Joi, 23.05.2024
- Comenteaza
- Trimite pe:
Apariția SUV-urilor de toate formele și dimensiunile a dus la dispariția unui tip de automobile care s-a bucurat de o popularitate foarte mare la un moment dat. Ne referim aici la monovolume.
Din fericire pentru fanii monovolumelor, ele nu au avut soarta dinozaurilor, ci ADN-ul lor se mai regăsește în câteva modele din prezent. Noua Honda Jazz este un exemplu numai bun: avem utilitatea unui monovolum și aspectul unui hatchback de clasă mică.
Cu alte cuvinte, nu greșești deloc dacă privești noul Jazz ca pe un monovolum de clasă mică, dar nici dacă îl poziționezi în segmentul hatchback-urilor de clasă mică.
Numele Jazz se află în portofoliul Honda încă din 2001, așadar vorbim despre un model cu ștate vechi. În tot acest timp a trecut prin 5 generații. Cea mai recentă a debutat în 2020, iar între timp a primit o serie de îmbunătățiri, pentru a rămâne de actualitate.
Una dintre aceste noutăți este nivelul de echipare Advance Sport, care se poziționează între versiunea de bază Elegance și versiunea de top Crosstar Advance. Este, dacă vrei, o echipare de mijloc, cu o tentă sportivă.
Noi am condus noua Honda Jazz Advance Sport, iar în rândurile următoare îți spunem cu ce vrea să te cucerească modelul nipon. Mai mult, avem pentru tine și un video cuprinzător.
PREZENTAREA VIDEO A NOII HONDA JAZZ ADVANCE SPORT
Honda Jazz
1.5 e:HEV Sport Advance E-CVT
- Pret de pornire 29.440 €
- Pret model testat 29.440 €
Motor / Transmisie
Singura motorizare pe care o poți bifa atunci când îți configurezi o Honda Jazz de ultimă generație este una hibrid sau e:HEV în vocabular Honda. Sistemul combină un motor de 1.5 litri, pe benzină, care dezvoltă 107 CP și 131 Nm, dar și o unitate electrică de 122 CP și 253 Nm.
Din cauza configurației de tip hibrid serie-paralel, cele două motoare nu vor dezvolta niciodată puterea maximă, ci doar unul dintre ele. Tocmai de aceea spunem că Jazz are 122 CP și 253 Nm, nu puterea combinată a celor două unități.
Fiind vorba despre un hibrid, fără încărcare la priză, motorul termic îndeplinește, în majoritatea timpului, un rol de generator, dar în anumite situații, spre exemplu atunci când ai nevoie de resurse imediate, contribuie și el la punerea în mișcare a roților.
Sistemul e:HEV Full Hybrid propus de Honda selectează automat 3 moduri de condus: Electric, Hybrid și Engine. Este ușor de intuit ce face fiecare. Nu simți trecerea prin cele 3 moduri și, așa cum spuneam, totul se face automat.
Pe lângă aceste 3 moduri ale sistemului hibrid, Jazz Advance Sport îți pune la dispoziție 3 moduri de rulare selectabile de la buton: Econ, Normal și, desigur, Sport. Nu degeaba are Sport în denumire.
Modul Econ este acolo pentru un consum cât mai mic de combustibil și, odată activat, simți cum sistemul hibrid este pe jumătate adormit. Modul Sport menține turațiile mai ridicate, dar livrarea puterii nu se schimbă foarte mult.
Cel mai mult am rulat în modul Normal. Adică am lăsat mașina să-și facă treaba, nu am deranjat-o cu cerințe sportive, pentru că mi-am dat seama de la prima accelerație mai hotărâtă că nu este cazul. Și bine am făcut.
Motorizarea hibrid este lină, plăcută și nu foarte zgomotoasă atâta timp cât nu calci ca bezmeticul pedala de accelerație. Intervenția motorului termic nu este notabilă din punct de vedere al zgomotului, cu o singură excepție: atunci când apeși accelerația mai hotărât, fie să ajungi la viteze de autostradă, fie să inițiezi o depășire.
Cei 122 de cai putere sunt livrați destul de bine. Cu alte cuvinte, nu simți că ai avea nevoie de mai mult, nici în oraș, dar nici dacă decizi să te aventurezi în afara lui. Pentru că pornirea este pur electrică, ai 253 Nm livrați instant.
La drum lung, motorul termic mai intervine pentru perioade scurte, mai ales atunci când și bateria este încărcată.
Comportamentul sistemului hibrid este, desigur, influențat și de transmisie, în acest caz una CVT. Nu ai rapoarte, ci doar o pui în D și îți vezi de drum. Reacționează destul de rapid la comenzile tale și pune în valoare destul de bine cei 122 CP, cel puțin pentru o transmisie CVT.
Cutia de viteze are și mod B, iar nivelul de regenerare a energiei poate fi reglat cu ajutorul padelelor montate în spatele volanului. Pe cel mai "agresiv" mod, Jazz oferă o frână de motor chiar foarte bună și poți conduce cu o singură pedală.
Dacă nu ai mai experimentat până acum un model hibrid îți va lua puțin să te obișnuiești cu felul în care lucrează motorul și transmisia, dar odată ce ai deprins această abilitate, vei aprecia configurația oferită de Honda.
Consum
Consumul este, poate, unul dintre criteriile pentru care alegi o Honda Jazz. În fața ta ai un motor pe benzină, dar cifrele de consum sunt comparabile cu un propulsor diesel.
Rezervorul are o capacitate de 40 de litri și, când am preluat mașina, computerul de bord indica o autonomie de peste 900 de kilometri. Contează foarte mult stilul de condus și cât de mult mergi cu modul de rulare Econ activat.
După cum spuneam, eu am rulat mai mult în modul Normal și nu am făcut rabat de la confort. Aerul condiționat a fost mai tot timpul pornit.
În cei 80 de kilometri făcuți în oraș, Honda Jazz Advance Sport a consumat între 4.7 și 5.5 litri/100 de kilometri. Apoi am ieșit în afara orașului pentru a vedea cum influențează consumul rulajul pe drumurile naționale și, mai ales, pe autostradă.
În acest ultim scenariu, Jazz consumă cel mai mult, la fel ca oricare altă mașină. Fie ea hibrid sau nu. Chiar și așa, la finalul zilei, computerul de bord îmi indica 220 de kilometri acoperiți și un consum cuprins între 4.7 și 5.1 litri/100 de km. După cum spuneam, comparabil cu un diesel.
Pentru această motorizare, Honda declară un consum mixt de 4.7 litri/100 de km. Deci putem spune că japonezii nu au subestimat, dar nici nu au supraestimat pofta de mâncare a sistemului hibrid.
Honda Jazz are destul de mulți rivali, dar eu mă voi opri la primii care îmi vin în minte: Toyota Yaris, noua Mazda2 Hybrid și Renault Clio, în versiunea E-Tech Hybrid 145.
Pentru Yaris Hybrid, Toyota declară un consum de 3.9 litri/100 de km. Pentru că, practic, vorbim despre aceeași mașină, același consum îl are și noua Mazda 2 Hybrid. Renault Clio E-Tech Hybrid urcă peste 4.0 litri/100 de km, mai exact la 4.2 litri/100 de km.
Performanţe
Deși are apelativul Sport în denumire, Honda Jazz Advance Sport nu este o mașină sportivă. De acest lucru îți dai seama și dacă arunci o privire peste performanțele modelului nipon: 0-100 km/h în 9.6 secunde și 175 de km/h viteză maximă.
Bine, nici rivalii săi nu sunt tocmai sportivi din acest punct de vedere. Cu cei 116 CP de care dispun, Yaris și Mazda2 ating 100 de km/h în 9.7 secunde. Chiar dacă este cel mai puternic dintre cele 4, oferind 145 CP, Clio E-Tech Hybrid sprintează până la 100 de km/h în 9.9 secunde.
Interior
De faptul că noul Jazz este un monovolum în "blană" de hatchback, te convingi imediat ce deschizi portiera și te așezi în scaun. Modelul nipon poate găzdui până la 5 pasageri, dar spațiul de care dispun aceștia și toate soluțiile pentru depozitare gândite de Honda sunt principalele avantaje ale acestui mic gigant.
Pe lângă spațiile de depozitare din uși și din consola centrală, care sunt mai mult decât generoase, Jazz oferă două torpedouri suficient de încăpătoare. Am apreciat, în special, integrarea suporturilor de pahare la nivelul planșei de bord.
Le regăsești la extremitățile bordului, în imediata apropiere a fantelor de aer. Dacă producătorii premium cer mulți bani pe suporturile de pahare încălzite/răcite, Honda a găsit o modalitate ingenioasă de a le oferi gratis.
Dacă tot suntem la capitolul utilitate, cu bancheta spate în poziție normală, portbagajul poate "înghiți" 304 litri de bagaje. Cu scaunele spate rabatate, volumul de încărcare crește la 1.205 litri, până la nivelul plafonului.
În acest caz, nu vei vedea mai nimic în spate, așa că cel mai bine menționăm cei 844 de litri disponibili cu scaunele spate rabatate, până la nivelul geamurilor.
O altă soluție ingenioasă este sistemul Magic Seats. Pe scurt, acest sistem îți permite să pliezi scaunele spate sau să le înclini foarte ușor, pentru a putea transporta obiecte voluminoase. Să fiu sincer, nu l-am folosit, dar ar fi fost util în perioada sărbătorilor de iarnă când a trebuit să transport bradul de Crăciun cu o Mazda6. Sau când am fost nevoit să înghesui 4 saci mari pe bancheta și în portbagajul lui GLC Coupe.
Revenind, însă, la volumul portbagajului, Honda Jazz stă ceva mai bine decât gemenii Toyota Yaris/Mazda2: 304 litri versus 286 de litri. Campionul, din acest punct de vedere, este Renault Clio Hybrid cu ai săi 391 de litri.
Materialele și finisajele din habitaclu sunt calitative, iar nivelul de echipare Advance Sport are o tapițerie specială: o combinație de piele sintetică și material textil, evidențiată de cusăturile galbene contrastante.
Scaunele sunt confortabile, chiar și la drum lung. Bancheta poate găzdui lejer 3 pasageri, atâta timp cât au dimensiuni normale. Spre exemplu, la cei 1.92 ai mei, nu am avut nicio problemă cu spațiul la genunchi, dar atingeam cu capul în plafon. Poate și din cauza poziției mai înălțate pe banchetă.
Un alt lucru pe care l-am apreciat au fost butoanele fizice ale sistemului de climatizare și sunetul făcut de cele 3 butoane rotative. Ce nu am apreciat prea mult a fost lipsa cotierei spate. Una caldă, una rece.
De asemenea, nu ai cum să nu remarci zonele vitrate foarte mari, care inundă habitaclul cu lumină naturală.
Antifonarea este bună, până ajungi să rulezi la viteze de autostradă și începi să auzi mai mult zgomot de vânt și de la anvelope. Dar nimic anormal, până la urmă.
Preţ de achiziţie
Honda Jazz pornește la noi în țară de la 26.940 de euro, dar, dacă bifezi versiunea Sport Advance, prețul urcă la 29.440 de euro cu TVA inclus.
În nivelul de echipare de mijloc, Agile, noua Mazda2 Hybrid costă 24.290 de euro. Pentru o Toyota Yaris Dynamic Plus Hybrid trebuie să scoți din buzunare cel puțin 25.078 euro, iar un Renault Clio E-Tech Hybrid, în echipare Techno, pornește de la 22.900 de euro.
În apărarea lui, Jazz Advance Sport vine cu foarte multe dotări în standard. Să enumăr doar câteva dintre ele: jante de 16 inch, volan îmbrăcat în piele, scaune față încălzite, volan încălzit, pedale sport, faruri și stopuri LED, iar lista poate continua.
Siguranţă
În urmă cu 4 ani, Honda Jazz a trecut pe la Euro NCAP, de unde a plecat cu punctajul maxim de 5 stele la testele de siguranță. A primit 87% pentru protecția oferită adulților, 83% pentru protecția oferită copiilor, 80% pentru protecția oferită pietonilor, iar sistemele de siguranță au fost notate cu 76%.
Grupul de sisteme de siguranță este reunit sub numele Honda Sensing și include cam de toate: sistem de frânare pentru atenuarea coliziunilor, limitator inteligent de viteză, cruise control adaptiv cu funcție low-speed following, avertizare la părăsirea benzii de rulare, recunoașterea semnelor de circulație, menținerea benzii de rulare, sistem de avertizare unghi mort etc.
Ţinută de drum
Consumul comparabil cu al unui diesel și dimensiunile reduse fac ca Honda Jazz să fie perfectă pentru oraș. Parchezi ușor și te strecori, la fel de ușor, prin trafic.
Modelul nipon nu se descurcă deloc rău nici dacă, într-un weekend, decizi să faci o escapada până la mare sau la munte.
La drum lung este o mașină confortabilă, relaxantă și destul de stabilă pe autostradă. În schimb, nu mi-a insuflat foarte multă siguranță la schimbările rapide de direcție, dar bine că nu avem elani la noi în țară (sper că ai înțeles trimiterea mea la testul elanului).
Jazz Advance Sport are o suspensie revizuită (amortizoare mai ferme, arcuri modificate), comparativ cu celelalte variante, dar într-un mod pozitiv. Ce-i drept, este puțin cam rigidă pe suprafețele denivelate, dar îți oferă destulă încredere la drum lung și, în special, pe viraje.
Direcția este puțin mai greoaie decât te-ai aștepta de la o mașină de oraș, dar în acest fel primești mai mult feedback de la roți. Modul de rulare Sport te face să lucrezi puțin mai mult atunci când manevrezi volanul.
Vizibilitate
Suprafețele vitrate mari și numeroase fac ca vizibilitatea să fie cea mai mică problemă a ta.
Ai o vedere foarte bună în față, în spate, chiar și în lateral, mulțumită geamurilor mari. Pentru un plus de siguranță, mai ales la parcare, ai la dispoziție senzori față/spate, dar și o cameră video cu vedere la 360 de grade
Tehnologie
Honda Jazz nu este străină de tehnologie. Vorbim până la urmă despre o mașină japoneză. În spatele volanului ai un instrumentar de bord digital, cu o grafică basic, dar care afișează lizibil toate informațiile de condus.
În centrul planșei de bord, niponii au montat un display de 9 inch pentru sistemul multimedia Honda Connect. Nici grafica acestuia nu este cea mai modernă, dar pictogramele sunt suficient de mari pentru a putea fi selectate cu ușurință, iar sistemul este destul de intuitiv și se mișcă bine.
Navigația este oferită de Garmin. Dacă vrei să utilizezi alte aplicații pentru navigație, poți să faci asta foarte ușor, pentru că ai o conexiune Apple CarPlay și Android Auto fără fir.
În față și în spate ai câte două porturi USB pentru a-ți încărca dispozitivele, dar și o priză la 12V. Lipsește, din păcate, zona de încărcare prin inducție care face mult mai ușoară încărcarea telefonului mobil.
Dar dacă stai să te gândești că telefonul se încălzește foarte tare când utilizezi această funcție (asta dacă zona nu este cu răcire), nu e o pierdere atât de mare.
Design
Anul trecut, Honda Jazz a primit un facelift și odată cu el a sosit o parte frontală ușor revizuită, în special la nivelul grilei și a spoilerului de protecție.
Una dintre cele mai notabile modificări a fost, așa cum spuneam și la începutul acestui material, echiparea Advance Sport.
Ea se evidențiază prin nuanța exterioară Gri Urban, prin grila cu accente sportive, prin jantele din aliaj, cu diametrul de 16 inch, și, nu în ultimul rând, prin ornamentele inferioare de culoare neagră. Acestea din urmă sunt responsabile cu aerul ceva mai sportiv.
Pe lângă nuanța Gri Urban, pe care o poți admira și pe mașina noastră de test, Honda Jazz Advance Sport mai poate fi comandată în culorile Alb Platinum și Roșu Premium Crystal.
Ne-a placut
- Foarte multe spații de depozitare
- Sistemul hibrid
- Consumul
Nu ne-a placut
- Prezența unei singure motorizări
- Prețul piperat
Ultimele teste
-
Îndrăzneț -
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador
Ştiri despre Honda
-
Potrivit celor mai recente informații, Honda NSX va primi o nouă generație, dar aceasta va fi pur electrică. Debutul este programat pentru 2027-2028. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul japonez de automobile a confirmată că versiunea de serie a conceptului Prelude, prezentat anul trecut, va fi disponibilă în Europa. Conceptul va fi prezent la Festivalul Viteze de la Goodwood. (Marti, 09 Iulie)
-
Mugen a prezentat o serie de elemente aerodinamice dezvoltate special pentru noua Honda Civic Type R. Acestea îmbunătățesc apăsarea aerodinamică a mașinii cu 25%. (Miercuri, 08 Mai)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie)
-
Honda prezintă noul CR-V e:FCEV sau, cu alte cuvinte, o versiune plug-in hybrid alimentată cu hidrogen. Momentan este disponibilă doar în SUA, dar s-ar putea să ajungă și pe piața din Japonia. (Miercuri, 28 Februarie)
"Să cumpărăm cât mai multă mașină la aceeasi bani."
P.S. Respectele mele pentru cei care-s suficient de capabili sa identifice solutii, la cca 30 k, si doua clase mai sus, in segmentul D.
De unde apareti ma? Pe bune :))
Presupunand, firesc, ca softul e acelasi, Jazz-ul ca si Civicul nu iti spune cat merge in mod electric. Combinatiile aparent aleatorii si atat de "bezmetice" ale sistemului cu schimbari de pana la cateva ori la 3-4 secunde (ba hibrid, ba electric, ba termic: termic generator, electric pentru incalzirea habitaclului, termic pentru incalzirea habitaclului, electric cu termic la acceleratii puternice, termic doar pentru incalzirea...termicului, electric pentru racirea habitaclului, termic pentru tractiune, electric pentru tractiune la viteze cuprinse intre 0 si 180km/h)...... ca nici nu isi mai are rostul sa vezi "cat" e electric dintr-un drum.
Sistemul functioneaza flowless si s-au dovedit cu adevarat fiabili (cel putin Toyota o dovedeste). Cat despre consum...3,2%--5,5% in oras. 3,5%--5,9% drumuri nationale/autostrada. Media...4,9% si ma astept, ca pana in toamna, sa scada la 4,7%.
La Lexus îți arată pe telefon proporția electric/benzină. In oraș iese undeva la 40/60.
S-ar impune, dupa cele mai elementare norme al bunei cuviinţe, sa-mi oferi niscaiva multumiri, pentru mai mult decat vizibilele drepturi de autor.
Nu pot compara Lexus cu Honda. Iar aplicatia Honda, din cate stiu eu, nu e valabila decat pe teritoriul USA.
Mă scuzaț duamnă că n-am văzut c-aveț licență p-această formulă.
Vw polo 96% care nu costa tocmai cat un jazz
dar la pret de jazz gasim totusi hyundai santa fe anul 2020 DIESEL second hand cu 94% protectie adulti.
Acuma sa simulam un impact intre santa fe si jazz. aduceti matura si farasul va rog