Drivetest Honda CR-V
1.5 Benzina Turbo (VTEC) 173CP 4x4 Man6 7 locuriMarti, 07.08.2018
- Comenteaza
- Trimite pe:
În Europa, gama de modele Honda nu este una vastă, dar constructorul japonez a reușit să strângă un număr respectabil de clienți care apreciază și cred cu tărie în produsele lansate de marca niponă. Pentru producătorul japonez, ultimele luni au fost destul de agitate: Hot Hatch-ul Civic Type R a bătut record după record pe cele mai celebre circuite din Europa, în timp ce a cincea generație CR-V se pregătește să ducă mai departe tradiția SUV-ului născut în 1995.
Noul CR-V vine într-un moment în care SUV-urile devin din ce în ce mai populare, iar producătorii reușesc să ofere modele care acoperă o gamă mult mai mare de bugete și nevoi. În aceste condiții, pentru a supraviețui trebuie să ieși din anonimat și să le oferi potențialilor clienți accesorii, sisteme sau opționale cât mai moderne. Uneori, chiar și designul ieșit din comun reușește să stârnească reacții pozitive și să genereze vânzări excelente. Cei sceptici pot analiza cazul Nissan Juke.
Am făcut cunoștință cu cea de-a cincea generație Honda CR-V în Austria, unde am condus versiunea echipată cu transmisie manuală (173 CP), tracțiune integrală și, în premieră pentru versiunea europeană CR-V, 7 locuri.
Honda CR-V
1.5 Benzina Turbo (VTEC) 173CP 4x4 Man6 7 locuri
- Pret de pornire n/a €
- Pret model testat n/a €
Motor / Transmisie
Honda a decis că noua generație CR-V nu va primi o motorizare diesel. Mai mult, japonezii sunt dispuși să urmeze noul trend, iar din 2019 vor propune și o versiune hibridă care mizează pe un motor pe benzină de 2.0 litri asistat de unul electric. Pentru moment, detaliile acestui sistem sunt ținute sub cheie de oficialii Honda.
În România, noua generație CR-V va fi lansată în această toamnă, iar clienții vor avea la dispoziție un singur motor: pe benzină. În versiunea cu transmisie manuală, motorul turbo de 1.5 litri dezvoltă 173 CP și 220 Nm, în timp ce în varianta cu transmisie automată CVT același motor dezvoltă cu 20 CP și 22 Nm în plus.
Testul din Austria ne-a pus față în față cu varianta cu transmisie manuală și tracțiune integrală. Pe hârtie, un SUV care cântărește peste 1.600 de kilograme și un motor de 1.5 litri cu doar 220 Nm nu vor face niciodată o pereche bună. Dar iată că lucrurile se schimbă în lumea reală.
Motorul de 1.5 litri este prezent și pe noua generație Civic și reușește să gestioneze situațiile într-un mod cât se poate de corect. Unitatea dă dovadă de vivacitate, oferă un sunet plăcut și vine la pachet cu o transmisie care oferă o elasticitate fantastică. Spre exemplu, în treapta a patra vei putea rula atât cu viteze de oraș (60 km/h în marea majoritate a zonelor pe unde s-a desfășurat testul), cât și cu viteze gândite pentru drumurile naționale. De la 3.500 rpm, sunetul produs de motor începe să-și facă simțită prezența și la nivelul habitaclului. Cât despre reprize, nu te aștepta ca această unitate să reușească vreodată să-ți lipească gâtul de scaun.
Cutia manuală cu șase rapoarte are o timonerie destul de scurtă, precisă, iar primele două trepte favorizează situațiile în care mașina iese pe teren accidentat. Restul treptelor sunt lungi și ajută astfel la un consum redus. Iar dacă ești pus pe făcut economii, noua generație CR-V oferă modul de rulare ECON. Odată apăsat butonul, răspunsul accelerației este ușor anesteziat, iar sistemul de climatizare își modifică modul de funcționare. Pentru situațiile în care traficul este aglomerat, poți apela cu încredere la sistemul Start-Stop.
Pentru cei care se gândesc să iasă puțin și în off-road, Honda oferă un sistem de tracțiune integrală permanentă. Acesta este capabil să transmită până la 60% din cuplu către puntea spate. Mai mult, japonezii spun că, indiferent de situația din trafic, circa 5% din cuplu este direcționat către roțile din spate.
Consum
În segmentul lui Honda CR-V există o mulțime de rivali, însă faptul că japonezii nu mai vin cu o motorizare diesel face ca aria de căutare a unor rivali direcți să se restrângă. Dacă adăugăm cutia manuală și sistemul de tracțiune integrală, rămânem doar cu Hyundai Tucson, Kia Sportage și Mazda CX-5. Restul rivalilor fie oferă motoare pe benzină mult mai slabe din punct de vedere al performanțelor, fie nu sunt disponibile și cu un sistem de tracțiune integrală alături de o cutie manuală.
În varianta cu șapte locuri, Honda CR-V consumă 6.0 litri/100 de kilometri în afara orașului, 7.6 litri/100 de kilometri parcurși în mediul urban și promite o medie de 6.6 litri/100 de kilometri.
Dintre rivalii amintiți mai sus, doar Mazda CX-5 echipat cu motorul de 2.0 litri de 160 CP are un consum mediu care se apropie de cel anunțat de Honda în cazul lui CR-V. Mai exact, CX-5 consumă 6.8 litri/100 de kilometri. În rest, toate celelelate modele au un consum de peste 7.0 litri/100 de kilometri, cel mai gurmand fiind Hyundai Tucson echipat cu motorul de 1.6 litri de 177 CP.
Traseul propus de Honda în Austria a inclus porțiuni de munte cu câteva viraje și șosele care traversau satele din zona Tirol. Iar în weekend, peisajele minunate ale Austriei fac ca satele din zonă să devină foarte aglomerate. În aceste condiții, computerul de bord de pe Honda CR-V a afișat la finalul testului un consum de 8.0 litri/100 de kilometri.
Performanţe
Așa cum spuneam și mai sus, un SUV de peste 1.6 tone cu un motor de 173 CP și 220 Nm nu poate avea prea multe pretenții în materie de performanțe.
Dar iată că CR-V echipat cu acest propulsor, cu transmisia manuală cu șase trepte și cu sistemul de tracțiune integrală reușește un timp de accelerație 0-100 km/h în 9.8 secunde. Atât Hyundai Tucson, cât și Kia Sportage (1.6 litri turbo, 177 CP) reușesc valori mai bune pentru sprintul amintit mai sus.
Dacă aducem în discuție viteza maximă, Honda CR-V este "campionul" acestei grupe cu 208 km/h, restul rivalilor oferind valori mai mici, dar fără ca diferența dintre acestea să fie una majoră.
Interior
Noua generație Honda CR-V măsoară 4.600 de mm lungime și are un ampatament de 2.663 de mm, cu 30 de mm mai mare comparativ cu generația precedentă. Iar acest lucru se traduce simplu: mai mult spațiu pentru pasageri. Șoferul și pasagerul din dreapta au acum 5 mm în plus în zona capului, în timp ce pasagerii din spate primesc încă 50 mm la nivelul genunchilor.
La început v-am spus că am ales varianta cu șapte locuri pentru că eram curios cât de bine poți sta pe al treilea rând de scaune. Și am avut parte de o surpriză. Spațiul pentru picioare este decent, mai ales că al doilea rând de scaune culisează cu 150 de mm. Poziția nu deranjează foarte mult, întrucât spătarele scaunelor din spate pot fi reglate. Singura problemă apare în dreptul spațiului pentru cap. Cel puțin în cazul meu, la 1.83 metri. Sunt convins că cei mai scunzi și copiii nu vor avea probleme și vor putea sta confortabil pe drumuri de lungime medie. Și ca să nu aibă probleme cu urcatul sau coborâtul de pe acele scaune, inginerii Honda au făcut ca portiera să se deschidă la 86 de grade. Adică aproape perpendicular pe mașină.
Versiunea cu șapte locuri are un portbagaj de 150 de litri, dar prin rabatarea celui de-al treilea rând de scaune se obține un volum de încărcare 472 de litri. Versiunea cu cinci locuri are un portbagaj de 561 de litri, iar acesta poate fi extins până la 1.765 de litri prin rabatarea scaunelor din spate. În această configurație, CR-V poate "înghiți" obiecte cu o lungime de până la 1.830 de mm (1.800 de mm în cazul versiunii cu șapte locuri). Pentru prima dată în gama CR-V, japonezii oferă și un portbagaj cu deschidere electrică.
Interiorul lui Honda CR-V este finisat bine, dar apar materiale plastice cu o textură mai puțin plăcută la atingere. Mai mult, japonezii oferă și inserții din plastic cu aspect vizual de lemn. Spațiile de depozitare sunt generoase. În buzunarele ușilor poți depozita într-un mod elegant o sticlă de apă de 500 ml și alte mărunțișuri. Consola centrală este lată și adâncă și dispune de o tăviță care poate fi poziționată în trei moduri, în funcție de dorințele și nevoile fiecăruia.
La nivelul cabinei vei găsi 4 porturi USB (două în față și două în spate), 2 prize de 12V în față și chiar și un spațiu pentru stocarea telefonului mobil.
Scaunele noului CR-V sunt extrem de confortabile, și le asociez cu fotoliile din casa bunicilor. În funcție de nivelul de echipare, clienții vor primi o tapițerie dintr-o piele moale și plăcută la atingere. Suportul lateral oferit de scaune este și el generos.
Odată cu noua generație, CR-V a renunțat la o serie de butoane aplasate pe consola centrală și le-a integrat sub forma unor funcții în meniul sistemului de infotainment. Restul butoanelor prezente în zona centrală sunt extrem de mari și nu vei avea motive să te plângi de ergonomie.
Preţ de achiziţie
Noua generație Honda CR-V va putea fi admirată de români începând cu toamna acestui an. Prețurile încă nu au fost anunțate, însă am aflat că versiunea de bază (1.5 litri, 173 CP, cutie manuală și tracțiune față) va avea preț de pornire "sub 30.000 de euro". Rămâne de văzut dacă varianta cu tracțiune integrală va depăși sau nu bariera celor 30.000 de euro.
Spre exemplu, un Hyundai Tucson echipat cu motorul de 177 CP și tracțiune integrală pleacă de la 27.200 de euro, în timp ce Kia Sportage, în aceeași configurație este mai ieftin cu 800 de euro. Mazda CX-5 cu motorul pe benzină de 2.0 litri și 160 CP și sistemul de tracțiune integrală are un preț de pornire de 26.800 de euro.
Siguranţă
Ultima dată când Honda CR-V a trecut prin garajul EuroNCAP a fost în 2015. Atunci, SUV-ul constructorului japonez a primit cinci stele și a obținut valori bune în toate testele. Noul CR-V nu a ajuns încă pe mâinile inginerilor din cadrul EuroNCAP, dar niponii și-au făcut treaba conștiincios și sunt convinși că vor obține rating-ul maxim.
Noua generație CR-V va integra, indiferent de nivelul de echipare ales, pachetul Honda Sensing. Acesta folosește o serie de senzori, camere video și un radar pentru a avertiza și a asista șoferul în cazul unor scenarii periculoase.
Pachetul Honda Sensing include următoarele sisteme: Collision Mitigation Braking System (ajută la oprirea completă a mașinii în cazul în care este detectată o coliziune iminentă cu un vehicul aflat în față), Forward Collision Warning (scanează drumul și avertizează șoferul vizual și auditiv astfel încât acesta să poată evita un posibil accident), Lane Departure Warning (detectează și avertizează șoferul în cazul în care mașina depășește banda de deplasare), Lane Keeping Assist System, Adaptive Cruise Control, Traffic Sign Recognition și Intelligent Speed Assistance. Totodată, clienții vor avea la dispoziție sistemele Intelligent Active Cruise Control, Blind Spot Information și Cross Traffic Monitor.
Ţinută de drum
Oficialii Honda spun că noul CR-V cu punte față MacPherson și punte spate de tip Multilink cu bară stabilizatoare promite o ținută de drum superioară oricărei generații CR-V de până acum la nivel confort. Și au dreptate. Noua generație CR-V este extrem de confortabilă și am reușit ca la finalul testului să cobor din mașină fără să mă simt obosit. Ce-i drept, această senzație apare și mulțumită scaunelor oferite de japonezi.
Rigiditatea torsională a caroseriei a crescut, însă aplecarea spre confort e vizibilă în ruliul serios, pentru că mașina se înclină destul de mult indiferent de modul de abordare al virajelor. Pe de altă parte, cei care vor o mașină foarte confortabilă vor fi fericiți: amortizarea este fină, iar zgomotele produse nu sunt resimțite la nivelul habitaclului. Totuși, antifonarea generală lasă de dorit, iar zgomotul produs de anvelope este evident la viteze de șosea.
Sistemul de tracțiune integrală oferit de Honda intervine subtil și te ajută să ieși din situații în care aderența punții față este scăzută. Garda la sol a versiunii cu tracțiune față este de 191 de mm, în timp ce pe varianta cu tracțiune integrală ajunge la 201 mm. Din păcate, în cadrul testului din Austria organizatorii nu au pus la dispoziție o repriză de teste în off-road, deci rămâne să vedem în România cum se comportă mașina atunci când asfaltul dispare.
Direcția noului CR-V a fost revizuită și este una cât se poate de corectă. Te ajută din plin să pui mașina pe viraje, deși feedback-ul oferit nu este cel mai exact din segment. Per total, Honda CR-V îți oferă o senzație de siguranță atunci când ești la volan, fără prea multe artificii moderne.
Pe scurt: cei care știu că adoptă un stil de conducere dinamic, nu vor aprecia noul CR-V. În schimb, pentru cei care vor să se relaxeze și să privească drumul dincolo de destinația finală, SUV-ul japonezilor trebuie să intre pe lista scurtă.
Vizibilitate
În materie de vizibilitate, cea de-a cincea generație Honda CR-V nu pune mari probleme. Oglinzile laterale mari și bine proporționate, poziția la volan ceva mai înălțată și montanții A mai înguști comparativ cu vechea generație fac ca vizbilitatea să nu fie o problemă pentru cei care se află la volanul lui CR-V.
Cu toate acestea, mi-ar fi plăcut ca noul SUV să aibă o lunetă ceva mai generoasă, mai ales că vizibilitatea scade drastic atunci când ridici tetierele celor două scaune de pe rândul al treilea. Pentru a trece cu vederea acest neajuns, Honda a montat o cameră video pentru mersul cu spatele. Calitatea imaginii nu-i cea mai bună din segment.
Tehnologie
Imediat ce vei urca la volanul noului CR-V, vei observa volanul preluat de pe actualul Civic. În spatele acestuia se află acum un ecran cu o diagonală de 7 inch care ține locul vechilor ceasuri de bord analog. Informațiile oferite de acestea pot fi schimbate prin simpla apăsare a unui buton amplasat pe volan.
Pentru ca tu să nu-ți modifici unghiul privirii în timp ce conduci, Honda oferă și un Head-Up Display color.
Consola centrală este dominată acum de un ecran tactil pe care japonezii au încercat să-l integreze în designul general într-un mod cât mai elegant. Și nu pot să zic că nu le-a ieșit. Meniul sistemului de infotainment este foarte ușor de operat, dimensiunea textelor este mare, dar problema e că interfața pregătită de japonezi pare învechită. Dacă vrei să vezi ceva mai modern pe ecranul central, nu ezita să utilizezi Apple CarPlay și Android Auto.
Tot în dreptul tehnologiilor trebuie să amintim și de pachetul Honda Sensing, pe care l-am detaliat în cadrul capitolului dedicat sistemelor de siguranță.
Design
Într-un segment în care toți constructorii de volum au câte un reprezentant este extrem de dificil să faci o alegere. Majoritatea producătorilor oferă aceleași sisteme și tehnologii sub diferite denumiri și motorizări apropiate ca performanțe. Iar în acest caz, de cele mai multe ori, designul devine unul dintre factorii principali în alegerea viitoarei mașini.
Honda CR-V s-a descurcat excelent în ultimii ani. Oficialii producătorului japonez spun că raportul Jato Dynamics pe baza vânzărilor cumulate de pe 53 de piețe globale între ianuarie 2013 și decembrie 2017 poziționează CR-V drept cel mai bine vândut SUV din lume.
În acest caz, de ce ai vrea să schimbi rețeta câștigătoare? Honda a ales să vină cu un CR-V cu design ușor modificat, și nu cu un SUV complet restilizat. Modificări apar în zona frontală la nivelul grilei, a blocurilor optice și a spoilerului. Pragurile au fost și ele restilizate, iar același tratament a fost aplicat și pentru spoilerul spate și pentru stopuri. Jantele au dimensiuni curpinse între 17 și 19 inch, iar clienții au de ales între opt culori de caroserie.
Dar chiar și așa, Honda CR-V rămâne un SUV cu design atipic și o să încerce să convingă publicul cu formele sale diferite de cele ale concurenților.
Ne-a placut
- Confortul oferit
- Pachetul tehnologic
- Scaunele confortabile
- Spațiul oferit
- Suspensii confortabile
Nu ne-a placut
- Anumite materiale plastice folosite la interior
- Interfața sistemului de infotainment
- Zgomotul produs de anvelope
- Performanțe dinamice modeste în raport cu concurenții direcți
- Lipsa valențelor dinamice
Date tehnice - Honda CR-V 1.5 Benzina Turbo (VTEC) 173CP 4x4 Man6 7 locuri | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Honda
-
Potrivit celor mai recente informații, Honda NSX va primi o nouă generație, dar aceasta va fi pur electrică. Debutul este programat pentru 2027-2028. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul japonez de automobile a confirmată că versiunea de serie a conceptului Prelude, prezentat anul trecut, va fi disponibilă în Europa. Conceptul va fi prezent la Festivalul Viteze de la Goodwood. (Marti, 09 Iulie)
-
Mugen a prezentat o serie de elemente aerodinamice dezvoltate special pentru noua Honda Civic Type R. Acestea îmbunătățesc apăsarea aerodinamică a mașinii cu 25%. (Miercuri, 08 Mai)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie)
-
Honda prezintă noul CR-V e:FCEV sau, cu alte cuvinte, o versiune plug-in hybrid alimentată cu hidrogen. Momentan este disponibilă doar în SUA, dar s-ar putea să ajungă și pe piața din Japonia. (Miercuri, 28 Februarie)
Rămîn însă la părerea că greșește cine vrea sportivitate de la un dulap d-ăsta înalt, în care doar literele UV din acronim au acoperire-n caietul de sarcini al segmentului.
Concluzie - strict personală, firește: Mazda CX5 îmi pare-n continuare preferabilă, fie și numai datorită motorului *cinstit* = simplu, fiabil, aspirat. Adică fără plusul designului f. reușit.
P.S. ...Chiar nici măcar o (UNA) poză cu interiorul de la cap la coadă și nu doar pe bucățele, AM?!
daca e sa te iei dupa astia, Honda asta are linoleu pe bord, scaune din OSB si volan din PPR
dar ne-am obisnuit :)
Eu cel puțin apreciez de-o vreme mai mult dialogurile cu voi decît testele. Care, oricît de vioi-original ar fi scrise, rămîn incomplete și uneori chiar par subiective din motive independente de redactori.
Strict ontopic: Honda nu ...poate efectiv să mai facă mașini proaste, dar cu stilul o cam dă-n bară lately (unde sînteți voi, foste CRX-uri, Civic-uri, S-2000 sau chiar ultimul CRZ...?)
Cu lipsa discount-urilor - în afară de cele promovate oficial periodic - ai dreptate. Asta-i situația la noi mai ales, unde și prețul reviziilor / reparațiilor e astronomic la dealer.
Prietenii știu însă de de ce. ;-)
Iarăși ontopic o țîră: nu doar designul e *bătrînicios*, ci și ampatamentul îmi pare prea mic în raport cu lungimea mașinii (hibă specifică din păcate mai multor mărci nipone - inclusiv Lexus cu SUV-urile lui gen Tonka-Toys, deși extrem de high-tech și f. fiabile.)
1. unele mașini sînt chiar bune - îndeosebi la raportul spațiu interior/dimensiuni - și vin cu o calitate percepută care ia ochii (excepție - ultimele noutăți gen T-Roc, făcute cu obsesia economiilor, dar nu și a prețurilor accesibile.)
2. băieții au un departament marketing-PR f. bun, care-n plus știe să meargă la limita mituirii... legale pe tot mapamondul.
Clar că nimeni din branșă n-o să recunoască asta, deși observ că pînă și unii dintre nemții lor s-au cam săturat să-i umfle aiurea - ex., ADAC a testat recent un VW Touareg 3.0 V6 TDI (286 CP) care costă standard vreo 60.000 euro, însă exemplarul probat trecea de 107.000 !!!(informație utilă și pt. unii care susțineau că Touareg-ul îl mănîncă de viu pe Santa Fe... cam la aceiași bani. ;-))
Alte remarci: interiorul lui Passat ar părea mai *premium*, iar unele detalii sînt de toată jena (suporturile pt doze de pe Kia Picanto fiind mai funcționale după adac-iști...)
Iar dieselul testat e mai nașpa decît cel cu putere mai mică, plecarea de pe loc fiind anemică din cauza cuplului dezvoltat la turații mai mari. Plus consumul *eco* de 8,8 l/100 km a fost considerat prea mare.
...Și totuși, nota finală dată Touareg-ului v 0.3 nu-i deloc rea (2,3), criticile fiind probabil doar un avertisment ca VAG să sară cu mălaiu mai mult, ca pe vremuri. :-)))
P.S. ADAC a notat la fel de bine (2,4 = *gut*) și fosta C-RV 1.6 i-DTEC MY 2016 (160 CP) - care a consumat doar 6,1 l/100 km în *eco-test* și s-a descurcat onorabil în offroad (soft, evident.)
...O decizie nu prea inspirată actuala renunțare la diesel deci - părerea mea și asta, clar, deși nu mă omor nici după diesel-uri, nici după SUVuri.
@kiro deci asa: unele chiar sunt bune si restu platesc pe unu si pe altu sa zica de bine despre masinile lor...well daca e asa atunci le-a iesit avand in vedere ca se bat acolo sus la vanzari :)
Sunteti intr-o mica eroare! Totala! De ce nu va informati?
Sau poate aveti dreptate!
In 2013, CRV-ul nu avea numai inchidere, ci si deschidere. Si nu era numai electrica, ci si din telecomanda.
Curat Erevan. Radio.
Ca atunci cand ați comparat Toyota cu Renault..
Și de ce nu și cu Fiat? Este?
Tot 4 roți. ..
- Noi, cand vedem pe jos o revista, un ziar, un AUTOBILD il aruncam....la cos!
Mașina are un design ciudat pentru mine, in rest au încercat sa facă un SUV care ar putea sa mulțumească întreg mapamondul, vânzările spun ca au făcut bine!
In 2017 Honda are 2 modele mai bine vândute (Civic si CR-V) decât Hyundai (Elantra si Tucson), Kia nu exista in TOP 20 cele mai vândute mașini. Daca tot vorbim de SUV sa incercam sa comparam CR-V 748 000 in scădere cu -0,4 fata de 2016 si Tucson 620 000 in scădere cu -3,8%. Cel mai vândut SUV in 2017 este Toyota RAV4 807 000 in creștere cu 11%. Kia+Huyndai depășesc in vânzări Honda, dar sunt foarte departe de cei mari! Așa ca las-o un pic mai moale cu coreenii, vin din urma brandurile din China, care au tehnologie/cash cat nu poți sa-ti închipui.
Pentru mine ce este sigur, Honda daca rămâne brand de sine stătător va dispărea din cauza lipsei de cash(vezi Mitsubishi)
@zet îmi pare rău dar europenii nu sunt nici cei mai mulți, nici cei mai deștepți,nici cei mai frumoși si nici cei mai puternici de pe Terra.
P.S 1: nu-mi place deloc cum e amplasat schimbatorul
P.S 2: @AM, ce rahat de poze la interior sunt astea??? nici o poza cu tot bordul!!!!!
deci eu ca posesor de CRV nu pot exprima o opinie pe acest site !
bravo natie !