Drivetest Ford Ecosport
1.0 Benzina Turbo (Ecoboost) 125CP 4x2 Aut6 TrendLuni, 18.12.2017
- Comenteaza
- Trimite pe:
Parcă mi-l imaginez: „Îmi spuse nerodu' ăsta de Sucă, Sucă al meu, nepotu' din partea lu' țața Safta, că îi dădură din nou drumu' la întreprinderea de tomobile di la noi di la Craiova. De data asta cică fabrică acolo un jep care s-ajungă și pe ulițele nostre de la Băilești: Ford Ecosport”.
Nea Mărin n-a mai trăit să vadă cu ochii lui „minunea minunilor”, noul spectacol autombilistic pus în scenă la uzina de la Craiova, însă noi putem spune că suntem spectatorii unei piese de teatru cu o distribuție memorabilă. Sunt peste 4000 de actori implicați și un singur rol principal, revenit noului Ford Ecosport. Este olteanul în care s-au pus speranțele tuturor.
E un automobil cu 30% piese românești și cu ceva mai mult potențial pe piața europeană, îndrăgostită iremediabil de SUV-urile mici.
Ford-ul Ecosport produs în Bănie își propune să se ia de gât cu nume sonore precum Renault Captur, Opel Mokka și Crossland X, Peugeot 2008 și Mazda CX-3. Iar pentru a face față concurenței puternice, micul oltean a trecut printr-o serie de schimbări importante, care vor fi puse cap la cap pe linia de asamblare de către cei peste 4000 de angajați ai uzinei Ford de la Craiova.
Am zburat recent la Lisabona pentru a vedea ce s-a schimbat la noul Ford Ecosport, cât de oltenească a devenit mașina Ovalului Albastru și ce șanse are cel mai mic SUV din gama americanilor în fața rivalilor de mai sus.
Motor / Transmisie
Olteanul nostru a venit la test într-o configurație care ar trebui să prindă din ce în ce mai mult și pe piața din România. Benzină + cutie automată. Benzină pentru că dieselul a căzut în dizgrație după Dieselgate și urmează a fi impozitat aspru. În plus, singurul diesel prezent la test, adică unitatea nouă 1.5 TDCI Ecoblue, cu manuală și 4x4, va ajunge în România abia la jumătatea lui 2018. Automată pentru că traficul devine din ce în ce mai dificil în marile orașe din România (București, Cluj, Brașov), adică acolo unde Ecosport se va învârti în mare parte din timp.
Am testat unitatea 1.0 Ecoboost de 125 de cai putere, capabilă să livreze un cuplu total de 180 Nm, devreme, încă de dinainte de 2000 de rotații, până la 4400 de rotații. Așadar o plajă generoasă, care oferă un suflu decent mașinii până la 110 km/h. Ce trece de această valoare solicită destul de mult agregatul, iar Ecosport nu se simte așa fâșneț. Pentru cei care își doresc un comportament fără gâfâieli aș recomanda Ecoboost-ul de 140 de cai putere.
Antifonarea motorului este destul de bună, iar vibrațiile au fost și ele bine estompate. Sunt și momente în care motorul devine destul de prezent în habitaclu, mai exact atunci când cutia caută zona înaltă a turometrului, adică dincolo de 3500 de rotații.
Transmisia automată cu șase rapoarte este liniară, dar are un răspuns ușor întârziat. Reacția nu se îmbunătățește nici dacă folosești padelele din spatele volanului, răspunsul fiind la fel de greoi.
Consum
Chiar dacă este născut și crescut în Craiova, în inima Olteniei, Ecosport nu merge cu praz sau alte derivate. Are nevoie de benzină și se dovedește destul de hrăpăreț dacă nu îl menajezi și cauți să-i exploatezi limitele. Am pus la încercare eficiența versiunii 1.0 Ecoboost pe autostradă și pe drumuri naționale cu multe viraje. Ba chiar am ieșit și pe câteva porțiuni de drum neasfaltat. Ecosport a afișat un consum cuprins între 7.5 și 8 litri/100 de kilometri.
Aici e felia unde dieselul nu are cum să piardă, fiind preferat de cei care sunt mai atenți cu bugetul de carburant. Oficialii Ford anunță că versiunea pe benzină testată de noi oferă un consum mediu de 5.8 litri/100 de kilometri.
Prin comparație, frații Citroen C3 Aircross, Opel Crossland X și Peugeot 2008 consumă sensibil mai puțin, dar au și cu 15 cai putere în minus. Hyundai Kona are un consum mai mic pentru versiunea de 120 de cai putere, dar nu este disponibil, momentan, cu o transmisie automată. La fel și în cazul lui Kia Stonic.
Mazda CX-3 are un consum asemănător, tot 5.8 litri/100 de km, dar are cu 5 cai putere mai puțin. Seat Arona, Suzuki Vitara și Renault Captur consumă și ele mai puțin. Doar Nissan Juke este ceva mai gurmand cu un consum de 6.3 litri/100 de km.
Performanţe
Știm că oltenii sunt mai vulcanici din fire. Prin urmare, te-ai aștepta ca Ecosport să fie ceva mai exploziv. Nu prea e cazul. Sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 11.6 secunde. Nu e nici mult, nici puțin. E accelerația cu care poți trăi zi de zi, dar care nu îți face viața mai palpitantă.
Cu această valoare, raportată la rivalii din segment, Ecosport este pe la coada clasamentului. Citroen C3 Aircross, Mazda CX-3, Nissan Juke (insesizabil), Peugeot 2008, Renault Captur și Seat Arona sunt mai rapizi deși au mai puține resurse sub capotă. Mai lenți sunt Opel Crossland X, Suzuki Vitara și hyundai Kona (acesta nu are nici măcar cutie automată).
Interior
Ford susține că noul Ecosport are 2300 de componente noi. N-am stat să le număr pe toate, dar cred că majoritatea lor se ascund la interior, acolo unde americanii au scăpat de multe probleme ale vechiului model.
Ecosport câștigă în primul rând de pe urma faptului că interiorul este preluat de la Fiesta. Avem o ergonomie la ani lumină distanță față de cea a vechiului Ecosport, cu un ecran generos poziționat în centrul planșei de bord, cu butoane ale climatizării bine evidențiate și cu o serie de comenzi pe volan și ele ușor de citit.
Materialele folosite la interior nu au crescut atât de mult pe cât ne-am fi așteptat. Încă mai există zone numeroase în care plasticul este tare și neprietenos. Din fericire, a mai apărut un plastic moale pe planșa de bord, avem un volan îmbrăcat într-o piele de calitate, iar scaunele au acum o textură diferită și au devenit mai confortabile. Aș fi tentat să spun că, în termeni generali, evoluția este similară cu cea a noului Duster, în multe privințe.
Spațiile de depozitare sunt destul de bine gândite. Există două spații pentru sticle pe consola centrală, buzunare generoase în portierele față și o cotieră foarte adâncă. Din păcate, spațiul pentru telefonul mobil este prea îngust, iar torpedoul este și el cam zgârcit.
Pe locurile din spate există spațiu decent la nivelul picioarelor și al capului. Tunelul central este destul de coborât, însă nu vă imaginați că vor încăpea trei adulți pe banchetă. Portbagajul are o capacitate de 356 de litri, adică cu 24 de litri mai mult decât în cazul modelului anterior. Știu că suntem în segmentul mic, dar există producători care nu s-au cramponat de acest aspect și au oferit peste 350 de litri SUV-urilor de segment B. Dacă ne uităm la Opel Crossland X, Seat Arona sau Citroen C3 Aircross, devenim invidioși. E semn că se poate. Dar există și exemple contrare: Kia Stonic, Mazda CX-3 este mai zgârcit în spațiu. Dar măcar sud-coreeanul are un hayon care poate fi utilizat în condiții normale.
Să nu mă înțelegeți greșit. Eu sunt pe dos și apreciez constructorii ăștia care se întorc împotriva curentului și mai schimbă deschiderea unei uși, o mai iau razna cu designul sau uită de ergonomie. Însă, în cazul lui Ecosport, oricât de mult mi-ar plăcea ideea unui hayon care se deschide ca ușa frigiderului meu de acasă, nu o văd foarte practică. Imaginați-vă că sunteți în parcarea unui centru comercial și trebuie să încărcați cumpărăturile. Ori parcați mașina cu fața la perete (complicat dacă e un loc îngust), ori o lăsați puțin în afară.
N-am uitat nici de antifonare. Chiar dacă motorul e fost izolat ceva mai bine de habitaclu, zgomotul la rulare este destul de prezent. Mai ales la viteze de autostradă.
Preţ de achiziţie
Ford a anunțat că va face publice prețurile noului Ecosport pe piața din România abia în ianuarie. Avem însă informații despre o versiune de lansare, care poate fi deja comandată și care costă 13.600 de euro. Nu ne bucurăm prea tare fără a vedea prețurile finale de listă, pentru că o versiune de lansare vine cu un discount pe măsură. Dar, în lipsă de alte repere, o să ne ghidăm după ea în evaluarea lui Ecosport.
13.600 de euro costă fix motorizarea testată de noi, adică 1.0 Ecoboost de 125 de cai putere, dar cu transmisie manuală și echipare Trend. Echiparea include în standard aer condiționat manual, sistem Sync 3 cu asistență pentru situații de urgență, ecran de 6.5 inch, 6 difuzoare, USB, comenzi audio pe volan, jante din aliaj de 16 inch și bare plafon negre. Bineînțeles, este o echipare specială, pentru că Trend-ul nu va veni, probabil, atât de bine echipat.
Potrivit celor de la Ford, rata lunară pentru această mașină va fi de 750 de lei.
Un Citroen C3 Aircross în versiunea 1.2 benzină de 110 cai putere și nivel de echipare Feel ajunge pe la 16.900 de euro. Hyundai Kona are un preț de pornire de peste 20.000 de euro, deci nici nu are rost să-l luăm în calcul. Un Kia Stonic în versiunea pe benzină de 120 de cai putere pleacă de la 15.400 de euro. O automată ar crește și mai mult prețul.
Nici despre Mazda CX-3 nu putem vorbi în calculul nostru pentru că o versiune comparabilă sare de 20.000 de euro. În cazul lui Nissan Juke, socotelile pentru un 1.6 benzină de 117 cai putere și transmisie automată pornesc de la 17.900 de euro.
Se apropie de Ecosport noul opel Crossland X, care are un preț de pornire de 15.900 de euro pentru versiunea de 110 cai putere benzină, cu transmisie automată și echipare Enjoy. Fratele de segment Opel Mokka X este și mai scump. Un Peugeot 2008 cu motorizare similară, tot 110 cai benzină și automată, este etichetat la 17.600 de euro.
Renault Captur, una dintre cele mai accesibile mașini din segment, ajunge să coste 16.300 de euro în versiunea de 120 de cai putere cu transmisie automată. N-am uitat nici de proaspătul Seat Arona, care costă 17.300 de euro în versiunea cu 115 cai și transmisie automată. Suzuki Vitara cu motorul de 120 de cai putere și transmisie automată ajunge la peste 16.600 de euro.
Așadar, chiar dacă nu știm prețurile complete ale noului Ecosport pentru piața din România, putem concluziona că SUV-ul produs la Craiova este, cel puțin în versiunea de lansare, o afacere extrem de bună pentru românii care își doresc o mașină din acest segment.
Siguranţă
EuroNCAP a testat Ford Ecosport în anul 2013. A obținut atunci patru stele, deși punctajul garantat pentru protecția pasagerilor era de 93 de puncte din 100. Au trecut 4 ani de atunci.
Noul Ford Ecosport are parte de mai multe sisteme de siguranță decât în 2013, însă e drept că și normele de testare au devenit mult mai stricte. prin urmare, până la o nouă retestare o să punctez Ecosport tot cu patru stele. Rămâne ca Ford să ne demonstreze contrariul.
Ecosport vine acum în standard cu funcția Roll Stability Control, care ajustează cuplul motor și frânarea pentru a evita o răsturnare. Mai există și un sistem de monitorizare a unghiului mort, însă acesta este opțional.
Chiar și așa trebuie să ținem cont că și standardul segmentului a crescut destul de mult. Sunt rivali care oferă recunoașterea semnelor de circulație, asistent la păstrarea benzii de mers și monitorizarea stării de oboseală a șoferului.
Ţinută de drum
Ford Ecosport are un aspect ușor înălțat, ceea ce ar putea sugera un ruliu mai mare decât în cazul rivalilor. Nu e tocmai adevărat. Revizuirea completă a suspensiei a reușit să-l alinieze pe Ecosport la pretențiile gamei Ford. Micul SUV produs la Craiova are un temperament ușor sportiv, mult mai bine conturat decât în cazul vechiului model.
Avem amortizoare noi, arcuri noi și o suspensie care nu mai transmite zgomote sau vibrații neplăcute în habitaclu. Pare puțin rigidă, dar mult mai bine lucrată. În plus, pe sectoare de drum virajat mașina nu se mai înclină așa mult. Există ruliu, însă acesta nu este așa deranjant cum se întâmplă în cazul rivalilor Citroen C3 Aicross, Renault Captur, Peugeot 2008 sau Opel Crossland X.
La asta se adaugă direcția, care a împrumutat ceva din precizia lui Fiesta și transmite mai multe informații despre suprafața de rulare.
Cât privește rularea în teren accidentat, nu vă faceți prea multe speranțe. Culmea, versiunile pe benzină, care nu pot fi comandate momentan cu 4x4, promit mai mult decât dieselul, disponibil cu 4x4. Asta pentru că versiunile pe benzină au o gardă la sol de 19 centimetri, iar cele diesel de numai 16 centimetri (amplasarea evacuării penalizează acest aspect). Așadar, eu vă recomand să vă faceți planuri off-road care să nu depășească drumurile forestiere.
Aș vrea să mă refer și la raza de bracare a mașinii, măsurată de oficialii Ford la 10.9 metri. Este destul de mare pentru un SUV de numai 4.1 metri. Prin comparație, un SUV uriaș precum Ssangyong Rexton (4.9 metri lungime), testat recent, oferea aceeași rază de bracare. Prin urmare, manevrarea în zonele urbane (întoarcerea din trei mișcări) va presupune ceva mai mult efort.
Vizibilitate
Spre deosebire de multe SUV-uri din segmentul mic, Ecosport reușește să îți ofere sentimentul că te afli la volanul unui SUV, adică la înălțime. Ceea ce e bine pentru vizibilitate.
Luneta, deși modestă, are o formă care te ajută, ultimul rând de montanți este de dimensiuni reduse și nu incomodează în marșarier, iar oglinzile laterale sunt bine proporționate.
Deci, e ceva în neregulă? Da! Primul rând de montanți are o formă despre care aș risca să spun că este periculoasă. Sunt destul de generoși, obturând serios vizibilitatea în viraje strânse. În intersecții cu vizibilitate redusă, montantul dreapta îți poate crea probleme atunci când te asiguri. Toate acestea, deși Ford a creat un ochi de geam chiar la baza montantului, care să mai spele din păcate. Inutil.
Tehnologie
Odată cu noul model, Ford a încercat să alinieze Ecosport la cerințele publicului său. Adică la pretențiile celor din categoria ”millenials”. Cam greu, având în vedere viteza cu care se mișcă tehnologia. În interiorul lui Ecosport atenția se concentrează în jurul ecranului din centrul planșei de bord. Poate avea 4.2, 6.5 sau 8 inch, în funcție de bugetul de care dispuneți. E clar că vă recomand să mergeți pe varianta de 8 inch. Și ar fi indicat să alegeți și computerul de bord color de 4.2 inch, amplasat între ceasurile de bord.
Publicul din categoria ”millenials” este foarte exigent când vine vorba de tehnologie, deci e foarte important de știut că sistemul SYNC 3 este destul de complex, are un meniu intuitiv (cu navigația o să aveți nevoie de puțină acomodare), are suport Apple CarPlay și Android Auto și are cea mai bună luminozitate din segment (se vede foarte bine și pe soare puternic).
Este conectabil la dispozitive externe prin intermediul a două suporturi USB, ambele fiind capabile să încarce foarte bine telefoanele mobile. Nu avem însă încărcare prin inducție, cum deja se întâmplă pe la rivali.
Pe timp de iarnă, Ecosport are grijă să îți țină de cald. Pe lângă climatizare, există volan încălzit, scaune față încălzite, oglinzi încălzite și parbriz încălzit. Pentru manevrele de parcare dificile există o cameră de marșarier, însă calitatea imaginii oferite este foarte slabă.
Design
Mai știți cum l-a lăsat camerista pe Nea Mărin fără haine? Se pare că olteanul din testul nostru a fost ceva mai fâșneț și a furat el hainele fraților mai mari: Ford Kuga și Ford Edge.
Să nu ne mai ascundem după praz, noul Ecosport seamănă foarte mult cu celelalte SUV-uri din gama Ford, pentru că și aici există o uniformizare a designului. Sau, ca să-i cităm pe oficiali, o aliniere la filosofia estetică a familiei. Iar asta e bine.
Cert e că avem blocuri optice angulare, o semnătură luminoasă de tip LED pentru rularea diurnă, aceeași grilă trapezoidală generoasă și un spoiler ale cărei linii sunt inspirate, potrivit oficialilor, de bretelele unui rucsac. E și ăsta un punct de vedere.
Din fericire, noul Ecosport nu renunță la posibilitățile de personalizare. Ba dimpotrivă, le înmulțește. Dacă optați pentru nivelul de echipare ST Line primiți opt nuanțe de caroserie și patru de acoperiș. Impropriu spus acoperiș, pentru că sunt vopsiți contrastant și montanții. Dacă mergeți pe echiparea Titanium sunt doar patru culori pentru caroserie și două pentru acoperiș.
Ideea e că aveți mai multe combinații cromatice, iar asta e bine. Unde mai pui că și jantele au crescut, acum fiind disponibil un set de jante de 18 inch. Anterior, dimensiunea acestora mergea doar până la 17 inch.
Ne-a placut
- Spațiile de depozitare
- Ținuta de drum
- Direcția
Nu ne-a placut
- Plasticul tare
- Deschiderea portbagajului
Date tehnice - Ford Ecosport 1.0 Benzina Turbo (Ecoboost) 125CP 4x2 Aut6 Trend | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Ford
-
Constructorul american de automobile schimbă șeful calității. În 2024, Ford a operat 62 de rechemări în service, iar costurile de garanție au crescut cu 800 de milioane de dolari. (Vineri, 20 Decembrie)
-
În cadrul unui eveniment care a avut loc la Craiova, departe de ochii curioșilor, Automarket a avut ocazia să vadă noul Ford Puma Gen-E sau, cu alte cuvinte, pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. Nu lipsește clipul de prezentare. (Marti, 03 Decembrie)
-
Mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid. Chiar dacă am auzit, des, acești termeni în ultimii ani, unii încă nu știu exact ce înseamnă și care sunt avantajele și dezavantajele fiecărui sistem de propulsie de generație nouă, să le spunem așa. Fix misterul acesta încercăm să îl elucidăm în acest articol, dar nu doar teoretic, ci și aplicat, cu ajutorul noilor Ford Puma mHEV facelift și Kuga PHEV facelift. (Vineri, 29 Noiembrie)
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul american de automobile anunță o nuanță exterioară nouă pentru Mustang 60th Anniversary. De asemenea, Ford plusează cu o grafică retro pentru instrumentarul de bord digital. (Luni, 19 August)
Renault Captur 1.2 TCe 120 CP: 1184 kg
Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 CP: 1160 kg
Una peste alta, poate ca masina e buna, fiabila si de incredere. Are si calitati, nimic de reprosat: o tinuta de drum a la Ford, portbagaj ok ca dimensiune, ergonomie buna, ambianta interioara placuta etc. Insa punctele slabe sunt mai "la vedere" fata de concurenta, iar asta o va penaliza (dinamica destul de slaba, plastic mai slab in zone vizibile, deschidera haionului...)
@hazard, fii si tu optimist. B-Max era prea ciudat pentru clasa lui. Desi nu era o masina rea.
- Ford Ecosport primeste 11,9/20 puncte
- Dacia Duster primeste 14,9/20 (14,7 in TCe 125)
Pentru binele colectiv, mult succes noului model din Banie!
Deci inainte de a critica, poate ca nu ar fi rau sa ne gandim mai mult de ce e asa si nu e altfel. Eu am o parere buna despre masina asta. As avea o singura mare critica: arata ca o jucarie. Sentiment pe care 2008, Captur sau C3 Aircross nu il lasa. Din contra chiar.
Cotiera nu-mi place, raza de bracare e mare - deci nu e un atu pt oras. Probabil are putine rotatii volanul? Cotiera arata cam ciudat.
In plus:
Ecosport, lungime 4273, ampatament 2519, portbagaj 333L
Captur: lungime 4122, ampatament 2606, portbagaj 455L
Cum naiba vine asta?
Doar la nivel de comparatie Nissa qashqai are 430L - nici asta nu inteleg cum vine pt clasa compacta!
Faptul ca iau o masina si o tin 5-7 ani, ma mai doare pe mine ca are fiabilitate X ani? Oricum dupa 7 ani o sa mai iau putin bani pe ea indiferent de marca, ce ma incalzeste ca iau 500 euro in plus?!
In rest masina arata muuult mai mare in exterior decat e in interior, pacat!
De unde ai scos dimensiunile astea ? Doar un exemplu: lungime Ecosport - 4096 mm.
Ai dreptate, are 4096 util. Cu roata de rezerva atasata in spate are 4273.
Doar ca unu se-neca...
Cine umfla acuma potu'?
Ala cu ASU din maneca...
In rolul oltenilor: B-Max si EcoSport.
Intrebarea e la cine e ASU?
Inca una: portbagaj Captur - 377 litri (e gresit pe site-ul automarket, desi in articolul despre noul Captur e scris corect).
Cat despre pret, uitati un amanunt: Ford da discounturi substantiale, se ajunge la peste 20% la unele modele, de ce nu s-ar da si la acest model?