Joi, 25.04.2024
- Comenteaza
- Trimite pe:
În 2010, Dacia lansează prima generație Duster, un model care a devenit, între timp, o adevărată emblemă pentru constructorul de la Mioveni. În cei 14 ani de carieră și două generații, Duster a câștigat mai bine de 40 de premii internaționale și a fost comercializat în peste 2.2 milioane de exemplare.
Acum doi ani, Dacia Duster a fost cel mai vândut SUV din Europa către clienții persoane fizice.
De-a lungul celor două generații, modelul constructorului de la Mioveni a trecut prin mai multe schimbări, dar adevărata transformare sau, mai bine spus, marea transformare a venit odată cu debutul celei de-a treia generații Duster.
Noi am făcut cunoștință cu ea la finalul anului trecut, în cadrul unui eveniment care s-a desfășurat în mare secret în Portugalia.
Încă de atunci eram curios cum se simte de la volan noul Duster, lucru pe care l-am aflat la începutul lunii aprilie 2024, în cadrul testului internațional care a avut loc în Spania.
Din cauza unui embargou pe impresiile de condus nu am avut voie să îți spun toate aceste detalii. Dar, acum că a expirat, pot împărtăși cu tine faptul că Duster este cu totul o altă mașină comparativ cu vechile generații.
NOUA DACIA DUSTER HYBRID EXTREME - PREZENTARE VIDEO:
Dacia Duster
- Pret de pornire 26.650 €
- Pret model testat 28.500 €
Motor / Transmisie
Cea mai mare noutate este, fără îndoială, noua platforma CMF-B. O arhitectură pe care Duster 3 o împarte cu modele ca Logan, Sandero și, desigur, Jogger. De la acesta din urmă, SUV-ul de la Mioveni a împrumutat cele mai multe tehnologii. Inclusiv majoritatea motorizărilor.
Așa cum bine știi deja, noua generație Dacia Duster a renunțat de tot la propulsoarele diesel. Astfel, intrarea în gamă se face cu unitatea ECO-G 100, adică un motor pe benzină care funcționează și cu GPL.
Al doilea agregat este de 1.2 litri TCe, cu 130 de cai putere, mild-hybrid. O premieră pentru Duster, această motorizare este singura care poate fi alăturată unui sistem de tracțiune integrală. Este disponibilă și alături de un sistem 4x2.
Apoi, a doua premieră în ceea ce privește motorizările este configurația full-hybrid, pe care Duster a preluat-o de la Jogger. Încorporează un motor de 1.6 litri, pe benzină, două motoare electrice (dintre care unul cu rol de starter/generator) și o baterie de 1.2 kWh.
Ansamblul dezvoltă în total 140 de cai putere, pe care îi livrează exclusiv punții față. Așa cum spuneam, numai versiunea TCe 130 poate fi alăturată unei tracțiuni integrale.
Noi am condus versiunea full-hybrid a lui Duster și pot să îți spun că cei 140 de cai putere și 200 Nm sunt suficienți pentru drumurile din oraș și pentru cele din împrejurimile sale. Nu te aștepta la reprize rapide de accelerație, pentru că nu este cazul.
Dar nici nu ai emoții foarte mari atunci când te angajezi într-o depășire, ce-i drept, la viteze mai mici de 80 km/h. De fapt, din acest punct de vedere, mi s-a părut mai dinamic motorul TCe 130 pe care l-am condus pe o distanță mai scurtă în a doua zi de teste. Chiar dacă are cu 10 CP mai puțin.
Sistemul full hibrid putea fi reglat mai bine, în special transmisia electrificată, care are 4 trepte pentru motorul termic și două pentru unitatea electrică.
Pe porțiunile de urcare și de coborâre, transmisia este cam nehotărâtă, ceea ce se traduce, în primul rând, printr-un motor mai zgomotos în aceste situații.
Transmisia are și un mod B, pentru o mai bună regenerare a energiei pierdute la frânare. Nu poți regla nivelul de regenerare, dar pentru că vorbim despre o baterie relativ mică se încarcă destul de repede și poți utiliza imediat această energie pentru a rula full electric pe distanțe scurte.
Pornirea se face întotdeauna în modul electric, dar unitatea termică se trezește la viață dacă apeși mai hotărât pedala de accelerație. În timpul mersului, sistemul hibrid își face simțită prezența, spre exemplu, atunci când iei piciorul din accelerație și intervine așa numita funcție de "coasting".
Consum
Traseul nostru a însumat 200 de kilometri și a inclus atât porțiuni de autostradă cât și drumuri montane, virajate, cu multe urcări și coborâri. Am avut și momente în care am forțat puțin nota în ceea ce privește reprizele de accelerație.
La finalul zilei, bordul indica un consum de 5.3 litri/100 de kilometri. Mai mult, din cei 200 de kilometri, 81 de kilometri i-am parcurs cu motorul termic oprit.
Mai mult ca sigur, dacă aș fi mers "la consum" obțineam sub 5 litri/100 de km. Au fost colegi care au reușit această performanță.
Pentru această motorizare, Dacia anunță un consum de 5.1 litri/100 de kilometri, ceea ce înseamnă că nu am fost departe.
Noul Duster este poziționat destul de ciudat, undeva între segmente, așadar este destul de greu să îi găsești un rival direct. Totuși, voi încerca să mă raportez la 3 modele apropiate ca preț și ca performanțe.
SsangYong Korando are un motor de 1.5 litri turbo (fără electrificare), roți motrice față, ca Duster Hybrid, și poți bifa o transmisie automată cu 6 rapoarte. Consumul este de 7.7 litri/100 de kilometri.
Apoi avem Renault Austral, în versiunea mild-hybrid TCe 160. Consumul este de 6.2 litri/100 de km. Nu putem lua în calcul versunea full-hybrid al lui Austral, pentru că dezvoltă 200 de cai putere. Chiar și așa consumul este de 4.8 litri/100 de km.
Ford Puma este tot cam pe acolo ca specificații tehnice, în sensul că poți bifa o motorizare mild-hybrid cu 155 CP și transmisie automată, care consumă 5.6 litri/100 de km.
Performanţe
Așa cum spuneam, Duster Hybrid nu este o mașină care îți va ține capul lipit de tetiere. Atinge 100 de km/h în 10.1 secunde, iar viteza maximă este de 160 km/h.
Din acest punct de vedere, rivalii săi sunt mai rapizi. Spre exemplu, Ford Puma atinge 100 de km/h în 8.7 secunde, iar Renault Austral are nevoie de 9.1 secunde pentru a ajunge la 100 de km/h.
Interior
Pentru că am condus un Duster Hybrid în nivelul de echipare de top Extreme, am avut la dispoziție un interior ceva mai viu colorat decât dacă, spre exemplu, ai bifa un nivel de echipare inferior.
O particularitate a nivelului de echipare Extreme sunt accentele în nuanța cuprului, pe care le regăsim inclusiv la nivelul aeratoarelor.
În rest, avem un volan nou, aplatizat în partea de sus și în partea de jos, care integrează emblema producătorului de la Mioveni, numele SUV-ului îl regăsim în partea dreaptă a bordului, iar la nivelul portierelor avem semnătura sub forma literei Y, lait motivul noilor modele Dacia.
Nivelul de echipare Extreme aduce și o tapițerie impermeabilă, care poate fi curățată foarte ușor. Deci nu trebuie să îți faci griji dacă urci în mașină după ce te-a prins ploaia. Orice tapițerie ai bifa, nu vei putea alege pielea de origine animală.
Scaunele sunt destul de confortabile, dar, cel puțin mașina noastră nu avea suport lombar. În schimb, suportul lateral este decent.
Habitaclul noului Duster include destul de mult plastic tare. Din fericire, însă, materialul are diverse texturi și îți mai "fură" ochii, vorba românului. Am observat că versiunea Extreme are o zonă moale pe cotiera portierelor (acolo unde îți vei rezema cotul la un drum mai lung), dar această zonă lipsește la celelalte versiuni.
Platforma CMF-B a permis o antifonare mai bună a habitaclului. Dacia susține că, în medie, zgomotul de rulare este îmbunătățit cu 2 dB. La viteze sub 100 de km/h, acest lucru chiar se observă, dar peste acest prag intră destul de mult zgomot în interior, în special atunci când asfaltul nu este foarte neted sau când rafalele de vânt sunt mai violente.
Chiar dacă majoritatea funcțiilor au fost preluate de display-ul central al sistemului multimedia, despre care vom vorbi ceva mai încolo, mai sunt prezente câteva butoane fizice în consola centrală, dar și în partea stângă a volanului.
Deși lungimea mașinii a rămas neschimbată, habitaclul este mai încăpător, comparativ cu vechea generație. Pasagerii din spate au 3 centimetri în plus spațiu la genunchi, ceea ce înseamnă că și cei cu o înălțime peste medie vor avea destul loc pe banchetă.
Eu am 1.92 și, cu scaunul șoferului reglat pentru mine, atunci când am urcat pe locurile din spate nu atingeam cu genunchii în scaunul din față. Și spațiul la cap este suficient.
Spațiile de depozitare sunt generoase și ca număr și ca volum. De asemenea, prin habitaclu găsești așa numitele YouClip. Pe scurt, un sistem ingenios care permite fixarea de accesorii în zone cheie din habitaclu.
În funcție de nivelul de echipare bifat, există 4 astfel puncte de fixare, sau 6: unul pe planșa de bord, unul în partea laterală a consolei, unul în spatele consolei centrale, două în portbagaj și unul pe fața interioară a hayonului.
Alte două puncte de fixare pot fi amplasate în spatele tetierelor scaunelor din față, pe acestea putând fi instalate suporturi pentru tabletă.
Portbagajul are acum o capacitate de 472 de litri, cu 6% mai mult decât vechiul model. În plus, pragul de încărcare este coborât, iar deschiderea portbagajului este mai largă și mai înaltă.
Ford Puma are un portbagaj de 401 litri, Renault Austral se laudă cu 499 de litri, iar SsangYong Korando este campion cu 551 de litri pentru bagaje. Așadar, Duster 3 se află în partea superioară a segmentului din acest punct de vedere.
Preţ de achiziţie
Noua generație Dacia Duster este disponibilă în 4 niveluri de echipare, adică Essential, Expression, Journey și Extreme. Ultimele două sunt nivelul de echipare de top, completementare. Cu alte cuvinte, costă la fel.
Prețurile încep de la 18.800 de euro cu TVA inclus, dar pentru un Duster Hybrid Extreme trebuie să scoți din buzunare cel puțin 26.650 de euro. Culoarea exterioară Sandstone, dar și alte dotări opționale au făcut ca prețul mașinii conduse de noi să urce la 28.500 de euro.
Lipseau doar scaunele față încălzite și volanul încălzit pentru a vorbi despre un Duster echipat complet. Care costă 28.800 de euro.
Un Ford Puma Titanium, 1.0 EcoBoost, 155 CP, mild-hybrid și transmisie automată costă 27.050 de euro. Pentru un Renault Austral, 1.3 TCe, MHEV, 160 CP, cutie automată, trebuie să scoți din buzunare de la 32.500 de euro în sus, iar un SsangYong Korando costă în jur de 26.000 de euro.
Siguranţă
Euro NCAP nu a testat, încă, noua generație Dacia Duster. Nu este, însă, o surpriză, că producătorul de la Mioveni țintește spre punctajul maxim de 5 stele. Și nu este imposibil să atingă acest obiectiv.
Asta pentru că vorbim despre cel mai sigur Duster de până acum. Platforma CMF-B a permis instalarea unor sisteme de siguranță avansate, inclusiv limitator de viteză, fază lungă automată, frânare automată de urgență, cu funcție de detectare a pietonilor, bicicliștilor și motocicliștilor și recunoașterea semnelor de circulație.
Tot în standard, Duster 3 vine echipat cu asistență la parcarea cu spatele, semnal pentru oprirea de urgență, alertă la schimbarea benzii de circulație, asistență la menținerea benzii de circulație, sistem de supraveghere a atenției șoferului și apel de urgență.
Ţinută de drum
Cea mai mare transformare am remarcat-o la ținuta de drum. Dacia Duster este o mașină mai confortabilă și mai plăcută la condus, comparativ cu vechile generații.
Suspensia este calibrată suficient de bine pentru a elimina pe cât posibil tangajul (înclinarea pe viraje), în ciuda gărzii la sol care măsoară peste 20 de centimetri. Mai exact 209 milimetri pentru versiunea 4x2 și 217 mm pentru 4x4. Subvirarea intervine pe virajele strânse, la viteze ceva mai mari, dar, până la urmă, nu vorbim despre o mașină sport.
Direcția este puțin cam prea asistată, dacă mă întrebi pe mine. Dar este un lucru bun dacă utilizezi mașina preponderent în oraș, pentru că te strecori mai ușor prin trafic și prin parcări. Pe drumuri virajate, acest lucru este un mic dezavantaj, pentru că nu știi exact poziția roților.
Pe parcursul testului nostru am urcat și la volanul unui Duster Extreme 4x4, pentru a vedea cum se descurcă SUV-ul de la Mioveni pe un traseu de off-road.
Aici am experimentat asistentul la coborârea în pantă (menține viteza de deplasare între 0 și 30 km/h), camera frontală este ideală pentru situația în care ajungi în vârf de pantă și nu vezi drumul, ne-am înclinat la 22 de grade și am făcut încrucișări ale punților.
În toate situațiile, noul Duster s-a descurcat fără probleme. Avem și un clip video care demonstrează acest lucru. Trebuie să reții că mașinile au fost echipate cu anvelope de stradă și nu au avut modificări suplimentare.
Unghiurile de atac și de degajare, ale versiunii 4x4, măsoară 31 de grade în față și 36 de grade în spate.
Tot pe acest traseu de off-road am experimentat cele 5 moduri de rulare ale sistemului Terrain Control: Auto, Snow, Mud/Sand, Off-road și Eco.
Vizibilitate
Vizibilitatea nu este o problemă, având în vedere că oglinzile laterale și luneta au dimensiunile corecte. Pentru un plus de siguranță, Dacia Duster poate fi echipată cu o cameră la 360 de grade, dar și cu un asistent pentru unghiul mort.
Camerele video îți oferă o vedere destul de bună, inclusiv la nivelul roților (ca să poți parca aproape de bordură, spre exemplu) și, așa cum spuneam, chiar și în vârf de pantă pentru a vedea ce se află în fața ta. Claritatea camerelor nu este cea mai bună din industrie, dar te ajută în situațiile dificile.
Tehnologie
Chiar dacă echiparea de bază vine cu ceasuri de bord analog și un ecran de 3.5 inch, începând cu nivelul de echipare Expression ai la dispoziție, în premieră pe Duster, un instrumentar de bord complet digital, de 7 inch.
Acesta este ușor personalizabil, iar informațiile afișate sunt ușor de citit.
Ca și în cazul altor modele Dacia, sistemul multimedia este disponibil în 3 variante, în funcție de nivelul de echipare bifat. Primul este Media Control care, pe scurt, transformă telefonul mobil într-un sistem multimedia. Desigur, cu ajutorul aplicației Dacia Media Control.
Display-ul central, de 10.1 inch, este disponibil începând cu nivelul de echipare Expression. Acesta are 2 variante multimedia: Media Display (4 difuzoare și conectivitate wireless Apple CarPlay și Android Auto) și Media Nav Live.
Acesta din urmă plusează cu un sistem de navigație integrat și un sistem audio Arkamys 3D, cu 6 difuzoare.
Noi am avut la dispoziție sistemul Media Nav Live. Se mișcă bine, mai puțin atunci când încarcă hărțile pentru prima oară, la pornirea mașinii. Dar este un lucru care poate fi îndreptat foarte ușor printr-o actualizare over-the-air.
Meniul sistemului multimedia este destul de intuitiv și include un nou sistem de informații All Road, care afișează diverse informații necesare în off-road, ca unghiul de înclinare laterală, unghiul de tangaj și repartizarea puterii între puntea față și spate (pe versiunea 4x4).
Chiar dacă am condus un nivel de echipare de top, sistemul Media Nav Live nu este standard. Pachetul care îl include, Techno Pack, costă 300 de euro. Acesta mai aduce o frână de parcare asistată electric, dar și zona de încărcare prin inducție pentru telefonul mobil.
Dacă nu bifezi această dotare, îți poți încărca telefonul mobil sau orice alt dispozitiv compatibil, cu ajutorul celor două port-uri USB-C și a prizei la 12V pe care le regăsim în partea frontală a tunelului median.
Și pasagerii din spate au două porturi de încărcare USB-C.
Design
Noua generație Dacia Duster are un design exterior complet nou, care pune accentul pe robustețe. Unde mai pui că, cu foarte mici excepții, arată ca și conceptul Bigster.
Avem o parte frontală verticală, noua emblemă Dacia, faruri LED cu semnătură luminoasă sub forma literei Y, pasajele roților sunt ușor evazate, iar jantele pot avea dimensiuni de până la 18 inch. Mai mult, aspectul strălucitor al acestora este obținut fără utilizarea cromului.
De fapt, Dacia a decis să renunțe la elementele din crom și la pielea de origine animală, din motive de sustenabilitate.
Aceeași semnătură sub forma literei Y poate fi observată și la nivelul stopurilor LED. În centrul hayonului stă scris numele mărcii de la Mioveni.
Pentru că vorbim despre un SUV care pune accentul pe robustețe, noul Duster are o serie de protecții față/spate revizuite. Un detaliu interesant, pe care trebuie să îl amintesc aici: culoarea acestor elemente este impregnată direct în masa plastică.
Altfel spus, acestea nu sunt vopsite ulterior procesului de fabricație și, așadar, nu își pierd niciodată culoarea, chiar dacă sunt zgâriate.
Că tot veni vorba, noul Duster este protejat de jur împrejur împotriva șocurilor ușoare și a zgârieturilor. De protejarea părților inferioare ale caroseriei se ocupă scuturile montate sub barele de protecție.
Protecțiile laterale și mai multe componente exterioare sunt confecționate din așa numitul material Starkle, introdus de conceptul Manifesto. Acesta conține până la 20% plastic reciclat și nu este vopsit, astfel că nici el nu va fi afectat (vizibil) de zgârieturi.
Paleta de culori exterioare include 7 nuanțe, inclusiv culoarea Sandstone, pe care îl poți observa pe mașina condusă de noi.
La fel ca în cazul lui Jogger, Duster poate fi echipat cu pachetul Sleep. Acesta include un pat pentru 2 persoane, suport cu rol de măsuță și spațiu de depozitare. Nu lipsește un nou portbagaj pentru pavilion care permite transportarea unei încărcături de până la 80 de kilograme.
Ne-a placut
- Design exterior
- Confort
- Tehnologie
Nu ne-a placut
- Direcție prea asistată
Ultimele teste
-
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă -
Legendă
Ştiri despre Dacia
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul de la Mioveni, deținut de gigantul Renault, continuă să parieze pe Logan și, în prezent, se lucrează la o nouă generație. Anunțul a fost făcut chiar de vicepreședintele Dacia, Patrice Levy-Bencheton. (Joi, 17 Octombrie)
-
Automarket a călătorit, în mare secret, la Berlin pentru a face cunoștință cu noua Dacia Bigster. Pe scurt, vorbim despre cel mai mare model al mărcii de la Mioveni și prima Dacia echipată cu plafon panoramic. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale, dar și un video. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Constructorul român de automobile, deținut de Renault, va prezenta noul Bigster în data de 14 octombrie, cu ocazia Salonului Auto de la Paris. (Joi, 05 Septembrie)
-
Dacia Sandero a fost cel mai vândut model, din Europa, în luna iulie. Marea surpriză este, însă, SUV-ul Duster, care a urcat pe locul 4 în topul preferințelor. (Vineri, 23 August)
Poate or fi unii care vad masina asta frumoasa, ceva spre care sa tanjesti, sa ti-o doresti. Sincer, mi-ar fi greu sa-mi imaginez ca mi-ar placea asa ceva la modul real. Dupa mine clientul de Duster e omul rational care o ia (o lua?) pana acum pentru pret avantajos, utilajul de care nu ti-e mila. O pui la treaba, nu ai emotii sa n-o zgarii, sa n-o abuzezi. Se strica, o repari si-i dai bice. Asta era tipologia clientului german. Si la noi cred ca era cam la fel. Germanii cumparau Dacii ca masini de tras pentru ca erau la pret ok. Acum foaia se schimba, Renault s-a trezit "smart buy", adicatelea ceva mai de fitze, finesco. Eu cred ca e o greseala asta impreuna cu renuntarea la Diesel. Pretul foarte mare si lipsa Diesel cred ca o sa aiba repercusiuni in vanzari. Deja la banii astia ai multe variante mai finute si mai de soi. Noi romanii nu avem nationalism economic, deci ma astept ca nici la noi sa nu se mai vanda asa bine. Asa se intampla cand vrei sa pari altceva decat esti, cand uiti publicul tzinta. Poate o sa aiba discounturi bune si atunci o sa se dea.
Ca design exterior e mai bine decat modelul precedent, dar in niciun caz ceva de cazut pe spate. Tot o carcasa goala mi se pare si acum ca si inainte.
Consumul e bun, daca e real. Aici e ok, dar consumul asta vine la pachet cu ditai sofisticaciunea. Nu vreau sa ma gandesc cand o fi s-o repari...
So there! Need I say more? :)
Nu poti compara un pick up cu un duster. Majoritatea clientilor duster nu vor si nu au nevoie de un pick-up.
Țin să scriu mai mult pentru a te ajuta puțin cu desemnarea competitorilor lui Duster 3, că deși ai dreptate - este între clase - mi se pare că ai ales parțial greșit mașinile cu care ai făcut comparația.
În primul rând, dacă articolul este despre Duster 3 Hybrid, hai să comparăm cu hibride, lasă Korando la o parte (plus că dacă vorbești de un CUV B+ poate Tivoli sau Tivoli Grand e mai potrivit). Cu Ford Puma iarăși suntem la limită, e clar mai mic Ford-ul, nu e full hybrid, dar îmi dau seama că faci comparația pe baza prețului și ar fi fost tras de păr să compari cu Kuga.
Cred că cel mai bine comparai cu Kona sau Niro hybride, Yaris Cross hybrid, 2008, c3 aircross, Tipo Cross (aș fi zis și Corolla Cross dacă nu era clasă C totuși și cu prețul mult peste). Dacă nu știi clar că vrei să compari cu non-hibride, poate făceai o paralelă cu o Skoda Karoq (nu știu dacă se mai găsește Seat Ateca).
În 2013 aveam în buzunar 13000E și o rablă și aveam de ales între Duster pe benzină mai bine echipat sau Octavia/Elantra chele. Mi-am dat seama atunci că fac mai degrabă drumuri lungi decât urcat pe coclauri.
Nici acuma nu doresc să fac salvamont cu mașina, dar aș aprecia să pot ajunge cu mașina personală până la Vulcanii Noroioși fără să se creeze coloană în spatele meu. Încap 3 geamantane mari in portbagaj? Încap. Stau 90% din timp în traficul din București? Stau. Deci sună bine Duster 3 Hybrid. Am 2 copii mai nou și întreb - câte stele NCAP va scoate? Dacă scoate măcar 4 e perfect.
Toate s-au scumpit și Dacia inclusiv (ca să vezi, dacă vrei mai mult trebuie să plătești mai mult), așa că depinde cu ce compari și pentru ce. La 19000 de euro cred că voi alege Duster în detrimentul competiției ce costă 25000 (tot plastic e și la alții, dar măcar ai mai mult spațiu). La 28.000 de euro însă cred că altele sunt pretențiile și fie mai găsești 3000 de euro de pe undeva, fie te vei resemna cu o altă mașină ce consumă 3 litri în plus.
4.5 stele din 5
Britanicii nu au snobisme precum cocalarul de mai sus.
Explicația oficială pentru absența diesel ar fi costurile prea mari cu respectarea normelor Euro7, cu toate ca versiunea hibridă ajunge la aproape 30.000 euro, nu cred ca versiunea diesel ar fi fost mai scumpă, Duster 2 ajungea full cu 1.5 dci la ,nu stiu exact, 25.000 euro ? Deci generația nouă ar fi fost mai scumpă cu maxim câteva mii, cu toate normele, dar ăsta e trendul și politica Renault, pentru ca dacă ar fi vrut sa renunțe la diesel pentru ca ecologie, trebuia sa dispară total și de la Renault .
Cu masina ocupata de familie si bagaje poti duce aproape 2 to. Asa ca, daca ii duci la Brasov si ii dai blana la intrarea pe autostrada, ai sanse sa ajungi la 130 km/h la Ploiesti, iar la Posada/ Timis o sa fie coada dupa tine. Nu mai vorbesc de un +20-30% la consum.
Este frumusica dar nu inteleg cine/ de ce ar lua'o, mai ales la banii acestia? Poate firmele din petrol, gaze, agricultura si eventual un cuplu fara copii/ prieteni cu care sa plece in vacanta/ weekend. Sau in tari fara infrastructura, unde masinile sunt rare si vechi.
Parerea mea asa ca recent client Dacia, tot trag in sus cu tehnologia si asta bucură dar coboară cu motorizarile. Daca iti iei o mașină de +28.000 Euro cred ca vrei sa simți si de ce e capabilă la drum lung nu doar tablete si design. Ok versiunea hibrid este binevenita dar lipsește cu desăvârșire o versiune de cuplu mare, nu au vrut concurenta la marcile proprii. E buna dar nu va mai atinge nivelul vânzărilor lui Duster 2 pentru ca nu se mai adresează lor.
- 148 Nm, destul de puțin. Fratele de platformă, Sandero, are 170. Diferența se simte, totuși, în condițiile ăn care și greutatea este mai mare.
Mă gândesc că motorizările mai potente vor fi păstrate pentru Bigster.
Designul este o chestie subiectiva, personal nu mă încântă noul Duster, dar nici nu pot spune ca este urata. Vad ca avem roti de 18” fata de maxim 17” pe Duster 2. Am configurat un hibrid full option 28150€. Am comparat prețul cu un Tucson 1,6 hibrid standard sunt 6000E diferență, acum fiecare își face socoteala daca diferența de prestație merita diferența
Da, ai dreptate. Fraza în care se specifică puterea și cuplul este ambiy, că să fiu indulgent și să nu spun prost scrisă. A trebuit să caut date despre motorizarea hibrid de la jogger că să -mi dau seama că în tandem e vorba de 200 Nm. Așa, da?
Mea culpa.
@Robert/PMC: mari rezerve fata de transmisie, de ce? ati studiat macar sistemul? aveti macar idee ca in toata transmisia nu exista componente care sa se frece intre ele, deci fara uzuri si fara pierderi de eficienta prin caldura?
atentie, bine punctat @alex, cuplul oferit de motorul electric este 205 Nm, valoarea de 148 Nm este doar de la motorul termic, dar sunt obligati sa o treaca pe aia de 148 in fisa tehnica pentru ca acei 205 Nm nu se pot furniza in regim continuu permanent.
in rest, ce sa mai zic, plin de schumacheri pe aici, nu le ajung caii si newtonmetri. vor sa o calce si sa o simta, apoi plang pe marginea drumului cu masina facuta zob in sant si familia in spital sau in cimitir. sau au pretentii la o masina normala sa care precum o duba sau un pickup cu sasiu separat conceput din start pentru tras si carat. asta e capacitatea de intelegere a unora, atat s-a putut.
PS Nu, nu e din cauza infrastructurii, ci din cauză că șoferul român e animal la volan.
Bine, autorul crede si ca hartile sistemului de navigatie se incarca greu din cauza softului, dar asta e partea a doua. Atat se pricepe el.