Vineri, 18.08.2023
- Comenteaza
- Trimite pe:
DS7 Crossback, cel mai mare SUV al constructorului francez de automobile, a debutat în urmă cu 5 ani, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva. În vara anului trecut a primit un facelift și, odată cu el, a pierdut sufixul "Crossback" din denumire.
Acum este cunoscut, simplu, ca DS7. Dar nu și-a pierdut eleganța, ba din contră, a primit câteva noutăți care îi accentuează și mai tare extravaganța. Dacă s-ar organiza o paradă de modă pentru mașini, DS7 cu siguranță ar putea păși cu încredere pe catwalk. Mai mult, chiar ar putea deschide show-ul.
Ar fi un fel de Adriana Lima a serii.
PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE
DS 7 facelift
1.5 BlueHDi 130 Rivoli S&S EAT8
- Pret de pornire 45.599 €
- Pret model testat 51.795 €
Motor / Transmisie
Înainte să te sperie nota dată propulsorului, dă-mi voie să îți explic.
Mașina condusă de noi a venit echipată cu motorul diesel BlueHDi, de 1.5 litri, care dezvoltă 130 de cai putere la 3.750 de rotații și 300 Nm la 1.750 de rotații pe minut.
În oraș, unitatea cu 4 cilindri se descurcă destul de bine. Simți că trage la viteze mici (până la 50-60 km/h), astfel că trecerile de pe o bandă pe alta și depășirile se realizează destul de ușor.
Dar DS7 este cel mai mare SUV din portofoliul francezilor, o mașină gândită pentru drumuri lungi. Și, tocmai în afara orașului, motorul diesel cu 130 de cai putere își arată dezavantajele.
Este subdimensionat pentru cele 1.500 de kilograme, la gol. În plus, atunci când calci pedala de accelerație mai hotărât, la 80-90 km/h, nu se întâmplă mare lucru. Cifrele arătate de vitezometru cresc, dar tot ai emoții dacă intri într-o depășire rapidă. Situația a fost similară pe autostradă, acolo unde trebuie să ai răbdare, pentru că totul se întâmplă gradual.
În rest, nu pot spune că unitatea este foarte gălăgioasă, dar nici cea mai silențioasă pe care am condus-o. În fond, e un diesel, iar caracterul gutural e acolo. Nu s-au făcut minuni când vine vorba de antifonare.
Motorul vine în compania unei transmisii automate cu 8 rapoarte. Trecerea prin treptele de viteză este lină, iar cutia de viteze își face bine treaba atâta timp cât nu o grăbești. Pentru că, atunci când vine vorba de kickdown, lucrurile nu sunt tocmai prompte.
Consum
Pentru această motorizare, francezii de la DS Automobiles declară un consum combinat de 5.6 litri la fiecare 100 de km parcurși. Deși nu am atins această valoare, nici nu am fost foarte departe.
După cei 100 de kilometri petrecuți în oraș, bordul îmi indica un consum cuprins între 8.8 și 9.5 litri/100 de kilometri. Contează foarte mult și traficul, la fel ca în cazul oricărei mașini.
Pe autostradă, cu pilotul automat setat la 130 km/h, DS7 facelift BlueHDi 130 a consumat 8.4 litri/100 de km. Consumul a scăzut la 7 litri/100 de km pe drumurile naționale și chiar la 6.6 litri după ce am înțeles că nu are rost să forțez prea tare cei 130 de cai putere.
Deci la un condus constant, cifrele de consum indicate de bord nu te vor speria prea tare.
Dacă ar fi să facem o comparație cu rivalii din segment, aceasta ar arăta cam așa: pentru X3 cu motor diesel și 150 CP, BMW declară tot un consum de 5.6 litri/100 de km, iar aceeași valoare o întâlnim și la Audi Q5 35 TDI, cu 163 CP. Să fie oare egalitate?
Performanţe
130 de cai putere, 1.500 de kilograme la gol, 0-100 km/h în 10.9 secunde și viteză maximă de 195 km/h. Cam acestea sunt performanțele lui DS7 facelift diesel.
Pe hârtie. Căci în realitate este fix cum spuneam mai sus: în oraș un SUV decent, în afara orașului, o mașină care te duce din punctul A în punctul B fără nicio problemă, liniștit. Prea liniștit.
Desigur, dacă vrei performanțe de la un DS7 facelift, atunci primul lucru pe care trebuie să îl faci este să bifezi motorizarea plug-in hybrid E-Tense cu 225 de cai putere.
Sau, dacă vrei mai mult, ai la dispoziție motorizările E-Tense 4x4 cu 300 de cai putere sau cu 360 de cai putere.
Aceasta din urmă poartă semnătura diviziei DS Performance, are șasiul coborât cu 15 milimetri, suspensie recalibrată pentru un plus de sportivitate și atinge 100 de km/h în 5.6 secunde. Altă „mâncare de pește”.
Revenind, însă, la mașina noastră, BMW X3 sDrive18d atinge suta în 9.4 secunde, iar Audi Q5 35 TDI în 9 secunde. Au câțiva CP în plus, așadar vei cam pierde într-o cursă de accelerație.
Interior
Artizanii DS Automobiles sunt obsedați de detalii. De acest lucru te convingi imediat ce urci într-un DS7 facelift. Bordul, scaunele și mai toate elementele habitaclului sunt îmbrăcate în materiale fine: pielea cu model diamantat și plasticul moale sunt câteva dintre ele.
Suprafețele tari sunt prezente și ele, dar le regăsești în special în partea inferioară a habitaclului, adică acolo unde nu prea ajungi cu mâinile în mod constant.
Comenzile cu inserții din cristal și tunelul transmisiei cu design avangardist îi conferă interiorului o identitate proprie. Să nu uităm de ceasul analog B.R.M R180, care iese elegant din bord atunci când pornești motorul și se retrage, la fel de elegant, atunci când îl oprești.
De fapt, cuvântul "elegant" descrie cel mai bine interiorul unui DS7 facelift.
Plafonul panoramic generos inundă habitaclul cu lumină naturală, iar noaptea, interiorul este animat de sistemul de iluminare ambientală. Poți să alegi culoarea dorită din meniul sistemului multimedia.
Scaunele sunt confortabile, chiar și la drumuri lungi. Mi-ar fi plăcut, însă, un suport lateral reglabil. Așa cum se mai întâmplă pe la rivalii germani. E drept, dacă bifezi anumite opționale.
Spațiul interior nu este o problemă în cazul lui DS7 facelift. Chiar și pasagerii cu o înălțime peste medie (1.92 metri în cazul meu) vor avea destul spațiu pe locurile din spate, inclusiv la picioare și la cap.
Spații de depozitare găsești destule, iar cotiera centrală este mai mult decât generoasă. Cu bancheta în poziție normală, portbagajul poate "înghiți" 555 de litri de bagaje. Prin rabatarea ei obții 1.750 de litri, adică printre cele mai generoase portbagaje din segment.
Preţ de achiziţie
DS Automobiles este o marcă premium. Cred că știi deja asta. Chiar și așa, DS7 facelift are un preț de pornire relativ decent, mai ales dacă te raportezi la rivalii săi. Concret, SUV-ul francez pornește în România de la 36.400 de euro, cu TVA inclus.
Mașina condusă de noi, adică DS7 1.5 BlueHDi 130, în nivelul de echipare Rivoli, are un preț de listă de 45.600 de euro. Pentru această sumă primești o listă lungă de dotări standard, inclusiv tapițerie din piele, scaune față cu reglaj electric, sistem de climatizare pe două zone, faruri DS Pixel LED Vision, senzori de parcare față/spate și cameră video pentru mersul cu spatele.
Opțional, am avut la dispoziție, printre altele, un sistem audio Focal Electra, cu 14 incinte (primește o bilă albă din partea mea), plafonul panoramic cu trapă, scaunele față încălzite, ventilate și cu funcție de masaj (foarte bună pentru drumurile lungi), jante de 20 de inch și o vopsea exterioară Noir Perla Nera.
Cu toate acestea bifate, prețul final a ajuns la 54.995 de euro, fără niciun discount aplicat.
Că tot am pomenit de rivali, un Audi Q5 facelift pornește, în România, de la 46.900 de euro, pentru un BMW X3 trebuie să scoți din buzunare cel puțin 52.479 de euro, iar un Volvo XC60 facelift pleacă de la 53.490 de euro. Deci, avantaj DS7.
Siguranţă
În 2017, specialiștii Euro NCAP au testat DS7 Crossback. Rezultatul de 5 stele obținut la testele de siguranță a fost preluat și de DS7 facelift.
La acea vreme, SUV-ul francez a primit 91% pentru protecția oferită adulților, 87% pentru protecția oferită copiilor, cu 73% a fost notată protecția oferită pietonilor și bicicliștilor, iar sistemele de siguranță oferite în standard au fost notate cu 76%.
Care sunt sistemele de siguranță și asistență oferite în standard? În primul rând, frânare de urgență cu funcție de recunoaștere a pietonilor, alertă pentru nivelul de atenție al șoferului, alertă depășire involuntară bandă de rulare, recunoaștere extinsă semne de circulație și sistem de supraveghere a unghiului mort.
Nu mai are rost să menționăm sistemul Isofix și armata de airbag-uri, inclusiv airbag-uri laterale față și airbag-uri de tip cortină față/spate.
Pachetul Drive Assist (permite conducerea semi-autonomă în anumite condiții) este opțional și vine alături de o cameră video cu vedere la 360 de grade și de un sistem DS Night Vision. Toate pentru 2.582 de euro.
Ţinută de drum
Foarte multe mașini, chiar și SUV-uri, încearcă să îmbine confortul cu sportivitatea. DS7 facelift nu este una dintre ele. Cel puțin nu atunci când vine echipat cu motorul diesel de 130 de cai putere. De acest lucru îți dai seama chiar din primii kilometri.
În oraș, direcția ușoară facilitează manevrele în spații înguste și, mai ales, parcarea. Odată cu creșterea vitezei, direcția devine mai greoaie, iar volanul îți oferă destul feedback.
Pe viraje, mașina stă destul de bine, iar ruliul nu este foarte prezent. El există, să ne înțelegem, dar nu este foarte deranjant. La drum lung, chiar și în oraș, DS7 facelift este o mașină confortabilă. De acest lucru se face "vinovată" și suspensia DS Active Scan Suspension.
Pe scurt, sistemul utilizează o cameră video și o armată de senzori pentru a scana suprafața de rulare. Datele sunt trimise, mai apoi, unui computer care controlează independent fiecare roată, ajustând automat modul în care suspensia este mai fermă sau mai moale.
În consecință, suspensia reacționează bine atunci când se întâlnește cu gropi, denivelări și linii de tramvai. Știm cu toții, pe toate le regăsești din belșug pe drumurile din România.
Ca orice mașină de ultimă generație, care se respectă, DS7 facelift oferă mai multe moduri de condus. Ai Eco pentru un consum cât mai redus, Normal și Sport.
Diferența dintre Normal și Sport nu este notabilă, mai ales în ceea ce privește livrarea puterii motorului. Da, modul Sport lasă propulsorul să urce mai mult în ture și menține mai mult treapta de viteză, dar tot nu te ajută prea mult la depășiri.
Vizibilitate
În general, vizibilitatea nu este o problemă la bordul lui DS7 facelift. Geamurile, parbrizul și oglinzile laterale au dimensiuni potrivite. Luneta, însă, este cam îngustă, astfel că îți obturează destul de evident vizibilitatea în spate.
Totodată, montanții față nu ajută foarte mult în virajele strânse.
Senzorii de parcare față/spate și camera video cu vedere la 360 de grade îți sar în ajutor atunci când vine vorba de manevrarea prin spații înguste sau la parcări.
Tehnologie
DS7 facelift își îndeplinește foarte bine rolul de cel mai tehnologizat model din portofoliul francezilor. De fapt, am putea spune, fără să greșim prea mult, că este unul dintre cele mai tehonologizate produse ale grupului Stellantis.
În spatele volanului ai un instrumentar de bord complet digital, cu ecran de 12 inch. Facelift-ul a adus o grafică schimbată, este destul de personalizabil și ai la dispoziție o sumedenie de teme pentru a-ți afișa toate informațiile.
Totuși, deși a fost îmbunătățit considerabil, instrumentarul are încă o ușoară întârziere la selectarea temei pe care ți-o dorești.
O grafică schimbată are și sistemul multimedia, cu care interacționezi prin intermediul unui display central de 12.3 inch. Oferit în standard.
Este ceva mai intuitiv decât în cazul versiunii pre-facelift, dar, părerea mea este că procesorul ar trebui să se miște mai repede.
De asemenea, mi-ar fi plăcut ca butoanele tactile din partea inferioară a ecranului, să aibă feedback haptic. Ele sunt, de fapt, niște scurtături spre diferitele meniuri ale sistemului multimedia.
Că tot veni vorba de asta, țin minte că mi-au trebuit 10 minute bune pentru a încerca să-i deslușesc toate funcțiile.
Design
Chiar și înainte de facelift, DS7 era o mașină care atrăgea toate privirile. Între timp, partea frontală a fost restilizată, grila a rămas la fel de impozantă, iar luminile de zi au acum o semnătură luminoasă și un design care ies și mai mult în evidență.
Jantele pot avea dimensiuni cuprinse între 18 și 21 de inch. Designul lor este în ton cu liniile futuriste. În spate, denumirea DS Automobiles înlocuiește vechiul "Crossback", încadrat de cele două stopuri. Măcar așa nu mai primești atât de des întrebarea "Ce mașină e asta?".
Stopurile LED sunt ceva mai subțiri decât înainte și au finisaj cromat, care scoate și mai tare în evidență acel design 3D, care imită solzii unei reptile.
Ultimele teste
-
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă -
Legendă
Bre, nea joe, unii mai au si mobila stil in casa nu doar placaj si pfl.
Iar motorul ar trebui retras. Lux cu trepidații și miros de diesel - baba și mitraliera.
Masina asta ori o iei cu hibridul 4x4 360 cai, ori nu o iei.
Masina e frumoasa, dar doar 1 optiune de motor nu are decat Korando.
Are sotia modelul 2020 cu motorul de 2l d, scoate 7.6 în oraș și 4.5 afara.
Prețul de bază al mașinii cu dotări minimale pentru anul 2023 trece lejer de 50 000 Euro pentru o tiribombă capabilă de suta în 11 s. :))))))))))
Din fericire la viteze mari accelerează și mai lent, probabilitatea întâlnirii cu tir-ul crescând un pic mai accelerat. :))))))
Prremium original fake, my friend! :)))))))))))