Joi, 07.05.2020
- Comenteaza
- Trimite pe:
Piața de publicitate din Europa este cuminte. Unii ar spune prea cuminte, în comparație cu cea americană. Diferența este că dincolo de Ocean producătorii, indiferent din ce domeniu, au curajul să își facă reclamă prin raportarea la concurență.
Nu puține sunt reclamele de genul „mașina noastră consumă mai puțin decât rivalii premium de la BMW, Audi și Mercedes”. Este o practică acceptată și chiar populară în America. Cred că a fost de multe ori motiv de inspirație pentru modele simbol, apărute în gama unor producători de volum, care s-au dorit a fi alternative accesibile la modele premium.
Spre exemplu, Kia Stinger a fost poziționat ca un coupe cu patru uși care se bate cu Audi A5 Sportback și BMW Seria 4 Gran Coupe , deși costă cu câteva zeci de mii de euro mai puțin.
Mai nou, Kia recidivează cu aceeași strategie. Dar într-un segment diferit. După Stinger, Kia mai lansează un model simbol, care se adresează publicului îndrăgostit de design și personalizare, nu de cei 7 ani garanție. Este vorba despre Kia XCeed, o nouă declinare în gama compactei populare Ceed.
Mașina nu a fost în planurile inițiale ale sud-coreenilor, însă a apărut pentru a le dovedi tuturor că poți să-ți cumperi un crossover urban cu alură de Mercedes-Benz GLA, fără să plătești peste 40.000 de euro. Exact ce vă spuneam și la început: Kia XCeed ar putea fi cea mai potrivită mașină pentru rețeta americană de promovare agresivă prin raportare la alte modele.
Kia XCeed
1.5 T-GDi 7DCT Style+
- Pret de pornire 19.748 €
- Pret model testat 28.522 €
Motor / Transmisie
Kia XCeed este disponibil pe piața din România de la finalul anului 2019. Și, ca orice model compact care se respectă, a preluat diversitatea gamei de motoare de la fratele Ceed. Astea înseamnă că sub capotă putem avea și un motor care beneficiază de downsizing (adică 1.0 T-GDI), un motor devenit deja clasic (1.4 T-GDI) și unul care ar putea transforma XCeed între-un pseudo hot-hatch cu cei peste 200 de cai putere de sub capotă (1.6 T-GDI). Nu lipsește nici dieselul de 1.6 litri, care poate fi comandat cu 115 sau 136 de cai putere.
Pe mâna mea au intrat cheile alegerii echilibrate, de mijloc, adică benzinarul de 1.4 litri, echipat cu ceea ce ar trebui să aibă orice SUV cu trăsături urbane: o cutie automată. Motorul turbo de 140 de cai putere asigură suficiente resurse pentru o exploatare cotidiană. Nu simți că ești submotorizat. Ai accelerări plăcute la viteze urbane și de drum național. Asta pentru că motorul vine la pachet cu un cuplu de 242 de Nm, livrat pe o plajă foarte generoasă, care începe la 1500 rpm și se termină la 3200 rpm.
Pe autostradă, la peste 120 de km/h, o să simți că motorul pierde din elan și acul vitezometrului urcă ceva mai anevoios. Însă, XCeed se vrea a fi o mașină pe care o conduci relaxat, în căutarea confortului.
Bineînțeles, atunci când ești în căutarea unei depășiri pe drumuri naționale, așteptând cuminte în spatele unui camion, XCeed te va ajuta să profiți de ocazie. Ai la îndemână, opțional, și un set de padele pentru cutia automată, în caz că vrei să iei „taurul de coarne”.
Dincolo de aceste situații excepționale, XCeed reușește să pună la dispoziția șoferului un pachet motor-cutie foarte atrăgător. Cutia se leagă strâns și bine de motorul cu patru cilindri. E un nod rafinat, care face ca rularea să fie fluidă și digerabilă. Alternarea treptelor de viteză se face pe nesimțite, iar retrogradarea este destul de bună. Ca să alertezi lucrurile ai și un buton Sport, care ascute simțul accelerației și întârzie schimbarea treptelor de viteză.
În concluzie, simbioza dintre motorul de 1.4 litri și cutia automată cu dublu ambreiaj și 7 rapoarte este cât se poate de plăcută și ar putea fi cea mai potrivită alegere în cazul lui XCeed.
Consum
Deși este o alegere echilibrată când vine vorba de perechea motor-cutie, Kia XCeed și benzinarul de 140 de cai putere ar putea să-i sperie pe românii mai zgârciți, care s-au obișnuit cu eficiența unui diesel. Spun asta pentru că XCeed sare ușor de 7 litri/100 de kilometri în mediul extraurban. Dacă alegi o rulare pe autostradă și mai exagerezi cu accelerația, consumul sare de 8 litri/100 de kilometri. În oraș, cu tot cu intervențiile finuțe ale sistemului start-stop, o să treci de 10 litri/100 de kilometri.
Dacă ne uităm în fișa tehnică, vedem că cei de la Kia promit un consum mixt oficial de 5.9 litri/100 de km. Calculat în regim NEDC. Dacă ne uităm în segment vedem că Volkswagen T-Roc cu motorul de 150 CP promite o medie de 5.3 litri/100 km. Și Skoda Karoq, în aceeași configurație, garantează un consum similar. Cel de-al treilea membru al familiei VAG, Seat Ateca, în aceeași configurație, consumă 5.4 litri/100 km.
Între XCeed și hibridul Toyota CH-R nu e o diferență atât de mare pe cât v-ați aștepta. Acesta promite un consum de 5 litri/100 km. Mazda CX-30 este și el un nou venit pe piața din România. Are un motor de 150 CP, cutie automată și o medie de consum de 6 litri/100 km. Fiat 500X și motorul MultiAir de 140 CP, cutie automată, consumă 5.7 litri/100 de km. Renault Kadjar și motorul de 159 CP, cu automată, consumă 6 litri/100 km.
Performanţe
Spuneam și mai sus că această motorizare de 1.4 litri este cea mai echilibrată alegere din gama lui XCeed. Adică se adresează celor care vor o mașină dinamică, vioaie, dar fără pretenții de sportivitate. XCeed nu garantează explozii și derulări rapide ale decorului. Sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 9.5 secunde, adică un timp decent, potrivit pentru rularea de zi cu zi. Viteza maximă ajunge la 200 de km/h, adică suficient pentru autostrăzile noastre.
Dacă ne uităm în segment, vedem că Mazda CX-30 are nevoie de 9.1 secunde, însă beneficiază de 10 CP în plus și de tracțiune integrală. Fiat 500X în configurație similară este mai lent, înregistrând 9.8 secunde. Renault Kadjar promite 9.3 secunde, însă are și cu 19 CP în plus.
Seat Ateca este mai rapid cu aproape o secundă, Skoda Karoq promite 9 secunde, iar Volkswagen T-Roc câștigă detașat liniuța cu 8.4 secunde. Toyota CH-R și motorizarea hibrid de 122 de cai putere nu emite pretenții, promițând 11 secunde.
Interior
XCeed încearcă să le ofere pasagerilor săi o poziție înaltă. Mai înaltă decât într-un Ceed. Șoferul va sta mai sus cu 4 centimetri, însă asta sugerează timid că te afli la volanul unui crossover.
Calitatea materialelor este destul de bună. Modelul sud-coreean oferă plastic moale pentru toată planșa de bord și pentru fețele ușilor. Pe măsură ce cobori mâna o să descoperi un plastic tare. O să-l găsești și pe consola centrală. Senzația de calitate îți este indusă însă de multiplele elemente cromate, dar și de cusăturile contrastante în culoarea caroseriei, regăsite pe scaune, volan și portiere, disponibile doar dacă alegeți opționalul Colour Package.
Scaunele sunt confortabile și oferă o susținere laterală suprinzător de bună.
XCeed rămâne fidel ergonomiei clasice, cu butoane. Prin urmare, toate comenzile sunt ușor de intuit și folosit. Spațiile de depozitare sunt numeroase și presupun buzunare mari la nivelul portierelor, precum și o cotieră adâncă. Avem și spațiu generos pentru telefonul mobil la baza planșei de bord. Acesta poate oferi și încărcare prin inducție. Problema este că accesul la el se face destul de dificil.
Pe locurile din spate ai loc decent la picioare. Fix locul pe care îl anticipezi într-un model compact. Bonus, beneficiezi de o podea aproape plată. Asta nu înseamnă că un al treilea pasager pe banchetă poate călători în maxim de confort. La nivelul capului nu vorbim despre aceeași generozitate ca la nivelul genunchilor.
Dincolo de hayonul care poate fi acționat și electric, XCeed oferă un portbagaj cu o capacitate de 426 de litri. Deschiderea este bună, însă marginea ceva mai înaltă vă forțează să ridicați anumite bagaje pentru a le descărca. Capacitatea de încărcare a portbagajului este clar mai mare decât cea a unui Toyota CH-R și Fiat 500X. Volkswagen T-Roc, Skoda Karoq și Seat Ateca sunt ceva mai generoși. Comparativ cu portbagajul lui Ceed, crossover-ul are cu 30 de litri în minus.
Preţ de achiziţie
Fiind un model care se vrea a fi cumpărat pentru personalitatea pe care o oferă, XCeed nu se poziționează ca o alegere accesibilă, așa cum o face Ceed. Tocmai de aceea prețurile ar putea părea ușor mai mari decât erau obișnuiți clienții Kia.
Socotelile încep de la 19.700 de euro pentru versiunea cu motor de un litru și echipare City. Din această valoare s-ar putea scădea valoarea tichetului Rabla și un bonus de 1000 de euro, oferit de importator.
Când vine vorba despre versiunea testată de mine, adică 140 CP și cutie automată, socotelile încep de la 22.800 de euro. Nivelul de echipare Style crește valoarea la 23.200 de euro, iar un exemplar echipat fix ca cel pe care îl vedeți în imagini, cu multe opționale bifate, urcă valoarea finală chiar și la 28.500 de euro.
Dacă ne uităm în segment vedem că, în ciuda acestei repoziționări a modelului, XCeed rămâne totuși o alternativă destul de tentantă în comparație cu alte modele din segment. Skoda Karoq cu motorul 1.5 TSI de 150 CP și cutia DSG pleacă de la 24.900 de euro. Volkswagen T-Roc în aceeași configurație ajunge să coste 25.300 de euro.
Seat Ateca pare a fi ceva mai accesibil decât frații săi, la 24.400 de euro. Renault Kadjar și motorul de 159 CP cu automată costă 25.500 de euro, însă aici vorbim și despre un nivel de echipare XMod. Fiat 500X pare a fi ușor mai accesibil decât modelul sud-coreean cu un preț de 21.800 de euro pentru versiunea de 140 CP, cu automată.
Mazda CX-30 cu motor de 150 CP și automată ajunge să coste 26.900 de euro. Iar cel mai ieftin Toyota CH-R hibrid pornește de la 24.600 de euro, deși are doar 122 CP.
Prin urmare, chiar dacă vorbim despre un model cu personalitate, care nu-și dorește să facă volumele lui Ceed, crossover-ul XCeed s-ar putea transforma rapid într-un hit, dacă potențialii clienți ar cântări mai bine valoarea de achiziție.
Siguranţă
EuroNCAP a testat actuala generație Ceed în anul 2009. I-a acordat doar patru stele versiunii standard, care include frânare automată în situații de urgență și menținerea benzii de rulare. Protecția pasagerilor adulți a primit 88%, iar cea a copiilor 85%. A fost taxată mai aspru protecția pietonilor, care a primit doar 52%.
EuroNCAP a testat și o versiune echipată cu toate sistemele de siguranță, iar scorul a fost de cinci stele.
Noul Kia XCeed este dezvoltat pe aceeași platformă și beneficiază de aceleași sisteme de siguranță. Prin urmare, îi putem atribui și lui comportamentul lui Ceed la EuroNCAP. Lista de dotări include, pe lângă sistemele anunțate mai sus, și un limitator de viteză, recunoașterea pietonilor și bicicliștilor cu posibilitate de frânare, monitorizarea atenției șoferului, monitorizarea unghiului mort și pilot automat adaptiv.
Ţinută de drum
Kia a căutat să facă din XCeed o alternativă mai confortabilă la Ceed. A ieșit acel tip de crossover cu care poți parcurge mulți kilometri fără să simți oboseala. Chiar și pe drumurile din România. Pentru asta, inginerii Kia au relaxat puțin șasiul crossover-ului. Asta înseamnă amortizoare mai moi și arcuri care au pierdut 7% din rigiditatea celor instalate pe Ceed. E un procent mic, dar important în cazul unei mașini care vrea să nu tensioneze nici un moment rularea.
Bineînțeles, orice apucături sportive trebuie să fie ponderate, pentru că XCeed manifestă un ușor ruliu și se înclină în viraje. Direcția nu este nici ea foarte precisă și nu comunică informații despre suprafața pe care rulezi. Așa că mai degrabă o să ghicești care e limita aderenței. Culmea, direcția nu se simte foarte asistată în oraș, acolo unde ai vrea ceva mai multă manevrabilitate.
Kia XCeed nu își propune prea multe ieșiri în afara asfaltului. E acel gen de crossover care se simte mai bine pe șosea. Asta, deși garda la sol, cu jantele de 18 inch, poate ajunge până la aproape 18 centimetri, adică suficient pentru un drum forestier. Mare grijă însă pentru că nu există tracțiune integrală sau vreun sistem de dozare inteligentă a cuplului pe puntea față.
Vizibilitate
Kia XCeed este una dintre acele mașini care plătesc tribut designului atunci când vine vorba de vizibilitate. Pentru ca liniile să fie cât mai seducătoare, designerii au făcut unele compromisuri. Este suficient să te uiți în oglinda retrovizoare și să vezi că luneta e cam îngustă, iar ultimul rând de montanți este cam mare. Din fericire, oglinzile laterale sunt bine proporționate și compensează.
Tehnologie
Kia a vrut să se asigure că XCeed nu este doar o formă fără fond. Așa că, pe lângă designul atrăgător și cu personalitate, a pregătit și tot ce are mai bun în materie de tehnologie. De altfel, este primul model din gama Kia care beneficiază de un instrumentar de bord digital. Și nu unul modest, ci ditamai ecranul de 12 inch, cu o grafică bună și un procesor care se mișcă rapid.
Ai mai multe teme colorate și poți beneficia chiar și de indicații pentru navigație. În centrul planșei de bord, Kia poate instala ecrane de 5, 8 sau 10 inch. Eu l-am avut pe cel de 10 inch și m-am simțit răsfățat. Grafică bună, meniu intuitiv, un simț tactil care răspunde foarte bine și un procesor care limitează întârzierile în operare. Bineînțeles, vine disponibil cu Apple CarPlay și Android Auto, dar și cu o conexiune la internet.
Pe lista de dotări se găsesc faruri cu LED, scaune și volan încălzit (chiar și o banchetă spate încălzită), sistem audio JBL cu un subwoofer ascuns în portbagaj, senzori de parcare față și spate și o cameră de marșarier cu un unghi bun, dar cu o calitate mai slabă a imaginii.
Design
Kia XCeed este un copil neplanificat, născut însă din dragoste pură, care ajunge un adevărat geniu, cu premiul I la olimpiadele internaționale de design. Spun asta pentru că XCeed nu era în planurile oamenilor de creație Kia. Nimic nu anunța apariția unui crossover în gama lui Ceed.
Totuși, designerii au avut o idee sclipitoare atunci când au dat naștere unui alt model cu personalitate: Proceed. După ce au reinventat coupe-ul compact sub forma unui shooting break, designerii s-au apucat să deseneze XCeed. A ieșit un crossover cu o personalitate aparte, complet diferit de Ceed. Potrivit oficialilor, doar portierele față sunt comune cu cele ale lui Ceed. Restul elementelor de caroserie sunt complet diferite.
Și uite așa ne-am ales cu încă un Kia frumos, aspectuos, cu personalitate puternică. E drept că e un pseudo SUV, chiar dacă protecțiile din plastic din partea inferioară a caroseriei vor să ne spună altceva. Dar e un pseudo SUV frumos. Iar cine și-l dorește va fi fermecat de grila „tiger nose”, de elementele cromate, de spatele care seamănă cu cel al lui Mercedes-Benz GLA, de umerii ampli, de jantele de 18 inch sau poate chiar de culoarea Quantum Yellow, unică pentru acest model (mai sunt alte 11 dacă încă mai credeți că galbenul e doar pentru taxiuri).
Ne-a placut
- Prețul accesibil
- Perechea motor-cutie
- Sistemul multimedia
Nu ne-a placut
- Consumul ridicat
- Direcția fără feedback
- Vizibilitatea posterioară
Ştiri despre Kia
-
Constructorul asiatic a publicat primele imagini și informații despre Syros, un SUV urban gândit special pentru piața din India. La debut, noul model poate fi comandat cu motorizări pe benzină și diesel. (Joi, 19 Decembrie)
-
Fotografii spion au surprins în teste viitoarea Kia Sportage facelift. Judecând după imagini, modelul asiatic va avea o parte frontală revizuită complet. (Marti, 06 August)
-
Modelul cu zero emisii Kia EV6 tocmai a primit un facelift. Pe lista noutăților regăsim o parte frontală revizuită, dar și o baterie mai mare, de 84 kWh. (Marti, 14 Mai)
-
Constructorul asiatic a publicat primele două imagini teaser cu noul EV6 facelift. Debutul pe piața din Coreea de Sud este programat pentru al doilea trimestru din 2024. (Vineri, 03 Mai)
-
Constructorul asiatic de automobile a prezentat a patra generație a sedanului compact K4 cu ocazia Salonului Auto de la New York. Kia nu a precizat dacă acesta va fi comercializat și pe alte piețe, cum ar fi Europa. (Miercuri, 27 Martie)
Un comparativ corect ar fi fost XCeed Hybrid (avand date legate de consum in ceata) cu CHR Hybrid cu 3,8%-4% si nu 5% ca in articol
Masina de fata mi se pare extrem extrem de interesanta din toate punctele de vedere. As merge pe motorizarea mare sa fie treaba buna pana la capat: design exterior interesant, dimensiuni compacte, interior calitativ si o motorizare de care sa te bucuri din cand in cand cand iti lasi familia acasa pentru siguranta ei.
Cui se adreseaza: tineri, celibatari, femei
hmm...
426 l....
Cu acest volum portbagaj, cred ca ar concura mai bine cu Skoda Kamiq, Seat Arona, decat cu Skoda Karoq si Seat Ateca.
Ca pret, porneste de la aproape 20.000 de euro.
De la acest pret, porneste si Skoda Karoq.
Dimensiunile: sunt mai apropriate de Skoda Karoq, decat de Skoda Kamiq.
Scaderea portbagajului poate sa fie si din cauza plafonului plonjat.
La fel si cu Peugeot 508, cu doar 487 l.
Nu stiu cat va "fura" din vanzarile lui GLA.
Acest pseudo-SUV arata ok.
Interiorul este ok.
Pretul: este destul de ok. Desi, aproape 30.000 de euro si nu ai tractiune integrala, nici portbagaj ok.
Dar, este o masina ok, corecta.
Dar, poti sa dai 3000 de euro in plus, si iti iei Skoda Karoq 4x4, etc.
Sau, poti sa dai 3000-4000 de euro in minus, si iti Skoda Kamiq, etc.
Consumul putin cam mare pentru un motor de 1.4 si 140 de cai.
Daca chiar ar fura din vanzarile lui Mercedes GLA, ar fi pentru ca este mai ieftina.
Dar NU concureaza cu GLA.
Ar "fura" din clientii care isi doresc un GLA, dar nu au bani.
Acest pseudo-SUV, asa cum scrie si in test, este pentru tineri, celibatari.
Suna mai interesant varianta cu 204 cp.
Cu 7.5 secunde 0-100 km/h
Acea varianta, chiar este pentru autostrada, este puternica.
Este ok.
Interiorul este decent, arata bine.
Este o masina ok.
Design exterior interesant.
Personal am urcat in acest Kia si m-a impresionat interiorul. Si stiu ce spun, pentru ca fiind in cautare de masina noua, in ultima vreme am fost pe la mai toti producatorii, mai putin cei de lux.
La randul lui, exteriorul este placut ochiului.
2. Ce bine ca acel galben de la interior este doar cu pachet optional.
Nu mai zic de ne-luarea în calcul decât a vechiului hibrid C-HR (acum săltat peste 180 CP)...ahm, și nu CH-R.
@fanel: Da, destulă imprecizie pt impresia artistică, dar lui Bogdan îi iese bine și d-aia i-o ierți (alt exemplu -- europenii NU AU VOIE să facă publicitate comparativă în marxista UE, nu că n-ar avea curajul.)
Ontopic, mașina e OK per total și are credit-appeal cu orice dobândă, :-) chiar dacă designul ei nu mă dă pe spate. Cu riscul înroșirii de pălmuțe, susțin deci că sud-coreenii încă n-au depășit faza imitativă, prin care au trecut și japii la vremea lor.
P. Schreyer i-a cizelat vizibil în raport cu era Sephia, A.Biermann le-a mai încordat suspensiile-direcția, dar simpla paralelă din test cu stilul nemțoaicelor premioumm spune destule.
Aș mai zice că aduce a săpunieră... la fel ca GLA, dar aș deveni persona non grata (și) pt amicul @zărne așa că mă abțin.:-)
Ceva mai serios, și prețurile Kia-Hyundai au devenit aproape teutonice -- motivate de calitatea nu doar percepuă, dar și de garanția aia lungă, care nu vine gratis (a se citit totuși atent și paragrafele alea microscopic tipărite-n contract...)
In fine, masina este foarte scumpa pentru ce ofera, spatiul e acelasi ca intr-un hatchback, iar garda la sol transforma masina intr-o barcuta, dar e buna pentru urcat borduri.
Galbenul interior este kitsch, iar sursele de inspiratie se vad,
@Sandu Exista o promotie de 1000 euro, plus un tichet rabla etc. poti scoate un pret cat de cat bun. Nu stiu ce BMW X2 vrei sa iei cu 28k. Poate iei, dar nu nou.
@fan skoda Am fost sa vad si Karoq, dar nu se compara cu asta, din pacate spre dezamagirea ta. Xceed are un alt aer, te cucereste. Legat de 4X4, nici nu voiam asa ceva. Nu stiu daca poate concura cu GLA, dar este o masina corecta.
@kiro...Dintre cele doua mai savoniera arata GLA-ul careia ii face cu ochiul prietenei, de m-am plictisit. Si neaparat rosu. Si cu Xceed cred ca au depasit perioada imitatiilor. Adica, daca stai bine si te gandesti, intr-o lume a imitatorilor Kia cred ca ar fi in coada clasamentului. Parerea mea.
@all (80%) asocierea cu GLA tine de imagine in niciun caz de target de clienti. Tesla a avut tot timpul tupeul sa se puna pe aceesi linie cu Merc ori BMW. Ceea ce mi se pare cam nesimtit. Dar, pentru promovare merge si merge bine. Iti gasesti liderul si tot timpul iti asociezi imaginea cu al lui. Poate ca "ne-am fi dorit" o asociere intre Xceed si fostul Trabant? Sau, mai rau, cu karok? Pff....ori fi coreeni dar au si ei mandria lor.
"Toyota CH-R și motorizarea hibrid de 122 de cai putere nu emite pretenții, promițând 11 secunde."
Se vorbeste despre CH-R hibrid.
@M
Lui Bogdan Mirica (care a testat ambele masini) i-a placut mai mult interiorul din Kamiq, decat din XCeed.
Este vorba de calitate, cum arata, etc.
Ambele SUV-uri au luat 4.1 stele.
La capitolul motor-transimisie, ambele au luat 4 stele
La capitolul consum, XCeed a luat 3.5 stele. Kamiq a luat 4.5 stele
La capitolul performante, ambele au luat 3.5 stele
La capitolul interior, XCeed a luat 4 stele. Kamiq a luat 4.5 stele
La capitolul pret de achizitie, ambele au luat 4.5 stele
La capitolul siguranta, ambele au 5 stele EuroNCAP
La capitolul tinuta de drum, ambele au luat 4 stele
La capitolul vizibilitate, XCeed a luat 4 stele. Kamiq a luat 4.5 stele
La capitolul tehnologie, ambele au luat 4.5 stele
La capitolul design, XCeed a luat 4.5 stele. Kamiq a luat 3.5 stele
Nota finala: ambele 4.1 stele
Fiecare exceleaza la cate ceva.
Desi, la XCeed, din cauza plafonului plonjat in stil coupe, portbagajul si vizibilitatea a scazut.
Se compara mai mult cu Skoda Kamiq, decat cu Skoda Karoq
@Basil
Este parerea ta.
Oricum, Skoda Karoq este un SUV de familie.
Cand ai o masina pe termen lung, o inveti ca pe podul palmei si stii exact la ce sa te astepti c-o sa fie beton si la ce-o sa trebuiasca sa bagi bani in ea. Cine imi spune ca face 200k km si nu-i pica nimic, deja s-a scos din carti in ochii mei. Indiferent de marca.
Scuze ca nu comentez de masina de fata, dar pentru mine sunt anumite marci pentru care articolele sunt rotita-rotita, si ma uit doar la comentarii. Pentru amuzament :) Sau nu :)
Nu mai comparați prețurile DE LISTA ... astea au fost și încă sunt extrem de mari, in realitate ofertele REALE din show-room fiind mult mai mici.
XCEED cu RABLA 2020 pleacă de la 17400 Ecu 1.0 120 CP și 18400 E cu 1.4 140CP la care se mai Adaugă diverse discounturi in fct de dealer ntre 2%-10%
Acum luam toate motorizarile sa le dam note la acest XCEED ?
Urmeaza test & nota si pt entry level 1.0 120 CP ?
Urmeaza test & nota si pt entry level 1.0 120 CP ?
O sa aiba mare nevoie de bafta la vanzarea modelului cu pretul asta.
Ca si design, mi se pare foarte frumoasa, un alt model reusit din punctul asta de vedere, pe langa ProCeed si Stinger.
Concurenta lui o vad a fi chiar o Kia, si anume Sportage, care la banii respectivi este cu 4x4, 177 cp si dotari similare.
Kia nu mai este o masina iefitina iar Xceed este pozitionat ca un model cu pretentii premium nu unul accesibil. Coreeni nu mai mizeaza pe cel mai mic pret. Totusi, comparat cu concurenta sa, pretul este in continuare cel mai bun. Eu am un model manual foarte bine dotat pe care l-am achizitionat prin programul RABLA cu 20,000 EUR cu TVA. Mult mai mic pretul decat T-Roc sau Mazda CX30 la echipare comparabila.
Pentru autorul testului. Bogdan, verifica cifrele te rog. Ceed hatchback are un volum de portbagaj de 395 L iar Xceed 426. Deci nu, Xceed nu are un portbagaj mai mic decat Ceed hatch cu 30 de litri. Poate mai mic decat Ceed SW sau Proceed. Numai bine
A. Comparatia cu Toyota CH-R nu este corecta zic eu. CH R este un model mai mic (sa ne uitam doar la spatiul din spate si la volumbul portbagajului de 377 L VDA). Sistemul de propulsie al Toyotei este de un rafinament deosebit insa motorizarea 1.8 HSD 122 cp este strict orientata spre consum si are un comportament foarte anemic (vorbesc dupa ce am testat-o pe Corolla). Comparatia corecta si relevanta este Hyundai Kona 1.6 GDi Hybrid vs Toyota CH-R ca sa vorbim de solutii tehnice si target produs echivalent.
B. Concurenta Xceed este strict din segmentul crossover segment C orientat spre design (Mazda CX 30 sau VW T-Roc) nu Skoda, o masina cu design sobru si atuuri orientate strict spre partea practica (unde si exceleaza). X-Ceed sau CX 30 sunt alegeri emotionale, nu legate de portbagaj si spatii de carat porcul. Insa la cei 426 L VDA, volumul e comparabil cu concurenta (CX 30 are VDA 430 Litri iar T-Roc 445 Litri). Testele comparative sunt de altfel facute de obicei cu aceste modele (vezi testul AutoBild Germania cu T-Roc, castigat detasat de Xceed)
https://www.autobild.de/artikel/kia-xceed-vw-t-roc-test-motor-preis-15783195.html
C. Anonim are dreptate. Motoarele Hyundai Kia consuma cam 0.8 - 1L in plus fata de concurenta. Insa rafinamentul si modul in care acest motor de 1.4 cu 4 cilindri (subliniez pentru ca de acolo vine rafinamentul) este cu mult peste alte modele. In 5000 de km am consum mediu 7.5 L deci aproape de cei obtinuti in conditii de test drive unde se conduce mai alert pentru a observa care e comportamentul masinii si la limita (Bogdan ne poate confirma). Comparat cu motorul 2.0 Skyactive G de 122 cp sau 1.5 TSI 130 cp, acest motor turbo al Kia este o placere, cuplu mare jos, raporte de compresie foarte mare pentru turbo, silentios etc.. Si nu ne uitam doar la acceleratia 0-100 km/h (ca am trecut sper de faza guma Turbo cu suprize). Adaugati standard punte spate independenta standard (nici Mazda nu mai ofera asa ceva iar VW o face selectiv). Eu sincer am ales acest model pentru combinatia design/motorizare. Nu e cel mai economic motor dar am scos fara probleme 6 L in afara orasului la condus alert si un clasic ambuteiaj la Predeal. 9, 9.5 la aglomeratie mare in oras. Eu zic decent. Pentru consum foarte mic iti iei 1.6 Diesel sau Plug in Hybrid daca ai buget.
D. Pret. Configurat corect, fara briz briz-uri inutile, un Xceed se invarte intre 20 K cu pachet complet de dotari de confort si siguranta activa (pentru motorul 1.4 T GDi/ 140 manuala) si design ca la masina de test si 25 K maximum cu absolut orice ti-ai putea dori ca utilizator normal cu motor 1.4, 140 cp si cutie automata. Asta dupa ce mergem frumos la dealer si negociem, nu ne uitam pe preturile de pe site :) Ia configurati un Ford Focus Active sau VW T Roc la fel si vedeti ce iese. Masina de test e un demo car de aici pretul de 28 K EUR, au pus absolut tot pe ea. Ii provoc pe cei care spun ca e un pret mare si ca iti iei Mercedes sau BMW X2 sau X1 sa-mi prezinte o oferta similara ca dotari si motorizare de la aceste marci unde o configuratie decenta incepe de la 34 K EUR. Un X2 de baza incepe de la 34 272 EUR (sDrive 18i) cu dotari acceptabile at most. Deci come on.
E. Eu am citit si fine printul la conditiile de garantie. Nu de asta am luat masina dar sunt patit cu VAG si conditiile lor de garantie. Sunt foarte ok, nici mai bune nici mai rele decat concurenta dar acopera tot ce este important timp de 7 ani. La Ford, pentru garantie extinsa la 3 sau 4 ani platesti sute de euro bune. Asta iti spune si ce incredere are producatorul in produsul sau daca te taxeaza anticipat cu o suma care acopera oricum o defectiune majora. Cine vrea impresii reale si deloc subiective despre masina, mi le poate solicita. Nu sunt un fanatic al unei marci cum vad pe aici, insa nu imi plac oamenii care distribuie informatiie incorecte sau trunchiate (vezi cazul Luciano whatever) sau comparatii intre modele care nu sunt, de fapt, comparabile. Numai bine si sanatate
- Kia XCEED 172mm (roti R16) sau 184mm (roti R18)
vs
- Toyota C-HR are150 mm ( minim 142mm )
Nu-s de acord cu tine cand zici ca Kia se vrea marca premium. Kia nu a ajuns inca la rafinamentul masinilor din grupul VW, iar tu o compari cu Audi/Bmw/Mercedes. Come'on.