Drivetest Hyundai i30 Fastback
1.4 Benzina Turbo (T-GDI) 140CP Aut7 ExclusiveLuni, 26.03.2018
- Comenteaza
- Trimite pe:
Din 2006, de când Grupul Hyundai-Kia a reușit să-l curteze cu succes pe Peter Schreyer, omul care a dat naștere deja simbolicului Audi TT, gama sud-coreenilor s-a conturat în funcție de preferințele europenilor. Birourile de design s-au mutat la Frankfurt și tot ce am văzut de atunci până în prezent ține cont de gustul estetic al nostru, al clienților din această regiune.
La 12 ani de atunci, în Europa debutează o mașină pe care o înțelegem cu greu chiar și noi, europenii. Este vorba despre Hyundai i30 Fastback, un derivat de caroserie într-un segment compact în care există deja un i30 hatchback și Elantra. Aglomerare? Poate.
Cert este că în acest moment Hyundai a depășit stadiul de conformism european și își dorește să influențeze masele și segmentele existente pe Bătrânul Continent. Este suficient Hyundai i30 Fastback pentru a deschide noi orizonturi companiei sau e doar o încercare timidă de a ieși din anonimat?
Hyundai i30 Fastback
1.4 Benzina Turbo (T-GDI) 140CP Aut7 Exclusive
- Pret de pornire 20.575 €
- Pret model testat 24.026 €
Motor / Transmisie
Hyundai i30 Fastback este oferit pe piața din România doar cu motorizări pe benzină, urmând ca dieselul să debuteze dincolo de jumătatea acestui an, într-o formulă nouă, îmbunătățită cu tehnologie AdBlue pentru reducerea emisiilor.
În prezent, există o unitate de numai un litru și 120 de cai putere și motorul de 1.4 litri, testat și de noi. Unitatea noastră e un turbo cu patru cilindri, care oferă 140 de cai putere și un cuplu motor de 242 de Nm, disponibil chiar de la 1500 de rotații.
Este suficient pentru a face din i30 Fastback o mașină care rezonează cu numele. Este destul de rapidă, fâșneață, cu mici explozii plăcute și cu suficient elan în depășiri, mai ales atunci când selectați modul de rulare „Sport”. Acesta este și cel care te fericește cel mai mult dintre cele trei existente. „Normal” nu face nimic excepțional, iar „Eco” mai înmoaie puțin accelerația și schimbă alternarea treptelor de viteză. Diferențele sunt însă destul de puțin sesizabile.
Motorul de 1.4 litri este asociat unei transmisii automate cu șapte rapoarte. Etajarea sa este destul de scurtă și favorizează accelerația. Are o liniaritate bună, iar retrogradarea poate fi destul de promptă, chiar dacă vă aflați în modul Eco. În plus, padelele din spatele volanului îmbunătățesc clar răspunsul și te ajută să fii ceva mai implicat.
Dacă ar fi să trag o concluzie scurtă, pot spune că mariajul dintre motor și cutie este unul extrem de reușit, cu o fluiditate de invidiat și un rafinament pe care îl aștepți de la un motor pe benzină.
Consum
Și dacă tot am vorbit de rafinament, trebuie să spun că pornirea și repornirea motorului la semafor, atunci când funcționează sistemul start-stop, nu se face cu vibrații deranjante sau zgomot. Totul este bine mascat. Consumul urban se învârte undeva între 9 și 10 litri/100 de kilometri, în funcție de cât de aglomerat e traficul.
În afara orașului însă, Hyundai i30 Fastback este una dintre puținele mașini care se apropie de valorile consumului oficial. Hyundai promite 5.1 litri/100 de kilometri, iar eu, cu funcția Eco activată și cu maxim 110 km/h păstrați de pilotul automat, am ajuns chiar și la 5.4 litri/100 de kilometri.
Media de consum a ambelor cicluri de rulare anunțată de Hyundai este de 5.6 litri/100 de kilometri. Întrucât nu există rivali care să adopte o astfel de caroserie ciudată, o să mă refer la clasicele hatchback-uri din segmentul compact. O să încep chiar cu fratele aproape geamăn i30, care fix în aceeași configurație consumă insesizabil mai puțin, adică 5.5 litri/100 de kilometri. Aceeași valoare și pentru Opel Astra.
Ford Focus și Kia Cee'd consumă ceva mai mult. Toyota Auris și Mazda3 au fix aceeași valoare medie de consum ca i30 Fastback. Campionii sunt Honda Civic (e drept are și un motor ceva mai mic), Skoda Rapid Spaceback, Volkswagen Golf și Seat Leon, toți aceștia oferind un consum sesizabil mai redus decât i30 Fastback.
Performanţe
Cu cei 140 de cai de sub capotă și cu transmisia cu 7 rapoarte, Hyundai i30 Fastback poate accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 9.5 secunde. Este puțin mai lent decât fratele său hatchback, care face „suta” în 9.2 secunde. Și Ford Focus este mai rapid, oferind tot un sprint în 9.2 secunde. E drept, are cu 10 cai în plus.
Honda Civic, Mazda3 și Toyota Auris sunt mai lente. Rămân totuși mai fâșnețe, unele chiar cu mai mult de o secundă, Seat Leon, Skoda Rapid Spaceback și Opel Astra.
Interior
Interiorul nu vine cu modificări majore. Avem aceeași filosofie de design, axată pe ergonomie și utilitate. Nici un artificiu, nici o emoție. E un aer nemțesc, ușor auster, întreținut și de plasticul destul de tare, resimțit pe mai toate zonele. Excepție face doar o mică parte superioară a planșei de bord.
Ergonomia climatizării este bună, iar butoanele de pe volan sunt și ele plasate clar și ușor de folosit. Există spații de depozitare generoase în portiere și pe consola centrală. Există unul dintre cele mai bine gândite spații pentru telefonul mobil din segmentul compact, echipat și cu încărcare prin inducție. Ar mai fi și o cotieră, dar și un torpedou, ambele generoase.
Pe locurile din spate este loc decent la picioare și la nivelul capului, însă trei adulți s-ar putea simți înghesuiți. Deschiderea hayonului cu tot cu lunetă, unul dintre motivele pentru care Hyundai a lansat i30 Fastback, permite un acces extrem de facil la cei 450 de litri. Sunt cu 55 de litri mai mult decât în cazul unui i30 hatchback. Hayonul se deschide și se închide ușor, iar podeaua este destul de înaltă, facilitând încărcarea. În plus, există o mulțime de soluții de ancorare sau depozitare.
În segmentul compact, cei 450 de litri ai lui i30 Fastback sunt depășiți doar de cei 478 de litri ai lui Honda Civic.
Preţ de achiziţie
Un Hyundai i30 hatchback pleacă de la 16.200 de euro, însă vine cu motorizări ceva mai modeste decât ale fratelui i30 Fastback. Chiar și așa, există o diferență de preț considerabilă între cele două modele.
Să luăm, spre exemplu, versiunea testată de noi, cea de 1.4 litri, 140 de cai putere și cutie automată cu șapte trepte. În cazul lui i30 hatchback, socotelile pornesc de la 22.100 de euro. În cazul lui i30 Fastback ele pornesc de la 24.000 de euro. Deci 2000 de euro în plus pentru o mașină care se presupune că arată mai bine, are un aer ceva mai tânăr și un portbagaj mai mare, cu o deschidere utilă. Merită cei 2000 de euro în plus? Poate doar pentru cei cărora le-a picat cu tronc spatele plonjat al Fastback-ului.
Dacă ne uităm în segment, vedem că un Ford Focus cu 10 cai putere în plus, automată și echipare de top costă 21.600 de euro. Până și Honda Civic, despre care știam că este una din alegerile piperate ale segmentului compact, are un preț de 21.500 de euro pentru versiunea benzină de 130 de cai putere cu transmisie automată.
Despre Kia Cee'd nici nu are rost să mai vorbim, prețul acestuia fiind situat cu mult sub 20.000 de euro. Mazda3 facelift se apropie destul de mult de un i30 Fastback, întrucât costă 22.500 de euro în versiunea cu 120 de cai putere, cutie automată și echipare Revolution.
Cel mai scump Opel Astra benzină de 150 de cai putere, cu automată, costă și el mai puțin: doar 21.500 de euro. Și Seat Leon se învârte în jurul aceleiași valori, prețul său fiind de 21.600 de euro pentru versiunea de 150 de cai putere, cu DSG și echipare Xcellence.
De fratele Skoda Rapid Spaceback nici nu poate fi vorba, întrucât prețul acestuia este de sub 20.000 de euro. Până și Toyota Auris se menține sub acest prag.
Ajungem și la etalonul segmentului compact, adică Volkswagen Golf, care costă 22.700 de euro în versiunea TSI de 150 de cai, cu DSG și echipare Highline.
Siguranţă
EuroNCAP a testat actualul i30 în cadrul sesiunilor sale de impact, iar compacta coreeană s-a descurcat mai mult decât onorabil. A reușit să obțină cinci stele, promițând 88 de procente pentru protecția pasagerilor și 84% pentru protecția copiilor.
Având în vedere că i30 Fastback nu diferă cu foarte multe de varianta testată de EuroNCAP, putem presupune că cele cinci stele se pot atribui și mașinii de test. Ea vine echipată cu șase airbaguri, (al șaptelea, pentru genunchi, este opțional), controlul tracțiunii și al stabilității, avertizare la păstrarea benzii de mers și sistem de frânare automată în situații de urgență.
Ţinută de drum
Pentru că are în vizor niște clienți mai tineri, care își doresc un design nonconformist, Hyundai și-a propus să umble puțin și la ținuta de drum a noului i30 Fastback. Așa se face că modelul compact vine cu o suspensie ceva mai rigidă, care nu va trece nepăsătoare peste găurile din infrastrutura românească.
Limitatoarele de viteză vor fi obstacole pe care le veți aborda încet, tocmai din acest considerent. Ele transmit nu doar vibrații, ci și zgomot în habiraclu.
La viteze ceva mai mari, suspensia lui i30 Fastback pare să se decurce ușor mai bine cu amortizarea neregularităților.
În virajele abordate cu aplomb o să resimțiți ruliul caroseriei, dar suspensia pare că lipește mai bine mașina de asfalt și îi conferă ceva mai multă aderență decât în cazul lui i30 hatchback.
Direcția nu este chiar precisă, nu păstrează un feedback foarte bun al suprafeței de rulare și pare ușor greoaie atunci când folosești mașina în oraș.
Vizibilitate
„Un fund ca ăsta îți poate aduce probleme”. De vizibilitate, bineînțeles. Așa i-am transmis lui i30 Fastback, care are o lunetă mult prea mică și înclinată. Vizibilitatea posterioară nu este deloc favorizată de designul posteriorului.
În plus, ultimul rând de montanți este mare și incomodează la parcare. Din fericire există oglinzi laterale bine proporționate.
Tehnologie
Hyundai i30 Fastback își face temele la capitolul tehnologie prin adoptarea unui ecran multimedia generos, de 8 inch, în centrul planșei de bord. Are un afișaj, viu, colorat, o grafică prietenoasă și un meniu prin care te miști cu rapiditate. Conexiunea prin Bluetooth cu un telefon mobil se realizează rapid, însă numai dacă te afli în treapta Park a cutiei automate. Am apreciat și senzorul tactil, care nu oferă întârzieri.
Și tot la aprecieri aș trece modul în care a fost gândit meniul, extrem de intuitiv. Problema sistemului multimedia este că ecranul se încinge destul de tare după mai multe ore de utilizare.
Prin meniul computerului de bord, amplasat între cele două ceasuri analog, te plimbi cu ușurință, însă afișajul este ușor cam depășit de ecranele color generoase oferite de rivalii din segment.
Pe lista de dotări găsești niște detalii extrem de utile pe timp de iarnă: volan încălzit și scaune încălzite. De asemenea, i30 Fastback oferă și o zonă de încărcare prin inducție pentru telefonul mobil, sistemele de siguranță enumerate mai sus, o cameră de marșarier cu un afișaj destul de slab și suport Apple CarPlay sau Android Auto.
Design
Aici totul este extrem de subiectiv. Iar designul posterior va fi iubit de unii și detestat de alții. Nu cred că există o cale de mijloc. Personal, pot spune că i30 Fastback are mai mult curaj decât un i30 și oferă ceva mai multă personalitate.
Dacă ar fi să aleg între cele două din punct de vedere estetic, aș merge pe linia de coupe a lui i30 Fastback. Îmi place forma stopurilor, îmi place linia hayonului și îmi place grila verticală a radiatorului.
Pentru că Hyundai a riscat și a introdus un design nou în segmentul compact, o să-i acord lui i30 Fastback o notă poate prea bună în viziunea unora.
Ne-a placut
- Meniul sistemului multimedia
- Mariajul motor-cutie de viteze
- Cele 5 stele EuroNCAP
Nu ne-a placut
- Plasticul tare de la interior
- Prețul piperat
Date tehnice - Hyundai i30 Fastback 1.4 Benzina Turbo (T-GDI) 140CP Aut7 Exclusive | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Hyundai
-
Șeful de design al diviziei Hyundai din SUA susține că, pe viitor, vom vedea tot mai multe butoane fizice în interiorul mașinilor mărcii asiatice. Asta după ce a descoperit că americanii nu agrează trecerea la suprafețe tactile și multe ecrane în habitaclu. (Duminica, 10 Noiembrie)
-
Hyundai a atins o bornă istorică: 100 de milioane de mașini asamblate la nivel global. Sud coreenii au avut neoie de 57 de ani pentru această performanță. (Luni, 30 Septembrie)
-
Hyundai anunță o versiune specială 20th Anniversary Edition pentru SUV-ul Tucson. Producția demarează în luna august și va fi disponibilă pe toate piețele din vestul Europei. (Luni, 12 August)
-
Constructorul asiatic a publicat primele imagini teaser cu viitorul său model, pur electric, de segment A. Acesta va fi denumit Inster și va avea o autonomie de până la 355 de kilometri. (Marti, 11 Iunie)
-
Constructorul asiatic de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Tucson facelift. Interiorul a fost revizuit complet, iar gama de motorizări este una diversificată. (Miercuri, 27 Martie)
Primul a fost KIA stinger ce ataca segmentul sedanurilor sport (cu RWD si ceva caluti in plus), si acum pare ca ataca in sectorul fastback (pe care eu le vad un fel de tourer-e dar mai elegante/sportive decat break-urile).
Cred ca diferentiatorul aici va fi pretul. O forma diferita care duce cu gandul la premium e dezirabila, dar sa ramana totusi in niste parametrii decenti ca pret.
- in primul rand PRETUL : de unde a-ti scos pretul ala , stiti foarte bine politica arhicunoscuta de discounturi a coreenilor. Eu am oferta pe exact acest model de 21.000 euro , iar daca scot si optiunile de culoare si navigatie , pretul este de 19.800 euro pt. acest 1.4 GDI, Exculsive, Automata. Este o diferanta uriasa fata de ce afisati voi aici si mai mult vad ca acordati nici 3 stele , desi in cazul multor alte modele (vezi T-Roc, Fiesta Vignale, etc) nu a-ti decis la fel cu toate ca erau total in afara concurentei.
- spatiul la cap in spate : unde a-ti vazut voi ca este ok ? Eu am 1,77 m si capul meu statea proptit exact in plafon . Forma de "Fastback" a masinii isi spune clar cuvantul/reversul medaliei si in cazul acestui model , este poate unul din putinele lucruri pe care le poti reprosa cu adevarat la aceast model.
- motorul de 1.4 TURBO nu este char atat de vivace pe cat il laudati voi, poate intradevar doar in modul Sport de care amintiti , eu am condus cu manuala si trebuie spus ca nu este rau, dar nu se compara cu de exemplu 1.4 (mai nou 1.5) de la VW sau multi altii (Ford, PSA, etc ). Cuplul de 240 nm ar fi trebuit sa-si faca mult mai bine prezenta, se si vede asta dealtfel la repriza de pana la 100 km/h. In orice caz, ce vreau sa spun este ca NU , nu "rezoneaza" cu numele asa cum spuneti voi , ma asteptam ca motorul sa se simta ceva/mult mai "sportiv".
- un alt detaliu, nu imi este clar cu ce anume motorizare de la Mazda 3 faceti comparatia cand spuneti ca acest I30 este mai rapid ? Mazda 3 2 L si 120 cai (cred eu cel mai apropiat motor ca si cuplu/putere) atinge 100 km in putin peste 8 sec.din cate imi aduc aminte.
Dar oricum , per total masina merita cele 4 stele cu varf si indesat. Poti sa o achizitionezi in varianta de top Exclusive cu pana in 19.000 euro daca nu vrei neaparat cutie automata si la acest pret cu greu poti gasi un alt model cu dotari/design/performante similare.
In cativa ani masinile autonome vor fi pe strazi la ordinea zilei...deci sa stai sa mesteci in cutie chiar nu mai are niciun rost. Si asta o spune unul care ani la rand a fost fan inrait cutii manuale, pana cand am inceput sa deschid ochii si sa ma informez mai bine.
Reducerile și promoțiile sunt de obicei sezoniere și nu pot fi luate în considerare la comparațiile prețurilor de listă, valabile fără excepție și pentru cititorii care accesează acest articol peste 6 luni, de exemplu.
Povestea cu cei de la Hyundai e veche și o cunoaștem. Dar politica de reduceri e strict problema importatorului, Automarket va compara întotdeauna prețurile de listă oficiale.
Mulțumim pentru atenție.
@mircea : pai tocmai fiindca stiti "povestea" atunci stiti de campania "nonstop" a coreenilor . Merita zic eu, cum a-ti facut-o dealtfel si in alte cazuri , sa amintiti pretul real care poate fi vazut de oricine pe site-ul Hyundai de altfel. In alte cazuri nu a-ti depunctat coreencele sau pe altii asa mult tocmai din acest motiv - asta am vrut sa spun- adica nu poti sa dai 2 stele jumate cand stii ca pretul real e de fapt cam cel mai bun din piata.
Mircea te-a lămurit cum stă treaba cu evaluarea prețului. Nu ținem cont de promoții, pentru că astea sunt efemere. Vorbim de prețul de listă. În cazul fiecărui model în parte, el este cel evaluat.
Mazda3 cu 120 CP și transmisie automată face 0-100 de km/h în 10.4 secunde, deci e mai lentă decât mașina testată. Pe bancheta spate, locul este evaluat ca „decent”, deci nu generos. Resursele motorului se simt foarte bine pe mașina testată. Punctajul la capitolul Motor/Transmisie se acordă și în funcție de cum se simte cutia de viteze. În cazul nostru, o automată. Așa cum apare și în text, am apreciat modul în care Hyundai a legat motorul de cutie.
În concluzie, dacă cele 4 stele reflectă și experiența ta cu Hyundai i30 fastback, înseamnă că suntem, măcar în anumite privințe, pe aceeași lungime de undă, nu?
Numai bine.
Ok, cum ziceti voi , dar eu credeam ca rostul acestor teste este de a prezenta/oferi informatii si detalii cat mai reale despre modele . Eu nu pot decat sa raman la parerea mea despre pret/spatiu spate la cap/motorizare si asta fiindca am testat-o. Cat despre detaliul cu Mazda 3 imi cer scuze, ai dreptate, eu aveam in cap cutia manuala si nici nu-mi trecea prin gand ca cea automata poate fi mai lenta cu aproape 2 secunde, ceva nu-i in regula cu acea cutie la Mazda.
Dar, apropo, o sa vedem acest test cu i30 Fastback si la TV ? Sau poate l-am ratat eu cumva ?
Consumul la supra alimentate nu este chiar de groază cum crezi. Eu detin un Leon 1.4 ACT, iar consumul se apropie de diesel daca mergi ok. Dacă încerci reprize orice masina va avea un instantaneu de speriat. Ideea este cât consuma la un mers standard. Consumul urban la orice masina depinde de mai multi factori: cât de aglomerat este, distanta deplasării etc. Dar un consum de 9 urban se poate scoate lejer.
Multumesc,