Drivetest Honda Civic

2.0 e:HEV Advance E-CVT
Honda Civic zoom
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 14.12.2022
Examenul maturității

Ce nu s-a spus deja despre Honda Civic? Modelul japonez a fost în producție, neîncetat, din 1972 și a trecut prin 10 generații diferite până anul acesta. Știu, matematica industriei auto dă cu virgulă, din moment ce majoritatea producătorilor încă mențin un ciclu de producție de aproximativ 7 ani pentru fiecare generație.

Asta nu face decât să ne arate cât de important este modelul compact pentru Honda, producătorul nipon având mare grijă ca acesta să nu rămână cumva în urma rivalilor, chiar dacă asta înseamnă să scurteze ciclul de producție cu câțiva ani.

A unsprezecea generație a fost dezvăluită și a intrat în producție anul acesta. O simplă privire în direcția acestui nou model e de ajuns, designul exterior fiind acum mai simplu, mai elegant și ceva mai conservator.

Unii ar putea spune că asta marchează sfârșitul Civic-ului așa cum îl știam, extrovertit, diferit, excentric. Alții ar putea spune „în sfârșit”, grăbindu-se să cumpere unul, tocmai pentru că acum arată mai „normal”.

Indiferent de tabăra în care te afli, din momentul în care te urci la volan vei descoperi un model maturizat, rafinat și cu atitudine de lider în segmentul său.

PREZENTAREA COMPLETĂ A MAȘINII NOASTRE DE TEST 

Honda Civic
2.0 e:HEV Advance E-CVT

  • Pret de pornire 34.999 €
  • Pret model testat 38.450 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Spre deosebire de toate celelalte generații ale Civicului, noul model vine cu o paletă limitată de motorizări sub capotă. Mai mult decât atât, este primul Civic full-hybrid lansat în Europa.

Da, în acest moment, Civic este oferit doar în versiune e:HEV, adică cu un aranjament hibrid sub capotă, similar cu ce am văzut în trecut pe HR-V sau CR-V. Acesta folosește un motor de 2 litri, cu 4 cilindri, pe benzină, aspirat, care funcționează după ciclul Atkinson, la pachet cu două motoare electrice.

Motorul termic este practic un generator de 143 de cai putere, al cărui scop este, aproape exclusiv, să producă electricitate pentru motorul electric propulsor respectiv pentru pachetul de baterii de la bordul mașinii. Cu toate acestea, motorul termic poate fi cuplat și direct la roți, la viteze de peste 60 km/h, în funcție de necesarul de energie al mașinii.

Important de notat aici este că, din moment ce motorul termic este un generator mare parte din timp, cei de la Honda au vrut să se asigure că este și eficient. Și le-a cam ieșit. Conform producătorului japonez, eficiența de 41% a acestuia îl ridică până pe prima poziție în clasamentul celor mai eficiente motoare din industrie, chiar peste unitățile diesel.

Motoarele electrice sunt de două tipuri: unul propulsor, care trimite puterea la roțile față, și unul cu rol de generator. Totalul resurselor disponibile este de 184 CP și 315 Nm. Cuplul este disponibil imediat. Interesant, nu?

Deși pare complicat, în practică mașina se va comporta ca un model electric în mare parte a timpului. Astfel, plecările de pe loc vor fi făcute electric de fiecare dată și chiar mare parte din timp vei observa că te vei deplasa folosind doar electroni. Mai ales prin oraș, acolo unde pornirile și opririle sunt foarte dese.

Motorul termic, chiar și atunci când pornește, este silențios, și își face treaba fără ca tu să știi ce se întâmplă sub capotă. Mai mult, acesta se va auzi doar atunci când exagerezi cu accelerația. Chiar și atunci, spre deosebire de alte mașini cu sisteme CVT, sunetul va fi mult mai natural, datorită tehnologiei Linear Shift Control. Practic, acesta accelerează motorul în paliere de turație, similar unui sistem convențional cu transmisie automată cu rapoarte fixe.

Deși am mai condus mașini cu sisteme CVT sau e-CVT care simulau trepte de viteză, trebuie să recunosc că niciunul nu a funcționat atât de bine ca tehnologia nouă a celor de la Honda. Cuplul instant al motorului electric și reprizele foarte bune de accelerație fac din Honda Civic un hibrid pe care îți place să-l conduci.

Consum

Scopul principal al implementării acestui sistem, oricât de distractiv de condus ar fi, a fost să reducă emisiile și consumul. Nu degeaba s-au chinuit inginerii Honda să aducă pe lume cel mai eficient motor din industrie.

Conform fișei oficiale, Civic e:HEV ar trebui să aibă un consum mediu de 4.7 litri/100 kilometri parcurși. Nu am obținut acel număr idilic în testul meu, dar nici nu am fost departe. Consumul mediu, după aproape 400 de kilometri cu mașina, pe toate tipurile de drum, a fost de 6 litri/100 kilometri.

Prin oraș, Honda Civic a consumat aproximativ 5.8 litri/100 kilometri, cifră indicată de computerul de bord al mașinii după parcurgerea a 85 de kilometri în trafic incredibil de greu. Media de 18 km/h confirmă, de altfel, cât de multă răbdare a fost necesară la volan.

Pe autostradă, consumul a urcat la 7.5 litri/100 kilometri, în timp ce o secțiune de 50 de kilometri parcursă pe DN1 a dus consumul în jos, până la 4.5 litri/100 kilometri.

O comparație corectă cu rivalii din segment este destul de greu de obținut din cauza caracteristicilor intrinseci ale noului Civic. Sub capotă avem acum un tren de rulare complet hibrid, ceea ce limitează alternativele la o singură altă mașină din segment: Toyota Corolla. În același timp, Corolla Hatchback nu are caroseria comparabilă cu Civic, care e mai mult un fastback în zona din spate. Așadar, vom alege Hyundai i30 Fastback ca un alt rival pentru noul Civic, având cea mai apropiată formă de japonez, alături de Skoda Octavia.

Hibridul Corolla Hatchback, în versiune de 184 de cai putere, are un consum estimat la 4.9 litri/100 kilometri, un pic peste estimările celor de la Honda. Hyundai i30 Fastback în versiune mild-hybrid cu 160 CP are un consum estimat la 5.5 litri/100 kilometri, în timp ce Skoda Octavia, și ea mild-hybrid, cu 150 CP, are un consum estimat la 5.8 litri/100 kilometri.

Performanţe

Honda ne anunță că accelerația noului Civic ,de la 0 la 100 km/h, depinde de nivelul de echipare ales, variind între 7.8 și 8.1 secunde. Este, probabil, una dintre puținele mașini din industrie unde nivelul de echipare face o diferență atât de mare.

Ce pot să vă spun eu, după ce am condus mașina, este că acei timpi sunt ultra-conservatori, echipamentul meu de testare indicând timpi de accelerație mai rapizi cu aproape o secundă, în mare parte a timpului.

Comparativ, rivalii din segment stau în aceeași ligă. Corolla Hatchback, de exemplu, are un timp de accelerație de 7.9 secunde, în timp ce Hyundai i30 Fastback, cu ai săi 160 CP, are nevoie de 9.3 secunde. Skoda Octavia se descurcă un pic mai bine, în 8.4 secunde.

Modelul sud-coreean stă mai bine la capitolul viteză maximă, unde se laudă cu 210 km/h, în timp ce Skoda Octavia pretinde că ar putea atinge 228 km/h. Pe de altă parte, Civic se oprește la 180 km/h, la fel ca fratele său japonez, Corolla.

Interior

Pe lângă trenul de rulare hibrid de sub capotă, Honda a pregătit și alte surprize, poate chiar mai mari, în habitaclu. Designul a fost cumințit și simplificat, dar ergonomia a rămas printre cele mai bune din segment, mai ales dacă o comparăm cu ce a făcut grupul VAG recent.

Deși numărul de butoane fizice a scăzut, cele rămase în picioare au fost integrate atât de bine în planșa de bord a noului Civic, încât ai impresia că nu sunt acolo. Un exemplu clar în acest sens este panoul de control al sistemului de climatizare. Acesta are butoane fizice în continuare, dar sunt integrate perfect în planșa de bord și ai putea să le confunzi cu zone tactile.

Planșa de bord este acoperită cu materiale moi, iar acum, pe zona ei centrală, vei observa o grilă de tip fagure, care ascunde aeratoarele sistemului de climatizare. Foarte subtil. Sigur, ecranul sistemului multimedia ar fi putut fi încadrat mai bine în schema generală a lucrurilor, dar dimensiunea redusă nu deranjează atât de mult.

Materialele folosite sunt de calitate bună în majoritatea locurilor. Versiunile de top primesc un mix de piele naturală și piele artificială pentru scaune, iar diferențierea dintre cele două este aproape imposibil de făcut.

O bilă neagră se duce către zona din spate. Acolo vei observa plasticul tare de pe panourile ușilor (spre deosebire de cel moale folosit pe cele de pe ușile din față), precum și spațiul limitat la cap, dacă ai peste 1.80 metri înălțime. Spațiul la nivelul picioarelor este generos, mai ales că ampatamentul noului Civic a crescut cu 3.5 centimetri comparativ cu predecesorul său.

Cât despre spațiile de stocare, acestea sunt generoase în cabină. Cotiera este adâncă, spațiile din uși la fel, iar portbagajul măsoară până la 410 litri. Hyundai i30 Fastback are 450 de litri la dispoziție, Toyota Corolla Hatchback 313 litri, iar Skoda Octavia depășește orice graniță cu 600 de litri.

Preţ de achiziţie

Din nefericire pentru noi, trăim vremuri tulburi. Conflictele globale, pandemia și problemele lanțului de aprovizionare și logistică au crescut prețurile în toate segmentele. Adună și inflația galopantă la acest mix și ai o rețetă perfectă pentru prețuri mari.

E drept, noul Civic este mult mai scump decât versiunea pe care o înlocuiește, care ajungea la un maxim de 26.000 de euro. Acum, prețurile încep de la 33.000 de euro, dar primești un model mai bun din toate punctele de vedere: și mai bine echipat, și hibrid.

Echiparea de bază aduce în standard un pachet destul de generos de dotări, fiind de ajuns pentru majoritatea clienților. Aceasta include faruri, stopuri și lumini de zi cu LED, jante de 17 inch, tapițerie din material textil, sistem multimedia cu ecran de 9 inch, instrumentar de bord digital cu display de 7 inch și sistem de climatizare pe două zone. Nu lipsesc senzorii de parcare față/spate, camera video pentru mersul cu spatele și senzorii de ploaie și lumină. De asemenea, Honda se laudă cu o pleiadă de sisteme de siguranță încă din standard.

În rest, cele două niveluri superioare de echipare (Sport și Advance) aduc îmbunătățiri punctuale, cum ar fi tapițeria de piele, jante mai mari (de 18 inch) sau detalii optice, precum capacele oglinzilor în culoarea caroseriei. Mofturi, într-un cuvânt.

Cât despre rivali... Toyota Corolla este acum oferită în România de la 25.000 de euro, dar numai în versiunea de 122 CP. Dacă vrei versiunea cu motor de 2 litri și 184 CP, trebuie să scoți minim 34.800 de euro din buzunar.

În cazul Skodei Octavia, prețurile pentru modelul de 150 CP, mild-hybrid, încep de la 29.704 euro, în timp ce Hyundai i30 Fastback pornește de la 26.000 de euro, în dotarea cu transmisie automată.

Siguranţă

Honda Civic a trecut prin testele celor de la EuroNCAP chiar anul acesta și a primit, așa cum era de așteptat, un scor de cinci stele. Modelul japonez a fost notat cu 89% pentru protecția oferită pasagerilor adulți, 87% pentru pasagerii copii, 82% pentru participanții vulnerabili la trafic și 83% pentru sistemele de siguranță active.

Important de notat este că, indiferent de nivelul de echipare ales, Honda Civic vine cu toate sistemele de siguranță incluse standard. Aici regăsim 11 airbaguri, inclusiv de genunchi pentru ambii pasageri față, și unul central, între șofer și pasager.

Lista cu sisteme de asistență include și Cruise Control adaptiv, sistem de recunoaștere a semnelor de circulație, sistem de monitorizare a unghiului mort, sistem de avertizare părăsire bandă de circulație, sistem menținere bandă de circulație și asistență la frânarea de urgență.

Ţinută de drum

Dacă modificările de design nu te-au impresionat până acum, stai să vezi cum se conduce noua Honda Civic. Maturizarea modelului japonez se vede cel mai bine de la volan, iar suspensia este, probabil, elementul care te va face să te îndrăgostești.

Vorbim despre o suspensie multi-braț, față și spate, setată impecabil de către ingineri, atât pentru confort, cât și pentru reprizele dinamice. Civic se simte acum mult mai sigur pe picioare, iar amortizoarele (chiar dacă nu sunt adaptive) fac o treabă excelentă, păstrând un echilibru perfect între confort și rulare sportivă.

Nu am auzit niciun zgomot suspect venind dinspre suspensie spre habitaclu în tot timpul petrecut la volanul acestei mașini. Chiar aș putea lăuda zile întregi antifonarea exemplară a celor de la Honda. Mai mult, zgomotul devine deranjant doar la viteze de peste 120 km/h, ceea ce înseamnă că vei avea o atmosferă relaxantă la bordul noului Civic, în majoritatea timpului.

Dar chiar și atunci când vrei să mergi sportiv, Civicul nu se dă în lături. Tehnologia Linear Shift Control te face să crezi cu adevărat că ai o cutie de viteze convențională și te îmbie să mergi rapid. Virajele pot fi abordate cu viteze destul de mari, fără a atinge subvirare,a iar controlul greutății mașinii se face impecabil.

Rigiditatea structurală a mașinii a crescut cu 22%, comparativ cu vechiul model, iar asta se vede în toate situațiile. Fie că mergi mai tare sau mai lent, noul Civic se simte pur și simplu mai închegat, mai bine legat.

Vizibilitate

Honda Civic a renunțat la designul curajos al generației trecut. S-a cumințit, iar asta atrage după sine și câteva linii corecte, precum și o suprafață vitrată mult mai generoasă.

Spre exemplu, geamurile laterale au acum o dimensiune mai mare. Oglinzile sunt și ele bine proporționate, iar primul rând de montanți a fost împins cu 5 centimetri mai în spate, pentru o mai bună vizibilitate în viraje.

Luneta este destul de înclinată și asigură o vizibilitate minimală. Ultimul rând de montanți este și el generos și ar putea să te încurce la manevrele de parcare. Pe lista de dotări ai o cameră de marșarier oferită chiar din standard. Din păcate, calitatea imaginii nu este una foarte bună.

 

Tehnologie

Pe frontul tehnologic, lucrurile s-au îmbunătățit drastic, comparativ cu modelul precedent. Vorbim despre un instrumentar de bord digital complet, pe versiunile de top, și parțial digital, pe versiunile entry. De asemenea, avem un sistem multimedia cu ecran de 9 inch în orice configurație. Nu lipsește nici conectivitatea Android Auto sau Apple CarPlay, fără fir, tot în standard.

Calitatea ecranelor este bună și se cunoaște hardware-ul nou din spatele lor, răspunsul la comenzi fiind prompt. S-ar putea lucra un pic în plus pe partea de UX la sistemul multimedia, pentru a fi mai prietenos, dar deja despicăm firul în patru.

Sistemul audio de top este semnat de Bose și vine cu 12 difuzoare și un subwoofer în portbagaj, care mai reduce spațiul disponibil aici cu 6 litri. Se aude bine și ar fi recomandarea mea pentru audiofili.

O altă mențiune ar fi noile faruri cu tehnologie LED Matrix, care funcționează bine noaptea și care ar fi extrem de utile pentru cei care fac drumuri lungi și dese în afara localității.

 

 

Design

Oricum o dai, la capitolul design nu vei putea satisface pe toată lumea. Honda Civic a avut dintotdeauna clienții ei, fascinați de formele curajoase pe care le-a arătat fără rușine. Acest curaj și nonconformism au atras o nișă destul de specifică. Tocmai de aceea, e posibil ca acum, tocmai această nișă să reacționeze virulent la schimbările drastice făcute de designerii japonezi.

Pe a unsprezecea generație lucrurile par să fi fost aranjate mult mai sobru, mai elegant. Liniile agresive de pe vechiul model au dispărut, iar locul lor a fost luat de un conservatorism frate cu cel nemțesc. Până la un punct. Dacă Civic avea alură de japonez înainte, acum putem spune lejer că este european.

Din fericire, ai o gamă decentă de culori din care poți alege. Mai mult, în funcție de nivelul de echipare, ai acces la jante de 17 sau 18 inch, acoperiș care poate fi vopsit negru și capace de oglinzi în culoarea caroseriei.

Nu ne-a placut

  • Spațiul limitat pentru persoanele înalte în zona din spate
  • Prețul piperat comparativ cu rivalii
  • Oferirea unui singur tren de rulare

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (20)

  • Seriff
    Cu ce o fi masina asta mai buna decat varianta anterioara nu pricep, consumul e mai mare decat la orice diesel de exemplu, pretul e imens, viteaza maxima e penibila, practic o tehnologie inutila acest sistem hybrid, facuta doar ca sa taxeze clientul si mai mult.
    10 35
  • @Seriffule, oi fi tu serif dar daca traiesti in Ro pentru ce iti trebuie tie mai mult de 180 viteza maxima cand nici aia nu e legala.
    24 7
  • Tipul R
    Design din ce in ce mai Anodin.
    Cea mai "afrodisiaca" generatie a fost FK2.
    Interiorul parca e de Dacia Logan/Sandero, ca "arhitectura".
    8 16
  • Seriff
    @Alex are importanta, pai atunci sa coste 20.000 euro masina, pentru ca are performante mai slabe decat cele facute acum 20 de ani, nu conteaza ca merg eu sau nu cu 180 la ora, pe logica ta ar trebui toate limitate la 130 la ora, cat e limita maxima pe autostrada.
    8 13
  • Nici n am citit articolul. Am dat repede direct la comentarii sa mă lamentez pe aici.
    Presupun că la cat costa varianta full (vreo 40mii??) mai bun era civicul ăla de acu 2 generații , ăla made n Turcia cu motorul ăla cinstit de 1.8 aspirat. Era la vreo 15mii de euro. Întreb și eu ce reprezintă diferența de aproape 25demii. Cumva cumpărăm două mașini jumate ?
    7 11
  • Seriff omule ești cel mai tare. Așa gândeam și eu dar nu știam să o zic.
    Astia ne vând mașini mai proaste că acum zece ani la preț dublu
    8 10
  • in sfarsit exteriorul imi place maxim. la interior...au dat in bara cu portbagajul si locurile din spate.
    3 4
  • Cand am vazut primele poze mi s a parut ciudata si nu mi a placut. Acum dupa ce am vazut un milion de poze si 2 mil de reviews parca nu mai pare asa ciudata si a inceput sa mi placa designu. Inca n am vazut o pe viu. Pentru mine e destul de ciudat interesul atat de mare pentru masina asta. Inteleg ca e model nou, motorizarea inedita (pentru Honda cel putin) dar totusi...toata lumea vorbeste despre noul Civic :)
    6 4
  • Da , toată lumea vorbește...despre cat de scumpa e. Nu toți avem saci plini cu euro
    8 4
  • Pretul noului Civic e:HEV incepe de la 34.990 de euro, nu 33.000, asa cum se mentioneaza in randurile de mai sus. Si asta pentru versiunea Sport.
    Varianta Advance, adica cea din test, porneste de la 38.490 de euro, nu 33.000, asa cum se precizeaza in dreptunghiul din care aflam inclusiv ca aceasta masina este facuta pentru oras (se dezmembreaza pe autostrada?).
    PS: Cum este posibil ca un design punctat cu 4.5 stele sa treaca neobservat?
    15 1
  • Banditos
    Tre' sa fii intr-o dunga sa compari un model 2022 cu unul fabricat acum 20 de ani. Si ce poate exprima mai mult cunostintele unui individ oarecare cand evidentiaza "penibila" viteza maxima de 180km/h?
    13 4
  • Ca ne/le place unora sau nu, acest model a devenit una din cele mai bune alegeri din clasa compacta odata cu precedenta generatie si poate fi considerat cu usurinta la o analiza obiectiva poate cea mai buna alegere in clasa odata cu aceasta noua iteratie. Nu prea mai conteaza cum au ajuns sa iasa asa in fata in Europa sau de ce producatorii traditionali din Europa joaca atat de slab la aceasta clasa si de ce mai toti nu sunt in stare sa produca "mai multa masina" la aceasta clasa asa cum face Honda. Singurii sunt cei de la Skoda cu Octavia, dar in afara de dimensiunile/spatiul record , cele 2 nu au altceva aproape nimic in comun. Honda reuseste un compromis excelent in ce priveste forma caroseriei , spatiul, calitate ,felul cum se conduce si (de multi ani) toate acestea acompaniate si de motoare potente. Si parca nu te simti asa pacalit ca la alti producatori europeni cand te duci sa o cumperi , japonezii iti ofera toata masina din echiparile de baza , nu ca pe la noi , cu partiale, cu faruri sau stopuri care sunt doar jumate functionale , cu 'jde butoane jumate nefunctionale, cu diferente enorme intre bord, display , calitate ornamente, jante ,etc - intre echipari. Daca au reusit sa imbunatateasca ,asa cum scrie aici, sasiul si mai ales suspensia spate ( eu unul nu am fost impresionat de precedenta generatie , e zgomotoasa si firava daca ai ceva greutate pe spate) si sa puna un sistem media cu adevarat performant, atunci e mare lucru. Design-ul exterior e greu de comentat, pe mine nu ma deranjeaza, am ajuns la o varsta la care vechile iteratii imi pareau usor exagerate si puerile, e greu sa fii obiectiv aici. Dar pe partea de interior, cu tot cu update-ul evident al materialelor si tehnologiei , imi pare rau ca au parasit zona aia de "cockpit" asa cum era precedenta, care in opinia mea este/a fost unul din cele mai inspirate interioare ca si design in industrie ,nu imi aduc aminte sa ma fi simtit atat de bine la volanul unei alte masini . Cel mai mult ma deranjeaza ca au adoptat din pacate aceeasi solutie ca si multi alti producatori cu acel display media cocotat in varful bordului, e oribila solutia in opinia mea, dar ma rog, probabil multi nu vor fi deranjati de asta sau unora poate chiar le place. Au avut intr-adevar o problema cu felul de a trata tot ce este construit de la stalpul B in spate, zici ca era fabricata altundeva, materialele mult mai proaste , calitate de asamblare mult mai proasta , nu mai zic de portbagaj , care zici ca e o ...groapa si atat. Din ce vad aici pare ca nu prea au avansat la acest capitol si e pacat . Revenind la porbagaj, chiar daca nu pare prea mare, este foarte ok ca si capacitate si functionalitate din cauza deschiderii hatcback ,in ciuda caroseriei cu aspect de sedan , poate fi folosit la adevarata lui capacitate, un lucru pe care multi producatori refuza sa il inteleaga . Sunt foarte multi clienti care cauta un astfel de model care sa puncteze asa bine in clasa compacta la cele mai importante capitole si care au potenta sa dea cateva mii de euro in plus pt. asta. Da, este scumpa, foarte scumpa, dar toate sunt, nu doar acest model de la Honda. Insa clienti cu bani care vor o masina noua inca sunt destui, cel putin asa se pare .
    22 0
  • de acord cu tot ce zice @pipo: civic si octavia, desi diferite ca filozofie, sunt cele mai bune alegeri din clasa compacta traditionala, o clasa care totusi a ajuns in umbra compactelor de tip SUV/crossover, pentru motive mai mult sau mai putin intemeiate.

    am vazut pe viu civicul nou expus in holul unui mall si chiar arata foarte bine, pentru cine cauta stilul clasic elegant si fluid, care sa nu zgarie retina cu artificii inutile.

    1000 puncte bonus pentru implemetarea hayonului pe un format de caroserie tip sedan/fastback, la fel ca octavia.
    7 0
  • @Seriff "consumul e mai mare decat la orice diesel de exemplu" - arata-mi tu te rog un diesel de peste 180 de cai automat care consuma mai putin de 6 intr-un oras ca Bucurestiul si eu ma duc si il mananc, efectiv o sa musc din motorul ala.
    18 0
  • Eumeje
    M-am dat cu ea...că tot o lăuda lumea!
    Scumpă, foarte scumpă, dar....
    1. Am generația anterioară...1.5 turbo...etc.- mulțumit per total mai puțin intervalul de service....dar l-am înteles cumva.. !
    2. Idiot modul de schimbare a exploatării in mers. Adică schimbarea din normal în sport sau individual. Pe scurt
    ..am nevoie de sport - maximum la mașina asta și trebuie să "trag" de un selector amplasat pe consola centrală+ să urmez ce scrie pe unul din " cadrane"? De ce nu ai creat un buton pentru sport?
    3. Lipsa butoanelor de memorie scaun șofer!!! Măcar două poziții la banii asta....
    4. Scumpă....dar dacă aș putea trece peste faptul că diferența de la a mea (veche de doi ani) la civic hybrid e aproape cât un jazz sau yaris hybrid nou aș face schimbul mâine!
    5. PS: noul civic e super pentru cine î-și permite! Dă-te cu el și apoi decide!
    Peace! Mașina ta e cea mai bună...așa că stai cool!
    6 1
  • Andrei
    O masina fada, din toate punctele de vedere. Mai putin pretul, care e nesimtit. Platitudini jurnalistice, nu au curaj sa spuna ceva de rau, zici ca e reclama, nu un test drive. In rest, toate masinile au 4.5/5, se testeaza degeaba aici, asta va spun de ceva vreme.
    1 6
  • Seriff
    @Nelu Pantofaru, Passat 2017 cu 2.0 diesel 150 cp, consum 4% la drum lung, 6% in oras, autonomie 1300 km cu un plin testat personal.
    1 15
  • nu vorbim aici @seriff de mers batraneste cu ultimul plecat la semafor, ci de un condus "normal", prin bucuresti, unde ieri, motorul meu pe benzina a consumat12.8 % in 9 km, in 45 min, viteza medie 12. cu audi tdi scoteam 9-10. da, in afara si mie imi ia la 90km/h consum de 4.5-5, benzina, mers batraneste.
    per total, sunt curios la consum cu motorul asta, daca chiar ar scoate un consum mic in oras
    1 0
  • Serifule, iarasi, mai taie din ele... Inteleg ca Tecuci este oras, dar nu se compara bre cu Bucurestiul la ora 7. De altfel, passat-ul mentionat nu are nici peste 180 de cai si nici automat nu ai zis ca e. Mai incearca la altii, vezi poate gasesti pe unii la gradinita sa te creada.

    Uite iti las aici un link despre masina ta si discutii de consum intr-un Bucuresti aglomerat.

    https://vwforum.ro/topic/134524-consum-passat-b8/page/3/

    Nu e masina sa scoata mai jos de 8-9 in aglomeratie, dar tu ai reusit 6. Esti mai special :)
    8 0
  • Am dat comanda de Advance, nu e masina perfecta dar e impresionant sistemul hybrid, tinuta de drum, confortul interior, consumul/poluarea redusa in oras, dimensiunile bune pt o compacta, nici prea mare nici prea mica. Un adevarat briceag elvetian.
    Deranjant rezervorul de 40L doar, spatiul din spate pt pers inalte (dar nu voi avea prea multe) si ecranul central cam butucanos.

    Pretul e cam piperat, dar daca configurezi alte masini comparabile la aceleasi dotari ... pana si cu i30/ceed te duci pe la 30-32k, iar VAG cars sunt ridicole
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru