Joi, 06.06.2024
- Comenteaza
- Trimite pe:
În istoria lui de 60 de ani, împliniți chiar anul acesta, Ford Mustang a fost un simbol al industriei auto americane, al cărui renume a depășit cu mult granițele continentului nord american.
Dacă ar fi să fim puțin cârcotași, au fost și două excepții, adică a doua și a treia generație, despre care până și cei de la Ford recunosc că nu au fost cele mai strălucite. Dar în ultimii ani au început să fie tot mai căutate de nostalgici, așa că tot răul spre bine.
Odată cu debutul celei de-a șasea generații, Ford Mustang a început să fie un model comercializat la nivel global și astfel a cunoscut succesul la scară mondială. În prezent vorbim despre a șaptea generație și despre cea mai vândută mașină sport din lume.
Automarket a fost invitată la Nisa pentru a conduce cea mai nouă generație Mustang, prezentă pe tărâm francez în versiunea GT, coupe și Cabrio, dar și în versiunea de top Dark Horse. Oricât ne-ar fi plăcut să conducem o decapotabilă pe Coasta de Azur, vremea nu a ținut deloc cu noi, așa că am optat direct pentru un Mustang Dark Horse.
Să o spunem pe aia dreaptă, probabil și dacă erau 30 de grade cu soare din plin, tot pentru acest huligan am fi optat. Da, huligan, ai citit bine. Acest cuvânt descrie cel mai bine noul Mustang Dark Horse și, mai mult, acest cuvânt te descrie pe tine atunci când te afli la volanul lui.
Pentru că oricât te-ai abține, degetul ți se duce inevitabil pe setarea cea mai agresivă a sistemului de evacuare, retrogradezi transmisia manuală, iar sunetul intoxicant al motorului V8 începe să îți inunde timpanele, orașul, țara, planeta, galaxia.
Când treci cu un Mustang pe stradă, Dark Horse sau nu, cred că le faci tuturor ziua mai bună.
Acum, de ce Dark Horse? Sincer să fiu, nu m-a convins explicația dată de Ford, așa că mi-am format propria teorie, care mi se pare mai potrivită în acest context. Nu mă pot gândi la o altă mașină care să îți transmită, imediat cum te urci la volan, mesajul "Welcome to the dark side".
PREZENTAREA VIDEO A NOULUI FORD MUSTANG DARK HORSE
Ford Mustang
- Pret de pornire 67.900 €
- Pret model testat 69.400 €
Motor / Transmisie
După o perioadă de rătăcire, pentru că altfel nu știu cum să o descriu, în care a oferit motorul de 2.3 litri EcoBoost, Ford a revenit pe calea cea dreaptă și a eliminat propulsor turbo din oferta lui Mustang. Singura variantă rămâne, așadar, unitatea V8 de 5.0 litri, aspirată natural.
Motorul se află acum la a patra generație și odată cu ea a primit câteva îmbunătățiri, inclusiv admisie dublă și clapetă de accelerație dublă.
Deci, fie că îți comanzi un Mustang GT, Fastback sau Cabrio, fie că optezi pentru un Mustang Dark Horse, sub capotă se va regăsi, întotdeauna, un V8. Desigur, există câteva diferențe între cele două motorizări.
Ambele au la bază unitatea botezată Coyote, dar versiunea Dark Horse vine cu interne schimbate, inclusiv axele cu came, și cu circuite suplimentare de răcire pentru motor, transmisie și diferențialul spate. În teorie, toate aceste modificări ar trebui să facă propulsorul V8 de pe Dark Horse mult mai puternic.
Și îl face, dacă locuiești în Statele Unite ale Americii. Pentru că acolo, Mustang Dark Horse oferă 500 de cai putere.
Numai că, în Europa, din cauza normelor de emisii mult mai dure, inginerii Ford au fost nevoiți să cumințească propulsorul de 5.0 litri, aspirat natural. Așa se face că versiunea Dark Horse oferă, pe Bătrânul Continent, 453 de cai putere și 540 Nm.
În tot acest timp, motorul V8 de pe Mustang GT este capabil de 446 de cai putere.
Desigur, motorul V8 de pe Dark Horse înseamnă mai mult decât cifre pure. Este mai rezistent și răspunde mai rapid la fiecare apăsare mai hotărâtă a pedalei de accelerație, să menționăm doar câteva avantaje.
Motor aspirat natural înseamnă fără turbo lag. Și, să îți spun sincer, este o adevărată plăcere să te joci cu turațiile V8-ului. La circa 2.000 de rotații pe minut, propulsorul este chiar cuminte și destul de silențios. Cât de cuminte și de silențios poate fi un V8 de 5.0 litri.
Apoi, pe măsură ce cresc turațiile, devine și el mai zgomotos. Ei bine, această cumințenie se cam termină odată ce turometrul indică 4.000 de rotații pe minut. De aici și până la linia roșie, care intervine pe la 7.500 de rotații pe minut, urmează un concert de-a dreptul sublim și o experiență care îți pune imediat zâmbetul pe buze.
Motorul trage liniar, trage tare și trage extrem de bine. Și cum "there is no replacement for displacement", vorba americanului, chiar și dacă te afli în treapta a treia, la 40 de km/h, și calci pedala de accelerație, propulsorul V8 se poartă ca și cum ar fi ceva normal.
Fără a zăbovi și fără vreun semn că are nevoie de o viteză inferioară pentru a pune în mișcare cele 1.837 de kilograme ale mașinii.
Nu pot decât să mă gândesc că va veni o vreme când astfel de motoare se vor putea admira doar în muzee. Deja poți număra pe degetele de la o singură mână mașinile de ultimă generație care mai ascund o asemenea capodoperă sub capotă.
Dar, pentru că ne putem bucura de ele, eu zic că oricine ar trebui să conducă, măcar, odată un V8 aspirat natural. American.
Și apoi avem transmisia. O altă componentă care contribuie, decisiv, la emoțiile pe care ți le transmite un Mustang Dark Horse. Opțional, modelul american poate fi echipat cu o transmisie automată cu 10 rapoarte.
Dar nu văd de ce ai bifa-o, atâta timp cât ai, în standard, o cutie de viteze manuală cu 6 rapoarte, precise, care îți dau ocazia să experimentezi toată plaja de turații. Ca să nu mai spun că schimbătorul de viteze (cu o cursă foarte scurtă), de mici dimensiuni și cu un ornament rotund, metalic, se simte extraordinar în mână.
De asemenea, vorbim despre o transmisie foarte "elastică", în sensul că, pe un drum de munte, am folosit cel mai des viteza a doua și a treia, și ajungeam cu o foarte mare ușurință la 100 de km/h.
Ca să nu uit: cutia de viteze are funcție Rev Match. Pe scurt, saltă turația la schimbarea într-o treaptă inferioară pentru a egala viteza de rotație a motorului cu viteza de rotație a transmisiei. În acest fel sunt eliminate pe cât posibil smuciturile. Și, în cazul lui Ford Mustang, obții și un "răcnet" scurt al motorului V8.
Și versiunea GT poate fi comandată cu o transmisie manuală. Dar este vorba despre o cutie de viteze Getrag, care are câteva slăbiciuni, mai ales dacă este abuzată.
În schimb, pe Mustang Dark Horse a fost instalată o transmisie Tremec. Mult mai rezistentă și mult mai potrivită pentru a fi utilizată pe circuit. Pentru că, până la urmă, doar aici poți experimenta, la maxim, potențialul mașinii.
Consum
Consumul unui Ford Mustang Dark Horse nu se măsoară în litri/100 de kilometri, ci în zâmbete/100 de kilometri. Dacă luăm în calcul doar al doilea criteriu, atunci poți spune că modelul american este perfect.
Dar, dacă ești un om al cifrelor, situația se schimbă puțin. Pentru această versiune, Ford declară un consum de 12.2 litri/100 de km.
Primii câțiva kilometri i-am petrecut într-un trafic sufocant, agravat cumva și de ploaia torențială. Tocmai de aceea, consumul indicat de computerul de bord a fost de 30 litri/100 de km.
Apoi, traficul s-a mai relaxat și am ieșit pe o mică porțiune de autostradă, unde am putut să circulăm și cu viteza a 6-a.
Consumul scăzuse, în acest moment al testului nostru, la circa 19-20 litri/100 de km. Dar apoi a urmat un drum montan, virajat, cu toate ingredientele pentru o zi de vis.
Cifrele au început să nu mai aibă nicio însemnătate. Până la punctul de întâlnire, aflat în vârful muntelui, am parcurs 81 de kilometri, cu o viteză medie de 30 km/h, iar consumul a fost de 21.4 l/100 de km.
Coborârea până la hotel a fost, din nou, presărată cu multe momente de neuitat. Tocmai din acest motiv, consumul a urcat, pe traseu, la peste 23 l/100 de km. Dar, când am ajuns la destinație, se stabilizase undeva la 22.7 litri/100 de km.
Performanţe
Cei 7 CP pe care îi are în plus Ford Mustang Dark Horse, comparativ cu Mustang GT, nu ajută foarte mult dacă ne referim strict la cifrele de accelerație.
Dacă Mustang GT (transmisie manuală) atinge 100 de km/ în 5.3 secunde, Mustang Dark Horse ajunge la aceeași viteză în 5.2 secunde. Tot atunci când este bifată transmisia manuală.
Viteza maximă este, în acest caz, de 263 de km/h. În schimb, dacă optezi pentru un Mustang Dark Horse cu transmisie automată, viteza maximă ajunge la 250 km/h, dar repriza 0-100 km/h durează 4.4 secunde.
Aici lucrurile se complică puțin pentru că, teoretic, după dispariția unor modele ca Chevrolet Camaro și Dodge Charger, Mustang a rămas fără rivali. Așadar, nu prea avem cu ce să-l comparăm.
Interior
În cazul noii generații Ford Mustang, adevărata revoluție se întâmplă la interior. În primul rând datorită ecranelor duble despre care vom vorbi puțin mai încolo. Ele au preluat și majoritatea funcțiilor, tocmai de aceea numărul butoanelor fizice a fost redus la minim.
Da, americanii ar fi putut acorda puțin mai multă atenție la câteva detalii, finisaje și așa mai departe, dar, până la urmă, nu despre asta este vorba într-un Mustang. Spre exemplu, butonul de pornire/oprire a motorului pare din alt film, ca să nu nu folosesc termenul "ieftin".
Materialele utilizate în habitaclu sunt plăcute la atingere și sunt destul de diversificate. Ai imitație de piele și piele naturală (inclusiv pe volan), microfibră și ornamente din plastic care imită fibra de carbon.
Dacă ar fi utilizat fibră de carbon reală, cred că prețul de achiziție era altul.
Acum, pentru că vorbim despre un Mustang Dark Horse, la interior ai câteva elemente specifice. Cum ar fi cusăturile contrastante, albastre, pragurile inscripționate cu numele modelului și tapițeria scaunelor din piele ecologică și „piele întoarsă”.
Scaunele față sunt confortabile și au un suport lateral destul de bun. Însă, opțional, noul Mustang poate fi echipat și cu scaune sport Recaro. Ele sacrifică puțin confortul.
În ceea ce privește spațiile de depozitare, buzunarele portierelor sunt decente, în sensul că încape o sticlă de apă, de 0.33 litri și un pachet de biscuiți, de pildă. Tunelul median integrează două suporturi pentru pahare și o cotieră, din nou, decentă ca spațiu.
Portbagajul are o capacitate de 408 litri, așadar deloc rău. În plus, un reprezentant al mărcii americane care ne-a însoțit în această deplasare spunea că a avut, timp de o săptămână, un Mustang Dark Horse și, după ce a rabatat bancheta, a putut să transporte, lejer, bicicleta.
Teoretic, Mustang poate transporta 4 pasageri, cu mențiunea ca cei din spate să fie ori copii, ori să fie foarte scunzi. Pentru că o persoană cu o înălțime normală nu văd cum ar putea sta pe locurile din spate. Nu mai zic că am încercat, și chiar am stat pentru câțiva kilometri în spate, dar nu este o experiență pe care aș mai repeta-o.
Nu numai că genunchii îmi erau lipiți de scaunul din dreapta, care era împins maxim în față, dar cea mai mare problemă am avut-o cu spațiul la cap. Inexistent, practic. Dacă lua colegul o denivelare mai sănătoasă, să spunem doar că luneta nu mai era întreagă.
Preţ de achiziţie
Noul Ford Mustang este cel mai accesibil V8 pe care îl poți cumpăra. Și cu asta cred că am spus tot.
Versiunea GT pornește, în România, de la 55.900 de euro. Pentru un Dark Horse trebuie să scoți din buzunare de la 67.900 de euro în sus.
De pildă, exemplarul condus de noi a costat 69.400 de euro, având în vedere că a fost vopsit într-o nuanță exterioară specială, care atrage după sine instalarea unui pachet opțional.
Siguranţă
În lipsa unei testări Euro NCAP, nu ne rămâne decât să trecem în revistă sistemele de siguranță și asistență cu care vine echipat, în standard, noul Ford Mustang.
Lista include, printre altele, Blind Spot Information System cu funcție Cross-Traffic Alert (funcție de frânare), Lane-Keeping System și Pre-Collision Assist cu Automatic Emergency Braking.
Ţinută de drum
Lungimea, lățimea și, mai ales, raza de bracaj mare, nu te prea îmbie să conduci noul Ford Mustang Dark Horse în oraș, în trafic bară la bară și pe străduțe înguste.
În prima parte a testului nostru am avut fix aceste condiții și nu pot spune că mașina nu s-a descurcat bine. Dar trebuie să fii mult mai atent la tot ce te înconjoară, iar în acest fel pierzi din vedere ce înseamnă cu adevărat un Mustang.
Mai mult, după câteva minute bune petrecute în aglomerație, ambreiajul cam începe să se răzbune pe piciorul tău stâng.
La fel ca și calul neîmblânzit după care este denumit, Ford Mustang este o mașină făcută pentru drumuri lungi. Un GT, dacă vrei. Da, îl poți conduce și pe autostradă, unde nu vei fi foarte deranjat de zgomotul de afară, dar locul ideal unde te poți bucura de el este pe drumurile montane. Sau pe circuit, dacă ai ocazia.
Pentru a fi cu adevărat fericit atunci când pui la treabă cei 453 de cai putere ai nevoie de două lucruri: un drum liber și benzină nelimitată.
Poate că, pe viitor, vom avea ocazia să conducem mașina și pe circuit, dar până atunci ne rămâne doar experiența trăită pe drumurile montane din apropierea Coastei de Azur.
În acest cadru idilic am condus noul Mustang Dark Horse. Nu am avut timp să admirăm peisajele prea mult, pentru că am fost prea ocupați să ne bucurăm de tot ce are de oferit un muscle car american, cu motor V8, aspirat natural, transmisie manuală și roți motrice spate.
În sarcină, mașina se "lipește" de asfalt și are o poftă nebună de viraje. Roțile late fac ca aderența să fie foarte bună, chiar și pe asfalt ud. Pentru că ai un motor mare și greu pe puntea față, comportamentul subvirator este prezent, dar nu îți strică experiența.
Spatele fiind mai ușor, te-ai aștepta ca pe frânări violente să îți dea câteva emoții, dar nu este așa. În schimb, urmărește foarte bine roțile față și așează mașina pentru ieșiri fulgerătoare din viraj.
Suspensia este destul de rigidă, fiind calibrată special pentru versiunea Dark Horse și pentru "abuzurile" la care va fi supusă. Această rigiditate te ajută foarte mult atunci când "arunci" mașina de colo colo și nu este prea deranjantă atunci când vrei să conduci relaxat.
Este până la urmă un Mustang pregătit special pentru circuit.
Direcția este precisă, lucru care desăvârșește întreaga experiență. Toate simțurile mașinii se ascut și mai mult atunci când selectezi modurile de condus Sport sau Track.
În oricare mod de rulare te-ai afla, mașina asta te încurajează să păcătuiești. Din fericire ai la dispoziție un sistem de frânare de înaltă performanță, cu etriere cu 6 pistoane.
Vizibilitate
Oglinzile exterioare nu stricau să fie puțin mai mari, dar integrează totuși un senzor de monitorizare al unghiului mort, astfel că nu emoții atunci când vrei să schimbi banda de rulare.
De asemenea, montanții B și C sunt destul de groși, tocmai de aceea vizibilitatea este puțin cam afectată, mai ales pe diagonală.
Luneta, în schimb, este bine proporționată astfel că vezi tot ce te interesează în spate.
Tehnologie
Așa cum spuneam, de revoluția de la interior se fac "vinovate", în primul rând, cele două display-uri. Primul are o diagonală de 12.4 inch și integrează instrumentarul de bord digital, iar cel de-al doilea are 13.2 inch și pe el rulează sistemul multimedia SYNC 4. Ambele ecrane sunt integrate într-un ansamblu orientat către cel de la volan.
Instrumentarul de bord, complet digital, este configurabil și afișează clar toate informațiile necesare pentru condus. Includ și câteva animații, spre exemplu atunci când treci prin cele 6 moduri de rulare. Acestea sunt Normal, Sport, Track, Slippery, Drag Strip (ideal pentru curse de accelerație) și Custom.
Sistemul multimedia SYNC 4 suportă conexiune wireless Apple CarPlay și Android Auto și integrează un software Unreal Engine 3D. Gamerii vor ști la ce ma refer. Dar, chiar și așa, am observat o ușoară sacadare a sistemului.
Pentru încărcarea telefonului mobil ai la dispoziție o zonă de încărcare prin inducție și două port-uri USB. În plus, este prezentă și o priză la 12V.
Noul Mustang Dark Horse integrează și tehnologie care nu se vede, dar se simte. Spre exemplu, sistemul Active Valve Exhaust înseamnă, pe scurt, că ai 4 moduri pentru sistemul de evacuare, inclusiv unul silențios, pentru momentele în care pornești mașina dimineața și nu vrei să trezești tot cartierul.
Al doilea este cel normal. Al treilea este modul Sport, iar al patrulea este modul Track, care deschide la maxim clapetele sistemului de evacuare și îi permite motorului V8 să urle din toți plămânii.
Mi-ar fi plăcut, totuși, ca acest mod Track să nu inunde habitaclul cu atât de mult zgomot artificial de evacuare, "infuzat" prin boxele sistemului audio semnat de Bang&Olufesen.
Apoi, ai suspensia opțională MagneRide, care monitorizează condițiile suprafeței de rulare de 1.000 de ori pe secundă și face ajustările necesare, pentru un control și un confort ridicat.
De pildă, atunci când treci printr-o groapă, suspensia MagneRide nu lasă roata să coboare, tocmai pentru a evita acel șoc pe care, știm cu toții, îl simți până în cea mai mică celulă.
Design
Ford nu a modificat radical designul noii generații Mustang. Și bine a făcut. Vorbim, mai degrabă, despre o evoluție a design-ului versiunii anterioare, cu o serie de influențe de la primul model, prezentat în urmă cu șase decenii.
Le regăsim la nivelul grilei frontale, la așa numita linie de caracter (traversează toată lungimea mașinii) sau la nivelul portbagajului.
Stopurile cu 3 elemente, specifice modelului Mustang, au fost păstrate și mai mult, filozofia lor de design a fost transpusă și la nivelul luminilor de zi din față. Și acestea integrează acum tot 3 elemente.
În plus față de elementele "standard" de design, Mustang Dark Horse plusează cu o grilă frontală exclusivă, cu prize de aer asemănătoare cu ce am văzut în trecut pe Mustang RTR, elemente aerodinamice mai agresive, jante negre de 19 inch și un eleron mai îndrăzneț.
Tot în partea din spate există un difuzor de aer proeminent și 4 terminații, vopsite în negru, pentru sistemul de evacuare.
Nu în ultimul rând, paleta de culori exterioare include nuanțe ca Alb Oxford, Albastru Artisan, Albastru Grabber, Albastru Vapor, Albastru Ember (ca și mașina testată de noi), Gri Carbonized, Dark Matter, Negru Absolute și Roșu Race.
De menționat că dacă bifezi nuanța exterioară Albastru Ember, pentru care nu plătești în plus, primești și pachetul Dark Horse. Acesta adaugă 1.500 de euro la nota de plată și include un plafon negru și etriere vopsite în Albastru Notorious cu logo Albastru Grabber.
Ne-a placut
- Motorul V8
- Transmisia manuală
- Ținuta de drum
Nu ne-a placut
- Vizibilitatea redusă pe diagonală
- Spațiul limitat în spate
Ştiri despre Ford
-
Constructorul american de automobile schimbă șeful calității. În 2024, Ford a operat 62 de rechemări în service, iar costurile de garanție au crescut cu 800 de milioane de dolari. (Vineri, 20 Decembrie)
-
În cadrul unui eveniment care a avut loc la Craiova, departe de ochii curioșilor, Automarket a avut ocazia să vadă noul Ford Puma Gen-E sau, cu alte cuvinte, pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. Nu lipsește clipul de prezentare. (Marti, 03 Decembrie)
-
Mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid. Chiar dacă am auzit, des, acești termeni în ultimii ani, unii încă nu știu exact ce înseamnă și care sunt avantajele și dezavantajele fiecărui sistem de propulsie de generație nouă, să le spunem așa. Fix misterul acesta încercăm să îl elucidăm în acest articol, dar nu doar teoretic, ci și aplicat, cu ajutorul noilor Ford Puma mHEV facelift și Kuga PHEV facelift. (Vineri, 29 Noiembrie)
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul american de automobile anunță o nuanță exterioară nouă pentru Mustang 60th Anniversary. De asemenea, Ford plusează cu o grafică retro pentru instrumentarul de bord digital. (Luni, 19 August)
Ce să zic, un pur sânge adevărat, iar V8-ul cred că sună bestial.
Un M240i consuma in carte 8,5 si real in jur de 12-13, indiferent de ce aglomeratie prinzi sau oricat de sportiv l-ai conduce. In ciuda designului flamboaiant si a legendei fabricate in jurul acestei masini odata cu aparitia in filmul din 1968 cu locotenentul Bullitt, masina asta ramane pentru mine o caricatura, iar pentru mecanicii care le tot repara, o catastrofa dar si o mana cereasca in acelasi timp.
Vrei senzatia de putere, atunci opteaza nu pentru asta, ca sa nu se vada ca ai luat-o de saracie, ci la bani similari, alege un M240i de 1-2 ani vechime, sau chiar nou daca iti permiti. Ingroapa Mustangul nu doar la performante, dar si la maniera rafinata in care se conduce si la calitatea fabricatiei. Am zis doar M240i, un M2 ar fi deja prea mult, l-ar umili prea tare. Motor B58, definitie a eficientei si fiabilitatii, nu pocnitoare de Ford care n-are nimic in comun cu eficienta si cu rezistenta materialelor.
"Pai trebuie sa mananca si gura lor ceva, mo!"
Compari un motor de 3 litri twin turbo cu unul de 5 aspirat, care e aproape cât unul de Saviem. Bine, dacă știi ce înseamnă Saviem. Apoi te miri că mănâncă nu-știu-cât-la sută. Prietene, e ca și cum ai compara dude cu pepene galben. Sau, ca să păstrăm discuția la motoare, cum ai compara un motor de matiz 0.8 cmc cu Mazda de 2 litri, hai, fie, aspirate amândouă.
Lasand la o parte performantele dinamice inferioare si consumul neverosimil de mare pentru secolul asta, cilindreea mare de la Mustang sa zicem ca ar avea o oarece justificare daca ar aduce macar un plus de fiabilitate. Cum ar zice unii, da' bre o sa fie durabil motorul, ca e mare si merge relaxat. Bullshit, cand el sta mai mult in service la reparatii decat pe sosea, care mai e relevanta sau avantajul ca are 5 litri in loc de 3?
Si imi spun parerea pentru ca cunosc situatia foarte indeaproape, in Bucuresti sunt doua ateliere nu as zice specializate, ca n-ai ce specializare sa faci pe Mustang, ci mai degraba in jurul carora s-a format o comunitate a posesorilor de Mustanguri mai noi, mai vechi. Mergi acolo sa descoperi ce inseamna calitate la Ford Mustang, sa vezi ce materiale ordinare folosesc in motoare. Vei vedea la standuri motoare intregi din cele noi de 5 litri explodate la propriu, axe cu came si arbori deformate sau rupte in mers, cilindri ovalizati, cu peretii rosi din cauza segmentilor, pompe de ulei si apa picate dupa cateva mii de km, distributii noi distruse fara motiv, galerii care se deformeaza si trag aer fals, strica amestecul stoichiometric si distrug apoi catalizatoarele, pinioane cu dintii sparti la cutiile de viteze, innecate de pilitura si resturi metalice, motoare de 4,6 de generatie anterioara distruse de consumul de ulei, Ecoboosturi de 2.3 cu problemele tipice de Ecoboost si vei afla si parerea mecanicilor care lucreaza la ele.
Cu ce te-ar mai incalzi designul masinii daca ai parte de toate problemele astea? Eu nu mai am nimic altceva de zis, fiecare e liber sa faca ce vrea cu banii lui si sa ii cheltuie cum crede.
Ford, un brand cu atatea carențe la capitolul motoare, cum oare a reusit sa castige 24H Le Mans, si destul de recent, avand la dispozitie mult hulitul EcoBoost?
https://www.carscoops.com/2024/04/2024-dark-horse-mustang-engulfed-in-flames-after-stuck-clutch/
https://www.carscoops.com/2024/06/manual-2024-ford-mustang-dark-horse-and-gt-recalled-over-clutch-line-fire-hazard/
Asa o fi la oras, dar asta nu inseamna neaparat ca asa ar si trebui sa fie.
Noroc ca de-a lungul timpului au mai existat si penibili, ca altfel cine stie... poate ca si in ziua de azi tot prin pesteri ne-am fi dus traiul.
Dar sa am banii, nu mi-as lua un Mustang. Din ce imi aduc aminte, Ford avea probleme majore cu motorul si la Focus ST.
Nu as compara performantele la LeMans cu viata reala. Obiectivele sunt complet diferite. Acolo este reclama, pe strada este economie, este business as usual, in sensul ca nu mai lucreaza crema cremelor pe masini si nici bugetele nu sunt la fel de mari.
Când ziceam de sunet mă refeream la altceva, dar n-ai de un' să știi.
Stai liniștit că nu o să ai ocazia să auzi vreun V8 cum sună. In niciun caz nu te deranjează mai mult decât vreun autobuz, tir sau basculantă. Nu prea
ești obișnuit cu viața la oraș, asa-i? Ai varianta
dopuri pentru urechi, căști sau, vorba lui Seriff, ia drumul pădurii.
cu un pic de consideratie pentru cei din jur ai fi priceput de la bun inceput ce-am vrut sa zic. oricum, de la serif ma asteptam la un raspuns marlanesc, dar de la tine nu.
viata la oras? pai daca reperul vostru de viata la oras e vacarmul tipic romanesc/oriental, imi pare rau sa va informez ca traiti o viata amara si de foarte slaba calitate. v-ati obisnuit cu traiul prost si considerati normal sa fiti permanent agresati de factori externi nocivi precum poluarea aerului sau poluarea fonica. nu cunoasteti alternativa. probabil daca ati ajunge intr-o viena, oslo sau copenhaga ati muri in lipsa agitatiei. in fine, fiecare isi merita soarta.