Drivetest DS 7 Crossback

DS7 Crossback 1.6 litri 225 CP Aut8
DS 7 Crossback zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 02.04.2020
Frenchic

Salonul Auto de la Geneva a fost infectat iremediabil cu psihoza virusului COVID-19 și a fost obligat să își închidă porțile. Ce a însemnat asta? Pierderi de câteva sute de milioane de euro pentru producători și organizatori.

Din fericire, epoca internetului de mare viteză face ca totul să nu fie pierdut. Chiar și în contextul unei posibile pandemii, marile branduri încă își pot lansa mașinile programate să apară la saloane auto anulate. Fie că vor fi simple comunicate de presă, fie că vor fi conferințe cu scaune goale, transmise în direct pe internet.

Facem un arc peste timp și ne întoarcem în anul 1955. Salonul Auto de la Paris. Vă imaginați ce ar fi însemnat închiderea celui mare salon auto al vremii din cauza unei amenințări similare? Pe lângă mașinile noi prezentate atunci, publicul n-ar mai fi făcut cunoștință cu apariția SF, cu OZN-ul salonului: noul DS.

Istoria ar fi sunat altfel astăzi, întrucât Citroen DS este una dintre cele mai populare mașini din istoria automobilului. Sunt fotografii și filme de la debutul mondial. Standul Citroen era ticsit de curioși pentru că Traction Avant avea oficial un urmaș.

În primele 15 minute de la deschiderea comenzilor, Citroen DS adunase deja 750 de clienți. La finalul zilei avea 12.000 de comenzi. După 10 zile de salon auto, DS a înregistrat 80.000 de comenzi. Nici o altă mașină nu a mai reușit performanța asta până acum câțiva ani, când comenzile s-au făcut pe internet.

Dar pe atunci nu exista internet. Nu existau formulare online. Vă imaginați câte hârtii au completat vânzătorii Citroen în prima zi? Vă imaginați frenezia?

Astăzi, DS este un brand de sine stătător, poziționat în segmentul premium și dispus să se ia de gât cu nume grele ca BMW, Audi sau Mercedes. Ca să ajungă rapid la inima europenilor, DS a desfășurat deja o gamă de crossovere variate, bazându-se, bineînțeles, pe ajutorul părintelui PSA Peugeot-Citroen.

Am testat nava amiral a noului brand premium, adică DS7 și am descoperit că nebunia ergonomică și estetică de care dădea dovadă Citroen în trecut și-a găsit un nou exponent.

DS 7 Crossback
DS7 Crossback 1.6 litri 225 CP Aut8

  • Pret de pornire 33.300 €
  • Pret model testat 42.300 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Bătrânul DS folosea un motor de numai 55 de cai putere în momentul lansării. În prezent, nava amiral dispune de o gamă de motorizări foarte variată, singura șansă de a convinge într-un segment în care numele grele oferă de toate pentru toți. Prin urmare, puteți comanda un DS7 Crossback cu trei motoare pe benzină și două dieseluri.

Eu am tras lozul câștigător și am urcat în cel mai puternic „benzinar”. Motor de 1.6 litri turbo, capabil să dezvolte 225 de cai putere, la pachet cu un cuplu de 300 Nm. Mi-aș fi dorit vreo 50 de Nm în plus și să fie distribuit ceva mai devreme de 1900 de rotații. Dar, sincer, cred că astea sunt doar mofturi. Pentru că mașina are resurse suficiente pentru un comportament vioi prin oraș și pe drumurile naționale. Și pe autostradă lucrurile se succedă rapid, însă, după un anumit prag, entuziasmul scade.

Propulsorul este asociat unei transmisii automate cu opt rapoarte, care dovedește o liniaritate foarte bună și chiar o serie de retrogradări prompte. Ai și niște padele în spatele volanului, dacă vrei să fii permanent în control. Cred că motorul și cutia fac o pereche foarte bună, demnă de segmentul premium. Totul este fluid: accelerarea, schimbarea vitezelor, etc. Se întâmplă natural, fără sincope, așa cum ar trebui în acest segment. Mai ales atunci când rulezi în modul Sport.

Am uitat să vă spun: și DS7, ca orice model premium care se respectă, are mai multe moduri de rulare. Sport este delicios, Comfort poate deveni un drog, iar pe Eco o să-l cauți rar.

Și antifonarea motorului este bună. El începe să facă vocalize abia dincolo de 2700 de rotații, iar pe la 4000 de rotații deja strigă bărbătește la tine și te îndeamnă să calci pedala de accelerație până la fund. Se aude chiar bine în momentele de accelerare maximă. Vibrațiile au fost și ele bine estompate.

Consum

Știu că majoritatea clienților din segmentul premium preferă SUV-urile diesel, însă, de dragul perechii de care aminteam mai sus, ar fi bine să luați în calcul cei 225 de cai putere benzină.

Și o să vă spun și ce riscați dacă faceți asta. Un consum urban cuprins între 11.5 și 12.5 litri/100 de kilometri. În afara orașului, la viteze de autostradă și mai apoi pe sectoare de drum virajat, unde nu m-am despărțit de modul Sport, consumul afișat a oscilat între 9 și 10 litri/100 de km/h.

În fișa oficială, DS anunță un consum mediu de 5.6 litri/100 de kilometri. Calculat în regim WLTP, acesta este de 7.1 litri/100 de km. Dacă ne uităm în segment, trebuie să știm foarte bine la cine ne raportăm. Chiar dacă are dimensiunile lui Audi Q5, DS7 Crossback e mai mult un rival al modelelor BMW X2, Audi Q3, Mercedes-Benz GLB, Volvo XC40 și Jaguar E-Pace.

Actualul BMW X1 facelift în versiunea benzină de 231 de cai putere promite o medie de consum de 6.8 litri/100 de kilometri. Audi Q3 dispune și el de un motor de 230 de cai putere, a cărui medie de consum este de 7.4 litri/100 de kilometri. Pare foarte apropiată de cea a lui DS7 Crossback, dar este o valoare calculată în regim NEDC, ca și cea a lui BMW X1.

Mercedes-Benz GLB dispune de o motorizare benzină cu 224 de cai și promite un consum mediu de 7.9 litri/100 de km (calculat în regim WLTP). Versiunea de 250 de cai putere a lui Jaguar E-Pace promite un consum mediu de 8.1 litri/100 de kilometri, iar Volvo XC40 T5 cu motor de 247 de cai putere anunță o medie de consum de 8.3 litri/100 de km (calculată în regim WLTP). Așadar, DS7 Crossback este cea mai economică alternativă din segment, chiar dacă în unele situații trebuie să ținem cont și de faptul că sunt modele ceva mai puternice.

Performanţe

Așa cum spuneam și mai sus, dacă vreți să-i iubiți pe toți cei 225 de cai putere, trebuie să vă aflați în modul Sport. Este cel care derulează cel mai rapid decorul și te face să te simți într-o mașină rapidă, chiar dacă DS7 Crossback nu își propune asta. Sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 8.2 secunde.

Într-un segment în care mulți dintre rivali garantează aproape de 250 de cai putere, DS7 Crossback este ușor dezavantajat. BMW X1 are nevoie de 6.5 secunde, ca și Audi Q3. Volvo XC40 se mulțumesște cu 6.4 secunde, iar Jaguar E-Pace promite 7.4 secunde. Mercedes-Benz GLB promite un sprint de 7.1 secunde.

Interior

Interiorul este ca o probă de perspicacitate. Te trezești într-un Escape Room, iar primul indiciu pe care trebuie să-l găsești este butonul de start. E cocoțat deasupra ecranului multimedia, acolo unde mulți producători amplasează butonul de avarii. E primul semn că DS preia pe piept curajul ergonomic al unor modele Citroen demult apuse (C4 Coupe și C4 Picasso).

Celelalte semne ar fi butoanele de acționare a geamurilor pe consola centrală, reglarea oglinzilor ascunsă undeva în stânga volanului. Iar acolo unde ergonomia nu a fost reinventată au dispărut butoanele. Sub ecranul multimedia au fost înlocuite cu butoane tactile, pe care trebuie să insiști.

După ce treci de etapa „sunt un puști care nu a mai urcat niciodată într-o mașină”, o să descoperi că mâinile tale sunt răsfățate oriunde la plimbi. Ai piele Nappa chiar și pe butucul volanului. Nu mai vorbesc despre cusăturile în relief, despre aluminiu și despre plasticul moale de pe planșa de bord (textura acestuia nu e tocmai inspirată).

La capitolul spații de depozitare, lui DS7 Crossback nu i se poate reproșa nimic. Are loc pentru orice. Buzunarelor portierelor față și spate sunt generoase și pot primi chiar și sticle de apă de doi litri. Cotiera (obligatoriu cu deschidere dublă ca la BMW și Mercedes) este foarte adâncă, iar torpedoul are și el loc pentru câteva griji și probleme.

Pe locurile din spate am divinizat podeaua complet plată, care îmi aduce aminte de bătrânul monovolum C4 Picasso (pe care l-am iubit necondiționat pentru curajul cu care a fost proiectat). Spațiul la picioare este suficient chiar și pentru adulți de peste 1.80 metri. E valabil și la nivelul capului. Pentru a face totul cât mai confortabil, DS oferă bancheta spate și cu un spătar ajustabil electric la un unghi de 9 grade.

Portbagajul, ascuns în spatele unui hayon acționat electric, cu posibilitate de deschidere/închidere fără mâini, are o capacitate de 555 de litri. Este unul dintre cele mai generoase din segment.

Preţ de achiziţie

DS este un brand premium. Nu există îndoială. Poziționarea aceasta este susținută solid de aspectul exterior, de interiorul futurist, de calitatea materialelor și de tehnologia disponibilă. Abia după ce avem toate aceste detalii în minte ne putem uita în lista de prețuri. Socotelile încep de la 33.300 de euro pentru versiunea diesel de 130 de cai putere. Cei care se gândesc la un motor pe benzină, pot alege un DS7 Crossback cu motor de 180 CP, pornind de la 34.100 de euro. Dacă vă gândiți însă la versiunea de 225 CP, prețurile încep de la 38.300 de euro cu TVA inclus.

În cazul versiunii mele de test, cu tot cu opționale, prețul s-a oprit la 42.300 de euro. Dacă ne uităm în segment, vedem că există o adevărată prăpastie între modelul DS și omologii săi din gamele BMW, Audi, Mercedes, Jaguar sau Volvo. Chiar și prețul de pornire al unei versiuni, fără opționale, poate fi mai mare decât cel al unui DS3 Crossback echipat complet.

Spre exemplu, un Mercedes-Benz GLB 250 pleacă de la 46.200 de euro. Un Audi Q3 45 TFSI pornește de la 45.200 de euro, iar BMW X1 și motorul său de 231 CP este tot acolo, cu o valoare de 45.100 de euro. Jaguar E-Pace este mai accesibil la 43.200, iar Volvo XC40 T5 pleacă de la 44.600 de euro.

Siguranţă

Chiar dacă este un model dezvoltat pe platforma lui 3008 și C5 Aircross, DS7 Crossback a fost testat separat de EuroNCAP în anul 2017. Modelul francez a reușit să obțină punctajul maxim de 5 stele, cu o protecție de 91% oferită pasagerilor adulți și 87% pentru protecția copiilor. Protecția pietonilor promite un punctaj de 73%.

Lista sistemelor de siguranță este una foarte stufoasă și, în multe situații, acestea se dovedesc a fi foarte zeloase. Mai ales când vine vorba de păstrarea benzii de mers. Mi-a atras atenția sistemul care monitorizează starea de oboseală a șoferului. Acesta se ascunde în spatele volanului și arată ca o pereche de ochi cu infraroșu care se uită fix la tine. Pot fi observați mai ales pe timp de noapte.

Și tot pe timp de noapte o să beneficiezi, bineînțeles opțional, de tehnologia DS Night Vision, care proiectează pe ecranul din spatele volanului imagini surprinse de camera frontală, semnalizând prezența unor pietoni.

DS7 Crossback beneficiază și de recunoașterea semnelor de circulație, de frânare automată de urgență, de menținerea benzii de mers și de monitorizarea unghiului mort.

Ţinută de drum

Citroen DS a fost o mașină extraterestră. Nu doar datorită designului, pe care unii l-au asemuit cu cel al unei farfurii zburătoare. A fost un OZN și dacă ne uităm la tehnologiile de care dispunea. Printre ele, o suspensie magică, asemănată de jurnaliștii vremii cu un covor fermecat. Producătorii canalului britanic BBC au apreciat-o așa de mult încât foloseau mereu exemplare Citroen DS pentru a ajuta camerele video să fie cât mai stabile atunci când filmau în mișcare.

Cu o asemenea tradiție în familie, suspensia lui DS7 Crossback nu putea fi altfel decât magică. Ea se numește DS Active Scan Suspension și include o cameră care analizează calitatea drumului pe următorii 5 metri. Informațiile culese permit ajustarea rapidă a suspensiei și pregătirea amortizoarelor adaptive pentru orice denivelare. Tipul acesta de suspensie, capabil să analizeze calitatea asfaltului și apoi să calibreze suspensia, nu este străin industriei auto. L-au mai folosit și Audi și Mercedes, însă doar pe vârfurile de gamă A8 și Clasa S.

Starea de agregare a amortizoarelor poate fi ajustată și de către șofer, cu ajutorul comutatorului de pe consola centrală, care poate rigidiza suspensia, sau o poate relaxa.

Pentru cei care își doresc ieșiri în teren accidentat, același comutator te poate aduce în modurile Snow, Mud sau Sand. Aici, cuplul motor este livrat diferit punții față și ajută la ieșirea din situații care se anunță dificile. Ideea e să nu te bazezi excesiv pe acest sistem. Până la urmă, DS7 Crossback e un crossover cu tracțiune față pe versiunile convenționale. Doar hibridul beneficiază de 4x4. Sistemul acesta de dozare diferită a cuplului motor, denumit Grip Control, ca și la Citroen C5 Aircross și Peugeot 3008, funcționează cel mai bine cu jantele de 18 inch și anvelope Mud&Snow.

Un ultim detaliu pentru cei care se imaginează pe drumuri nebătătorite: garda la sol este de 19 centimetri.

Bineînțeles, chiar dacă numele DS este sinonim cu confortul, vor fi clienți care vor dori să alerge cei 225 de cai putere. Se vor alege cu un comportament bun în linie dreaptă, dar cu ceva ruliu și inerție pe viraje. Direcția nu ajută nici ea foarte mult, nefiind tocmai precisă. Ajută însă în mediul urban, acolo unde este foarte asistată, o adevărată binecuvântare. Ca și raza de bracare foarte scurtă. Cred că DS7 Crossback este campion la acest capitol.

Vizibilitate

Cred că este suficient să privești imaginile și să realizezi că DS7 Crossback nu e tocmai prietenos cu ideea de vizibilitate posterioară. Luneta este destul de îngustă și este flancată de montanți posteriori cam mari. Nici montanții față nu ajută foarte mult în viraje strânse.

Cât privește tehnologiile ajutătoare, DS7 Crossback poate fi comandat cu un set de patru camere care oferă vizibilitate la 360 de grade. Din păcate, calitatea imaginilor oferite lasă mult de dorit.

Tehnologie

DS7 Crossback se vrea a fi cel mai tehnologizat model din interiorul grupului PSA: Și nu e greșit să-l considerăm așa. Este suficient să ne uităm la sumedenia de butoane tactile și să căscăm gura la ecranele uriașe. Să vorbim mai întâi despre ecranul de 12 inch, amplasat în spatele volanului. Ține locul instrumentelor clasice, poate fi ușor personalizat, poate afișa navigația și vine cu o grafică plăcută, care îl pune ușor în dificultate pe cel regăsit pe modelele BMW. Are însă un ușor delay la selectarea temei pe care ți-o dorești.

În centrul planșei de bord avem un alt ecran uriaș, tot de 12 inch, cu un meniu similar modelelor Peugeot. Grafica este și ea foarte bună, însă și aici simțul tactil și puterea de procesare lasă de dorit, existând unele întârzieri. Din fericire, sistemul este disponibil și cu Apple CarPlay și Android Auto.

Lista de dotări mai include parbriz încălzit, faruri full LED adaptive, scaune încălzite, ventilate și cu un masaj plăcut și variat și sistemul audio Focal.

Design

Dacă vrei să ieși în evidență, nu cred că există o mașină mai potrivită în acest segment și în acest interval de preț. DS7 Crossback este ca un magnet vizual, indiferent dacă vorbim despre pasionați auto sau despre profani.

Prima întrebare: „Ce mașină e asta?” Brandul DS mai are nevoie de ceva timp pentru a se afirma la noi în țară. Din fericire, aproape de fiecare dată, întrebarea este însoțită de un zâmbet larg și de o uluire nevinovată. E clar că mașina face o impresie bună.

E suficient să pornești motorul și jocul de lumini din interiorul blocurilor optice frontale, sculptate asemeni unor diamante, îi va lăsa pe toți cu gura căscată. Rotirea LED-urilor și ajustarea lor e ca un spectacol de balet tehnologic pe care ai putea să-l privești la nesfârșit.

Grila frontală contribuie și ea la apariția insolită, beneficiind de un model inspirat de artizanii francezi. Jantele pot ajunge până la 20 de inch, dar fiți cumpătați și optați pentru jante de 18 inch ca să nu stricați bunătate de confort franțuzesc.

Posteriorul este și el o capodoperă. Designul stopurilor cu LED pare a fi o țesătură fină de mătase. Avem multe elemente cromate, logo-ul DS foarte discret și există țevi de eșapament pe bune.

Nu ne-a placut

  • Întârzierea sistemului multimedia
  • Inerția pe frânare
  • Vizibilitatea posterioară
Date tehnice - DS 7 Crossback DS7 Crossback 1.6 litri 225 CP Aut8
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1598
Lungime mm
4573
Putere maxima CP (rpm)
225 (5500)
Latime mm
1906
Cuplu maxim Nm (rpm)
300 (1900)
Inaltime mm
1621
Viteza maxima km/h
234
Greutate kg
1428
Acceleratie 0-100 km/h s
8.2
Ampatament mm
2738
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
62
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
555
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre DS 7 Crossback

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (18)

  • ACE - Craiova
    Avantaje:
    - transmisia automata productie AISIN (Japonia);
    - garda la sol de 19,1 cm;
    - portbagaj destul de mare.
    Arata foarte bine si este si masina prezidentiala din Franta!

    Nota 8-9!
    Putea lua o nota mai mare daca varianta E-tense (PHEV) avea mai mult de 50 km autonomie pur electrica...
    30 8
  • Andrei
    Nu inteleg punctajul mare pe care il are aceasta masina mediocra. Autocar ii da 3.5/5 si afirma:

    Good
    Interesting design details
    Roomy cabin and boot
    Fairly punchy, quiet, economical petrol engine

    Bad
    Design isn’t very original
    Interior’s perceived quality isn’t consistently high
    High prices, average residuals
    Ride tuning lacks premium brand sophistication

    Adica e o masina spatioasa, cu motor decent si design interior interesant, dar care se conduce prost, arata ieftin si se devalorizeaza rapid.
    Masina e o incercare palida si fara sorti de izbanda in segmentul premium.
    14 44
  • fan skoda
    O masina foarte frumoasa si spectaculoasa ! Si este chiar ieftina pentru segmentul Premium ! Bravo DS !
    Pacat ca are 4x4 doar pe PHEV. Dar, probabil este ca sa incurajeze vanzarile de PHEV. Oricum, PHEV-ul nu este cu mult mai scump si este si 4x4. Cu optionale este putin peste 51.000, aproape 52.000. (depinde de echipare, dar oricum, acest DS are un pret excelent fiind si premium, daca in comparam cu rivalii. Chiar in general, pentru ce ofera este o masina cu un pret excelent) Este un pret excelent pentru ce ofera. 4x4, PHEV, premium, portbagaj mare, garda la sol excelenta. Pe scurt, este un SUV premium excelent. Personal, mie imi place mai mult DS7 Crossback, decat BMW X1. Si ca pret, si ca design, si ca spatiu, si ca interior. Chiar isi merita nota. Este cu mult mai frumoasa decat X1. Este un SUV premium cu un pret excelent si cu multe dotari si tehnologii.
    Merita 9 din 10 stele pentru aceasta versiune si 10/10 pentru PHEV.
    Masina asta isi merita toti banii !
    26 22
  • @Andrei
    Tu nu ai dubii niciodată în legătură cu nimic, nu-i așa? Pur și simplu, ȘTII.
    24 14
  • Versiunea DS 7 E-Tense, sugera PSA, în data de 12.12.2017 - va costa aproximativ 65.000 de Euro.

    Vezi:

    https://www.motor-talk.de/news/start-frei-fuer-die-anti-co2-allzweckwaffe-von-psa-t6215047.html


    Iată-l că, modelul DS Crossback 7 E-Tense pornește de la 49.400 Euro, în România, cu mai bine de 15.000 Euro mai ieftin (sic?!) decât se estima exact acum 2 ani și jumătate, datorită:
    1) evoluției tehnologice și
    2) concurenței producătorilor auto mondiali (Mitsubishi, Volvo, Renault, Audi, BMW, Mercedes Benz, Toyota etc.).

    Vezi articol automarket.ro din 27.03.2020:

    https://www.automarket.ro/stiri/versiunea-plug-in-hybrid-a-lui-ds-7-crossback-este-disponibila-si-in-97095.html
    18 5
  • Bună paralela lui Bogdan cu DS-ul 1955 ca figură de stil, dar atât -- părerea mea, fiindcă DS-urile actuale nu aduc chiar nimic nou, nici măcar din p.d.v. estetic.
    ...Spre deosebire de strămoșul lor expus și-n muzee de artă modernă, ca să nu mai vorbim de latura tehnic-inovativă (suspensia hidropneumatică), îngropată definitiv de francezi odată cu C6.
    Păcat -- și un Saxo VTS era mai atractiv la vremea lui, Lindo... dar asta e cu political correctness-ul, ia-te de mânuță cu Mary Barra.:-).
    34 4
  • Nu mai are nimic din farmecul modelelor vechi,de interioarele nonconformiste,de tehnica care era cu ani in fatacelorlalti,mai ales solutiile tehnice,vai,ce modele si ce interioare aveau(Citroen DS 21 Presidentielle). Interiorul de acum zici ca e o chinezarie ieftina,ultimul citroen a fost xm-ul,atunci a murit,cum a iesit din fabricatie.PS Citroenul oltenesc avea discuri ventilate puse langa cutia de viteze si discuri pe spate,id3 de la Vw ,cea mai noua masina a lor are acum tamburi pe spate,asta asa,exemplu de solutii tehnice. Si motor ca de subaru de acum :)
    7 6
  • inexorabil
    Mda. Complet de acord cu Mister K şi Tatra. O arhitectură “flască”. La “scanarea” unor puţine mărci (contemporane) mi s-a întâmplat să rămân atât de indiferent. De fapt, întotdeauna m-a surprins (neplăcut) un fapt pe care îl consider curios: spre deosebire de englezi, francezii sunt înclinaţi spre latura artistică şi, totuşi, imaginaţia în materie de design auto a primilor enumeraţi mi se pare mai fecundă, chiar dacă şi perfidul Albion a mai greş (nu de puţine ori) şi chiar dacă, vorba lui @Tatraurs, nu putem face abstracţie de înclinaţia futuristă de altădată a lui Citroën.

    Eh, încă mă fascinează…Renault 25 (mai ales datorită acelui interior foarte “tehno”, pro-ingineresc), alias singurul meu punct de interes la confluenţa cu industria franceză de profil, dar, de când am urmărit un test de siguranţă la care modelul cu pricina a cam fost “daună”, mi s-a temperat entuziasmul (şi tind să elimin 25-ul de pe lista “E”-urilor mele preferate).

    Cât despre experienţa “brânzarilor” pe tărâmul…luxului, nu-i aşa că nu prezintă importanţă un asemenea aspect, câtă vreme există dorinţă puternică de afirmare în domeniu? :P

    Apropo de ultima frază: să nu-mi pomeniţi de…Bugatti, căci ar fi greu de estimat “cât de” francez ar fi HPSC-ul lui VAG şi câtă atenţie ar acorda acesta rafinamentului ca modus pensandi/operandi.
    6 13
  • Copernic
    O masina pe care am testat-o si care mi a depasit asteptarile . La calitatea perceputa la interior este clar peste x1 si de spatiu numai vorbesc . Este o iesire originala din tiparele cu care suntem obisnuiti de cateva decade bune dinspre triada nemteasca, poate doar Lexus mai face ceva in propriul stil si astept cu interes Genesis in Europa. Daca as avea banii clar as alege un DS7\DS9 decat un Q5 sau A6 . Nu m ar convinge ca e mai bun Audi nici un dealer ! De ce ? Pentru ca eu unul sunt satul de banal pana peste ochi iar un DS7 este clar ceva mult mai rar si deosebit decat un banal Q5 pe care daca nu dai 80.000 arata ca o masina de 30.000 din pacate . Eu sunt clientul target pentru DS\Citroen , poate sunt si subiectiv nu stiu pentru ca in loc de un S4 am ales o Insignia OPC si ma felicit in fiecare zi. Este o masina foarte rara si speciala cum nu va fi niciodata un S4 . Si DS-ul cred ca este din aceeasi categorie! #statiacasa
    15 6
  • pare o masina zen, mai ales cu suspensia aia desteapta, in schimb lipsa 4x4 pe un suv este un mare incovenient, mai ales ca nu locuim pe coasta de azur, pacat, oare cand or sa le intre in capul ala patrat al celor de la psa ca un suv nu e doar o caroserie cocotata si ca un potential cumparator e posibil sa mai si incerce din cand in cand sa urce cate-un deal inzapezit (o cabana la munte), situiatie in care doar 4 roti motrice pot face fata.
    9 4
  • Parere
    O masina depasita tehnologic inca de la lansare. Daca adaugam valoarea de revanzare mare si costul ridicat al servisarii obtinem raspunsul daca merita sau nu achizitia.
    8 11
  • fan skoda
    @mm

    4x4 este pe PHEV. Dar, asa este, trebuia sa fie si pe benzina/diesel. Un SUV maricel trebuie sa aibe 4x4. Asta este problema la PSA. Peugeot nu are 4x4 nici pe 3008 si nici pe 5008. De asta sunt atat de putine pe strada (cel putin in Bucuresti/Romania). Este un mare dezavantaj la Peugeot.
    SUV-urile astea ( DS 7 Crossback, 3008, 5008 ) sunt pentru calatorii, pentru familie. Daca vrei sa te duci cu 3008/5008/ DS 7 Crossback ( asta daca nu iei varianta PHEV care are 4x4 ) la munte s-ar putea sa "esuezi".
    La DS 7 Crossback poate nu este o problema atat de mare, pentru ca pe varianta PHEV exista 4x4. Si este cu putin mai scumpa, dar nu mult, si oricum, noul trend se duce catre PHEV/BEV. Dar la 3008/5008 nu exista 4x4. De aceea sunt foarte rare.

    @Parere

    Serios ? "O masina depasita tehnologic inca de la lansare."
    Uita-te in pozele cu interior si o sa vezi ca exista o calitate, o ergonomie si niste tehnologii foarte bune. "Depasita tehnologic inca de la lansare".
    Tu ai idee ce vorbesti ? Masina asta este foarte tehnologizata. Ai citit tot articolul ? La capitolul "Siguranta" scrie: "Lista sistemelor de siguranță este una foarte stufoasă și, în multe situații, acestea se dovedesc a fi foarte zeloase. Mai ales când vine vorba de păstrarea benzii de mers. Mi-a atras atenția sistemul care monitorizează starea de oboseală a șoferului. Acesta se ascunde în spatele volanului și arată ca o pereche de ochi cu infraroșu care se uită fix la tine. Pot fi observați mai ales pe timp de noapte."

    "Și tot pe timp de noapte o să beneficiezi, bineînțeles opțional, de tehnologia DS Night Vision, care proiectează pe ecranul din spatele volanului imagini surprinse de camera frontală, semnalizând prezența unor pietoni.

    DS7 Crossback beneficiază și de recunoașterea semnelor de circulație, de frânare automată de urgență, de menținerea benzii de mers și de monitorizarea unghiului mort."

    Intelegi ? Are foarte multe sisteme de asistenta si siguranta. Si foarte multe tehnologii si dotari. Si are o suspensie foarte buna si extra confortabila: "Cu o asemenea tradiție în familie, suspensia lui DS7 Crossback nu putea fi altfel decât magică. Ea se numește DS Active Scan Suspension și include o cameră care analizează calitatea drumului pe următorii 5 metri. Informațiile culese permit ajustarea rapidă a suspensiei și pregătirea amortizoarelor adaptive pentru orice denivelare. Tipul acesta de suspensie, capabil să analizeze calitatea asfaltului și apoi să calibreze suspensia, nu este străin industriei auto. L-au mai folosit și Audi și Mercedes, însă doar pe vârfurile de gamă A8 și Clasa S."

    Deci cum poti sa spui ca este depasita tehnologic inca de la lansare ?

    Personal, as alege varianta PHEV, pentru ca are 4x4 si un consum mai mic.
    Este mai buna decat BMW X1 si ceilalti rivali. Este mai spatioasa in interior si in portbagaj. Si da, merita achizitia pentru ca ( pentru PHEV, care are 4x4) este mai spatioasa, mai ieftina, iar tehnologia este foarte buna. Chiar daca poate mai are cateva intarzieri, se poate trece cu vederea. Dar ca sa ai 4x4, trebuie sa achizitionezi varianta PHEV. Dar nu este cu mult mai scumpa si are si 4x4. Deci, merita.
    12 6
  • @parere
    Presupun ca esti un frustrat cu Logan ;)
    Masina e top dpdv tehnologic (poate citesti si articolul, hai ca nu e greu! e frumos sa te uiti pe poze, stim)
    Partea de service, ce sa zic? Ma indoiesc ca este mai scump decat service-ul BMW, Audi, Jag.

    Multa sanatate si stati in casa!
    4 2
  • Pt frustrati
    Tot citesc pe aici opinii de frustrati care probabil nici nu au vazut un DS in realitate. Am testat-o si este F A B U L O A S A. Ar fi fost ideal daca avea un motor mai potent, dar nu se face de ras. Interiorul este superior competitiei, designul este fabulos. Este o masina care arata cu totul special si iese in evidenta oriunde (hear me, Kirotractor?) am condus o aproape o zi intreaga, cand parcam se oprea lumea sa ma intrebe de masina. Am iesit dintr-un magazin, am gasit un domn in varsta care se uita la masina si a zis ca a asteptat propietarul ca sa ii spuna despre masina. Daca tie nu iti place e problema ta, dar dupa cum spunea si autorul articolului, masina face senzatie. Si btw, momentan am un Audi Q5 si l-as da la schimb cu un DS7 fara sa clipesc. Ceea ce probabil se va intampla :)
    10 6
  • OVIDIU
    ESTE CU ADEVARAT FENOMENALA
    FIECARE SPUNE SI GANDESTE CUM POATE
    ESTE O VARIANTA PENTRU MINE IAR DACA NU VOI REUSII CU SIGURANTA VOI LUA UN C5 AIRCROSS ACUMA
    IN REST NU MA INTERESEAZA DE LOC PAREREA CUIVA
    SPER SA FIE DIN CE IN CE MAI PUTINE TDI PE DRUMURI CA PENTRU AFUMAT SLANINA AVEM AFUMATORI ACASA
    3 5
  • Pt frustrati 2
    Felicitari celor care publica numai dupa ce fac minim o plimbare cu masina respectiva.
    8 4
  • @Andrei
    Nu uita ca Autocar e o revista britanica si astia taie o stea din start pentru orice model frantuzesc, altfel nu se mai vinde revista. Deci e ca si cum ar fi luat 4.5 stele.
    5 2
  • Am avut plăcerea sa merg cu aceasta masina și nu pot sa spun decât ca e fabuloasa, cu un interior pe măsură. Probabil ca mulți din cei ce comentează răutăcios au văzut-o doar în poze, altfel nu mi-aș explica unele afirmații aberante
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru