Drivetest Honda CR-V facelift (2015-2018)

1.6 Diesel BiTurbo (i-DTEC) 160CP 4x4 Aut9 Executive
Honda CR-V facelift (2015-2018) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 23.09.2015
Numărătoare

Recunosc. Conduc o mașină cu aspirații înalte. Cu ”aspirații” pentru că are un motor aspirat pe benzină. ”Înalte” pentru că îi plac zonele superioare are turometrului. Dincolo de aceste ”calități”, are și un handicap: este amatoare de mii de rotații pe minut atunci când vrei să atingi 130 de km/h. Abia dacă se satură cu 4000 rpm. Și toate acestea pentru că de fiecare dată când caut treapta a șasea de viteză nu o găsesc. Nu există.

Oroarea unei mașini cu cinci trepte de viteză care consumă foarte mult la viteze mari are un remediu: multe, cât mai multe rapoarte. În cazul de față, vreo nouă. Ați citit bine: nouă trepte de viteză pentru o mașină care nu este nici autobuz (deși spațiul interior o apropie de acest segment) și nici camion (deși designul frontal te trimite cu gândul acolo).

Honda este printre puținii constructori care introduce pe mașinile de serie o cutie automată cu nouă rapoarte. Ea debutează și în România, alături de crossover-ul CR-V.

Honda CR-V facelift (2015-2018)
1.6 Diesel BiTurbo (i-DTEC) 160CP 4x4 Aut9 Executive

  • Pret de pornire 26.027 €
  • Pret model testat 41.404 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Disponibilă doar alături de motorul diesel biturbo de 1.6 litri și 160 de cai putere, recent introdus în gama Honda, transmisia cu nouă trepte este trădată în habitaclu doar de un mâner minuscul, pe post de schimbător de viteze. Altfel, cele nouă rapoarte se succed cu liniaritate și silențiozitate. Adică pe nesimțite, afli că ești deja în treapta a noua de viteză.

Există și un mod manual, în care poți alterna tu vitezele după bunul plac. Există însă și o limitare care nu îți permite să urci în trepte superioare dacă nu ai turația necesară. O limitare pe care nu am mai întâlnit-o și la alte modele cu transmisie automată.

Retrogradarea se face destul de bine atunci când folosim padelele din spatele volanului, însă răspunsul poate fi ușor întârziat în modul automat de rulare.

Despre motor am mai scris și în trecut, lăudând curajul celor de la Honda de a stoarce 160 de cai putere și un cuplu impresionant de 350 Nm, dintr-un motor de numai 1.6 litri. Fie el și biturbo. Momentul motor intervine la capacitate maximă pe la 2000 de rotații și se bucură de o plajă de turații medie ca lungime. Acesta influențează mult comportamentul crossover-ului, care se simte dinamic puțin mai târziu.

Per total, resursele sunt suficiente pentru nevoile unei familii care și-a dorit spațiu, făcând din CR-V un SUV cu potențial pentru transportul întregii familii și a bagajelor.

Consum

În ceea ce privește consumul, cele nouă trepte ale transmisiei ar trebui să fie sinonime cu valori extrem de reduse. În viața reală, CR-V ne-a garantat un consum de 6.7 litri/100 de kilometri pe traseul București-Sibiu și retur. Și-au spus cuvântul porțiunea de autostradă până la Pitești și o Valea Oltului mereu aglomerată. Chiar și așa, cifra înregistrată pare puțin cam mare.

Pe hârtie, japonezii anunță un consum extraurban de 4.8 litri/100 de kilometri, deci cu mult mai puțin. Media oficială de 5.1 litri/100 de km este însă mult mai bună decât a versiunilor comparabile ale modelelor Mazda CX-5, Volkswagen Tiguan, Ford Kuga, Toyota RAV4 și bătrânul Opel Antara.

Performanţe

Dacă la capitolul consum vorbim despre un campion, când vine vorba despre performanțe și sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 10 secunde.

Este un timp mai slab decât cel al lui CX-5, Tiguan și identic cu cel al lui RAV4.

Viteza maximă ajunge la 197 de km/h, iarăși o valoare decentă, dar ceva mai modestă decât a rivalului Mazda CX-5.

Interior

Interiorul lui Honda CR-V rămâne la fel de confortabil și după facelift. Crossover-ul mizează pe materiale moi, care nu impresionează neapărat prin textură, dar lasă un sentiment plăcut la fiecare atingere. Finisajele sunt și ele remarcabile.

Ergonomia a fost bine gândită și, personal, recunosc că am apreciat mereu plasarea schimbătorului pe planșa de bord. Este extrem de utilă la cutia manuală și rămâne la fel și în cazul automatei cu nouă trepte. Tot ergonomice sunt și butoanele de pe volan, care, deși par numeroase la început, sunt bine gândite.

Spațiul este generos și poate primi fără probleme cinci pasageri. Pe locurile din spate se stă bine, cu suficient loc la nivelul capului și al genunchiului. Am zis la început că CR-V oferă spațiul unui autobuz. Greșit. Oferă mai mult spațiu decât într-un autobuz.

În portbagaj avem o capacitate de 589 litri, încă o dovadă că Honda acordă o atenți deosebită acestui detaliu în ultima perioadă. Este cu mult peste ce oferă rivalii amintiți mai devreme. Doar Toyota RAV4 se apropie suficient de mult.

Preţ de achiziţie

Când vorbim despre Honda, trebuie să ne gândim încă de la început că producătorul japonez se poziționează în partea superioară a segmentului de volum, țintind și clienți cu aspirații premium. Prin urmare, prețul va fi și el pe măsură.

Noul CR-V facelift pleacă de la 26.000 de euro, dar versiunea testată de noi depășește cu mult acest prag. Ba chiar se apropie și depășește pragul de 40.000 de euro.

Dieselul de 1.6 litri și 160 de cai putere, asociat unei transmisii automate cu nouă trepte, pleacă de la 36.000 de euro cu TVA inclus.

Dacă vă doriți nivelul de echipare de top, adică Exclusive, testat de noi, vă avertizăm că Honda va retrage din contul dumneavoastră 41.500 de euro. Mai mult, dacă vă doriți și un pachet cu cele mai noi tehnologii de siguranță ale constructorului japonez, mai băgați mâna în buzunar pentru alți 2400 de euro.

Pentru a mai înmuia inima clinților săi, Honda oferă o reducere de 1240 de euro pentru toate versiunile din gamă.

Dacă ne uităm în segment vedem că cel mai scump CX-5 ajunge la 36.500 de euro, că vechiul Tiguan cere și el puțin peste 36.000 de euro, iar Ford Kuga poate fi considerat un adevărat chilipir la doar 32.300 de euro.

Deși bătrân, Opel Antara cere 33.000 de euro pentru o versiune comparabilă, iar Toyota RAV4 pare să emită aceleași pretenții ca ale conaționalului, ajungând la 38.300 de euro.

Siguranţă

Honda a investit mereu în siguranța pasagerilor săi, iar modelul CR-V este un bun exemplu al eforturilor făcute de către constructorul japonez în acest domeniu. Actuala generație CR-V a fost testată de către EuroNCAP în 2013 și a obținut scorul general maxim de cinci stele.

Remarcabil este și faptul că gradul de protecție pentru pasagerii adulți este de 93%, iar gradul de protecție pentru pietoni este de 68%, valori rar întâlnite în testele organizației europene. Honda oferă două airbaguri frontale, airbag lateral, airbag tip cortină, centuri reglabile cu senzor de presiune, ABS, sistem de distribuție al forței de frânare, control al tracțiunii și stabilității, sistem pentru monitorizarea presiunii în roți și sistem activ pentru frânare automată în caz de urgență.

Mai mult, cei care plătesc peste 2000 de euro în plus, primesc pe versiunea testată de noi și pachetul de sisteme de siguranță Honda Sensing, care include avertizare la depășirea benzii de mers și ajustarea volanului, avertizare la depășirea benzii de mers, pilot automat adaptiv și un sistem care anticipează o eventuală coliziune.

Ţinută de drum

Honda și-a propus mereu să ofere clienților săi, înainte de toate, un covor fermecat, gata să plutească peste orice neregularitate a asfaltului. În cele mai multe cazuri le-a ieșit, iar CR-V poate fi încadrat aici. Suspensia a fost calibrată pentru a absorbi cât mai bine defectele suprafeței de rulare. Ea nu este zgomotoasă și nu transmite foarte multe în habitaclu.

Când vine însă vorba despre dinamică, CR-V se dezbracă de caracterul elegant și domol pentru a-i demonstra celui de la volan că... rămâne doar o mașină confortabilă. Punct. Fără excese de zel, fără abordări curajoase cu sentiment constant de ruliu și fără sfidări ale fizicii.

Direcția este confortabilă, asistată bine în mediul urban, dar relaxată și capabilă să transmită prea puțin celui care strânge volanul. Sistemul de tracțiune integrală își face datoria și repartizează destul de bine cuplul între cele două punți, reușind să păstreze aderența în situații limită, cu sau fără intervenția sistemului ESP.

Dincolo de asta, pentru cei care se grăbesc să întrebe despre performanțele off-road ale lui CR-V, sfaturile sunt simple: alegeți un drum forestier, nu încercați escapade prin șleauri adânci și încercați să țineți cont de unghiurile de atac și de degajare nu tocmai potrivite pentru astfel de aventuri. Așadar, CR-V se simte mai bine pe șosea, dar nu va refuza o scurtă ieșire pe drumuri lăturalnice.

Vizibilitate

În ciuda dimensiunilor exterioare, CR-V are o formă relativ simplă, cu care te obișnuiești repede la nivel de gabarit. Vizibilitatea este excelentă datorită poziției la volan ceva mai înălțată, dar și datorită parbrizului amplu.

Suprafața vitrată este bine proporționată, cu o singură excepție: poate ar fi trebuit o lunetă ceva mai mare și montanți posteriori remodelați. Din fericire, oglinzile laterale sunt suficient de mari.

Tehnologie

Privit prin ochii unui profan, noul Honda CR-V pare o apariție extrem de tehnologizată, cu trei ecrane diferite, plasate pe trei etaje: unul albastru care afișează detaliile computerului de bord, unul color de o rezoluție bună, folosit de sistemul multimedia Honda Connect, și unul monocrom al sistemului de climatizare.

După ce te acomodezi cu pachetul de ecrane oferit de Honda o să înțelegi că hipertehnologizarea este acolo, însă nu atât de șocantă pe cât te așteptai.

Găsești sisteme esențiale într-o mașină, cum sunt scaunele încălzite, climatizarea pe două zone, senzorii de lumină și ploaie, camera pentru marșarier, dar și noutăți importante cum ar fi sistemul Android cu care funcționează Honda Connect sau conglomeratul de sisteme de siguranță Honda Sensing, despre care am vorbit la capitolul Siguranță.

Design

Deși actuala generație a fost blamată pentru aspectul posterior, Honda CR-V a ignorat criticile mai mult sau mai puțin subiective și a reușit să se facă o mașină plăcută prin alte calități.

Faceliftul modifică parea frontală și face din CR-V o mașină ceva mai sportivă, dar cu același dezechilibru între designul față și spate. Sfidarea simetriei formelor nu influențează însă evoluția lui CR-V pe piața din Europa și din România. Publicul cumpără și chiar a început să aprecieze nonconformismul modelului nipon.

Date tehnice - Honda CR-V facelift (2015-2018) 1.6 Diesel BiTurbo (i-DTEC) 160CP 4x4 Aut9 Executive
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1597
Lungime mm
4605
Putere maxima CP (rpm)
160 (4000)
Latime mm
1820
Cuplu maxim Nm (rpm)
350 (2000)
Inaltime mm
1685
Viteza maxima km/h
197
Greutate kg
1728
Acceleratie 0-100 km/h s
10.0
Ampatament mm
2630
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
58
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
589
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Honda CR-V facelift (2015-2018)

Ultimele teste


  • Atipic

  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

Comentarii (25)

  • scamel
    chiar s-a testat tractiunea integrala? unde ? pe asfalt ? si chiar functoneaza ? bravos honda sunteti formidabili! a-ti gasit omul potrivit.
    11 46
  • @scamel De ce distrugi limba romana? Ne-am saturat de postaci grabiti sau analfabeti...

    Interesanta propunerea Honda, insa era si mai interesant ca la facelift sa renunte la solutii vechi precum frana de mana clasica...mai ales ca noul HR-V a facut-o deja.
    46 5
  • Cu toate ca dieselul va fi din ce in ce mai criticat, este greu sa ignori si sa elimini pur si simplu un astfel de motor, 1.6 cu 160 de cai si 350 Nm cuplu, pentru SUV-uri cel putin, dieselul va ramane si-n urmatorii ani alegerea cea mai des intalnita, mai ales ca exista o diferenta de pret considerabila fata de hibride.
    46 8
  • Hondaaaa
    Si asta are probleme grave cu DPF-ul sau doar varianta manuala? E unul care le-a trimis pachet masinile cumparate pe firma (4 bucati) din cauza defectiunilor continue cauzate de DPF. Cautati pe net, tipul era disperat si s-a convins de "calitatile" Honda in Romania. Era acelasi motor diesel de 1600 cc si 160 CP, varianta manuala.
    14 41
  • @scamel
    Ca vechi posesor de CR-V -model 2004-pot confirma că transmisia integrală îşi face treaba:desigur pe un drum -asfaltat sau nu,dar să fie drum-acoperit de polei,gheaţă sau strat mic de zăpadă.CR-V nu este un off-roader şi nu trebuie să aştepţi mai mult de atât de la el.
    37 4
  • @Andy.
    Ma bucur ca mai e cineva care s-a saturat de analfabeti si prosti dar 'experti' in autoturisme. Mie cei de la AM mi-au sters toate comment-utile, nici ei prea departe de clubul mentionat si ma bucur ca ti l-au scapat pe al tau.
    Ivanoff a amutit in ultima vreme sau si-a schimbat numele.
    @AM - asta numiti voi drive test? No comment ca as mai avea de sus dar iar risc sa imi vad comentariul pe site o ora max apoi sa ul stergeti voi iar.
    Si ca sa continui la idee aceasta, stiu ca sunt off topic si imi cer scuze : cand ăstia scriu plm sau când se injyrau si isi băgau pe aici de ce le-a fost permis? Sau din cand in cand deveniti site porno?
    Succes cu Pulitzer-ul ăla in continuare
    4 40
  • Ridicol de scumpa.
    20 41
  • hazard
    Valori decente ale acestei Honde ...in afara de pret :)
    40 5
  • kim_vl
    Interesanta, dar la banii astia iau doua Vitara (si chiar asa intentionez) una diesel si una benzina cu cutii automate si 4x4 (si garda la sol cu 2 cm mai mare).
    5 35
  • Florin
    Masina are un pret bun deoarece in acesti bani primesti echiparea de top si multe dotari care sunt optionale la alti producatori. Comparati dotarile standard oferite de Honda, echiparea Executive, cu dotarile standard oferite de ceilalti producatori si veti vedea ca CR-V este chiar mai ieftin daca adaugati pretul optionalelor pentru a avea dotari cat mai asemanatoare.
    45 3
  • exterior oribil si pret la fel.....bine eu conduc o maSINA oribila pe exterior dar compenseaza enorm interiorul......asa o fi si asta
    2 34
  • georgel
    Am avut Honda CRV Diesel 4*4 model 2008 si am schimbat-o in 2015 cu modelul nou de CRV la ora aia. Tot 4*4 si tot Diesel 2.2. Echipare de top.
    Am fost extrem de multumit de cea veche si sunt deasemenea foarte multumit si de cea noua.
    O masina excelenta !
    42 0
  • Mie chiar imi place cum arata masina. Este frumoasa !
    40 0
  • judoka
    De 10 ani merg numai cu Honda. Masini extraordinare !!!
    38 0
  • Din 2008 am numai CRV, vechiul si noul model. Am fost si sunt fff multumit de calitatea Honda !
    31 0
  • menumorunt
    Am una. Isi merita toti banii !!!
    30 0
  • si eu am una si este extraordinara !!!
    29 0
  • Frumoasa ! Cred ca imi iau si eu una !
    28 0
  • georgel
    Am CRV-ul din martie 2015 si este extraordinar. Nici o problema cat de mica nu am avut !!!
    18 0
  • judoka
    Nu as da-o pe nici o masina nemteasca !
    13 0
  • Nici eu !!!
    6 0
  • Ovidiu
    Am CRV din 2013, modelul antefacelift. Pot sa spun ca sunt destul de multumit de ea desi in garantie am schimbat 3 stropitoare de faruri, baterie si la 35000 km am schimbat placutele de frana si discurile frana pe spate. Oricum, legenda masinilor japoneze care sunt cele mai fiabile s-a dus... Este o masina nici mai buna, nici mai rea decat cele din categoria ei- Hyundai Kuga Sportage Tiguan. Motorul este excelent (150 cp cu 2200 cmc).
    1 4
  • Uzarea placutelor de frana depinde foarte mult de cat de agresiv conduci. Si eu am avut un CRV 7 ani si i-am schimbat placutele de frana la 100.000 km. Dar eu conduc calm !
    5 0
  • george
    Ovidiu, am un CRV din martie 2015 si nu am avut nici o problema cu masina. Stropitoarele de faruri le-ai schimbat pentru ca folosesti solutii de parbriz de proasta calitate. Eu am 38.000 km si nu am schimbat nimic la masina.
    3 0
  • george
    Ovidiu, am un CRV din martie 2015 si nu am avut nici o problema cu masina. Stropitoarele de faruri le-ai schimbat pentru ca folosesti solutii de parbriz de proasta calitate. Eu am 38.000 km si nu am schimbat nimic la masina.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru