Joi, 03.08.2017
- Comenteaza
- Trimite pe:
Am stabilit deja, în cadrul testului anterior cu Honda Civic 1.0 turbo, că modelul japonez joacă într-o grupă de foc și are de câștigat meciuri grele în fața unor nume cu rezonanță în segmentul compact: Opel Astra, Ford Focus, Renault Megane și Volkswagen Golf.
N-am precizat însă că Honda și-a întărit efectivul pentru această confruntare. Așa că în echipa sa compactă, reprezentată de Civic, regăsim și o vedetă, un atacant pur sânge, o versiune cu poftă de goluri, complet străină celor care țineau cu Honda în toate confruntările de până acum.
Este vorba despre versiunea pusă în mișcare de un motor de 1.5 litri turbo. Da, Honda Civic are nu unul, ci două motoare turbo în gamă. Trei, dacă îl socotim și pe cel de pe Civic Type R. Astăzi vedem ce șanse are agregatul vedetă de 1.5 litri în fața rivalilor.
Honda Civic
1.5 Benzina Turbo (VTEC) 182CP Man6 Sport Plus
- Pret de pornire 18.500 €
- Pret model testat 24.000 €
Motor / Transmisie
Primul sentiment pe care îl ai atunci când începi să folosești unitatea cu patru cilindri este de fluiditate, cursivitate. Mariajul dintre motor și cutie este unul aproape perfect, cu o naturalețe pe care o întâlnești doar la Mazda și Volkswagen. Unitatea japoneză garantează un cuplu de 240 de Nm pe la 1900 de rotații, adică destul de devreme și complet atipic pentru o Honda cu motor aspirat din trecut.
Asta înseamnă că acum Civic se demarcă mai bine și are șanse să impresioneze clienții cu detenta sa. Cuplul garantează un spirit dinamic și nu lasă impresia că mașina ar avea nevoie de mai multe. Ce ar fi de reproșat totuși? Faptul că totul se întâmplă extrem de rafinat și nu prea simți ușoara brutalitate și sportivitate pe care o caută clienții care aleg acest nivel de putere.
Nu sunt momente când Civic-ul se simte submotorizat, dar sunt momente în care ți-ai dori ca totul să fie ceva mai brutal. Pare a fi ceva mai grosolaan micul motor de un litru, care nu este atât de rafinat.
Unitatea de 1.5 litri este asistată de o transmisie manuală cu șase rapoarte, etajată destul de scurt pentru a favoriza accelerația. Reversul medaliei îl vedem mai jos, la capitolul consum. Timoneria rămâne precisă și fluentă.
Consum
Exceptând un exces care a durat preț de vreo 20 de kilometri pe autostradă, Honda Civic a rulat liniștit. Ba chiar am și folosit modul Eco să vedem dacă putem influența puțin indicatorul digital al rezervorului.
Valorea consumului în modul extraurban a scăzut chiar sub 6 litri/100 de km, însă indicatorul carburantului s-a încăpățânat să scadă la fel de repede. Cert este că am rămas cu mai puțin de sfert de rezervor după numai 400 de kilometri parcurși. E drept că și rezervorul lui Civic este mai mic decât al rivalilor, însumând doar 46 de litri.
Media de consum anunțată de Honda este de 5.8 litri/100 de kilometri, ceea ce însemnă că japoneza este mai economică decât un Cee'd GT cu 204 cai, decât un Nissan Pulsar de 190 de cai, decât un Renault Megane GT, decât un Opel Astra turbo de 200 de cai, și decât un Seat Leon FR de 180 de cai. Ceva mai cumpătați par să fie Volkswagen Golf (e drept, cu doar 150 de cai și cutie automată), Ford Focus (și el tot cu 150 CP) și Peugeot 308 GT (cu 205 CP). Un Mazda3 cu 165 de cai putere și motor de 2.0 litri consumă tot 5.8 litri/100 km.
Performanţe
Cei care vor alege versiunea aceasta se vor gândi în primul rând la performanțe. Iar Civic încearcă să nu dezamăgească cu cele 8.3 secunde scurse până la 100 de km/h. Este un timp bun, care nu apropie însă compacta de etajul superior al hot hatch-urilor. Este suficient pentru a bate un Focus și un Golf cu 30 de cai mai puțin, dar cam atât.
Kia Cee'd GT, Nissan Pulsar, Opel Astra turbo, Peugeot 308 GT, Seat Leon FR și Renault Megane GT nu-i dau nici o șansă modelului japonez. Până și Mazda3 cu cei 165 de cai putere ai săi poate atinge 100 de km/h în doar 8.2 secunde.
Nici la capitolul viteză maximă Honda Civic nu poate emite mari pretenții, marea majoritate a rivalilor oferind peste cei 220 de km/h ai niponului.
Interior
Interiorul noului Civic este o evoluție substanțială, capabilă să pună în pericol ceilalți rivali din segment. Ergonomia a fost îmbunătățită, nu mai avem o mulțime de ecrane, fiecare cu informația lui, iar totul este mai lizibil.
Bineînțeles, nu poate fi totul roz, pentru că materialele folosite la interior sunt moi și plăcute doar pe alocuri. Sunt multe zone în care ele nu sunt foarte prietenoase. Din fericire, așa cum se întâmplă la majoritatea modelelor japoneze, finisajele sunt foarte bune. Scaunele sunt confortabile și oferă o susținere laterală potrivită pentru un model care are și pretenții sportive.
Cât privește spațiile de depozitare, Honda s-a întrecut pe sine. Avem o cotieră centrală care poate fi configurată într-o mulțime de feluri și care este extrem de generoasă, avem un torpedou adânc, suport generos pentru sticle de 1.5 litri în portiere și un loc încăpător pentru telefon la baza planșei de bord. Ba există chiar și un spațiu sub consola centrală, unde stau ascunse prizele pentru USB și MP3.
Spațiul generos se regăsește și la nivelul portbagajului, cel mai mare din segment în acest moment. Nu și în cazul versiunii de față. În mod normal japoneza oferă 478 de litri, însă, în cazul acestei versiuni, valoarea se oprește la 420 de litri. Chiar și așa este o valoare generoasă, peste media segmentului
Nici pe locurile din spate nu se stă rău. Este spațiu pentru doi pasageri adulți, cu suficient loc la picioare.
Preţ de achiziţie
Nu mai este o surpriză pentru nimeni faptul că Civic este una dintre cele mai piperate compacte disponibile la noi în România. Ce primesc clienții în schimbul acestui preț piperat? Una dintre cele mai bine echipate compacte din segment.
Noi am avut alături de noi versiunea de 1.5 litri împreună cu nivelul de echipare Sport Plus, mult mai generos chiar și decât vârfurile de gamă ale rivalilor. Prețul versiunii a fost 24.000 de euro cu TVA inclus.
Un Ford Focus cu 30 de cai mai puțin și echipare Titanium este cu 4000 de euro mai ieftin. Și un Golf de 150 de cai Highline cu transmisie DSG este mai ieftin cu aproape 1000 de euro.
Nu mai vorbim despre Kia Cee'd GT, care costă 21.000 de euro, sau de Renault Megane GT care ajunge la 22.100 de euro și are peste 20 de cai putere în plus. Seat Leon FR este și el mai ieftin, eticheta indicând doar 20.600 de euro. La fel se întâmplă și cu Opel Astra și Nissan Pulsar, care sunt mai ieftine cu mai mult de 2000 de euro. Un preț ușor mai piperat, cu numai câteva sute de euro în plus, au doar Mazda3 și Peugeot 308 GT.
Siguranţă
EuroNCAP a luat la întrebări Honda Civic, iar rezultatele nu au fost chiar demne de spiritul japonez. Mai exact, compacta a primit doar patru stele, fiind depunctată pentru siguranța oferită pasagerilor copii. A primit doar 67 de procente pentru că au apărut probleme la nivelul capului pentru pasagerul copil de 10 ani, așezat pe locurile din spate: capul acestuia nu a fost protejat de airbagul cortină, iar rănile provocate au fost îngrijorătoare.
Au mai apărut slăbiciuni și în cazul testului de impact lateral, unde pasagerii spate au avut de suferit la nivelul pieptului. Chiar și așa, Civic a primit 92% pentru protecția adulților, un punctaj foarte bun la această categorie.
Honda nu a stat cu mâinile în sân și a remediat problema. EuroNCAP a efectuat retestarea și Civic a punctat mai bine la capitolul protecția pasagerilor copii. Mai exact, procentajul a urcat de la 67% la 75%. Nu este un rezultat spectaculos, dar îi ajută pe japonezi să ia cele 5 stele.
Restul punctajelor a rămas neschimbat: 75% pentru protecția pietonilor și 88% pentru sistemele de siguranță.
Civic este echipat cu șase airbaguri, frânare automată de urgență cu funcție de detectare a pietonilor și păstrarea benzii de mers.
Ţinută de drum
Fiindcă vorbim de ceva mai mulți cai sub capotă, Civic 1.5 turbo ar trebui să fie și mai sportiv decât fratele său cu motor de un litru. iar așteptările nu sunt înșelate. Inginerii japonezi au pus la punct un șasiu interesant, care poate împăca și capra și varza.
Adică poate fi echilibrat când vine vorba despre provocările asfaltului bucureștean, și poate fi rigid și sportiv când vine vorba de curbele unui drum de munte. În ambele situații, suspensia nu este zgomotoasă, reușind să detașeze habitaclul de ceea ce se găsește sub roți.
Amortizoarele adaptive sunt și ele un plus. Dacă apăsați butonul de pe consola centrală, situația se rigidizează și mai mult, iar suspensia pare să se țină și mai bine de suprafața de rulare.
La toate acestea se adaugă o direcție precisă, care comunică bine cu suprafața de rulare. Una peste alta, cei 182 de cai putere au fost bine așternuți pe șosea de către inginerii noului Civic.
Vizibilitate
Prima senzație pe care am avut-o atunci când am urcat în Civic a fost aceea că habitaclul este ușor întunecat. Suprafața vitrată nu este foarte mare, iar asta îți va crea la început o ușoară senzație de disconfort.
În plus, ai nevoie de o mai bună acomodare cu formele și dimensiunile. Luneta are valori decente, dar este separată de eleronul posterior. E cam aceeași senzație pe care am experimentat-o la vechiul Citroen C4 Coupe.
Montanții incomodează și ei destul de mult, atât cei față, cât și cei spate. Oglinzile laterale sunt bine proporționate, fiind capabile să completeze unele lacune ale vizibilității posterioare.
Tehnologie
La capitolul tehnologie, Honda și-a făcut temele, însă nu suficient pentru a lua notă maximă. A rezolvat însă problemele din trecut, iar asta este de apreciat. Mai sunt câteva capitole unde japonezii au nevoie de ceva meditație germană.
Ecranul central oglindește acum un sistem multimedia ceva mai bine structurat, mai intuitiv, dar care nu a plusat foarte mult la capitolul grafică. Poate doar funcția 3D a navigației oferite standard pe orice nivel de echipare, să mai salveze din aparențe.
Cert este că dacă îl așezăm lângă sistemele multimedia ale unor rivali germani, cum sunt Golf și Astra, Civic pică pe locul doi. Din fericire, ecranul tactil se mișcă mai bine decât în cazul unui Ford Focus cu SYNC2.
Există conexiuni pentru mai multe medii de stocare, inclusiv pentru telefoanele mobile, fie că folosesc iOS sau Android. Și fiindcă tot ziceam că vizibilitatea nu este foarte bună, atunci o cameră pentru marșarier, oferită standard pe acest nivel de echipare, poate ajuta serios la manevrele de parcare. Nu are o calitate extraordinară a imaginii, dar își face treaba destul de bine.
Lista dotărilor de bun simț oferite standard include comenzi pe volan, senzori de ploaie și lumină, senzori de parcare și sistem audio avansat.
Design
Pentru Civic, într-un segment compact pe alocuri anost, designul este cartea câștigătoare. Vor fi clienți care se vor îndrăgosti la prima vedere. Bineînțeles, vor fi și clienți care vor detesta mașina. Asta pentru că rețeta desenată de oamenii de creație Honda merge pe principiul „Love it, or hate it”.
Așa că părerile vor fi împărțite. Până și în cazul lui Golf, liderul segmentului compact, părerile sunt la fel de divizate. Pentru cei mai cârcotași, versiunea de 1.5 litri turbo va încerca să pluseze cu un aspect ușor mai sportiv, implicit cu o evacuare dublă, amplasată în centrul spoilerului spate.
Ne-a placut
- Ținuta de drum
- Afișaj lizibil
- Design atrăgător
Nu ne-a placut
- Suprafața vitrată
- Preț piperat
Date tehnice - Honda Civic 1.5 Benzina Turbo (VTEC) 182CP Man6 Sport Plus | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Honda
-
Potrivit celor mai recente informații, Honda NSX va primi o nouă generație, dar aceasta va fi pur electrică. Debutul este programat pentru 2027-2028. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul japonez de automobile a confirmată că versiunea de serie a conceptului Prelude, prezentat anul trecut, va fi disponibilă în Europa. Conceptul va fi prezent la Festivalul Viteze de la Goodwood. (Marti, 09 Iulie)
-
Mugen a prezentat o serie de elemente aerodinamice dezvoltate special pentru noua Honda Civic Type R. Acestea îmbunătățesc apăsarea aerodinamică a mașinii cu 25%. (Miercuri, 08 Mai)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie)
-
Honda prezintă noul CR-V e:FCEV sau, cu alte cuvinte, o versiune plug-in hybrid alimentată cu hidrogen. Momentan este disponibilă doar în SUA, dar s-ar putea să ajungă și pe piața din Japonia. (Miercuri, 28 Februarie)
Daca ar avea performante similare, as alege Civic.
Putea si Honda sa declare ca are 10000 cp si 0.01 s pana la 1000 km/h si ca a vandut 3 miliarde de bucati in prima luna.
In alta ordine de idei, 24000 euro pentru o compacta urata e o gluma nereusita. Si se vede in vanzarile inexistente.
Nu ati spus nimic de ampatamentul masinii, 2700mm, adica ceva urias, care se traduce prin spatiu interior, si suspensie mai buna. Ecartamentul spate foarte mare, se traduce prin stabilitate foarte buna (testul elanului 84kmh) si latime foarte mare a portbagajului.
Volanul are doar 2,2 rotatii, cu raport variabil in functie de unghiul de bracare, ceva ce doar TypeR mai are, si VAG ofera doar optional la golf R de 40.000Euro.
Pozitia schimbatorului de viteze, foarte sus, aproape de volan, toate acestea pentru placerea condusului sportiv.
Daca va uitati pe Ytube, o sa vedeti ca masina scoate intre 7,5-7,9 secunde suta.Viteza maxima este limitata electronic la 220km/h din motive de siguranta. Iar la Euroncap este pe locul 2 din toate timpurile la siguranta Activa.
Dar daca iti iei masina doar in functie de ce declara producatorul, meriti un VAG.
Inca nu cunosti dedesubturile.
tot asa am facut si eu, am preferat un second de la alta firma decat un flocsvagin nou!
@Ckd
sunt multi care merita o VAG-ăună, si se bucura de polo/golf -ul 4 PREMIUM pe care il au!
http://www.zeperfs.com/duel6667-5815.htm
Punctajul cuvenit la performante trebuie sa fie 5 nu 3 stele.
La pret iaras daca pui aceleasi dotari pe golf 1.8 tsi pretul va fi cu mult mai mare.
Aceasta masina nu are rival ce priveste raportul pret performante dotari.
Ah, daca universul tau automobilistic se rezuma la o tara bananiera, unde vanzarile auto nu sunt foarte mari, precum in Romania, te rog sa ma scuzi. Ai dreptate. Golf rulzzz! Oricum romanul e frate cu gratarul, berea, fotbalul si masina nemteasca. Combinatia asta il face cel mai destept de pe planeta. :))))
Noua masina este mai apropiata tehnologic de Civic-ul american iar ca design bate tot in directia aia. Degeaba este comparat cu hatchback-ul european care a avut un design spectaculos si fluid inca din generatia 8. Nu cred ca se vor intoarce acolo.
Iarasi regret lipsa unei variante tourer, poate o vor anunta mai incolo.
A comentat cineva mai sus de distanta mica dintre schimabtor si volan, asa este, dar a crescut fata de hatchback-ul generatie anterioare.
Motorul suna foarte bine si din trage spectaculos. Masina sta ca pe sine in curbe, cred ca se compara doar cu Focusul si Mazda 3 la dinamica.
Cu euroNCAP cred ca o sa modifice design-ul airbagurilor la facelift si vor rezolva si problema stelelor, nu de alta dar multi pun botul... Totusi puteau fi mai atenti la design-ul initial.
Ii urez success, am vazut deja cateva exemplare frumoase prin oras si arata foarte bine in miscare. Inca nici un exemplar Sporty BLue, inca astept :)
Am facut si eu aceiasi comparatie, si, surpriza, pe multe segemete Golf VII sta mai rapd decat Honda:
-0-100km/h (Honda are 7.3-8.2 sec, Golf are 6.9-7.7 secunde)
-40-140 km/hm(Honda are 12.8 sec, Golf are 12.2 sec)
-0-1000m (Honda are 28.8 sec, Golf are 28 sec)
-0-400m/h (Honda are 16 sec, Golf are 15.3 sec)
In plus, cati dintre cei care lauda Honda Civic chiar au mers cu ea??
Am condus eu si mi-am facut o parere:
-masina se simte f fragila, mult mai fragila decat orice alta masina compacta de la Vag: la 100km/h parea ca o coaja de nuca, ma intrebam ce s-ar intampla daca ar veni un tir pe langa mine, daca nu cumva m-ar destabiliza;
-antifonarea nu e grozava la viteze mari si pe drumuri proaste, mult mai bun e Golf VII din acest punct de vedere
-meniul instalatiei de clima e total neprietenos, stai 2 minute sa butonezi in mediu ca sa dai ventilatia de pe auto pe o viteza de ventilatie mai mare sau mai mica
-tapiteria din scaune e urata rau ca aspect
-pretul e piperat, are acelasi preturi ca noul Insignia (adica tot de la 20 700 eur pleaca si Insignia II 1.5 turbo 140 CP).
-motorul are ditamai lagul la acceleratie, parca este diesel (spre comparatie motoarele TSI de la VAG aproape ca nu au lag).
-nu poti pune carlig remorcare
Insa masina are si puncte bune:
-scaune confortabile si moi
-aspect exterior de nota 10
-directie mai precisa decat la VAG
-ai nevoie de numai 2.2 rotiri de volan sa brachezi rotile stanga maxim-dreapta maxim
-vizibiltate buna prin luneta
Sincer imi place cum arata masina, dar senzatia de fragilitate, de masina cu tabla subtire si asamblata de roboti pe banda pemine m-au facut sa ma razgandesc in privinta achizitiei.
Ca sa umblii la ventilatie au pus buton special de scurtatura, nu trebuie sa umblii in niciun meniu.
Senzatia de tabla subtire cu care dintre simturi o simti? E doar o senzatie data de grosimea capitonajului usii in partea de sus pe care Golf o face cu mare succes.
Daca esti in treapta de viteze care trebuie, nu ai lag. Majoritatea Vagurilor vin cu dublu ambreiaj, apesi pedala la fund, cutia schimba in treapta inferioara si toata lumea e fericita. Cand e pe manual, vor toti sa traga cu a5a. Nu merge asa.
Opel e zero ca marca, are tehnologie GM. Honda a pionerat cu multe inventii in industria auto si aero. Doar in Romania costa 24k Honda Civic. In tarile unde exista cultura automobilistica, si unde clientii isi aleg masina dupa cum le place, nu dupa cum au auzit ca se poarta, Honda CIVIC 182CP costa 30k euro. De ce ? Poate pentru simplul motiv, ca nu e anosta ca un Golf, si e cea mai mare din clasa.
1 - prea mare pentru o compacta
2 - prea mica sa inlocuiasca Honda Accord.
3 - motor cu benzina fara start-stop pe CVT, pentru consum maxim in oras.
4 - nu are o motorizare diesel care sa faca sens.
5 - pret de compacta premium, comparabil cu BMW entry level.
Prevad ca vor vinde 50 de exemplaore anual
Cat despre motorizarile TSI cuplate la cutii manuale, au lag la acceleratie minim in comparatie cu Honda Civic cu cutie manuala. Honda Civic cu cutie manuala are lag de diesel.
Mie asa de mult mi-a placut cum arata Honda la exterior, ca eram ferm convins ca mi-o voi cumpara. Dupa test-drive m-am dezumflat, nu merita 21 000 euro. Probabil ca si asta e si motivul ptr care nu se vinde in Romania: la 21 000 euro ai si alte variante.
AA...inca un amanunt: motorul 1.5 turbo nu se incadreaza in programul rabla. Motorul 1.4 TSI de la VAG se incadreaza, probabil asta e si un motiv ptr care Octavia si Golf se vand mai bine la noi in tara.
@nea_ilie: Civic are ampatament de 2.70m, aproape cat un Passat. Deci scopul este sa fure clienti si de la Passat sau alte masini de clasa medie, dar si de la compacte.
Noua Honda Accord nu a aparut inca, dar e posibil sa fie si mai mare decat actuala.
Pretul este mare, asa este....am si acum lista de preturi de la Asko International: Nivelul Comfort costa 20800 euro, nivelul Elegance costa 22800 euro si Executive costa 26 000 euro. Mult peste alte compacte de pe piata.
Funny este ca Honda e scumpa pe la noi, in SUA este una dintre cele mai ieftine masini.
În primul rand de unde ai luat datele respective
2 diferentele date de tine nu sunt mare branza.0.5 s.
Uita-te inca odata pe zeperfs 80-180 3 secunde in favoarea honda. 80-120 treapta 6 iarasi 3 secunde in favoarea honda. Practic cu civic poti face depasiri treapta 6 fara retrogradare cu golful nu.
1. 1.8 TSI este un motor excelent. Este rafinat, silentios, elastic. A fost gatuit artificial la capitolul cuplu pentru imperecherea cu cea mai putin fiabila cutie de viteze de la VAG - DSG 7 (cel cu ambreiaje "uscate"/ fara racire prin ulei).
- "intra in cuplu" la 1250 rpm. Asta inseamna ca e o placere in oras (si nu numai) doar ce ai piscat acceleratia si fuge.
2. Cutia are trepte lungi si sunt favorizare primele 3 trepte pentru acceleratii rapide iar urmatoarele pentru consum. Depasirile in tr 6 nu sunt fulminante (a se citi ca sunt "incete") dar se pot face daca vrei, in functie de stilul de condus si trafic. Pentru depasiri rapide exista treapta 3 (ajungi la 150 kmh imediat si depasesti tot ce ai nevoie).
3. Eu nu inteleg de ce ai face cu un motor turbo depasirile in tr 6. Daca cuiva i se pare ok ca la 80 kmh sa ii dea blana in tr 6... sa se mai gandeasca!
4. Consumul este 10-12 in Bucuresti. Minim am vazut 8.5 (cand era f liber...). In afara orasului cam 7-8 la un condus relativ alert si aproximativ in limitele de viteza. Poti scoate si sub 6 (nu cu mult si doar daca mergi la consum) dar destul de greu. Din cate am citit motorul Honda are un consum ceva mai bun.
5. Nu vad unde e problema daca motorul Honda are cifre mai bune! 1.8 TSI generatia 3 (actuala) este un motor din 2013. Honda a venit cu 1.5-ul asta in 2017! Dpmdv ar fi fail sa nu aiba performante ok si sa arate degeaba ca "racer car". In plus, ambele motoare sunt “civile”, nu-s de curse. Cine crede altceva se minte frumos.
6. Spatiul interior la VAG (ca-i Golf, Leon, Octavia) este mai bun decat in CIvic (raportat la dimensiunile exterioare)
7. Octavia m-a costat cu cateva mii de EUR mai putin decat pretul CIvicului (cu tichet rabla caci anul trecut nu erai conditionat de emisii) si are mai toate din dotarile Civicului sau echivalente ( n airbaguri, faruri bi-xenon adaptive, stopuri LED, scaune incalzite, parbriz incalzit, radar de franare automata, acces fara cheie etc.).
8. Totusi pretul Civicului nu este mare daca il compari cu un Golf dotat asemanator. Depinde ce iti doresti deoarece masina asta este greu de incadrat:
- vrei un hatchback compact si puternic - Leon 1.8 TSI sta mai bine la dimensiuni.
- Vrei o masina de familie puternica – Octavia 1.8 TSI sta mai bine.
- Vrei o masina ceva mai bine finisata si antifonata – Golf
- Vrei o masina ceva mai deosebita in RO si cu un design aparte (nu neaparat frumos) - Civic
Mie la Civic nu mi-a placut sensatia de masina prost inchegata, fragila (altele le consider mai putin importante, gen meniu neprietenos al sistemului multimedia, meniu neprietenos la clima, maciulia schimbatorului de viteze care arata ca la Matiz, tapiteria oribila pe scaune).
Insa, pretul mi se pare mare. Pleaca de la 20 800 euro, varianta de baza, si mi se pare mult.
salut Alex,
Cred ca te stiu de pe forumul Skoda. Si eu detin o Skoda Octavia cu motorizare TSI si mi se pare o masina excelenta (pentru drumurile si bordurile din Romania) si fiabila.
Civic in echipare de baza 20800 este foarte bine dotata. Astra 1.6 cheala porneste de la 23500.
Nu are rival sub raport pret performante dotari.
-0-100km/h : Civic 7.6 sec; Golf 6.9 sec.
-0-50km/h: Civic: 2.8sec, Golf: 2.6 sec.
La o liniuta pe 400m Golful rupe Honda in doua
Plus ca motorul 1.8 TSI este o incantare in oras, ptr ca are cuplu de la turatii foarte joase. La Civic m-am luptat cu lag-ul in oras, la turatii mici. Mi se pare ca masina asta se infige cu adevarat abia dupa 80km/h, cand intr-adevar, poti sa spui ca merge.
Cat despre motoarele Honda, daca sunt asa de bune, de ce au renuntat Mclarren la ei in formula I? de ce i-au dat afara cu un sut in fund, cautand sa cumpere motoare de la Ferrari si Mercedes? Stii de cazurile de motoare Honda picate pe circuit in timpul competitiilor?
daca masinile Honda sunt asa de bune, si fara rival la raportul performante pret (afirmatie care pe mine m-a amuzat teribil) de ce nu se gasesc pe strada la tot coltul? De cand a aparut pe piata (inceputul acestui an) am vazut maximum 3 pe strada: 2 in Buc si un in concediu. Nu crezi ca ar trebui sa se vanda mai bine, daca ar fi asa bun raportul calitate-pret? Intreb si eu...
Testul elanului
Honda Civic, 84km/h, Mentine traiectoria ireprosabil.
https://www.youtube.com/watch?v=T69yPK2CbV8
Golf 7 Gti 76km/h ,danseaza, supravireaza si in final derapeaza spatele
https://www.youtube.com/watch?v=gnaWZaQ7QqM&t=55s
Golf 7 facelift 76km/h subvirare
https://www.youtube.com/watch?v=xSgfvwqXpm8
Seat Leon ST 79km/h supravireaza
https://www.youtube.com/watch?v=Qyxq9-J_NAw
Skoda nu am gasit, dar tind sa cred ca e mai slaba ca toate.
Majoritatea e ignoranta nu stie ca bate 1.8tsi cu 3 secunde pe reprize 80-120 treapta 6. Sau chiar daca ii areti zice ca are lag la turatii mici. Tu realizezi ce inseamna 3 secunde? Realizezi la ce turatii e treapta 6 adica tocmai unde zici tu ca are lag bate tsi la fundul gol 3 secunde. Jenant. Ce treaba are 1.5 vtec cu formula 1 jenant?
https://nurburgringlaptimes.com/lap-times-top-100/
Uite ce parere are el de Golf VII GTI in comparatie cu Honda Civic...daca nu aveti rabdare sa cititi, va spun eu: in afara de spatiu interior mai mare, portbagaj mai mare si scaune mai confortabile la Civic, toate atuurile sunt in favoarea lui Golf VII:
Citez de pe forumul Skoda:
,,Dupa cum am scris si pe alt topic, am revenit in grupul VAG.
Ceva impresii la cald:
Pro:
- A/C-ul din GTI raceste mult mai bine
- directia este mult mai faina; la viteze mici e usoara si ajuta foarte mult manevrabilitatea in parcare iar la viteze mai mari se simte cum se intareste (cica si la Civic ar trebuit sa fie asa doar ca eu n-am observat)
- franele sunt net superioare (GTI-ul are discuri de 340mm pe fata vs 280mm pe Civic; discurile de pe spate pe GTI sunt mai mari ca cele de pe fata de la Civic)
- farurile Bi-Xenon mult superioare halogenului de pe Civic
- DSG-ul este net superior CVT-ului; feelingul de acceleratie directa e acolo, fix ca la cutia manuala
- Schimbatorul cutiei de viteze este mult mai usor de actionat. La Civic nu prea poti sa muti din P in D fara sa te uiti; mai jos de D este S si L si risti sa o pui in Sport sau Low; la GTI, din P tragi de schimbator in jos unde ai ajuns in D; pentru a muta in sport, trebuie miscat schimbatorul in dreapta
- sistemul audio este net superior (sistemul de baza de pe GTI vs baza pe Civic; ambele cu 8 difuzoare)
- masina per total are o senzatie de soliditate
- volanul GTI-ului este mult mai frumos si comenzile sunt mult mai usor de actionat
- guri de ventilatie pe spate disponibile pe GTI
- am revenit la scaune textile pe GTI; scaunele din piele nu-mi plac deloc
- interiorul GTI-ului cu accent pe rosu este interesant; volanul are cusaturi rosii, scaunele au o textura cu rosu si este si o banda LED pe praguri si pe usi cu rosu''
,,Cons:
- scaunele din GTI nu sunt atat de confortabile (scaune confortabile ca in Civic eu n-am mai vazut in nicio alta masina din clasa asta)
- spatiul interior este net inferior la GTI; momentan am inca o senzatie de inghesuiala
- portbagaj net inferior la GTI fata de Civic''
Sursa: https://www.skoda-club.ro/index.php?topic=13110.15
Alta-i treaba că Civicu pe CVT nu are launch, și chiar și asa face 7.4-7.7 (REPET - GPS). Și pe loc fata inclinație (dau Link).
Eu zic ca 1.8tsi suge cucu la acceleratie.