Drivetest Hyundai i20 Active (2015-2018)
1.0 Benzina Turbo (T-GDI) 100CP Man5Vineri, 08.07.2016
- Comenteaza
- Trimite pe:
Când ai în față o rețetă de succes cauți să-i afli ingredientele. Apoi, după ce le-ai înșirat pe o foaie lungă cât lista lui Moș Crăciun, trebuie să le pui cap la cap, fix în ordinea care trebuie. O singură greșeală și deja nu o să mai semene cu originalul.
Să construiești o mașină de succes cu și mai multe ingrediente, după ce alții au furat ușor startul cu vreo 10 ani înainte, poate fi o provocare dificilă. Hyundai a acceptat-o și a decis că poate lupta cu succesul unui Dacia Sandero Stepway dacă folosește arma potrivită. Iar în cazul de față, arma se numește Hyundai i20 Active.
Nu vă imaginați un SUV de clasă mică. E mai degrabă un surogat, așa cum este și cel pe care vrea să-l bată și să-i scoată clienții din showroom: Sandero Stepway. E o alternativă marginală la SUV-uri mici și accesibile cum sunt Renault Captur, Kia Soul și Suzuki Vitara. Spun marginală, pentru că adevărata propunere Hyundai pentru acest segment se numește Creta și este un crossover așteptat în viitorul apropiat.
Până atunci i20 Active poate fi o subcompactă atrăgătoare pentru cei care vor o mașină cu aspect de crossover.
Hyundai i20 Active (2015-2018)
1.0 Benzina Turbo (T-GDI) 100CP Man5
- Pret de pornire 16.684 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Sub capotă, Hyundai a strecurat unul dintre motoarele sale care aparțin noului val. Este vorba despre agregatul T-GDI de numai un litru, capabil să dezvolte 100 de cai putere. Și pentru că este o unitate turbo, cuplul este destul de generos, ajungând la 172 de Nm. Este livrat devreme, ]nc[ de la 1500 rpm, ceea ce înseamnă că i20 Active este fâșneț și destul de vioi în aglomerările urbane. Plaja este destul de largă și energia pare să existe și dincolo de 3000 de rotații. Atunci când circulați cu viteză mare pe autostradă s-ar putea să dea semne de oboseală.
Este un propulsor cu resurse medii, care ar putea gâfâi doar atunci când mașina a primit toți cei cinci pasageri, iar portbagajul este plin ochi. Altfel, resursele sunt suficiente pentru a face din i20 Active o mașină vioaie în mediul urban. Și silențioasă pe deasupra, pentru că motorul de un litru este bine izolat de habitaclu. În plus, el este mult mai bine echilibrat decât unitatea de 0.9 litri a celor de la Dacia. Prin urmare, clienții vor fi scutiți de eventuale vibrații neplăcute la ralanti.
Motorul de un litru este asociat unei cutii manuale cu cinci trepte, cu o timonerie lungă, dar destul de precisă. Etajarea transmisiei este și ea ceva mai lungă, pentru a favoriza consumul.
Consum
Chiar dacă e un motor turbo destul de mic, propulsorul T-GDI nu menajează foarte tare buzunarul posesorului. Spun asta pentru că în mediul urban consumul ajunge în unele situații de trafic îngreunat și la 9 litri/100 de kilometri. E drept, cu instalația de aer condiționat muncind din greu să scadă temperatura din habitaclu.
În mediul urban te mai ajută și sistemul start-stop, care oprește motorul la semafor. Are însă o ușoară vibrație la repornire, chiar dacă zgomotul este bine estompat. Media consumului este de 4.8 litri/100 de kilometri, ușor fantezistă, dar mai bună decât cea a lui Dacia Sandero, care consumă 5.4 litri.
Performanţe
Hyundai nu și-a propus niciodată să fie cea mai atletică marcă din segment. Și cu toate acestea a reușit fără probleme, având în vedere că rivalul direct este o mașină accesibilă cu pretenții zero în ceea ce privește sportivitatea. Dacă unui Dacia Sandero îi sunt necesare 11.1 secunde să ajungă la 100 de km/h, lui i20 Active îi trebuie 10.9 secunde.
În lumea reală, cele 0.2 secunde vor fi insesizabile pentru un șofer normal, așa că cele două mașini sunt destul de echilibrate le acest capitol. La viteză maximă se pot face unele diferențe: 176 pentru i20 Active și doar 168 pentru Sandero Stepway.
Interior
Dincolo de portieră, comparativ cu Dacia Sandero, Hyundai i20 Active dă dovadă de puțin mai multă grijă față de pasageri. Avem un interior care poate fi personalizat cu câteva elemente din plastic colorat și o ergonomie destul de bună. Climatizarea și sistemul audio sunt simpliste. La fel și în cazul butoanelor de pe volan, care nu îți complică existența.
Dacă la nivelul finisajelor lucrurile stau decent, în ceea ce privește materialele folosite, i20 Active nu este departe de austeritatea pe care o propune Dacia. Plastic tare și neprietenos. Doar câteva zone salvează situația. Spațiul interior este generos, însă pe locurile din spate nu încap trei adulți. Asta chiar dacă spațiul la nivelul picioarelor este destul de generos și se apropie de cel din Sandero.
Portbagajul este chiar mai mare decât cel al modelului românesc cu șase litri, ajungând la un total de 326 de litri. Spațiile de depozitare din interior sunt numeroase și destul de încăpătoare, chiar și la nivelul portierelor.
Preţ de achiziţie
Ajungem acolo unde nici un alt constructor auto în afară de Dacia nu a ajuns până acum. Hyundai i20 Active și-a făcut conștiincios temele pentru a se bate cu Sandero Stepway, dar a uitat să rezolve ecuația prețului de achiziție. Așa se face că Românii ies din nou câștigători la acest capitol și dau impresia că ar fi imposibil să lansezi o mașină mai ieftină decât produsele actuale Dacia.
Hyundai i20 Active pornește de la 16.900 de euro. De suma, asta clienții din România plătesc 11.000 de euro pentru un Sandero, iar de restul banilor pleacă într-o excursie în jurul Europei. Și oricât de bun ar fi noul i20 Active, nimeni nu vrea să rateze o excursie în jurul Europei. Ca să nu mai spun că la cât de chibzuiți sunt românii, s-ar mulțumi și cu bani de o excursie până la Constanța și înapoi.
Siguranţă
După cum o sugerează și numele, i20 Active nu este nimic altceva decât o variantă ușor cosmetizată a actualului i20. Prin urmare, punctajul obținut de acesta la testele EuroNCAP se aplică obligatoriu și variantei cu look de crossover.
Testat în 2015 de organismul belgian, i20 nu a reușit să obțină decât patru stele la capitolul siguranță. Ușor nedrept, pentru că scorul pentru protecția pasagerilor adulți a fost de 85%. Rezultatul a fost viciat de sistemele de asistență și de protecția oferită pasagerilor copii.
Primești șase airbaguri, un asistent la pornirea din rampă, centuri pretensionate, ESP și ABS, precum și un sistem de monitorizare a presiunii în pneuri.
Ţinută de drum
Hyundai i20 Active se vrea a fi o mașină confortabilă. Și este. Până la un punct. Suspensia filtrează destul de bine unele gropi, dar are o slăbiciune pentru limitatoarele de viteză, pe care nu le digeră așa bine. În plus, este ușor cam zgomotoasă.
Ruliul pronunțat în viraje accentuate și direcția care nu este tocmai un exemplu de precizie nu o recomandă pentru segmente de drum virajat, deși motorașul de numai un litru poate fi destul de distractiv pe astfel de porțiuni, dacă ești singur în mașină. Aderența se păstrează în limite decente, iar atunci când o pierzi, sistemul ESP intervine dojenitor.
Vizibilitate
Hyundai i20 Active rămâne o mașină de clasă mică, indiferent câte accesorii de crossover ar primi. Prin urmare nu va fi greu de manevrat. Mai ales că dispune de oglinzi laterale decente și o lunetă proporționată destul de bine. Ultimul rând de montanți este totuși cam mare, ceea ce recomandă instalarea unor senzori de parcare. Din fericire, garda la sol ridicată cu 20 de mm îți dă impresia că te afli într-o mașină ușor mai înaltă și îmbunătățește vizibilitatea.
Tehnologie
Chiar dacă suntem în secolul noilor tehnologii și toți marii producători se grăbesc să aducă posibilități multiple de conectare chiar și în acest segment, interiorul lui Hyundai i20 Active pare să fie înghețat în timp.
Cu un ecran monocrom în centrul planșei de bord, care deservește un sistem audio și celelalte setări de bază ale mașinii. Tot de aici se poate comanda și funcția de bluetooth care împerechează telefonul cu mașina. Nu Apple Carplay, nu Android Auto, nu aplicații.
Modelul mai înmoaie puțin audiența cu senzori de ploaie și lumină, semnătură LED pentru rularea diurnă, pilot automat, iluminare ambientală, volan și schimbător îmbrăcate în piele și climatizare automată pe o singură zonă.
Design
În materie de design, Hyundai i20 Active nu trebuie să își facă probleme. Este mai atrăgător decât Sandero Stepway și vine cu ceva mai multe accesorii de personalizare.
Asta înseamnă o protecție pentru motor, spoilere noi, jante noi, pasaj ale roților ceva mai generoase, un capac distinct pentru gura rezervorului, bare de amarare pe acoperiș, un eleron montat pe hayon și culori de caroserie aprinse.
Ne-a placut
- Design atrăgător
- Spații de depozitare
- Ergonomie
Nu ne-a placut
- Suspensie zgomotoasă
- Plastic tare
Date tehnice - Hyundai i20 Active (2015-2018) 1.0 Benzina Turbo (T-GDI) 100CP Man5 | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Hyundai
-
Șeful de design al diviziei Hyundai din SUA susține că, pe viitor, vom vedea tot mai multe butoane fizice în interiorul mașinilor mărcii asiatice. Asta după ce a descoperit că americanii nu agrează trecerea la suprafețe tactile și multe ecrane în habitaclu. (Duminica, 10 Noiembrie)
-
Hyundai a atins o bornă istorică: 100 de milioane de mașini asamblate la nivel global. Sud coreenii au avut neoie de 57 de ani pentru această performanță. (Luni, 30 Septembrie)
-
Hyundai anunță o versiune specială 20th Anniversary Edition pentru SUV-ul Tucson. Producția demarează în luna august și va fi disponibilă pe toate piețele din vestul Europei. (Luni, 12 August)
-
Constructorul asiatic a publicat primele imagini teaser cu viitorul său model, pur electric, de segment A. Acesta va fi denumit Inster și va avea o autonomie de până la 355 de kilometri. (Marti, 11 Iunie)
-
Constructorul asiatic de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Tucson facelift. Interiorul a fost revizuit complet, iar gama de motorizări este una diversificată. (Miercuri, 27 Martie)
Comparati o masine de 11300€ cu una care porneste de la 16600€
Corect ar fi sa comparti cu, Captur si atunci nu mai are nicio sansa la banii astia iti iei o varinata full
- pretul nu porneste de la 16.864 euro. Este o singura varianta de echipare care are pretul de lista 16.864 euro, dar importatorul are o oferta si costa: 14.464 euro, iar prin programul rabla ajunge la 12.664 euro, conform site-ului importatorului.
Ca posesor de i20 pot sa spun ca nu-ti lipseste nimic. Ai senzor de ploaie, lumina, conectezi telefonul prin bluetooth la masina permitandu-ti sa ai acces la agenda telefonului, ai apelare vocala, clima, computer de bord, pilot automat, faruri adaptive, care sunt foarte folositoare noaptea. Asa ca merita din plin cei 12.664 euro. Parerea mea, evident.
Reiau răspunsul de pe Facebook:
Pe Automarket apar întotdeauna prețurile de listă, singurele care pot fi comparate cu concurența atât la momentul redactării testului, cât și după aceea, când cititorii vor accesa testul pentru informare. Promoțiile temporare sau nu, strategiile de marketing și programul Rabla nu ne pasionează pentru că un user care va citi acest test în septembrie 2017 s-ar putea să nu fie interesat de ce promoții existau în iulie 2016 la importator. Vorbim de o politică editorială care încearcă să stabilească un echilibru constant între modelele din aceeași clasă. Felicitări pentru achiziție
Nu știu cum poate să ne spună Bogdan că ”este mai atrăgător decât Sandero Stepway și vine cu ceva mai multe accesorii de personalizare”, enumerîndu-ne imediat: spoilere noi, jante noi, pasaje ale roților ceva mai generoase, un capac distinct pentru gura rezervorului (!!!), bare de amarare pe acoperiș, un eleron montat pe hayon și culori de caroserie aprinse.
Astea-mi par caterincă, prostiile astea le are și Stepway, care are însă și un scut serios de tablă și o gardă de 19 cm comparativ cu asta de 16.
Ca nu stiu cui ii place mai mult o masina decat alta, nu-i bai. Gusturile nu se discuta. Dar diferenta de 1300 euro care trebuie platita eu zic ca se justifica avand in vedere echiparea. Vreau sa vad si eu pe Sandero Stepway senzori de ploaie si lumina, faruri adaptative, sistemul care te anunta cand depaaesti banda fara sa semnalizezi (nu stiu cum se cheama, am un lapsus) sau chiar si acel bord, care chiar ca design pare mai invechit un pic tot arata mai bine decat la Dacia.
Apropo, si asta are scut la motor.
Cat despre garda la sol... am gasit pe site-uri straine ca ar fi tot 19 cm. Sincer, m-as fi mirat sa fie mai mica, pentru ca scopul a fost sa depaseasca Sandero Stepway in vanzari..
Avand in vedere ca mi s-au sters ultimele doua comentarii, consider ca nu mai am de ce sa intru pe acest site, ce nu respecta dreptul de libera exprimare al fiecaruia.
corect ce zici tu acolo ... cu sep . 2017 ...dar totusi daca la timpul testului era o o ferta cu privire la masina testata ar fi interesant sa scrieti si aia pt. ca ala care se uita la test-ul vostru in sep. 2017 sa stie ca in 2016 importatorul a oferit o reducere de x % si sa poate negocia pote mai bine.
Clar ca i20-ul e o oferta superioara din toate punctele de vedere (n.b.: si punctajul AM cred ca-i prea zgarcit cu coreeana) - dar nu la diferentza asta de pret, ci la max. 1-1,5K euro mai mult, care ar compensa dotarile suplimentare si cei 10 CP in plus ai motorasului Hyundai nu doar mai puternic, ci si mai rafinat.
Clar ca excludem din start avantaje subiective de ordin estetic, desi coreenii se bazeaza si pe ele in gasirea de noi clienti.
Probabil insa ca asamblarea lui i20 in Turcia (cu subansamble PKD importate totusi din India-Chennai) nu elimina total taxele de import in UE. Asta-i rezumatul a ceea ce doare cel mai mult la noi (respectiv pretul), ca-n rest ar fi mai multe de spus, si nu doar pe tema plasticelor tari, care vad c-au ramas obsesia tuturor testerilor auto. :-)