Drivetest Ford C-Max (2014-prezent)
1.5 Benzina Turbo (Ecoboost) 150CP Man6 S/S TrendMarti, 28.04.2015
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ford şi-a upgradat familia de monovolume aducând un refresh important modelelor compacte C-Max şi Grand C-Max, plus o generaţie complet nouă pentru marele S-Max. Astfel, alături de românescul B-Max, Ford are acum o ofertă completă pentru orice familie şi nevoile ei. Pentru a prezenta cum se cuvine noile modele din gamă, Ford ne-a chemat în Spania, pe insula Mallorca, pentru a încerca noile automobile. Vom începe cu Ford C-Max, proaspăt trecut printr-un upgrade important. Ulterior, într-un test separat, vom diseca noul Ford S-Max, un model ceva mai mare în dimensiuni, dar la fel de important pentru Ford.
Ford C-Max are o bună reputaţie în lumea cumva plictisitoare a monovolumelor, automobile dedicate în special familiilor. Ford a reuşit să păstreze spiritul modelului Focus, model cu care C-Max împarte platforma, astfel că vorbim de o maşină dedicată transportului de familie, dar ceva mai dinamică decât concurenţii săi.
În România, noul Ford C-Max va sosi în luna iunie şi tot atunci vor fi comunicate şi preţurile oficiale pentru ţara noastră. Deocamdată, să vedem cum se simte şi ce trebuie să reţinem din noul model Ford.
Ford C-Max (2014-prezent)
1.5 Benzina Turbo (Ecoboost) 150CP Man6 S/S Trend
- Pret de pornire n/c €
- Pret model testat n/c €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Ford şi-a echipat modelul C-Max cu o gama completă de propulsoare benzină şi diesel. Gama de motoare pe benzină începe cu deja foarte cunoscutul motor 1.0 Ecoboost de 100 sau 125 CP, acesta fiind urmat apoi de motorul de 1.5 Ecoboost de 150 sau 182 CP. Amatorii diesel pot alege motorul de 1.5 litri TDCI în variante de 95 sau 120 CP, plus o variantă Econetic de 105 CP care va emite doar 99 grame CO2/km. Dacă se doreşte ceva mai multă putere, se poate opta pentru motorul 2.0 TDCI în variante de 150 sau 170 CP.
La lansarea oficială din Spania am putut încerca C-Max în varianta 1.5 Ecoboost 150 CP. Acest motor face parte din familia de propulsoare de ultimă generaţie Ford construite inclusiv în România, la uzina de motoare de la Craiova. Motorul echipează şi alte modele din gama Ford, precum Kuga, Focus sau Mondeo.
Este unul dintre motoarele elastice şi polivalente din gama Ford. Acest motor înlocuieşte practic propulsorul 1.6 turbo de 150 CP care era disponibil pe anteriorul C-Max.
Noul motor de 1.5 litri este supraalimentat prin sistem turbo şi asta îi permite să se mişte dezinvolt şi la turaţii mici. Cei 150 CP sunt dezvoltaţi la 6.000 rpm, dar cuplul maxim de 240 Nm este disponibil jos, între 1.600 şi 4.000 rot/min. Motorul satisface normele de poluare Euro 6 şi este asociat cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte cu o acţionare precisă şi bine etajată.
Cei 150 CP răspund chemării pedalei de acceleraţie, dar trebuie să insistăm un pic şi să ducem turometru spre zona roşie pentru ca motorul să-şi alinieze toate forţele. Per total, experienţa este plăcută, iar motorul pe benzină de 150 se potriveşte bine cu C-Max, poate chiar mai bine decât în cazul modelului Focus.
Consum
Noul motor de 1.5 litri turbo este suficient de puternic pentru a mişca dezinvolt noul C-Max. Dar cum stă la capitolul consum? Cifrele oficiale spun că vorbim în medie de 6.1 litri/100 km, cu un "urban" de 7.8 litri şi cu un "extraurban" de 5.1 litri/100 km. Cifrele sunt destul de optimiste, pentru că în viaţa reală Ford C-Max 1.5 Ecoboost consumă în medie 9.5 litri/100 km. Acesta a fost consumul înregistrat de noi pe drumurile din Mallorca, dar parcurse într-un ritm sportiv.
Dacă aşezăm în comparaţie consumul oficial de benzină al modelului Ford cu cel al concurenţei, C-Max 1.5 Ecoboost stă foarte bine, fiind întrecut la acest capitol doar de concurenţii premium BMW Seria 2 Active Tourer 218i (136 CP) cu un consum mediu de 4.9 litri/100 km, şi de Mercedes-Benz B200 (156 CP), cu o medie de 5.6 litri/100 km. Opel Zafira Tourer cu motor 1.4 turbo de 140 CP se laudă cu un consum identic cu cel al modelului Ford, în timp ce restul concurenţilor au cifre de consum mai ridicate.
Performanţe
În ceea ce priveşte performanţele noului Ford C-Max echipat cu motor 1.5 litri Ecoboost de 150 CP, acestea nu sunt deloc slabe. Cei 150 CP sunt alerţi atunci când sunt bine biciuiţi şi permit efectuarea acceleraţiei de la 0 la 100 km/oră în 9.4 secunde. Viteza maximă care poate fi atinsă este de 204 km/oră. Aceste cifre plasează modelul C-Max în zona monovolumelor compacte cu pretenţii dinamice, fiind întrecut la acest capitol, din nou, doar de modelele din clasa premium: BMW 218i Active Tourer şi Mercedes-Benz B200.
Interior
Ford a lucrat mult la îmbunătăţirea interioarelor pentru toata gama sa de modele. Noul C-Max nu face excepţie şi a fost upgradat în acelaşi stil regăsit şi pe Focus. Modelul testat de noi s-a prezentat în echiparea de top Titanium, care include display-ul tactil full size color împărţit în patru zone şi prin intermediul căruia se pot controla cele mai importante funcţii ale sistemului multimedia.
Ceasurile de bord au fost şi ele redesenate, iar spaţiul a crescut, cinci pasageri putând călători confortabil pe scaune individuale. Portbagajul are o capacitate care poate varia între 432 şi 666 litri, în funcţie de poziţia scaunelor din spate şi de cât de mult alegem să încărcăm spaţiul de bagaje: până la poliţă sau până la plafon. Chiar şi aşa, C-Max are doi rivali puternici în acest domeniu: Dacia Dokker, cu un portbagaj de 800 litri, şi Volkswagen Touran cu 695 litri.
Sunt şi câteva elemente amplasate mai puţin fericit. De exemplu, Ford a decis să păstreze un CD Player, iar acesta e aşezat în partea superioară a consolei centrale, deasupra display-ului. Ergonomic amplasarea nu este rea, dar dacă maşina stă expusă în soare pentru multă vreme, temperatura ridicată poate topi sau deforma un cd uitat în player.
De asemenea, pe plafon sunt amplasate două spaţii de depozitare. Unul este pentru ochelari şi are o formă nouă şi chiar un sistem de prindere. Al doilea este pentru obiecte generale, dar, din nou, căldura degajată de plafon poate afecta obiectele amplasate înauntru. Nu mai vorbesc de o ciocolată uitată acolo vara, de exemplu.
Modelul C-Max are doar cinci locuri şi foloseşte portiere clasice pentru accesul la locurile din spate, în timp ce fratele mai mare Grand C-Max are şapte locuri şi portiere culisante în spate. Al treilea rând de locuri este gândit pentru persoane cu statură mai mică, iar la nevoie scaunele se pot rabata plat în podea. În cazul lui Grand C-MAX, locurile din spate pot fi aranjate şi în configuraţie de şase locuri, cel central putând fi rabatat. Cele două scaune individuale rămase pe rândul doi pot culisa apoi spre centru pentru a oferi mai mult spaţiu pasagerilor.
Preţ de achiziţie
Deocamdată, preţurile pentru noul Ford C-Max facelift nu au fost făcute publice pentru piaţa românească. Acestea vor fi publicate undeva mai aproape de data lansării în România, care este stabilită pentru luna iunie a acestui an.
Ştim însă că preţul de pornire pentru Ford C-Max va fi de 14.000 euro, dar acesta include o ofertă combinată între discount-ul oferit de Ford şi programul Rabla. Preţul este valabil pentru modelul C-Max 1.0 Ecoboost 100 CP în echiparea de bază Trend.
Restul concurenţei are preţuri ce variază între 24.000 şi 30.000 euro, dacă intrăm şi în zona premium. Ne aşteptăm ca un C-Max echipat decent cu motorizarea testată de noi să se situeze undeva la 22.000 euro.
Siguranţă
Actualul model cu facelift nu a trecut încă prin testele de impact organizate de către EuroNCAP. A doua generaţie a modelului C-Max a fost testată în 2010, când a obţinut un scor general de cinci stele.
Ca de obicei, Ford oferă pentru C-Max un set complet de airbag-uri, plus o serie de echipamente active şi pasive. Opţional, Ford C-Max poate fi echipat cu sistemul Active City Stop, care poate opri complet maşina în cazul unui impact iminent şi dacă viteza de deplasare este mai mică de 30 km/oră.
Ţinută de drum
Aici este zona unde Ford excelează în faţa concurenţei din clasa monovolumelor compacte. De obicei, acest tip de automobil este considerat un mod de transport pentru familie şi atât. Ford a reuşit să schimbe această optică încă de la prima generaţie, atunci când reuşea să imprime o ţinută de drum cu adevărate calităţi dinamice inspirate de Focus, modelul cu care C-Max se înrudeşte strâns.
Această relaţie a fost menţinută de-a lungul tuturor variantelor, ceea ce înseamnă că nici actuala generaţie nu face excepţie. Suspensia este excelentă, iar ţinuta de drum nu se lasă cu nimic mai prejos faţă de cea a modelului Focus. C-Max poate fi condus sportiv şi chiar este o adevărată plăcere să parcurgi drumuri virajate. Silueta mai înaltă se simte, la fel ca şi inerţia, dar nu vorbim de nimic supărător. Doar în cazul versiunii Grand C-Max ruliul devine uneori enervant atunci când forţăm nota.
Direcţia a rămas precisă şi bine echilibrată în cazul lui C-Max, dar se simte cumva mai anesteziată pe variantele Grand C-Max cu motor diesel. Dar pentru C-Max cu motor pe benzină, feedback-ul trimis prin volan este mai mult decât mulţumitor.
E drept că la capitolul dinamică au început să apară concurenţi care oferă performanţe similare şi poate chiar şi superioare, dar aceştia se află în zona premium. Ne referim aici la BMW Seria 2 Active Tourer şi Grand Tourer sau la Mercedes B-Klasse.
Vizibilitate
Ca la orice monovolum, suprafaţa vitrată este generosă, iar poziţia la volan este mai înaltă faţă de cea dintr-un automobil normal. Asta se traduce printr-o vizibilitate foarte bună. În plus, cel de la volan este ajutat şi de un set de senzori şi de o cameră pentru mersul cu spatele. Iar pentru ieşirile dificile cu spate dintr-o parcare pependiculară există Cross Traffic Alert, un sistem care te avertizează dacă un alt automobil se apropie pe şoseaua parpendiculară pe locul tău de parcare. Foarte util.
Tehnologie
Ford a investit mult în tehnologie, astfel că noul C-Max poate fi foarte bine dotat. Toate sistemele cunoscute de pe modelul Focus sunt disponibile și pentru C-Max, și aici ne referim mai ales la cele active pentru siguranță, aşa cum sunt Active City Stop sau Cross Traffic Alert. Bineînțeles, C-Max poate fi dotat și cu sitem de avertizare la părăsirea accidentală a benzii de rulare, sistem complet de senzori, cameră pentru mersul cu spatele și sisteme pentru parcare automată paralelă şi perpendiculară.
Sistemul multimedia Sync2 este centrat în jurul unui ecran tactil color de opt inch care răspunde destul de repede la comenzi, dar care este încă perfectibil.
Pentru că este automobil cu un puternic caracter practic, C-Max poate fi comandat cu hayon cu acționare electrică și deschidere prin acționarea unui senzor cu piciorul, sistem util atunci când ai mâinile ocupate.
Design
Ford a decis că toate modele din gama sa trebuie să aibă un element comun. Iar acest element este grila radiatorului. De formă hexagonală, grila poate fi regăsită pe aproape toate modelele Ford.
Este bine ca acestea să aibă o identitate comună, dar există şi riscul ca ele să semene prea mult între ele. De exemplu, între Focus şi C-Max există puţine diferenţe atunci când sunt privite din faţă, chiar dar monovolumul compact şi-a păstrat atitudinea sportivă şi look-ul agresiv care l-a consacrat.
Per total, vorbim de o îmbunătăţire a imaginii, iar C-Max îşi va atrage clienţi interesaţi de un automobil dinamic şi foarte practic. Acest lucru se întâmplă însă cel mai mult în Europa de Vest şi mai puţin pe pieţele din estul Europei, unde monovolumele şi automobile break sunt încă neînţelese şi puţin apreciate.
Ne-a placut
- Ținută de drum excelentă
- Spațiu interior
- Modularitate
Nu ne-a placut
- Anumite spații de depozitare amplasate nefericit
- Şezut tare pentru scaunele din spate
- Consum relativ ridicat pentru o familie
Date tehnice - Ford C-Max (2014-prezent) 1.5 Benzina Turbo (Ecoboost) 150CP Man6 S/S Trend | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Ford
-
Potrivit celor mai recente cifre înaintate de Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA), Ford nu a încheiat prea bine anul 2024 în Europa. Cererea pentru modelele mărcii au scăzut cu 17%. (Marti, 21 Ianuarie)
-
Constructorul american de automobile schimbă șeful calității. În 2024, Ford a operat 62 de rechemări în service, iar costurile de garanție au crescut cu 800 de milioane de dolari. (Vineri, 20 Decembrie 2024)
-
În cadrul unui eveniment care a avut loc la Craiova, departe de ochii curioșilor, Automarket a avut ocazia să vadă noul Ford Puma Gen-E sau, cu alte cuvinte, pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. Nu lipsește clipul de prezentare. (Marti, 03 Decembrie 2024)
-
Mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid. Chiar dacă am auzit, des, acești termeni în ultimii ani, unii încă nu știu exact ce înseamnă și care sunt avantajele și dezavantajele fiecărui sistem de propulsie de generație nouă, să le spunem așa. Fix misterul acesta încercăm să îl elucidăm în acest articol, dar nu doar teoretic, ci și aplicat, cu ajutorul noilor Ford Puma mHEV facelift și Kuga PHEV facelift. (Vineri, 29 Noiembrie 2024)
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie 2024)
pai pe zapada inseamna 12 , sa mi iau turbo pe benzina .fratilor , daca noul ford mondeo 2015 in ameica testat de americani cu acest motor de 1, 5 nu a iesit bine , voi ce doriti acum ?
e un motor care respecta placerea europenilor de cilindree mica si atat , e oferta pt cine nu are bani de taxe si impozite mari atat .
daca il aduci in bucuresti are consum de v6 .
nu e nimic nou sub soare .
Pacat ca in Europa monovolumele in general sunt in moarte clinica si nu reusesc sa atinga popularitatea din anii 80-90...
E dinamic, economic, silentios si suficient de spatios. Daca scoti cele 3 scaune din spate ai un minivan pentru transport obiecte voluminoase sau poti sa mergi in vacanta cu 2 biciclete MTB in masina + bagajele aferente. Dupa mine raportul pret/calitate este foarte bun! Sunt curios sa vad pe viu modelul facelift si daca ma va convinge poate merg la un buy-back.
http://left-lane.com/european-sales-2014-midsized-mpv-segment/
nu cu monovolumele bmw si mercedes care au vanzari insignifiante in Europa
deci tu pui botu' la consumurile rezultate in urma unor teste de 5 minute... Mai bine incerci un sprinmonitor....sunt sute de utilizarori cu sute de mii de km. E mai sugestiva parerea lor.
dar dublul consumului oficial....esti copil?
Actualul Scenic se vinde mai bine decat C-max.