Vineri, 14.02.2020
- Comenteaza
- Trimite pe:
În anul 2012 îmi făceam un prieten celebru. Un prieten care atrăgea toate privirile atunci când ieșeam împreună pe stradă. Atunci l-am asemuit cu Hagi, din punct de vedere al celebrității. Era imposibil să nu sucească gâtul trecătorilor, femei sau bărbați. Însă, anii au trecut, iar celebritatea s-a disipat ușor, poate și pentru că BMW Seria 6 Gran Coupe devenise deja o apariție obișnuită pe străzile din România.
Episodul de atunci s-a repetat recent, dar s-a consumat la o intensitate ceva mai redusă. Deh, probabil că nici Hagi nu mai e atât de popular ca acum opt ani. Așa că, dacă Seria 6 Gran Coupe mi-a adus atunci o baie de mulțime, noul Seria 8 Gran Coupe mi-a adus un... duș de mulțime.
Foarte multe priviri, însă parcă mașina nu mai era așa insolită. Cumva, și segmentul a devenit și mai competitiv, cu modele din ce în ce mai spectaculoase, ca Porsche Panamera, Audi A7 Sportback, Mercedes-Benz CLS sau Mercedes-Benz AMG GT 4-door Coupe.
BMW Seria 8 Gran Coupe
3.0 840d xDrive Gran Coupe AT
- Pret de pornire 99.722 €
- Pret model testat 133.322 €
Motor / Transmisie
Chiar dacă românii nu prea văd dincolo de diesel atunci când vine vorba de achiziția unui BMW, Seria 8 Gran Coupe se cere a fi comandat alături de un motor pe benzină. Poate chiar în versiunea de performanță M8. Există însă și excepții, ca cea pe care am condus-o eu prin România, vreme de aproape trei săptămâni: versiunea 840d xDrive.
Este eternul motor de 3.0 litri, bi-turbo, care livrează 320 de cai putere și un gâlgâit frumos, care suplinește urletele unei benzine cu pedigree. Antifonarea este foarte bună, iar vibrațiile sunt estompate cu succes, adică fix așa cum ar trebui să fie în orice mașină premium din categoria aceasta.
Chiar dacă vorbim despre o mașină care cântărește două tone, motorul diesel imprimă o dinamică excelentă și nu-l face să se simtă prea cuminte. E drept că pentru unii clienți, obișnuiți cu alte „rachete” din curtea BMW, s-ar putea ca 840d să nu le ofere explozia dorită.
Totuși, dacă nu ești atât de cârcotaș, cei 680 sunt suficienți și te izbesc plăcut cu capul în tetiere la fiecare accelerare bruscă. Cuplul maxim este livrat între 1750 și 2250 de rotații, ceea ce înseamnă că plaja nu este extrem de generoasă. Din fericire cuplul este generos, iar cutia este suficient de inteligentă pentru a administra cum trebuie resursele. Vorbim despre o transmisie automată cu 8 rapoarte, care schimbă foarte bine și răspunde prompt la impulsurile accelerației, chiar dacă ești în modul Comfort. Liniaritatea sa, atunci când nu vrei să storci potențialul maxim, este foarte bună, iar schimbarea treptelor se face pe nesimțite.
Ca o scurtă concluzie, BMW Seria 8 Gran Coupe, în versiunea 840d, este o alegere echilibrată, capabilă să-ți ofere suficiente resurse pentru a-ți mângâia ego-ul, dar și pentru a obține autonomii confortabile.
Consum
Și dacă tot a venit vorba despre autonomie, pot să vă spun că un plin al rezervorului de 68 de litri vă poate ajuta să parcurgeți aproximativ 700 de kilometri, dacă rezistați tentației de a merge ca un descreierat.
În cazul meu, consumul urban, testat în preajma sărbătorilor de iarnă, când toate arterele mari s-au transformat într-un șir inert de luminițe roșii, a fost de 11 litri/100 de kilometri. O valoare bună, obținută și datorită unui sistem start-stop foarte insistent.
La drum lung am încercat, vreme de 60 de kilometri, modul EcoPro, care îți taie resursele, favorizând un consum redus. Această rulare, în regim de drum național, cu mici puseuri de adrenalină, mi-a adus un incredibil 5.5 litri/100 de kilometri. Bineînțeles, după ce am revenit la normal, consumul extraurban a urcat până aproape de 8 litri/100 de kilometri.
Germanii anunță o valoare oficială a consumului mediu de 6.2 litri/100 de kilometri în regim NEDC. În segment, nu toți rivalii oferă motorizări diesel, fiind unii care au declarat război acestui tip de motorizare. Dacă ne raportăm însă la Audi A7 Sportback 50 TDI, vedem că valoarea de consum medie este de 5.5 litri. E drept, aici vorbim de numai 285 de cai.
În gamele Mercedes-Benz și Porsche, principalii rivali ai lui Seria 8, adică AMG GT 4-door Coupe și Panamera, nu oferă opțiuni diesel.
Performanţe
După cum vă spuneam și mai sus, poate că 840d xDrive nu oferă explozia nebună a unui benzinar, însă garantează suficiente resurse pentru a face din grand tourer-ul de peste 5 metri o mașină dinamică.
Dovadă și timpul scurs de la 0 la 100 de km/h: 5.1 secunde. E o valoare foarte bună, care va derula cu repeziciune decorul ori de câte ori vei călca accelerația la fund. Viteza maximă este limitată la 250 de km/h.
Dacă ne uităm din nou la puținii rivali din segment, înțelegem de ce BMW continuă să creadă în dieselurile sale. Mercedes-Benz AMG GT 4-door Coupe în versiunea 43AMG 4Matic+, cu 367 de cai putere, are nevoie de 4.9 secunde pentru a ajunge la 100 de km/h. Nu e cu mult mai rapid decât Seria 8, deși are mai multă putere și motor pe benzină.
Panamera nu impresionează, întrucât versiunea sa de bază, cu 330 de cai putere benzină, accelerează de la 0 la 100 de km/h în 5.5 secunde. Ajungem și la Audi A7, care are un diesel, însă e ceva mai modest decât al modelului bavarez. De aici și sprintul de la 0 la 100 de km/h în 5.7 secunde.
Interior
Când îți dorești ca viitorii tăi clienți să plătească cel puțin 100.000 de euro pentru un Seria 8 Gran Coupe, trebuie să le propui, pe lângă performanțe foarte bune, și un interior seducător. Iar aici BMW trebuie să se ridice la ștacheta fixată de Mercedes-Benz. Calitatea materialelor este foarte bună. Îmbinarea lor de asemenea. Avem mult zone unde aluminiul rece al butoanelor sau al inserțiilor te va face să te simți în al nouălea cer. Nu mai vorbesc despre tapițeria din piele bej, perforată, care are un singur dezavantaj: se poate murdări foarte repede.
Vechile modele BMW erau recunoscute pentru ergonomia perfectă a sistemului de climatizare. Chiar dacă a fost repoziționat odată cu noua generație de modele, acesta rămâne ușor de folosit. Ca și butoanele de pe volan. Pe consola centrală regăsim deja celebrul schimbător din sticlă, realizat împreună cu Swarrovski, precum și câteva butoane din același peisaj artizanal. Toate aceste detalii fac din Seria 8 Gran Coupe o mașină atrăgătoare, gata să îți tragă banii din cont.
Însă, interiorul nu pare a fi la fel de spectaculos ca în cazul propunerilor Mercedes-Benz. În plus, mai sunt și unele zone tactile de pe consola centrală care nu răspund așa cum ar trebui. Așadar, chiar dacă levierul schimbătorului te va cuceri de la prima atingere, e bine să judeci cu atenție interiorul lui Seria 8 Gran Coupe.
Ca să permită adăugarea celui de-al doilea rând de uși, BMW a trebuit să crească lungimea mașinii, care a depășit astfel pragul de 5 metri. Din fericire pentru pasagerii spate, această creștere în dimensiuni are un corespondent și la nivelul ampatamentului, care măsoară 3.02 metri, față de 2.82 metri în cazul coupe-ului. Asta înseamnă, în sfârșit, mult spațiu la picioare pentru pasagerii de pe locurile din spate. E recomandat să transportați doar doi pasageri aici, chiar dacă bancheta are trei locuri, pentru că tunelul central este mare și înalt, iar locul din mijloc devine aproape inutilizabil.
Accesul în în mașină se face destul de greu, având în vedere înălțimea mică a mașinii (doar 1.41 metri) și poziția la volan foarte coborâtă. Dar, până la urmă, vorbim de un segment unde primează look-ul.
Portbagajul are o capacitate de 440 de litri, suficientă pentru cum a fost gândită mașina asta. Din păcate, gura de încărcare nu e foarte generoasă și va fi foarte greu să ajungi în fundul portbagajului. S-ar putea să te alegi chiar și cu unele dureri de spate.
Aici, Audi A7 Sportback este mult mai versatil, grație deschiderii sale cu tot cu hayon și a unei capacități net superioare: 535 de litri. Și Porsche Panamera și Mercedes-AMG GT 4-door Coupe au portbagaje mai încăpătoare.
Preţ de achiziţie
În acest segment, banii nu sunt o problemă. Așa că discuțiile și configurările încep dincolo de pragul de 100.000 de euro, deși toate modelele încearcă să aibă un preț de pornire sub această valoare psihologică. Este și cazul lui Seria 8.
Surprinzător pentru acest model este faptul că dieselul are un preț mai mare decât motorizările benzină mai puternice. Socotelile încep de la 99.700 de euro cu TVA inclus. Un Mercedes-AMG GT 4-door Coupe are un preț de pornire de sub 100.000 de euro, însă, dacă adaugi tracțiunea integrală 4Matic, valoarea urcă ușor la 101.500 de euro.
Și Porsche Panamera este o mașină scumpă, întrucât socotelile pornesc de la 103.000 de euro pentru versiunea de bază. În acest context, Seria 8 pare un chilipir. Nu și dacă ne uităm la adevăratul „chilipir” al comparației, adică Audi A7 Sportback. Cea mai puternică versiune diesel ajunge la 72.200 de euro.
Siguranţă
Vă puteți imagina că EuroNCAP nu a îndrăznit încă să izbească de barierele sale deformabile noul Seria 8. BMW este însă foarte sigur că gran tourer-ul ar putea obține cinci stele.
Mai ales că dispune de o mulțime de sisteme de asistență, cum ar fi: frânare automată de urgență, avertizare la depășirea benzii de mers, avertizare la coliziunea din spate, pilot automat adaptiv, reglarea vitezei de deplasare în funcție de semnele de circulație, monitorizarea unghiului mort, detectarea pietonilor cu posibilitate de frânare și o mulțime de alte funcții comandate de radarele și camerele instalate de către BMW.
Ţinută de drum
Chiar dacă este o mașină foarte lungă și destul de greu de manevrat în zonele urbane, BMW a ținut să facă din Seria 8 Gran Coupe o mașină dinamică. Și-a asumat chiar și faptul că mașina nu e tocmai ușoară și a rezultat un pachet care te implică de fiecare dată când treci în modul Sport.
Fiecare Seria 8 Gran Coupe este disponibil în standard cu amortizoare adaptive, ceea ce înseamnă că o să ai mai multe fețe ale suspensiei. Cu toate acestea, trebuie să spun că și atunci când alegi Comfort o să resimți unele denivelări sau gropi. Modul EcoPro mi s-a părut și el destul de rigid. Nu mai vorbesc despre modul Sport, în care mașina se lipește de asfalt și comunică mai bine cu suprafața de rulare.
Aici devine coupe-ul cu patru uși o mașină cu apucături pantagruelice în fiecare viraje mai strâns, încercând să-l înfulece pe nerăsuflate, ajutată și de tracțiunea integrală xDrive, perfect echilibrată pentru a alterna cuplul între cele două punți.
La ecuație se mai adaugă, opțional, o suspensie M Professional, cu bare stabilizatoare active. Și, colac peste pupăză, pentru ca traiectoria să fie ideală, puntea spate virează și ea. În același sens cu puntea față până la 72 de km/h (pentru a îmbunătăți manevrabilitatea aia urbană despre care vă vorbeam) și în sens opus peste această valoare.
Direcția integrală este oferită standard pe versiunile echipate cu xDrive. Direcția este și ea foarte precisă, însă nu comunică foarte multe despre suprafața de rulare.
Vizibilitate
BMW Seria 8 Gran Coupe face din lucruri banale, cum ar fi ieșirea de pe o străduță îngustă fără vizibilitate sau asigurarea într-o intersecție aglomerată, adevărate aventuri. În prima situație vorbim despre o capotă lungă, de aproape doi metri, care nu-ți permite să vezi dacă se apropie cineva pe drumul cu prioritate.
Noroc cu sistemul de camere, absolut genial. Apeși un buton pe consola centrală și camera frontală îți mută imediat câmpul vizual chiar în fața capotei. Ai și un sistem care te avertizează dacă se apropie mașini din ambele sensuri.
Cu montanții față, însă, e altă poveste. Sunt uriași, forțându-te să te apleci. Nici luneta nu ajută foarte mult, fiind foarte înclinată, iar ultimul rând de montanți este mare și incomodează manevrele în marșarier.
Din fericire, sistemul de camere cu vedere la 360 de grade are o calitate foarte bună și îți oferă imagini extrem de utile, din aproape orice unghi. Seria 8 Gran Coupe este dovada că, acolo unde formele nu ajută deloc vizibilitatea, carențele pot fi suplinite de tehnologie.
Tehnologie
Aș vrea să încep acest capitol cu o referire la afișajul digital de 12.3 inch, care ține locul instrumentelor de bord. Are o grafică foarte bună, este ușor lizibil și garantează livrarea unor informații esențiale. Spre exemplu, în câți kilometri se termină porțiunea de drum cu lucrări (în țări ca Germania, nu în România).
Cu toate acestea, nu este atât de personalizabil ca cel disponibil pe Audi A7 sau Mercedes-Benz CLS. Probabil faceliftul ne va aduce o complexitate mai mare.
Sistemul multimedia, oglindit pe un ecran central de 10 inch, păstrează o navigare ușoară prin meniu, însă grafica pare cu o generație în urmă dacă îl comparăm cu MBUX-ul de la Mercedes-Benz. Din fericire, BMW lansează un nou sistem iDrive pe toate modelele din gamă.
Este intuitiv, nu te rătăcești prin meniu, navigația 3D arată foarte bine, însâ îi lipsesc culorile și acuratețea MBUX. Ce îi lipsește în schimb MBUX-ului? O recunoaștere a gesturilor ca în cazul modelelor BMW. Chiar și la 5 ani de la debutul acestei tehnologii, nici un alt producător nu a reușit să se apropie de nivelul atins de BMW și de complexitatea gesturilor recunoscute. Curios, având în vedere că rivalii au făcut eforturi considerabile pentru a prinde din urmă Head-Up Display-ul BMW, recunoscut și el ca un etalon în segment.
Pe lista de opționale care merită luate în seamă se numără scaunele încălzite și ventilate (funcțiile pot fi activate în același timp), farurile de tip laser (cu o vizibilitate fantastică pe timp de noapte), sistemul audio Bowers&Wilkins (care nu doare se aude spectaculos, ci și arată impresionant, cu boxele sale din aluminiu), sistemul soft-close pentru închiderea portierelor și ansamblul de camere despre care am vorbit mai sus.
Design
Spatele lui BMW Seria 8 a semănat mereu cu o sculptură complicată, plină de forme agresive, care sugerează sportivitatea. Iar varianta Gran Coupe nu face excepție. Sunt multe unghiuri linii și o creionare ireproșabilă a liniei de coupe.
Rețeta aceasta a fost atuul germanilor în fața unor rivali care au devenit din ce în ce mai conservatori. Iar curajul trebuie apreciat. Nici partea frontală nu se lasă mai prejos, însă parcă nu dispune de aceeași nebunie estetică, încercând să se supună mai mult normelor clasice BMW.
Una peste alta, Seria 8 Gran Coupe este o apariție. Mai ales dacă aveți curaj și optați pentru orice altă culoare în afară de negru, care nu i-ar pune formele prea bine în valoare.
Ne-a placut
- Designul exterior
- Cuplul motor
- Calitatea materialelor
Nu ne-a placut
- Gura de încărcare a portbagajului
- Primul rând de montanți
Ştiri despre BMW
-
Începând cu luna ianuarie 2025, toate modelele BMW diesel, produse în Germania, vor fi alimentate inițial cu HVO 100. Cu alte cuvinte, este vorba despre ulei vegetal hidrotratat. (Marti, 17 Decembrie)
-
Uzina BMW din Regensburg a produs, în 2024, 100.000 de electrice. Mașina aniversară este un iX1 finisat în nuanța exterioară Albastru Bay Lagoon. (Luni, 16 Decembrie)
-
Germanii de la Manhart au dezvoltat un nou pachet de tuning pentru BMW XM. Denumit MHXM 900 II, acesta crește puterea SUV-ului din Munchen la 900 de cai putere și 1.200 Nm cuplu. (Sambata, 14 Decembrie)
-
Constructorul bavarez de automobile a prezentat, pentru prima oară, un concept la noi în țară. Este vorba despre i Vision Dee. (Vineri, 27 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile continuă parteneriatul cu Toyota pentru dezvoltarea de sisteme de propulsie cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Primul model de serie va debuta în 2028. (Joi, 05 Septembrie)
.
Scuze, stiu este TSI. Am apasat pe tastatura D in loc de S. Mersi ca mi-ai spus.
Cand puneti preturile pentru noua Skoda Octavia? Tocmai au fost comunicate preturile in configurator si se poate configura.
Compar aproape orice cu Skoda pentru ca Skoda intotdeauna are o optiune mai buna in orice segment
Am parcurs articolul, dar îmi menţin părerea că, în lumea auto, dacă a=b, atunci b≠a! Consideraţi a calitatea şi b preţul.
Rămân fidel “americanelor” (desigur, acelora “get-beget”, adică made in USA) tocmai datorită nebuniei conştiente de a dispreţui “corectitudinea”, de a înşela aşteptările (dresate de sistemul educaţional standardizat), de a emana iz de sălbăticie prin toţi porii maşinii (menită a fi înţeleasă ca un ansamblu conservatorism-primitivism), de a stârni mereu semne de întrebare pe faţa ta, de a te invita la plonjon în abisul necunoscutului…
Cât despre “asiatice”, ele întotdeauna te vor reţine la sol. Limita lor nu este cerul, ci mentenanţa, pardon, liniştea.
În continuare “statul” român poartă blestemul handicapului mintal…Toţi cunoscătorii autohtoni ai maşinilor ar vrea să încerce marile (inclusiv la propriu) motoare, indiferent de care – germane, italiene sau americane – dar se vor poticni întotdeauna de schizofrenia fără rival cu care echivalează impozitul pe cilindree. Şi nu fiindcă unii dintre ei nu şi-ar permite financiar, dar această idioţenie înseamnă o plată inutilă, nejustificabilă, care te-ar “râcâi pe creier”…Ai putea investi acei bani (deloc puţini) în beneficiul achiziţiei. Dar ce să le ceri celor de la Fisc…Pur şi simplu dânşii nu posedă “simţul” pieţei (în maniera actuală nu încasează mai nimic la buget…un impozit rezonabil însă ar da semnalul curgerii banilor). Cel puţin în zona în care locuiesc eu deja am observat…Challenger, Camaro (ca să nu mai pomenesc de Mustang). Cinste temerarilor! Iar de acum încolo va fi şi mai greu să speri, odată cu păşirea, volens nolens, în (e-)BNW.
Ai grija cu ura. Ura semeni, ura culegi.
Nu-ţi dai seama că oricine poate “decupa” toată fraza ta care începe cu “nu cumva” şi se termină cu “exotice” şi s-o lipească pe fruntea unor cluburi de pasionaţi precum saabiştii, de pildă? Însă majoritatea mizează pe motoare precum 2.0 Triumph/Ecotec şi 1.9 JTD, deci ce legătură au cu motoarele mari pe care le stigmatizezi?! Dar cu certitudine ei se închipuie diferiţi de “mase”, ba chiar exclusivişti foc.
În definitiv, după “logica” ta, toţi constructorii şi adepţii “monştrilor” mecanici ar musti de orgoliu (şi nu de oricare, ci “stupid”, nu?).
Hei, dar ştii ce “capitalist”, “pro-occidental” şi “de Dreapta” eşti? Mmm, pilduitor chiar :D De fapt, recomanzi mişcarea vehiculului drepturilor omului cu frâna de mână trasă.
Rexule, nu ţi-a ieşit pasienţa nici de data asta. Hai, cântă la nai, dragă (mănâncă scoarţă de copac) – replică din B.D.
Şi, ori de câte aş asculta la bord Spike-“Salcâmii”, m-aş gândi la tine, căci ţi-o dedic pe viaţă :)
compar orice cu Skoda, inclusiv cu un sul de hartie igienica, pentru ca la fel ca si hartia are aceeasi utilitate, fiind chiar si mai buna decat aceasta
si se poate configura pe site
Spor!
stie cineva de ce? ca pe forumul skoda nu stie nimeni sa-mi raspunda
normal ca gusturile nu cresc odata cu portofelele.
La ce sa iti raspunda ?
selfie-urile ajung pe fb, se distribuie si se tot redistribuie si astfel masina ajunge la zeci de mii , sute de mii de oameni, deci e foarte foarte populara, foarte recognoscibila si foarte la moda.
aaa, tu cumva te gandeai la cati si-o permit...hai ca esti amuzant :))
Mărturiseşti că nu eşti “de Dreapta” ? Dar, la urma urmei, cine…este? Eu, unul, nu (mai) admit teoria Dreptei prin prismă politico-ideologică, dar voi sublinia întotdeauna că trebuie (este chiar imperios!) să nădăjduim neîncetat că ne vom trezi la Dreapta…Mântuitorului, adică în “mrejele” singurei Drepte care contează cu adevărat! De ce? Are cuvântul…Cuvântul: “Când va veni Fiul Omului întru slava Sa şi toţi sfinţii îngeri cu El, atunci va şedea pe tronul slavei Sale. Şi se vor aduna înaintea Lui toate neamurile (n.m. : inclusiv înviaţii din morţi) şi-i va despărţi pe unii de alţii, precum desparte păstorul oile de capre. Şi va pune oile de-a dreapta Sa, iar caprele de-a stânga. Atunci va zice Împăratul celor de-a dreapta Lui: Veniţi, binecuvântaţii Tatălui Meu, moşteniţi împărăţia cea pregătită vouă de la întemeierea lumii […] Atunci va zice şi celor de-a stânga: Duceţi-vă de la Mine, blestemaţilor, în focul cel veşnic, care este gătit diavolului şi îngerilor lui” (selecţie din Matei 25).
Revenind la…maşini, mda, văd eu că-ţi sunt dragi “operele nemuritoare”. Da’ ce crezi? Tot afurisitul de buzunar mă “obstrucţionează” şi pe mine! Ca să te parafrazez: şi atunci iau şi eu decizii pe care, în mod NORMAL, nu le-aş lua…Adică relativ neinspirate. De obicei, acţionăm sub imperiul clipei sau, mai precis, ca sclavi ai impulsului de moment; de “boala” asta nu se ocupă nimeni. Fiindcă toţi o au “în sânge”. Aşa că n-are rost să invocăm sau să ne plângem de vicisitudini obiective/subiective. De fapt, nu rareori mi s-a întâmplat să mă străfulgere “mintea cea de pe urmă”, de pildă să reflectez cât se poate de…rece: “Nimic altceva să nu-mi reţină atenţia şi să nu-mi consume aiurea timpul nepreţuit al mântuirii, cu atât mai puţin nişte fiare”…Şi, totuşi, acesta este misterul (sau calvarul?) vieţii: putem să stăm de vorbă, la masa conştiinţei, cu “mintea cea de pe urmă”, dar numai când vrea ea…
PS. Indiferent că suntem angajaţi la “stat” sau la “privat”, salariile noastre ne sunt hărăzite doar pentru subzistenţă invariabil minimală…Aşa vom şi intra în groapă. De ce oare? Deoarece – este la mintea cocoşului! – EMOL mănâncă parcă cu un miliard de guri. N-o mai satură pământul de avere, putere şi samavolnicie…Desigur, prostimea planetară “trebuie” să muncească în continuu (şi, de cele mai multe ori, din greu) pentru a trăi (mai precis, ca să-şi târască zilele, dar câte un pic de frişcă cu aspect comercial irezistibil – recte mirajul consumerist – o motivează întotdeauna să-şi strângă singură laţul nevăzut şi să-şi înăbuşe pe buze firescul, instinctivul gest de a protesta); însă preaputernicii (din umbra) zilei doar pocnesc din degete şi slugile/cerberii lor le aduc Globul pe tavă în doi timpi şi trei mişcări (şi ştiai că sunt singurii oameni din lume şi din istorie cu privilegiul aparte de a emite însemne monetare sub formă de bancnote şi monede…fără acoperire, dar care au puterea de a cumpăra TOTUL? – desigur, băncile lor “naţionale” şi “oficiale” derulează operaţiunile tehnice în cauză; ele le furnizează stăpânilor masa monetară “gheaţă”, iar ei pur şi simplu contactează, prin intermediari, producătorii de bunuri şi prestatorii de servicii, pe oricâţi ar pofti…iată toată “afacerea” lor…iar pentru cine pretinde “dovezi” : logic, n-are cum să dobândească un pâlc de fiinţe în carne şi oase 99 % din imensa, chiar incomensurabila avere a lumii datorită meritocraţiei considerate d.p.d.v. intelectual, profesional şi managerial…să tranşăm tărăşenia şi matematic: dacă averea respectivă s-a realizat fizic – adică graţie strădaniilor “fraierilor” – cu consum de x calorii, atunci profitorii cu pricina indiscutabil că n-au depus eforturi nici măcar de valoarea lui x/y calorii; y=10 la puterea n; n>10; şi încă în mod cumulat, de la ei toţi laolaltă!).
Ooo, da, numai “prostii” am debitat aici (mă adresez “prietenilor” mei). Şi vi se par “aberaţii” cu atât mai insuportabile cu cât…frişca pomenită mai sus voi o savuraţi cu mai mult patos decât ar fi acceptabil…duhovniceşte.
Skoda e un rebut auto si asa va ramane mereu. Asa cum BMW ramane o bijuterie inginereasca, Skoda ramane un rebut / tigaie / cotet etc. !
Skoda este o minuntatie, o extraordinara si mirifica masina. Este o masina senzationala.
Hai sa nu ne aruncam cu procente din astea. Si nici sa cream impresia ca soferii celorlalte marci ar fi niste sfinti care respecta regulile. E de ajuns sa faci un drum prin Bucuresti sau prin tara sa vezi ca mersul agresiv si prostia sunt peste tot, indiferent de marca masinii.