altele și sunt de mii de ori mai numeroase. Lamborghini stă mai mult în garaj.
Impactul lor asupra aerului pe care îl respiri e neglijabil spre deloc.
Câte Lamborghini sunt în București? 5? 10?
Poluarea din București e făcută de cei ca tine, nu de Lamborghini. Îți place sau nu asta e realitatea.
sau daca astia isi permit sa cumpere nise bombe atomice si sa le detoneze in largul marii ,ar trebui lasati? vrem sanatate sau "ne permitem orice"?
V-a zis-o bine colegul mai sus, e o ipocrizie fără seamăn să cauționați fița asta mega consumatoare de combustibil și să numiți fumegătoare mașinile de oameni normali.
E chestiune și de principiu (ăla de ni-l tot fluturați la fiecare fier de călcat cu baterii de sute de kg), chit că poluarea cantitativă nu e de speriat.
Și te rog nu mai presupune, dacă ce-ai spus nu ar fi vreun clișeu afișat aiurea și ar fi adevărul, tu poluezi mai mult cu electrica (particule la frânare și provocând congestie suplimentară în oraș) decât de cei ca mine, care nu sunt taximetriști comozi pentru propriile interese și mai fac și pe moraliștii.
Serios?? Băi băiatule, electrica folosește plăcuțele de frână doar la frânarea violentă, sau, uneori, înainte de oprirea completă. În rest folosește motorul ca să încarce bateria. Deci e fix pe dos, electrica generează mai puține particule.
Și cum pisici provoacă electricele congestie suplimentara?? Merge șoferul cu două electrice simultan în loc de o singura termică? Sa mori tu că n-ai loc de electrice în trafic? Când stai în trafic și respiri otravă e pentru că n-ai loc de electrice, nu? Sau de cazane puturoase ca a ta?
Nu știu dacă ești prost sau teribil de ipocrit.
Oricum ai fi, discuția ICE vs EV e rezolvată, fie și pentru că guralivii pro-ICE sunt niște ipocriți cu inteligenta redusă care vin cu niște "argumente" scoase de unde nu bate soarele.
PS: mai lasă-mă cu postarile anonime că nici pe tine nu te cheamă Kap. Ca și alții pe aici abia așteptați sa atacați persoana când vă dati seama că nu aveți argumente decât bășini gen "particule la frânare".
Și da, două electrice pe zi de familie poluează și aglomerează mai mult decât nici una orașul, mărind timpii în care ard combustibil TOATE autovehiculele angrenate în trafic.
N-am cazan puturos, am o mașină în firea ei pe care o folosesc puțin în oraș, nicicum la navetă.
Cu ipocrizia am stabilit mai sus cu StM cum rămâne și văd că se confirmă.
Eu dacă debitez prostii generale despre subiect știe toată secțiunea care sunt ale mele și mă depunctează, în schimb care cutează să vă critice tigăile scumpe ”de oraș” e atacat la persoană în multiple comentarii anonime fără legătură unul cu altul - crezi tu / voi sau câți postaci veți fi.
PS Felicitări pentru limbajul de licean bubos arogant care a scăpat la țigară, și a uitat acasă argumentele, ca tema nefăcută.
Dacă te referi la faptul că au două mașini în loc de una e la fel ca tine și vecinul, sau colegul de serviciu. Mergeți împreună la serviciu și cumpărături, să reduceți aglomerația. Ei, și ce dacă trebuie să fiți în același timp în locuri diferite, vă descurcați voi că văd că sunteți deștepți.
Hai că m-am plictisit. Da, rămâne cum am stabilit: guralivii anti-EV nu poluează doar cu fumegatoarele ci și cu gazul metan sulfuros care au impresia că e logică.
Dar dacă tot te roade invidia, pardon, grija de aglomerație și poluare, îți promit că nu le folosim în același timp. Deși ar fi bestial ca una din ele să se ducă singură la cumpărături în timp ce noi mergem la lucru.
Poate a vrut să spună pneuri.
Bine că nu îți place că ți-a vorbit cu "limbajul de licean bubos arogant care a scăpat la țigară, și a uitat acasă argumentele".
Dar tu ai niște "argumente" de mucos invidios și oricât că nu i-a luat mă-sa mașinuță frumoasă ca a vecinului de la 2.
Ți-a vorbit cu ți-a vorbit dar măcar are dreptate. Tu...
Și vezi că tu ai început cu miștourile, la 20:22. Ori suntem golani ori nu mai suntem :)