Drivetest Ford Capri

4.5
Ford Capri zoom
de Alexandru Monenciu
Miercuri, 30.10.2024
Legendă

Nu toată lumea este fan mașini electrice. Așadar, lansarea unui model nou, cu zero emisii, trebuie planificată foarte bine.

Denumirea joacă un rol important în tot acest proces de acceptare a unui nou model electric, iar unii producători sunt gata să apeleze la tot felul de tertipuri pentru a se asigura că majoritatea clienților vor "digera" mai ușor noul produs.

Am spus majoritatea, pentru că este normal să existe și persoane mai greu de mulțumit. Până la urmă trăim în democrație.

Americanii de la Ford au înțeles cum stau lucrurile, iar cele mai bune exemple sunt Mustang Mach-E și Explorer. În primul rând, aceste denumiri trezesc amintiri în mintea unor persoane care au fost contemporane cu ele, iar în al doilea rând, constructorul din Dearborn își onorează trecutul.

Desigur, au fost și încă sunt foarte mulți pasionați de automobile deranjați de această strategie. Dar, până la urmă, nu îi poți mulțumi pe toți și trebuie să lași cifrele de vânzări să vorbească.

Anul acesta, Ford a mai reînviat un model care a scris istorie acum aproape șșase decenii. Este vorba despre Capri. Inițial, considerat a fi echivalentul european al lui Mustang, Capri a reînviat ca un SUV electric, cu alură de coupe.

Cu alte cuvinte, un Explorer cu plafon plonjat și cu un design care face multe trimiteri la modelul original.

Noi am testat noul Ford Capri pe drumurile de munte din apropierea Marsiliei. Un model care a născut atâtea controverse avea nevoie de un loc pe măsură unde să arate ce poate. În caz că nu știai, Marsilia este al doilea cel mai periculos oraș din Europa, după Catania (Italia).

Înainte să citești despre cum se simte de la volan noul Capri electric, te invit să urmărești și un video cuprinzător cu mașina de test.

PREZENTAREA VIDEO A NOULUI FORD CAPRI ELECTRIC

Ford Capri

  • Pret de pornire 58.000 €
  • Pret model testat 59.000 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Dacă am pomenit de Explorer, înseamnă că și Capri este dezvoltat pe aceeași platformă MEB a germanilor de la Volkswagen. Are aceleași motorizări ca și Explorer, inclusiv versiunea echipată cu două motoare electrice, tracțiune integrală, care oferă 340 de cai putere și 679 Nm cuplu.

În acest caz, bateria are o capacitate de 79 kWh. Pentru că este mai aerodinamic decât Explorer, Capri AWD promite o autonomie de până la 560 de kilometri (+ 28 km comparativ cu Explorer AWD).

Puterea maximă de încărcare, pentru această baterie, este de 185 kW, ceea ce înseamnă că repriza 10-80% durează 26 de minute.

Pentru că vorbim despre o livrare instantă a puterii, cei 340 CP îți vor lipi capul de tetieră cu fiecare apăsare mai hotărâtă a pedalei de accelerație. Este mai mult decât suficient pentru orice vrei să faci cu mașina.

Chiar și la viteze de peste 100 de km/h când vrei, spre exemplu, să intri pe autostradă.

Ai și câteva moduri de rulare din care să alegi, în funcție de starea ta de spirit. De pildă, modul Eco anesteziază puțin cei 340 CP, pentru a obține un consum mai redus de energie. La cealaltă extremă, modul Sport face ca accelerația să fie ceva mai sensibilă, iar livrarea puterii să fie mai rapidă.

Platforma MEB vine și cu două neajunsuri, să le spun așa. În primul rând, nu ai un spațiu suplimentar de depozitare sub capotă (frunk), iar în al doilea rând lipsește tehnologia One Pedal Drive. Cu alte cuvinte, nu poți să conduci mașina cu o singură pedală.

Deci nu poți regla nivelul de regenerare, dar știm de la Explorer că sistemul frânează destul de bine atunci când iei piciorul din accelerație, iar selectorul transmisiei se află în modul B.

renovatio e-charge
Pentru a facilita transportul pe distanțe lungi cu mașina electrică, Renovatio e-Charge oferă acoperire la nivel național a principalelor rute de transport. Mai mult, stațiile Renovatio fac parte din coridorul trans-european, zona sud-estică.

Consum

De cele mai multe ori, în cadrul testelor internaționale, timpul pe care îl petrecem la volanul mașinilor este destul de limitat, iar traseul este gândit dinainte, astfel încât să experimentezi mașina în (aproape) toate situațiile.

În Marsilia, noi am condus noul Capri AWD pe o distanță de 123 de kilometri, atât în oraș cât și pe drumurile naționale și pe autostradă. La finalul zilei, bordul indica un consum de 15.7 kWh/100 de km, la o viteză medie de 50 km/h.

Este o cifră de consum foarte bună, având în vedere că Ford declară un consum de 15.8 kWh/100 de km pentru această motorizare.

În ceea ce privește autonomia, la începutul zilei bateria era încărcată la peste 90%, iar autonomia indicată era de aproape 500 de kilometri. După ce am parcurs cei 123 de kilometri, nivelul de încărcare al bateriei a scăzut la 65%, iar autonomia la 332 de kilometri.

A venit momentul să vorbim și despre rivali.

Tesla Model Y Long Range AWD este primul dintre ei. Modelul american oferă 514 cai putere (347 CP dacă optezi pentru roți motrice spate) și promite un consum de 16.9 kWh/100 de km. De cealaltă parte avem Skoda Enyaq RS cu ai săi 340 de cai putere și un consum de 15.9 kWh/100 de km.

Propun să punem și Cupra Tavascan VZ pe listă. Are tot 340 CP, dar un consum ceva mai mare: 16.5 kWh/100 de km.

Performanţe

Mulțumită celor 340 de cai putere, Ford Capri AWD ajunge la 100 de km/h în 5.3 secunde și atinge o viteză maximă de 180 km/h. Tesla Model Y are nevoie de fix 5 secunde până la 100 de km/h, dar are o viteză maximă ceva mai mare (217 km/h).

În ceea ce privește Skoda Enyaq RS, repriza 0-100 km/h durează 5.5 secunde, iar viteza maximă este de 180 km/h. Vorbim, până la urmă, despre aceeași platformă MEB.

Cifrele de performanță sunt identice în cazul lui Tavascan VZ.

Interior

Legat la ochi, ai putea să juri că te afli într-un Ford Explorer electric. Sau într-unul dintre modelele familiei IQ de la Volkswagen. Singurul detaliu care dă de gol noul Capri este elementul din metal aflat la baza volanului, care face trimitere la modelul din anii '60.

În rest, ai aceleași materiale de calitate, chiar dacă pielea care acoperă scaunele nu este naturală. Are, totuși, un model de romb, pentru un aer premium. Nu degeaba se numește nivelul de echipare Premium.

Tot piele ecologică, de culoare deschisă de această dată, găsești și în partea inferioară a bordului. Un ornament din plastic, care imită fibra de carbon, traversează bordul și tunelul central.

Dacă ai un ochi critic, nu vei trece cu vederea plasticul tare (din fericire se regăsește prin zonele în care nu ajungi foarte des cu mână). Vei aprecia, însă, antifonarea habitaclului, un detaliu important atunci când vine vorba despre o mașină electrică.

Inevitabil, dacă rulezi pe un asfalt cu mai multe asperități, va intra destul de mult zgomot de rulare în interior.

Scaunele sunt confortabile, inclusiv bancheta care poate găzdui până la 3 pasageri, având în vedere că podeaua este plată. Unde mai pui că scaunele față au funcție de încălzire încă din standard, iar volanul este, de asemenea, încălzit. În plus, scaunul șoferului oferă și funcție de masaj.

Știu ce vei spune: SUV cu alură de coupe, deci spațiul pentru cap este afectat pentru pasagerii din spate. Nu este cazul aici. De ce? Pentru că avem un plafon drept care începe să plonjeze în dreptul tetierelor, astfel că cei de pe banchetă au spațiu berechet.

Spațiile de depozitare generoase sunt unul dintre atuurile noului Capri. Piesa de rezistență este, fără îndoială, consola centrală cu o capacitate de 17 litri. Este și configurabilă, în sensul că până și suporturile de pahare pot fi îndepărtate pentru mai mult spațiu. În acest fel, poți stoca un laptop de 15 inch în cotieră.

Pentru că selectorul transmisiei se regăsește pe coloana de direcție, iar butoanele fizice sunt, practic, inexistente, impresia de spațiu este accentuată.

Că tot veni vorba de butoane, aș depuncta noul Ford Capri (cum am făcut și cu Explorer) pentru butoanele de pe volan, ascunse sub o suprafață tactilă, neagră, cu finisaj lucios. Pe lângă faptul că vei avea întotdeauna amprente în câmpul vizual, vei trece inevitabil cu mâna peste aceste butoane și te vei trezi că activezi sau dezactivezi vreo funcție fără să vrei.

Portbagajul are un volum de încărcare de 572 de litri, cu aproape 100 de litri mai mult decât Explorer. Dacă rabatezi bancheta obții 1.505 litri pentru bagaje.

Tesla Model Y câștigă acest duel, cu 2.041 de litri, dar și cu frunk-ul de 117 litri. Enyaq are un portbagaj de 570 de litri (1.610 litri), iar în dreptul lui Tavascan găsim scris 540 de litri.

Preţ de achiziţie

În România, noul Ford Capri pornește de la 50.000 de euro, dar pentru versiunea AWD Extended Range, pe care am testat-o noi, trebuie să scoți din buzunare de la 58.000 de euro în sus.

Model Y Long Range AWD costă 51.990 de euro, sau 57.990 de euro dacă optezi pentru versiunea Performance. Skoda Enyaq RS Coupe costă 64.810 euro, la noi în țară, iar Cupra Tavascan VZ pornește de la 63.726 euro.

Siguranţă

Noul Ford Capri nu a fost testat de Euro NCAP, dar nici nu este nevoie. Pentru că belgienii au testat noul Explorer, căruia i-au acordat calificativul maxim de 5 stele.

Protecția pentru adulți a fost notată cu 89%, protecția pentru copii a primit 86%, protecția pentru pietoni și bicicliști a primit 80%, iar sistemele de siguranță oferite în standard au fost notate cu 72%.

Ţinută de drum

În noul Ford Capri am găsit o mașină mai așezată, mai confortabilă, decât noul Explorer. Chiar dacă nu este disponibilă o suspensie adaptivă, configurația propusă de americani își face bine treaba. Este silențioasă și absoarbe bine imperfecțiunile din asfalt.

Jantele de 20 de inch, cu care a fost echipată mașina testată de noi, afectează puțin confortul de care pomeneam mai sus, atunci când treci peste denivelări mai pronunțate. Dar nimic foarte deranjant.

Pe viraje, cele aproape 2.2 tone se simt, dar fiind o mașină electrică (cu bateria montată sub podea) această greutatea este bine distribuită.

Feedback-ul prin volan este aproape inexistent și, din păcate, modul Sport nu rezolvă această problemă. Într-adevăr, odată activat, volanul începe să opună puțin mai multă rezistență, dar aproape insesizabil.

Vizibilitate

Oglinzile laterale sunt bine proporționate, dar vizibilitatea prin lunetă este afectată. Până la urmă, este o problemă des întâlnită la SUV-urile cu alură de coupe.

Și montantul C creează un punct mort destul de mare.

Din fericire, ai la dispoziție un sistem de camere cu vedere la 360 de grade. Ce-i drept, nu ar fi stricat să aibă o calitate mai bună a imaginii.

Tehnologie

Dacă planul interior poartă semnătura celor de la Ford, tehnologia este preluată, aproape în totalitate, de la Volkswagen. Ai un instrumentar de bord, digital, cu ecran de 5 inch, care amintește de modelele brand-ului german, dar și comenzile tactile pentru faruri care, de asemenea, amintesc de Volkswagen.

Este prezentă o zonă de încărcare prin inducție, pentru telefoanele mobile, dar și două port-uri USB-C în față, dacă vrei să încarci mai multe dispozitive deodată.

Piesa de rezistență a habitaclului este, fără îndoială, display-ul central de 14.6 inch. Îl știm de la Explorer. Pe el rulează sistemul multimedia Sync Move, denumire care trădează fix ce face acest ecran. Se mișcă, glisează, 30 de grade în sus și în jos.

El mai ascunde un spațiu de depozitare secret, numit My Private Locker. Cu alte cuvinte, un mini seif unde îți poți lăsa fără probleme, spre exemplu portofelul și actele, pentru că atunci când închizi mașina, ecranul se blochează în poziție și nu poți accesa acest spațiu.

Meniul sistemului multimedia este destul de intuitiv, iar sistemul ca atare se mișcă bine. Dacă pățești ca noi și sistemul de navigație al mașinii îți dă bătăi de cap, poți oricând să îți conectezi telefonul prin Android Auto sau Apple CarPlay. Ambele conexiuni sunt fără fir.

Design

Capri s-a transformat într-un SUV electric, dar sunt câteva elemente de design care fac trimitere la modelul original, cel din anii '60.

Spre exemplu, banda neagră care unește farurile (inspirată de grila vechiului model), semnătura luminoasă cu patru elemente atât în față cât și în spate, plafonul drept și curbura din dreptul montantului C.

Jantele pot avea dimensiuni cuprinse între 19 și 21 de inch și ai la dispoziție chiar și modele cu un design aerodinamic.

Între stopuri regăsim scris numele modelului. În premieră pentru Ford, acesta se află în spatele unei protecții din sticlă.

Paleta de culori exterioare include 6 nuanțe, inclusiv Galben Vivid, Blue My Mind, Alb Frozen, Negru Agate, Gri Magnetic și Roșu Lucid.

Nu ne-a placut

  • Vizibilitatea redusă în spate
  • Absența portbagajului frontal
  • Lipsa tehnologiei One Pedal Drive

Ultimele teste


  • Legendă

  • Definiția hot hatch-ului

  • Grande

  • Personalitate proprie

Comentarii (12)

  • Octavian
    O fi legenda dar e scumpa.
    Acum depinde daca pretul acela este cel de cumparare sau este un pret de lista din care se mai scade 20-30%.
    4 3
  • Doar numele este legendar, un VW cu-n interior mai atrăgător, față de gamă ID, surprinzător este faptul ca un preț de pornire de 50k nu mai reprezintă o bilă neagra, după criteriile acestui test, iar prețul mașinii testate de aproape 60k este în regulă, altfel ar fi apărut la capitolul minusuri .
    12 3
  • Tesla Model Y Long Range AWD are 514 cai putere (trecut in talon).
    3 0
  • Mama, numai masini de 4.5 (din 5 stele) se fac in ziua de azi. Chiar nu inteleg de ce se plange lumea de noile modele :))).
    12 0
  • @AM

    ..."acum mai bine de șase decenii."

    A intrat în producție în noiembrie 1968, iar vanzarea a început în ianuarie 1969. Deci? Sunt 55 de ani, nicidecum mai bine de șaizeci de ani.
    Partea proastă este că, în timp ce originalul era o frumusețe după care întorceai capul, am avut norocul s-o văd de nouă, un verde aproape fosforescent, actualul Capri pare anost, se pierde printre mașini în trafic. Și, da, de acord că doar plafonul și curbura montantului C aduce cu vechiul Capri. În rest nimic deosebit, poate doar prețul. La banii ăștia aș prefera Tesla model Y long range.
    8 1
  • Platforma tehnica VW e bună, eficientă. Mașina însă... Gusturile nu se discută :).
    3 2
  • spaclu lu manole
    Mie imi place foarte mult. Interiorul e de top, simplu, cu doua ecrane, cu design curat si fara briz-briz-uri inutile. Intr-adevar, volanul putea veni fara suprafetele alea lucioase si inestetice.
    Una peste alta, cam asa ar trebui sa fie o masina de volum in 2024. Din pacate pretul e astronomic si nu prea vad cu se adreseaza omului de rand. Chiar si la salarii peste medie, te gandesti de 10 ori daca sa dai banii astia pe un Ford de dimensiunile astea.
    Din fericire, am mai spus-o, masina electrica e un mare re-set pentru industria auto. Firme care au fost catastrofe la calitate, in special din cauza motoarelor, acum au ocazia sa porneasca fresh cu o tehnologie noua, care nu e total necunoscuta, si sa faca o treaba buna. Ma gandesc in primul rand la firmele britanice si italiene. Pentru US, Ford e intre putinii care a intrat vizibil pe piata de electrice. Eu zic ca bateriile la ora actuala au evoluat suficient incat sa merite din plin in aglomerarile urbane si sub-urbane. In preerie, farmland si salbaticie, lipsa statiilor de incarcare, fac masinile electrice neviabile.
    Oricum parerea finala este ca Ford a nimerit-o foarte bine cu Capri, dar din pacate pretul e stanca de sub apa care taie valul.
    7 0
  • Da, prețul e mai mare decât la concurență. 60k. Îți trebuie ceva cojones sa ceri 6k în plus față de o Y Long Range. Dar Skoda are 4 cojones.
    2 0
  • Uratica as putea spune. Duce un pic cu designul actual al Dodge care nici ala nu exceleaza. Profilul e de Arkana dar mai urat.
    Pretul e de stins lumina si plecat acasa.
    6 2
  • Exact ca la Mitsubishi Eclipse, și amintirea zveltă a lui Ford Capri a fost metamorfozată în doar altă omidă mutantă cu baterii, care să-și târâie cele peste 2 tone din reprezentanțe doar ajutată de subvenții sau discounturi generoase.
    Eu nu știu cum naiba ”denumirea joacă un rol important în tot acest proces de acceptare a unui nou model electric”, mai bine lăsau numele cu rezonanță în pace și-i spuneau oricum acestei ”altămăgăoaiescumpăcudraci”.
    Asta e mostră din aia de marketing jignitor de-a dreptul, au clienții probleme de ”acceptare”, n-are legătură că le-a ieșit lor chestie cel mult discutabilă care costă cât două Kuga...
    5 3
  • @kap de gumă
    M5 are 2.5t, clovnule.
    1 4
  • spaclu lu manole
    @pipo, stai linistit ca e unul singur. Boala e atat de grava incat e foarte putin probabil sa fie doi pe acelasi calapod :):):)
    De multe ori ma gandesc ca suntem doar o mana de oameni care comenteaza pe-aici. In rest, "acelasi" sub mai multe nick-uri, in functie de hormoni, de luna, de mood samd.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru