Miercuri, 02.10.2019
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cine își mai aduce aminte cum arăta un model Kia în anii 90? Kia Sephia, de exemplu? Sau Kia Shuma?
Nu au fost modele care să devină astăzi young-timere căutate de colecționari, dar au deschis drumul unei mărci care era privită cu ochi curioși acum 30 de ani, când făcea primii săi pași în Europa.
Însă coreenii au băgat capul înainte și au construit. Încet, cu apăsare și cu atenție la dorințele clienților europeni. Și-au făcut uzină în Slovacia și centru de design și cercetare în Germania. Astăzi, sediul Kia Europe este la Frankfurt. Iar modelele produse au crescut în calitate de la an la an.
Kia Ceed, compacta de volum a mărcii coreene, nu mai are nevoie de nicio prezentare. Este astăzi la a treia generație, iar oficialii mărcii au adăugat mai multe versiuni de caroserie, creând o familie ce poartă acest nume. Ceed are și o versiune mai sportivă numită Ceed GT, dar și un break Ceed SW, iar pentru cei care preferă un model mai aparte a adăugat și shooting brake-ul ProCeed.
Dar acum, pentru că piața europeană e setată de SUV-uri și crossovere, Kia a adăugat în familia Ceed un crossover. Botezat XCeed, acesta nu este doar un Ceed hatchback cu garda la sol ridicată și ceva plastic pe pasajele roților. Deși are aproximativ același nume, vorbim de un model cu o caroserie nouă, din care doar portierele față mai sunt comune cu cele ale modelului Ceed hatchback. În rest, toate liniile au fost desenate special pentru XCeed. Iar oficialii mărcii au atât de multă încredere în acest nou model, încât ne-au spus că XCeed se va vinde mai vine decât toate celelalte trei versiuni ale modelului Ceed la un loc.
Kia XCeed
1.6 T-GDi 7DCT Style+
- Pret de pornire 19.748 €
- Pret model testat 24.574 €
Motor / Transmisie
Noul XCeed preia motorizările de la Ceed hatchback, dar adaugă și variante mild-hibrid și plug-in hybrid ce vor fi disponibile începând de anul viitor. Până atunci, avem trei motorizări turbo pe benzină și una diesel, ultima disponibilă în două versiuni de putere. Cele trei motoare pe benzină sunt: 1.0 T-GDI de 120 CP, 1.4 T-GDI de 140 CP și 1.6 T-GDI de 204 CP. Propulsorul diesel 1.6 CRDI este disponibil în versiuni de 115 și 136 CP.
La testul internațional de lansare care a avut loc în sudul Franței am putut încerca versiunea Kia XCeed cu motorizarea 1.4 T-GDI de 140 CP, dar și versiunea de top 1.6 T-GDI de 204 CP.
Motorul de 204 CP a fost preluat direct de pe versiunea GT a lui Ceed. Propulsorul turbo de 1.6 litri dezvoltă 204 CP și 265 Nm, și pe hârtie face din noul XCeed un fel de warm-crossover în contextul în care hot-hatch-urile sunt, totuși, pe o altă planetă. A fost motorizarea cu care am început să descoperim acest model.
Motorul de 1.591 cmc are suficiente resurse, oferind 204 CP la 5.500 rpm și un cuplu de 265 Nm între 1.500 și 2.500 rpm. Propulsorul este însă destul de lent în livrarea puterii, în prima parte a turometrului neexistând prea multă magie. Totuși, e plăcut în utilizarea urbană, în special asociat cu o cutie de viteze automată DCT (cu două ambreiaje) și șapte trepte de viteză. Aceasta își face bine datoria, schimbările de treaptă fiind imperceptibile. Un mare plus și pentru sistemul start-stop, unul foarte bine reglat și neintruziv.
Motorul 1.6 T-GDI excelează pe autostradă, acolo unde îi conferă lui XCeed senzația că se deplasează fără efort. Reprizele sunt bune, insonorizarea aproape perfectă, iar atmosfera la volan este liniștită.
Am avut posibilitatea să încercăm și motorizarea 1.4 T-GDI de 140 CP. Deși în teorie este o motorizare mai lentă, propulsorul turbo de 1.353 cmc pare că i potrivește mai bine lui XCeed. Mașina se simte mai rapidă încă de la turații joase, cuplul oferit fiind de 242 Nm de la 1.500 până la 3.200 rpm. Este motorul care va fi ales de majoritatea clienților și este și alegerea noastră pentru noul XCeed.
Consum
Pentru că am petrecut cel mai mult timp la volanul versiunii XCeed 1.6 T-GDI de 204 CP, ne vom raporta la consumul acestui motor.
Oficial, Kia XCeed 1.6 T-GDI 7DCT consumă în medie între 6.2 și 6.6 litri/100 km. Pe parcursul testului nostru din Franța, computerul de bord a înregistrat un consum situat între 8.5 și 9.9 litri/100 km pe un traseu mixt ce a însumat trafic urban, autostradă și drumuri secundare.
În ceea ce privește concurența directă, Kia XCeed intră în competiție cu modele precum Ford Focus Active, Skoda Octavia Scout (disponibilă doar în variantă break) sau, în zona SUV, cu Volkswagen T-Roc. Focus Active are în echipare o motorizare 1.5 EcoBoost de 182 CP ce consumă oficial 6 litri/100 km, iar Octavia Scout și VW T-Roc au motoare de 2.0 TSI de 190 CP, dar în combinație cu tracțiune integrală și consum oficial de 7 litri/100 km.
Kia XCeed nu are în ofertă sistem de tracțiune integrală.
Performanţe
În ceea ce privește performanțele, Kia XCeed 1.6 T-GDi 204 CP are o accelerație de la 0 la 100 km/h efectuată în 7.5 secunde, în timp ce viteza maximă este de 220 km/h.
Versiunea XCeed cu motor 1.4 T-GDI 140 poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 9.5 secunde, iar viteza maximă ce poate fi atinsă este 200 km/h.
Chiar dacă cifrele sunt mai slabe, versiunea de 140 CP pare ceva mai alertă, caracterul motorului fiind mai bine asortat cu noua caroserie din familia Ceed.
Ford Focus Active 182 CP accelerează de la 0-100 km/h în 8.7 secunde, Octavia Scout în 7.4 secunde, iar Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 190 CP în 7.2 secunde.
Interior
Pentru o marcă de volum, Kia a făcut eforturi mari și a reușit să ofere interioare de o calitate foarte bună. Materialele sunt plăcute la atingere, de calitate, în ciuda predilecției de a folosi mult plastic lucios negru.
Odată cu XCeed, Kia introduce o serie de noutăți pentru interior: un set de instrumente digitale care înlocuiesc clasicele indicatoare analogice și nou display central de dimensiuni semnificativ mai mari. Instrumentele de bord sunt acum afișate pe un display digital de 12.3 inch personalizabil, în timp ce tableta centrală a crescut acum la 10.25 inch și poate afișa până la trei elemente diferite concomitent.
Spațiul pentru pasagerii din față este suficient de mare și nu foarte diferit față de ceea ce oferă hatchback-ul. În spate au loc trei pasageri, iar oficialii Kia spun că au mai mult loc la cap, picioare și umeri față de modele concurente din această zonă a pieței, precum Toyota C-HR, Mercedes-Benz GLA sau chiar Nissan Qashqai.
Volumul portbagajului este de 426 de litri, mai mare față de un Ceed hatchback, iar bancheta este fracționabilă 40:20:40. Mai mult, hayon-ul noului XCeed este acționat electric. Tapițeria pentru scaune poate fi din pânză, mixtă (pânză cu piele artificială) sau piele. Pe modelul testat, vopsit în culoarea de lansare Quantum Yellow, interiorul avea și ceea ce Kia numește Yellow Colour Pack, un pachet care conține scaune și fețe de ușă care au cusături galbene și inserții interioare în culoarea caroseriei.
Preţ de achiziţie
Prețurile pentru piața din România încep de la 19.748 euro (TVA inclus) pentru versiunea de bază echipată cu motor 1.0 T-GDI și cutie de viteze manuală cu șase trepte. Acesta este prețul de listă înainte de aplicarea reducerilor promoționale sau a primei conform programului Rabla.
Pentru versiunea cu motor 1.4 T-GDI prețurile modelului Kia XCeed încep de la 20.587 euro, iar versiunea de top cu motorul 1.6 T-GDI de 204 CP șu cutie de viteze automată 7DCT costă 24.574 euro.
Prețurile pentru Kia XCeed în versiune diesel încep de la 21.979 euro.
Siguranţă
Kia XCeed este mult prea nou să fie testat de către organismul independent EuroNCAP, dar "fratele" hatchback Ceed a trecut prin testele de siguranță într-una din sesiunile din acest an.
A obținut un scor maxim de cinci stele atunci când a fost echipat cu Safety Pack-ul opțional. Scorul pentru protecția pasagerilor adulți este de 88%.
Kia XCeed are un pachet de dotări de siguranță similar ce include Lane Assist cu corectarea direcției, smart Cruise Control, asistență pentru unghiul mort, detectarea și prevenirea unui impact iminent cu un alt automobil sau pieton.
Ţinută de drum
Kia XCeed este un crossover, iar inginerii mărcii coreene i-au setat suspensia corespunzător. În primul rând, avem de-a face cu o gardă la sol semnificativ mai mare față de Ceed hatchback: plus 37 mm, ajungând la un total de 184 mm.
Pentru ca mașina să nu-și piardă aptitudinile dinamice, suspensia a fost reglată special pentru a face față centrului de greutate mai ridicat, iar în timpul testului din Franța am avut parte de un traseu special ce a inclus gropi serioase în asfalt și cățărarea unor borduri artificiale din lemn, un traseu ce ne-a adus aminte de lucrurile frumoase de acasă: drumurile proaste și sportul național numit parcatul pe trotuar.
XCeed nu a avut probleme să treacă prin gropi fără să ne zgâlțâie prea tare, grație unor amortizoare ce au un sistem numit Hydraulic Rebound Stoppers Acesta vine cu un set de opritoare din cauciuc ce plutesc în lichidul hidraulic și oferă o ținută de drum excelentă pe drumurile cu suprafețe deteriorate. Sistemul previne balansul caroseriei în urma unei compresii rapide a amortizoarelor.
Pentru modelele echipate cu o cutie automată, Kia oferă și Drive Mode Select, ce oferă modul de rulare sport. Grafica display-ului din fața celui de la volan se schimbă, direcția devine mai grea, iar răspunsul accelerației se ascute.
Vizibilitate
Deși Kia XCeed vine cu o capotă mai înaltă și o lunetă plonjată, nu există probleme la capitolul vizibilitate. Cel de la volan stă ceva mai sus față de un Ceed hatchback și asta permite o vizibilitate excelentă.
Ca de obicei, există un set complet de senzori pentru manevrele de parcare, dar și sistemul Smart Parking Assist, ce permite parcarea automată în timp ce cel de la volan controlează doar accelerația și frânarea.
Tehnologie
Kia a îmbunătățit enorm lista de dotări la nivel de tehnologie, astfel că astăzi oferă aproape tot ce îți poți dori de la un automobil la acest capitol.
Pe lângă noua planșă de bord digitală și ecranul central mai mare, XCeed vine cu sistemul UVO Connect. Cu ajutorul unui eSIM, sistemul este permanent conectat la internet și-i oferă informații utile celui de la volan.
Acestea includ informații în timp real din trafic, previziuni meteo, puncte de interes și detalii despre locurile de parcare de pe stradă sau din spații special amenajate (incluzând prețuri, locații și disponibilitate). Alte elemente oferite de sistemul UVO Connect sunt informațiile de diagnostic despre automobil și despre călătoriile pe care le face acesta, permițându-le posesorilor să trimită în avans viitoarele rute către computerul mașinii, dar și să verifice localizarea automobilului în orice moment.
Se pot conecta prin Bluetooth până la două dispozitive simultan: un telefon pentru comunicare și altul pentru muzică, de exemplu. Avem și Apple Carplay și Android Auto, iar sistemul audio de top este semnat de JBL.
Design
Dacă în primele imagini cu Kia XCeed acest model părea a fi un soi de crossover cu linii de coupe, în realitate mașina este ceva mai înaltă. Dar asta nu înseamnă că nu îi stă bine. Este un automobil compact cu un design atrăgător, dar care răspunde și cererii actuale pentru crossover urbane cu gardă la sol mai ridicată.
Faptul că designerii Kia au creat practic un automobil complet nou pentru a răspunde acestei cereri spune mult despre dedicarea acestei mărci.
XCeed s-a născut cumva mai târziu față de frații din familia Ceed. Pentru că cei de la Kia nu aveau inițial în plan crearea unui crossover compact. Dar tocmai pentru că s-a născut mai târziu a preluat tot ce era mai bun plus un design care va atrage mulți noi clienți spre marca Kia.
Ne-a placut
- Design nou atractiv
- Calitatea interiorului
- Gardă la sol mărită
Nu ne-a placut
- Consum motor 1.6 T-GDI
- Folosirea plasticului negru lucios la interior
Ştiri despre Kia
-
Constructorul asiatic a publicat primele imagini și informații despre Syros, un SUV urban gândit special pentru piața din India. La debut, noul model poate fi comandat cu motorizări pe benzină și diesel. (Joi, 19 Decembrie)
-
Fotografii spion au surprins în teste viitoarea Kia Sportage facelift. Judecând după imagini, modelul asiatic va avea o parte frontală revizuită complet. (Marti, 06 August)
-
Modelul cu zero emisii Kia EV6 tocmai a primit un facelift. Pe lista noutăților regăsim o parte frontală revizuită, dar și o baterie mai mare, de 84 kWh. (Marti, 14 Mai)
-
Constructorul asiatic a publicat primele două imagini teaser cu noul EV6 facelift. Debutul pe piața din Coreea de Sud este programat pentru al doilea trimestru din 2024. (Vineri, 03 Mai)
-
Constructorul asiatic de automobile a prezentat a patra generație a sedanului compact K4 cu ocazia Salonului Auto de la New York. Kia nu a precizat dacă acesta va fi comercializat și pe alte piețe, cum ar fi Europa. (Miercuri, 27 Martie)
Nu-i rea totuşi diversificarea coreeană -- de neimaginat acum 10 ani, nu 30 --, dacă şi-o permit. Designul e-n orice caz peste suratele ei şi probabil că orice nişă trebuia ocupată deasupra lui Stonic (tot un hatch uşor mai înalt bazat pe Rio, dar c-o palmă mai scurt ca X-ul).
Interesantă-n orice caz senzaţia vioiciunii superioare a 1.4-ului T-GDI, la care se pare (şi din alte teste externe) că Kia-Hyundai au mai umblat pe ici-pe colea, spre deosebire de motorul 1.6.
...La consum mai au totuşi de lucrat... dar sigur lucră.
Nu ştiu cum mai stau Kioşii cu discount-urile, dar dacă aplică politica tătucului Hyundai, au pus-o şi la noi (ex. celebra reclamă cu 12.727 euro un Kona 1.0 T-GDI & Rabla, de la vreo 21.000 preţ listă.)
Fără reduceri, coreencele similare par mult mai scumpe, dar cu discount-uri devin cel mult egale Daciei crossovero-suvizate (v. cele cca. 14.000 pt un Kona de 120 CP superior echipat, mai ieftin şi decât 1.0 TCe-ul Duster de 100 CP la 14.600.)
...OK, doritorii de 4WD abordabile (şi nu puricoase ca Panda, Ignis ori chiar Swift 4x4) nu prea au alternative, dar relativitatea argumentului "low-cost" în favoarea Daciilor începe să devină vizibilă.
Părerea mea doar poate, clar.
&Anonim + andrei: Corect, chiar dacă finisajele-s la X-Ceed net superioare comparativ cu Stonic de ex., inclusiv în versiunea de bază.
Cât despre consum, 1.4-ul nu pare a mai fi aşa setos de-o vreme, într-un comparativ nemţesc recent Ceed vs. Golf 1.5 TSI de 130 CP (recunoscut drept economic) fiind p-aproape în viaţa reală.
...Un motiv în plus în favoarea 1.4 T-GDI vs. pendantul 1.6 -- pe care, btw, l-am probat pe Ceed GT şi nu-i deloc leneş, doar că trebuie turat binişor.
Cu consecinţa de rigoare confirmată şi aici -- consum mixt 9-10 l la suta de km rulând vioi, dar şi +12-13 litri mergând ca apucatu.:-)
Asa se zicea si de Vitara si in general orice alta masina, ca e peste Duster la acelasi pret.
Si totusi cei care scot banii din buzunar zic altceva:
Loc Model Înmatriculări august 2019
1 Volkswagen Golf 26.411
2 Dacia Duster 19.451
3 Volkswagen T-Roc 18.262
4 Dacia Sandero 17.764
...Comentam deci nu demult că nu doar la slovaci, ci și la nemți Duster-ul a ajuns să fie mai ieftin ca la noi -- cu echipări identice, verificat: - 1.0 TCe Essențial = 12.700 € (minus 850 €) - 1.0 TCe Comfort = 13.900 € (minus 700 €)
Deci, în timp ce o Vitara de bază, dar cu A.C. (FWD 1.0 Boosterjet 112 CP) pornește de la 14.030 € aici, un Duster... aproape comparabil (Comfort / AC 1.0 TCe 100 CP FWD) e mai scump -- 14.600 € !!!
...Iar la nemți aceeași Vitară pleacă de la 18.650 €, ajungând la 30.000 pt 1.4 Allgrip Aut. Luxus ( care-i cu 6.000 € mai ieftinache la noi, adică doar 24.000.) ...Q.E.D.
Statistica global-europeană postată nu-i deci vreun argument zdrobitor, fiindcă analiza mea pur aritmetică (şi deloc savantă) se referea la piaţa de la noi.
...OK, nu neg că Vitara-i ceva mai mică, dar pot paria că şi un X-Ceed d-ăsta va avea un preţ "real" similar Duster-ului 2WD -- cu discount-urile coreene demne de Moş Crăciun, evident.
La fel de clar mi-e totuşi că tot Duster se va vinde mai bine.
Clar că nu vor fi prea ieftine PHEV-urile coreene (la nemţi GT-urile Kia sunt oricum cu cca. 6.000 euro mai scumpe ca la noi), aşa că vest-europenii (ăia mai pragmatici decât esteticieni :-)) tot Duster vor prefera.
Sincer, şi eu l-aş prefera pe Duster, dar numai în versiune 4x4 (TCe 130 CP, că 150-ul are intrări în sarcină cam bruşte după testeri).
...4x4-uri Duster la care mulţi aşteaptă însă şi o cutie automată.
Detin un sportage ales dupa cateva test drive, a iesit cel mai bine la antifonare (excelent! excelent! de 100 de ori as scrie asta! foarte bine insonorizata cel putin varianta bezina la 80km/h abia auzi cum ruleaza cauciucul pe asfalt) amortizarea denivelarilor, confort si pret.
Kiro are perfecta dreptate cu Dacia vs altele - sa nu mai zic ca butoanele si restul ce tine de ergonomie la dacia e de fapt un amalgam asezat cat si cum se poate! Acelasi rezultat l-am avut si eu la vremea respectiva, acum vreo 2 ani si jumate, doar ca Dacia Duster are 3 stele si 3 ani garantie, iar KIA are 5 stele si 7 ani garantie - nu mai zic ca sportage e cu o clasa peste, desi este impins conform dimensiunile catre SUV. Evident ca nu troncane, nu bate, nu greierasi, dupa aprox 50k km. Motorul 1.6 T-gdi trebuie turat binisor ca sa simti ca scoti untul din el, dar e de nadejde. Consumul poate ca e cu un litru peste concurenta, dar...nici nu mai conteaza pana la urma, nu in aia sta economia unei familii, ca fapt divers am avut consum de 7.4 in regim de autostrada + ceva oras in 2600km, viteza medie 93km/h, nu in romania, deci stiti cu totii ca afara nu merge nimeni cu 90 pe autostrada, ci minim 130. Da, in Ro am consum mai mare in aceleasi conditii, astea-s drumurile!
Sunt sigur ca in test masina a fost condusa foarte dinamic si mai ales turat, nu ii vad eu pe ei sa mearga la consum cu motorul asta, nici eu nu as face-o :)
Ca paranteza, nu ii vad rostul acestui model si a omoloagelor lui.
Pentru carcotasi, sa mearga intr-o reprezentanta KIA sa vada cu cata grija este imbinata fiecare piesa, interiorul la fel. Totul este lucrat ingrijit si la locul lui. Nu am fost fanul marcii pana nu am vazut cu ochii mei toate astea!
Probabil una din cele mai sexy masini din 2019!
Sportage - 1.6 T-GDi PLUS 6MT 4x4 22489 €
Sportage - 1.6 GDi PLUS 6MT 4x2 18663 €
XCEED - 1.4 T-GDi CITY 6MT 20587 €
Sa vina pastele!
In mod normal trebuie sa mai scada preturile, asa este normal.
Dar asta e riscul daca m-am luat de mandria auto nationala.
In plus de asta, service-ul KIA e impecabil si au niste preturi foarte bune! Exemplu, filtru habitaclu 101 lei facturat la revizie, online il luam cu 140 acelasi cod, OEM. La altii e invers!
Arata foarte bine acest Xceed, dar merita cam 15k "cu de toate" poate hai 17k cu automata si absolut de toate pe o motorizare sa zicem de 1.4TGDI . Daca e mai mult , restul e cancan.