Drivetest Dacia Logan facelift
1.5 Diesel Turbo (dCi) 90CP Aut6 PrestigeMiercuri, 15.03.2017
- Comenteaza
- Trimite pe:
Despre posibilitatea de a vedea o cutie automată pe modelele Dacia se întreba pe la conferințele de presă ale constructorului român încă de prin 2010. Oficialii preferau să ofere răspunsuri evazive și să ocolească cât se poate de elegant o informație concretă. În majoritatea cazurilor, această decizie se punea pe seama cererii: ”Când vom avea suficiente cereri, vom oferi una”.
Se pare că după o lungă așteptare cererea este destul de mare, întrucât Dacia a decis să le ofere clienților și o alternativă automată la schimbarea vitezelor. De fapt, putem să-l numim compromis, având în vedere că în cazul lui Logan și Sandero vorbim despre o transmisie robotizată.
Noi ne-am pus în pielea românului care își dorește o Dacie încăpătoare, confortabilă, gata să-l scutească de călcarea ambreiajului la fiecare schimbare de viteză. Cutia robotizată Easy-R a venit împachetată într-un Logan facelift, echipat cu unul dintre cele mai populare motoare diesel din lume.
Dacia Logan facelift
1.5 Diesel Turbo (dCi) 90CP Aut6 Prestige
- Pret de pornire 6.950 €
- Pret model testat 12.650 €
Motor / Transmisie
Am îmbătrânit și noi jurnaliștii de când scriem despre vechiul motor dCi de 1.5 litri. Vârsta înaintată la care a ajuns acest motor nu poate fi însă decât o confirmare a faptului că și-a făcut bine treaba, iar clienții l-au apreciat.
Nimic mai adevărat și în cazul modelelor Dacia. Logan a adunat o mulțime de clienți cu ajutorul acestui diesel, iar acum promite să își extindă aria de acoperire mulțumită transmisiei Easy-R. Nu este o cutie automată, cum am fi tentați să credem la prima vedere, când observăm dispariția ambreiajului. Este o cutie pilotată, adică, mai pe înțelesul tuturor, o cutie manuală cu trei elemente noi (actuator electro-mecanic de schimbare a treptelor, actuator electro-mecanic de cuplare si decuplare a ambreiajului si o unitate de control), care fac posibilă schimbarea treptelor de viteză fără intervenția șoferului.
Am mai spus că nu este cel mai bine antifonat diesel din lume, dar faci un compromis și te obișnuiești cu sunetul și vibrațiile de dragul celor 90 de cai putere. De fapt, de dragul cuplului motor de 220 Nm, resimțit de pe la 1750 de rotații. Se simte devreme și este îndestulător pentru o familie fără pretenții sportive. Se pretează chiar și la drumuri lungi cu mașina plină ochi de oameni și bagaje.
Problema ar fi acomodarea cu modul de schimbare al cutiei de viteze Easy-R. Aceasta are o ușoară întârziere la schimbarea rapoartelor și o liniaritate care lasă de dorit. Veți simți schimbarea fiecărei trepte, o trăsătură specifică acestui tip de cutie robotizată.
Schimbarea treptelor poate fi dictată fie de cât de tare se apasă pedala de accelerație, fie de alternarea treptelor de viteză în modul manual. Da, există și un astfel de mod, însă nu vă imaginați că aduce ceva sportiv în comportamentul mașinii.
Mariajul dintre deja celebrul motor 1.5 dCi și cutia Easy-R va fi pe placul celor care își doreau foarte mult o mașină ieftină pentru orele de vârf din aglomerația urbană. La drum întins însă, această configurație ar putea fi dificil de digerat pentru cei ușor mai pretențioși.
Sfatul nostru, pentru cei care nu ați mai condus o transmisie automată dar vă gândeți la una, ar fi să mergeți mai întâi să testați un Logan echipat cu Aasy-R. Astfel veți înțelege dacă se potrivește sau nu cu stilul vostru de condus.
Consum
De cele mai multe ori, o cutie care schimbă singură treptele de viteză atrage după sine un consum mai mare. În cazul lui Logan 1.5 dCi lucrurile par să reprezinte un compromis perfect. Consumul mediu crește cu numai 0.1 litri față de versiunea manuală și se oprește la doar 3.6 litri/100 de kilometri.
Nu prea găsim corespondent cu transmisie automată în gama rivalilor Citroen C-Elysee și Peugeot 301, așa că urcăm puțin, în segmentul compact, unde Skoda Rapid 1.4 TDI cu transmisie automată promite doar 3.4 litri/100 de kilometri. Fratele Seat Toledo, în aceeași configurație, oferă un consum de 3.8 litri.
Revenind la Logan, trebuie să precizăm că în trafic urban, fără nici un fel de menajamente, ba chiar cu unele abuzuri ale transmisiei, valoarea consumului nu a urcat mai mult de 7.3 litri.
Performanţe
La capitolul dinamică, Dacia nu și-a propus să facă din Logan-ul diesel cu Easy-R vreun atlet sau o mașină care zboară pe șosea. Are un timp de accelerare de la 0 la 100 de km/h în 12 secunde, adică în limitele decenței. Este aproape la fel de rapid ca un Peugeot 301 cu motor 1.6 Hdi de 99 de cai putere, dar echipat cu transmisie automată.
Culmea, un Seat Toledo cu motorul TDi de 90 de cai și cutia automată DSG ajung la 100 de km/h în 12.5 secunde. Iar fratele Skoda Rapid este ceva mai rapid, însă nu cu mult față de modelul românesc: 11.8 secunde.
Interior
Faceliftul a adus un interior ușor mai bine îngrijit pentru Logan și Sandero. Nu vă așteptați însă la o revoluție. Sunt doar mici detalii care încearcă să îți facă viața mai plăcută.
Plasticul de la interior a rămas tot tare și neprietenos, însă acum are o textură ceva mai ”amabilă” la atingere. Clienții pot opta pentru o inserție din plastic lucios pentru încadrarea sistemului MediaNav și pentru mânerele portierelor. S-a schimbat și designul gurilor de ventilație, care acum etanșează ceva mai bine.
M-am grăbit să spun că nu veți găsi nici o revoluție la interior. Pentru unii însă, volanul cel nou, cu patru spițe, ar putea reprezenta o revoluție. Mai ales în contextul în care claxonul a fost mutat pe volan, nu mai este amplasat pe selectorul semnalizării. Mai mult, avem butoane noi, cu un aspect ceva mai contemporan.
Prin habitaclu au apărut noi spații de depozitare, iar cele actuale au fost regândite. Există un spațiu pentru telefonul mobil la baza planșei de bord, buzunare pe spătarul scaunelor față, un suport de pahar pentru pasagerii din spate, nu foarte util dacă mă întrebați pe mine.
A apărut și o cotieră retractabilă pentru scaunul șoferului, în stilul celor regăsite pe monovlume. Este, de fapt, un mâner capitonat pe care îți poți sprijini mâna la drum lung.
Preţ de achiziţie
Nimeni nu a putut să învingă politica de prețuri Dacia. Prețurile mici practicate de producătorul român nu au rival în acest segment și nici în segmentele inferioare.
Logan facelift pornește de la 7000 de euro, însă versiunea testată de noi, un Logan 1.5 dCi de 90 de cai, cu transmisie Easy-R și nivelul de echipare Prestige (adică vârful gamei Dacia), a ajuns la aproape 12.700 de euro.
Motorizările similare ale lui Citroen C-Elysee și Peugeot 301, dar fără cutie automată, costă 14.200 de euro. Nici nu are rost să ne aruncăm ochii sau bugetul în segmentul superior, acolo unde Skoda Rapid și Seat Toledo ajung la 18.000 de euro.
Siguranţă
La capitolul siguranță, faceliftul nu a adus îmbunătățiri. Așadar, ne putem mulțumi, cel mult, cu rezultatul înregistrat de Sandero în urmă cu patru ani la EuroNCAP. Patru stele pe atunci, însă cu siguranță mult mai puține în vremurile de azi, când regulile de testare s-au înăsprit extrem de tare.
Nu avem sistem de frânare automată în caz de urgență și nici vreun asistent pentru menținerea benzii de mers. Primim în schimb airbaguri frontale și laterale, centuri de siguranță, ABS, ESP și monitorizarea presiunii în pneuri.
Ţinută de drum
Am primit la test noul Dacia Logan cu transmisie Easy-R în cel mai potrivit moment al anului: sfârșit de iarnă. De ce este cel mai potrivit moment? Pentru că în această perioadă craterele răsărite după deszăpezire sunt cel mai bun test pentru suspensia gândită de inginerii Dacia.
Plutești peste orice crater cu o ușurință incredibilă. Acolo unde în mod normal ai fi strâns din dinți, Logan nici nu simte. E drept că suspensia este ușor zgomotoasă și vine la pachet cu un ruliu pronunțat, dar acestea sunt compromisuri pe care ești gata să le faci pentru un asemenea confort.
Direcția este departe și de familia lexicală a cuvântului precizie. Este și ușor greoaie în mediul urban. Prin urmare, nu vă faceți planuri sportive cu mașina asta.
Vizibilitate
Când vine vorba despre vizibilitate, oglinzile laterale au nevoie de o ajustare atentă pentru a surprinde tot ce se întâmplă în partea din spate. Luneta este proporționată decent și îți arată ce se întâmplă în spate, însă posteriorul ușor mai ridicat ar putea să creeze unele probleme celor neobișnuiți cu o caroserie de tip berlină. Mai ales cu o oglindă retrovizoare mică ca cea folosită de Dacia.
Tehnologie
Nu ar fi multe de spus la capitolul tehnologie, însă trebuie apreciat faptul că Dacia a crescut ușor, ușor numărul dotărilor oferite pe modelele sale. Așa am ajuns astăzi să avem un sistem de navigație destul de prietenos, un sistem multimedia cu o interfață ușor de utilizat și chiar o cameră de marșarier, utilă dacă luăm în considerare ce spuneam la capitolul Vizibilitate.
Sistemul MediaNav este oferit și cu o priză USB integrată, despre care am mai spus că este bună doar pentru a citi conținutul unui stick, nu și pentru a încărca telefonul mobil. Nivelul de energie oferit unui smartphone este extrem de redus, 30 de minute echivalând cu maxim 10% din bateria unui telefon inteligent.
Am mai putea trece în contul tehnologiei și semnalizarea cu impuls, geamul șoferului, de asemenea cu impuls la ridicare, sistemul start-stop (cu o oarecare vibrație la repornire), climatizarea automată pe o singură zonă, asistentul la pornirea din rampă și priza suplimentară de 12V. Sunt îmbunătățiri mărunte, dar pe care clienții Dacia le vor aprecia.
Design
În materie de design nu s-au schimbat foarte multe. Logan facelift vine cu o grilă inspirată de cea a fratelui mai mare Duster și cu un set de blocuri optice care au primit acum lumini LED pentru rularea pe timp de zi. A fost modificat și designul stopurilor pentru a recunoaște mai bine mașina pe timp de noapte.
Bara față și bara spate au primit un retuș discret, iar gama de jante se îmbogățește cu un set nou, cu capace care maschează foarte bine jantele din tablă și sunt foarte rezistente. Nu trebuie să uităm nici culoarea de caroserie Brun Vision, care va putea fi comandată și pe Sandero și pe Logan MCV.
Ne-a placut
- Spațiu interior generos
- Consum redus
- Suspensie confortabilă
Nu ne-a placut
- Izolarea fonică la viteze mari
- Diesel zgomotos
- Plasticul dur
Date tehnice - Dacia Logan facelift 1.5 Diesel Turbo (dCi) 90CP Aut6 Prestige | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Dacia
-
Potrivit celor mai recente cifre, înaintate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Dacia a comercializat peste 500.000 de mașini, pe Bătrânul Continent, în primele 11 luni din 2024. (Joi, 19 Decembrie)
-
Constructorul de la Mioveni a înregistrat 10.000 de comenzi pe platforma proprie de e-commerce. Mașina aniversară este un Duster Extreme, de ultimă generație. (Luni, 16 Decembrie)
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul de la Mioveni, deținut de gigantul Renault, continuă să parieze pe Logan și, în prezent, se lucrează la o nouă generație. Anunțul a fost făcut chiar de vicepreședintele Dacia, Patrice Levy-Bencheton. (Joi, 17 Octombrie)
-
Automarket a călătorit, în mare secret, la Berlin pentru a face cunoștință cu noua Dacia Bigster. Pe scurt, vorbim despre cel mai mare model al mărcii de la Mioveni și prima Dacia echipată cu plafon panoramic. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale, dar și un video. (Miercuri, 09 Octombrie)
Consum redus: mediu 6,6 fără opțiunea ECO, 1000km in București/ 4000 afara, după 2000km a scăzut de la 6,8 la 6,6, deci nu prea
Izolarea fonică la viteze mari: pana la 130km/h este OK chiar cu pneuri de iarna
Diesel zgomotos: nu este
Îmi place (nu sunt un tip pretențios) , îmi este greu sa mai conduc Dusterul meu cu cutie manuala
Intrebare: Care este logica sa strici tot ce ai creat? Adica te certi cu nevasta ca ati luat o masina proasta, care sta numai in service (daca ai noroc si sare distributia cat este in garantie), te certi cu seful ca trebuie sa lipsesti de la munca ca ai programare la resoftare pentru diesel gate, iti distrugi o parte din tinerete platind un vw cu probleme. CARE ESTE LOGICA? DE CE NU VA LUATI O MASINA CARE FUNCTIONEAZA DE NOUA? CARE PNM E LOGICA? De ce sa nu iti vezi copilul muncind mai mult pentru rata la tigaie, de ce sa iti complici viata? De ce? sunt atatea masini care sunt facute sa mearga sa mearga sa mearga, cum e chiar si dacia asta, care tot nu e cel mai reusit model dar isi face treaba excelent sute de mii de km, voi de ce va luati vw? ca sa va treziti 10 minute mai devreme dimineata sa completati ulei sau antigel? ca sa stati cu morcovul in fund daca zornaie distributia aia? ca sa pierdeti seara 30 de minute, cautand de ce intra apa pe la usa din fata, de ce se mananca cauciucul pe puntea spate, de ce ai greierasi de ce de ce, cand poti sa iti iei orice alta masina, care e facuta sa reziste? Aveti o singura viata, de ce va faceti asta? DE CE???
mi-ai luat-o inainte. Easy-R e pentru cei nepretentiosi, pare sa fie o solutie de compromis...ideala.
Ai relatat povesti din propria experienta? :)
Referitor la Logan, arata din ce in ce mai bine si inca nu ne face de rusine la export....Bravo!
practic tu ai o tabla din anul 1993 si iti exprimi opinia despre o tabla din anul 2017 spunand ca este mai proasta.
filozofia ta, un lucru de peste 20 de ani este mai bun decat unul nou.
bravo! chiar ca esti praf!
ca un Logan la siguranta vs orice sh de 2-3 ani.
succes in continuare! honda rullz!
Mai zi ce mai stii despre mine. Sunt curios ce stii tu si eu nu stiu.
Sa imi spuna si mie cineva care sunt diferentlee intre platforma M0 si B0 ? In fond e aceeasi platforma
Haideti sa fim seriosi!
Logica este in loc sa dai 12.700 pe un Logan nou, iti poti lua cu 4-5 mii o masina la mana a doua care desi o avea 10-15 ani are si 2,3 sau 4 categorii peste logan.
Smecheria este urmatoarea: sa fie bine intretinuta. Un motor bine intretinut merge de la juma de milion de km in sus.Si masinile din anii 2000 sunt mult mai rezistente decat cele de azi.
In concluzie: in loc sa dai o suma pe o masina noua, poti de 2 sau 3 ori mai putin pe o masina sh intretinuta, care e mai 'buna' decat un logan si va tine mult mai mult decat o masina noua (asta daca ai grija de ea) .
Experienta personala :D
La capitolul Performante ziceati: ,, Este aproape la fel de rapid ca un Peugeot 301 cu motor 1.6 Hdi de 99 de cai putere, dar echipat cu transmisie automată.'' Deci, pana la urma aceasta varianta de transmisie are u concurent direct la Peugeot, dar , o comparati cu Rapid si Toledo. De ce? Probabil pt. a justifica cele 5 stele de la ,,Pret,,...in ideea in care 12700 euro vi se pare un pret de nota maxima, pentru un Logan. Ca sa va lamuriti de diferentele de calitate, caci acestea fac de fapt departajarea, mergeti cu un Rapid diesel si apoi cu un Logan diesel, apoi, alegeti....
Pastrand acelasi nivel preistoric al discutiei, Doamne Fereste sa fii intr-o depasire cu un passat b6 2.0 tdi si iti moara unul din cele 4 injectoare, ca ti se opreste motorul si de acolo e loterie. Vezi? Putem spune tampenii pana maine, dar nu despre asta e vorba.
Maşina
Maşina preferată a peste 0,2% dintre români se întoarce! Deşi a fost respins de la Geneva pentru că nu funcţiona, noul model de Dacia Logan îşi face astăzi debutul oficial la prestigiosul Salon Internaţional de Coteţe de la Tecuci.
“Fără falsă modestie, Loganul model 2017 este poiata viitorului. Cu o capacitate de până la 8 cloşti, vehiculul poate fi modificat uşor să găzduiască raţe, gâşte, chiar şi curci sau fazani. La anul intenţionăm să lansăm şi varianta Logan MCV, destinată creşterii în condiţii de maximă siguranţă a porcului, dar şi noul Lăstun, pentru pasionaţii de prepeliţe”, spune Decebal Popescu, angajat al Institutului de Design Mioveni.
“Secretul? În interior are o tubulatură complexă care captează ouăle şi le scoate, complet nevătămate, prin ţeava de eşapament. N-aţi văzut aşa ceva nici în Star Trek”, a comentat un reprezentant Dacia pentru Antena Satelor.
Printre dotările opţionale ale coteţului ultramodern se numără cocoşul cu sonorizare Harman Kardon, tapiţeria din paie 100% ecologice şi alarma anti-vulpe, accesorii.
Nu este ura, mașina este scumpa pentru mulți dintre romani, mulți nu si-o permit, unii au cumpărat-o si au avut probleme cu ea (se întâmpla si la case mai mari), este comparația intre sh vârf de gama si Dacia, din punct de vedere al prestației mașinii au dreptate chiar daca sunt ca termitele in cimitirele de mașini (își doresc mai mult si este singura opţiune) si fiecare tine cu "hârbul" din dotare (o mașina sub 20000€ este un lung sir de compromisuri)
Nu trebuie sa cădem in păcatul ca daca Renault pleacă din Romania se oprește rotația Terrei
”acest model high-terci”, ”troaca chilipirgiului, dulapul de carat porci sau masina care o iau strainii sa o foloseasca 2-3 ani si dupa o arunca la gunoi”, ”Masinile din gama Dacia se adreseaza maturatorilor care n-au luat bacalaureatul si nu isi permit ceva mai bun”, ”Iar testati toate cotetele”. Doar cateva exemple, dar daca tu spui ca nu e ura, te cred.
Toate masinile sunt scumpe, in afara de sh-urile f vechi. Comparatia masina noua mai slaba versus SH mai bun sau mai mare exista de cand lumea, fiecare alege cum ii spune inima si mintea. Multi mai fac greseala sa compare preturi de la alte masini noi cu bonusul Rabla, de parca la Dacia nu se aplica aceeasi bonusare.
Si da, daca Renault pleca din Romania nu se opreste toata tara, dar nici bine nu o sa fie o perioada.
Nu mai știu pe ce forum exista cineva care comenta avea numele ''lingi roata la VW'', deci sa lingă la Dacia. Eu îmi doresc o Octavia dar ce vreau eu costa 23000€, ce sa-i faci bun si Dusterul!
Cu partea a doua pericolul exista in fiecare secunda si nu numai cu Renault
Am condus noul Logan facelift si mi-a placut. L-a primit vecinul de la firma ca masina de servici. Suspensia este foarte comfortabila, cursa schimbatorului scurta si precisa si spatiul interior este excelent pentru clasa din care face parte. Da, nu e o masina perfecta si putea fi mai buna la siguranta, protectie impotriva coroziunii si alte aspecte, dar per total este o oferta decenta. Sincer, mi-as da oricand SH-ul obosit pe acest Logan nou.
Sper sa nu mai vad pe nimeni care spune ca nu s-ar intampla nimic daca pleaca Renault din Romania. Dragilor, daca Renault pleaca din Romania economia tarii va fii la pamant. Va fii dezastru si faliment.
sa nu mai dai vina pe politicieni data viitoare ca ai un sh obosit, si nici de hateri sa nu razi, ca ei stiu sa scrie.
Cum isi fac calculele multinationalele(dar absolut toate):
1. impozit pe profit stam bine pentru moment 16%
2. impozit pe dividente 5% super bine
3. impozit salariu pe care-l dau la stat undeva pe la 82% din salariul brut al angajatului nu este foarte rau inca, dar trebuie sa fie foarte atenti sa nu depaseasca plafonul de maxim maximorum 7% care este cota parte din pretul produsului final din care se dau salariile
4. Pretul logisticii este foarte mare in Romania si nu vorbesc de autostrada Pitesti Sibiu este fix, pix pentru ei, atentie nu avem cai ferate in care trenul pleaca de la ei si in 3 ore iese din tara. Tot ce este pe camion are asigurarea de 3 ori mai mare
5. Amortismente si impozite mijloace fixe, asa si asa
6. situatia invatamantului superior nu stam rau vezi ce fac cei de la Continental, jos palaria peste 7000 de ingineri in Romania
7. marja operationala mai mare de 6% adica bagi 100 lei si trebuie sa scoti 106lei dupa ce ai platit tot
etc,etc,
In secunda 2 cand au descoperit o alta locatie in care pay-back-ul investititiei este mai mic intre 3-5 ani si au o marja operationala mai mare au plecat.
Atentie nu-mi doresc sa plece, va fi rau , dar citeste cu atentie punctele 3, 4, 7 si vei intelege
Marca mașinii este ca femeia ori o iubești, ori o urăști si totdeauna exista un motiv, totdeauna motivul este mai mult subiectiv.
In 2016 au intrat 300 000 mașini, aproximativ 100 000 noi (nu știu cifra exacta) dintre care 30 000 au fost Dacia, deci putem spune ca 30% din romanii care au cumpăra mașini noi, iubesc sigur Dacia (este un scor bun, chiar daca sunt si firme), așa ca, statistic vorbind sigur sunt câțiva care o urăsc si nu vad o problema din asta.