Drivetest Ford Focus ST

Focus ST 2.3 EcoBoost 280 CP Man
Ford Focus ST zoom
de Andrei Știrbu
Joi, 25.07.2019
Fuga de compromis

Ford și-a creat o scară a performanței pentru modelele sale. Cea mai de jos treaptă este reprezentată de cele care inspiră performanță — și se referă, de fapt, la pachetele estetice ST disponibile pentru modelele de bază. Următoarea este denumită Enhanced Performance, treapta unde găsim Focus ST și Fiesta ST și care descrie versiuni îmbunătățite ale modelelor standard.

Pragul următor, Pro Performance, este ocupat de mașini care, prin construcția lor, înclină puternic către performanță: SVT Raptor, Mustang, Focus RS. Vârful este dedicat exclusiv lui GT, din motive lesne de înțeles.

Cel mai răspândit nume pe această scară este Focus, un model care poate, prin natura sa, să se adapteze oricărei nevoi, fie că ești în căutare de o familistă frugală, de un daily driver cu caracter sau de o mașină pentru dus copiii la școală/drift.

Fiecare dintre misiuni e dificilă în felul său, însă cea cu care a fost însărcinat noul Focus ST pare cea mai grea: trebuie să fie pregătit ofere, în egală măsură, performanțe tahicardice și confort îndestulător pentru întreaga familie.

Am răspuns invitației Ford de a testa noul Focus ST în sudul Franței, pe mai toate tipurile de drumuri publice. Mai jos găsiți concluziile noastre.

Ford Focus ST
Focus ST 2.3 EcoBoost 280 CP Man

  • Pret de pornire n/a €
  • Pret model testat n/a €
  • Taxa auto n/a €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Oferta de motorizări Ford pentru noul Focus ST cuprinde două unități, foarte diferite una de alta — și nu doar prin prisma combustibilului folosit: un diesel de 2.0 litri și o "benzină" turbo de 2.3 litri. 

Diferența cea mai mare este resimțită la pedală, firește: dieselul vine cu 190 CP și 400 Nm care se fac simțiți încă de la 2000 rpm, în timp ce EcoBoost-ul trimite către roțile față 280 CP și 420 Nm. În cele ce urmează vom pune accent pe cea de-a doua variantă, din motive probabil evidente: este ST-ul alături de care ai vrea să-ți împarți viața între dusul copiilor la școală, cumpărăturile de la supermarket și sesiunile pe circuit.

Primul contact pe care l-am avut cu Focus ST a fost de fapt cu un o versiune diesel Wagon, genul de diesel vioi și încăpător de care te atașezi imediat, pentru că îți oferă un pachet îndestulător: consum mic, vitalitate și, cu un portbagaj de 608 litri, mai mult spațiu. Din fericire, această versiune sexy de caroserie este disponibilă și cu motorul de 2.3 litri.

Motoarele pe benzină din testul efectuat la Nisa au fost hatchback-uri colorate țipător, ca nu cumva să le confunzi cu o mașină plictisitoare. Un lucru de care te convingi însă oricum încă de la prima apăsare a accelerației. Elementul cool este accentuat și de prezența transmisiei manuale cu șase trepte — o automată cu șapte trepte va fi disponibilă în curând — care dispune de rev-matching, ținând motorul în turații optime în cazul retrogradărilor. Un adevărat deliciu pentru când dai de drumuri sinuoase (de care am avut parte la discreție) și comuți pe modurile Sport sau Track.

Impresionant este și modul în care motorul răspunde la solicitări, de la turații joase, un avantaj dobândit prin surplusul de cilindree de care motorul 2.3 EcoBoost al celor de la Ford dispune comparativ cu rivalii din segment. Divizia de ingineri care s-a ocupat de actualul Focus ST a avut grijă să reducă și fenomenul turbo lag, iar rezultatul este un motor care nu întârzie să livreze ceea ce-i ceri.

Sunetul este, fără îndoială, un alt element care contribuie la starea de bine a celor din mașină, cu toate că augmentarea sonoră prin sistemul audio al mașinii riscă să te calce pe timpane la un moment dat.

Consum

Dacă acest capitol este prioritar pentru tine, atunci vei vrea să știi cât anume consumă versiunea diesel al lui Focus ST. Pe foaie, EcoBoost-ul de 2.3 litri promite un consum mixt de 7.9 l/100 km, cam în acceași zonă cu rivalii din segment. Leon Cupra este de departe cel mai responsabil din grupul hot hatch-urilor, cu un consum mixt declarat de 6.7 l/100 km. 

După spaniol urmează, Volkswagen Golf GTI TCR, cu 7.8 l/100 km. Hyundai i30 N și Honda Civic Type R împart și ei aceeași cifră cu VW, 7.8 l/100 km, în timp ce Renault Megane RS (cel echipat cu transmisia manuală) îl echivalează în termeni de consum pe Focus ST: 7.9 l/100 km. 

Chiar dacă se află în partea de jos a clasamentului, Ford reușește să se mențină cât se poate de relevant și la acest capitol, în ciuda celor 300 de cmc pe care-i are în plus comparativ cu rivalii din segment. 

Performanţe

Rezultatul tuturor modificărilor la care Focus ST a fost supus este laudativ în termeni de performanță: hot hatch-ul american poate sprinta de la 0 la 100 km/h în 5.7 secunde (cu 0.8 secunde mai rapid decât generația anterioară), oprindu-se din accelerație la 250 km/h.

Cei 280 de cai putere sunt exploatați corespunzător prin intermediul cutiei manuale cu șase trepte și al unui diferențial electronic care manageriază puntea motrică. Din experiență spun că cele 5.7 secunde se simt ca fiind mai puține odată ce lansezi mașina către prima sută.

Mai mult, motorul dispune de o elasticitate impresionantă, cu răspunsuri satisfăcătoare la pedală; Ford spune că Focus ST are nevoie de doar 4 secunde pentru a acoperi intervalul 50-100 km/h în treapta a patra. Am testat, confirm aici că spun adevărul. 

Dacă la capitolul consum Focus ST EcoBoost ocupă poziția de jos a clasamentului în segmentul său, la performanțe este pe un loc fruntaș; doar VW Golf GTI TCR este mai rapid, lăudându-se cu un sprint 0-100 km/h de 5.6 secunde. Renault Megane RS (echipat cu transmisie manuală) și Honda Civic Type R sunt și ei acolo, cu accelerații 0-100 km/h efectuate în 5.8 secunde. Cupra Leon ajunge la prima sută în 6 secunde, iar Hyundai i30 N are nevoie de 6.2 secunde pentru același interval.

Interior

Nu știu de ce producătorii de hot hatch-uri nu îndrăznesc mai mult când vine vorba de esteticul interioarelor. Un Focus ST îmbrăcat în portocaliu țipător nu poate fi ignorat nici dacă închizi ochii; dar interiorul său abundă de negru. Am apreciat încă de la început eliberarea de butoane a bordului — o schimbare care îi conferă lui Focus un plus de eleganță.

Sobrietatea habitaclului este reprezentată acum de materiale de calitate superioară comparativ cu generația anterioară, dar aș spune că există loc de mai bine. Apropo de loc, poziția la volan poate fi găsită cu ușurință mulțumită multitudinii de setări ale scaunului și volanului, iar pasagerii din spate primesc acum mai mult spațiu pentru genunchi.

Spațiile de depozitare la interior sunt generoase prin numărul lor, chiar dacă nu și prin dimensiuni. Există probabil o explicație și pentru buzunarele triunghiulare ale portierelor, însă strângătorul din mine nu vede decât risipă de spațiu.

Ca în cazul versiunilor non-ST, portbagajul lui Focus în versiune hatch este măsoară 375 de litri, o cifră modestă comparativ cu rivalii din segment. Wagon-ul compensează însă cu valori impresionante (608 litri); un motiv în plus să iei în calcul adoptarea în familie a unui break.

Preţ de achiziţie

La momentul scrierii acestui text, prețurile lui Focus ST pentru România încă nu au fost publicate, însă mica noastră investigație privind ofertele pentru modelul standard ne ajută să facem o estimare grosso modo: 32.000 de euro. 

Acest preț ar poziționa Focus ST în partea de sus a listei de oferte atractive: ar rivaliza îndeaproape cu Renault Megane RS (30700 €) și ar avea un avantaj considerabil în fața hot hatch-urilor Honda Civic Type R (39500 €) sau Volkswagen GTI (care, cu un nivel de echipare echivalent cu Focus ST, ajunge cu ușurință la 38000 €).

Nu putem garanta că prețul estimat de noi va fi și cel prezentat oficial de Ford, însă urmărind generozitatea producătorul american în privința ofertelor pentru modelul de bază, suntem convinși că și Focus ST va fi o propunere greu de trecut cu vederea.

Siguranţă

Focus (în versiunea de motorizare 1.0 EcoBoost) și-a demonstrat deja abilitățile în materie de siguranță, punctând maximul de cinci stele pe care EuroNCAP le oferă. Defalcat, rezultatul arată 85% protecție pentru adulți, 87% pentru copii și 72% pentru pietoni. La capitolul tehnologii de siguranță electronice a primit 75%. 

În condiții reale de trafic, acestea își fac simțită prezența non-intruziv, adică își fac treaba în cel mai plăcut mod posibil pentru șofer. Țipă la tine doar dacă vrei să părăsești un loc de parcare în marșarier și mașina simte mișcare în spatele său. 

Pe lângă acesta, pachetul cuprinde și un sistem de monitorizare a unghiului mort, asistență la frânarea de urgență și recunoașterea pietonilor și a bicicliștilor. Focus știe să citească și semnele de circulație și, mai mult, poate adapta automat viteza de deplasare pentru a se încadra în limitele legale — asta, desigur, dacă pilotul automat adaptiv este activ. 

Pilotul automat (care are și funcție Stop and Go), împreună cu asistentul de menținere pe bandă și câteva din sistemele menționate mai sus îi garantează lui Focus nivelul 2 (din 5) de rulare autonomă. În cazul în care te întrebi dacă nu cumva Focus este cel avansat model Ford din Europa la capitolul siguranță, răspunsul este simplu: da. 

Ţinută de drum

În multitudinea de butoane de pe volan și-a mai făcut loc unul, marcat cu S. Apasă-l și mașina își schimbă vizibil atitudinea, de la familist relaxat la hot hatch în toată regula. Direcția se îngreunează, pedalierul devine mai sensibil la solicitările tale, iar amortizoarele se întăresc considerabil.

Sistemul de amortizoare adaptive este oferit standard pe versiunea ST EcoBoost și este disponibil ca dotare opțională pentru ST diesel — dar este o bifă pe care te asigur că nu o să o regreți.

Probabil mai satisfăcător decât comportamentul său în modurile S sau Race (adică un S cu dădace electronice mai permisive) este confortul pe care-l asigură atunci când rulezi în celelalte moduri (Wet/Slippery sau Normal), poate pentru că nu te aștepți ca un hot hatch să absoarbă atât de frumos denivelările din asfalt.

Focus ST se laudă și cu punte spate multilink, care contribuie la comportamentul impecabil al mașinii. O bună parte a itinerariului nostru prin sudul Franței a fost scăldată de ploaie, ocazie cu care am putut observa la lucru diferențialul electronic.

Acesta manageriază cuplul astfel încât să nu irosească inutil resurse pe o roată care nu dispune de aderență suficientă — o situație greu de creat oricum, mulțumită gumelor Michelin Pilot Sport 4S cu care vine încălțat Focus ST. Și o face admirabil, fiind unul dintre adjuvanții care îți mențin ridicată încrederea atât în forțele proprii, cât și în cele ale mașinii.

Asistarea electronică a direcției cu pinion și cremalieră se face simțită uneori poate mai mult decât ai vrea, însă fără să altereze feedback-ul trimis de putea față.

Vizibilitate

Traseul stabilit de Ford pentru testul cu Focus ST ne-a purtat pe tot soiul de drumuri, de la autostradă la limbi de asfalt sinuoase care uneori aproape că se înnodau în viraje strânse; această varietate a decorului m-a ajutat să trag câteva concluzii privind vizibilitatea pe care Focus o oferă.

În acele de păr sau virajele strânse de stânga, grosimea montantului A poate fi cu greu ignorată, mai ales dacă viteza de deplasare te obligă să cauți cât mai repede punctul de ieșire din viraj. Pe de altă parte, dacă ajungi aici, trebuie să-ți amintești că ești pe drumuri publice și că poate nu trebuie să te grăbești atât de tare.

Pentru a compensa lipsa de vizibilitate pe care montanții spate o creează, Focus vine echipat cu cameră wide pentru marșarier, una a cărei grafică poate că lasă de dorit, dar care își face treaba onorabil.

Tehnologie

Încă nu știu dacă Head-Up Display-ul intră la capitolul Siguranță sau nu, dar am decis să-l laud aici, la Tehnologie. Generos proporționat, cu o grafică clară și ușor de urmărit, acesta oferă informații despre viteză (atât a vehiculului cât și cea permisă pe segmentul de drum pe care te afli) și indicații ale sistemului de navigație. 

Apropo de navigație, aceasta poate fi urmărită și pe ecranul de 8 inci înfipt pe bord. Interacțiunea cu sistemul de navigație prezent pe ecranul tactil nu este dintre cele mai satisfăcătoare, însă prezența conectivității cu telefonul mobil (prin CarPlay și Android Auto) te va face să uiți probabil că dispui și de sat-nav nativ. Altfel, sistemul de infotainment SYNC 3 este structurat (și reprezentat) intuitiv, iar timpii de reacție sunt mai mult decât decenți.

La capitolul Tehnologii merită menționate și farurile adaptive LED (cu asistent de fază lungă) a căror ajustare este făcută cu ajutorul unei camere frontale — asigurând o acuratețe și mai bună a modului în care își direcționează fasciculele de lumină.

Design

Vă mai amintiți prima generație Focus și impactul pe care l-a avut asupra publicului cu esteticul său marcat de forme triungiulare? Ei bine, marcat de imaginea primei generații, ultima iterație a compactei americane m-a dus cu gândul la o mașină din GTA V. Am să vă las pe voi să decideți dacă e de bine sau de rău.

Dacă în versiune standard esteticul lui Focus ar putea să nu-ți stârnească nicio reacție, în versiunile ST și Active designerii au reușit să plaseze accente fix cât trebuie, fix unde trebuie pentru a-i conferi lui Focus un caracter mai pregnant.

Pachetul estetic ST (disponibil opțional și pe alte versiuni de motorizare) vine cu prize de aer frontale și praguri laterale redesenate, deflector de aer în bara spate și un eleron de lunetă, și este completat de un set de jante cu dimensiuni de 18 inci; poți să-ți comanzi liniștit setul opțional de jante de 19 inci, pentru că nu vor schimba (în mai rău) proporțiile mașinii.

Nu ne-a placut

  • Amplificarea sunetului motorului prin sistemul audio
  • Volanul încărcat de butoane
Date tehnice - Ford Focus ST Focus ST 2.3 EcoBoost 280 CP Man
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2261
Lungime mm
4388
Putere maxima CP (rpm)
280 (5500)
Latime mm
1825
Cuplu maxim Nm (rpm)
420 (3000)
Inaltime mm
1452
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
1508
Acceleratie 0-100 km/h s
5.7
Ampatament mm
2700
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
52
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
375
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Ford Focus ST

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (13)

  • F. bine = plastic-sugestiv scris test-drive de noul vostru colaborator de la DriveMag -- chiar dacă-i mereu loc de și mai bine-n vizuina viziunii cârcotașilor amatori de mai multe detalii (recunosc că nu neapărat interesante pentru everybadea)... cum ar fi:

    - dieselul 2.0 nu va avea nici ca opțiune cutia automată
    - actuatorii diferențialului autoblocant sunt electronici, dar cele două cuplaje cu lamele sunt hidraulice (și transmit până la 100% din cuplul motor roții cu mai multă aderență)
    - sistemul anti-turbo-lag (utilizat întâi pe Fiesta WRC) e de fapt un gimmick care întârzie o fracțiune de secundă închiderea clapetei de admisie la ridicarea tălpii -- de plumb la hot-hatcheri :-) -- de pe accelerație și uite-așa turbina twin-scroll se mai învârte o țâră, ca la re-accelerare să nu aibă inerția re-startului
    - autoreglarea turației (în sus) la retrogradări e prezentă doar pe echiparea cu Performance-Pack, care include și alte chestii -- de ex. amortizoare adaptive sau modul suplimentar *Track* pe lângă cele 3 ale ST-ului standard...
    -...care dispune și de Launch-Control în modul *Sport*, dar nu și cu motorizarea tractoristă :-)

    În fine, procentele de rigidizare a suspensiei ori de reducere a cursei schimbătorului (cu 7% :-P) chiar nu contează, dar garda la sol de numai 11,2 cm poate conta pe drumurile noastre (precedentul ST 2.0 o avea cvasi-normală -- de 14 cm...)

    Iar de preț ce să mai zic? N-o părea gigantic în peisajul actual, da-i totuși (la nemți) cu +5.000 € mai umflat (adică începe de la 31.900 €) comparativ cu fostul ST.
    ...Și periculos de apropiat de al Mustang-ului 2.3 -- zic și eu ca să n-adorm.
    49 2
  • Vorba unui test-driver concurent cu AM. In anul 2019, cand in marile orase stai f mult bara la bara, VREAU CONFORT si TEHNOLOGIE. viteza vreau pe circuit, nu in oras. Nu pot sa nu fiu de acord ce aceasta afirmatie. asa ca masina asta e potrivita pt cine vreti voi, dar nu pt mine.
    17 7
  • andrei.r
    @AM Stop&Go e valabil doar pe cutie automata, deci momentan pe ST nu exista.

    @adi_10 eu am naveta pana la munca 35km pe drum national sinuos, deci mie mi-ar fi placut un ST, dar pt ca vroiam automata am luat the next best thing de la Ford: ST-Line 180CP
    9 1
  • Andrei
    Intotdeauna mi-au placut Focus-urile, prin sasiul minunat si directia geniala, toate se conduc mai bine decat marea majoritate a concurentei. Am avut unul. Dar, de fiecare data, interiorul a stricat aceasta bucurie, este pur si simplu hidos si arata foarte ieftin. Ceasurile alea urate, volanul ciudat si plasticul de slaba calitate. Puteau sa copieze Golf-ul, nu o coreeanca sau mai stiu eu ce sursa de inspiratie au avut. Cum sa scoti model in 2018 mai slab la interior ca un Golf aparut cu 5-6 ani in urma? Pacat.
    14 4
  • @Andrei: 100% de acord. Designul astuia e excelent, doar la exterior. Interiorul e la fel de hidos ca la modelul precedent. Catastrofal.
    In rest, ma bucur ca au si ei in continuare o versiune Diesel sportiva, la fel ca si VAG, GTD. Personal, n-as lua asa ceva, chiar daca sunt eu fan Diesel, dar totusi, e bine ca exista. Sunt convins ca exista o clientela solida pt asa ceva. Ceea ce e de bine.
    Motorul de 2.3 Otto cred ca e o minunatie. Si eu am condus modelul precedent Focus, motorizarea Diesel de 1.6, si mi-a placut mult mai mult decat Golf in ce priveste dinamica, directia, tinuta de drum, Diesel-ul Ford era mult mai reusit decat TDI-ul. Masina asta e o reusita dupa parerea mea, dar noul Golf cred ca o sa ii puna probleme serioase.
    4 2
  • Am fost de curand la un curs de pregatire Mazda Skyactiv technology. Ford a reusit sa-i salveze pe japonezi acum cativa ani. Mazda este recunoscatoare dar le-a spus ca e timpul sa se retraga. Mazda a eliminat toat ce era legat de ford. In viitorul apropiat o sa scape si de motorul de pe BT50. Se poate si fara ford.Si treaba merge mult mai bine, iar produsele lor sunt cu cel putin 2 clase peste ford. Ford nu impresioneaza cu nimic. Daca nu primeau ajutor, erau in buda rau de tot.
    22 17
  • @Kotewhatever: asa am crezut si eu. De fapt abia am asteptat sa vad noua M3. Si e un dezastru. De la lansare a fost un dezastru, cu galbiorii care nu erau capabili sa vorbeasca engleza la eveniment, ceea ce mi se pare in sine de un penibil indescriptibil. Apoi cu designul facut praf la hatchback, care era versiunea de caroserie cea mai asteptata, apoi cu motorul de 2 L care trage ca o mârțoagă cu râie, cu interiorul anost de-ti troznesc falcile de cascat, materiale proaste (vezi review-ul lui Robert Adam) mai nou cu mult-prea-trambitzatul SkyactiveX care nu are nicio sansa sa se compare cu un Diesel mediu (vezi review Chasing Cars), consuma mult si abia daca se vede o diferenta fata de mârțoaga de care am zis mai sus.

    Asadar as reformula un pic enuntul tau de fanboy japoneze: se poate si fara Ford, dar se poate si mai bine fara Mazda.

    Dupa aceasta "reusita", mi-a trecut si entuziasmul pentru MX5.
    12 15
  • Deci tu ai ajuns la concluzia ca eu sunt' fanboy japoneze". Esti dus rau cu pluta. Si i-ai mai pus si motor diesel. I don't give a shit about your diesel addiction. Nu-mi place mazda,nu-mi place ford si nu-mi place nici cacatul taude diesel. Pe undeva , mi-e mila de tine, dar ,tot odata, ma si bucur cand aburesti pe aici. Fii fericit .Meriti, la cat de simpla este viatza de dizalist! Get a life, simple man!
    9 8
  • Uuuu... ce de injurii, ce de ura, ce de nerv. :)
    Cred ca trebuie sa fie f greu pentru omuletzii mici, asa ca tine, sa recunasca prostiile debitate. In general ai putine indoieli? :)))
    In rest, incearca sa vezi ce am scris eu si reactia ta: eu m-am referit LA CE AI POSTAT, tu n-ai facut decat sa ma injuri pe mine drept raspuns. Asta e capacitatea de dialog a verzilor si electrificatilor la cap.
    4 6
  • Cand faci comentarii cu iz de bodega primesti cea ce meritzi. Ce ai scris tu in afara de faptul ca dizalul este cel mai bun? Ca fapt divers, daca se ajunge sa ne electrificam toate masinile, inseamna ca s-a dus totul pe apa Sambetei. Verzii? Au ajuns sa ceara sa platim taxe pentru panourile solare. Cica secam Soarele! Si pe langa toate tampeniile astea, apre obsedatul care trage pe nas cenusa din DPF. E de inteles!
    8 5
  • Hehe... hotul striga Hotul! :) Clasic. Deci EU fac comentarii de bodega, despre masini, la subiect, nu tu faci comentarii de tractorist frustrat cand ma injuri intr-una. Ocheeeeeei.... :)

    DPF e pentru a bloca cenusa. Ai inteles oare asta? :))
    5 6
  • Tractoristii au disparut din Romania. Stiai? Nu sunt nici frustrat ,nici nu te injur, pentru ca nu te cunosc.Te asigur ca esti ultimul pe care as vrea sa-l cunosc. Tu faci comentarii la subiect ? Tu citesti ce scriu altii , fara a avea habar de subiect, si incepi sa stropesti pe aici. Sunt miliarde de oameni carora nu le place dieselul, iar tu "demonstrezi" ca nu stiu sa faca calcule si sunt intoxicati de verzisori , samd. La fel ca si persoana mea, esti un nimeni, si nimeni nu-mi va veni sa-mi spuna ce prost sunt ca nu stiu ce inseamna tehnologia diesel pentru omenire. Oricine poata sa afle ce face un DPF. Sau cum se formeaza cenusa aia acolo. Catalizatorul si DPF sunt incorporate in acelasi housing(na, ca stiu si un pic de engleza stalcita,exact ca si galbiorii) ,iar cenusa aia ,care este blocataacolo(asa cum spui tu) ,din cand in cand trebuie sa dispara de acolo.Aici intervii tu, cu studii citite, si cu un nas foarte potent. Caldura mare, nenea dizal forever!
    8 9
  • Nu reusesti sa convingi pe nimeni cu atacul la persoana. Si nici cu poantele penibile.

    Iti urez succes la cautat prize! :))))

    In timp ce Kotewhatever orbecaie dupa prize cu stecherul in mana, Diesel ramane in continuare referinta de fiabilitate, putere si costuri mici de exploatare.
    4 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru