Drivetest Hyundai i20 (2014-2018)

1.25 Benzina (MPI) 84CP Man5 Black Line
Hyundai i20 (2014-2018) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 17.03.2015
Liga mare

Hyundai are în acest moment una dintre cele mai moderne game de modele. Aproape toate maşinile sunt desenate şi fabricate în Europa pentru a satisface cerinţele clienţilor de pe Bătrânul Continent. Iar cel mai nou membru în familia Hyundai este a doua generaţie a modelului de clasă mică i20. Un model extrem de important pentru Hyundai deoarece intră în lupta pentru clienţii din cel mai disputat segment european. Are de înfruntat o concurenţă puternică şi oficialii Hyundai nu au lăsat nimic la întâmplare. 

Hyundai i20 a fost prezentat publicului în toamna anului trecut, la Salonul Auto de la Paris, iar de la începutul acestui an, noul Hyundai i20 este disponibil şi la noi în ţară. L-am putut pune la încercare în vremea ultimei zăpezi din Bucureşti în varianta Highway cu motor pe benzină de 1.25 litri şi 84 CP. 

Hyundai i20 (2014-2018)
1.25 Benzina (MPI) 84CP Man5 Black Line

  • Pret de pornire 13.210 €
  • Pret model testat 15.194 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Motorul de 1.25 litri şi 84 CP este una dintre unităţile de bază din gama de propulsoare Hyundai şi singurul pe benzină în lista de oferte pentru i20. Este practic acelaşi motor cu cel folosit de generaţia anterioară, dar a fost revizuit, astfel că acum e mai rafinat şi satisface normal de poluare Euro 6. Capacitatea motorului este de 1.248 cmc, aproximativ la jumătatea distanţei dintre un 1.2 şi 1.3. Cuplul motor este de 121 Nm la 4.000 rpm.

Ca şi în cazul precedentei generaţii, atuurile acestui motor sunt silenţiozitatea şi lipsa de vibraţii. Este rafinat şi oferă o cantitate decentă de putere pentru a mişca suficient de sprinten noul model i20. Nu te va uimi cu sportivitatea sa, fiind genul de motor care-şi face treaba fără a ieşi în evidenţă. Este secondat de o cutie de viteze manuală cu cinci trepte, bine etajată, care permite exploatarea corectă a celor 84 cai oferiţi de motorul de 1.25 litri.

Consum

Consumul de carburant pentru modelului Hyundai i20 1.25 84 CP este anunţat la 5.1 litri/100 km în regim mixt. Cifrele oficiale sunt completate de un consum de 4.2 litri/100 km în regim extraurban şi 6.6 litri în oraş. 

Dacă punem aceste cifre lângă cele oficiale oferite de concurenţă, vom vedea că Hyundai i20 1.25 este un jucător mediocru. Există modele ca Citroen C3 1.2 VTi, Fiat Punto 0.9 TwinAir sau Ford Fiesta 1.0 80 CP, Mazda2 1.5 SkyActiv-G, Mitsubishi Space Star 1.2, Opel Corsa 1.0 Turbo 90 CP, Renault Clio 0.8 TCe, Skoda Fabia 1.0 MPI sau Volkswagen Polo 1.2 TSI 90 CP care au cifra de consum mediu oficială sub 5.0 litri/100 km, consumul mixt fiind situat între 4.2 şi 4.8 litri.

Partea bună este că, în viaţa reală, Hyundai i20 1.25 s-a dovedit a fi relativ fidel cifrelor oficiale. La uzul în oraş, consumul s-a situat între 6 şi 6.8 litri în funcţie de densitatea traficului. Dacă forţăm nota şi încercăm să abordăm un stil de condus sportiv consumul urban poate urca până la 8.5 litri/100 km.

La drum întins, pe autostradă, consumul se stabilizează la 8.2 litri/100 km, dacă rulăm cu viteza maximă legală în treapa a cincea a cutiei de viteze.

Performanţe

Aşa cum spuneam la început, motorul de 1.2 litri şi 84 cai putere nu se va remarca prin sportivitate. Este mai degrabă un cal de bătaie care nu cere prea multe, dar care te va duce fără probleme din punctul A în punctul B. Dacă sunteţi în căutarea unei maşini cu ceva mai multă personalitate la capitolul performanţe, Hyundai i20 nu este cea mai bună soluţie. Viteza maximă ce poate fi atinsă este de 170 km/oră, iar acceleraţia de la 0 la 100 km/oră se face în 13.1 secunde. 

Această cifră îl situează pe i20 undeva în a doua parte a clasamentului automobilelor de clasă mică. Cele mai multe dintre modelele concurente pot efectua acelaşi sprint în 12-12.5 secunde, iar recordmanul absolut este noua Mazda2 cu motor 1.5 SkyActiv-G de 90 CP ce are nevoie de doar 9.4 secunde pentru accelera de la 0 la 100 km/oră. Este drept că modelele ce pot efectua sprintul în zona celor 12-13 secunde au mărcar cinci cai putere în plus, iar unele dintre ele folosesc motoare turbo. Dar există şi exemplare mai lente faţă de Hyundai i20 de 1.25. Nissan Micra 1.2 80 CP are nevoie de 13.7 secunde, iar Renault Clio sau Skoda Fabia sau Ford Fiesta cu motorizări de bază de 75-80 CP au cifre de acceleraţie de peste 14 secunde.

Interior

Hyundai şi-a îmbunătăţit în mod constant calitatea materialelor folosite pentru finisarea interioarelor, iar noul i20 nu face excepţie. Modelul testat de noi a venit cu un interior finisat în note de nuanţă maro care reflecta în mod plăcut culoarea exterioară a maşinii. Este doar una dintre cele patru nuanțe de culoare ce pot fi alese pentru interilorul lui i20.

Comenzile sunt amplasate logic, fără prea multe artificii şi sunt simplu de acţionat. Ce nu ne-a plăcut este faptul că Hyundai a păstrat o serie de elemente de la generaţia anterioară. Cel mai vizibil este display-ul central monocrom în nuanţe de albastru pe care sunt afişate informaţii de la sistemul audio. Noul model ar fi meritat un display color de calitate mai bună. 

Partea bună este că interiorul noului Hyundai i20 este extrem de spaţios, designerii reuşind să creeze un habitaclu care rivalizează cu modele din clasa compactă atât în faţă, cât şi în spate. Pasagerii se bucură de scaune suficient de confortabile, cu o tapiţerie din stofă de calitate. Portbagajul are un volum util de 300 litri şi o podea dublă sub care mai există un spaţiu de depozitare. 

Preţ de achiziţie

Dacă ar fi să judecăm după preţul de listă afişat de importatorul Hyundai în România, noul model i20 ar fi unul dintre cele mai scumpe modele din oferta actuală de modele de clasă mică. Însă, aşa cum ne-am obişnuit, Hyundai practică o politică de discounturi permanente pentru modelele sale, iar preţul la care poate fi achiziţionat un Hyundai i20 1.25 Highway este 12.714 euro (TVA inclus). 

Acest preţ îl pune pe i20 în aceeaşi ligă cu noua Skoda Fabia, Seat Ibiza sau Nissan Micra. Există însă şi modele cu preţuri mai abordabile, iar unul dintre cei mai mari rivali ai modelului Hyundai i20 este Dacia Sandero. Echipată cu motorul turbo de 0.9 litri de 90 CP şi în echiparea de top Laureate, Sandero are un preţ de achiziţie de 10.200 euro. Pentru încă o mie de euro în plus putem achiziţiona un Renault Clio echipat cu acelaşi motor sau un Citroen C3 facelift 1.2 VTi.

Siguranţă

Noul Hyundai i20 nu a fost testat încă de către EuroNCAP, dar cel mai probabil modelul de clasă mică va fi supus cât de curând testelor de impact. Cel mai recent test cu un model i20 datează din 2009, când generaţia anterioară a înregistrat scorul maxim de cinci stele şi un grad de protecţie de 88% pentru pasagerii adulţi. 

Noul Hyundai i20 vine echipat în standard cu şase airbaguri oferite în serie plus o serie de sisteme electronice: ABS, EBD, TCS şi ESP.

Ţinută de drum

Suspensia noului Hyundai i20 este reglată pentru confort. Astfel, modelul de clasă mică din Coreea de Sud va absorbi fără probleme denivelările urbane pe care le întâlnim zilnic. Poate face faţă şi unui drum lung, indiferent dacă vorbim despre autostradă sau drumuri naţionale, dar nu vă aşteptaţi la ţinută de drum demnă de o maşină sportivă. Ruliul îşi va face apariţia atunci când forţăm nota, la fel şi subvirarea. Direcţia nu oferă prea multe feedback către cel de la volan, lipsa de precizie fiind un minus major al noului model Hyundai i20. 

Vizibilitate

Noul Hyundai i20 oferă o vizibilitate excelentă pentru cel de la volan. Suprafaţa vitrată este suficient de generoasă pentru a reduce unghiurile moarte la minim. Oglinzile retrovizoare compensează prin dimensiuni, iar pentru a putea manevra fără probleme şi în spaţiile de parcare mai înguste, Hyundai i20 Highway vine echipat cu senzori de parcare. Lipseşte însă camera pentru mersul cu spatele.

Tehnologie

Hyundai știe că pentru a reuși în clasa mică trebuie să ofere un automobil bine conectat la realitățile timpurilor actuale. Asta înseamnă un număr important de gadgeturi, dar și sisteme pentru dedicate confortului pasagerilor. Ca de obicei, Hyundai își dotează bine automobilele, fără sa-şi mai bată capul cu liste de opționale. De exemplu, în echiparea Highway a modelului i20 există climatizare automată, oglinzi rabatabile electric, computer de bord, bluetooth cu comenzi vocale (merită menționat că este unul dintre cele mai bune sisteme la acest capitol, recunoscând comanda vocală indiferent de accentul folosit), patru geamuri electrice, cruise control, sezor ploaie și senzor aprindere automată faruri, sistem audio și comenzi pe volan. 

Apoi avem sistem de avertizare pentru părăsirea accidentală a benzii de rulare, iar presiunea din pneuri este afișată de displayul din fața celui de la volan. Mai există mufă USB, intrare Aux și două prize de 12 V. Există și un accesoriu pentru telefonul inteligent prin care acesta se poate fixa la nivelul privirii, dar această dotare lipsea de pe mașina noastră de test. Acest lucru compensează oarecum lipsa posibilității de a opta pentru un ecran tactil.

Design

Dacă în fotografii noul Hyundai i20 nu pare a fi un automobil care să întoarcă capetele, în realitate a reușit să ne uimească. Și asta nu neapărat datorită designului general, ci pentru modul în care arată pe timp de noapte. Designerii Hyundai au creat unele dintre cele mai frumoase blocuri optice din această clasă, cu lumini de zi de un alb mat. Farurile sunt extrem de mari și oferă un efect impresionant pe timp de noapte. La fel și sunt stopurile cu iluminare LED și design aparte. Împreună garantează un efect deosebit pe întuneric.

Caroseria în sine are proporții clasice, iar acest lucru a ajutat la păstrarea unui interior spațios. Grila Hyundai este prezentă, dar stilul sculpturii fluide folosit până acum intens de către designerii Hyundai a fost temperat.

Nu ne-a placut

  • Anumite elemente păstrate de la generaţia anterioară
  • Lipsă sistem start-stop
Date tehnice - Hyundai i20 (2014-2018) 1.25 Benzina (MPI) 84CP Man5 Black Line
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1248
Lungime mm
4035
Putere maxima CP (rpm)
84 (6000)
Latime mm
1734
Cuplu maxim Nm (rpm)
122 (4000)
Inaltime mm
1474
Viteza maxima km/h
170
Greutate kg
1042
Acceleratie 0-100 km/h s
13.1
Ampatament mm
2570
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
301
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Hyundai i20 (2014-2018)

Ultimele teste

Comentarii (17)

  • AM: Bordul are parti gumoase ca la i30 sau predomina materialele tari ca la generatia anterioara?

    P.S. Sunt sigur ca va exista si un monitor color plus ca urmeaza si motorizari turbo pe benzina.
    9 5
  • Suleyman Cunoscatoru
    Imi place mult aceasta masina. O sa fie disponibila si o varianta combi ?

    La testul comparativ, realizat de autobild.de i20 a luat locul 1, iar polo locul 2 !!! Si deobicei ei sunt foarte patrioti si mereu sunt alaturi de VW ! Nu mi-a venit sa cred. Deci o fi ceva zic eu.
    La test a mai luat parte si noua mazda 2, clio 4, etc.
    17 17
  • Suleyman Cunoscatoru
    Am vazut ca in oferta este disponibila doar aceasta motorizare si 1.1crdi.
    Nu vor mai fi si altele in oferta ? Stiam ca va fi si 1.4 100cp, si 1.4crdi, si un nou motor dezvoltat de hyundai.
    5 3
  • Mi se pare insolent sa dati doar nota 3.8 (cit ati dat mizeriei de Nissan Micra) celei mai bune masini din clasa ei. Nici nemtii nu au facut asa ceva. Masina nu e doar mai frumoasa, dar este mai spatioasa, practica si mai buna decit toate cele notate cu peste 4 stele din coloana din dreapta...
    9 8
  • Ivanoff
    Domnilor redactori. DC va place sa dezinformati cititorii ? Pretul variantei testate de voi, care este si cea de top, pe site-ul oficial pretul este de 12.838€ in oferta Hyundai.
    Asadar la 12 mii ai o masina echipata cu dotari foarte bune in banii astia gen :

    -climatizare automata
    -Oglinda interioara heliomata
    -Pilot automat cu posibilitate de ajustare a limitei de viteza
    -Senzor pentru aprinderea automata a farurilor
    -Senzor de ploaie
    -Sistem de monitorizare a presiunii in pneuri
    -LDWS (Sistem de avertizare/asistenta la schimbarea benzii de circulatie)
    -Faruri cu functie "Follow me Home"
    -Asistenta la pornirea in rampa
    -etc, si alte dotari pe care unele masini le au la o suma mult mai mare

    Plus ca in programul rabla o poti avea la 10.500 euro, daca mai faci si plata integral ''cash'' fara leasing, reducerea va fi si mai mare. S-ar putea ca la o negociere ''la sange'' sa obtii la 9 mii o masina noua cu dotari foarte foarte bune, precum este acest i20.
    17 9
  • Ivanoff
    PS: Ceea ce ma amuza cel mai tare este ca masinuta asta dei este usoara , scoate un raport CP/tona la fel asemanator cu o masina din alta clasa dar cu motor mai mare . Spre exemplu

    VW Jetta 1.2 TSI 105 cp , raportul CP/Tona = 12,6
    Hyundai i20 1.2 N/A 84cp , raportul CP/Tona= 12,4

    Deci agilitatea/dinamica in oras este cam acceasi.
    6 7
  • au crescut in calitate,,dar si in pretz!,Sper sa nu aibe soarta noilor Santa fe..care imbatranesc prin show roomuri,,prin pretul initial de 43 mii euro!,,s- a AJUNS ca in GERMANIA SA SE VANDA NOI CU 28 DE MII DE LA 43. .http://ww3.autoscout24.de/classified/259878497?asrc=fa|as
    6 3
  • @joe21
    Si eu imi fac acelasi lucru, griji de Passat . Sper sa nu imbatraneasca prin show room-uri, prin pretul initial de 57 de mii euro in varianta mai ''digerabila'' .
    6 6
  • Ivanoff
    @@joe21, cel de sus , nu a facut referire la Passat, iar din alte comentarii mai vechi, nu vad sa fie fan VAG. Dar ma rog, totusi ii dau dreptate. Pretul cerut pe Santa Fe sunt cam marisoare, chiar daca se ridica la nivelul unui SUV aproape premium. Nu mai zic de lista slaba de motorizari, in afara de diesel mai nimic. Eu prefer motoare pe benzina, nu sunt adeptul dieselurilor galagioase + ca in oras un diesel consuma la fel ca un benzinar. El doar la drum lung-naveta isi arata valoarea adevarata de ''diesel'' , doar acolo poti vedea cu ochiul liber ca ai economisit ceva. Designul, lui Santa Fe este foarte expresiv si aratos chiar, dar dezavantajele enumerate mai sus ii cam influenteaza vanzarile printr-un impact negativ.
    3 3
  • Ivanoff.Am folosit ca masina de servici vechiul santa fe,peste 200 de mii km!Probleme minore,doar... 2000 euro a costat convertorul(parca) de la cutia automata,,cu asteptatre 3 sapt dinstocul din ...GERMANIA!,,Noul SANTA FE...frumoooos! dar pt 43 de mii sa nu ai lumini led la pozitie frana? sau lampa centrala stop la jumatate fata de cea veche? Totusi nu inteleg "smekeria"...cu vesnicile discounturi..si permanente la HYUNDAI! o suna mai bine poate..decat sa spui din prima :atata costa!SCUZATI abaterea de la subiectul i 20!
    6 2
  • fara comparatii !
    E o porcarie koreana de 2 lei !
    12 20
  • Eu nu inteleg de ce voi baietii de la Automarket insistati mereu sa ne spuneti ce consum au masinile ce le testati in Romania pe autostrada. Pe autostrada in Romania nu merge nici dracu'. In afara de putinii romani care locuiesc pe langa cele cateva autostrazi care mai is pe ici si colo. Pentru mine, si cred ca pentru multi altii, ar fi mult mai important sa stim consumul extraurban pe drumuri nationale, stiti voi, pe genul de drumuri pe care chiar circula lumea in extraurban. Pentru mine consumul ala ii important pentru ca nu locuiesc in aproapiere de nici un oras mare. Oricum, mersi de munca pe care o depuneti. Ce am zis e doar o mica sugestie.
    11 1
  • @Ivanoff

    Consumul de diesel și cel de benzină sunt cam egal în ce clasă de mașini? Că nu ai specificat. În clasa mică poate, deși nu sunt foarte sigur.

    Am avut 2 ani un Megane 1.6 benzină. Îmi lua 10,5 - 11 în oraș și 9 când era orașul mai liber. Mașina cântărea cam 1,2 - 1,3 tone.

    Acum am Mondeo Mk4 diesel și, deși e balenă și merg rar cu el în oraș (l-am luat pentru desele drumuri lungi, în rest folosesc metroul sau picioarele), ia 6,5 - 7 la sută și maxim 7,5 în condiții de trafic intens. Asta în condițiile în care e mult mai grea (aprox. 1,6 tone), motorul e mai mare (1,8 litri) și mai puternic (125 CP).

    Am avut diesel, apoi benzină, acum iar diesel. Rămân la diesel. Când benzinarele vor consuma 4,5 la sută pe o mașină de clasă medie, atunci voi merge spre ele. Deocamdată asta e posibil doar la hibride (și nici acolo mereu) și eu nu am bani de așa ceva.
    4 5
  • vai de voi
    Masina asta are consumul delcarat 5.1 iar consumul real foarte apropiat de aceasta valoare si totusi a primit punctajul pe care l-a primit,iar masini precum Audi A1 1.0 TFSI care are consumul mixt declarat de aproximativ 5% dar cel real de 7-8% a primit aproape 5 stele.CHIAR ATAT DE MULT SPONSORIZEAZA VAG?
    14 6
  • Ivanoff
    @moldovean,

    Pai , aceasta este o capcana ,in care cad foarte multi dintre cei care cumpara masini cu motorizari diesel pt orad ,si le folosesc preponderent pt drumuri scurte.Motoarele aceastea sunt construite pt drumuri mai lungi.Ele nu intra intr-un regim normal de operare dupa vreo 10-15 km,fiindca trebuie sa ajunga in temperatura si abia atunci isi v-a arata adevarata lui valoare ( consumuri reduse),altfel exact cum am spus , in oras vei ajunge sa faci consumuri aproape asemanatoare cu cele pe benzina.
    5 3
  • @ Ivanoff

    Am înțeles acum mai bine la ce te refereai. Mulțumesc de clarificări!

    În acest caz, îți dai dreptate. Pe distanțe scurte consumul e măricel. El coboară abia după ce motorul se încălzește și am observat asta și la a mea.
    3 1
  • testat, dau reject
    GUNOI !

    Afisajele computerului de bord si a consolei centrale sunt vechi de 101 ani, iar directia de tractor nu-i face cinste la o masinuta asa mica. Cat vor pe ea? 15.000 euro ????????!? 15000 de ani sa stea cu ea in magazin!
    9 18

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru