Drivetest Honda HR-V
1.6 Diesel Turbo (i-DTEC) 120CP Man6 EleganceMiercuri, 25.05.2016
- Comenteaza
- Trimite pe:
Într-o pădure populată cu tot mai mulți arbuști tineri, Honda s-a gândit să planteze un copac ușor altfel. Japonezii au înțeles că trebuie să adopte o rețetă diferită dacă vor să atragă atenția publicului, vrăjit deja de coronamentul, culorile vii, textura materialelor și soiul arbuștilor existenți în pădure.
Prin urmare, noul Honda HR-V, cel mai mic SUV din gama niponilor, trebuia să fie altfel. Miza a fost aceea de a le oferi clienților din acest segment o trăsătură la care nici unul dintre rivali nu excelează. Așa că noul HR-V și-a propus să fie cel mai spațios model din segment. Și a reușit.
Honda HR-V
1.6 Diesel Turbo (i-DTEC) 120CP Man6 Elegance
- Pret de pornire 20.988 €
- Pret model testat 23.388 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Honda propune, de obicei, rețete destul de simple și fiabile pe piața din România. Asta înseamnă că potențialii clienți nu se rătăcesc printre motorizări numeroase, tipuri de transmisie sau tracțiune integrală. Bineînțeles, asta înseamnă și o adresabilitate redusă.
În cazul lui HR-V, lucruruile sunt la fel de simple: alegi motorul pe benzină de 1.5 litri și 130 de cai putere sau deja popularul diesel de 1.6 litri și 120 de cai putere.
Cunoscând afinitatea românilor pentru eficiență, am primit unitatea alimentată cu motorină. Se poate dovedi o alegere inspirată, având în vedere că micul crossover se simte destul de vioi mulțumită cuplului motor de 300 Nm livrat la 2000 de rpm. Plaja de cuplu nu este însă foarte lungă, motiv pentru care apar primele gâfâieli când sari de 3000 rpm.
Chiar și așa, resursele sunt mai mult decât suficiente, fără a spera însă la vreun comportament sportiv.
Ușor intruziv în habitaclu și cu o oarecare vibrație la repornirea sistemului start-stop, agregatul diesel este însoțit de o cutie manuală cu șase rapoarte. Am avut un deja-vu extrem de plăcut atunci când am regăsit pe HR-V levierul schimbătorului folosit pe vechiul Acord. Un levier scurt și zvelt pe care te-ai aștepta să îl vezi într-o mașină sportivă.
Timoneria este și ea destul de precisă, însă etajarea treptelor este destul de lungă și favorizează obținerea unui consum redus.
Consum
Și fiindcă tot a venit vorba despre consum, trebuie să precizez că noul HR-V promite foarte mult la acest capitol. Cu nici 2000 de kilometri parcurși, modelul japonez a reușit să obțină un consum urban de 5.9 litri/100 de kilometri într-un trafic moderat. Este o valoare foate bună chiar și pentru un SUV de segment mic.
Media anunțată de producător este de 4 litri/100 de kilometri, adică similară cu ce propun Nissan Juke, Mazda CX-3 și Suzuki Vitara. Fiat 500X, Jeep Renegade și Opel Mokka consumă ușor mai mult. Lider al comparației este însă Peugeot 2008 și al său 1.6 HDi care promite 3.7 litri/100 de km.
Performanţe
În ceea ce privește performanțele, Honda HR-V nu își propune să se impună ca un atlet în segment. Cele 10.1 secunde scurse până la 100 de km/h sunt suficiente pentru a-i depăși însă pe Nissan Juke, Peugeot 2008, Suzuki Vitara, Jeep Renegade și Fiat 500X. Opel Mokka se dovedește a fi ceva mai rapid, iar Mazda CX-3 promite același timp de accelerare.
Viteza maximă de 192 km/h este cea mai bună din segment pe această plajă de putere.
Interior
Dincolo de portiera lui HR-V, Honda a rezervat o surpriză plăcută. Planșa de bord nu va semăna cu nici un alt model Honda pe care îl știți. Asta pentru că HR-V este, oarecum, promotorul unei noi filosofii de design și tehnologie.
Observăm omogenizarea afișajelor de pe planșa de bord, ceea ce înseamnă că avem mai puține afișaje. Ecranul sistemului multimedia este bine încadrat în bord și are doar funcții tactile. Butoanele sunt pe cale de dispariție dacă stăm să ne uităm și la climatizarea acționată tactil.
Materialele alternează și avem unele zone în care plasticul este ceva mai tare. Surprinde folosirea unui plastic care imită pielea la nivelul planșei de bord și al consolei centrale. Seamănă cu materialul revoluționar dezvoltat de Continental și detaliat aici.
Inspirându-se de la Volvo, japonezii au creat un spațiu de depozitare extrem de generos sub consola centrală. Din păcate, ar fi fost nevoie de un spațiu pentru depozitare a telefonului mobil la baza planșei de bord, iar acolo nu există nimic. Salvează situația suportul de pahare inteligent situat între cele două scaune și cotiera destul de încăpătoare.
”Încăpător” este, de altfel, cuvântul cel mai potrivit pentru habitaclul lui HR-V. Este, fără îndoială, cel mai spațios model din segment. Diferența dintre el și ceilalți rivali este foarte mare la acest capitol. E ca și cum ai compara fotbalul jucat de campioana României cu cel jucat de campioana Spaniei.
Pe locurile din spate există suficient spațiu la nivelul capului și al picioarelor, iar soluția de rabatare inteligentă ”Magic Seats” este foarte utilă atunci când ai nevoie de o compartimentare ca într-un monovolum. Portbagajul este, de asemenea, cel mai generos din segment, însumând 393 de litri.
În antiteză cu tot ce am enumerat până aici, Honda HR-V dispune de niște spații extrem de mici la nivelul portierelor.
Preţ de achiziţie
Honda și-a vândut întotdeauna scump pielea, având în vedere că se bucură de o reputație excelentă când vine vorba despre fiabilitate. În plus, Honda oferă și o echipare destul de generoasă.
Prin urmare, cei 23.000 de euro pe care îi cerea versiunea testată de noi ar putea părea justificați pe o parte. Pe de altă parte, în segment sunt și tentații ceva mai ieftine.
Le-am ales în versiunile de echipare superioare, având în vedere că un HR-V ca al nostru a venit chiar și cu climatizare automată, senzori de ploaie și lumină, ecran multimedia și o mulțime de sisteme de asistență.
Așadar, un Nissan Juke în versiunea 1.5 dCi și nivel de echipare Tekna poate ajunge la 21.500 de euro. Un Mazda CX-3 cu noul motor diesel de 1.5 litri și 105 cai putere, nivel Revolution, costă aproape 22.000 de euro. Cel mai puternic din această comparație, Opel Mokka 1.6 CDTi 136 de cai și nivel Cosmo, ajunge la aproape 21.000 de euro, în vreme ce un Peugeot 2008, tot cu 120 de cai și nivel Allure, e tot pe acolo, adică 20.500 de euro. Suzuki Vitara se dovedește a fi și el o alegere ieftină la numai 19.300 de euro, în vreme ce Fiat 500X urcă spre aproape 22.000 de euro.
Nu în ultimul rând, îl avem și pe Jeep Renegade, care costă mai mult decât HR-V, dar se vrea a fi poziționat într-o clasă superioară. Prețul lui este de 25.500 de euro.
Siguranţă
Testat de EuroNCAP spre sfârșitul anului trecut, Honda HR-V a reușit să obțină un punctaj foarte bun pentru segmentul din care face parte. Cinci stele și o protecție de 86% pentru pasagerii adulți, iar sistemele de siguranță au fost cotate cu 71%.
Micul crossover japonez vine echipat în standard cu o mulțime de sisteme de asistență, printre care monitorizare a presiunii pneurilor, frânare de urgență automată, recunoașterea semnelor de circulație, avertizare la părăsirea benzii, șase airbaguri și asistare la pornirea din rampă.
Ţinută de drum
Așa cum nu-și propune să fie unul dintre atleții segmentului, dar reușește să facă o impresie bună, Honda HR-V nu se vrea a fi un crossover sportiv, dar se achită decent de regulile unei ținute de drum echilibrate.
Spun asta pentru că aderența se menține bine și nici nu apare fenomenul de torque steer. E drept că ruliu există și jantele de 16 inch cu talon generos nu prea ajută în acest sens. Nici direcția nu este dintre cele mai precise.
Ce trebuie să reținem însă este că noul HR-V nu are o suspensie zgomotoasă, este o mașină orientată spre confort și poate digera pe nerăsuflate orice groapă îi așterneți la picioare. Fără a vă zdruncina pe voi sau pe ceilalți pasageri.
Vizibilitate
La capitolul suprafață vitrată, Honda HR-V stă destul de bine. Geamurile sunt bine proporționate, iar luneta este și ea decentă. Oglinzile sunt de asemenea extrem de generoase, însă montanții ar putea incomoda uneori prin dimensiunile lor generoase.
Tehnologie
După cum aminteam și mai sus, Honda HR-V este una dintre puținele mașini care vin echipate cu un sistem de climatizare tactil. Butoanele lipsesc cu desăvârșire. M-am așteptat la asta în cazul lui BMW Seria 7, în cazul lui Volvo XC90 și poate și în cazul lui Q7, dar nimic nu prevestea o asemenea revoluție pe HR-V.
Cel mai mic SUV din gama Honda nu doar că adoptă această soluție pe care o vom vedea tot mai des în viitor, dar o și pune în aplicare eficient. Spun asta pentru că funcția tactilă merge foarte bine. Așa cum merge și funcția tactilă a sistemului multimedia. Acesta oferă o navigație simplistă prin care nu există șanse să te rătăcești. În plus, cu o conexiune la internet poți descărca și aplicații speciale, semn că Honda nu mai este tocmai o marcă adresată pensionarilor.
Lista de tehnologii include și dotări clasice cum sunt senzorii de ploaie și lumină, fază lungă automată, senzori de parcare, cu o ușoară întârziere la semnalarea obstacolului, și o frână de parcare electronică, prima din istoria Honda.
În plus, chiar dacă vorbim despre o mașină cu transmisie manuală, Honda oferă HR-V cu o funcție autohold, care menține aplicată frâna atunci când sunteți la semafor. Toți avem reflexul de a menține dreptul pe frână, chiar și la cutiile manuale.
Design
Când vine vorba despre design, Honda HR-V pare să nu se îndepărteze foarte mult de la rețeta estetică a fratelui mai mare CR-V. Nu este un design pe care să-l urăști sau să-l iubești. Nici nu este un design comun, mai ales că partea frontală ne trimite cu gândul la brandul Acura, vândut în America.
Practic, Honda caută o soluție estetică echilibrată, care să placă unei mase mari de oameni, convinși fiind că potențialii clienți nu iau în considerare atât de mult aspectul exterior.
Ar trebui taxată absența unor lumini LED pentru rularea diurnă, un accesoriu util și extrem de popular pe piața din România, acolo unde aspectul este destul de important în alegerea unei mașini noi.
Ne-a placut
- Spațiul interior
- Suspensie confortabilă
- Răspunsul climatizării tactile
Nu ne-a placut
- Preț piperat
- Spații de depozitare mici în portiere
Date tehnice - Honda HR-V 1.6 Diesel Turbo (i-DTEC) 120CP Man6 Elegance | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Honda
-
Potrivit celor mai recente informații, Honda NSX va primi o nouă generație, dar aceasta va fi pur electrică. Debutul este programat pentru 2027-2028. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul japonez de automobile a confirmată că versiunea de serie a conceptului Prelude, prezentat anul trecut, va fi disponibilă în Europa. Conceptul va fi prezent la Festivalul Viteze de la Goodwood. (Marti, 09 Iulie)
-
Mugen a prezentat o serie de elemente aerodinamice dezvoltate special pentru noua Honda Civic Type R. Acestea îmbunătățesc apăsarea aerodinamică a mașinii cu 25%. (Miercuri, 08 Mai)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie)
-
Honda prezintă noul CR-V e:FCEV sau, cu alte cuvinte, o versiune plug-in hybrid alimentată cu hidrogen. Momentan este disponibilă doar în SUA, dar s-ar putea să ajungă și pe piața din Japonia. (Miercuri, 28 Februarie)
Clar deci ca nici HR-V-ul (bazat pe platforma Jazz / Fit-ului) nu poate fi o masina proasta sau nici macar mediocra, da' parca-i lipseste un "ceva" ca sa se impuna in fatza Mazdei CX-3 in primul rind. Chestie valabila zic eu nu doar pe piatza romaneasca.
Vorbesc de datele obiective postate, ca la capitolul design = gusturi se poate carcoti in contradictoriu la infinit.
Stiu, am pretentii prea mari, asa ca shezi blind si digera-ti ura in continuare. Vezi insa ca-n final te poate hali ea pe tine...
In Bucuresti 8-8,2%
La 90km/h 3,4-3,8%
Constanta - Bucuresti cu 125km/h pe pilot 5,8%
La 140km/h 7,2-7,5%
A, fara AC!
Momentan am 8000km si toata lumea imi spune "hai domne, pana se aseaza motorul, apoi mai scade consumul"!
Felicitari! Si pentru achizitie, si pentri sinceritate. Consumul mi se pare marisor... E posibil ca dupa 20000 sa scada ...
Muritorii care au deprins șofatul pe cutii manuale învață în prima lecție care picior ce apasă.
Sau poate cineva s-a inspirat dintr-un articol adresat mămicilor de peste ocean?
2.Audi Q2 are un design prea banal pentru a se incadra intre rebeli precum Juke, Countryman, Renegade, CX3, sau Cactus.
3. Incearca tu sa cumperi q2 in Romania ! Pentru a fi oferta buna "la ora actuală" trebuie sa existe la comercializare, ori in prezent NU exista preturi ! O punem in comparatie doar de dragul de a fi mentionata? Esti cumva vreun fan disperat Volkswagen AG?
4. Pretul ! Pretul va fi pe segment cu X1, GLA, NX si QX30. Targetul e diferit de cei mentionati la punctul 2.
Asta?
La anul făcea majoratul: software-ul manipulator pentru Dieselgate a fost creat de Audi în 1999
http://www.automarket.ro/stiri/la-anul-facea-majoratul-software-ul-manipulator-pentru-dieselgate-a-fost-70609.html
Pana una alta, Juke sau Cactus au demonstrat ceva in Europa, indiferent ce rahat (turcesc) manaci tu...
PS: presa a facut deja destule paralele intre Q2 si X1, GLA, QX30, nu esti tu ala care sa ne spuna cum se aseaza borcanele pe raft. Ciocu' mic!
Ghici ce, adusa cu 74 km din Germania a costat 21.000e, la noi acelasi model (Elegance) costa 24.000! De unde diferenta asta de 3000e? Adusul m-a costat doar 500e, dar totusi...
Ca optiuni: Start/Stop, ESP, City Brake, senzori lumini/ploaie, faza lunga automata, line asisst, Honda Connect 7", pilot automat, limitator de viteza, recunoastere semne trafic, Hill Start Assist, scaune incalzite, climatronic ... etc! Nu am ce sa cer mai mult. Recunosc, cateodata simt nevoia de ceva caluti in plus, insa nu e o tragedie!
A, e Honda, altceva!
Cossoverele de clasa mica sau compacta, flamboiante in prezent, au intentionata utilizarea preponderent urbana de catre clientii sai si ocazional iesiri la un picnic la iarba verde, ca "suprema" incercare offroad.
Nu cred ca intereseaza pe cineva unghiul de atac. Amatorii care se declara aventurieri extremi, ar trebui sa se indrepte spre altceva, iar optiuni sunt destule. Vrei cateva sugestii?
Ai ommanuta verde de la mine. Asa este! Ca sa cumperi Honda sau Subaru trebuie sa-ti placa genul asta de masini. Sa-ti placa sa apesi un buton in loc sa-ti lasi amprenta pe un ecran cu touch. Sa-ti placa o directie mai putin asistata, sa-ti placa sa auzi motorul. Doar asa iti vei cumpara o masina apartinand unei marci cu o retea de service precara, pentru care piesele de origine costa foarte mult s.a.m.d. Daca nu vei manifesta o asemenea pasiune, vei alege un autoturism comun la care gasesti piese berechet, caruia, dupa ce expira garantia, ii poti face reviziile si la un service multi marca, la unul de cartier chiar, fara ca mecanicul de-acolo sa-si prinda urechile si pe care dupa ce il ve fiutilizat cat vei dori, il vei putea vinde la un pret bun, pentru ca, intotdeauna, in Romania un VW, un Ford, sau un Opel, va avea o valoare de revanzare mai mare decat orice alta masina din segment.
La fel de corect pe tema decalajului Subaru la unele capitole.
...Incorect insa apropo de presupusa "antichitate" a bordurilor Honda !!! Mai fratilor, imi pare ca n-ati urcat in vreunul din modelele lor recente...
Cit despre la fel de fals presupusa lipsa de rafinament a Hondelor (silentiozitate inclusa), ce sa mai zic - bagati o geana la decibelii masurati de catre publicatiile SERIOASE (categorie-n care AM vad ca refuza inca sa intre - repet, cu costuri minore) si-o sa va razginditi rapid.
Clar insa ca BANII (prea multi pt. cumparare, dar si intretinere) ramin obstacolul principal in calea succesului comercial Honda in Romania, unde alti producatori japonezi (Suzuki-n primul rind) sint pe cale sa gaseasca directia unui compromis.
HR-V e un model interesant insa pacat ca nu prea poate sa ajunga la nivelul de customizare al CX-3-ului. Are motorizari mai putine si nu ofera AWD.
Bordul e intr-adevar excelent, m-am urcat in ea la SIAB 2015 si pentru clasa mica e etalon de tehnologie si materiale.
De vazut daca vor pune si un turbo benzinar mic pe ea, pentru ca Honda lucreaza la un 1.0-1.3 turbo cu puteri undeva intre 100-130 cp. Nu cred ca turbo-ul 1.5 174 cp prezent pe Civic-ul nou din SUA (va fi disponibil si in Europa ca motor de top) va ajunge pe HR-V.
Prietene, diferenta dintre mine si tine este aceea ca tu ai Honda "in familie" (nu te mai intreb daca unchiul de-al doilea, verisorul de rangul patru al sotiei sau ginerele matusii sale), iar eu conduc zi de zi o japoneza si in week-end o masina europeana, astfel incat vorbesc dintr-o experienta personala. Acum tu poti sa le zici cum vrei la ce cu serviceurile mici, insa eu pot sa-ti spun ca o revizie la un Opel spre exemplu ti-o face orice mecanic pe cand la japoneze, din experienta mea personala iti spun ca mecanicul meu care te asigur ca nu-i un ciupalac mi-a cautatt o zi intreaga filtru de benzina ca sa afle ca, de fapt masina are un element filtrant in rezervor care, conform service-ului de reprezentanta din Romania nici nu se shimba (in alte tari da, ca sa vezi ce inseamna sa fii detinator de masina japoneze in Romania). Si la urma urmei, despre asta vobea despre faptul ca dupa perioada de garantie, cand masina are cativa ani buni de utilizare mi se pare ca trebuie sa fii xtrem de snob ca sa iti schimbi filtrele uleiul si distributia in reprezntanta. Tu invoci un mit , acela ca japonezele nu se strica... S-or strica ele ma greu ca masinile europene, nu zic, insa te asigur ca se intampla sa ai necazuri cu el. Diferenta este ca daca defectiunea te prinde la sute de km de reprezentanta, daca nu ai norocul extrem de rar sa dai peste un mecanic care sa se priceapa, ai marunt din buze si o pui pe rampa pana la reprezentanta. In schimb e putin probabil sa nu gasesti pe cineva care sa-ti remedieze o defectiune la ub Focus, de exemplu. Nu ma refer numai la competenta ci si la faptul ca service-uri multi marca nici macar nu-si prea bat capul sa cheltuie bani pe softuri de diagnoza pentru japoneze. Eu personal am patit sa vreau sa plec de pe loc si sa raman cu rotile blocate. Pana n-a sunat mecanicul din serviceul cel mai apropiat in care am putut ajunge in reprezenta la un amic care, dupa simptome, a inteles despre ce-i vorba, n-au stiut ce sa-i faca? Dar daca omul respectiv nu avea cunostinte in reprezentanta, ar fi trebuit sa iau masina si sa le-o duc loc. Nu zic ca n-as fi facut-o, insa ar f fost mai complicat. Dar pot sa spui ca omul ala este un incompetent doar pentru ca a lucrat prea putin pe japoneze si in nici un caz nu s-a confruntat cu defectiunea respectiva care este caracteristica masinii mele?
Despre asta vorbim, Despre faptul ca trebuie sa fii pasionat, sa iubesti mult marca respectiva, ca sa-ti iei o japoneza.
Si, apropo, despre a avea o masina "in familie". Unchii mei, verii mei, prietenii mei stiu ca am o japoneze si ca sunt extrem de multumit de ea. Si chiar asa este! Ei nu stiu insa ca un amortizor spate costa aproape 3000 de lei si ca un proiector costa la reprezentanta cat iti cumperi la alte masini un far. Intelegi nuanta? Legat despre cat de destept tre sa fii ca sa iti cumperi masina si sa nu o repari in reprezetanta, intra pe froumul Subaru si vezi cam care este pozitia alora cu privire la serviciile reprezentantei. Dar uneori esti nevoit sa mergi la ei pentru ca ba te grabesti, ba mecanicul tau curent nu e disponibil, iar mecanicii care sa se priceapa sa-ti umble la masina sunt rari.
Norocul meu e ca nu am întâlnit încă astfel de mecanici. Dar am prieteni care au patit-o. Nu stiu ce filozofie e sa schimbi o distributie la o Toyota Corolla in loc de Jetta de exemplu.
Totul este sa vrei sa obtii informatiile.
In domeniul asta daca refuzi sa tii pasul cu informatiile te poti considera expirat.
Iar cand a iesit din garantie am reparat-o la un alt service, diferit de reprezentanta. Iar piese am gasit mereu ! Asa ca nu mai ziceti ca este o problema cu intretinerea masinii.
Acum am ultimul model de CRV si este extraordinara !