Drivetest Honda Civic
1.0 Benzina Turbo (VTEC) 129CP Aut Elegance NaviLuni, 16.04.2018
- Comenteaza
- Trimite pe:
Noi, românii, suntem înnebuniți după fast-food. Dar problemele de sănătate ne-au făcut să ne gândim serios la conceptul de slow-food. Noi, românii, iubim lucrurile accesibile. Dar evaluăm calitatea produselor despre care nu știm nimic după eticheta cu cea mai mare valoare. Noi, românii, ne iubim tare mult țara. Dar am început să ne facem vacanțele mai mult prin străinătate. Unii chiar au și rămas pe acolo.
Noi, românii, suntem înnebuniți după mașinile germane. Dar am început să le iubim și pe cele japoneze. Noi, românii, suntem înnebuniți după mașinile cu transmisie manuală. Dar traficul cotidian ne-a făcut să iubim din ce în ce mai tare transmisiile automate.
În rândurile de mai jos o să vedem dacă o mașină japoneză cu o pseudo cutie automată poate schimba percepția românilor. Intră în scenă Honda Civic cu un motor turbo de un litru și o cutie CVT.
Honda Civic
1.0 Benzina Turbo (VTEC) 129CP Aut Elegance Navi
- Pret de pornire 17.500 €
- Pret model testat 21.500 €
Motor / Transmisie
Despre noul motor turbo de un litru al celor de la Honda am tot scris în ultima perioadă. Chiar dacă fanii Honda au considerat downsizing-ul o blasfemie, motorul 1.0 turbo de 129 de cai putere ne demonstrează că Civic-ul poate fi o mașină mult mai plăcută și cu o adresabilitate mai mare.
Din păcate, în cazul versiunii 1.0 turbo cu transmisie CVT avem un cuplu motor mai mic cu 20 de Nm decât în cazul manualei. Sunt doar 180 de Nm, livrați de la 1700 de rotații, ceea ce face din Civic o mașină la limita voioșiei, destul de agilă în mediul urban, capabilă să-ți ofere acele impulsuri de care ai nevoie când vrei să te strecori. Cu toate acestea, bagajul de resurse nu este suficient pentru a face din Civic o mașină agilă și la viteze ceva mai mari. Așa că, după 100 de km/h, o să te rogi de japoneza ta să se miște ceva mai repede, mai ales atunci când ai decis să ocupi toate locurile din talon și toată capacitatea portbagajului.
Colac peste pupăză, Honda oferă și o transmisie CVT pentru acest motor. Nu e cea mai inspirată alegere din punct de vedere al spiritului dinamic. Simularea unor trepte atunci când ai nevoie de o retrogradare te aduce în fața unui zgomot deranjant, care nu vine la pachet cu o explozie mult așteptată. Simți că mașina se străduie să-ți ofere ceva mai mult, dar parcă nu e suficient.
Altfel, în mediul urban, CVT-ul își face liniștit treaba și te scapă de calvarul schimbării manuale a treptelor în traficul aglomerat.
Așadar, dacă vrei o automată pe motorul entry-level de un litru și 129 de cai putere ar fi bine să nu îți dorești un rafinament aparte. Zgomotul cutiei CVT este destul de intruziv, iar simularea treptelor de viteză nu este tocmai fericită. Pe lângă toate acestea, motorul cu trei cilindri are unele vibrații, cu care trebuie să te obișnuiești.
La finalul acestui capitol, trebuie să mărturisesc, cu vinovăție, că sunt anumite momente în care îmi place cum sună cei trei cilindri. Subliniez: anumite momente.
Consum
În ciuda comportamentului sâcâitor, o cutie CVT poate garanta un consum redus. Mai ales atunci când o asociezi cu un mod Eco, menit să mai taie din elanul mașinii. Iar o asemenea trăsătură este esențială în cazul unui motor pe benzină, fie el și de un litru.
Așa se face că această configurație a lui Civic ar trebui să fie cea mai eficientă. Și este. Insesizabil, dar este. De ce spun asta? Pentru că acest motor 1.0 turbo cu CVT este mai economic decât același motor cu manuală. Diferența este însă infimă: 5.0 litri în regim mixt, față de 5.1 litri, tot în regim mixt.
În traficul urban, Civic-ul de test s-a învârtit în jurul valorii de 9 litri/100 de kilometri. Ba chiar a scăzut sub acest prag atunci când am rulat mai mult noaptea prin București. În afara orașului, de la București până la Sinaia, alternând condusul economic cu cel normal, consumul a oscilat între 5 și 6.5 litri/100 de kilometri. Menționez că cei 5 litri au fost atinși într-un regim de condus extrem de eficient.
Revenind la media de consum oficială de 5.0 litri a versiunii testate, trebuie să vă spun că ea este mai bună decât a multor rivali din segment. Kia Cee'd, Ford Focus, Hyundai i30, Mazda3 și Nissan Pulsar, în configurații comparabile, consumă mai mult decât modelul japonez, chiar dacă, în unele situații, resursele sunt clar mai modeste.
Reușesc însă să scadă sub pragul de 5 litri/100 de km rivalii Volkswagen Golf, Seat Leon și Opel Astra. E drept că ultimii doi au și ei mai puține resurse, doar Golf fiind comparabil direct.
Performanţe
Honda Civic este una dintre cele mai agresive și sportive propuneri de design din segmentul compact. Prin urmare, odată ce te-ai urcat la volan, te aștepți să se ridice la înălțimea designului provocator. Nu e cazul versiunii noastre de test. Mda, vorbim de o ușoară formă fără fond, întrucât ai un motor mic și o cutie care face mai mult zgomot decât performanță.
Cu toate acestea, cele 10.8 secunde scurse în intervalul 0-100 de km/h îl ajută pe Civic să egaleze Kia C'eed și să bată Ford Focus, Nissan Pulsar și Opel Astra. Nu este însă suficient pentru a dovedi nume grele precum Seat Leon, Volkswagen Golf, Mazda3 și chiar Hyundai i30.
Interior
Interiorul lui Honda Civic e un loc primitor, care vine cu alte coordonate decât agresivitatea designului exterior. Dacă aș judeca după mulțimea spațiilor de depozitare și după utilitatea lor, aș putea spune că Civic e de fapt un monovolum.
Avem suport de sticle generos în toate cele patru portiere, avem o cotieră uriașă, spațiu berechet pe consola centrală și chiar o zonă cu încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile. Unde mai pui că în spatele consolei centrale se mai ascunde un spațiu. Cum se întâmpla la vechile modele Volvo, cu consola centrală fluidă.
Dincolo de practicalitate, Honda oferă un design destul de anost al planșei de bord, dar folosește materiale de calitate, unele dintre ele moi și plăcute la atingere. Pe locurile din spate se călătorește bine, întrucât japonezii oferă un spațiu generos la nivelul picioarelor.
Cât privește portbagajul, Honda s-a întrecut din nou pe sine și continuă filosofia inaugurată recent, care presupune foarte mult spațiu acolo. Sunt 478 de litri, o valoare de care nu se apropie nici unul dintre rivali.
Preţ de achiziţie
La prima vedere, Honda Civic ține prețurile sus, deși concurența din segmentul compact este acerbă, iar eticheta este un factor decisiv în alegerile pe care le fac românii. Există însă și la noi suficienți fani Honda, care știu ce se ascunde dincolo de prețul piperat.
Socotelile pentru un Civic nou încep de la 17.500 de euro, însă versiunea noastră, echipată cu motor turbo de un litru și cutie CVT, echipare de top Elegance Navi, ajunge să coste 21.500 de euro. Trebuie să ținem cont că, deși e un preț piperat, mașina vine cu toate dotările de care ai nevoie și pe care plătești bani grei în cazul celorlalți rivali.
Nu cred că are rost să vă spun că un Kia C'eed comparabil, cu motor de 135 de cai putere și automată cu 7 rapoarte, echipare City, este considerabil mai ieftin: 18.100 de euro. Un Ford Focus 1.0 Ecoboost de 125 de cai cu automată și echipare Titanium se apropie amenințător la 20.600 de euro.
Bineînțeles, e loc și de alegeri mai scumpe. Mazda3 2.0 benzină, cu transmisie automată și echipare Revolution ajunge chiar la 23.400 de euro. De asemenea, un Hyundai i30 cu echiparea de lansare Exclusive, motor de 140 CP și automată, sare de 22.000 de euro.
Nissan Pulsar rămâne o propunere accesibilă, cu motorul său de 1.2 litri, 115 CP, automată și echipare N-Connecta: doar 20.000 de euro. Nici Opel Astra nu se lasă mai prejos, echiparea Innovation pe motorul 1.0 benzină, turbo de 105 CP, cu automată, scoțând din buzunar 20.100 de euro.
Ajungem și la Seat Leon, o propunere destul de accesibilă, la 19.600 de euro, preț valabil pentru un motor 1.0 benzină, cu 115 CP, DSG și echipare Style.
L-am lăsat la urmă pe etalonul segmentului, Volkswagen Golf, care vine cu un motor de 1.5 litri benzină, cu 130 CP, DSG, echipare Highline și un preț de 22.100 de euro.
Siguranţă
EuroNCAP a luat la întrebări Honda Civic, iar rezultatele nu au fost chiar demne de spiritul japonez. Mai exact, compacta a primit doar patru stele, fiind depunctată pentru siguranța oferită pasagerilor copii. A primit doar 67 de procente pentru că au apărut probleme la nivelul capului pentru pasagerul copil de 10 ani, așezat pe locurile din spate: capul acestuia nu a fost protejat de airbagul cortină, iar rănile provocate au fost îngrijorătoare.
Au mai apărut slăbiciuni și în cazul testului de impact lateral, unde pasagerii spate au avut de suferit la nivelul pieptului. Chiar și așa, Civic a primit 92% pentru protecția adulților, un punctaj foarte bun la această categorie.
Honda nu a stat cu mâinile în sân și a remediat problema. EuroNCAP a efectuat retestarea și Civic a punctat mai bine la capitolul protecția pasagerilor copii. Mai exact, procentajul a urcat de la 67% la 75%. Nu este un rezultat spectaculos, dar îi ajută pe japonezi să ia cele 5 stele.
Restul punctajelor a rămas neschimbat: 75% pentru protecția pietonilor și 88% pentru sistemele de siguranță.
Civic este echipat cu șase airbaguri, frânare automată de urgență cu funcție de detectare a pietonilor și păstrarea benzii de mers.
Ţinută de drum
Honda a vrut să se asigure că Civic rămâne o mașină cu adresabilitate mare. Așa că nu a înclinat balanța către sportivitate sau confort. A preferat un echilibru plăcut, care îi permite japonezei să absoarbă mai bine gropile, să nu pară foarte rigidă și să nu transmită foarte multe în interior.
Suspensia îți oferă un sentiment premium, fiind bine izolată, fără zgomote neplăcute sau alte intruziuni.
Civic a avut de câștigat și din punct de vedere dinamic, având în vedere că mașina este disponibilă acum și cu suspensie spate Multilink. Pe viraje, Civic păstrează o consistență plăcută, cu un ruliu destul de bine estompat, și cu o senzație de siguranță.
Și direcția a fost calibrată la fel de echilibrat. Nu pare greoaie atunci când o utilizezi la manevre dificile în oraș. La drum lung ea păstrează o precizie decentă, însă nu transmite detalii despre suprafața de rulare.
Vizibilitate
Prima senzație pe care am avut-o atunci când am urcat în Civic a fost aceea că habitaclul este ușor întunecat. Suprafața vitrată nu este foarte mare, iar asta îți va crea la început o ușoară senzație de disconfort. În plus, ai nevoie de o mai bună acomodare cu formele și dimensiunile.
Luneta are valori decente, dar este separată de eleronul posterior. E cam aceeași senzație pe care am experimentat-o la vechiul Citroen C4 Coupe. Montanții incomodează și ei destul de mult, atât cei față, cât și cei spate.
Oglinzile laterale sunt bine proporționate, fiind capabile să completeze unele lacune ale vizibilității posterioare.
Tehnologie
Cu un ecran multimedia potrivit, Honda Civic ar putea avea unul dintre cele mai tehnologizate interioare din segment. Din păcate, ecranul de 7 inch și grafica sistemului multimedia nu alcătuiesc un pachet tehnologic impresionant. E drept că meniul este simplist, iar navigația 3D este ușor de folosit și plăcută. Însă, parcă în era în care totul avansează atât de rapid, grafica sistemului este una deficitară și deja învechită.
Funcția tactilă are un răspuns decent, iar interfața plictisitoare poate fi schimbată cu aplicațiile telefonului vostru mobil, întrucât există conexiune Apple CarPLay și Android Auto.
Situația este salvată și de ecranul digital amplasat în spatele volanului, care este și el ușor de folosit și are o grafică plăcută.
Lista dotărilor de bun simț oferite standard include comenzi pe volan, o cameră de marșarier cu o calitate destul de slabă a imaginii, senzori de ploaie și lumină, senzori de parcare, scaune încălzite și sistem audio cu opt difuzoare.
Design
Așa cum spuneam și mai sus, Honda Civic este una dintre cele mai atrăgătoare propuneri din segmentul compact. Partea frontală emană o agresivitate deosebită, este foarte coborâtă, vine cu o semnătură luminoasă interesantă și cu multe elemente de plastic negru lucios.
Profilul are și el o linie dinamică, iar posteriorul, deși nonconformist, este o pată de curaj pe care mulți o vor digera foarte bine. Cu tot cu stopurile sale LED ușor ciudate.
Pe lângă toate acestea, dacă adăugăm și culoarea Sonic Grey, perfect contrastată cu acele elemente negre lucioase, Civic se transformă rapid într-o apariție interesantă.
Ne-a placut
- Economia oferită
- Portbagajul generos
- Spațiile de depozitare
- Designul exterior
Nu ne-a placut
- Designul anost al interiorului
- Grafica sistemului multiedia central
- Cutia CVT
Date tehnice - Honda Civic 1.0 Benzina Turbo (VTEC) 129CP Aut Elegance Navi | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Honda
-
Potrivit celor mai recente informații, Honda NSX va primi o nouă generație, dar aceasta va fi pur electrică. Debutul este programat pentru 2027-2028. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul japonez de automobile a confirmată că versiunea de serie a conceptului Prelude, prezentat anul trecut, va fi disponibilă în Europa. Conceptul va fi prezent la Festivalul Viteze de la Goodwood. (Marti, 09 Iulie)
-
Mugen a prezentat o serie de elemente aerodinamice dezvoltate special pentru noua Honda Civic Type R. Acestea îmbunătățesc apăsarea aerodinamică a mașinii cu 25%. (Miercuri, 08 Mai)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie)
-
Honda prezintă noul CR-V e:FCEV sau, cu alte cuvinte, o versiune plug-in hybrid alimentată cu hidrogen. Momentan este disponibilă doar în SUA, dar s-ar putea să ajungă și pe piața din Japonia. (Miercuri, 28 Februarie)
Crezând că am o impresiei personală eronată am urmărit teste efectuate și de către alte publicații și specialisti iar concluziile au fost cu totul altele. Deci părerile diferă destul de mult și acest lucru poate nu aduce decât confuzie legat de acest model prin prisma comparativă a rezultatelor diverșilor testatori cât mai ales comparativului cu modele concurente lucru care nu face bine educației cumpărătorului auto din România.
Poate multi nu va dati seama cata tehnologie si dotari sunt in acest nou model, dar si mai important cat de spatios este. Urcati-va doar intr-unul, ridicati cotiera si o sa observati ca va intra toata mana (cu tot cu cot) in spatiul disponibil. Portbagaj iarasi, no comment - excelent.
Japonezele nu au avut niciodata o calitate a materialelor extraordinara, nici insonorizare reusita. Dar au fost foarte foarte rezistente in timp.
Exemplu toate Skodele si VW cu manere gumate coapte si zgariate dupa 4-5 ani. N-o sa vezi asa ceva intr-un Civic.
Cat despre preturi, pentru dotari identice doar Hyunday/Kia se poate compara. VW, Skoda, Mazda, Seat sar mult calul odata ce incepi sa bifezi optiuni.
Prin 2007 cumparai Octavia 2 Elegance TDI pe la 18.000 euro , acuma un cotet ca fabia cu niste dotari ajunge sa sara de 20.000euro.
Pentru mine exista japoneze si masini germane + alea americane.
A mers un prieten cu o alfa la service si se scarpinau aia in cap.