Vineri, 04.09.2015
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Deși e august și prin oraș bate vântul concediilor, pe șoseaua Colentina se lucrează intens. Picamere care zguduie asfaltul, muncitori gălăgioși și un praf care ți-ar acoperi lustrul pantofilor imediat ce ai coborât din mașină. Un peisaj de șantier, pe care nimeni nu și-l dorește, dar în mijlocul căruia găsești unealta perfectă a sfidării.
Portocalie, mare, nebună și cu un iz italian, că doar se află în curtea unui dealer de mașini italiene. Jeep Renegade nici că se putea simți mai bine în altă parte. Iau peștele din apă și fug cu el către centrul orașului.
Îmi tot răsună în cap un comentariu ușor malițios al unui coleg de presă: ”Pe lângă Fiat 500X (colegul de plaformă al lui Renegade), mașina asta arată ca un six pack de Mirinda”. Așa o fi? Doar mie îmi place cum arată puștiul ăsta nebun, colțuros și necizelat de la înălțimea căruia te simți bărbat?
La următorul semafor mă conving că nu sunt nebun. Și eu și Renegade ne simțim priviți de o pereche de ochi din mașina alăturată. ”Deci nu m-am înșelat”, îmi zic în gând întorcând privirea către perechea de ochi bulbucați ascunși în spatele unui păr vâlvoi. Copilul de doi ani din Loganul alăturat salivează pe geam la portocala gigant apărută în fața sa.
Și fug din nou de la semafor în căutarea unor aprecieri pertinente.
Jeep Renegade (2015-prezent)
2.0 Diesel Turbo (MultiJet) 170CP 4x4 Aut9 Trailhawk
- Pret de pornire 22.200 €
- Pret model testat 31.975 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Și Jeep Renegade Trailhawk merită niște opinii mai pertinente, pentru că poartă pe umeri numele greu al unei familii americane celebre. O familie ai cărei membri au jucat în filme, au luptat pe frontul celui de-al doilea Război Mondial sau au ajuns în garajul unor regi sau prinți excentrici.
Familia Jeep are o moștenire pe care Renegade trebuie să o ducă mai departe. Mezinul cu care m-am întâlnit a ținut să-mi vorbească despre asta de fiecare dată, chiar de când am răsucit pentru prima dată cheia în contact. Un motor diesel de 2.0 litri s-a scuturat ușor și apoi a început să-mi vorbească gutural. Spiritul bătrânului Jeep s-a trezit la viață, cu tot cu cei 170 de cai putere. Cuplul motor și-a propus să impresioneze devreme, cei 350 de Nm fiind resimțiți de la numai 1750 de rotații.
Cu pedala la fund, cu fundalul sonor al unui diesel deloc discret, resursele sunt îndestulătoare, chiar și atunci când mașina este încărcată cu pasageri sau bagaje. Potențialul oferit de Multijet-ul italian este bun și promite să satisfacă nevoile de cuplu și putere chiar și pentru cei care își doresc o escapadă off-road.
În plus, efortul la care te supuneau străbunii actualului Renegade se pierde rapid, pe măsură ce te străduiești să ții evidența succedării celor nouă trepte. Ați auzit bine. Este vorba despre o cutie automată cu nouă trepte, prima din segment la momentul lansării. O să aveți surpriza de a rula cu 130 de km/h și mai puțin de 2000 de rotații pe minut.
Alternarea rapoartelor se face destul de liniar, fără bruscări, iar retrogradarea are nevoie de ceva timp pentru a negocia treapta corespunzătoare.
Consum
Avantajul acestei transmisii cu nouă trepte este, de departe, consumul extrem de redus la viteze mari. Important este să aveți unde să atingeți aceste viteze, pentru că autostrăzile continuă să rămână o raritate în țara noastră.
Așadar, cu ajutorul cutiei cu nouă rapoarte, Renegade a consumat doar 6.2 litri pe un traseu extraurban care a presupus viteze de până la 130 de km/h. În mediul urban, valorile au crescut ceva mai mult, depășind ușor 10 litri/100 de kilometri. Asta deși sistemul start-stop și-a făcut treaba cu dedicație, oprind motorul la fiecare semafor prins pe roșu. Repornirea s-a făcut, după cum probabil intuiți, cu oarecare vibrații.
Cei 5.8 litri anunțați de constructorul american în cartea tehnică sunt ceva cam departe de realitate. Totodată, este destul de greu să găsim un rival echivalent lui Renegade, întrucât cel mai apropiat, adică Mini Countryman, vine cu un diesel de numai 143 de cai putere și implicit cu un consum mediu sensibil mai mic, de 4.8 litri/100 de km. Nici măcar fratele de platformă, Fiat 500X nu beneficiază de un diesel așa de puternic.
Dacă încercăm să privim ușor în segmentele superioare, găsim un Audi Q3 de 184 de cai putere, cu transmisie automată și 4x4, care consumă 5.1 litri/100 de km.
Performanţe
Aceeași problemă când încercăm să comparăm și performanțele lui Jeep Renegade. Micul SUV accelerează de la 0 la 100 de km/h în 8.9 secunde, un timp bun, care va mulțumi pe toată lumea. Dacă îl comparăm cu cel al rivalului mai puțin dotat, Mini Countryman Cooper SD, acesta este fără îndoială mai bun, însă dacă îl așezăm lângă cel al lui Audi Q3, diferența este de fix o secundă în favoarea germanului.
Interior
Las calculele deoparte, pentru că nu am făcut niciodată casă bună cu matematica. Mi-a plăcut însă mult istoria, și, judecând după interiorul gândit de Jeep, se pare că și lui Renegade.
Spun asta pentru că dincolo de geam ți se predă o lecție de istorie. Puștiul din gama Jeep știe să se laude cu tot ce au făcut părinții, bunicii și străbunicii săi. Mai mult, imaginea străbunicului, veteranul de război și actorul principal al serialului MASH 4077, este oriunde te uiți.
Imaginea celor două faruri rotunde care flanchează barele verticale ale radiatorului este peste tot. Până și pe cutia de plastic în care se ascund senzorii de ploaie. Până și pe conturul roșu al boxelor din ușile față. Până și pe interiorul ușii portbagajului. E ca și cum în odaia mezinului ai descoperi cel puțin o duzină de poze cu străbunicul. Să nu mai vorbesc despre silueta unui bătrân Jeep care escaladează rama parbrizului, un detaliu fin, pe care doar o mână italiană l-ar fi putut pune acolo pentru a sensibiliza.
Altfel, Renegade caută să îți sugereze anul nașterii familiei Jeep prin embosarea anului în rama sistemului de navigație. Cât privește menirea sa pentru off-road, aceasta este sugerată deloc subliminal de logo-urile Trailhawk, de tapițeria cu multe curbe de nivel frumos conturate și de instrumentele de bord stropite cu o pată de noroi, cum altfel decât portocalie.
Așadar, un interior plin de povești care te vor vrăji atât de tare încât nu vei realiza că plasticul este ceva mai dur pe alocuri, că finisajele sunt perfectibile și că spațiul interior pe locurile din spate este decent. Portbagajul este cu un litru mai mare decât cel al lui Countryman și însumează 351 de litri.
Spații de depozitare la nivelul consolei centrale există, însă nu sunt atât de generoase ca în cazul altor SUV-uri mici. Nici cele din buzunarele laterale ale ușilor nu sunt atât de mari.
Preţ de achiziţie
Jeep poziționează noul Renegade în segmentul premium al SUV-urilor mici, separându-l de rivalii de volum, cum sunt Opel Mokka, Peugeot 2008 sau Nissan Juke, printr-un preț destul de piperat, care pleacă de la 22.200 de euro. Totuși, el pare accesibil comparat cu cel al lui Mini Countryman, care pornește de la 24.000 de euro.
Vă închipuiți însă că versiunea testată de noi a fost ceva mai scumpă: dieselul, cutia automată și nivelul de echipare Trailhawk au urcat prețul la 35.500 de euro. La acesta se mai adaugă opționale care urcă prețul mașinii testate de noi la 37.000 de euro. Grație unei reduceri de peste 5000 de euro, aplicată de dealerul AutoItalia, valoarea de achiziție scade la 32.000 de euro.
Un Mini Countryman cu motorizarea de 143 de cai putere, tracțiune integrală, dar fără cutie automată, ajunge la 31.500 de euro.
Siguranţă
Testat în anul 2014 de organismul internațional EuroNCAP, Jeep Renegade a reușit să obțină punctajul maxim de cinci stele. Scorul obținut pentru protecția pasagerilor adulți a fost bun, ca și cel pentru protecția pietonilor.
Pachetul de măsuri de siguranţă este complet, noul Jeep Renegade oferind şase airbaguri în dotarea standard plus clasicul sistem electronic ESC (Electronic Stability Control). Renegade mai oferă avertizare pentru unghiul mort la depăşire, cruise control adaptiv şi sistem de evitare a accidentului iminent numit Forward Collision Warning-Plus, o premieră în această categorie.
Ţinută de drum
Ajungem și la virusul pe care Jeep Renegade îl poartă și îl transmite celui de la volan. Virusul aventurii. El se manifestă prin neliniștea șoferului și dorința constantă de a explora noi limite ale mașinii și ale terenului.
Virusul este cauzat de garda la sol generoasă, de unghiurile de atac extrem de permisive și de sistemul de tracțune integrală inteligent, capabil să te poarte pe orice suprafață. E drept că spiritul de aventură va fi ceva mai limitat decât în cazul unui Jeep Wrangler, însă Renegade Trailhawk vrea cu orice preț să te ducă cât mai aproape de locurile neumblate pe care le țintește fratele Wrangler.
După un weekend petrecut pe coclauri, departe de civilizație, ocolind mereu asfaltul, pot spune că Renegade nu își dezamăgește familia. Tracțiunea integrală inteligentă propune mai multe moduri de rulare în teren ostil, fiecare gândit pentru tipuri diferite de aderență: Rock, Sand, Mud, Snow. Nu lipsește asistentul la coborâre, modul 4WD Low și nici diferențialul blocabil, toate extrem de utile în situații limită.
Cu un set de anvelope potrivite, Renegade Trailhawk poate negocia confortabil și fără probleme trasee de off-road cu dificultate medie. Pe asfalt însă, micul SUV poate trăda un ruliu pronunțat, specific unui model cu o gardă la sol ceva mai înălțată.
Vizibilitate
Când te urci într-un SUV de segment mic nu te aștepți să fii la aceeași înălțime cu șoferii de vehicule utilitare. Ei bine, cu noul Renegade lucrurile se schimbă. Poziția la volan este înaltă și te ajută să-i privești de sus pe cei de lângă tine, garantându-ți astfel o vizibilitate foarte bună. Oglinzile laterale sunt generoase, iar luneta este dreptunghiulară, simplă și generoasă cu perspectiva oferită oglinzii retrovizoare.
Tehnologie
La capitolul tehnologie, Renegade nu a uitat că trebuie să se lupte cu o generație de SUV-uri mici extrem de împrietenite cu noile tehnologii.
Prin urmare nu puteau lipsi computerul de bord color, cu o grafică foarte bună, dar nici sistemul multimedia Uconnect cu display de 6.5 inch și funcție tactilă, amplasat în centrul planșei de bord, și el destul de intuitiv.
Nu lipsesc nici dotările de bun simț: climatizarea automată pe două sone, sistemul de asistență la plecarea din rampă, senzorii de parcare și de monitorizare a presiunii în pneuri, pilot automat și sistemul audio cu șase difuzoare. Ambiența din habitaclu este asigurată de o iluminare LED plăcută pe timp de noapte.
Design
Spuneam că interiorul îți predă o lecție de istorie, centrându-se asupra străbunicului Willys MB, unul din primele modele folosite de armata americană începând cu 1941. Ei bine, și exteriorul caută să facă același lucru.
Încă din momentul în care afli că portocaliul despre care care unii au crezut că e îprumutat de la Mirinda se numește Omaha Orange. Mintea ta face rapid niște conexiuni și te teleportează în data de 6 iunie 1944,pe plaja din Omaha, chiar în momentul debarcării Aliaților în Normandia.
Lecția de istorie continuă cu X-ul regăsit în interiorul stopurilor, al farurilor și chiar pe fundul suporturilor de pahare din consola centrală. Puțini știu că acest X este un simbol preluat de pe canistra de benzină a bătrânului Willys, canistră inclusă în dotarea standard a modelului din 1941.
Așadar, designul pătrățos și colțuros al actualului Renegade ascunde o mulțime de povești, dar și un instrument de seducție subliminal, strecurat în spatele fiecărui detaliu.
Ne-a placut
- Capacități off-road
- Ergonomie bună
- Design interesant
- Cutia automată cu nouă trepte
Nu ne-a placut
- Motor zgomotos
- Ruliu pronunțat
- Calitatea anumitor materiale
Date tehnice - Jeep Renegade (2015-prezent) 2.0 Diesel Turbo (MultiJet) 170CP 4x4 Aut9 Trailhawk | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Samurai modern -
Simbioză -
BMW Seria 7
Lux la superlativ -
Puterea ursului
Ştiri despre Jeep
-
Americanii de la Jeep anunță o serie de noutăție pentru celebrul Wrangler. În 2025, acesta va primi o nuanță exterioară nouă, dar și o climatizare activă a habitaclului. (Joi, 26 Septembrie 2024)
-
Potrivit unor declarații făcute cu ocazia Zilei Investitorilor, americanii de la Jeep intenționează să lanseze trei SUV-uri. Primul dintre ele este un Renegade electric. (Vineri, 14 Iunie 2024)
-
Jeep anunță o serie de îmbunătățiri pentru modelul Renegade în Europa. Lista include un instrumentar digital de bord, dar și un ecran nou pentru sistemul multimedia. (Joi, 08 Februarie 2024)
-
Jeep Avenger, în versiunea cu motor termic, poate fi comandat în România. Prețurile încep de la 22.500 de euro cu TVA inclus. (Luni, 22 Ianuarie 2024)
-
Jeep prezintă versiunea mild-hybrid a SUV-ului Avenger. Aceasta poate fi deja comandată pe piețele europene, inclusiv în România. (Vineri, 10 Noiembrie 2023)
in rest, interesant, spatele nu e tocmai pe gustul meu insa e f scump, din pacate.
@mog Asta imi place si mie. Eu sunt de parere ca daca alegi un SUV, chiar si mai mic la dimensiuni ca asta, ar trebui sa se descurce macar pe drumuri forestiere. De asta ii iei. Daca nu vrei absolut nici o abilitate off-road, atunci n-are sens sa alegi o masina care vine din start cu penalizari la dinamica, consum si performante. Mai bine iei un sedan si gata. Gasesti un Mondeo sau Superb super fain de banii astia.
Nu-mi plac masinile gen Q3 (care chiar nu-i rau dar nici excelent) si nici comparatiile cu ele, pentru ca sunt compromisuri care nu exceleaza la nimic. Nici pe drum nu o sa fie la fel de dinamice ca un hatchback sau sedan, si nici in off-road nu se descurca foarte bine. Dupa mine, daca tot iei ceva 4x4, macar ia ceva cu adevarat capabil.
@Marius Consumer Reports au un clasament absolut cretin pentru ca depinde mult feedback de la oameni care nu sunt in niciun fel review-eri profesionisti. Mai mult, Consumer Reports sunt cunoscuti pentru faptul ca favorizeaza anumite marci si defavorizeaza altele, pe langa faptul ca ei nu ai nici o treaba cu masinile fiindca le analizeaza ca niste electrocasnice. Si nu-i nici un Fiat. Renegade a fost proiectat in totalitate impreuna cu Fiat 500 X in America de catre Jeep si sunt produse amandoua in Europa. Tot know-how-ul Jeep si experienta lor se regasesc in aceasta masina, si au facut tot ce s-a putut mai bine cu platforma Fiat care au avut-o la indemana. Jeep garanteaza pentru acest model fiind certificat pentru cele mai grele trasee off-road, asemenea modelelor Cherokee si Grand Cherokee. Ii usor sa vorbesti balarii fara sa cunosti.
Parerea personala este ca era mai bine pentru Jeep daca reusea sa continue colaborarea cu Daimler.
Mai revin inca o data la ideea ca de cand Jeep se afla in curtea lui Fiat, calitatea a scazut simtitor. Parteneriatul cu Daimler era cu totul altceva, fie daca ne place sau nu asta.
Legat de parteneriatul cu Daimler, americanii de la Jeep au iesit in pierdere rau. Vanzari scazute, calitate scazuta etc. Acum au vazari excelente (maxime istorice) si sunt pe drumul cel bun. Documentati-va mai mult daca nu credeti. Nu tot ce "e cu nemtii" e bun si ce "e cu italienii" e prost (desi asta e o mentalitate mioritica impamantenita bine).
Eu urez celor de la Jeep succes in continuare pentru ca e clar ca suntem martorii celei mai bune perioade din instoria marcii.
@addeco Da sigur. Ti-as fi crapat capul pentru ca nu esti de acord cu mine? Tu pe ce lume traiesti? Tocmai te-ai intors din Iraq si ai sindrom post traumatic cu urme de paranoia? Poate te-as fi facut idiot, dar nu ti-as fi crapat capul. Si bine ca te legi de calitatea scrisului meu in niste comentarii scrise in graba pe net. Good job being a first class idiot!
:)
Ce viata faina poti sa ai! Ar fi curios de vazut ce coloana vertebrala ai! In nici un caz , ca este dreapta. Hai, fugutza repede , ca se raceste tzapina, montanier ce esti.
@Vianu, nu te mai agita! @automarket are din nou traffic marit.Pe mine chiar ca ma distreza fanul asta American.Unde-s doi sau trei ,mai incap si altii,
Cate masini americane ai avut tu? In familia mea au fost 2 si cam atat , dupa le-a mai cumparat strabunicul.
@mitica: la xv, tractiunea e 4X4
http://www.subaru.com/vehicles/xv-crosstrek/models-specs.html
http://www.autocar.co.uk/car-review/subaru/xv
http://www.subaru-xv.com/technology1.php
Poate reusesti sa intelegi ce am vrut sa spun. Nu este 4x4. Citeste si daca intelegi , vei vedea diferenta!