Drivetest Ford Fiesta Active
1.0 Benzina Turbo (Ecoboost) 100CP Aut6 Active 2Miercuri, 30.05.2018
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ford Fiesta rămâne unul dintre principalii concurenți în segmentul subcompact. Cu noua generație, americanii au încercat să "desfacă" Fiesta cu oferte pentru caractere cât mai diferite. Acum, în gama Fiesta găsim versiunea ST, dedicată celor care își doresc un caracter sportiv, varianta Vignale, gândită pentru a încerca apele în zona premium, iar pentru cei cu spirit de aventură s-a născut Fiesta Active.
Noul Ford Fiesta Active devine o alternativă în cazul celor care nu sunt hotărâți să plătească pentru un SUV mic. În același timp, modelul constructorului american are de înfruntat doi rivali cunoscuți în piață pentru prețurile prietenoase cu buzunarele: Dacia Sandero Stepway și Hyundai i20 Active.
Ford Fiesta Active
1.0 Benzina Turbo (Ecoboost) 100CP Aut6 Active 2
- Pret de pornire 18.550 €
Motor / Transmisie
Noul Ford Fiesta Active este disponibil pe piața din România atât cu motoare diesel, cât și cu unități pe benzină. Motorul pe benzină oferit de constructorul american este mult premiatul 1.0 EcoBoost cu 3 cilindri în versiunile de 85 CP, 100 CP, 125 CP și 140 CP.
Exemplarul testat a fost echipat cu motorul 1.0 EcoBoost de 100 de cai putere, singura versiune care poate fi "împerecheată" și cu o transmisie automată cu șase trepte. Cei 100 de cai putere sunt livrați între 4.500 și 6.500 rpm, iar cuplul motor de 170 Nm este disponibil între 1.500 și 4.000 rpm.
Așa cum știam deja din anterioarele întâlniri cu acest motor, 1.0 EcoBoost de 100 CP este o alternativă vioaie, echilibrată și plăcută: un all-rounder pentru traficul din orașe. Lucrurile devin ceva mai dificile pentru cei 100 de cai putere atunci când te pregătești să faci depășiri. Cu siguranță versiunile de 125 și 140 de cai putere vor mai șterge din acest neajuns.
În cazul de față, motorul de 100 de cai putere a fost cuplat la o cutie automată cu șase trepte. Aceasta funcționează fluid, plăcut, fără să ofere senzații nedorite, iar în modul manual, schimbările pot fi realizate prin intermediul padelelor amplasate în spatele volanului. Dacă îți dorești un comportament ceva mai acut, transmisia dispune și de modul Sport.
Consum
Ford Fiesta Active s-a născut din dorința constructorului american de a exploata și mai mult dorința clienților pentru SUV-uri/crossovere. Și pentru ca totul să fie și mai complex, Fiesta Active a "aterizat" în același segment cu Dacia Sandero Stepway și Hyundai i20 Active, două modele care țin din plin cu buzunarul clienților.
În fișa tehnică, Ford spune că Fiesta Active consumă 7.8 litri/100 de kilometri parcurși în oraș și 5.8 litri pentru 100 de kilometri rulați extraurban. Media trecută în dreptul versiunii de 100 de cai putere și transmisie automată este de 6.1 litri/100 de kilometri.
Dacia Sandero Stepway echipată cu motorul 0.9 TCe de 90 de cai putere și transmisia pilotată cu cinci rapoarte consumă, în medie, 5.1 litri/100 de kilometri. În același timp, Hyundai i20 Active echipat cu motorul pe benzină de 1.0 litri de 100 de cai putere și cutia manuală cu cinci trepte (sud-coreenii nu oferă și o automată pe această versiune) consumă 4.8 litri/100 de kilometri parcurși în regim mixt.
Noi l-am testat pe Fiesta Active pe traseul București - Cluj-Napoca și retur. Pe scurt, câteva porțiuni de autostradă și câteva sute de kilometri de drumuri naționale ușor aglomerate în zona Turda și Dealu Negru. La final, computerul de bord a indicat 7.2 litri la 100 de kilometri. Menționăm că nu l-am menajat deloc pe micuțul EcoBoost de 100 CP, iar în tot acest timp ne-am bucurat și de avantajele sistemului de climatizare.
Performanţe
Ford Fiesta Active preia "hibele" versiunii normale. Același motor de 100 de cai putere cuplat la o cutie manuală îl ajută pe Fiesta Active să accelereze de la 0 la 100 km/h în 11 secunde. Dacă treci la o transmisie automată, lucrurile devin mult mai lente, iar sprintul amintit mai sus se desfășoară în 12.8 secunde. Totuși, diferența aceasta de 1.8 secunde se echilibrează atunci când îți dorești mai mult confort în traficul urban.
Campionul reprizei 0-100 km/h este Hyundai i20 Active. Micuțul asiatic are nevoie de 10.9 secunde pentru a atinge 100 km/h cu start de pe loc. Nici Dacia Sandero Stepway cu transmisia pilotată nu stă rău: 11.0 secunde pentru 0-100 km/h.
Dar Fiesta Active nu pleacă spre casă cu mâna goală. Americanul reușește o viteză maximă de 177 km/h, în timp ce Dacia Sandero Stepway nu trece de limita celor 170 km/h. Cu toate acestea, cred că vor fi puțini cei care vor duce până la limită aceste modele.
Interior
Odată cu noua generație, Ford a făcut un pas mare în ceea ce privește interiorul lui Fiesta. Americanii au reușit să ofere o ergonomie îmbunătățită în zona consolei centrale, multe dintre butoanele fizice fiind acum integrate în sistemul de infotainment SYNC III.
La interior, noul Fiesta Active nu o să reușească să-i impresioneze pe cei care sunt în căutarea materialelor plăcute la atingere. Da, în zona superioară a bordului vei întâlni plastice moi, însă materialele dure predomină în habitaclul modelului american.
Fiesta Active nu stă rău atunci când aducem în discuție spațiile de depozitare. Pe tunelul median ai loc pentru două pahare și pentru telefoanele mobile, iar buzunarele ușilor vor putea "înghiți" o sticlă de jumătate de litru și alte mărunțișuri.
Un lucru de apreciat este modul în care inginerii Ford au izolat habitaclul lui Fiesta Active. Sunetele deranjante sunt păstrate în exterior, iar acest lucru o să te ajute enorm atunci când ai de parcurs distanțe lungi. Și pentru că ne-am apropiat puțin de capitolul confort, trebuie să menționez că scaunele oferite de americani nu-ți vor spune că ai nevoie de o pauză nici după 400 de kilometri. Ford mai spune că pernele scaunelor trec prin 60.000 de cicluri de testare care confirmă rezistența la uzură.
Ford Fiesta Active are un portbagaj care poate înghiți 311 litri, cu doar 8 litri mai mult față de versiunea normală, valoare suficientă pentru a transporta două genți de voiaj de dimensiuni medii.
Preţ de achiziţie
Noul Ford Fiesta Active poate fi comandat doar într-o versiune cu cinci portiere. Cea mai accesibilă variantă costă 15.650 de euro cu TVA și este echipată cu motorul 1.0 EcoBoost de 85 de cai putere. Modelul constructorului american este disponibil în două versiuni de echipare: Active 1 și Active 2.
Modelul testat a fost unul în echiparea Active 2 și beneficia de resursele motorul de 100 de cai putere și transmisia automată cu șase trepte. Prețul de pornire pentru această variantă este de 18.550 de euro. Așa cum aminteam și mai sus, Fiesta Active joacă într-un segment în care Dacia Sandero Stepway face legea. Pentru versiunea Prestige echipată cu motorul de 0.9 litri și cutia pilotată, Dacia cere 12.000 de euro.
Pe piața din România, Hyundai oferă o singură versiune pentru i20 Active. Clienții au la dispoziție varianta Active Line echipată cu motorul pe benzină de 1.0 litri și 100 de cai putere și transmisie manuală. Prețul de pornire este de 17.005 euro cu TVA. Și pentru o comparație cât mai precisă, un Fiesta Active cu 1.0 EcoBoost de 100 CP și cutie manuală costă 17.300 de euro. Oricum încercăm să punem probelma, Fiesta Active rămâne cea mai scumpă alegere în zona "pseudo-crossoverelor" de clasă mică.
Siguranţă
Noua generație Ford Fiesta a fost testată de organizația EuroNCAP. Așa cum probabil intuiți, versiunea Active nu o să mai treacă încă o dată prin "chinurile" acelor teste, iar rezultatul obținut de varianta normală va fi preluat. Noua generație Ford Fiesta a primit 87% în dreptul siguranței pentru pasagerii adulți, 84% în dreptul capitolul destinat siguranței pentru copii și 64% în ceea ce privește siguranța pietonilor. În total, 5 stele la general.
Noul model oferit de americani este înțesat cu tehnologii de siguranță, iar acestea i-au adus modelului de clasă mică un procentaj de 60% în testul EuroNCAP.
Tehnologiile oferite pe Fiesta Active se bazează pe camere video, radare și senzori care pot monitoriza un câmp de 360 de grade în jurul mașinii. În zona frontală, sistemele pot "vedea" maximum 130 de metri. Crossover-ul american este disponibil cu un sistem de asistență pre-coliziune capabil să detecteze pietonii, cu un sistem de recunoaștere a indicatoarelor rutiere și cu fază lungă automată.
De asemenea, inginerii Ford au montat un cruise control adaptiv, un limitator inteligent de viteză, un sistem pentru monitorizarea unghiului mort și chiar și un sistem de alertă pentru traficul perpendicular. La final, amintim de sistemul care menține vehiculul pe banda de rulare.
Ţinută de drum
Ford Fiesta rămâne etalonul segmentului în ceea ce privește ținuta de drum. În cazul versiunii Active, lucrurile nu se modifică masiv. Știm că noul Fiesta Active are o gardă la sol mai generoasă cu 18 mm (152 mm în total) față de versiunea din care derivă și un set de amortizoare față modificate. Astfel, crossover-ul american este puțin mai confortabil, iar acest lucru n-o să deranjeze pe nimeni ținând cont de calitatea suprafețelor de rulare din România.
Virajele abordate în forță nu-l deranjează pe noul Ford Fiesta Active, la fel cum nici denivelările apărute în asfalt nu-i strică buna-dispoziție. Direcția rămâne la fel de incisivă și cu un feedback generos.
Spre deosebire de hatchback, Fiesta Active propune și trei moduri de rulare: Normal, Eco (doar pentru transmisiile manuale) și Slippery. Modul Eco ajustează setările motorului și ale accelerației pentru ca la final, computerul de bord să indice un consum de carburant mai mic, în timp ce modul Slippery a fost gândit pentru suprafețe de rulare cu aderență scăzută.
Vizibilitate
Modelele din clasa subcompactă sunt renumite pentru faptul că pot fi manevrate extrem de ușor. Și dacă pui la socoteală și faptul că Fiesta Active are o gardă la sol ceva mai generoasă, atunci lucrurile se simplifică și mai mult.
Dimensiunile lui Fiesta Active sunt ușor de intuit și nu necesită timp de acomodare. Chiar și atunci când întâmpini probleme cu parcările, Ford îți oferă atât senzori pentru aceste manevre, cât și o cameră pentru mersul cu spatele.
Singurul minus care nu prea se încadrează în regulile generale ale segmentului (aici trecem montanții A) îl constituie oglinzile laterale foarte mici. În rest, Fiesta Active devine un partenerul potrivit pentru ieșirile în oraș.
Tehnologie
Așa cum era normal, Fiesta Active preia elementele de tehnologie pe care le-am văzut pe hatchback-ul din care derivă. Interiorul este dominat acum de ecranul central "plutitor" care standard are o dimensiune de 6.5 inch. Opțional, clienții pot alege versiunea de 8 inch.
Prin intermediul acestuia, șoferul și pasagerul are acces la comenzile sistemului de infotainment SYNC 3. Acesta funcționează cursiv și nu dă semne că poate să se "împiedice" atunci când mâinile tale "butonează" rapid prin meniuri. Apple CarPlay și Android Auto fac parte din oferta pregătită de Ford.
Pentru melomani, Ford oferă opțional sistemul audio dezvoltat alături de Bang&Olufsen. Numele său este B&O Play, are 10 difuzoare și un subwoofer și o putere care ajunge la 675 de wați.
Nu trebuie să uităm nici de sistemele de siguranță pe care Ford le propune și pe care le-am amintit în cadrul capitolului dedicat. Ford oferă un acoperiș panoramic cu trapă electrică, o cameră video pentru marșarier (calitatea imaginilor este însă slabă) și volan, parbriz și scaune încălzite. De aceastea din urmă te vei bucura din plin în anotimpul rece.
Design
Spre deosebire de hatchback-ul din care derivă, Ford Fiesta Active primește o serie de accesorii exterioare speciale. Elementele de protecție de culoare neagră, grila frontală cu design nou, spoilerul spate restilizat și jantele de 17 inch vopsite în culoarea Rough Metal sau Absolute Black sunt noutățile pregătite de americani.
De asemenea, clienții vor putea comanda noul Fiesta Active în culorile Lux Yellow, Ruby Red și Blue Wave, iar plafonul poate fi vopsit și el în negru sau roșu, în funcție de nuanța aleasă pentru caroserie.
Per total, Ford Fiesta Active are linii de design plăcute, cu elemente specifice SUV-urilor. Iar acest lucru s-ar putea să câștige inimile europenilor în căutare de soluții pentru a învinge traficul metropolelor.
Ne-a placut
- Tehnologia disponibilă
- Răspunsul direcției
- Insonorizarea
- Sistemele de siguranță
Nu ne-a placut
- Prețul ridicat comparativ cu rivalii din segment
- Materialele plastice folosite lainterior
- Performanțele slabe pentru cutia automată
Date tehnice - Ford Fiesta Active 1.0 Benzina Turbo (Ecoboost) 100CP Aut6 Active 2 | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Ford
-
Constructorul american de automobile schimbă șeful calității. În 2024, Ford a operat 62 de rechemări în service, iar costurile de garanție au crescut cu 800 de milioane de dolari. (Vineri, 20 Decembrie)
-
În cadrul unui eveniment care a avut loc la Craiova, departe de ochii curioșilor, Automarket a avut ocazia să vadă noul Ford Puma Gen-E sau, cu alte cuvinte, pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. Nu lipsește clipul de prezentare. (Marti, 03 Decembrie)
-
Mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid. Chiar dacă am auzit, des, acești termeni în ultimii ani, unii încă nu știu exact ce înseamnă și care sunt avantajele și dezavantajele fiecărui sistem de propulsie de generație nouă, să le spunem așa. Fix misterul acesta încercăm să îl elucidăm în acest articol, dar nu doar teoretic, ci și aplicat, cu ajutorul noilor Ford Puma mHEV facelift și Kuga PHEV facelift. (Vineri, 29 Noiembrie)
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul american de automobile anunță o nuanță exterioară nouă pentru Mustang 60th Anniversary. De asemenea, Ford plusează cu o grafică retro pentru instrumentarul de bord digital. (Luni, 19 August)
- Am vazut cateva pe strada, arata chiar ok din fata Masina, e o prezenta placuta.
- Stiu ca nu trebuie sa judeci o masina decat dupa ce ai testat-o, dar cand vad poze cu interiorul parca aud si simt mizeria aia de plastic de pe usi. Cum naiba sa faci asa ceva in 2018?
- De pret s-a zis mai sus, 18.000 EURO :)) Il tavaleste VW Polo, de Dacia ce sa mai zicem
@Sorin: Jantele Al cu design al spițelor non-radial (asimetric, gen *turbină* etc) n-au cum să arate identic pe laturile stg/dr. - doar dacă s-ar produce special două pt stg. și două pt. dreapta. E similar chestiei cu izomerii *levo/dextro* de la chimie.
În rest, prețul e într-adevăr... periculos de aproape de-al ST-ului, însă unii vor aprecia poate ținuta de drum remarcabilă și echiparea cu diverse sisteme de asistare/avertizare (după mine profund enervante majoritatea, da-i doar părerea mea de boșorog retrograd. :-)).
Și stilul cu laturile *sculptate* e la modă, ca să nu mai zic de plasticele alea trendy de sub bări, cu rol mai mult decorativ. De garda la sol modestă nu mai zic nimic, că m-aș repeta.
Nu prea înțeleg însă rostul supraalimentării versiunii de 85 CP (tot 1.0 Ecoboost, spre deosebire de tricilindrul aspirat de 1.084 cmc de aceeași putere al versiunii normale.)
Cred oricum că se va vinde binișor, dar nu la preț de listă fiindcă, repet, ala noi vor fi în continuare preferate Dusterul 4x4 ori Vitare Allgrip cam la aceiași bani.
...Ori, la max. 12.500, Swift-ul Allgrip - deși ceva mai mic tot 4x4, f. fiabil și cu o gardă la sol similară.
...Imagini care evidențiază însă și mai acut garda la sol modestă - mai ales la nivelul scutului motor oarecum vizibil (și care, btw, am fi fost curioși dacă-i din plastic sau metalic.)
Concluzie, dar și sugestie: n-ar strica la unele teste și cîte-o poză... de jos în sus (mai clar, făcută pe o rampă.)
Astia de la Ford au hotarat sa acopere toate (aproape toate) gusturile in materie de design exterior si de pretentii de calitate interioare. Doar design nimic altceva. Deci vad absolut inutila fortarea unor comparatii si asocieri cu modele cu destinatie mai clara (pret, echipari, calitate) dar si posibilitati mai reduse de personalizare.
cat despre frica aia ca plasticele alea de pe usi vor zornai ....hmmm....ridicol.
Real modelull asta ia in jur de 10% in Bucuresti - afara daca nu mergi pe autostrada poate sa se apropie de cat zic ei acolo
Orice masina automata pe benzina in Bucuresti nu are cum sa ia mai putin de 9 daca o conduci la ore normale - nu seara dupa 8
Nu prea are ce atac sa faca la Stepway ca nu are cum - diferenta de peste 6000 EURO e aproape cat un Logan chel - despre ce vorbim.
Segmentelel sunt total difertite - oricum la pretul asta as merge cu ochii inchisi pe o Vitara care e 4x4 totusi - chiar daca si ea are plastice pe fetele de usi
:)
Problema-i cînd devii ofensiv verbal - consum inutil oricum de energie negativă, fiindcă pe producători îi cam doare-n cot de comentariilenoastre, ale chibiților de pe AM.
Ontopic: Toate Fiesta Active testate p-afară aveau pneuri Michelin Super Sport 4 (f. aderente, dar și scump de înlocuit, plus că nu tocmai durabile taman fiindcă-s *sportive*).
Mă-ntreb dacă și echiparea pt România e identică - și (din nou poate doar părerea mea) ușor deplasată, fie și pentru un... fals SUV - de fapt fals-fals SUV . :-)