Drivetest Honda Civic Sedan
1.5 Benzina Turbo (VTEC) 182CP Aut Elegance NaviMarti, 09.04.2019
- Comenteaza
- Trimite pe:
Atunci când te gândești la o mașină de familie spațioasă, primul brand care îți vine în minte este Skoda. Cehii și-au clădit o reputație fantastică în rândul clienților care caută generozitate. Este etalonul fiecărui segment, fiecare rival raportându-se la valorile lor de spațiu ale portbagajului sau ale banchetei spate.
Un producător asiatic a simțit această slăbiciune a publicului european și a venit cu oferte surprinzătoare. Nimeni nu se aștepta ca Honda să lanseze o o gamă de modele care impresionează prin spațiul interior. Includ aici și actualul Honda Civic Sedan, o mașină pe care n-ai fi crezut-o niciodată un familist cu asemenea calități în materie de spațiu interior.
Această strategie pare să prindă foarte bine în România, o piață în care cel mai vizionat element dintr-un showroom este portbagajul.
Honda Civic Sedan
1.5 Benzina Turbo (VTEC) 182CP Aut Elegance Navi
- Pret de pornire 22.800 €
- Pret model testat 24.300 €
Motor / Transmisie
Pentru cei care au deschis internetul și televizoarele cu doi ani întârziere, Honda a renunțat de multă vreme la motoarele sale aspirate. Nu știu dacă sunt în continuare clienți care plâng după vechea unitate de 1.8 litri. Cert este că actualele motoare se simt mult mai bine, mult mai dinamice. În cazul mașinii mele de test m-am bucurat chiar de cel mai puternic dintre ele: 1.5 turbo.
Vine cu o ofertă neobișnuită pentru un sedan de familie: 182 de cai putere. Nu prea găsești nivelul acesta de putere dacă te uiți printre berlinele de segment C. Unitatea cu patru cilindri oferă și un cuplu decent, de 220 Nm, disponibil de la 1700 rotații. Spun decent, pentru că ar fi fost ceva mai bine să găsesc măcar 250 Nm. Chiar și așa, sedanul este suficient de dinamic și prompt în accelerări. Garantează destulă siguranță în depășiri, dar și suficientă energie atunci când mașina este încărcată ochi cu bagaje și pasageri.
Cei care vor să se bucure din plin de cei 182 de cai putere sunt sfătuiți să opteze pentru cutia manuală. Pentru cei care preferă comoditatea, există o cutie de tip CVT. A fost prezentă și pe mașina mea de test. Același comportament întârziat, zgomotos, cu simularea uneori nereușită a unor trepte de viteză.
În spatele volanului ai și un set de padele care te poartă prin șapte rapoarte virtuale. Obții vitalitate dacă retrogradezi, dar la pachet cu un zgomot deranjant al motorului. Cutia CVT are și o treaptă Sport, care exploatează ceva mai bine resursele. Există și reversul medaliei, adică un mod Econ, care anesteziază totul.
Consum
Și dacă tot am amintit de butonul Econ, cel care limitează potențialul mașinii, o să încerc să alung orice teamă de consumuri exagerate. Până la urmă, la prima vedere pare că orice sedan cu motor pe benzină de 182 de cai putere nu poate fi decât un coșmar pentru bugetul unei familii. Nu chiar. Și o să vă explic de ce.
Actualul Civic Sedan are o masă totală de aproximativ 1300 de kilograme. Este o berlină ușoară, iar valoarea consumului de carburant va fi clar influențată de acest aspect. În afara orașului, Civic Sedan se mulțumește chiar și cu 5.8 litri/100 de kilometri dacă rulezi liniștit, fără exagerări.
În mediul urban, valoarea de consum este una absolut normală pentru o benzină: 9.7 litri/100 de kilometri. Dacă ne uităm în fișa tehnică, vedem că japonezii promit un consum urban de 7.4 litri și unul extraurban de 4.8. Media de consum este de 5.8 litri/100 de kilometri.
În segmentul acesta, al sedanurilor compacte, producătorii nu se prea înghesuie să ofere motoare mari pentru că publicul este, de obicei, unul care caută accesibilitate. Prin urmare, Civic Sedan nu o să aibă o listă lungă de rivali.
Există Skoda Octavia, chiar dacă poziționarea sa este ușor superioară din punctul de vedere al dimensiunilor, și mai există Ford Focus sedan, chiar dacă ambele se opresc la 150 de cai putere.
Alături de motorul 1.5 TSI de 150 de cai putere, cu transmisie DSG, Octavia consumă 5 litri/100 de kilometri. Și Ford Focus, tot alături de un motor de 150 de cai, consumă mai puțin, adică 5.6 litri/100 de kilometri. Ambii rivali au însă și mai puține resurse.
Performanţe
Când vine vorba de performanțe, Honda profită de cei 32 de cai în plus pe care îi dezvoltă motorul său în comparație cu orice alt sedan compact pe benzină de pe piață.
Cu 8.1 secunde pentru 0-100 km/h, Civic Sedan reușește să depășească fără probleme Octavia și Focus la acest capitol, rivalii săi urcând spre 9.0 secunde când vine vorba de sprint.
Interior
Când a desenat interioarele mașinilor sale, Honda vrut ca totul să fie cât se poate de practic și să arate bine, fără artificii inutile de design. Actuala generație Honda Civic urmează întocmai această filosofie, chiar dacă exteriorul este la polul opus și atrage atenția fix prin nonconformismul său.
Dincolo de portierele foarte ușoare, care par să se închidă cu un simplu deget, clienții vor descoperi materiale bune, cel puțin în partea superioară a planșei de bord. Pe măsură ce cobori mâna, plasticul devine mai tare și neprietenos. Nici finisajele nu sunt de nivel premium, mai ales când vine vorba despre plasticul din jurul volanului.
Honda compensează cu o sumedenie de spații de depozitare, care vor să te convingă și mai mult că vorbim despre un automobil practic de familie. Există spațiu pentru sticle mari în buzunarele portierelor față, un torpedou generos, o consolă centrală cu două etaje unde poți înșira frumos telefoanele mobile sau portofelul, precum și o cotieră uriașă, cu o funcționalitate complexă. E un adevărat puzzle care oferă o mulțime de configurații, inclusiv pentru suportul paharelor.
Poziția la volan, destul de coborâtă, dar și orientarea bordului te fac să simți că ești într-o mașină sportivă. Pe locurile din spate ai însă altă senzație. Se stă foarte bine, ca într-o mașină de familie. Ai impresia că ești într-un sedan de clasă medie.
Portbagajul este și el uriaș pentru un model din segmentul acesta: are 519 litri, mai bine decât ce oferă sedanuri din segmentul superior. În comparație cu Focus Sedan este mai generos, dar pălește pe lângă Skoda Octavia. Este deranjant faptul că deschiderea sa se poate face doar din cheie sau din interiorul mașinii. Nu există un buton pe ușa portbagajului.
Preţ de achiziţie
Honda a păstrat întotdeauna o etichetă pretențioasă, pe care și-o permit doar pasionații și cei care sunt dispuși să plătească pentru celebra fiabilitate japoneză. În schimbul prețului ușor piperat, clienții primesc o echipare foarte bogată pe nivelul de bază, denumit Elegance.
Asta înseamnă asistență la frânarea de urgență, sistem de detectare a pietonilor, pilot automat adaptiv, recunoașterea semnelor de circulație, sistem de alarmă, senzoi de lumină și ploaie, climatizare automată pe două zone, oglinzi rabatabile, jante aliaj de 17 inch, lumini de zi cu LED, faruri cu halogen, Bluetooth, Honda Connect cu ecran de 7 inch, navigație, scaune față încălzite, 8 difuzoare, volan și schimbător îmbrăcate în piele, senzori de parcare față și spate, proiectoare de ceață și chiar o cameră video pentru marșarier.
Prețul pornește de la 22.800 de euro, dar urcă la 24.300 de euro pentru versiunea testată de mine, care dispunea și de cutie CVT. Prin comparație, un Ford Focus sedan cu motor 1.5 turbo Ecoboost, automată și echipare Titanium (de top, dar totuși ceva mai modestă decât a rivalului japonez) costă 23.000 de euro. Skoda Octavia cu motor 1.5 TSI de 150 de cai putere, automată DSG și echipare Style costă 22.000 de euro. Dar nici echiparea oferită de Skoda nu se ridică la nivelul garantat de Honda.
Așadar, la fel cum se întâmplă de obicei, nu e vorba doar de preț și atât, ci de câte primești în prețul respectiv. Iar Honda nu stă deloc rău când te așezi să analizezi situația cu listele în față.
Siguranţă
EuroNCAP a testat în 2017 varianta hatchback a modelului Civic, iar rezultatele nu au fost pe gustul japonezilor. Cu un scor general de patru stele, Civic a ridicat probleme din cauza airbagului cortină, care nu protejează capul unui copil în cazul unui impact lateral.
Honda nu s-a mulțumit cu asta și a rezolvat problema pe mașină, așa că Civic a fost retestat. A primit cinci stele, iar punctajul oferit pentru protecția copiilor a crescut.
Nici nu se putea altfel, având în vedere că Civic Sedan este disponibil în standard cu Honda Sensing, adică un pachet complet de sisteme de siguranță, amintite deja mai sus.
Ţinută de drum
De obicei, sedanurile derivate din compacte sunt un compromis. Ele oferă spațiu interior, dar nu se apropie de rafinamentul hatchback-ului. În cazul lui Civic sedan lucrurile stau mai bine. Ținuta de drum se apropie foarte mult de cea a unui model premium în materie de antifonare. Absoarbe foarte bine neregularitățile drumului și este izolată bine. Amortizoarele lucrează excelent chiar și atunci când întâlnești gropi adânci.
Confortul e la un nivel ridicat, dar parcă Skoda Octavia tinde să fie ceva mai confortabilă la nivel de suspensii. În schimb, pe viraje, Honda Civic sedan se ține foarte bine de asfalt. Există ceva mai mult ruliu decât în cazul hatchback-ului, dar aderența se păstrează dincolo de așteptările tale.
Din păcate, direcția nu transmite foarte mult feedback despre suprafața de rulare și nu poți intui foarte bine limita aderenței, mai ales pe asfalt umed.
Vizibilitate
Honda Civic Sedan a crescut în dimensiuni și asta ajută la capitolul vizibilitate. Poziția la volan este bună și oferă o privire de ansamblu asupra traficului din jur. Ca de obicei, montantul stânga poate jena privirea în viraje, dar nimic ieșit din comun. Luneta este destul de aplecată, dar este clar mai prietenoasă decât cea de pe sedan. Are o vizibilitate posterioară bună.
În plus, așa cum spuneam și mai sus, Civic Sedan este disponibil în standard cu senzori de parcare și cameră video de marșarier. Nu are o calitate a imaginii foarte bună, dar ajută suficient.
Tehnologie
Așa cum spuneam și în cazul testului cu Civic hatchback, modelul japonez ar avea nevoie de un sistem multimedia ceva mai aproape de cerințele societății moderne.
Din păcate, ecranul de 7 inch și grafica sistemului multimedia nu alcătuiesc un pachet tehnologic impresionant. E drept că meniul este simplist, iar navigația 3D este ușor de folosit și plăcută. Însă, în era în care totul avansează atât de rapid, grafica sistemului este parcă una deja învechită, la nici doi ani de la lansare. Funcția tactilă are și ea un răspuns întârziat.
Partea bună este că interfața poate fi schimbată cu aplicațiile telefonului vostru mobil, întrucât există conexiune Apple CarPlay și Android Auto. Situația este salvată și de ecranul digital amplasat în spatele volanului, care este și el ușor de folosit și are o grafică plăcută.
Design
Așa cum era normal, sedanul preia fața curajoasă a hatchback-ului și devine una dintre cele mai atrăgătoare propuneri din segmentul compact. Partea frontală emană o agresivitate deosebită, este foarte coborâtă, vine cu o semnătură luminoasă interesantă și cu multe elemente cromate. Cel mai impozant element este grila cromată este impunătoare și se prelungește până la nivelul blocurilor optice ascuțite.
Posteriorul are și el un aspect nonconformist, dar parcă mult mai cuminte decât cel al variantei cu cinci uși. Nu lipsesc nici aici elementele cromate cu care Honda încearcă să îți inspire un aer premium.
Ne-a placut
- Portbagaj uriaș
- Designul exterior
- Spațiile de depozitare
- Echiparea generoasă
Nu ne-a placut
- Anumite finisaje din zona volanului
- Afișajul sistemului multimedia
Date tehnice - Honda Civic Sedan 1.5 Benzina Turbo (VTEC) 182CP Aut Elegance Navi | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Honda
-
Potrivit celor mai recente informații, Honda NSX va primi o nouă generație, dar aceasta va fi pur electrică. Debutul este programat pentru 2027-2028. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul japonez de automobile a confirmată că versiunea de serie a conceptului Prelude, prezentat anul trecut, va fi disponibilă în Europa. Conceptul va fi prezent la Festivalul Viteze de la Goodwood. (Marti, 09 Iulie)
-
Mugen a prezentat o serie de elemente aerodinamice dezvoltate special pentru noua Honda Civic Type R. Acestea îmbunătățesc apăsarea aerodinamică a mașinii cu 25%. (Miercuri, 08 Mai)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie)
-
Honda prezintă noul CR-V e:FCEV sau, cu alte cuvinte, o versiune plug-in hybrid alimentată cu hidrogen. Momentan este disponibilă doar în SUA, dar s-ar putea să ajungă și pe piața din Japonia. (Miercuri, 28 Februarie)
Sau cele 8,1 s din tabel sînt pe bune?
n.b.: HR-V-ul Sport cu aceeași motorișcă scoate 7,8 s că-i 4x4 (8,4 s cu CVT ce-i drept), iar consumul mediu scos de Caradisiac ar fi mai mic decît aici, deși băieții d-acolo sînt celebri pentru tălpile lor plumbuite. :-)
Sincer de fapt, săr demult peste capitolul AM *consum comparativ* -- între niște cifre oficiale fără vreo relevanță, fie și după noul standard WLTP.
Nu mai repet că la fel de inutile-mi par comparațiile plastico... premiante sau nu, dar se pare că au intrat deja-n ADN-ul jurnaliștilor auto.
Care ar trebui să cunoască totuși prețul derizoriu (pentru producători, că-n showroom se triplează) al plasticelor moi. Ori al Alcantarei să zicem (sub 140 €/mp) - haptiku să trăiască însă, :-) vorba lui @ignis.
În fine, testu-i altfel bine scris și lămuritor pentru amatorii de mașini nu doar mari (compacts... my ass noile apariții din segm. C), dar mai ales fiabile.
(Culmea că 1.5-ul n-are problema diluării uleiului pe Civic, spre deosebire de propulsorul aparent identic de pe CR-V.)
Mai pe scurt: mașina își face banii -- pentru cine-i are, clar.
5.6 consum la ford nu e mai putin decat 5.0 la octavia
cred ca sant cativa care regreta vechiul 1.8 VTEC, chiar daca are alte presatnte
nu am mai condus de o vreme o cvt, dar e incredibil cum diminueaza performantele unui motor bun de altfel. masina asta cu o manuala trebuia sa fie sub 9.0 secunde pana la suta, iar cu un dsg bine pus la punct chiar mai rapida.
in rest , civicul e aceeasi masina compacta in acte, greutate de compacta la cura de slabire dar cu dimensiuni de clasa medie, si clasicele-i caracteristici nipone.
Acceleratia este de 8.1sec pentru 0-100km/h. Masina se simte rapida si are un comportament sportiv, dar este deranjant de zgomotoasa. In concluzie, am fost foarte dezamagit si chiar nu am vazut cum as putea sa o folosesc zi de zi.
E 8.1, ca-n fișa tehnică. Am reparat. Mulțam de heads-up.
HR-V 4x4 nu este disponibil in Europa,ci numai in USA & Canada (nu stiu despre Asia):ce gasesti la noi,este transmisie 4x2
Saptamana trecuta in drum spre un dealer Mazda sa vad pe viu noul 3 am zis ca ce ocazie mai buna sa fie pt. o comparatie decat o vizita intai la dealerul de la intrarea pe Calea Giulesti (nu mai stiu cum se numeste) unde in aceeasi locatie poti vedea si Toyota si Honda (rivali traditionali ai lui Mazda) si basca ca si bonus mai e si Kia acolo . Deci o comparatie completa intre asiatici. Fara sa intru in detalii ,tin sa spun ca am vazut acolo la Honda doar Civic hatchback si primul soc pe care-l ai de la acest auto cu aspect de hot hatch aterizat direct din jocurile de gen NFS este cel cu privire la spatiul interior si portbagaj . Este urias si chiar te intrebi cum au reusit asta fiindca masina chiar pare una mica in dimensiuni privita din exterior. Dar intr-adevar ,dupa ce citesti despre dimensiuni, iti dai seama ca e doar o iluzie optica faptul ca pare micuta pe exterior. Oricum bravo lor pt. asta, alaturi de design exterior este o mare bila alba. DAR ,odata ce te instalezi la volan si iei la puricat mai cu atentie interiorul ...iti iei o mare palma care te trezeste la realitate, materialele sunt de foarte proasta calitate , nu cred sa fie vreun concurent direct care sa aiba materiale mai proaste. Si chiar si design-ul interior este unul parca invechit si in totala neconcordanta cu cel exterior si cu finisari usor grosiere de prin anii 2000.( Ca si o paranteza, cam acelasi lucruri ca si mai sus si in cazul HR-V-ului de la Honda.)
Dar, ca si concluzie ,daca poti sa treci peste interior si materialele folosite acolo si daca as avea cu vreo 10-15 ani mai putin sau chiar o familie tanara , masina asta ar fi in top 3 pe o lista de achizitie.
In rest un sasiu destul de bun, dar ergonomia, materialele, culorile sau grafica lasa de dorit.
Eu intradevar conduc civic cu cutie manuala dar zgomotoasa nu poate fi numita.
La viteze de autostrada de 130-140 km/ora este liniste in habitaclu. Zgomotul motor isi face prezenta la viteze de peste 160km/ora, adica 3800 rotatii pe minut.