Joi, 25.03.2021
- Comenteaza
- Trimite pe:
Citroen C4 și-a început viața în 2004, ca un hatchback de oraș de clasă compactă. A cucerit lumea prin designul său franțuzesc, nonconformist, cu linii și forme neobișnuite. Să nu uităm de simbolicul volan cu parte centrală fixă. Dacă francezii se pricep la ceva (în afară de baghete de pâine și croissante), ei se pricep la construit mașini de curajoase.
Cu toții știm de clasicul DS, o mașină care a uluit pe toată lumea și își merită locul în cărțile de istorie auto. Putem spune că nici C4 nu a fost departe, mai ales că varianta sa coupe a impresionat la acea vreme prin curajul estetic.
După succesul lui C4 și după ce au văzut popularitatea în creștere a segmentului compact, Citroen a decis să ducă povestea mai departe. Compania a oferit varianta sedan și, nu în ultimul rând, varianta Picasso: o mașină special concepută pentru familie. Cu anii, au mai venit și C4 Aircross, cu un aer de crossover, și C4 Cactus. Cel din urmă a surprins prin elementele de plastic cu rol de protecție pentru caroserie.
Acum, rețeta a fost îmbunătățită și adaptată. Prezentată publicului în 2020, noua generație a lui C4 vine cu o nouă înfățisare. Hatchback-ul s-a transformat într-un crossover. Astfel, francezii se adaptează cererii în creștere pentru SUV-uri de oraș.
Citroen nu a uitat însă de tradiția modelelor anterioare: curajul estetic. Prin urmare, și noul C4 este complet diferit de tot ce vedem în segment.
PREZENTAREA VIDEO A MODELULUI
Citroen C4 X
1.2 PureTech 130 S&S Shine EAT8
- Pret de pornire 17900 €
- Pret model testat 24862 €
Motor / Transmisie
În ciuda faptului că noul C4 este cu aproximativ 100 de kilograme mai greu decât predecesorul său, gama de motorizări a fost supusă trendului de downsizing. Toate motoarele pe benzină sunt de 1.2 litri, cu trei cilindri, turbo. Modelul nostru de test a fost echipat cu versiunea intermediară de 130 de cai putere, cuplat la o cutie automată cu opt rapoarte. Standard, această versiune este disponibilă cu transmisie manulă în șase trepte.
Motorul este suficient de sprinten. Mașina îți oferă siguranță în depășiri și nu se simte deloc submotorizată. Aici ajută și valoarea cuplului, care ajunge la 230 Nm pe la 1750 de rotații. Ai la dispoziție trei moduri de rulare (Eco, Normal și Sport). E lesne de înțeles care imprimă mai multă dinamică, însă trebuie să știți că vor exista momente când mașina va rupe aderența (pe asfalt umed).
Pedala de accelerație are o sensibilitate scăzută în modul Normal, iar șoferul este nevoit să o apese destul de puternic. Totul se schimbă în modul Sport. Pedala are o reacție radical diferită, mult mai spontană și chiar trezește la viață mașina.
Nu este un agregat zgomotos în regim de condus nomal. Antifonarea la ralanti este bună. Însă, nu lipsește sunetul specific atunci când ajungi la turații înalte (dincolo de 4000 rpm).
Apar unele probleme când vine vorba de vibrații. Datorită dispunerii în trei cilindri, propulsorul este mai greu de echilibrat. Asta ne aduce vibrații la pornirea, respectiv oprirea acestuia. Adică atunci când sistemul start-stop își intră în drepturi.
Pentru cei care consideră că nu au nevoie de prea multă putere pentru a circula prin oraș, se poate opta pentru versiunea de bază de doar 100 de cai putere, disponibilă exclusiv cu o transmisie manuală în șase rapoarte. Versiunea cea mai puternică oferă 155 de cai putere și dispune exclusiv de o transmisie automată.
Pentru doritorii de motoare Diesel, există un agregat de 1.5 litri, în patru cilindri, turbo, disponibil în două versiuni: 110 sau 130 de cai putere. De asemenea, noul C4 poate fi comandat și ca mașină 100% electrică. Denumit e-C4, SUV-ul electric are 134 de cai putere și o autonomie de 350 de kilometri, datorată unei baterii de 50 kWh.
Consum
Citroen s-a asigurat că și cei care vor alege un motor pe benzină nu vor avea probleme cu valorile de consum. Francezii susțin că C4 că are un consum mixt de 5.4 litri/100 km.
Bineînțeles, în realitate lucrurile stau diferit. Pe parcursul testului nostru, SUV-ul a reușit să atingă o valoare de 10 litri/100 km în mediul urban, într-un București cu trafic normal. Valoarea a fost obținută în modul Normal de rulare, cu start-stop-ul activat. Probabil, dacă am fi folosit funcția Eco, am fi scos o valoare mai mică. În extraurban, valoarea de consum a fost de aproximativ 6.5 litri/100 de kilometri.
Dacă ne uităm în fișa tehnică, comparativ cu rivalii săi, C4 se situează printre cele mai economice alternative din segment. Este egalat de Kia XCeed 1.0 T-GDi și depășit doar de Volkswagen T-Roc, care are un consum mixt de 5.2 litri/100 km în versiunea 1.0 TSI.
Mazda CX-30 Skyactiv-X vine din urmă cu un consum de 5.6 litri/100 km, iar Ford Focus Active 1.0 EcoBoost se află la coada clasamentului cu o valoare de 6.1 litri/100 km.
Performanţe
Gama de motoare a lui Citroen C4 nu este concepută cu ideea de performanță în prim plan. Versiunea testată de noi, cu 130 de cai putere, ne-a suprins totuși la capitolul accelerație. Accelerația are o reacție bună pentru puterea pe care o are motorul.
Citroen C4 reușește să atingă 100 km/h în 9.4 secunde. Totuși, în segment, rivali precum Mazda CX-30, Volkswagen T-Roc, Kia XCeed și Ford Focus Active sunt mai lenți.
Interior
Interiorul este tipic franțuzesc: foarte simplu, dar în același timp desprins din viitor. Planșa de bord este acoperită de un plastic moale cauciucat, foarte plăcut la atingere. Fețele de uși sunt construite dintr-un plastic tare, neprietenos la prima vedere, condimentat pe alocuri cu zone mai moi, acolo unde îți sprijini antebrațul.
Ecranul de 10 inch al sistemului multimedia este amplasat în partea superioară a planșei, într-un câmp vizual bun. Gurile de ventilație sunt făcute dintr-un plastic plăcut la atingere, iar butoanele pentru climatizare au un finisaj calitativ. Scaunele sunt confortabile, dar nu oferă un suport lateral eficient. Opțional, asemeni mașinii noastre de test, ele pot fi îmbrăcate într-o piele ecologică fină, cu o cusătură contrastantă. Micile detalii fac diferența.
Consola centrală dispune de un suport pentru telefon cu încărcare prin inducție. Sub acesta, se află un spațiu de depozitare cu fund dublu. Suporturile de pahare sunt adânci, iar cotiera ascunde un spațiu de depozitare generos. Până și fețele de uși au loc suficient pentru sticle și alte obiecte care pot fi „uitate” acolo. O surpriză a fost sertarul de acte aflat deasupra torpedoului, disponibil ca dotare opțională. Tot aici poate fi stocată și o tabletă. Și, pentru ca pasagerul din dreapta să nu stea cu ea în mână tot drumul, este binevenit suportul de tabletă,ascuns în partea dreaptă a bordului. Chiar dacă este tot un opțional, este un element de confort la care mulți constructori nu s-au gândit.
Volanul este foarte plăcut la atingere și moale, însă butoanele sale nu sunt deloc intuitive și necesită timp pentru acomodare. Dacă ne mutăm atenția în zona centrală a planșei de bord, vedem că funcțiile climatizării au rămas intuitive, cu butoane fizice. Un avantaj, dacă ne raportăm la modelele Peugeot.
Pe locurile din spate, pasagerii mai înalți de 1.80 metri vor fi deranjați de curbura plafonului în părțile laterale. Practic, ultimul rând de montanți se apropie foarte tare de capul pasagerilor spate. Din fericire, spațiul pentru genunchi este suficient, iar spătarele scaunelor din față prezintă și o zonă adâncită pentru a crea loc suplimentar.
Marele dezavantaj al interiorului este pragul mare peste care trebuie trecut în momentul urcării sau coborârii din mașină. Acest fapt accentuează și podeaua amplasată adânc în raport cu pragul.
Portbagajul are o valoare de 380 de litri și dispune de câteva elemente de ancorare. Nu sunt multe, dar sunt corecte. În plus, ai și o podea dublă. Valoarea de 380 de litri nu impresionează, fiind la egalitate cu ce oferă etalonul Volkswagen Golf.
Dacă ne uităm la celelalte crossovere amintite mai sus, volumul portbagajului este ceva mai mic. Volkswagen T-Roc ocupă prima poziție la această categorie cu o capacitate de 445 de litri, urmat de Kia XCeed cu o dimensiune de 426 de litri. La coada clasamentului se află, însă, Ford Focus Active cu un volum de doar 375 de litri.
Preţ de achiziţie
Noul Citroen C4 pleacă de la 17.900 de euro în România. Pentru această sumă primești un motor pe benzină de 1.2 litri de 130 de cai putere, cutia manuală cu șase trepte și nivelul de echipare de bază Feel.
În cazul versiunii testate de noi, socotelile pentru motorul de 130 CP benzină, cu transmisie automată cu 8 trepte, cu nivelul de echipare entry-level Feel, prețurile pornesc de la 19.400 de euro. El include jante de tablă pe 18 inch, lumini LED, climatizare automată și sistem multimedia cu ecran de 10 inch, echipat cu Android Auto și Apple CarPlay.
Exemplarul testat de noi era echipat cu nivelul Shine și avea un preț de bază de 24.300 euro. Lista dotărilor include: tapițerie din piele ecologică, head-up display și sertarul pentru acte. Mașina noastră mai prezenta opționale în valoare de 1600 de euro, precum camera de bord ConnectedCAM, încărcătorul wireless, suportul pentru tabletă Smart Pad și sistemul de supraveghere a unghiului mort. În prezent, Citroen oferă o reducere de aproximativ 1000 de euro, ceea ce face vca prețul exemplarului testat de noi să fie 24.800 de euro.
În analiza rivalilor ne-am raportat la motorizarea de 130 de cai putere, cu automată și echiparea de bază Feel. A reieșit că Citroen C4 este printre cele mai bune opțiuni în materie de preț. Spre exemplu, Kia XCeed în versiunea de 1.0 litri GDi cu transmisie manuală în șase trepte și echipare City, costă 20.464 de euro.
Mazda CX-30 în vesiunea de 2.0 litri pe benzină Skyactiv, cu transmisie manuală în șase trepte și echipare Standard, costă 21.690 de euro.
Ford Focus Active în versiunea de 1.0 litri benzină EcoBoost, cu transmisie automată în opt trepte, costă 24.900 euro.
Volkswagen T-Roc este ceva mai ieftin decât C4, situându-se la suma de 18.401 euro, valabilă pentru motorizarea 1.0 TSI și echiparea Base. Ținem cont de faptul că, la acest preț, versiunea nu include cutie automată DSG. Dacă ar putea fi comandată, prețul său l-ar depăși pe cel al lui Citroen C4.
Siguranţă
Citroen C4 nu a fost încă evaluat de EuroNCAP. Vechea generație a fost testată în anul 2010 și a obținut 5 stele. Însă multe s-au schimbat de atunci.
Noul model e dezvoltat pe o platformă complet nouă și beneficiază de cele mai noi sisteme de siguranță ale constructorului francez. C4 oferă sisteme de asistență pentru prevenirea părăsirii benzii de mers și pentru prevenirea coliziunii frontale. Funcția de asistență pentru pornirea în rampă este dotare standard. Sistemul de supraveghere a unghiului mort este disponibil și acesta ca opțiune.
Mașina vine standard cu funcție automată de frânare în situații de urgență, iar clienții beneficiază de un pilot automat adaptiv, care îți permite să rulezi confortabil pe autostradă, păstrând banda de mers și distanța regulamentară față de mașina anterioară.
Ţinută de drum
Cât privește confortul, suspensia își face treaba la un nivel admirabil, iar drumurile noastre din România nu mai par atât de rele pe cât le-am simți în altă mașină. Acest lucru se datorează suspensiei cu amortizare hidraulică progresivă.
La drum întins, mașina se simte confortabilă și deloc obositoare. Scaunul este suficient de plăcut pentru a asigura un confort sporit și pe distanțe mai lungi, situație în care cutia automată este binevenită.
În oraș, mașina trădează unele slăbiciuni când vine vorba de antifonarea suspensiei. mai exact, la gropi adânci și limitatoare de viteză, suspensia transmite zgomote în habitaclu și primește unele șocuri neplăcute.
Direcția electronică este foarte ușoară și va deveni preferata ta în oraș, atunci când ai de făcut manevre de parcare. Din păcate, ea nu reușește să transmită un feedback precis în legătură cu ce se întamplă cu roțile. Și nici nu-ți va oferi încredere pe virajele strânse. Oricum, ruliul este destul de pronunțat în astfel de situații, așa că o să preferi să mergi relaxat cu C4.
Am zis încă de la începutul testului că avem de-a face cu un crossover. Prin urmare, cum se mișcă el în teren accidentat? Datorită gărzii la sol de aproape 16 centimetri, este pregătit și pentru drumurile neasfaltate. Însă nu vă faceți iluzii, pentru că nu poate fi comandat cu tracțiune integrală, iar unghiurile sale nu-l recomandă pentru off-road.
Vizibilitate
Din cauza formei de coupe, noul C4 oferă o vizibilitate precară în spate și în lateral. Vizibilitatea prin lunetă este obstrucționată de înclinarea ei și de montanți, care sunt de-a dreptul uriași. Cireașa de pe tort este eleronul de pe hayon, care traversează câmpul vizual al lunetei și este deranjant.
Din fericire, vin în ajutor oglinzile laterale generoase, care cuprind corect dimensiunile mașinii. În partea din față, stâlpul A este destul de generos și agresiv înclinat. Astfel, se creează un unghi mort ce limitează câmpul vizual al conducătorului.
Camera de marșarier are o rezoluție slabă, dar un unghi bun. În plus, dispune de o funcție ce reproduce o imagine a împrejurimilor văzută de sus, pe măsură ce te deplasezi cu spatele, un ajutor binevenit în parcări sau zone strâmte.
Tehnologie
Sistemul multimedia dispune de un ecran tactil de 10 inch, cu un meniu inspirat de cel al modelelor Peugeot. Nu tocmai intuitiv. Funcții precum Android Auto și Apple CarPlay sunt și ele disponibile. Ecranul are un răspuns întârziat pentru că ar avea nevoie de un procesor ceva mai rapid. Grafica ar putea fi și ea îmbunătățită.
Instrumentarul de bord este complet digital, are o dimensiune de 5 inch și poate fi personalizat pentru a afișa consumul, indicațiile navigației, temperatura motorului, turația motorului și multe altele. Din păcate, ecranul are o grafică rudimentară și nu reprezintă o apariție spectaculoasă.
Head-up Display-ul este proiectat pe o bucată de sticlă retractabilă, o soluție care începe să devină perimată în comparație cu proiecția pe parbriz. Holograma oferă informații legate de viteză și indicații ale navigației.
Și, pentru că am testat mașina pe o vreme câinoasă, de iarnă care nu se dă plecată, am apreciat volanul încălzit, scaunele încălzite și parbrizul încălzit.
Design
Vremurile în care Citroen C4 era un hatchback compact sunt istorie. Noul Citroen C4 este inspirat de SUV-urile coupe premium. Iar posteriorul vrea să ne sugereze asta prin fiecare linie.
Aerul de SUV este dat de garda la sol mai înaltă, de protecțiile din plastic regăsite în partea inferioară a caroseriei și de jantele care pot ajunge până la 18 inch. Adică ingredientele necesare pentru a fi iubit de o masă cât mai mare de oameni.
Privit din față, Citroen C4 păstrează curajul nebun de care au dat dovadă toți predecesorii săi. Din logo-ul Citroen pornesc două linii cromate care se termină în farurile full LED. Spatele vine cu stopuri LED și cu o mulțime de linii. Foarte important, deși vorbim despre o mașină cu un motor de numai 130 de cai putere, există două evacuări reale, cu terminații cromate.
Ne-a placut
- Motorul suficient de puternic
- Designul exterior nonconformist
- Spațiile de depozitare
- Suportul pentru tabletă
Nu ne-a placut
- Vizibilitatea redusă în partea din spate
- Ecranul tactil cu întârzieri
- Instrumentarul de bord rudimentar
Ştiri despre Citroen
-
Potrivit celor mai recente zvonuri, Citroen ar putea elimina din gama de modele nava amiral C5 X la finalul acestei generații. Francezii vor să se concentreze pe modele compacte și subcompacte. (Vineri, 07 Iunie)
-
Francezii de la Citroen publică primele imagini și informații referitoare la noul C3 Aircross. SUV-ul de segment B poate găzdui până la 7 pasageri și va avea inclusiv o versiune pur electrică. (Joi, 18 Aprilie)
-
Citroen C4 și C4 X pot fi comandate acum și alături de o motorizare mild-hybrid la 48V. Ansamblul dezvoltă 136 de cai putere, iar prețurile pornesc de la 27.300 de euro în România. (Marti, 20 Februarie)
-
Francezii de la Citroen prezintă noul Berlingo facelift. În Europa va fi disponibilă numai varianta electrică e-Berlingo și oferă 136 CP și o autonomie de până la 320 de kilometri cu o singură încărcare. (Marti, 12 Decembrie 2023)
-
Constructorul francez de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul e-C3. Modelul cu zero emisii promite o autonomie de până la 320 de kilometri și pornește de la 23.300 de euro. (Marti, 17 Octombrie 2023)
- scaune confortabile;
- vizibilitate buna in oras datorita spatiilor vitrate generoase;
- are posibilitatea echiparii cu un numar de 20 de sisteme de asistenta in conducere.
Pe de alta parte:
1. Un consum mediu de 10 litri (benzina)/100 km in oras reprezinta un cost de cca. 5,5×10=55 lei/100 km.
Asta si datorita faptului ca, in general, viteza de circulatie in aglomerarile urbane este, de cele mai multe ori de cca. 25-30 km/h.
2. In acest caz intervine si ideea ca, varianta electrica a acestui model (e-C4), care porneste de la cca. 33.500 Euro, are un consum mediu de energie electrica de cca. 18-20 kWh/100 km, in mediul urban.
Ceea ce ii asigura un cost mediu pe deplasare urbana de aproximativ: 19 kW×0,65 lei/kW= 12 lei/100 km (daca incarci acasa).
Daca incarci de la statii publice te costa cca. 20 lei/100 km.
Daca te deplasezi preponderent urban (80-90% din activitatea saptamanala sau lunara), diferenta costurilor deplasarii pentru 100 km, intre cele doua variante este una semnificativa.
Ia inchipuiti-va un oras mare din Romania (Bucuresti, de exemplu) NEsufocat de mirosuri pestilentiale de la gunoaie, autobuze vechi si galagioase, microbuze si camionete, SUV-uri (care consuma 18-20 litri benzina sau motorina/100 km in oras), tot felul de masini mai mari sau mai mici, motociclete, etc....
Parca ar fi....ALTCEVA...
In 4-5 ani, cand costurile de achizitie ale masinilor electrice le vor egala pe cele ale unei masini cu motor conventional, concurenta reala intre producatori isi va spune cuvantul iar numarul statiilor electrice va creste semnificativ fata de situatia actuala, lucrurile se vor schimba MULT, in BINE.
Sa nu uitam ca, la ora actuala, in Romania, se vand aproape 50 de modele de masini PUR electrice (BEV)....iar acum 6-7 ani le numarai pe degetele de la doua maini (RENAULT Zoe, NISSAN Leaf, BMW i3, VW Golf, MERCEDES BENZ B-classe, SMART EV - sper ca n-am uitat ceva).
2. Consumul este enorm pt motorasul asta in oras. Stiam de la cunoscuti ca nu este deloc asa economic ca in cifre, dar totusi 10 l/100 km este consum de motor de 200 CP in oras.
3. Plansa de bord este f neergonomica, specific frantuzeaca.
@ace_juvete Mai "
In 4-5 ani, cand costurile de achizitie ale masinilor electrice le vor egala pe cele ale unei masini cu motor conventional," dar spune si cum.le vor egala,mai fratele siamez a lu' Edik,spune ca se vor scumpi prin taxe pana vor ajunge sa depaseasca la pret pe cele electrice.
O masina foarte frumoasa, tehnologizata, comfortabila, care, sa nu uitati, foloseste o cutie automata cu un covertizor si 8 trepte, un mare plus fata de mizeriile cu dublu ambreiaj.
Acum ce nu înțeleg eu este de ce AM consideră instrumentarul de bord rudimentar. Puteți detalia?
Asadar: pe puncte, iei consumul pe benzina maxim in cel mai aglomerat oras din Europa, cu traficul cel mai greu, compari pretul de exploatare pe benzina cu pretul de exploatare pe curent luat la priza de acasa, de parca toata lumea sta intr-o viloaie de neam prost, uiti de varianta Diesel, uiti ca pretul variantei electrice e cu peste 15000 de euro in sus, dupa care vorbesti despre o lume utopic-distopica in care lumea ar circula numai pe baterii, ar fi liniste si aer curat. Ai mai uitat doar trilurile pasarelelor din Cismigiu.
Uluitor, repet! Ce ai descris tu e gresit in asa de multe puncte, incat chiar nu se justifica efortul sa raspunda cineva.
Repet, sper ca te apuci de jurnalism. O sa ai o paine foarte alba de mancat inca cativa ani de acum inainte, cel putin. :)
Vizibilitate spate zero. Eh, nu chiar zero, zero barat. In rest nimic wow. O masina banala.
Silueta e reușită și aduce a neo-retro-GSA, deși unele detalii par forțate (v. stopurile cu orientări talmeș-balmeș ori diverse ”șifonări” inutile ale caroseriei.)
Citronelu nu mai e oricum demult un avanpost al inovației originale, dar asta nu înseamnă c-ar face mașini proaste.
...Dar nici extraordinar de fiabile, cum unii încearcă să ne aburească aici.
Lăudabilă-n orice caz demarcarea lor măcar la capitolul ”confort rulare”, fiindcă nu tot omu vrea să fie pilot de curse-n weekenduri.
P. S. - stau la bloc si am masina electrica si o incarc pe curentul meu, la contor. Nici nu stau la parter si nici nu stau cu prelungitorul pe geam. Exista solutii ca doar traim in 2021. Si mai am si o masina pe benzina si mai mult sta degeaba, desi are 280 de cai. Atat de marfa e sa ai o masina electrica. Poate ar trebui sa conduci si tu una, ce zici? Oricum in cativa ani diesel ul va fi interzis in majoritatea oraselor, slava Domnului. Chiar acum in timp ce scriam comentariul asta a trecut o masina cu diesel si a poluat fonic strada linistita pe care locuiesc. Masinile pe benzina aproape nu se aud, sau daca e un V8... O bucurie pentru urechi.
Stop being frustrated and poor, dude!
Mai lasă-ne cu aburelile astea.
Ia caută pe google și zi-ne ce mașină electrică ai de juisezi pe aicea.
Va fi interzis pe dracu. Uite acum in Hamburg Diesel e interzis pe câteva drumuri gen Centrul Vechi în București și numai pentru străini. Riveranii au voie. Fă spume acuma.
https://www.automarket.ro/stiri/preturi-volkswagen-golf-r-in-romania-start-de-la-41700-de-euro-102969.html
Nu-s oricum în dezacord total cu afirmațiile lui, dar nici în acord 100% cu ale stimabilului PMC - nu degeaba se zice: ”Adevărul e rareori pur și niciodată simplu.”
Problema reală-mi pare deci extremismul pozițiilor fiecărei tabere - care-s trei acuma, cu electro-mania încălecând decisiv păruiala dualistă benzino-motorinistică din vremea când scriam și eu verzi și uscate.
Văd deci o intoleranță majoră la argumentele logice ale fiecărei tabere, care ar trbui să coexiste fiecare cu stolul ei de păsărele.
Culmea că nu-i deloc așa, într-o societate care clamează supremația ”diversității”.
Di / tri-hotomia asta cu iz radical e însă din păcate încurajată și pe alte paliere interumane, prin măsuri mai mult destructiv-restrictive decât constructive.
Back ontopic, monocultura tricilindrilor separați doar din chip-softuială îmi pare hiba Citroen (adică PSA) și-n cazul noului C4.
Nu mai zic de veșnicul electromotor de 100 kW (btw, deja cu probleme recurente de fiabilitate, ACEdikkk !!!)
...Care aștept să fie pus și p-un tractor sau scuter Peugeot-Opel-Citroen.
Ori chiar pe vreo Alfa-Lancia-Maserati, unele mai micuțe dar drăguțe... :-)
Nu raspund prostiilor scrise de tine, dar am o intrebare: incarcarea masinutzei fara prelungitor o faci cumva cu un generator Diesel? Nu de altceva, dar se pare ca deja se intampla chestia asta, pe bune. Ce nu face omul cand e vorba de planeta, nu? :))
@Kiro: imi place Diesel. Nu-s intolerant, insa. Am spus in N comentarii ca sper sa fie cat mai multe masinute teleghidate pe sosele. Concurenta e buna. Am spus-o pe bune, NU la misto.
Ce ma irita sunt initiativele de interzicere si taxare. Pentru ca intotdeauna, INTOTDEAUNA, e in gena stângacilor sa interzica, sa schimbe, sa anihileze. Stanga nu e multumita cu starea de fapt. Stanga vrea sa schimbe tot, absolut, nu suporta nimic din ce exista, sunt asa zisii "revolutionari de meserie", vor sa instaureze realitatea lor si mofturile lor, si sa le impuna apoi tuturor. Cearta lor de capetenie e cu traditiile, ceea ce vorbeste de la sine.
Cei de dreapta, cum imi place sa ma consider si eu, sunt intotdeauna toleranti. Eu, de pilda, nu sunt deloc deranjat si nu am apucaturi de taxare a electricelor. Niciodata nu mi-a trecut prin cap asa ceva. INSA: daca o sa citesti comentariile celor pro EV-uri, ai sa vezi ca din absolut toate, fara exceptie, transpare dorinta de a interzice, de a taxa pana la anihilare optiunea celuilalt, a celui care doreste sa-si foloseasca linistit masina pe care a platit o carutza de bani. Fie ca e Diesel sau Otto. In general oamenii vor sa fie lasati in pace doar. Dar nu, nu pot fi lasati in pace de cei cu guitzul progresist, care nu incap de nimeni.
Deci cred ca observatia ta e gandita pe jumatate doar, nu pana la capat. Cred ca exista nuante, si nuantele sunt importante.
Serios acu, eu știu că nu ești CHIAR intolerant, dar alții mai puțin subtil-deductivi pun botu direct la motto-ul ”Diesel zi de zi deasupra tuturor”.
Diesel care mă și mir că mai rămâne-n oferta francezilor (1.5 HDi) dar nu știu pentru cât timp, așa că devoratorii de kilometri ar trebui să se grăbească (ideal de 130 CP cuplat cu c.v.aut. EAT8 Aisin, reactivă și fiabilă.)
...Vezi? Recomand, deși n-am posedat niciodată vreun dizăl în +4 decenii.
Tagmă motoristică pe care o admir ca eficiență, dar nu-i iubesc complicațiile actuale (EGR, DPF, uree etc.)
Și pe care nu uita că au promovat-o furibund nu demult clovnii de la butoane, la fel ca pe electrice acuma.
BEV-uri care nu m-aș mira să fie și ele blasfemiate cândva, după cum bate vântul prin vidul din aceleași tărtăcuțe inepte.
Vezi:
https://translate.google.com/translate?hl=ro&sl=es&tl=ro&u=movilidadelectrica.com&prev=search&sandbox=1
Chestia cu "Zi de zi" e o poanta, am mai spus-o p'aici... Ma distreaza tocmai cum ii isterizeaza pe multi glumitza asta. :) Din multe puncte de vedere, Diesel chiar este deasupra tuturor, dar nu exista o solutie suprema nici in domeniul motoarelor. Bine-ar fi sa fie, dar...
Cat priveste devoratorii de km, cum spui, daca clientii nu vor cere, si se vor multumi sa scuipe banu' pe ce ofera producatorii, atunci asa va fi, Dieselul va fi scos din oferta. In mare masura. Complet nu va fi scos inca mult si bine de acum. Si da, nu am uitat cum gibonii vremelinc la conducerea multor state UE au promovat si incurajat Dieselul cat i-au tinut bojocii. Ce sa vezi? Acum nu mai ei bun. Fir-ar a dracului de nemernici...
Totusi, noi stim deja ca Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor! :)
Ca suntem dăștepți, nu ca ei. :)
În afară de minusurile pe care le stie toata lumea ( pretul mare si lipsa de autonomie) eu intreb:
1. Cum credeți că în perioada cu timp rece ( cam 6 luni/ an în România) în care trebuie să încălzești si habitaclul, iar ziua e scurta si aprinzi luminile de la ora 16.30, poti avea o autonomie decenta? Mai ales daca stând în trafic în oraș mai vrei sa asculti si puțină muzica!
2. Cum costa doar 0,65 lei/kw ora, când după socoteala mea în casă 1 lei ora plus toate taxele incluse ( cogenerare tva, etc. ajunge la 1 leu/kw? Iar când majoritatea mașinilor vor fi electrice va garantez ca se va scumpi electricitatea. Că doar e vorba de cerere si oferta.
3. Chiar nimeni nu se gândește că acumulatorii ( care costa aproximativ jumătate din valoarea masinii) au un ciclu de reîncărcari cam până la 100.000km. După aceea trebuie schimbati. Ce faci cu masina? Fără acumulatori nu ti-o cumpără nimeni! Ca să iei alti acumulatori noi te costa foarte mult. Concluzia: de fapt astea sunt masini de unică folosință. Ceea ce doresc producătorii. Nu are nici o legatura cu ecologia. Totul e economie. De piata. Si cine nu isi permite o masina noua?
O sa visam la motoarele diesel cu care poti merge 400.000km sau mai mult.
Totuşi, încă nu s-a arătat monstrul suprem (şi perfecţionat) al socialismului: milenarismul! Şi poate că extraordinara previziune huxley-orwelliană n-a putut descrie chiar toată panorama înmărmuritor de terifiantă a viitorului “luminos”…Cert va fi că, odată antrenat (cu sau fără consimţământul tău) în Ţarcul Global ultrasecurizat, nu vei putea ieşi nici măcar mort (se vor lua cele mai eficiente măsuri în privinţa zădărnicirii oricărei tentative de sinucidere). De ce? Fiindcă Mickey Duţă va adora să-i chinuiască în fel şi chip pe robii Domnului şi să-i silească să-l suporte…Cu alte cuvinte, încrâncenarea (implicit, anemierea) sufletului va ajunge la o “dezvoltare” imposibil de imaginat înainte.
Și spațiul interior e mai mare (+7,5 cm și la ampatament.)
@PMC: Bună negarea negației aplicată la personalizarea generalizării. :-) (Știu, prea criptic, dar am scris mai mult ca să verific schimbarea avatarului de profil... sau nu.)
@inexo: Adevăr grăiești - cel mai plastic, v. clipul ”I, Pet Goat 2”
...A glitch in the Matrix. :-)
Compatrioţii lui Napoleon au lăsat acest domeniu nemţilor reci şi englezilor perfizi – astfel, alde “latino party” au rămas datori. Acum însă ce mai contează? Totul se îndreaptă către aplatizarea universală, başca standardizată.
(btw, văd că-i dat cu 1020 kg la gol benzinarul 130 CP EAT6 MY 2018, deci cu.... 254 kile mai ușor ca actualul C4 EAT8 !!!)
În fine, nu mai cârcotesc că mă grăbesc (și aș fi mintenaș denunțat ca ”grammar nazi” :-) apropo de formulări bizare sau lipsa de... chiar verbe din articol - dar asta e, debutul în presă nu-i uneori ușor.)
Probabil nu sunt convinși ca peste 25 de ani își vor putea lua un ID.3 folosit de o bunicută din Germania pentru mers la piață.
În fine, sunt doar detalii și rămâne importantă părerea... nu doar a ta că Citroen nu mai are puterea de atracție cumva exotică de odinioară.
ACEST NOU C4 ESTE F F F FRUMOASA DAR MA DEZAMAGESC MOTOARELE NU VREAU 3 CILINDRI
POATE DIESEL
POATE VOR VENI SI MOTOARE PE BENZINA ADEVARATE
DAR ACUM MA UIT LA CEVA DEOSEBIT DE LA HYUNDAI SI CRED CA ACOLO MA VOI DUCE
POT SPUNE IN SCHIMB CA TOATE CITROENELE CARE LE AM AVUT AU FOST SUPER FIABILE FARA NICI CEA MAI MICA DEFECTIUNE
BAFTA C4
Insa: doar eu am impresia ca oamenii din reprezentante nu vor sa vanda masinile? La prima reprezentanta unde am intrat dupa 15 min. nu ne-a bagat nimeni in seama, si si dupa aceea parca simteam '' lasati-ne si cautati masina in alta parte'' la a doua reprezentanta am avut o impresie de '' numa voi mai lipseati - ce dreq doriti...'' cateva explicatii scurte si atit. In ciuda acestor experiente neplacute, voi apela daca trebuie la toate reprezentantele din tara pana gasesc un vanzator amabil si capabil sa prezinte masina cum trebuie.