Drivetest Hyundai i40 facelift
1.7 Diesel Turbo (CRDi) 141CP Man6 SupremeMiercuri, 17.02.2016
- Comenteaza
- Trimite pe:
Anul acesta, România a reușit să se califice la Campionatul European de Fotbal, desfășurat în Franța. Cine a făcut posibilă această premieră? Echipa de vis construită de Anghel Iordănescu? Lărgirea numărului de echipe participante la Euro? Grupa slabă din care ne-am calificat?
Indiferent de factorii care au dus la acest succes, echipa națională va fi prezentă în Franța și chiar va juca meciul de deschidere în fața formației gazdă. Acum ne întrebăm: e bine că participăm sau trebuie să facem și performanță?
Probabil asta se întreabă în acest moment și cei de la Hyundai, care activează în segmentul lui Volkswagen Passat și Ford Mondeo cu i40, un model supus recent unui facelift pentru a ține piept rivalilor.
Este însă suficient să arăți bine pentru a te bate cu valul de tehnologie născut în ultimii doi ani?
Hyundai i40 facelift
1.7 Diesel Turbo (CRDi) 141CP Man6 Supreme
- Pret de pornire 25.204 €
- Pret model testat 29.284 €
- Taxa auto 135 €
Motor / Transmisie
Ne-am împrietenit cu versiunea diesel de 141 de cai putere a modelului asiatic, singura disponibilă pe piața din România. Sub capotă se ascunde un motor cu o capacitate de 1.7 litri, puțin cam zgomotos atunci când căutați zonele înalte ale turometrului.
Merită însă efortul auditiv, pentru că descoperiți cei 340 de Nm, livrați fără jumătăți de măsură dincolo de 2000 derotții. Nu vă avântați însă spre zone prea înalte pentru că plaja de cuplu are și ea limitele ei, iar mașina ar putea da semne de ușoară epuizare.
Vor fi rare situațiile în care veți simți asta, pentru că resursele sunt îndestulătoare, iar transmisia automată cu șase rapoarte va avea grijă să le exploatați corespunzător. Alternarea treptelor se face destul de liniar, iar retrogradarea, surprinzător, este destul de promptă pentru un model din acest segment.
Depinde însă și de modul de rulare pe care îl alegeți. Ați citit bine: Hyundai i40 vine cu trei moduri de rulare: normal, Eco și Sport. Acesta din urmă menține cutia de viteze într-un ritm alert. Modul Eco anesteziază în schimb toate funcțiile mașinii.
Consum
Când vine vorba despre consum, Hyundai i40 este o alegere potrivită pentru familiștii care sunt preocupați de bugetul familiei. Jumătate de rezervor este suficient pentru aproximativ 500 de kilometri, cel puțin dacă ne luăm după indicațiile computerului de bord. E drept că rezervorul are o capacitate totală de 70 de litri, una dintre cele mai mari din segment, alături de Opel Insignia.
Cifrele oficiale anunță un consum mediu de 4.8 litri/100 de kilometri pentru Hyundai i40, ceea ce înseamnă că modelul sud-coreean este la fel de economic ca un Mazda6 sau Ford Mondeo. Volkswagen Passat este ceva mai hrăpăreț, ca de altfel și Opel Insignia, deși folosește cel mai mic motor din comparație (1.6 CDTi).
Performanţe
La capitolul performanțe, Hyundai i40 încearcă să se țină aproape de rivalii enunțați mai devreme, însă... Sprintul de la 0 la 100 de km/h se realizează în 10.8 secunde, un timp care poate părea bun la prima vedere, dar destul de slab la a doua.
Modele ca Ford Mondeo și Mazda6 sunt mai rapide cu o secundă, în vreme ce Volkswagen Passat este campionul detașat. E drept că în segment mai există și un Opel Insignia, cu 10.9 secunde, deci Hyundai i40 poate răsufla ușurat.
Ierarhia se păstrează și la capitolul viteză maximă. Hyundai i40 poate atinge 203 km/h, ceea ce este suficint pentru șoselele din România, chiar și atunci când îți dorești să rămâi fără permis.
Interior
Dincolo de ușă te așteaptă surprizele. Mai întâi descoperi un sunet de întâmpinare inedit, care pornește ori de câte ori pui sau iei contactul. La început am crezut că îmi sună telefonul, deși clar nu era tonul de apel cunoscut. Este un sentiment plăcut, de apartenență la un brand care începe să se apropie din ce în ce mai mult de clienții săi.
După ce treci peste această întâmpinare binevoitoare, pricepi cum stau lucrurile cu materialele folosite în habitaclu. Plasticul este destul de tare pe alocuri, mai ales în partea inferioară a bordului. Scaunele sunt confortabile, însă tapițeria din piele poate da semne de uzură destul de devreme. Finisajele sunt bune.
La capitolul spații de depozitare, Hyundai și-a făcut temele și a înțeles că este nevoie de un spațiu pentru telefonul mobil la baza planșei de bord. A născocit unul, destul de adânc, cu suprafață aderentă, pe care la mascat cu o ușiță glisantă. Este o soluție estetică bună. În portiere se face loc pentru sticle de apă însă poziția lor este una înclinată, așa că ar fi bine să strângeți bine dopul.
Spațiul interior este destul de generos, însă pe locurile din spate accesul se face puțin mai greu, iar linia destul de coborâtă a plafonului ar putea să-i deranjeze pe cei care au peste 1.80 metri și vor să circule pe bancheta din spate.
Portbagajul are o capacitate de 505 litri, ușor mai mare decât cel oferit de Opel Insignia și Mazda6. Ford Mondeo și Volkswagen Passat sunt ceva mai generoase.
Preţ de achiziţie
Noul Hyundai i40 și versiunea sa diesel de 1.7 litri, singura disponibilă în România, după cum am mai spus, pornește de la 25.000 de euro. Dacă vă doriți însă și o cutie automată și o echipare generoasă, trebuie să vă pregătiți cu 27.000 de euro. Dacă nu vă mulțumiți cu orice și alegeți nivelul de echipare Supreme, socotelile ajung la 29.000 de euro.
Dacă ne uităm în segment vedem că un Ford Mondeo Titanium cu motor asemănător și cutie automată Powershift costă 30.000 de euro. Pentru un Mazda6 socotelile încep de la 29.000 de euro, iar un Volkswagen Passat echipat similar va fi gata să te surprindă cu un preț de 32.500 de euro. Opel Insignia promite să se păstreze în apropierea lui Hyundai i40 cu 28.500 de euro.
Siguranţă
Hyundai i40 nu a fost testat de organismul internațional EuroNCAP. Cu toate acestea, politica Hyundai pentru modelele din clasele superioare este extrem de fermă la acest capitol: cinci stele. O dovedește noul Tucson. E drept însă că i40 este un model cu ceva ani de carieră în spate, iar noile teste EuroNCAP sunt destul de stricte, aruncând astfel un semn de întrebare asupra punctajului final, cel puțin la capitolul sisteme de siguranță.
Ţinută de drum
Hyundai s-a asigurat că modelele sale vor câștiga o reputație de mașini confortabile. Motiv pentru care i40 nu se abate de la această idee. Sedanul are o suspensie ușor zgomotosă și la limita rafinamentului, care absoarbe însă foarte bine denivelările. Prin urmare, orice suprafață de rulare cu denivelări va fi tratată cu indiferență de cei din interior.
Pe sectoarele de drum virajat însă, lucrurile nu mai sunt atât de relaxate. Inerția se simte, iar ruliul este prezent. Direcția nu este nici ea foarte precisă, feedback-ul oferit șoferului fiind unul destul de limitat.
Prin urmare, nu priviți Hyundai i40 ca o mașină cu potențial sportiv pentru că e doar un sedan confortabil pentru familie.
Vizibilitate
La capitolul vizibilitate, Hyundai a găsit compromisul perfect. Designul atrăgător nu afectează foarte mult suprafațavitrată. Luneta este destul de lată și generoasă. Lucru valabil și pentru oglinzile laterale. Acestea încadrează bine mașina și sunt adaptate dimensiunilor.
Montanții sunt ceva mai mari și pot incomoda uneori, însă cu acomodarea potrivită și acest impediment poate fi trecut cu vederea.
Tehnologie
Hyundai a conștientizat concurența acerbă din acest segment. Motiv pentru care a lărgit gama de echipamente disponibile pe i40 odată cu faceliftul. Sedanul beneficiază, printre altele, de cameră pentru marșarier, de navigație, de un computer de bord color complex și prietenos, de senzori de ploaie și lumină. Apar chiar și scaune încălzite și ventilate pe trei zone, un opțional destul de rar în segmentul de volum.
Sentimentul de tehnologizare dispare însă atunci când comparăm ecranul central al lui i40 cu cel al rivalilor din segment. Aceștia oferă în primul rând un ecran ceva mai mare al sistemului multimedia.
Vorbim apoi de interacțiunea cu funcțiile sistemului, ceva mai complicată în cazul modelelui Hyundai. Nu uităm nici de interfața grafică, ușor înghețată în timp. Navigația nu are un afișaj extrem de tehnologizat, dacă ne gândim că modele ca Passat, Mondeo sau Mazda6 oferă chiar și contur 3D al clădirilor.
Design
”Ce mașină e asta? Mercedes?” Clar cel mai bun compliment pe care îl poate primi un model Hyundai. Și nu a fost doar o singură reacție de acest gen. Au fost mai multe. Toate cu referire la marca din Stuttgart.
E cât se poate de clar că i40 este o mașină frumoasă, care inspiră un aer premium atunci când privești de afară. Evoluția designului odată cu faceliftul este consistentă și contribuie la îmbunătățirea percepției. Noua formă a blocurilor optice și luminile LED diurne amplifică senzația de mașină premium. Ca și liniile fluide ale caroseriei.
Ne-a placut
- Design exterior
- Scaune ventilate și încălzite
- Spații de depozitare
Nu ne-a placut
- Suspensie ușor zgomotoasă
- Zgomotul motorului
Date tehnice - Hyundai i40 facelift 1.7 Diesel Turbo (CRDi) 141CP Man6 Supreme | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Hyundai
-
Șeful de design al diviziei Hyundai din SUA susține că, pe viitor, vom vedea tot mai multe butoane fizice în interiorul mașinilor mărcii asiatice. Asta după ce a descoperit că americanii nu agrează trecerea la suprafețe tactile și multe ecrane în habitaclu. (Duminica, 10 Noiembrie)
-
Hyundai a atins o bornă istorică: 100 de milioane de mașini asamblate la nivel global. Sud coreenii au avut neoie de 57 de ani pentru această performanță. (Luni, 30 Septembrie)
-
Hyundai anunță o versiune specială 20th Anniversary Edition pentru SUV-ul Tucson. Producția demarează în luna august și va fi disponibilă pe toate piețele din vestul Europei. (Luni, 12 August)
-
Constructorul asiatic a publicat primele imagini teaser cu viitorul său model, pur electric, de segment A. Acesta va fi denumit Inster și va avea o autonomie de până la 355 de kilometri. (Marti, 11 Iunie)
-
Constructorul asiatic de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Tucson facelift. Interiorul a fost revizuit complet, iar gama de motorizări este una diversificată. (Miercuri, 27 Martie)
Este doar un Hyundai original, frumos foc :)
Pacat ca nu are si motorizari mai puternice si pretul e cam mare; se apropie de triada germana care, CONVINE UNOORA SAU NU, sunt considerate premium in toata lumea.
@ioi
Pretul nu este mare daca luam in calcul Volkswagen Passat & Skoda Superb, configurate asemanator, echipate cu motorizarea 1.6 TDI 120CP Confortline & ulterior Ambition, ambele costand 26.000 euro + 400euro pentru Skoda Superb fara optiuni. Cu optiunile asemanatoare nivelului de echipare de pe Hyundai I40 testat de redactia Automarket , pretul sare de 30.000 euro.
Pretul i40 e competitiv comparand cu Passat.
Personal mi-ar placea un test cu noua Optima care cu siguranta ca e peste i40 ca doar e model nou. Optima chiar are potentialul sa fie peste Passat, Mazda 6 si Talisman. De Avensis, Mondeo, 508 nu mai zic.
Hyundai ofera sistem de franere aproape identic ca cel de pe Renault, adica mult prea sensibil. Iti garantez lucrul asta dupa ce am probat cateva modele .
Cu consideratie,