Luni, 17.10.2016
- Comenteaza
- Trimite pe:
Reprezintă o nebunie orice tentativă de a te ridica împotriva sistemului, regulilor, regelui, liderului absolut. Însă, dacă nu am fi avut acte de nebunie, n-ar fi existat probabil eroi precum Robin Hood, Martin Luther King sau George Washington.
Injectați cu o supradoză de curaj, inspirați de cei de mai sus și, de ce să nu recunoaștem, atrași de profitabilitatea segmentului, cei de la Ford au pus pe masă proiectul Edge. Un SUV care exista deja în Statele Unite, dar care a devenit global odată cu noua generație.
De ce am lăudat Ford pentru nebunie? Pentru că asta îți trebuie ca să crezi că poți să furi clienții unuia dintre cei mai iubiți în România: Volkswagen Touareg.
Ford Edge
2.0 Diesel Turbo (TDCI) 210CP 4x4 Aut6 Sport
- Pret de pornire 41.600 €
- Pret model testat 48.350 €
Motor / Transmisie
Ford a încercat să ne convingă de calitățile noului Edge cu un motor diesel generos, care bate Touareg la capitolul taxe de administrare, deși oferă același nivel de putere. Este vorba despre TDCi-ul de 2.0 litri și 210 cai putere.
Vine la pachet cu 450 de Nm, livrați pe la 2000 de rotații, ceea ce se traduce în resurse suficiente, chiar dacă SUV-ul are aproape două tone. Vor fi situații în care bagajul de putere va părea cam ușor, însă pentru a depăși rapid acest sentiment e nevoie doar de cuplarea modului sport al transmisiei.
O transmisie automată cu șase rapoarte, care schimbă destul de liniar, dar care nu răspunde prea rapid la comenzi dacă ești în modul normal.
Așa cum ziceam, întreg potențialul se dezlănțuie în modul sportiv al cutiei, atunci când turometrul caută zone mai înalte și începeți să explorați întreaga plajă de cuplu.
Consum
Pentru a intra în grațiile românilor, chiar și mașinile mari trebuie să fie economice colț cu zgârcenia. Ceea ce este destul de greu, mai ales pentru o mașină de două tone.
Am exersat puțin rularea urbană pe final de săptămână și ne-am ales cu un consum de aproape 10 litri/100 de kilometri. În afara orașului, după aproximativ 600 de kilometri parcurși pe autostradă și drum național, consumul a fost de 7.8 litri/100 de kilometri.
Cifrele oficiale anunță o valoare medie de 5.8 litri/100 de kilometri, cu mult mai puțin decât valoarea rivalului principal, Volkswagen Touareg, dar și a celorlalți concurenți: Toyota Land Cruiser, Hyundai Santa Fe și noul Kia Sorento.
Performanţe
Cât privește performanțele dinamice, nu vă așteptați la minuni. Edge a fost construit ca să meargă demn și mândru, nu agitat și grăbit.
E un altfel de a spune că cele 9.4 secunde scurse de la 0 la 100 de km/h nu sunt suficiente pentru a bate cele 8.7 secunde ale rivalului Touareg.
Din fericire, Edge este mai rapid decât Kia Sorento, Land Cruiser și Santa Fe. Iar viteza sa maximă, adică 211 km/h, este mai mare decât a celorlalți.
Interior
Ford ar putea primi un premiu meritat pentru izolarea ideală a habitaclului. Separarea fonică de zgomotul de vânt creat la rulare este foarte bună și a fost realizată cu mari eforturi.
Americanii au folosit o sticlă acustică pentru parbriz, geamurile laterale şi acoperişul panoramic. Mai mult, la nivelul montanților există și senzori care detectează zgomotele din interior și emit prin intermediul boxelor o serie de sunete care le anulează. Cei din interior nu o să le audă însă niciodată. Poate doar dieselul să devină uneori intruziv, mai ales atunci când căutați turații înalte.
Habitaclul beneficiază de plastic moale și prietenos, scăpat chiar și prin părțile inferioare ale planșei de bord. Finisajele sunt însă perfectibile. Ergonomia este decentă și necesită un timp de acomodare foarte scurt.
Spații de depozitare sunt multe, însă noi am rămas impresionați de cotiera imensă, în care intră extrem de multe. Spații generoase și pentru sticle, la nivelul portierelor și pe consola centrală. Spațiul pentru telefon este așa de adânc încât ți-e frică să-i dai drumul mobilului de teamă că o să-l pierzi.
Pe locurile din spate se călătorește bine, fiind loc chiar și pentru trei pasageri adulți. De asemenea, portbagajul și cei 602 litri ai săi sunt suficienți chiar și pentru cei mai dezordonați pasageri. Iar deschiderea sa prin simpla detectare a piciorului sub bară este una dintre cele mai prompte pe care le-am testat vreodată.
Preţ de achiziţie
Segmentul SUV-urilor mari este unul solicitant, mai ales atunci când vrei să ai o mașină bine echipată. Ford Edge pornește de la 41.600 de euro, dar versiunea de top, cu motor de 210 cai, cutie automată și echipare Sport, va căuta vreo 48.300 de euro prin buzunarele voastre.
Cu Hyundai Santa Fe scăpați ceva mai ieftin, adică cu vreo 45.400 de euro, iar cu Kia Sorento o să considerați că ați făcut o adevărată afacere (40.000 de euro).
Ne mai rămâne Toyota Land Cruiser, care pornește de la peste 10.000 de euro diferență, deci calcule astronomice. Culmea, rivalul de temut, Volkswagen Touareg, este ceva mai ieftin, având un preț de pornire de 43.000 de euro.
Siguranţă
Ford Edge nu a fost testat încă de organismul internațional EuroNCAP, fiind un produs proaspăt introdus de americani pe Bătrânul Continent. Armata de sisteme de siguranță va fi însă suficientă pentru a garanta un punctaj mare.
Există șapte airbaguri în standard, inclusiv unul pentru genunchii pasagerului. Lista sistemelor include frânare de urgență, detectarea pietonilor, sistem de menținere a benzii de rulare, tehnologie de protecție împotriva rostogolirii și recunoașterea semnelor de circulație.
Ţinută de drum
Ford are de respectat o tradiție atunci când vine vorba despre ținuta de drum. Prin urmare, cel mai mare SUV din gama europeană trebuia să fie un fel de Focus în segmentul său. Adică o mașină care stă bine pe viraje.
Destul de greu de atins acest standard, având în vedere că vorbim despre o mașină de două tone, cu gardă la sol ceva mai mare. Cu toate acestea, Ford reușește să facă mici minuni, întrucât Edge ține cu dinții de asfalt. L-am încercat într-o serie de viraje dificile și traiectoria a fost una destul de bună. În plus, direcția ajută destul de mult prin precizie, o trăsătură pe care o și poți ajusta, de altfel.
Suspensia rămâne destul de confortabilă și pe drumurile de la noi, unde calitatea asfaltului nu este tocmai bună.
Cât privește rularea în off-road, ar fi bine să-l scutiți pe Edge de provocări. Poate face față unui traseu în teren accidentat, însă fără exagerări. Mai ales că tracțiunea integrală pare să se gândească puțin cam mult înainte să trimită resursele roților cu aderență.
Vizibilitate
La capitolul vizibilitate, Ford încearcă să le ofere tuturor un set de oglinzi laterale generoase și bine proporționate. Luneta spate este și ea destul de mare, însă este înclinată cam mult, iar ultimul rând de montanți este prea generos. Ca de altfel și primul rând de montanți. Asta poate pune unele probleme de vizibilitate destul de grave.
Tehnologie
Așa cum s-a întâmplat și în cazul celorlalte modele (Focus, Mondeo, Kuga), Ford a concentrat toată tehnologia în jurul sistemului multimedia SYNC. Una dintre cele mai complexe comenzi vocale, conectivitate pentru telefoanele mobile și o navigație plină de informații utilă.
Ce ne facem însă cu senzorul tactil, pentru că e nevoie de o apăsare fermă pe ecran și de un timp de așteptare extrem de lung. Sunt situații când totul se mișcă cu încetinitorul și nu ești dispus să aștepți. Drept exemplu: primești un apel pe telefonul mobil conectat la SYNC, fix atunci când ești în marșarier și pe ecran apare camera spate. Cuplezi treapta D în speranța că imaginea va dispărea și în locul ei va fi afișată opțiunea de răspundere la telefon. Inutil. Imaginea camerei de marșarier rămâne acolo.
Pe lângă tehnologie, Edge vine și cu mai multe elemente de confort pentru pasagerii săi. Printre acestea se numără scaunele încălzite și ventilate, volanul încălzit, parbrizul cu degivrare, luminile LED, reglarea electrică a scaunelor și accesul fără cheie. Acesta din urmă ar trebui să fie ceva mai intuitiv.
Am apreciat și mai sus deschiderea portbagajului electric cu ajutorul piciorului, una dintre cele mai responsive pe care le-am testat vreodată.
Design
Ford simte că europenii au avut întotdeauna o slăbiciune pentru simboluri americane: hamburgeri, baseball, New York, jante mari, design pătrățos.
Prin urmare, a decis să profite de această slăbiciune cu un Edge cât se poate de american. Este o pată de culoare în peisajul SUV-urilor europenizate, arcuite și fluidizate pentru a seduce cât mai mult publicul.
Ar putea fi o carte norocoasă dacă viitorii clienți se vor plictisi de modelele deja cunoscute. Și ar putea fi o carte norocoasă dacă îi va atrage și pe cei care își doresc un design diferit de ceea ce am văzut până acum, sătui de atâta uniformizare.
Ne-a placut
- Spațiile de depozitare
- Izolarea împotriva zgomotului la rulare
- Setările direcției
Nu ne-a placut
- Răspunsul sistemului SYNC
- Montanții față
- Preț piperat
Date tehnice - Ford Edge 2.0 Diesel Turbo (TDCI) 210CP 4x4 Aut6 Sport | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Ford
-
Constructorul american de automobile schimbă șeful calității. În 2024, Ford a operat 62 de rechemări în service, iar costurile de garanție au crescut cu 800 de milioane de dolari. (Vineri, 20 Decembrie)
-
În cadrul unui eveniment care a avut loc la Craiova, departe de ochii curioșilor, Automarket a avut ocazia să vadă noul Ford Puma Gen-E sau, cu alte cuvinte, pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. Nu lipsește clipul de prezentare. (Marti, 03 Decembrie)
-
Mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid. Chiar dacă am auzit, des, acești termeni în ultimii ani, unii încă nu știu exact ce înseamnă și care sunt avantajele și dezavantajele fiecărui sistem de propulsie de generație nouă, să le spunem așa. Fix misterul acesta încercăm să îl elucidăm în acest articol, dar nu doar teoretic, ci și aplicat, cu ajutorul noilor Ford Puma mHEV facelift și Kuga PHEV facelift. (Vineri, 29 Noiembrie)
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul american de automobile anunță o nuanță exterioară nouă pentru Mustang 60th Anniversary. De asemenea, Ford plusează cu o grafică retro pentru instrumentarul de bord digital. (Luni, 19 August)
Mai e vorba probabil si de efectul ala de turma cand se cumpara anumite modele de masini......
Stai linistit ca cine vrea Touareg nu se uita la Ford....indiferent cat de bun ar fii el. Se uita eventual mai sus la un Q7 , X5 mai chel. In nici un caz la Ford. Clientii Ford sunt ori pasionati ori le cumpara SH la jumatate din pret peste ani. Slabe sanse sa vedem asa ceva pe strazi la noi. Nu prinde Ford-ul scump in Romania !
Sper sa nu te supere ceea ce am spus!
Cu respect!
Nu am de ce sa ma supar cand spui un adevar de si nu ma regasesc in ultima parte cu citez ,,: ROMANUL ARE VALOARE SI TREBUIE SA SE VADA ACEST LUCRU!''...... noi am luat ce ne-a placut. Daca imi placea XC90 sau ce ai mai scris acolo, te asigur ca nu ma interesa imaginea si il luam. In viata nu e bine sa faci nici un compromis. Faci ce iti place.
Nu imi spune mie ce ofera ford....am avut 4 Ford-uri si stiu ce pot masinile astea. Sunt ok dar in nici un caz la nivelul unui VW. De masini premium gen Audi BMW si Mercedes nu are rost sa mai vb....ani lumina intre ele....dar repet nu sunt masini proaste. Merita atentie. Dar in nici un caz aproape 50 de mii pe un Ford. Trebuie sa fii dement sa dai atat pe un Ford.
Daca dai 50 de mii pe un vw,nu vad de ce nu ai da si pe un ford,oricum in ultima perioada ford a facut masini mai bune decat vw.