Drivetest Citroen C3 Aircross

1.2 Benzina Turbo (PureTech) 110CP Aut6 Shine
Citroen C3 Aircross zoom
de Mircea Meşter
Vineri, 13.10.2017
Original

Dacă trebuie să alegi o marcă auto care a ieșit în evidență prin experimentele pe care le-a făcut în ultimii 20 de ani, un candidat serios la un eventual titlu neoficial este, în mod cert, Citroen. Brandul francez a încercat - uneori cu succes, alteori cu mai puțin succes - să rearanjeze "ordinea" binecunoscută a lumii auto. Gândiți-vă doar, ca experiment, la faptul că atunci când Citroen muta instrumentarul de bord din fața ochilor șoferului, Tesla Motors nu exista pe orbită. Astăzi, Model 3 mută tot pe o tabletă aflată în centrul bordului și fanii bisericii Tesla cad în genunchi în fața "viziunii" designerilor. 

Nonconformism. Un termen care face parte din ADN-ul mărcii franceze fără ca reprezentanții acesteia să fie nevoiți să promoveze această caracteristică. Povestea este una veche și se leagă de marca franceză încă de la mijlocul secolului trecut, când Citroen inventa Traction Avant și apoi 2CV, fabulosul DS sau Dyane, dar continuă și astăzi, când pe piață există C4 Cactus sau noul C3, mașini care te fac să te freci la ochi înainte a de înțelege în detaliu ce a vrut să spună designerii când au pus mâna pe creion.

Un exemplu de curaj estetic a fost și C3 Picasso, un monovolum atipic construit special pentru familiile urbane nonconformiste, dar care a căzut în ultimii ani victimă în fața unui segment care a scăzut serios în preferințele clienților în ultimii ani. Aici stă, de altfel, și cheia apariției pe piață a noului C3 Aircross. Un SUV care înlocuiește efectiv în gamă defunctul C3 Picasso și care își propune să continue prezența francezilor într-o clasă B care virează din ce în ce mai serios spre caroseriile "borduriere", dacă-mi permiteți acest barbarism. 

Și le spun "borduriere" pentru că sunt mașini care nu au probleme să urce o bordură, dar care nu sunt create pentru off-road, indicatorul cel mai bun în acest sens fiind lipsa completă a unui sistem de tracțiune integrală. Le recunoașteți adunate sub sintagma "SUV-uri de oraș". Un tip de mașină care la prima vedere nu are prea multă logică practică, dar care punctează printr-o poziție înaltă la volan și prin garda la sol ridicată fără a "fura" din dimensiunile ultracompacte ale fraților hatchback. 

Să vedem ce știe să facă C3 Aircross, mașină pe care am avut ocazia de a o testa în cadrul evenimentului internațional dedicat presei de profil pe străzile și șoselele încurcate din Corsica.

Citroen C3 Aircross
1.2 Benzina Turbo (PureTech) 110CP Aut6 Shine

  • Pret de pornire 13.500 €
  • Pret model testat 18.400 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

În plin avânt muncitoresc al scandalurilor diesel și în contextul în care industria ne amenință cu electrificarea, hibridizarea și cu toate celelalte metode de combatere a emisiilor ridicate în orașe, Citroen oferă pe noul C3 Aircross o gamă mai degrabă clasică de motorizări: două pe benzină (1.2 aspirat de 82 CP și 1.2 Turbo de 110 CP) și două diesel (1.6 de 99, respectiv 120 CP). În Vest, motorul 1.2 Turbo poate fi comandat și într-o variantă de 130 CP, dar aceasta nu e oferită în România în momentul lansării.

Notăm că motorizările diesel nu au nici măcar opțional posibilitatea cuplării unei transmisii automate și parcăm în fața motorului de 1.2 litri Turbo pe care am avut ocazia de a-l testa pe șoselele virajate și foarte înguste ale Corsicii. Cu transmisie automată cu șase trepte, așa cum probabil vor alege din ce în ce mai mulți clienți care trec peste chichițele psihice ale "controlului" pe care îl oferă o transmisie manuală și își dau seama că o astfel de mașină este creată pentru confort, nu pentru a fi testată la turații ridicate pe șosele, acolo unde stă sămânța de plăcere a condusului.

Motorul de 1.2 litri oferă 110 CP la 5500 rpm și 205 Nm disponibili foarte jos, la 1500 rpm, așa cum îi stă bine oricărui motor turbo de generație nouă. Din această combinație de cifre și valori se naște un motor care știe să plece de pe loc cu destul de mult elan în oraș și care urcă liniar spre zona roșie a turometrului.

Nu-ți dă impresia că rămâne fără suflu spre zona roșie a turometrului, dar nici nu trece de vreun prag psihologic care să-l transforme în rachetă sol-sol. E un motor turbo de 1.2 litri decent în exprimare care-și face treaba foarte bine în oraș și care-ți dă ocazia de a ieși din când în când din arealul său în zona extraurbană.

Cutia automată este și ea setată pentru a-ți ușura munca în mediul urban. Dacă ieși din oraș și încerci depășiri cu kickdown inclus, vei simți limitele dinamice ale acesteia. Cutia are și un mod Sport în care își îmbunătățește caracteristicile și-i permite motorului să urce mai aproape de zona roșie, susținând astfel eforturile celui de la volan. Nu te aștepta însă la ceva spectaculos din acest punct de vedere.

Consum

Pentru a afla nota pe care o merită C3 Aircross 1.2 Turbo la capitolul consum, trebuie să ne lărgim aria de observație și să indentificăm adversarii direcți pe care îi are această motorizare în segmentul SUV-urilor de segment B.

Cum în ultima perioadă s-au înmulțit ofertele din segment, nu ne mirăm când găsim vreo 10 rivali direcți care oferă motorizări pe benzină asemănătoare ca putere cu transmisii automate atașate. De la Fiat 500X (care nu are însă automată la acest nivel de putere) la Ford EcoSport (deocamdată în versiunea ante-Craiova), de la Mazda CX-3 la Nissan Juke, de la Renault Captur la frații de platformă Peugeot 2008 și Opel Crossland și de la Suzuki Vitara la VW T-Roc. Și asta fără să luăm în considerare noile Skoda Karoq și Seat Arona, care de-abia au scos nasul la aer și așteaptă și ele să fie lansate pe piață. De notat că nu toți rivalii oferă motoare turbo, unii preferând să mizeze în continuare pe motoare aspirate de cilindree superioară. Așa sunt, de exemplu, 500X, CX-3, Juke sau Vitara.

Cu un consum mediu mixt de 5.5 litri/100 km, C3 Aircross se clasează în jumătatea bună a segmentului când vine vorba de economie de carburant. De fapt, modelul Citroen este depășit pe hârtie doar de noul VW T-Roc (5.2 litri) și de frații de platformă Opel Crossland X (5.4 litri) și Peugeot 2008, acesta din urmă afișând un foarte interesant 4.8 litri/100 km, valoare pe de o parte excepțională, pe de altă parte ciudată având în vedere faptul că vorbim în mare de mașini asemănătoare și de un motor identic. De cealaltă parte a clasamentului stau EcoSport 1.5 EcoBoost de 120 CP și Nissan Juke 1.6 aspirat cu CVT, cu 6.6 litri/100 km.

Testul din Corsica a avut loc pe șosele de munte care nu s-au prea potrivit cu profilul mașinii și cu cotextul pentru care aceasta a fost construită. Am notat un consum mediu de 7.0 litri în contextul în care am bifat un traseu de 150 de kilometri cu urcări și coborâri consecutive în care mașina nu a fost cruțată de la eforturi. Rămâne să testăm mașina pe un traseu ceva mai potrivit cu profilul său în momentul lansării sale în România.

 

Performanţe

Chiar dacă ai ales o mașină de oraș despre care știi foarte bine că nu va excela la capitolele care țin de performanțe dinamice, e bine să știi că materialul pe care ai dat către 20.000 de euro nu te lasă în probabil rarele ocazii în care ai nevoie de sprint și de puțină putere. 

În cazul lui C3 Aicross, versiunea 1.2 Turbo cu automată reușește un 0-100 km/h bifat în 10.6 secunde. E o valoare superioară majorității rivalilor. Rivali din rândurile cărora se evidențiază la acest capitol Mazda CX-3, singurul model pe benzină din acest segment de putere care coboară sub 10 secunde (9.9, mai exact) și VW T-Roc 1.0 TSI de 115 CP, care oferă 10.1 secunde pentru sprint. 

Există și "melci" declarați în acest segment. De exemplu, EcoSport 1.5 EcoBoost de 120 CP cu transmisie automată are nevoie de nu mai puțin de 14.1 secunde pentru sprintul 0-100 km/h, Opel Crossland face 11.8 secunde, iar Vitara 12.5 secunde.

Chiar dacă e irelevantă pentru acest segment, viteza maximă a lui C3 Aicross este de 183 de km/h, undeva în centrul segmentului care într-o extremă îl are pe Nissan Juke (170 km/h), în cealaltă pe Renault Captur (192 km/h).

Interior

Noul Citroen C3 Aircross este raiul celor care-și doresc o mașină personalizabilă la milimetru. Cu un interior inspirat - normal - de la cea mai recentă generație C3, dar suplimentat prin apariția unor elemente noi, SUV-ul francezilor le va oferi clienților șansa de a-și constui habitaclul pe gusturile și dorințele fiecăruia. De la nuanțe la materiale, de la texturi la inserțiile și modelele și tiparele scaunelor.

Apropo de personalizare, în gusturile fiecăruia stă succesul viitorului interior al mașinii. Asta pentru că nu toate materialele pe care le poți alege au texturi reușite, chiar dacă prețul lor de listă este identic. De exemplu, în cele două zile de test am avut parte și de un interior cu materiale care oferă calitate percepută de top, dar și de unul în care materialele utilizate păreau de calitate inferioară. Asta chiar dacă în ambele cazuri vorbim despre versiunea de echipare de top.

Indiferent de modul în care vei alege însă să-ți "creionezi" mașina, câteva lucruri vor rămâne certe. Liniile moderne ale bordului se concentreză pe display-ul central glossy, iar motivul "petecelor" pătrate cu colțuri rotunjite se regăsește peste tot prin cabină, de la aeroatoare la cusăturile de pe scaune. Există și elemente pe care se vede evidenta grijă a designerilor la detalii: levierul schimbătorului de viteză și mai ales levierul frânei de mână, acesta din urmă demonstrând că un element ignorat de mulți poate schimba impresia de calitate pe care o oferă un interior, fie el și al unui model de segment B.

La nivel de spațiu, C3 Aircross respectă particula "Air" din nume și anunță cel mai bun spațiu vertical dedicat pasagerilor din segment, dar și un portbagaj "magic" care ajunge de la 410 litri la 520 de litri printr-un artificiu tehnic: scaunele spate glisează la nevoie spre cele din față pentru a face loc bagajelor. Evident, cu sacrificarea spațiului dedicat pasagerilor.

O noutate absolută în segment este acoperișul panoramic din sticlă care oferă o senzație pregnantă de spațiu la interior. 

Preţ de achiziţie

Citroen se poziționează excelent în raport cu concurenții direcți când vine vorba de prețul lui C3 Aircross, un new entry în segmentul SUV-urilor B. Foarte interesant este însă faptul că Citroen mai are un model care poate juca în aceeași ligă, C4 Cactus, o mașină de dimensiuni aproape identice care probabil că va fi repoziționată înspre zona superioară în gama mărcii franceze în această toamnă.

Acestea fiind spuse, trecem rapid prin prețul de pornire al lui C3 Aircross (13.500 de euro pentru 1.2 benzină 82 CP în echiparea de bază Live) și ajungem la cei 18.400 de euro pe care un client trebuie să-i plătească pentru a intra în posesia unei mașini precum ceea testată de noi: 1.2 Turbo de 110 CP cu transmisie automată în echiparea de top Shine.

În comparație cu adversarii direcți echipați asemănător, C3 Aircross se poziționează imediat sub Renault Captur 1.2 TCe și Opel Crossland X 1.2 Turbo, dar oferă un preț mai bun decât orice alt concurent. Vârful absolut al prețurilor din segment este Mazda CX-3 2.0 benzină cu transmisie automată în echipare Takumi, care se ridică la nu mai puțin de 23.000 de euro, deci cu aproape 4000 în plus față de Citroen.

Siguranţă

Nu știm încă nota pe care C3 Aicross o va primi la testele de siguranță Euro NCAP, pentru că organizația europeană independentă nu a publicat setul de rezultate în care este implicat modelul francez. În aceste condiții, singurul reper pe care-l avem este testul pe care Citroen C3 l-a bifat în 2016, când fratele mai "așezat" al lui C3 Aicross a primit 4 stele la testele de siguranță. Rămâne de văzut dacă SUV-ul urban reușește să se ridice peste acest nivel sau dacă va conserva rezultatul.

Ce merită spus, însă, este faptul că C3 Aircross oferă un pachet cât se poate de bogat pentru acest segment. Lista conține sisteme de asistență activă precum frânarea automată de urgență în oraș și pe șosea (funcționeză între 5 și 85 km/h), asistent la părăsirea accidentală a benzii de rulare (funcționează la peste 60 de km/h), asistent de unghi mort, indentificarea semnelor de circulație și chiar cu un sistem care utilizează camera montată la nivelul oglinzii pentru a detecta schimbări aleatorii de traiectorie în raport cu marcajele de pe șosea, identificându-le ca momente de oboseală a șoferului și anunând asta textual în instrumentarul de bord.

Ţinută de drum

Cu excepția unor ediții speciale dedicate în special victoriilor legendare ale lui Sebastien Loeb prin Mondialul de Raliuri, Citroen s-a evidențiat în lumea auto în special prin faptul că produce mașini dedicate confortului pasagerilor lor. Așa cum era normal și ușor de dedus, un SUV urban nu avea de ce să se abată de la această regulă nescrisă, dar cunoscută de întreaga industrie.

Vorbim, deci, de o mașină construită pentru a oferi un nivel de confort ridicat, inginerii mărcii din Hexagon încercând însă să echilibreze senzațiile pe care la ai la volan pentru situațiile excepționale în care cel de la volan uită că se află într-o mașină dedicată orașului și încearcă manevre de circuit pe virajele de munte.

Suspensiile sunt însă moi și ușor zgomotoase la trecerea peste obstacole neregulate, mașina simte ruliu și o senzație net subviratoare pe viraje, iar direcția e aproximativă și fără pretenții de bisturiu. Vestea bună pentru Citroen și în general pentru fanii mărcii este că majoritatea modelelor de acest tip din segmentul B au aceleași "bube", deci C3 Aircross nu se evidențiază negativ sau pozitiv la acest capitol. E în media și ritmul clasei sale.

O altă veste bună e că, dacă ieși cu mașină pe macadam, suspensiile se vor simți excelent. Trebuie însă să găsești cumva un oraș neasfaltat pentru a simți avantajele. Merge și asfaltat prost, la o adică, ceea ce lărgește practic aria de acoperire la toată Europa de Est în general și la România în particular.

C3 Aicross nu oferă un sistem de tracțiune integrală nici măcar opțional, bifând astfel apartenența naturală la un trend generalizat la nivelul gamei PSA Peugeot-Citroen. Există însă sistemul Grip Control, care te va face să te simți într-un SUV prin faptul că-ți oferă un buton rotativ care te va lăsa să schimbi modul de rulare în funcție de aderența suprafeței de rulare; asfalt, zăpadă, nisip sau macadam. E un locțiitor ieftin și accesibil care nu va avea însă niciodată efectul unei integrale permanente. Partea bună e că, odată cu acest sistem, Citroen oferă Hill Assist Descent (sau Hill Descent Control, cum e cunoscut sistemul în general în lumea auto), un sistem de asistență la coborârea pantei.

Vizibilitate

Citroen C3 Aircross este un SUV de segment B, iar dimensiunile sale nu ar trebui să-i încurce nici chiar pe novici atunci când discutăm despre manevrabilitate. Oglinzile sub puțin subdimensionate, iar luneta se încadrează în limitele medii ale segmentului. Per total, C3 Aircross nu o să-i sperie pe claustrofobi, iar tehnologiile de la bord precum camera de marșarier sau senzorii de parcare sar în ajutorul celui de la volan în cazul în care simțurile naturale nu răspund corect chemărilor fizicii.

 

Tehnologie

În peisajul segmentului SUV-urilor mici, C3 Aicross aduce un aer proaspăt când vine vorba de elementele tehnologice pe care le oferă la bord. Asta pentru că există puține elemente pe care un client poate să le ceară și pe care Citroen să nu le aibă ascunse fie în echiparea de bază, fie în lista de opționale. Și - atenție - nu vorbim neapărat de clienți ai segmentului B, ci și de cei din zonele superioare.

Pe lângă sistemele de siguranță pe care le-am detaliat la capitolul dedicat, C3 Aicross vine cu multe elemente construite pentru a-ți face viața mai ușoară la volan. Ai încărcare wireless pentru telefon într-o zonă special construită aflată la baza planșei de bord pe consola centrală și avem la dispoziție un sistem Head-Up Display care îți oferă informațiile vitale de rulare în raza vizuală proiectându-le pe un petec vitrat retractabil. Nu e aceeași tehnologie avansată regăsită la mărcile premium, dar își face treaba cu succes.

Ai cameră de marșarier a cărei grafică putea fi mai bună, dar nu cauți la dinți calul în acest segment, deci ne mulțumim cu ce avem. 

Dacă ești fanul facilităților de mirroring vei fi fericit să afli că C3 Aircross oferă Apple CarPlay și Android Auto, deci poți folosi fără probleme aplicații vitale în trafic, precum Google Maps sau Waze. Asta dacă nu vrei să folosești sistemul de navigație built-in al celor de la Citroen, care folosește hărți Tom Tom și se conectează la internet pentru a-ți oferi informații legate de trafic și de punctele de interes de pe traseu.

Design

Love it or hate it. Cert e că nu prea există cale de mijloc și că nu-l poți ignora dacă-l obervi pe stradă. Citroen C3 Aircross este o mașină care le va oferi celor din jurul tău reacții pe cât de diferite, pe atât de extreme: unii vor spune că arată ca un porc corcit cu un hipopotam minion, ceilalți vor spune că este cel mai curajos SUV de oraș de pe piață și vor aprecia la maxim caracterul său unic și curajos. 

Cert este că după lansarea lui Juke, model care rămâne și astăzi - la 6 ani de la lansarea sa - o curiozitate a naturii care a atras destui clienți gata să-și exprime personalitatea aparte pe străzile orașului, C3 Aircross este un nou candidat la funcția neoficială de rege al nonconformismului auto. Inspirat evident din liniile fratelui său C3, noul C3 Aircross plusează cu multă culoare și cu posibilități aproximativ infinite de personalizare, caracteristică provenită din faptul că mașina oferă foarte multe repere care pot fi comandate în nuanțe diferite. Este un pas în plus față de deja clasicul "plafon și caroserie în culori diferite", poezie pe care au învățat-o toate mărcile prezente în acest segment.

Pentru că nu mă puteam hotărî în legătură cu design-ul exterior al modelului Citroen, am făcut ceea ce obișnuiesc de ceva vreme: le-am dat ocazia prietenilor de pe Facebook să-și spună părerea. A ieșit, așa cum mă așteptam, o nebunie de sondaj în care C3 Aircross a alternat între cele două extreme ale segmentului notelor 1-10. Până la urmă, după aproape 80 de voturi, media arăta o notă aflată între 7 și 8. Corectă, dacă mă întrebați pe mine.

Nu ne-a placut

  • Unele materiale de la interior
  • Design controversat
  • Ruliu și subvirare accentuate
  • Suspensii spate zgomotoase
  • Lipsa unui sistem 4x4
Date tehnice - Citroen C3 Aircross 1.2 Benzina Turbo (PureTech) 110CP Aut6 Shine
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1199
Lungime mm
4154
Putere maxima CP (rpm)
110 (5500)
Latime mm
1976
Cuplu maxim Nm (rpm)
205 (1500)
Inaltime mm
1597
Viteza maxima km/h
183
Greutate kg
1203
Acceleratie 0-100 km/h s
10.6
Ampatament mm
2604
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
45
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
410
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Citroen C3 Aircross

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (14)

  • Dragut si funky modelul; e altceva vs. concurenta si asta e un lucru bun.

    @Mircea In vest exista si varianta de 130 cp a benzinarului turbo de 1.2 l. Era de precizat, desi deocamdata la noi nu e in oferta.
    15 2
  • mircea
    @Andy
    Ar fi ceva muncă să menționăm de fiecare dată în teste motorizările și features-urile pe care nu le avem disponibile în România :) În unele cazuri aș avea o listă mai lungă decât testul în sine. Anyway, am specificat motorul de 130 CP. La cerere :)
    11 0
  • @Mircea......"mijlocul sezonului trecut?"

    eh...parca mai ieri era 2CV-ul :) uite asa umblau gandaceii aia pe strazi ! :))
    6 0
  • mircea
    @vianu
    Fault involuntar. Cred că e reflex rămas de la cronicile de sport. Deși merge și așa dacă o luăm metaforic :) Merci.
    6 0
  • ACE - Craiova
    Test drive-ul e foarte OK. Multumim pentru informatiile foarte detaliate !
    Modelul arata, in general destul de bine, atat ii putem reprosa:
    1) CITROEN nu a facut un mic efort sa aseze sistemul de navigatie ceva mai sus si anume in zona vizuala DIRECTA a soferului (seamana cu SUZUKI Vitara, in acest sens) ....
    2) Nu ofera si o varianta 4x4, aidoma FORD EcoSport, SKODA Karok si VW T-Roc;
    3) Nu ofera si variante hibrid / electrica....
    Nota generala 8....
    17 3
  • mircea
    @ACE
    1. Nu m-a deranjat deloc aspectul ăsta în cadrul testului.
    2. Ford EcoSport va avea 4x4 începând cu toamna acestui an pe versiunile produse la Craiova.
    3. Din câte știu, hibrid/electric nu oferă nimeni în momentul ăsta în segmentul SUV-urilor B.
    12 1
  • ACE - Craiova
    @Mircea
    1. La toate marile firme ( Mercedes Benz, BMW, Mazda, Audi, Lexus, etc.) cam asta este tendinta - de a muta in zona superioara display-ul navigatiei...Eu zic ca asa este cel mai SAFE dpdv al urmaririi drumului si participantilor la trafic.... Mie de ex., la SUZUKI Vitara, nu mi s-a parut amplasarea optima ....
    2. FORD EcoSport va avea 4x4 si versiune benzina ?! Ar fi O.K.!
    3. Prin zona hibrizilor ar fi deocamdata TOYOTA C-HR ( care are display amplasat central sus - dar acesta este un model putin cam ciudat dpdv al design-ului....)
    16 3
  • Toata lumea vorbește de sistem 4x4 de la noul Suzuki Vitara. Va garantez ca nu este vreo mare brânza, pe un 4x2 (adică pe lângă osie) au (poate înghesuit grupul moto-propulsor, așa arata mașina pe care am condus-o, nu face mult mai mult decât un 4x2 (am condus si Vitara 2005 va garantez ca rupea drumurile rele)
    Referitor la topic am condus C3 cactus, marea mea problema a fost ca nu m-am simțit bine când am condus, toate chestiile mi s-au părut puse aiurea in special mă jena consola sper sa fi rezolvat problemele. In rest mașina arata frumos (părerea mea)
    8 4
  • mircea
    @ACE
    1. Tendința e de a renunța la display în favoarea head up display-ului, mai exact.
    2. pe EcoSport va exista 4x4 doar pe 1.5 diesel de 125 CP.
    3. C-HR e segment compact, un pas mai sus decât ce vezi în pagina asta.
    8 2
  • Sînt curios dacă Grip Control-ul e de serie sau opțional (pe versiunea asta scumpă, evident.)
    Ce-i drept, și cu GC inclus diferența de preț de 2.800 euro vs. un C3 simplu (tot Shine 110 CP EAT6, mai vioi / economic) tot îmi pare cam mare pentru 15 cm lungime-n plus și un portbagaj ceva mai încăpător, că-n rest interiorul e cam același.

    Se va vinde oricum bine, fiindcă nu tuturor le va displăcea designul gen semi-monovolum, cu unele tușe cam infantile (părerea mea doar și asta poate.)
    13 2
  • Ca sa vezi. La Peugeot 2008 nu s-a mai plans nimeni de lipsa unui sistem 4x4.
    5 1
  • @Kiro E interesant ca la 2008 varianta cu Grip si 130 cp (disponibila doar in vest) are independenta pe spate fata de restul care sunt cu bara de torsiune si arcuri.

    Am vazut ca si Kona va folosi independenta pe spate.
    4 0
  • Un articol dragut, vocabular deschis, placut pentru lectura. Mi-ar fi placu sa fie ceva mai multe detalii (mai precise / punctuale) legate de materialele folosite, comportamentul in trafic si la drum lung. Masina e una de oras, tu Mircea te-ai referit de multe ori la comportamentul citadin, dar testul s-a desfasurat pe "șoselele virajate și foarte înguste ale Corsicii".
    3 0
  • mircea
    @Tibi
    M-am referit la comportamentul citadin pentru că acolo va fi utilizată mașina în majoritatea covârșitoare a timpului. Am trecut și prin ceva localități și orașe, deci am simțit-o la viteze reduse. Din păcate, nu suntem noi cei care alegem traseele la testele internaționale. Iar în unele cazuri - cum a fost și cel de față - traseul ales de ei a fost complet nepotrivit pentru caracterul mașinii.
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru