Drivetest Honda CR-V facelift (2015-2018)
1.6 Diesel BiTurbo (i-DTEC) 160CP 4x4 Aut9 ExecutiveMiercuri, 23.09.2015
- Comenteaza
- Trimite pe:
Recunosc. Conduc o mașină cu aspirații înalte. Cu ”aspirații” pentru că are un motor aspirat pe benzină. ”Înalte” pentru că îi plac zonele superioare are turometrului. Dincolo de aceste ”calități”, are și un handicap: este amatoare de mii de rotații pe minut atunci când vrei să atingi 130 de km/h. Abia dacă se satură cu 4000 rpm. Și toate acestea pentru că de fiecare dată când caut treapta a șasea de viteză nu o găsesc. Nu există.
Oroarea unei mașini cu cinci trepte de viteză care consumă foarte mult la viteze mari are un remediu: multe, cât mai multe rapoarte. În cazul de față, vreo nouă. Ați citit bine: nouă trepte de viteză pentru o mașină care nu este nici autobuz (deși spațiul interior o apropie de acest segment) și nici camion (deși designul frontal te trimite cu gândul acolo).
Honda este printre puținii constructori care introduce pe mașinile de serie o cutie automată cu nouă rapoarte. Ea debutează și în România, alături de crossover-ul CR-V.
Honda CR-V facelift (2015-2018)
1.6 Diesel BiTurbo (i-DTEC) 160CP 4x4 Aut9 Executive
- Pret de pornire 26.027 €
- Pret model testat 41.404 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Disponibilă doar alături de motorul diesel biturbo de 1.6 litri și 160 de cai putere, recent introdus în gama Honda, transmisia cu nouă trepte este trădată în habitaclu doar de un mâner minuscul, pe post de schimbător de viteze. Altfel, cele nouă rapoarte se succed cu liniaritate și silențiozitate. Adică pe nesimțite, afli că ești deja în treapta a noua de viteză.
Există și un mod manual, în care poți alterna tu vitezele după bunul plac. Există însă și o limitare care nu îți permite să urci în trepte superioare dacă nu ai turația necesară. O limitare pe care nu am mai întâlnit-o și la alte modele cu transmisie automată.
Retrogradarea se face destul de bine atunci când folosim padelele din spatele volanului, însă răspunsul poate fi ușor întârziat în modul automat de rulare.
Despre motor am mai scris și în trecut, lăudând curajul celor de la Honda de a stoarce 160 de cai putere și un cuplu impresionant de 350 Nm, dintr-un motor de numai 1.6 litri. Fie el și biturbo. Momentul motor intervine la capacitate maximă pe la 2000 de rotații și se bucură de o plajă de turații medie ca lungime. Acesta influențează mult comportamentul crossover-ului, care se simte dinamic puțin mai târziu.
Per total, resursele sunt suficiente pentru nevoile unei familii care și-a dorit spațiu, făcând din CR-V un SUV cu potențial pentru transportul întregii familii și a bagajelor.
Consum
În ceea ce privește consumul, cele nouă trepte ale transmisiei ar trebui să fie sinonime cu valori extrem de reduse. În viața reală, CR-V ne-a garantat un consum de 6.7 litri/100 de kilometri pe traseul București-Sibiu și retur. Și-au spus cuvântul porțiunea de autostradă până la Pitești și o Valea Oltului mereu aglomerată. Chiar și așa, cifra înregistrată pare puțin cam mare.
Pe hârtie, japonezii anunță un consum extraurban de 4.8 litri/100 de kilometri, deci cu mult mai puțin. Media oficială de 5.1 litri/100 de km este însă mult mai bună decât a versiunilor comparabile ale modelelor Mazda CX-5, Volkswagen Tiguan, Ford Kuga, Toyota RAV4 și bătrânul Opel Antara.
Performanţe
Dacă la capitolul consum vorbim despre un campion, când vine vorba despre performanțe și sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 10 secunde.
Este un timp mai slab decât cel al lui CX-5, Tiguan și identic cu cel al lui RAV4.
Viteza maximă ajunge la 197 de km/h, iarăși o valoare decentă, dar ceva mai modestă decât a rivalului Mazda CX-5.
Interior
Interiorul lui Honda CR-V rămâne la fel de confortabil și după facelift. Crossover-ul mizează pe materiale moi, care nu impresionează neapărat prin textură, dar lasă un sentiment plăcut la fiecare atingere. Finisajele sunt și ele remarcabile.
Ergonomia a fost bine gândită și, personal, recunosc că am apreciat mereu plasarea schimbătorului pe planșa de bord. Este extrem de utilă la cutia manuală și rămâne la fel și în cazul automatei cu nouă trepte. Tot ergonomice sunt și butoanele de pe volan, care, deși par numeroase la început, sunt bine gândite.
Spațiul este generos și poate primi fără probleme cinci pasageri. Pe locurile din spate se stă bine, cu suficient loc la nivelul capului și al genunchiului. Am zis la început că CR-V oferă spațiul unui autobuz. Greșit. Oferă mai mult spațiu decât într-un autobuz.
În portbagaj avem o capacitate de 589 litri, încă o dovadă că Honda acordă o atenți deosebită acestui detaliu în ultima perioadă. Este cu mult peste ce oferă rivalii amintiți mai devreme. Doar Toyota RAV4 se apropie suficient de mult.
Preţ de achiziţie
Când vorbim despre Honda, trebuie să ne gândim încă de la început că producătorul japonez se poziționează în partea superioară a segmentului de volum, țintind și clienți cu aspirații premium. Prin urmare, prețul va fi și el pe măsură.
Noul CR-V facelift pleacă de la 26.000 de euro, dar versiunea testată de noi depășește cu mult acest prag. Ba chiar se apropie și depășește pragul de 40.000 de euro.
Dieselul de 1.6 litri și 160 de cai putere, asociat unei transmisii automate cu nouă trepte, pleacă de la 36.000 de euro cu TVA inclus.
Dacă vă doriți nivelul de echipare de top, adică Exclusive, testat de noi, vă avertizăm că Honda va retrage din contul dumneavoastră 41.500 de euro. Mai mult, dacă vă doriți și un pachet cu cele mai noi tehnologii de siguranță ale constructorului japonez, mai băgați mâna în buzunar pentru alți 2400 de euro.
Pentru a mai înmuia inima clinților săi, Honda oferă o reducere de 1240 de euro pentru toate versiunile din gamă.
Dacă ne uităm în segment vedem că cel mai scump CX-5 ajunge la 36.500 de euro, că vechiul Tiguan cere și el puțin peste 36.000 de euro, iar Ford Kuga poate fi considerat un adevărat chilipir la doar 32.300 de euro.
Deși bătrân, Opel Antara cere 33.000 de euro pentru o versiune comparabilă, iar Toyota RAV4 pare să emită aceleași pretenții ca ale conaționalului, ajungând la 38.300 de euro.
Siguranţă
Honda a investit mereu în siguranța pasagerilor săi, iar modelul CR-V este un bun exemplu al eforturilor făcute de către constructorul japonez în acest domeniu. Actuala generație CR-V a fost testată de către EuroNCAP în 2013 și a obținut scorul general maxim de cinci stele.
Remarcabil este și faptul că gradul de protecție pentru pasagerii adulți este de 93%, iar gradul de protecție pentru pietoni este de 68%, valori rar întâlnite în testele organizației europene. Honda oferă două airbaguri frontale, airbag lateral, airbag tip cortină, centuri reglabile cu senzor de presiune, ABS, sistem de distribuție al forței de frânare, control al tracțiunii și stabilității, sistem pentru monitorizarea presiunii în roți și sistem activ pentru frânare automată în caz de urgență.
Mai mult, cei care plătesc peste 2000 de euro în plus, primesc pe versiunea testată de noi și pachetul de sisteme de siguranță Honda Sensing, care include avertizare la depășirea benzii de mers și ajustarea volanului, avertizare la depășirea benzii de mers, pilot automat adaptiv și un sistem care anticipează o eventuală coliziune.
Ţinută de drum
Honda și-a propus mereu să ofere clienților săi, înainte de toate, un covor fermecat, gata să plutească peste orice neregularitate a asfaltului. În cele mai multe cazuri le-a ieșit, iar CR-V poate fi încadrat aici. Suspensia a fost calibrată pentru a absorbi cât mai bine defectele suprafeței de rulare. Ea nu este zgomotoasă și nu transmite foarte multe în habitaclu.
Când vine însă vorba despre dinamică, CR-V se dezbracă de caracterul elegant și domol pentru a-i demonstra celui de la volan că... rămâne doar o mașină confortabilă. Punct. Fără excese de zel, fără abordări curajoase cu sentiment constant de ruliu și fără sfidări ale fizicii.
Direcția este confortabilă, asistată bine în mediul urban, dar relaxată și capabilă să transmită prea puțin celui care strânge volanul. Sistemul de tracțiune integrală își face datoria și repartizează destul de bine cuplul între cele două punți, reușind să păstreze aderența în situații limită, cu sau fără intervenția sistemului ESP.
Dincolo de asta, pentru cei care se grăbesc să întrebe despre performanțele off-road ale lui CR-V, sfaturile sunt simple: alegeți un drum forestier, nu încercați escapade prin șleauri adânci și încercați să țineți cont de unghiurile de atac și de degajare nu tocmai potrivite pentru astfel de aventuri. Așadar, CR-V se simte mai bine pe șosea, dar nu va refuza o scurtă ieșire pe drumuri lăturalnice.
Vizibilitate
În ciuda dimensiunilor exterioare, CR-V are o formă relativ simplă, cu care te obișnuiești repede la nivel de gabarit. Vizibilitatea este excelentă datorită poziției la volan ceva mai înălțată, dar și datorită parbrizului amplu.
Suprafața vitrată este bine proporționată, cu o singură excepție: poate ar fi trebuit o lunetă ceva mai mare și montanți posteriori remodelați. Din fericire, oglinzile laterale sunt suficient de mari.
Tehnologie
Privit prin ochii unui profan, noul Honda CR-V pare o apariție extrem de tehnologizată, cu trei ecrane diferite, plasate pe trei etaje: unul albastru care afișează detaliile computerului de bord, unul color de o rezoluție bună, folosit de sistemul multimedia Honda Connect, și unul monocrom al sistemului de climatizare.
După ce te acomodezi cu pachetul de ecrane oferit de Honda o să înțelegi că hipertehnologizarea este acolo, însă nu atât de șocantă pe cât te așteptai.
Găsești sisteme esențiale într-o mașină, cum sunt scaunele încălzite, climatizarea pe două zone, senzorii de lumină și ploaie, camera pentru marșarier, dar și noutăți importante cum ar fi sistemul Android cu care funcționează Honda Connect sau conglomeratul de sisteme de siguranță Honda Sensing, despre care am vorbit la capitolul Siguranță.
Design
Deși actuala generație a fost blamată pentru aspectul posterior, Honda CR-V a ignorat criticile mai mult sau mai puțin subiective și a reușit să se facă o mașină plăcută prin alte calități.
Faceliftul modifică parea frontală și face din CR-V o mașină ceva mai sportivă, dar cu același dezechilibru între designul față și spate. Sfidarea simetriei formelor nu influențează însă evoluția lui CR-V pe piața din Europa și din România. Publicul cumpără și chiar a început să aprecieze nonconformismul modelului nipon.
Date tehnice - Honda CR-V facelift (2015-2018) 1.6 Diesel BiTurbo (i-DTEC) 160CP 4x4 Aut9 Executive | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Honda
-
Potrivit celor mai recente informații, Honda NSX va primi o nouă generație, dar aceasta va fi pur electrică. Debutul este programat pentru 2027-2028. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul japonez de automobile a confirmată că versiunea de serie a conceptului Prelude, prezentat anul trecut, va fi disponibilă în Europa. Conceptul va fi prezent la Festivalul Viteze de la Goodwood. (Marti, 09 Iulie)
-
Mugen a prezentat o serie de elemente aerodinamice dezvoltate special pentru noua Honda Civic Type R. Acestea îmbunătățesc apăsarea aerodinamică a mașinii cu 25%. (Miercuri, 08 Mai)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie)
-
Honda prezintă noul CR-V e:FCEV sau, cu alte cuvinte, o versiune plug-in hybrid alimentată cu hidrogen. Momentan este disponibilă doar în SUA, dar s-ar putea să ajungă și pe piața din Japonia. (Miercuri, 28 Februarie)
Interesanta propunerea Honda, insa era si mai interesant ca la facelift sa renunte la solutii vechi precum frana de mana clasica...mai ales ca noul HR-V a facut-o deja.
Ca vechi posesor de CR-V -model 2004-pot confirma că transmisia integrală îşi face treaba:desigur pe un drum -asfaltat sau nu,dar să fie drum-acoperit de polei,gheaţă sau strat mic de zăpadă.CR-V nu este un off-roader şi nu trebuie să aştepţi mai mult de atât de la el.
Ma bucur ca mai e cineva care s-a saturat de analfabeti si prosti dar 'experti' in autoturisme. Mie cei de la AM mi-au sters toate comment-utile, nici ei prea departe de clubul mentionat si ma bucur ca ti l-au scapat pe al tau.
Ivanoff a amutit in ultima vreme sau si-a schimbat numele.
@AM - asta numiti voi drive test? No comment ca as mai avea de sus dar iar risc sa imi vad comentariul pe site o ora max apoi sa ul stergeti voi iar.
Si ca sa continui la idee aceasta, stiu ca sunt off topic si imi cer scuze : cand ăstia scriu plm sau când se injyrau si isi băgau pe aici de ce le-a fost permis? Sau din cand in cand deveniti site porno?
Succes cu Pulitzer-ul ăla in continuare
Am fost extrem de multumit de cea veche si sunt deasemenea foarte multumit si de cea noua.
O masina excelenta !