Drivetest Honda Civic Tourer facelift (2015-2017)

1.8 Benzina Turbo (i-VTEC) 142CP Man6 Lifestyle
Honda Civic Tourer facelift (2015-2017) zoom
de Mircea Meşter, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 13.07.2016
Scump la vedere

Break-ul nu a fost niciodată o caroserie pe gustul clientului român, care a preferat pentru familie versiunile sedan și apoi, la apariția lor, SUV-urile. Există însă familiști hardcore care nu ar schimba break-ul pentru nimic în lume, pentru că s-au îndrăgostit iremediabil de versatilitatea, spațiul și mai ales de ținuta de drum a acestuia, foarte apropiată de cea a unui sedan echivalent. 

În plus, fanii break-urilor mizează pe motoare diesel, pentru că soluția mașinii de familie pare că are logică doar dacă este alăturată unui consum prietenos cu buzunarul. Ok, merge și o "benzină" modernă, turbo, cu cilindree mică și consum mic la drum lung.

Ei bine, în acest context care pare aproape exclusivist, Honda aruncă pe piață o mașină care pare complet atipică. Nu doar că e break pe benzină, dar oferă și un motor aspirat pe benzină de 1.8 litri. O raritate, o ciudățenie, o armă anti-sistem? Are Honda un as în mânecă și trebuie să aflăm despre el? Am luat mașina la câteva pase ca să aflăm ce se ascunde sub oferta neobișnuită a japonezilor.

Honda Civic Tourer facelift (2015-2017)
1.8 Benzina Turbo (i-VTEC) 142CP Man6 Lifestyle

  • Pret de pornire 24.588 €
  • Pret model testat 24.588 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Premisele sunt cunoscute: Honda - și nu numai, încăpățânarea asta e o caracteristică a mărcilor japoneze în general - a refuzat să mizeze pe motoare turbo până acum, optimizând până la limita tehnologiei motoarele aspirate trecute prin viață, testate și retestate care le-au asigurat niponilor, printre altele, o imagine excelentă la capitolul fiabilitate.

În aceste condiții, apariția cunoscutului motor de 1.8 litri și 142 de cai putere pe Civic Tourer nu e deloc o surpriză, ci o confirmare. 

La nivel dinamic, motorul este excelent și e secondat foarte plăcut de cutia manuală cu șase trepte de care este atașat. Odată ce înțelegi că un aspirat este un motor de turație și că pentru a scoate tot ce are mai bun trebuie să duc acul turometrului peste gradația care indică 5000 de ture, lucrurile se vor lega și vei avea la dispoziție o mașină mai mult decât agreabilă. Old style, cu sunetul inconfundabil al unui aspirat, fie el și de 142 de cai putere.

Cuplul maxim al motorul Honda se ridică la doar 174 Nm și e disponibil și el foarte sus, la 4300 rpm. Dacă ești obișnuit cu un motor turbo, ți se va părea că aceste cifre sunt o glumă. Până la urmă, un 1.2 VTi semnat de Peugeot, de exemplu, oferă cu 12 cai mai puțin, dar un cuplu de 230 Nm disponibil încă de la 1750 rpm.

La nevoie, Honda vă pune la dispoziție și o cutie automată pe acest motor.

Consum

Marea problemă a încăpățânării Honda este faptul că cifrele de consum sunt net inferioare concurenței directe. Pentru că la o comparație directă între cifrele oficiale de consum, rezultate în urma unor teste identice realizate pe bancul de probe de omologare, Honda Civic Tourer 1.8 aspirat se prezintă slab, cu cel mai prost consum din segmentul break-urilor compacte.

Cifrele nu sunt de speriat, dar sunt evidente. Dacă Seat Leon ST, cel mai economic break compact pe benzină din zona 130-150 CP, oferă 150 de cai putere dintr-un motor turbo de 1.4 litri care consumă 4.7 litri/100 km, consumul mixt anunțat de Honda pe modelul testat de noi e de 6.4 litri/100 km, adică aproape cu doi litri mai mult. 

Evident, între cele două modele se înghesuie toate celelalte 7 break-uri compacte cu motoare comparabile, de la Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 150 CP la Kia Cee'd SW 1.6 135 CP. De la Opel Astra ST 1.4 Turbo de 150 CP la Peugeot 308 SW 1.2 VTi de 130 CP. De la Octavia Combi la Golf Variant. Implicit rivalul direct prin definiție, Toyota Auris Touring Sports, care vine cu un 1.6 aspirat de 132 CP care anunță un consum de 6.1 litri/100 km.

În viața reală, prin București și împrejurimi, Honda Civic Tourer ne-a oferit un consum de 9.0 litri în regim urban, cifrele coborând la 6.5-7.0 litri în afara orașului.

Performanţe

Dacă la consum nu excelează, Civic Tourer 1.8 i-VTEC oferă cifre acceptabile la capitolul performanțe, acolo unde modelul japonez se așează la media segmentului din acest punct de vedere. Modelul japonez este unul dintre cele cinci compacte break pe benzină care coboară sub 10 secunde (9.5 în cazul lui Civic Tourer) în condițiile în care există concurenți care ajung la peste 12 secunde, așa cum e cazul lui Peugeot 308 SW.

Campionii performanțelor în zona compactelor break sunt modelele construite de Grupul Volkswagen: Seat Leon ST și Skoda Octavia Combi oferă 8.2 secunde, iar Golf Variant vine cu 8.6 secunde pentru 0-100 km/h. Toate beneficiază de același motor: 1.4 Turbo de 150 CP.

La viteza maximă, Civic Tourer se încadrează din nou la mijlocul plajei de concurenți, cu 210 km/h. 

Interior

Civic Tourer împrumută toate caracteristicile estetice și practice ale versiunii Civic hatchback, plusând cu un portbagaj imens, cel mai mare din întreg segmentul compact. În total ai 624 de litri disponibili pentru bagaje (cu 14 mai mult decât locul al doilea în clasament, Skoda Octavia), iar compartimentul dedicat este așezat pe două niveluri, cu o zonă generoasă aflată sub podeaua clasică în care intră un troller de cabină de avion. Evident, asta înseamnă automat că defecțiunile la nivelul roților se vor rezolva cu ajutorul unui kit de pană, pentru că nu ai la dispoziție roată de rezervă, nici măcar de uz temporar.

În rest, ai la dispoziție celebrele Magic Seats, care se pot rabata orizontal sau vertical în funcție de nevoile pe care la are o familie. Iar mașina se transformă serios în sutele de configurații disponibile.

Restul detaliilor - cu plusurile și minusurile lor - rămân neschimbate față de hatch. Același bord pe etaje care te "îmbracă" și te fac să te simți pilo de avion, aceeași grafică de anii '90 pe cele patru display-uri care noaptea sunt enervante dacă nu reglezi intensitatea luminii degajate, aceleași materiale, implicit o imitație de inserție din metal care e de fapt din plastic.

Poziția la volan este în continuare una înaltă, ceea ce le va plăcea mai ales șoferilor și șoferițelor care vor să prindă cât mai mult din raza vizuală. Mi-a plăcut modul în care ai în față, dedesubtul și deasupra coroanei volanului, turometrul analog și vitezometrul digital. Nu mi-a plăcut că nu prea ai multe alternative când vine vorba de ajustarea volumului, pentru că Honda nu-ți oferă un buton rotativ clasic, ci butoane "sus-jos". Tot la nivel de butoane, îți ia ceva timp ca să te obișnuiești cu ecosistemul de comenzi de pe Civic, pentru că cele două display-uri mari au fiecare meniurile fiecăruia.

Preţ de achiziţie

Civic Tourer are un preț de listă de 24.600 de euro în singura sa versiune disponibilă în România: 1.8 benzină de 142 de cai putere în echiparea de vârf Lifestyle. Este o sumă mare în care te califici la modele de segment superior, iar Honda știe asta. Drept pentru care în momentul redactării acestui articol oferă o promoție care scade prețul cu TVA al mașinii până la 21.600 de euro.

Chiar și așa, Honda Civic Tourer rămâne una dintre cele mai scumpe alternative în echipare de top pe care le ai în acest segment, singura variantă pentru are trebuie să scoți mai mulți bani din cont fiind Volkswagen Golf Variant, la 22.200 de euro.

În rest, există variante mult mai accesibile. Peugeot 308 SW vine la 18.800 de euro cu TVA inclus, Kia Cee'd costă 19.200 de euro, chiar și Auris Touring Sports - produsă de Toyota, deci de o marcă nu tocmai ieftină prin definiție - coboară la 19.300 de euro în versiunea de echipare Luna, cea mai bogată pe motorul pe benzină de 132 CP.

Tot sub 20.000 de euro găsești Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost în echipare Titanium sau Seat Leon ST sau Octavia Combi. Doar Opel Astra Sport Tourer urcă aproape de nivelul promoției permanente oferite de Honda, la 21.100 de euro.

Concluzia: prețul nu este unul dintre atuurile lui Honda Civic, ba din contra. Deci, dacă aveți nevoie de un break compact și aveți un buget care coboară sub 20.000 de euro, nu ați nimerit unde trebuie.

Siguranţă

Până în 2007, gama Honda Civic era abonată la 4 stele EuroNCAP. Dar, odată cu modificarea - și asprirea - criteriilor organizației independente europene, în 2009, Civic a devenit brusc o mașină care nu coboară sub 5 stele. Rating disponibil pentru toate versiunile de caroserie, implicit pentru Civic Tourer.

A primit rating maxim atât în 2009, cât și în 2012, când s-a lansat actuala generație. Facelift-urile nu au mai fost testate de EuroNCAP, iar examenele de siguranță sunt acum ceva mai dure, dar modelul japonez păstrează cele 5 stele, mai ales că între timp au apărut în ofertă elemente de siguranță activă precum sistemul de avertizare la coliziune frontală, cel de avertizare la părăsirea benzii, recunoașterea semnelor de circulație, asistență la ieșirea cu spatele din parcare, atenționare la apariția unei alte mașini în unghiul mort sau asistentul de fază lungă. Toate acestea se regăsesc în gama Honda sub umbrela pachetului ADAS.

Ţinută de drum

Civic Tourer este unul dintre break-urile compacte care-ți vor oferi o ținută de drum echilibrată. Nu e exagerat de confortabil, deci nu te aștepta la un comportament de fotoliu, dar nici nu-ți amestecă pietrele la rinichi, așa cum o facem Civic Type-R, varianta radicală din gama modelului japonez.

Un plus major pentru direcție, care reușește să se achite de sarcini cu precizie de versiune sport, Honda fiind una dintre puținele mărci care au găsit setările aproape perfecte ale direcției electrice, o ecuație încă necunoscută pentru mulți dintre concurenții direcți.

Vizibilitate

Deși este mai lung și - teoretic - mai greu de manevrat prin parcări decât omologul său hatchback, Civic Tourer va fi mult mai prietenos cu tine din punctul de vedere al vizibilității. Asta pentru că versiunea break a modelului japonez este alternativa pe care o ai la dispoziție dacă nu vrei luneta împărțită de eleron a variantei cu cinci uși.

Civic Tourer are o lunetă normală, prin care vezi la fel de normal, fără ca asta să afecteze foarte mult designul, unul dintre cele mai reușite din segment. Evident, vizibilitatea frontală este identică în cazul break-ului cu cea servită de Civic hatchback.

În rest, dacă ai necazuri și nu te poți orienta în spațiu, senzorii de parcare și camera de bord care vine standard îți vor fi foarte utile.

Tehnologie

Paradoxul tehnologic pe care-l resimți în Civic Tourer este că, deși mașina oferă multe dintre elementele pe care le regăsești la concurenții săi direcți, ai șanse mari să nu le vezi sau să nu le conștientizezi pentru că sunt ascunse prin meniuri, sunt ucise de grafica bătrânească a display-urilor sau pur și simplu te încurcă. 

După cum am notat și la capitolul siguranță, Civic oferă întreaga armată de sisteme de siguranță activă pe care orice model compact care-și respectă clienții trebuie să le aibă în anul de grație 2016. Atenționarea la părăsirea benzii este însă cel mai enervant lucru pe care ți-l poți imagina și va fi primul lucru pe care-l vei dezactiva din meniul dedicat. Pardon, de la butonul dedicat ascuns în stânga bordului după ce-ți vei pierde minute bune căutându-l prin meniuri.

În rest, ai la dispoziție cam toate elementele tehnologice de confort pe care le poți cumpăra în segment, minus scaune încălzite în spate și scaune ventilate (noua generație Opel Astra a ridicat ștacheta în clasa compactă, iar acum avem repere noi).

Dar nu te va deranja deloc să afli că ai la dispoziție senzori de lumină, de ploaie, geamuri electrice, conexiune Bluetooth cu telefonul și o serie de aplicații Android așezate într-unul dintre slide-urile de pe ecranul principal. Nu le vei folosi foarte des, iar unele sunt ușor derutante, mai ales dacă ești obișnuit cu ecosistemul Apple.

Design

Îmi place Civic Tourer. E unul dintre break-urile compacte cu care nu-ți este rușine pe stradă, pentru că linia laterală nu dezvăluie o mașină masivă, ci mai degrabă un soi de shooting brake înălțat. Elementul-cheie care contribuie la această imagine este plafonul care pare suspendat, linia ușilor fiind despărțită cu ajutorul celui de-al treilea geam lateral, care primește o formă atipică.

În rest, fața lui Civic Tourer este virtual identică cu cea a fratelui hatchback, ceea ce nu e un lucru rău, iar spatele vine cu stopuri unite de o bandă orizontală de efect care mimează liniile hatch-ului fără a le copia. Și bine face.

Nu ne-a placut

  • Cel mai mare consum din segment
  • Performanțe mediocre
  • Preț piperat
  • Grafica sistemului multimedia
Date tehnice - Honda Civic Tourer facelift (2015-2017) 1.8 Benzina Turbo (i-VTEC) 142CP Man6 Lifestyle
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1799
Lungime mm
4590
Putere maxima CP (rpm)
142 (6500)
Latime mm
1770
Cuplu maxim Nm (rpm)
174 (4300)
Inaltime mm
1480
Viteza maxima km/h
210
Greutate kg
1288
Acceleratie 0-100 km/h s
9.5
Ampatament mm
2595
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
624
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Honda Civic Tourer facelift (2015-2017)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (15)

  • 9 in oras si 6,5 afara inregistrat de voi este un consum decent, ar fi bine sa nu mai punctati minciunile gogonate ale unor producatori ci realitatea ca de aia e test.
    32 2
  • Desi nu-s fan Honda (nici macar pe felia moto - calaresc inca un batrin Kawasaki), pseudo-shooting-brake-ul asta mi se pare f. reusit, in primul rind datorita stilului original. Care - nota bene - nu afecteaza deloc aspectele practice (v. volum portbagaj imens, modularitatea banchetei ori buna vizibilitate spre spate.)

    La fel de originala-i si caposenia Honda de-a nu renunta la motoarele "aspirate" (ultimii mohicani sint ei si Mazda, fiindca Suzuki si Toyota au cedat partial tentatiei turbo-downsizing-ului), dar asta nu mi se pare un "defect", ba chiar dimpotriva.

    Fiabilitatea Honda - legendara deja - n-are decit de cistigat si-ndraznesc sa spun ca si consumul. Vb. evident de ala REAL, nu cele fanteziste "oficiale" cu care vad ca sintem in continuare stresati :-) inutil de AM (n.b. e unicul repros facut testului, altfel excelent scris de M. Mester.)
    39 3
  • P.S. @mm - Subscriu total (am postat fara sa-ti vad opinia, justificata nu doar dupa mine...)
    20 2
  • mircea
    @mm
    Testele de omologare nu sunt "minciuni gogonate". Sau, dacă sunt, sunt la fel de gogonate pentru toată lumea.

    Tocmai de aceea, ele sunt singurul reper comparativ corect pe care-l avem atunci când testăm o mașină. Pentru a ajunge la cifrele din fișa tehnică, constructorii trec prin același tip de teste, în aceleași condiții.

    Acestea fiind spuse, luăm în considerare și consumul real în nota finală, de asta îl și specificăm în cadrul testului.
    5 7
  • @Mircea: OK, de acord cu mentionarea pur informativa a cifrelor de consum pe standul cu role, dar comparatiile consumurilor oficial comunicate intre aspirate / turbo ramin pur speculative, in ciuda aparentei lor obiectivitati.

    Motivul e simplu si consta in modalitatile nerealiste de testare pe stand - ex: pt. consumul urban, testele (inca) actuale simuleaza o acceleratie de la 0-50 km/h in... 26 secunde, similara evident unui carucior de hipermarket impins de soacra-mea. :-)

    Faza de ASA-ZISA acceleratie in care, de pilda, un mic turbo TSI de un litru nici n-apuca sa supraalimenteze cilindrii si consuma evident mai putin decit un "atmosferic" de 1.5 l Mazda sa zicem - dar clar ca situatia-i cu totul alta in viatza reala, chiar si fara liniutze la semafoare.

    Tehnic vorbind e o chestie de stoechiometrie simpla, mai pe scurt.
    23 2
  • mircea
    @Kirotractor
    Încă o dată: pentru a nota consumul, e nevoie de repere. Când testezi o mașină pe șosea, indiferent de consumul realizat, nu vei avea niciun alt reper, deci nu se poate face o notare corectă nici măcar ochiometric.

    Chiar și dacă am testat toți concurenții anterior, condițiile de rulare sunt diferite, traficul e diferit, relevanța comparației e zero spre zero absolut.

    Consumul din testele de omologare este, însă, realizat în aceleași condiții, chestiune acceptată și probată de toți constructorii. Oricât de tâmpit ar fi testul în sine și oricât de fantastice ar fi cifrele realizate, sunt la fel de fantastice pentru toată lumea.

    Altfel spus, pentru a stabili locul mașinilor într-o comparație (subliniez asta încă o dată, e vorba de pura poziționare în raport cu ceilalți, nu de cifrele de consum în sine) consumul de omologare e mult mai relevant decât orice am realiza noi. Pentru că în cazul nostru sunt mult mai multe elemente diferite decât în cazul lor.

    Dar, după cum am spus mai sus, în cazul în care cifrele sunt radical diferite sau foarte apropiate, procedăm în consecință și modificăm calificativul.

    Mulțumesc pentru dialoguri.
    7 9
  • Marian
    @mircea, motoarele turbo au un avantaj in fata normelor de testare, avand in vedere ca sunt motoare mai mici si dupa standardele de testare nici nu prea apuca sa intre turbina incat sa se ajunga la consumul adevarat al masinii.
    Eu am un turbo benzinar, sub 1700 rpm consumul nu creste peste 5l/100 dar daca o calci si intra turbina consumul creste in functie de cat de greu e piciorul.
    Testele de consum pentru 1.4 turbo vs 1.8 aspirat automat o sa se incline in favoarea 1.4 , e ca si cum ar fi un 1.4 aspirat vs 1.8 aspirat , neavand cand sa intre si turbo si sa testeze adevarata putere a motorului turbo, deci si adevaratul consum.
    13 1
  • @ Mircea

    urmaresc canalul german Auto Motor und Sport TV iar acolo se testeaza multe masini... ziaristii de acolo sunte mereu nemultumiti de consumul real al downsizing-atelor astea la moda. de ex o masina de clasa B cu motor de 1,0 L turbo are un consum pe bancul de teste de 4-5.-4.9 litri la suta de km, dar in realitate consuma 6-7 litri (adica cam tot atat cat un aspirat de 1.4 L)
    8 0
  • @Mircea: "Break-ul nu a fost niciodată o caroserie pe gustul clientului român...".
    Mi se pare ca se generalizeaza prea usor si se repeta un cliseu (din multele) despre romani (la fel cu acela ca prefera masina germana). Exista vreo statistica in sensul asta?
    7 0
  • break-uurile se vand mai slab in Romania deoarece sunt mai scumpe, nu din chestiuni legate de gusturi. sa luam ca exemplu Logan MCV care e mai scump cu 1000 euro decat sedanul (o aberatie avand in vedere ca marii constructori cer de obicei 500 euro in plus pt o caroserie break)
    9 0
  • Uh .. uratzica masina. Tare uratzica inclusiv in varianta break. De obicei break-ul face multe masini si mai frumoase decat sunt in varainta hatch/sedan, dar in cazul de fata nu reuseste prea mult derivarea. Pe deasupra mai e si exagerat de scumpa fara vre-un motiv anume. La fiabilitate poate fi foarte buna dar pentru fiabilitatea asta un client sacrifica aproape tot de la consum/taxe/intretinere pana la o mare suma de bani data initial. Nu inteleg masina si nu inteleg de ce se chinuie sa impinga pe gat europenilor benzina cand aici legea o face dieselul si au un diesel foarte bun de pus pe ea.
    2 7
  • @alex .....traseu Iasi >Cluj>Simleu Silvaniei>Jibou>Iasi + alte drumuri laturalnice =1230KM 6.6 L/100 km (varianta hatchback; tot timpul am folosit AC,fara ECO mode on si fara sa menajez masina. Care e legea pe care o face dielesul? un litru in minus la combustibil? Am si diesel insa nimic nu se compara cu 6500 RPM, nici macar cuplul de diesel :) .Comentariile sunt de prisos. Faceti un test drive cu masina respectiva apoi treceti la tastatura.
    9 1
  • Ovidiu
    Detin Honda Tourer motor diesel 1.6 120cp si 320 Nm din septembrie 2014.
    Pret aprox 20 500 euro luata noua de la Autoklass
    De aspect nu vorbesc, gusturile nu se discuta.
    Tinuta de drum foarte buna, portbagaj imens, chiar daca este mai "scurta" cu 100 mm decat Octavia, si mai "ingusta"
    Autostrada 130 km/h cu AC si pilot automat 5.2 l/100 km- verificat si "manual" cu plin facut si calculat.
    Pe drum normal - Ploiesti -Suceava dus intors 800 km, ( un drum relativ bun, cu "continuitate" , cu portiuni mari unde poti sa accelerezi dar si cu multe comune) 4.2 l/100 km cu AC etc - verificat - ce indica pe bord cu plin facut.
    Oras ( in Ploiesti, oras mai mic si fara multe blocaje, cu functia ECO activata ( dar fara Stop -Go activat, devine enervant la intersectii sau sens giratoriu) 4.9 l/100 arata la bord, neverificat cu plin rezervor.
    Agreabila si in afara, destul de agila si in oras, versatila,o masina pe care o recomand.
    O zi buna!
    6 0
  • @frank nu neg senzatiile pe care ti le da un motor pe benzina la turatii inalte. Am avut si eu 2 litri benzina care era strunit abia la 7200 de ture si vedea frecvent 5-6000 ture insa la consum se vedea imediat orice exces. Iarna in oras 15-16% era frecvent in rest nu scapam fara 12-13. Exteriorul cerea ~8%. Daca ma grabeam nu se sfia sa pape 10% si nu e amuzant deloc sa te coste un sac de bani orice scurta calatorie. In plus depasirile erau emotionante pentru ca motorizarea era la limita: 1.5 tone 2 litri 146CP si cuplul de 178 la 4500 de ture. Era motor de turatie la fel ca al Hondei doar ca civicul e motorizata corect poate chiar un pic supramotorizata.
    Acum conduc o masina la fel de mare, mai grea, cu motor de 2 litri diesel automata ce papa 10% in oras iarna si 7% inafara incarcata, cu clima si fara menajamente. Cu menajamente coboara pe la 6%.
    La vanzari in Europa dieselul face legea. Practic doar masinile mici se mai cumpara pe benzina. Chestia asta nu o sa se schimbe prea curand pentru ca la cat costa combustibilii la noi, din diferenta de consum si din valoarea suplimentara pe care o are un diesel la revanzare iese un avantaj clar in a cumpara diesel nou si nu benzina.
    2 5
  • Ovidiu
    Revin cu o erata:
    Motorul diesel are 1.6 120cp si 300 Nm , nu 320 Nm ,cum am descris anterior; in rest aprecierile/ evaluarile raman.
    Un minus ar fi ca si mie mi se pare ca setarile ptr diferitelor functii la bord sunt greoaie, noroc ca nu trebuie sa setezi / resetezi totdeauna ( pastreaza functiile initiale).
    Ex daca shimbi cauciucuri iarna/vara si resetezi functia de atentionare a dezumflarii cauciucurilor trebuie sa faci slalom prin meniu); idem ptr alte functii.
    Dar una peste alta este o masina buna , iar motorul diesel 1.6 merita.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru